Privileges voor gevaccineerde mensen zolang nog niet iedereen de kans heeft gehad zijn natuurlijk sowieso onmogelijk vol te houden.quote:Op woensdag 6 januari 2021 18:54 schreef Stoney3K het volgende:
[..]
Ik lees daar vooral in "Vaccinatie is geen garantie dat je niet besmettelijk bent" en dat daardoor bepaalde privileges voor gevaccineerde mensen dus compleet van de pot gerukt zijn.
Nou, liever niet.quote:Op woensdag 6 januari 2021 18:56 schreef DeVerzamelaar het volgende:
[..]
Nee, je kan er ook gewoon voor kiezen die niet meer op te nemen. Ze hebben een kans op bescherming gehad, dan hoef je niet meer de samenleving in lockdown te gooien voor antivaxxers. Gevalletje eigen schuld.
Ik vind het eerlijk gezegd nogal frappant dat er, ondanks die (al dan niet explosief) groeiende bevolking in de voorbije jaren duizenden ziekenhuisbedden wegbezuinigd zijn, terwijl tijdens de griepgolven van 2016 en 2018 al gebleken is dat Nederland eenvoudigweg echt veel te weinig IC bedden heeft. Er is daarna niet eens begonnen die te lage capaciteit op te hogen.quote:Op woensdag 6 januari 2021 18:56 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
Onder normale omstandigheden hebben we meer dan voldoende capaciteit lijkt me. En zo explosief stijgt ons aantal in NL helemaal niet. Pas over 30 jaar zijn we waarschijnlijk met 20-22 miljoen.
Zover ik weet hebben de oostblokkers een collectieve verzekering voor spoedhulp, de rest moeten ze in eigen land regelen.quote:Op woensdag 6 januari 2021 18:51 schreef DDDDDaaf het volgende:
[..]
De Nederlandse bevolking groeit nog altijd explosief, dus zou uitbreiding van het aantal IC en reguliere ziekenhuisbedden juist logisch moeten zijn. Of hoeven al die expats en oost-Europese arbeiders geen wettelijk verplichte zorgverzekering in Nederland af te sluiten?
De volgende maand vermoedelijk ook. Scheelt dan nog dat die 3 dagen korter is.quote:Op woensdag 6 januari 2021 19:12 schreef MissionPhailed het volgende:
Ik begrijp dat deze maand maatschappelijk gezien alweer door de plee gespoeld kan worden?
Tot september kan je het jaar alvast wel vast doorspoelen.quote:Op woensdag 6 januari 2021 19:12 schreef MissionPhailed het volgende:
Ik begrijp dat deze maand maatschappelijk gezien alweer door de plee gespoeld kan worden?
Eind maart, begin april gaat het aantal cases weer afnemen. Natuurlijk door de maandenlange lockdown maatregels.quote:Op woensdag 6 januari 2021 19:12 schreef MissionPhailed het volgende:
Of omdat je dan de eerste effecten van de vaccinatiecampagne gaat zien.quote:Op woensdag 6 januari 2021 19:18 schreef Jed1Gam het volgende:
[..]
Eind maart, begin april gaat het aantal cases weer afnemen. Natuurlijk door de maandenlange lockdown maatregels.
Of zou het toch komen omdat het weer dan beter wordt.
Ja die 3 pretvacinaties die Hugo dan geregeld heeft.quote:Op woensdag 6 januari 2021 19:18 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Of omdat je dan de eerste effecten van de vaccinatiecampagne gaat zien.
Dat is zelfs na vandaag al fake news.quote:Op woensdag 6 januari 2021 19:20 schreef Jed1Gam het volgende:
[..]
Ja die 3 pretvacinaties die Hugo dan geregeld heeft.
Jep, maart/april wanneer het zonnetje weer wat meer gaat schijnen zal het wel de betere kant op gaan..quote:Op woensdag 6 januari 2021 19:13 schreef alpeko het volgende:
[..]
De volgende maand vermoedelijk ook. Scheelt dan nog dat die 3 dagen korter is.
Lijkt me niet. Alom bekende riedeltje.quote:Op woensdag 6 januari 2021 19:23 schreef trein2000 het volgende:
[ twitter ]
Moet ik hier nog commentaar bij leveren of?
Ik wil hem alleen als ie ook in kek hazmat-geel te koop is.quote:
In Isral gaat het fantastisch. Wel heel zielig voor de arme Palestijnen die geen prik mogen halen.quote:Op woensdag 6 januari 2021 19:39 schreef TheVulture het volgende:
Ik zie nu op RTL Nieuws dat het in de omringende landen ook verre van geweldig gaat qua tempo bij het vaccineren... het is dus niet alleen een Nederlands probleem
Maar ze zijn wel eerder begonnen!1!!1quote:Op woensdag 6 januari 2021 19:39 schreef WheeledWarrior het volgende:
Benieuwd wanneer wij de eerste data gaan doorgeven. Vooralsnog staan we nog niet op de kaart
https://ourworldindata.org/covid-vaccinations
Die in Isral wonen wel hoor. Die er niet wonen vallen onder de verantwoordelijkheid van hun eigen regering.quote:Op woensdag 6 januari 2021 19:43 schreef Nia het volgende:
[..]
In Isral gaat het fantastisch. Wel heel zielig voor de arme Palestijnen die geen prik mogen halen.
Een lockdown instellen omdat er mensen op de IC komen die een kans hebben gehad zich te laten vaccineren is onacceptabel. Dat een 30 jarige zich niet vaccineert moet hij zelf weten. Die komt toch niet op de IC, daar heb ik niet zoveel moeite mee. Maar als iemand van 60 met onderliggend lijden zich niet laat vaccineren (en hier wel toe in staat is) is gewoon asociaal te noemen. We richten dit lockdown circus op om zulke groepen te beschermen, kunnen ze een vaccin krijgen, nemen ze hem niet. Dan vraag je er ook wel om hoor.quote:Op woensdag 6 januari 2021 19:05 schreef BlackLining het volgende:
[..]
Nou, liever niet.
Ik zou, hoe treurig ik de wappies ook vind, niet graag in een land leven waar je politieke voorkeur bepaalt of je een ziekenhuisbed krijgt of niet
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |