Gelukkig hebben we Ayaan, die heeft van alles verstand.quote:Op woensdag 6 januari 2021 17:57 schreef Bocaj het volgende:
Nog eens even over de werking van mondkapjes gesproken... Ayaan gelooft er ook niet in...
[ twitter ]
Verstandige vrouw ja!quote:Op woensdag 6 januari 2021 17:59 schreef luxerobots het volgende:
[..]
Gelukkig hebben we Ayaan, die heeft van alles verstand.
Ga jij anno 2021 maar eens allemaal zaken doen - werk of privé - zonder dat allemaal instanties waar eigenlijk iedereen gebruik van maakt, als onderdeel hebben je op de één of andere manier te tracken, volgen en te micromanagen. Succes.quote:Op woensdag 6 januari 2021 17:58 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Je snapt het verschil tussen verplicht en vrijwillig? Goedzo.
Niks raars gezegd? Volgens de Jonge zou de Britse mutatie een eigenstandige reproduktiewaarde hebben die hoger ligt!quote:Op woensdag 6 januari 2021 17:45 schreef Evenstar het volgende:
Goed, ondanks dat ik wist dat hier niks raars werd gezegd heb ik toch het hele filmpje afgekeken.
Aw, dus 4 keer per jaar prikken komende jaren😂?quote:Op woensdag 6 januari 2021 18:13 schreef Nia het volgende:
Ik verneem net op het NOS journaal dat het vaccin maar zo'n 3 maanden bescherming biedt. Dat is niet lang zeg!
Ik HAAT naalden!quote:Op woensdag 6 januari 2021 18:18 schreef JosMert het volgende:
[..]
Aw, dus 4 keer per jaar prikken komende jaren😂?
Ik vermoed dat ergens een misverstand is opgetreden. Daar is geen enkele aanwijzing voor.quote:Op woensdag 6 januari 2021 18:13 schreef Nia het volgende:
Ik verneem net op het NOS journaal dat het vaccin maar zo'n 3 maanden bescherming biedt. Dat is niet lang zeg!
Heb je daar een andere bron voor?quote:Op woensdag 6 januari 2021 18:13 schreef Nia het volgende:
Huh, hebben alle zoomcalls mijn oren al aangetast?quote:Op woensdag 6 januari 2021 17:32 schreef DeVerzamelaar het volgende:
Voor wie het debat gemist heeft. Zorgwekkende uitspraken van De Jonge over vaccin en terugkeer naar normaal (waarschijnlijk uitgesloten).
Die staat wegens een technische storing bij het RIVM nog op 0.quote:Op woensdag 6 januari 2021 18:21 schreef Faraday01 het volgende:
Is er al ergens een vaccinatieteller voor Nederland?
Ik zag een dame op het NOS journaal die wat vragen beantwoordde naar aanleiding van een vaccinatie. Verder heb ik niets geraadpleegd ofzo.quote:
Ja zag het ook. Eigenlijk hetzelfde als je een besmetting hebt doorgemaakt. Je bent maar tijdelijk immuun.quote:Op woensdag 6 januari 2021 18:13 schreef Nia het volgende:
Wat? Door mutatie?quote:Op woensdag 6 januari 2021 18:13 schreef Nia het volgende:
quote:Op woensdag 6 januari 2021 18:21 schreef Stoney3K het volgende:
[..]
Die staat wegens een technische storing bij het RIVM nog op 0.
Ik ben er eerlijk gezegd al vanuit gegaan dat met 19 januari stiekem 19 februari bedoeld werd.quote:Op woensdag 6 januari 2021 18:19 schreef Twinkle20 het volgende:
Ayaan? Waar komt die ineens vandaan?![]()
Las net op nos dat de lockdown waarschijnlijk minimaal 2 weken wordt verlengd. Dus begin februari. Een blik in mijn agenda zegt dat mijn kinderenn15 februari carnavalsvakantie hebben (zuid).
Benieuwd of ze begin februari dan doortrekken tot na de vakanties.
Je bedoelt dus '29 februari'.quote:Op woensdag 6 januari 2021 18:24 schreef Vliegbaard het volgende:
[..]
Ik ben er eerlijk gezegd al vanuit gegaan dat met 19 januari stiekem 19 februari bedoeld werd.
Have fun. Komende 3 jaar, 12 prikken.🤫quote:Op woensdag 6 januari 2021 18:21 schreef quirina het volgende:
[..]
Ja zag het ook. Eigenlijk hetzelfde als je een besmetting hebt doorgemaakt. Je bent maar tijdelijk immuun.
Moet je elke drie maanden weer een prik halen.
Het is ook mijn interpretatie wat ik er uit opmaak, niet allen die van Van Haga. Ik vind het bovendien ook jammer dat men het telkens heeft over besmettingen (want dat koppel ik aan die 70% vaccinatiegraad, dat heeft niks met de zorg te maken), terwijl als je de risicogroepen vaccineert, die druk op de zorg gewoon grootendeels weg is. Maar aangezien ze eigenlijk iedereen willen vaccineren, maken ze kenbaar dat ze iedere besmetting willen gaan uitbannen, en er nooit meer iemand mag sterven aan corona. Wat opzich best zorgelijk op zich is, want corona uitbannen gaat nooit lukken, er zullen nog steeds mensen besmet raken, en die mensen zullen hopelijk minder ziek worden door het vaccin. Maar zouden ze het een probleem vinden dat mensen besmet raken? Het antwoord is ja, want alles wijst er namelijk op. Waardoor je eigenlijk die maatregelen onnodig lang in stand houdt.quote:Op woensdag 6 januari 2021 17:45 schreef Evenstar het volgende:
[..]
Goed, ondanks dat ik wist dat hier niks raars werd gezegd heb ik toch het hele filmpje afgekeken. Ik vraag mij daarom ook af of het linkje wel klopt, want in dat filmpje wordt nergens, maar dan ook nergens beweerd dat wij de coronamaatregelen ook na vaccinatie gaan behouden.
Hugo geeft gewoon aan dat die vragen bij het OMT en de gezondheidsraad liggen en dat hij simpelweg nog geen antwoord heeft. Hij geeft aan dat hij z.s.m. stelselmatig wil gaan versoepelen en geeft eigenlijk ook nog een paar voorbeelden. Hoe kan je in godsnaam hier nou uithalen dat er niet versoepeld gaat worden?
Conclusie van mij is namelijk dat wij het niet nog niet precies weten en absoluut niet dat het niet gaat gebeuren.
Je kan ook niet alleen kijken naar een vaccinatiegraad. Leuk dat je bijvoorbeld 50% van de bevolking hebt gevaccineerd, maar als de overige 50% je meest kwetsbare burgers zijn zegt je vaccinategraad natuurlijk niet zoveel. Ik zeg niet dat dit gebeurt in Nederland, maar meer als voorbeeld dat je je niet blind moet staren op vaccinategraad. Er zijn zoveel variabelen.
Hugo geeft hier gewoon prima antwoord. Jammer dat FvD er zo mee wegloopt en het uit context rukt.
Tegen die tijd zullen de bibliotheken wel weer open mogen, ja.quote:
Dat bedoel ik niet. Maar als je het griepseizoen volgt dat wist je in december al dat 19 januari (en zelfs 19 februari) echt heel optimistisch was.quote:
Zelf anti-stoffen lijken langer in het bloed... volgens mij klopt dit niet helemaal of is het uit zijn verband getrokken.quote:Op woensdag 6 januari 2021 18:13 schreef Nia het volgende:
Ze zei minstens 3 maanden bescherming. Voor de rest is nog geen data en kan dus nog geen uitspraak over gedaan worden. Zo werken wetenschappers, ze doen pas uitspraken wanneer het een bewezen feit is.quote:Op woensdag 6 januari 2021 18:13 schreef Nia het volgende:
Bovendien kunnen ze alleen antistoffen meten, ze kunnen moeilijk metingen doen over de T-cel immuniteit die juist voor lange termijn heel veel bijdraagt.quote:Op woensdag 6 januari 2021 18:31 schreef DeVerzamelaar het volgende:
[..]
Ze zei minstens 3 maanden bescherming. Voor de rest is nog geen data en kan dus nog geen uitspraak over gedaan worden. Zo werken wetenschappers, ze doen pas uitspraken wanneer het een bewezen feit is.
Onderzoeken laten voor nu ook een hoog antistoffen gehalte zien maanden na een besmetting. Wat ik net postte 8 maanden en dat is ook vooral omdat onderzoek uit oktober/november was en nog maar 8 maanden verstreken was. Het is waarschijnlijk veel langer dan 3 maanden inderdaad.quote:Op woensdag 6 januari 2021 18:31 schreef DeVerzamelaar het volgende:
[..]
Ze zei minstens 3 maanden bescherming. Voor de rest is nog geen data en kan dus nog geen uitspraak over gedaan worden. Zo werken wetenschappers, ze doen pas uitspraken wanneer het een bewezen feit is.
3 Maanden feesten tot je er bij neervalt dan maarquote:Op woensdag 6 januari 2021 18:13 schreef Nia het volgende:
quote:Op woensdag 6 januari 2021 18:21 schreef Stoney3K het volgende:
[..]
Die staat wegens een technische storing bij het RIVM nog op 0.
nee, volgens de jonge moet je ook na vaccinatie gewoon nog aan alle regeltjes voldoen want je kunt besmettelijk zijnquote:Op woensdag 6 januari 2021 18:37 schreef StateOfMind het volgende:
[..]
3 Maanden feesten tot je er bij neervalt dan maar
We kunnen het wel nodeloos opschroeven hoor de komende jaren, maar dat gaan we met z’n allen dik en dik betalen. Willen we dat?quote:Op woensdag 6 januari 2021 18:21 schreef Kickinalfa het volgende:
Pff wel moedeloos dat we nu al weer tegen een verlenging aanhinken.
Gekloot dat ons hele leven beheerst wordt door hoeveel capaciteit er is in de ziekenhuizen.
Capaciteit die alleen maar lijkt te krimpen notabene.
Doet ook veel voor de groepsimmuniteit dan!quote:Op woensdag 6 januari 2021 18:40 schreef aTypisch het volgende:
[..]
nee, volgens de jonge moet je ook na vaccinatie gewoon nog aan alle regeltjes voldoen want je kunt besmettelijk zijn
erg veel nut dan wel
Zodra de ziekenhuisopnames en IC bezetting teruglopen gaan we die regeltjes weer gewoon afschaffenquote:Op woensdag 6 januari 2021 18:40 schreef aTypisch het volgende:
[..]
nee, volgens de jonge moet je ook na vaccinatie gewoon nog aan alle regeltjes voldoen want je kunt besmettelijk zijn
erg veel nut dan wel
In dat geval, voordat je er bij neervalt een taxi bellen en naar huis gaanquote:Op woensdag 6 januari 2021 18:40 schreef aTypisch het volgende:
[..]
erg veel nut dan wel
Quick, voor ik ga kijken:quote:Op woensdag 6 januari 2021 18:31 schreef DeVerzamelaar het volgende:
[..]
Dat is ook wel weer een bijzondere manier om te interpreteren. Eerste resultaten vermoeden dat de kans klein is dat je besmet raakt in de eerste maanden en ze zijn voorzichtig met de conclusies over immuniteit omdat er maar gelimiteerde data van max een paar maanden.quote:Op woensdag 6 januari 2021 18:40 schreef aTypisch het volgende:
[..]
erg veel nut dan wel
Is dit nou echt wat jij uit dit soort uitspraken haalt of praat jij Van Haga-achtige gekkies na?quote:Op woensdag 6 januari 2021 18:26 schreef DeVerzamelaar het volgende:
[..]
Het is ook mijn interpretatie wat ik er uit opmaak, niet allen die van Van Haga. Ik vind het bovendien ook jammer dat men het telkens heeft over besmettingen (want dat koppel ik aan die 70% vaccinatiegraad, dat heeft niks met de zorg te maken), terwijl als je de risicogroepen vaccineert, die druk op de zorg gewoon grootendeels weg is. Maar aangezien ze eigenlijk iedereen willen vaccineren, maken ze kenbaar dat ze iedere besmetting willen gaan uitbannen, en er nooit meer iemand mag sterven aan corona. Wat opzich best zorgelijk op zich is, want corona uitbannen gaat nooit lukken, er zullen nog steeds mensen besmet raken, en die mensen zullen hopelijk minder ziek worden door het vaccin. Maar zouden ze het een probleem vinden dat mensen besmet raken? Het antwoord is ja, want alles wijst er namelijk op. Waardoor je eigenlijk die maatregelen onnodig lang in stand houdt.
Men moet echt eens prioriteiten gaan stellen en een kosten en baten rekening gaan doen. Ik mis het signaal druk op de zorg weg = maatregelen weg, terwijl we daarom dit circus hebben opgetuigd. Uit alles maak ik op dat ze corona helemaal willen uitbannen, wat reden tot zorg is.
tuurlijk, net alsof het nooit gebeurd is straksquote:Op woensdag 6 januari 2021 18:42 schreef DonDruiper het volgende:
[..]
Zodra de ziekenhuisopnames en IC bezetting teruglopen gaan we die regeltjes weer gewoon afschaffen
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Nou, dan mogen ze wel heel veel vacins gaan produceren.quote:Op woensdag 6 januari 2021 18:21 schreef quirina het volgende:
[..]
Ja zag het ook. Eigenlijk hetzelfde als je een besmetting hebt doorgemaakt. Je bent maar tijdelijk immuun.
Moet je elke drie maanden weer een prik halen.
Nee dat hebben ze niet, ik schrok eerst ook toen ik dit hoorde van deverzamelaar gisteren ook, toen las ik de tekst terug van wat de jonge allemaal gezegd heeft, en voor zover ik kan vinden wees niets, maar dan ook letterlijk helemaal niets daarop.quote:Op woensdag 6 januari 2021 18:21 schreef groenen het volgende:
[..]
Huh, hebben alle zoomcalls mijn oren al aangetast?
quote:Op woensdag 6 januari 2021 18:44 schreef aTypisch het volgende:
[..]
tuurlijk, net alsof het nooit gebeurd is straksIn de zomer hebben ze ook zo goed alles open gegooid.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Ik zie niet in waarom ze dat nu niet weer gaan doen.
Maar goed.. blijf maar lekker hangen in het waanzinnige idee dat de overheid al je vrijheden blijvend wil afpakken.Zuiger van het FOK!-OMT
Op het moment dat de besmettelijkheid van gevaccineerde mensen niet (enorm) minder is, dan gaat die R niet omlaag want dan zijn gevaccineerde mensen net zo gevaarlijk als asymptomatische besmettingen.quote:Op woensdag 6 januari 2021 18:46 schreef BlackLining het volgende:
Hoe vaak is er in dit topic nou al uitgelegd of nog helemaal niet zeker is of, en in welke mate je nog besmettelijk kunt zijn na een vaccinatie?
Mensen lezen echt wat ze willen lezen.
Er is helemaal nog geen onderzoek gedaan naar hoe dat zit, en sowieso kunnen regels pas worden afgebouwd als zo veel mensen immuun zijn dat het virus niet meer zo makkelijk rond kan springen.
Het is geen alles of nietsdat snapt toch elk weldenkend mens. Wat er gaat gebeuren is dat de R-waarde, onder invloed van de gevaccineerde populatie, langzaam gaat dalen. Wanneer je maatregelen opheft, stijgt die weer. De truc is om de R-waarde onder de 1 te houden en hoe meer mensen gevaccineerd zijn (de R gaat omlaag) hoe meer maatregelen er versoepeld kunnen worden (de R gaat omhoog) zonder dat die onder de streep boven de 1 uitkomt.
Zo moelijk is dat toch niet, of wel?
Via t cellen ben je langer immuun.quote:Op woensdag 6 januari 2021 18:31 schreef DeVerzamelaar het volgende:
[..]
make that the cat wisequote:Op woensdag 6 januari 2021 18:47 schreef DonDruiper het volgende:
[..]
In de zomer hebben ze ook zo goed alles open gegooid.
Ik zie niet in waarom ze dat nu niet weer gaan doen.
Maar goed.. blijf maar lekker hangen in het waanzinnige idee dat de overheid al je vrijheden blijvend wil afpakken.
https://www.nejm.org/doi/full/10.1056/NEJMoa2034577quote:Op woensdag 6 januari 2021 18:46 schreef BlackLining het volgende:
Hoe vaak is er in dit topic nou al uitgelegd of nog helemaal niet zeker is of, en in welke mate je nog besmettelijk kunt zijn na een vaccinatie?
Mensen lezen echt wat ze willen lezen.
Er is helemaal nog geen onderzoek gedaan naar hoe dat zit, en sowieso kunnen regels pas worden afgebouwd als zo veel mensen immuun zijn dat het virus niet meer zo makkelijk rond kan springen.
Het is geen alles of nietsdat snapt toch elk weldenkend mens. Wat er gaat gebeuren is dat de R-waarde, onder invloed van de gevaccineerde populatie, langzaam gaat dalen. Wanneer je maatregelen opheft, stijgt die weer. De truc is om de R-waarde onder de 1 te houden en hoe meer mensen gevaccineerd zijn (de R gaat omlaag) hoe meer maatregelen er versoepeld kunnen worden (de R gaat omhoog) zonder dat die onder de streep boven de 1 uitkomt.
Zo moelijk is dat toch niet, of wel?
Dingen die Van Haga zegt kun je over het algemeen het beste gewoon negeren. Er zal zo nu en dan best eens (per ongeluk) iets zinnigs tussen zitten, maar dat verneem je dan ook wel van normale bronnen.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |