Voorlopig bijna code zwart in Engeland.quote:Op dinsdag 5 januari 2021 21:28 schreef Caland het volgende:
Engeland prima op weg om herd immunity af te dwingen
Pubs daar binnenkort open dus
Is dat er niet al?quote:Op dinsdag 5 januari 2021 21:29 schreef luxerobots het volgende:
[..]
Voorlopig bijna code zwart in Engeland.
Dat ontken ik toch ook nergens? Dat de NHS het ook moeilijk heeft met een griepepidemie. Dus wat is je punt?quote:Op dinsdag 5 januari 2021 21:28 schreef chratnox het volgende:
[..]
Er hebben meerdere mensen op je gereageerd dat dit bij de NHS niet vreemd is. Die hebben vrijwel ieder jaar bij de grieppandemie ook grote problemen.
Gek genoeg kan dat wel eens de druppel worden voor een aantal mensen.quote:Op dinsdag 5 januari 2021 21:28 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
En slijters. Dat wordt ook een leuke.
En mensen hier die denken dat ze nog meer maatregelen moeten doorvoeren.quote:Op dinsdag 5 januari 2021 21:25 schreef capricia het volgende:
[..]
Op weg Bergamo 2.0 te worden:
COR / Corona COVID-19 SARS-CoV-2 #1252 Wanneer lockdownvrij?!
En mensen hier die denken dat we wel kunnen versoepelen..
Jij postte ook vh weekend dat er een afdeling vol kinderen lag. Hoe gaat t daarmee? Inmiddels een ziekenhuis vol kinderen?quote:Op dinsdag 5 januari 2021 21:32 schreef capricia het volgende:
[..]
Dat ontken ik toch ook nergens? Dat de NHS het ook moeilijk heeft met een griepepidemie. Dus wat is je punt?
[ twitter ]
Een ziekenhuis per dag erbij.
Het gaat daar gewoon helemaal mis.
Het ging vooral om dit stuk:quote:Op dinsdag 5 januari 2021 21:32 schreef capricia het volgende:
[..]
Dat ontken ik toch ook nergens? Dat de NHS het ook moeilijk heeft met een griepepidemie. Dus wat is je punt?
[ twitter ]
Als je als moderator -terecht- anderen terecht wijst dat ze anderen in hun waarde moet laten, moet je daar zelf ook van weg blijven. Dit is echt nergens voor nodig.quote:En mensen hier die denken dat we wel kunnen versoepelen..
3300 per dag erbij?quote:Op dinsdag 5 januari 2021 21:32 schreef capricia het volgende:
[..]
[ twitter ]
Het zal vooral veel problemen geven bij de diehard alcoholisten. Als je elke dag een fles jenever of wodka leegt drinkt (en ja die zijn er) dan kan je daar niet zomaar mee stoppen.quote:Op dinsdag 5 januari 2021 21:32 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Gek genoeg kan dat wel eens de druppel worden voor een aantal mensen.
Maar goed, ik vraag me sowieso af hoe je dit nog moet verkopen.
Soberzo!quote:Op dinsdag 5 januari 2021 21:33 schreef Haags het volgende:
Misschien is het nog wel een idee om ook de supermarkten te sluiten en het leger voedselpakketten te laten droppen/uit laten delen o.i.d.
Lijkt me persoonlijk ook wel wat.
Astrazeneca is iets van 10x goedkoper dan Moderna geloof ik.quote:Op dinsdag 5 januari 2021 21:11 schreef DX11 het volgende:
Over die routekaart:
[ afbeelding ]
Waarom wordt er eigenlijk weer met moderna gestopt na maart, was dit niet de "beste"?
Ze kunnen lassers een cruciaal beroep maken, die gaan het druk krijgen met al die voordeuren dichtlassen.quote:Op dinsdag 5 januari 2021 21:33 schreef Haags het volgende:
Misschien is het nog wel een idee om ook de supermarkten te sluiten en het leger voedselpakketten te laten droppen/uit laten delen o.i.d.
Ik snap dat niet. Je kan toch zeggen bij zus en zoveel hoeft dit en dat niet meer, met gaat dit open/dicht ?quote:Op dinsdag 5 januari 2021 21:15 schreef luxerobots het volgende:
[..]
De toekomst is onzeker, dus het ligt vrij lastig om nu al over afschalen te beginnen. Virussen kunnen onder andere muteren, waardoor de vaccinatiegraad hoger moet komen te liggen, of waardoor een vaccin zelfs niet meer werkt. Bovendien is het nog maar de vraag of er genoeg mensen zijn die zich willen laten vaccineren.....
Dramatisch.quote:Op dinsdag 5 januari 2021 21:32 schreef capricia het volgende:
[..]
[ twitter ]
Simpel, laat een filmpje zien van de Londense ziekenhuizen. Klaar.quote:Op dinsdag 5 januari 2021 21:32 schreef trein2000 het volgende:
Klussers en bouwvakkers zijn al essentieel.quote:Op dinsdag 5 januari 2021 21:35 schreef chratnox het volgende:
[..]
Ze kunnen lassers een cruciaal beroep maken, die gaan het druk krijgen met al die voordeuren dichtlassen.
Je had het toch over het griepseizoen en de NHS?quote:Op dinsdag 5 januari 2021 21:33 schreef chratnox het volgende:
[..]
Het ging vooral om dit stuk:
[..]
Als je als moderator -terecht- anderen terecht wijst dat ze anderen in hun waarde moet laten, moet je daar zelf ook van weg blijven. Dit is echt nergens voor nodig.
En makkelijk te produceren.quote:Op dinsdag 5 januari 2021 21:34 schreef DireStraits7 het volgende:
[..]
Astrazeneca is iets van 10x goedkoper dan Moderna geloof ik.
Die zijn zonder corona ook een teringzooiquote:Op dinsdag 5 januari 2021 21:36 schreef DireStraits7 het volgende:
[..]
Simpel, laat een filmpje zien van de Londense ziekenhuizen. Klaar.
24.0000 in het ziekenhuis en ruim 830 doden vandaag plus 60.000 nieuwe gevallen waarvan een deel dus over 2 weken in het ziekenhuis ligt.quote:Op dinsdag 5 januari 2021 21:34 schreef skrn het volgende:
[..]
3300 per dag erbij?
Damn.
Dat is meer dan alle covid-patienten die momenteel in onze ziekenhuizen liggen.
Maar mensen zijn toch niet gek? Het sluiten van de drogist en de slijter maakt toch geen verschil van enige betekenis?quote:Op dinsdag 5 januari 2021 21:36 schreef DireStraits7 het volgende:
[..]
Simpel, laat een filmpje zien van de Londense ziekenhuizen. Klaar.
Ah dat ging over code zwart, dat wist ik nietquote:Op dinsdag 5 januari 2021 21:32 schreef luxerobots het volgende:
[..]
Gisteren zei Johnson dat de ziekenhuizen het nog 21 dagen konden volhouden...
Soms gaat het ook gewoon om de boodschap. Géén niet-essentiële verplaatsingen.quote:Op dinsdag 5 januari 2021 21:38 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Maar mensen zijn toch niet gek? Het sluiten van de drogist en de slijter maakt toch geen verschil van enige betekenis?
quote:Op dinsdag 5 januari 2021 21:29 schreef luxerobots het volgende:
[..]
Voorlopig bijna code zwart in Engeland.
De boodschap is nu vooral dat strengere maatregelen 0,0 uithalen.quote:Op dinsdag 5 januari 2021 21:39 schreef DireStraits7 het volgende:
[..]
Soms gaat het ook gewoon om de boodschap.
Alleen als die op 15 km van je huis is.quote:Op dinsdag 5 januari 2021 21:38 schreef Janneke141 het volgende:
Een vriendin en ik hebben een hutje op de hei geboekt over drie weken, precies halverwege niks en nergens. In onze eigen auto erheen, tas met boodschappen, drie dagen in het hutje of er rondjes omheen wandelen en verder niks. Wat denken jullie, worden hutjes op de hei ook gesloten of zouden we dit pleziertje nog mogen genieten?
Krijg ik allemaal zooi die ik niet lust, net als in een gemiddeld kerstpakketquote:Op dinsdag 5 januari 2021 21:33 schreef Haags het volgende:
Nah, dat is onzin.quote:Op dinsdag 5 januari 2021 21:39 schreef Caland het volgende:
[..]
De boodschap is nu vooral dat strengere maatregelen 0,0 uithalen.
Dit wordt bijna aangemoedigd zolang je binnenshuis blijft.quote:Op dinsdag 5 januari 2021 21:38 schreef Janneke141 het volgende:
Een vriendin en ik hebben een hutje op de hei geboekt over drie weken, precies halverwege niks en nergens. In onze eigen auto erheen, tas met boodschappen, drie dagen in het hutje of er rondjes omheen wandelen en verder niks. Wat denken jullie, worden hutjes op de hei ook gesloten of zouden we dit pleziertje nog mogen genieten?
Ik mag het hopen, ik niet, jullie ook nietquote:Op dinsdag 5 januari 2021 21:38 schreef Janneke141 het volgende:
Pun intended?quote:Op dinsdag 5 januari 2021 21:32 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Gek genoeg kan dat wel eens de druppel worden voor een aantal mensen.
Burgertje pesten dus.quote:Op dinsdag 5 januari 2021 21:39 schreef DireStraits7 het volgende:
[..]
Soms gaat het ook gewoon om de boodschap. Géén niet-essentiële verplaatsingen.
Ik lees 30.000 mensen in het ziekenhuis inmiddels.quote:Op dinsdag 5 januari 2021 21:38 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
24.0000 in het ziekenhuis en ruim 830 doden vandaag plus 60.000 nieuwe gevallen waarvan een deel dus over 2 weken in het ziekenhuis ligt.
De huidige golf in het ziekenhuis komt vermoedelijk nog niet eens van de huidige golf positieve gevallen, rond de 55K per dag.
Tja, we moeten ons echt beter gaan gedragen. Net als de Duitsers, Zweden, Ieren en Britten. Oh wacht.quote:Op dinsdag 5 januari 2021 21:24 schreef chratnox het volgende:
[..]
Jep. Duurt maar 2 weken, daarna is de 'tijdelijke verzwaring van de intelligente lockdown' afgelopen. Daarna stoppen we met de term 'lockdown', maar houden we alles gesloten. Heb je geen lockdown, bereik je hetzelfde.
Omdat de toekomst en de kennis die je hebt telkens veranderen. Nu beloven dat je kan versoepelen met waarde X en Y levert gewoon valse beloftes op.quote:Op dinsdag 5 januari 2021 21:36 schreef Vallon het volgende:
[..]
Ik snap dat niet. Je kan toch zeggen bij zus en zoveel hoeft dit en dat niet meer, met gaat dit open/dicht ?
Net als dat je kunt zeggen dat bij een nieuw/gewijzigd/toename virus dingen weer anders gaan.
Gewoon zaken toetsbaar houden op grond van cijfers.
Jammer. En ook erg lelijk dat jij mijn zin weghaalt om er puntjes neer zetten.quote:NB: Ik laat het blame/fame van FvD voor wat het is.... het leidt vooral af.
Hey!! ik heb in mijn studententijd zat legerblikken opgevroten, zo slecht zijn die noodrantsoenen nu ook weer nietquote:Op dinsdag 5 januari 2021 21:40 schreef Twinkle20 het volgende:
[..]
Krijg ik allemaal zooi die ik niet lust, net als in een gemiddeld kerstpakket
Wat blijkt? Er is geen enkele reden om te vermoeden dat een lockdown niet werkt.quote:
Motie van wantrouwen is een zwaar middel, maar wordt door de PVV ingediend alsof het niets is. Daardoor verliest het bij die partij de waarde. Bij een meerderheid van stemmen kan er iemand uit zijn/haar functie worden gezet, dus je moet het niet te lichtzinnig opvatten.quote:Op dinsdag 5 januari 2021 21:14 schreef Twinkle20 het volgende:
[..]
Ik heb altijd begrepen dat een motie van wantrouwen echt een uiterste middel is wat niet bepaald lichtvaardig wordt ingezet.
Maar zondag sprak ik Van Haga over o.a. het indienen van moties. Wat nu (en misschien pre corona ook wel .. heb de politiek nooit zo erg gevolgd als nu) aan de lopende band gebeurt voor mijn gevoel.
Als ik hem goed begrepen had, zeggen die moties niet zo veel, juist vanwege het traject wat erna volgt. Waardoor vele moties vrij snel sneuvelen, ook als er voldoende voor is gestemd zeg maar.
Laten we even los dat dit uit de mond van Wilders komt. Maar wat zegt het uitspreken van een motie van wantrouwen nu eigenlijk? Moet je dat heel serieus nemen of kan het keihard overwaaien net als de andere moties?
Jullie kunnen altijd elkaar nog opeten als ze de supermarkten terecht zouden sluiten.quote:Op dinsdag 5 januari 2021 21:38 schreef Janneke141 het volgende:
Serieus ja? Dat wist ik niet.quote:Op dinsdag 5 januari 2021 21:36 schreef luxerobots het volgende:
[..]
Klussers en bouwvakkers zijn al essentieel.
Wat moet je nog achter de hand hebben dan? De reden dat je dingen achter de hand houdt is om ze in te zetten op nijpende momenten.quote:Op dinsdag 5 januari 2021 21:41 schreef trein2000 het volgende:
Ik heb hier voor gewaarschuwd, als je moet opschalen om de urgentie te benadrukken heb je niks meer achter de hand.
Nou ja, als op een gegeven moment de ziekenhuizen vol liggen, is er simpelweg geen plek meer. Voor niemand.quote:Op dinsdag 5 januari 2021 21:38 schreef vPlien het volgende:
[..]
Ah dat ging over code zwart, dat wist ik niet
Maar wat gebeurd er eigenlijk precies als het horrorscenario van 'overlopen' realiteit wordt? Want ook hier gaan de alarmbellen van code zwart komt eraan al een tijdje af. Ik snap de ruwe lijn van reguliere zorg kan niet behoorlijk doorgaan, uiteindelijk gaan er veel mensen dood enz. Maar ik vind het nog lastig om dit echt concreet voor te stellen, hoe snel gaat dat en welke onderdelen van reguliere zorg vallen dan precies om enz. Weet iemand hier meer over?
Sterker nog, dan wordt het nog drukker in de supermarkten met mensen die paracetamol, vitaminepilletjes, pleisters en tandpasta gaan halen.quote:Op dinsdag 5 januari 2021 21:38 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Maar mensen zijn toch niet gek? Het sluiten van de drogist en de slijter maakt toch geen verschil van enige betekenis?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |