Verklaar je nader. 3 IC opnames per dag door corona is onhaalbaar, zie de griep waar ook een vaccin voor is.quote:
BMI is een prima startpunt, maar er zijn zoveel uitzonderingen dat je niet zomaar kunt zeggen dat een BMI van 30 belachelijk hoog is.quote:Op dinsdag 5 januari 2021 16:10 schreef bianconeri het volgende:
[..]
Nee dat is het niet....
Maar dan begrijp je niet wat BMI is. BMI gaat over de verhouding tussen gewicht en lengte.
Rico Verhoeven zal bv een waardeloos BMI hebben, hoewel ook groot is die gast echt heel zwaar.
Puur door spiermassa. BMI is eigenlijk nutteloos als je echt afgetraind bent en veel aan je spiermassa doet.
Doe je dat niet en ben je gewoon normaal in vorm zeg maar dan is een BMI van 30 echt belachelijk hoog.
Premier Rutte 'niet hoopvol' over versoepelingen na 19 januari https://www.nu.nl/coronav(...)n-na-19-januari.html (via @nunl)quote:
Had je anders verwacht?quote:Op dinsdag 5 januari 2021 16:13 schreef Elan het volgende:
[..]
Premier Rutte 'niet hoopvol' over versoepelingen na 19 januari https://www.nu.nl/coronav(...)n-na-19-januari.html (via @:NUnl)
Scholen zullen ook wel dicht blijven. Genot hoor.
Dit.quote:Op dinsdag 5 januari 2021 16:07 schreef bianconeri het volgende:
[..]
Vandaar dat je niet eens kunt benoemen wat voor onzin die persoon noemt?
Of het waar is of niet het is gewoon een feit dat COVID amper gezonde mensen treft.
Ik ken zelf ook een aantal ouderen, ook in een verzorgingstehuis met achterliggende klachten zelfs die er 0,0 last van hebben gehad.
Laat staan de anderen die ik ken die gewoon gezond zijn en aantal jongeren die allemaal helemaal niets aan klachten hebben.
Als je kijkt naar de cijfers zijn er ook maar zeer weinig die gezond zijn en er last van hebben.
Dus zo gek is het niet wat die persoon noemt. Dus dat jij die persoon als ''leugenachtig'' neerzet slaat nergens op.
Sorryquote:Op dinsdag 5 januari 2021 16:05 schreef RetepV het volgende:
[..]
En dank je wel België, voor het mij dwingen om nutteloze tests voor 300 euro te laten afnemen.
En nee, het was geen optie om niet naar België te gaan.
Moet nog goed en wel beginnen toch? Cijfers komen vaak pas in maartquote:Op dinsdag 5 januari 2021 16:13 schreef Mr.Sandman het volgende:
Waar is het normale griepvirus dit seizoen? Kan er moeilijk gegevens van vinden.
Gast in periode links bedoel je wss? Dat noem ik aardig vet inderdaad.quote:Op dinsdag 5 januari 2021 16:08 schreef Dven het volgende:
[..]
Lol, je hebt dus geen idee waar je het over hebt.
Niet dat BMI voor wat dan ook een perfecte graadmeter is maar dit is BMI 30 en dus obees.
Mozambique, Niger en Nederland zijn wel de probleemkindjes.quote:Op dinsdag 5 januari 2021 16:08 schreef Scrummie het volgende:
[..]
Tuurlijk, straks op termijn moeten we helpen, zijn we zelfs verplicht vind ik. Maar ja, wat jij zegt; we lopen nota bene zelf achter met het vaccin gebeuren.
Er zijn meer dan 3 miljoen mensen in de vitale infrastructuur of cruciale sectoren, die kunnen in veel gevallen niet thuis werken. Tel de gezinnen daarvan mee en je hebt 5 tot 6 miljoen mensen voor wie de lockdown iets is waar anderen last van hebben.quote:Op dinsdag 5 januari 2021 16:12 schreef bianconeri het volgende:
[..]
Ik woon in het noordoosten en ook hier zijn mensen laks hoor. Alleen woon je niet massaal op elkaar.
Het effect van de scholen is al zichtbaar want dat is al een periode zo, zoveel weken duurt dat niet.
Britse variant zou kunnen echter alsnog heb je onderling contact nodig om die te kunnen verspreiden.
Als je je aan de lockdown houdt kan dat dan bijna niet. Al kan het zijn dat het veel meer onder collega's rondgaat die nog wel naar werk moeten.
Als je niet eens kunt onderbouwen waarom dan weet je dat je zelf niet goed zit.quote:Op dinsdag 5 januari 2021 16:11 schreef Dven het volgende:
[..]
Kijk, als bianconeri het niet met je eens is dan weet je dat je aan de goede zijde zit.
Lockdown gaat hele jaar nog duren. Roepen verschillendr users als maanden.quote:Op dinsdag 5 januari 2021 16:14 schreef Xqtress het volgende:
[..]
Ik begrijp de verbazing ook niet. Gaat nog wel even door die lockdown.
Lijkt me goed dat er vragen gesteld worden maar kan me niet voorstellen dat er ook maar enig moment bij iets of iemand het idee is "Laten we eerst hen maar doen"quote:Op dinsdag 5 januari 2021 16:06 schreef Evenstar het volgende:
[..]
Kan daar ook heel slecht tegen op dit moment. Hele wereld is even in de shit, laten wij eerst even onszelf oplappen , voordat wij de rest gaan helpen.
Prima dat wij gaan helpen, echt niks mis mee, maar lijkt mij handiger als je dat doet terwijl je zelf gezond ben en niet ondertussen met één been in een grafkist staat.
Precies, dus het zegt helemaal niks over hoe dik je bent. Heb het ook altijd raar gevonden dat ze het op die manier kwalificeren maargoed voor 95% zal het werken.quote:Op dinsdag 5 januari 2021 16:10 schreef bianconeri het volgende:
[..]
Nee dat is het niet....
Maar dan begrijp je niet wat BMI is. BMI gaat over de verhouding tussen gewicht en lengte.
Dat is dus ook precies wat ik aanhaal in mijn post?quote:Op dinsdag 5 januari 2021 16:13 schreef chratnox het volgende:
[..]
BMI is een prima startpunt, maar er zijn zoveel uitzonderingen dat je niet zomaar kunt zeggen dat een BMI van 30 belachelijk hoog is.
Het is de massa waar je hart voor moet werken. Hoe groter je BMI hoe meer moeite je hart heeft om je spieren en organen van bloed te voorzien. Dus tenzij je veel (Cardio) fitness doet is BMI een prima indicator voor Obesitas.quote:Op dinsdag 5 januari 2021 16:10 schreef bianconeri het volgende:
[..]
Nee dat is het niet....
Rico Verhoeven zal bv een waardeloos BMI hebben, hoewel ook groot is die gast echt heel zwaar.
Puur door spiermassa. BMI is eigenlijk nutteloos als je echt afgetraind bent en veel aan je spiermassa doet.
Doe je dat niet en ben je gewoon normaal in vorm zeg maar dan is een BMI van 30 echt belachelijk hoog.
Klopt, acceptatie van risico's is verdwenen. Rutte zei ook al dat hij naar 3 IC opnames per dag wil alvorens te versoepelen, daar heb je het al. Het vrije leven van 2019 gaan wij nooit meer terugkrijgen. De geest is echt uit de fles. Men slaat door in hun risicoreductie.quote:Op dinsdag 5 januari 2021 16:15 schreef JosMert het volgende:
[..]
Lockdown gaat hele jaar nog duren. Roepen verschillendr users als maanden.
Kun je die even in één post verzamelen? Lacht wat makkelijker uit straks.quote:Op dinsdag 5 januari 2021 16:15 schreef JosMert het volgende:
[..]
Lockdown gaat hele jaar nog duren. Roepen verschillendr users als maanden.
Hangt er vooral vanaf waar dat "vet" dan zit....... en ik meen mij ter herinneren dat BMI > 35-40 ... doorgaans wordt gezien als aandoening. Wanneer die doorsnee man dan zwaarder is dan zeg 110-120kg.quote:Op dinsdag 5 januari 2021 16:06 schreef Multatilu het volgende:
[..]
Een man van 1,85 van ongeveer 95 kilo heeft een BMI van 30. Dat is echt niet extreem extreem vet.
Als je denkt dat we anderhalve meter afstand blijven houden nadat de meerderheid gevaccineerd is omdat er meer dan 3 IC-opnames per dag zijn, dan ben je knettergek.quote:Op dinsdag 5 januari 2021 16:12 schreef DeVerzamelaar het volgende:
[..]
Verklaar je nader. 3 IC opnames per dag door corona is onhaalbaar, zie de griep waar ook een vaccin voor is.
Dat zou ronduit schandalig zijn plus dat het draagvlak onder het volk dan helemaal naar het nulpunt verdwijnt.quote:Op dinsdag 5 januari 2021 16:17 schreef DeVerzamelaar het volgende:
[..]
Klopt, acceptatie van risico's is verdwenen. Rutte zei ook al dat hij naar 3 IC opnames per dag wil alvorens te versoepelen
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |