abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_197234935
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 januari 2021 21:32 schreef luxerobots het volgende:

[..]

Gisteren zei Johnson dat de ziekenhuizen het nog 21 dagen konden volhouden...
Ah dat ging over code zwart, dat wist ik niet :)

Maar wat gebeurd er eigenlijk precies als het horrorscenario van 'overlopen' realiteit wordt? Want ook hier gaan de alarmbellen van code zwart komt eraan al een tijdje af. Ik snap de ruwe lijn van reguliere zorg kan niet behoorlijk doorgaan, uiteindelijk gaan er veel mensen dood enz. Maar ik vind het nog lastig om dit echt concreet voor te stellen, hoe snel gaat dat en welke onderdelen van reguliere zorg vallen dan precies om enz. Weet iemand hier meer over?
pi_197234964
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 januari 2021 21:38 schreef trein2000 het volgende:

[..]

Maar mensen zijn toch niet gek? Het sluiten van de drogist en de slijter maakt toch geen verschil van enige betekenis?
Soms gaat het ook gewoon om de boodschap. Géén niet-essentiële verplaatsingen.
Cum hoc ergo propter hoc (correlation does NOT imply causation)
De coronacijfers van vandaag zijn een achteruitkijkspiegel van één à twee weken terug: COR / Het datavertragingstopic #2
pi_197234967
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 januari 2021 21:29 schreef luxerobots het volgende:

[..]

Voorlopig bijna code zwart in Engeland.
twitter
Een oplettende kijker (volgens Mediacourant 15-4-20).
  dinsdag 5 januari 2021 @ 21:39:20 #279
171727 StateOfMind
Ancient Astronaut
pi_197234971
Hoe zat dat nou met AstraZenica? Daar had je toch ook 2 injecties voor nodig?

Ik sprak vanmiddag iemand en die was er van overtuigd dat dat één injectie was. Ik meende 2.

En de effectiviteit, qua percentage?
Perhaps you've seen it, maybe in a dream.
A murky, forgotten land.
  dinsdag 5 januari 2021 @ 21:39:34 #280
319243 Caland
FREEJANCEES
pi_197234977
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 januari 2021 21:39 schreef DireStraits7 het volgende:

[..]

Soms gaat het ook gewoon om de boodschap.
De boodschap is nu vooral dat strengere maatregelen 0,0 uithalen.
VBL SC influencer
Left, right, behind
pi_197234992
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 januari 2021 21:38 schreef Janneke141 het volgende:
Een vriendin en ik hebben een hutje op de hei geboekt over drie weken, precies halverwege niks en nergens. In onze eigen auto erheen, tas met boodschappen, drie dagen in het hutje of er rondjes omheen wandelen en verder niks. Wat denken jullie, worden hutjes op de hei ook gesloten of zouden we dit pleziertje nog mogen genieten?
Alleen als die op 15 km van je huis is. O-)
De coronacijfers van vandaag zijn een achteruitkijkspiegel van één à twee weken terug: COR / Het datavertragingstopic #2
pi_197234998
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 januari 2021 21:33 schreef Haags het volgende:
Misschien is het nog wel een idee om ook de supermarkten te sluiten en het leger voedselpakketten te laten droppen/uit laten delen o.i.d.

Lijkt me persoonlijk ook wel wat.
Krijg ik allemaal zooi die ik niet lust, net als in een gemiddeld kerstpakket :(
pi_197235008
quote:
1s.gif Op dinsdag 5 januari 2021 21:39 schreef Caland het volgende:

[..]

De boodschap is nu vooral dat strengere maatregelen 0,0 uithalen.
Nah, dat is onzin.
  dinsdag 5 januari 2021 @ 21:40:55 #284
478082 VoMy
Seksloos kutventje
pi_197235022
quote:
Een vriendin en ik hebben een hutje op de hei geboekt over drie weken, precies halverwege niks en nergens. In onze eigen auto erheen, tas met boodschappen, drie dagen in het hutje of er rondjes omheen wandelen en verder niks. Wat denken jullie, worden hutjes op de hei ook gesloten of zouden we dit pleziertje nog mogen genieten?
Dit wordt bijna aangemoedigd zolang je binnenshuis blijft.
Antifa
  dinsdag 5 januari 2021 @ 21:41:08 #285
319243 Caland
FREEJANCEES
pi_197235029
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 januari 2021 21:40 schreef DireStraits7 het volgende:

[..]

Nah, dat is onzin.
Dat blijkt wel ja.
VBL SC influencer
Left, right, behind
pi_197235033
quote:
Ik mag het hopen, ik niet, jullie ook niet
  dinsdag 5 januari 2021 @ 21:41:23 #287
38559 WheeledWarrior
More than meets the eye
pi_197235035
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 januari 2021 21:32 schreef trein2000 het volgende:

[..]

Gek genoeg kan dat wel eens de druppel worden voor een aantal mensen.

Maar goed, ik vraag me sowieso af hoe je dit nog moet verkopen.
Pun intended?
pi_197235036
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 januari 2021 21:39 schreef DireStraits7 het volgende:

[..]

Soms gaat het ook gewoon om de boodschap. Géén niet-essentiële verplaatsingen.
Burgertje pesten dus.

Dat is het nadeel van die zware maatregelen. Ik heb hier voor gewaarschuwd, als je moet opschalen om de urgentie te benadrukken heb je niks meer achter de hand.
zie email 27 oktober
  Moderator dinsdag 5 januari 2021 @ 21:41:31 #289
236264 crew  capricia
pi_197235038
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 januari 2021 21:38 schreef Tijger_m het volgende:

[..]

24.0000 in het ziekenhuis en ruim 830 doden vandaag plus 60.000 nieuwe gevallen waarvan een deel dus over 2 weken in het ziekenhuis ligt.

De huidige golf in het ziekenhuis komt vermoedelijk nog niet eens van de huidige golf positieve gevallen, rond de 55K per dag.
Ik lees 30.000 mensen in het ziekenhuis inmiddels.
twitter

Het zijn absurde aantallen ieg.
"People that use Fiat currency as a store of value.
There is a name for it:
We call them Poor"
pi_197235039
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 januari 2021 21:24 schreef chratnox het volgende:

[..]

Jep. Duurt maar 2 weken, daarna is de 'tijdelijke verzwaring van de intelligente lockdown' afgelopen. Daarna stoppen we met de term 'lockdown', maar houden we alles gesloten. Heb je geen lockdown, bereik je hetzelfde.
Tja, we moeten ons echt beter gaan gedragen. Net als de Duitsers, Zweden, Ieren en Britten. Oh wacht.
pi_197235047
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 januari 2021 21:36 schreef Vallon het volgende:

[..]

Ik snap dat niet. Je kan toch zeggen bij zus en zoveel hoeft dit en dat niet meer, met gaat dit open/dicht ?
Net als dat je kunt zeggen dat bij een nieuw/gewijzigd/toename virus dingen weer anders gaan.
Gewoon zaken toetsbaar houden op grond van cijfers.
Omdat de toekomst en de kennis die je hebt telkens veranderen. Nu beloven dat je kan versoepelen met waarde X en Y levert gewoon valse beloftes op.

quote:
NB: Ik laat het blame/fame van FvD voor wat het is.... het leidt vooral af.
Jammer. En ook erg lelijk dat jij mijn zin weghaalt om er puntjes neer zetten.

FvD heeft een idiote agenda. Ze geloven niet in de anderhalve meter, niet in mondkapjes en niet in vaccinaties (Baudet althans). Tja, wat wil je dan?
  dinsdag 5 januari 2021 @ 21:41:44 #292
85331 zalkc
AKA Coracle
pi_197235048
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 januari 2021 21:40 schreef Twinkle20 het volgende:

[..]

Krijg ik allemaal zooi die ik niet lust, net als in een gemiddeld kerstpakket :(
Hey!! ik heb in mijn studententijd zat legerblikken opgevroten, zo slecht zijn die noodrantsoenen nu ook weer niet :(
Jahaaa.. Mijn mening verandert vaak. Niet dat ik niet weet wat ik zeg. Maar ik houd mij liever niet vast aan oude denkbeelden als nieuwe beter zijn...
pi_197235051
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 januari 2021 21:41 schreef WheeledWarrior het volgende:

[..]

Pun intended?
Nee :D
zie email 27 oktober
pi_197235053
quote:
1s.gif Op dinsdag 5 januari 2021 21:41 schreef Caland het volgende:

[..]

Dat blijkt wel ja.
Wat blijkt? Er is geen enkele reden om te vermoeden dat een lockdown niet werkt.
  dinsdag 5 januari 2021 @ 21:41:57 #295
489162 Pvt.Webster
101st Airborne Division
pi_197235054
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 januari 2021 21:14 schreef Twinkle20 het volgende:

[..]

Ik heb altijd begrepen dat een motie van wantrouwen echt een uiterste middel is wat niet bepaald lichtvaardig wordt ingezet.

Maar zondag sprak ik Van Haga over o.a. het indienen van moties. Wat nu (en misschien pre corona ook wel .. heb de politiek nooit zo erg gevolgd als nu) aan de lopende band gebeurt voor mijn gevoel.

Als ik hem goed begrepen had, zeggen die moties niet zo veel, juist vanwege het traject wat erna volgt. Waardoor vele moties vrij snel sneuvelen, ook als er voldoende voor is gestemd zeg maar.

Laten we even los dat dit uit de mond van Wilders komt. Maar wat zegt het uitspreken van een motie van wantrouwen nu eigenlijk? Moet je dat heel serieus nemen of kan het keihard overwaaien net als de andere moties?
Motie van wantrouwen is een zwaar middel, maar wordt door de PVV ingediend alsof het niets is. Daardoor verliest het bij die partij de waarde. Bij een meerderheid van stemmen kan er iemand uit zijn/haar functie worden gezet, dus je moet het niet te lichtzinnig opvatten.

Een normale motie is een verzoek om iets uit te laten voeren. Als dat wordt aangenomen moet dat dus gewoon worden uitgevoerd, of er moet in ieder geval een gemotiveerde reactie op de afdoening van de motie komen. Je kunt er dus wel degelijk iets mee bereiken, maar bij de FvD stellen ze idd niet zo veel voor 😂.

Moties worden in de TK veel ingediend ja. Denk dat de meeste sneuvelen.
"He was there to do his duty, and he did it — he never let a buddy down in combat, in France, Holland, or Germany — but he never volunteered for anything and he spurned promotion."
pi_197235057
quote:
Jullie kunnen altijd elkaar nog opeten als ze de supermarkten terecht zouden sluiten.
Go hard or go home
pi_197235069
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 januari 2021 21:36 schreef luxerobots het volgende:

[..]

Klussers en bouwvakkers zijn al essentieel.
Serieus ja? Dat wist ik niet.
pi_197235079
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 januari 2021 21:41 schreef trein2000 het volgende:
Ik heb hier voor gewaarschuwd, als je moet opschalen om de urgentie te benadrukken heb je niks meer achter de hand.
Wat moet je nog achter de hand hebben dan? De reden dat je dingen achter de hand houdt is om ze in te zetten op nijpende momenten.
  dinsdag 5 januari 2021 @ 21:43:16 #299
171727 StateOfMind
Ancient Astronaut
pi_197235093
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 januari 2021 21:38 schreef vPlien het volgende:

[..]

Ah dat ging over code zwart, dat wist ik niet :)

Maar wat gebeurd er eigenlijk precies als het horrorscenario van 'overlopen' realiteit wordt? Want ook hier gaan de alarmbellen van code zwart komt eraan al een tijdje af. Ik snap de ruwe lijn van reguliere zorg kan niet behoorlijk doorgaan, uiteindelijk gaan er veel mensen dood enz. Maar ik vind het nog lastig om dit echt concreet voor te stellen, hoe snel gaat dat en welke onderdelen van reguliere zorg vallen dan precies om enz. Weet iemand hier meer over?
Nou ja, als op een gegeven moment de ziekenhuizen vol liggen, is er simpelweg geen plek meer. Voor niemand.
Niet voor covid patienten, maar ook niet voor mensen met een hartaanval, mensen met een hersenbloeding, mensen die een ongeluk hebben gehad etcetera.

En dan gaat het heel hard met de doden. Niet alleen onder covid patienten, maar ook onder iedereen die hulp nodig heeft, maar waar geen plek meer voor is.
Perhaps you've seen it, maybe in a dream.
A murky, forgotten land.
  dinsdag 5 januari 2021 @ 21:43:17 #300
38559 WheeledWarrior
More than meets the eye
pi_197235094
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 januari 2021 21:38 schreef trein2000 het volgende:

[..]

Maar mensen zijn toch niet gek? Het sluiten van de drogist en de slijter maakt toch geen verschil van enige betekenis?
Sterker nog, dan wordt het nog drukker in de supermarkten met mensen die paracetamol, vitaminepilletjes, pleisters en tandpasta gaan halen.

Je verplaatst gewoon het 'probleem' (zo er al een probleem is)
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')