Doen we nog steeds aan de cijfers te zien.quote:Op donderdag 10 december 2020 16:15 schreef kol7680 het volgende:
Trouwens wat duurt dit jaar lang voor mijn idee en dan volgend jaar nog zo een jaar. Dat we in februari nog deden lachen om corona. Lijkt zo lang geleden......
Dat zou ook kunnen ja.quote:Op donderdag 10 december 2020 16:13 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Ik kan mij niet voorstellen dat de journalistiek zich zo laat muilkorven. Ik kan mij wel voorstellen dat ze in sommige gevallen de rvd even een seintje geven zodat ze een beter onderhoud antwoord krijgen.
Grappig, dat heb ik juist precies andersom. Ik heb nog nooit een jaar gehad, dat zo snel om was. Vorig jaar met oudjaar was ik in New York. Lijkt een compleet andere wereld inmiddels, maar voelt als de dag van gisteren.quote:Op donderdag 10 december 2020 16:15 schreef kol7680 het volgende:
Trouwens wat duurt dit jaar lang voor mijn idee en dan volgend jaar nog zo een jaar. Dat we in februari nog deden lachen om corona. Lijkt zo lang geleden......
Het is óf vooraf de vragen in dienen en hopen dat je ze mag stellen óf enkel een speech van Rutte en de Jonge zonder überhaupt aanwezige pers.quote:Op donderdag 10 december 2020 16:13 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Ik kan mij niet voorstellen dat de journalistiek zich zo laat muilkorven. Ik kan mij wel voorstellen dat ze in sommige gevallen de rvd even een seintje geven zodat ze een beter onderhoud antwoord krijgen.
Ja, ik snap de ophef ook niet als je het stuk goed leest. Wat is dan het alternatief?quote:Op donderdag 10 december 2020 16:00 schreef alpeko het volgende: [..] Die postte ik eerder al. Is in overleg met familie gedaan. En gezien de omstandigheden de enige logische keuze. Alternatief is isoleren waar die mensen niks van gaan begrijpen.
Doet Rutte III nog steeds gezien ze blijven volhouden dat er momenteel sprake is van een strategie om het virus in te dammenquote:Op donderdag 10 december 2020 16:16 schreef Leonos het volgende:
[..]
Doen we nog steeds aan de cijfers te zien.
Wat een zwakte. Wanneer je maatregelen treft die miljoenen mensen raken dan moet je dat toch goed kunnen verantwoorden, en tegengeluid en kritiek niet zo simpel de kop indrukken?quote:Op donderdag 10 december 2020 16:01 schreef AlwaysHappy het volgende:
[..]
Afgelopen persconferentie liet Rutte vallen dat hij al op de hoogte was gebracht dat die vraag zou gaan komen.
Ze willen natuurlijk voorkomen dat ze op live tv met de mond vol tanden staan omdat er een kritische vraag gesteld word, waar ze zich niet op voorbereid hebben.
Nog een jaar zo leven? Dit is het nieuwe normaal dus permanent.quote:Op donderdag 10 december 2020 16:15 schreef kol7680 het volgende:
Nee, voor mij persoonlijk niet. Ik heb een paniekstoornis (agorafobie/claustrofobie/nogwatfobieen). Ik ben gebaat bij ritme, regelmaat en rust. Ritme .. mowah ik sta 's ochtends met de kindjes op om 7.20 uur, breng ze naar school, en zit vervolgens achter mijn pc geplakt thuis tussen 8.30 - 17.00 uur. Eten koken, chillen, naar bed. Vanaf maart. Ja het is een soort van ritme. Maar, zeker nu met die donkere dagen en het koude weer, ligt een (winter)depressie op de loer. Januari t/m maart gaat een heel lastige periode voor me worden ben ik bang. Regelmaat, mja.. where's the fun? Ik vind nog wel uitdaging in mijn studie. Maar buiten eens in de 2 weken naar school (nog wel) en een paar keer per week naar de buurtsuper, dat is mijn leven momenteel. Nah vooruit, en eens in de zoveel tijd even naar mijn schoonouders. Rust Ver te zoeken. Doe ik zelf door naar de media te kijken en te luisteren, door hier op fok te zitten. Het zou voor mij beter zijn om daar allemaal mee te stoppen. Maar het is misschien ook uit verveling. De hobbies die ik had, kunnen en mogen allemaal niet. Een nieuwe hobbie vinden zou zeer wenselijk zijn. Dus daar is nog werk aan de winkel. Ik sta en stond redelijk stevig in mijn schoenen zolang ik letterlijk en figuurlijk in beweging blijf. Juist nu dat minder en minder wordt, wordt het voor mij lastiger. Maar dit is voor mij persoonlijk. Iemand anders zal het weer totaal anders ervaren.quote:Op donderdag 10 december 2020 16:06 schreef crystal_meth het volgende: [..] Ik vraag me af of er niet meer mensen met PTSS, angststoornissen en fobieën zijn voor wie de pandemie en de mondkapjesplicht het net makkelijker maken. Sociale fobie, bloosfobie: veel minder sociale gelegenheden, en een masker om je achter te verschuilen Mensen met smetvrees: geen handen meer schudden, en desinfectant gebruik is normaal geworden Personen met PTSS die in paniek raken wanneer onbekenden te dichtbij komen: 1.5 meter regel.
Alternatief is het indammen. De hamer. Zodat de kans veel kleiner is dat dit virus de verzorgingstehuizen bereikt.quote:Op donderdag 10 december 2020 16:00 schreef alpeko het volgende:
[..]
Die postte ik eerder al. Is in overleg met familie gedaan. En gezien de omstandigheden de enige logische keuze. Alternatief is isoleren waar die mensen niks van gaan begrijpen.
Ja heilig van overtuigd dat 2021 een net zo grote shitshow gaat worden. Terug naar het oude normaal gaat niet volgend jaar gebeuren nee.quote:Op donderdag 10 december 2020 16:20 schreef DeVerzamelaar het volgende:
[..]
Nog een jaar zo leven? Dit is het nieuwe normaal dus permanent.
Nee hoor en dat weet je zelf ook wel. Mensen hebben er nu al compleet het schijt aan. Moet je nagaan als er gevaccineerd is/wordt.quote:Op donderdag 10 december 2020 16:20 schreef DeVerzamelaar het volgende:
[..]
johquote:Op donderdag 10 december 2020 16:23 schreef THEFXR het volgende:
Holy shit, kom ff wat later binnen.
Aantal nieuwe besmettingen 8793
Ik heb het tegenovergestelde. Dit jaar begonnen met nieuw werk. Ik heb heb nog nooit zoveel werk gehad. Mijn vrouw is zzper geworden en zat direct vol met werk tot 2023 en dat maakt dat dit jaar supersnel ging voor mij.quote:Op donderdag 10 december 2020 16:15 schreef kol7680 het volgende:
Ik vind het frustrerend dat Mark Rutte het wel over een hamer heeft tijdens z'n persconferenties, maar hij vervolgens niet daadwerkelijk op een indamstrategie stuurt.quote:Op donderdag 10 december 2020 16:21 schreef capricia het volgende:
[..]
Alternatief is het indammen. De hamer. Zodat de kans veel kleiner is dat dit virus de verzorgingstehuizen bereikt.
Mensen kunnen er nog wel schijt aan hebben; zolang de overheid bepaalde dingen niet toe laat (vakanties, horeca, sport, weer op kantoor werken, etc) blijven die specifieke sectoren natuurlijk wel dicht. Ik denk niet dat al die sectoren massaal weer gaan opstarten als ze daar geen toestemming voor hebben.quote:Op donderdag 10 december 2020 16:23 schreef Vliegbaard het volgende:
[..]
Nee hoor en dat weet je zelf ook wel. Mensen hebben er nu al compleet het schijt aan. Moet je nagaan als er gevaccineerd is/wordt.
Een afgebakende hoeveelheid tijd is het tegenovergestelde van permanent.quote:Op donderdag 10 december 2020 16:20 schreef DeVerzamelaar het volgende:
[..]
Nog een jaar zo leven? Dit is het nieuwe normaal dus permanent.quote:Op donderdag 10 december 2020 16:15 schreef kol7680 het volgende:
Die vaccins gaan helemaal niet werken. Tenminste lang niet zo goed als mensen denken.quote:Op donderdag 10 december 2020 16:23 schreef Vliegbaard het volgende:
[..]
Nee hoor en dat weet je zelf ook wel. Mensen hebben er nu al compleet het schijt aan. Moet je nagaan als er gevaccineerd is/wordt.
Mijn eerste post in deze lange reeks was er één waarin ik de mensen die een voorraadje eten in huis haalden (voor het geval ze in quarantaine moesten) min of meer uitlachte. Ergens in februari was dat, denk ik. Vlak daarna zag ik een persconferentie van de WHO... Toen ben ik maar gestopt met lachen. Althans, wat Covid19 betreft.quote:Op donderdag 10 december 2020 16:15 schreef kol7680 het volgende:
6 maanden had ik gehoordquote:Op donderdag 10 december 2020 16:26 schreef DeVerzamelaar het volgende:
[..]
[..]
Die vaccins gaan helemaal niet werken. Tenminste lang niet zo goed als mensen denken.
Nee, de volgende persconferentie staat pas gepland voor 22 december. Ik denk niet dat er in de tussentijd veel gebeurt qua veranderingen in het beleid, tenzij de ziekenhuizen dreigen vol te stromen.quote:Op donderdag 10 december 2020 16:25 schreef THEFXR het volgende:
[..]
zondag weer hard overleg in het catshuis
Nee, dat wij nog maar een jaar zo gaan leven is veel te optimistisch gesteld.quote:Op donderdag 10 december 2020 16:26 schreef Tijn het volgende:
[..]
Een afgebakende hoeveelheid tijd is het tegenovergestelde van permanent.
die kale ic gast, zal er wel hard in gaan, straks.quote:Op donderdag 10 december 2020 16:27 schreef Tijn het volgende:
[..]
Nee, de volgende persconferentie staat pas gepland voor 22 december. Ik denk niet dat er in de tussentijd veel gebeurt qua veranderingen in het beleid, tenzij de ziekenhuizen dreigen vol te stromen.
Er zal ongetwijfeld een kantelpunt gaan komen. De overheid heeft ook maar een beperkte macht. Zolang we nog massaal braaf naar de overheid blijven luisteren is er nog weinig aan de hand behalve dat we als burger tijdens een persco eens op de vingers worden getikt.quote:Op donderdag 10 december 2020 16:26 schreef AlwaysHappy het volgende:
[..]
Mensen kunnen er nog wel schijt aan hebben; zolang de overheid bepaalde dingen niet toe laat (vakanties, horeca, sport, weer op kantoor werken, etc) blijven die specifieke sectoren natuurlijk wel dicht. Ik denk niet dat al die sectoren massaal weer gaan opstarten als ze daar geen toestemming voor hebben.
Nu de vaccins er daadwerkelijk zijn, is er wel degelijk licht aan het eind van de tunnel. Het is nu gewoon een kwestie van tijd om alles te fabriceren en distribueren.quote:Op donderdag 10 december 2020 16:28 schreef DeVerzamelaar het volgende:
[..]
Nee, dat wij nog maar een jaar zo gaan leven is veel te optimistisch gesteld.
Hoe bedoel je? 6 maanden immuniteit of nog maar 6 maanden maatregelen?quote:
thisquote:Op donderdag 10 december 2020 16:29 schreef DeVerzamelaar het volgende:
[..]
Hoe bedoel je? 6 maanden immuniteit of nog maar 6 maanden maatregelen?
Ik betwijfel ten zeerste of ze wel zo effectief zijn. Dat is het punt. Plus we hebben een aantal gekken die een Great Reset willen uitvoeren om een communistisch systeem in te voeren in de westerse wereld. Dit is geen BNW, het World Economic Forum treedt hier gewoon mee naar buiten te pronken.quote:Op donderdag 10 december 2020 16:29 schreef Tijn het volgende:
[..]
Nu de vaccins er daadwerkelijk zijn, is er wel degelijk licht aan het eind van de tunnel. Het is nu gewoon een kwestie van tijd om alles te fabriceren en distribueren.
Met schijt open je geen horeca, sportkantines, evenementen, etc.quote:Op donderdag 10 december 2020 16:23 schreef Vliegbaard het volgende:
[..]
Ik hoop het, maar het lijkt me sterkquote:Op donderdag 10 december 2020 16:31 schreef DeVerzamelaar het volgende:
[..]
Plus we hebben een aantal gekken die een Great Reset willen uitvoeren om een communistisch systeem in te voeren in de westerse wereld.
Dus ze zijn totaal niet effectief genoeg om ons van de maatregelen te bevrijden.quote:
Helemaal waar maar zonder uitlaatklep houdt je ook geen democratie in stand.quote:Op donderdag 10 december 2020 16:31 schreef galantis het volgende:
[..]
Met schijt open je geen horeca, sportkantines, evenementen, etc.
Ik hoop dat je gelijk hebt. Maar de afgelopen maanden lieten wel zien hoe volgzaam het grootste gedeelte van de bevolking is. Zo'n opstand zie ik niet snel gebeuren.quote:Op donderdag 10 december 2020 16:29 schreef Vliegbaard het volgende:
[..]
Er zal ongetwijfeld een kantelpunt gaan komen. De overheid heeft ook maar een beperkte macht. Zolang we nog massaal braaf naar de overheid blijven luisteren is er nog weinig aan de hand behalve dat we als burger tijdens een persco eens op de vingers worden getikt.
Maar er gaat echt een moment komen dat mensen het niet meer pikken. Sowieso is deze situatie niet goed voor de gemoedstoestand van de samenleving en gaan we steeds meer de grens opzoeken.
Ja, zeggen ze dat ze een communistisch systeem willen invoeren?quote:Op donderdag 10 december 2020 16:31 schreef DeVerzamelaar het volgende:
[..]
Ik betwijfel ten zeerste of ze wel zo effectief zijn. Dat is het punt. Plus we hebben een aantal gekken die een Great Reset willen uitvoeren om een communistisch systeem in te voeren in de westerse wereld. Dit is geen BNW, het World Economic Forum treedt hier gewoon mee naar buiten te pronken.
Ze gaan gewoon straks vlak voor de verkiezingen starten met de eerste grootschalige vaccinatieronde en hoppa, Rutte heeft zijn stemmen weer binnen.quote:Op donderdag 10 december 2020 16:35 schreef Vliegbaard het volgende:
[..]
Helemaal waar maar zonder uitlaatklep houdt je ook geen democratie in stand.
Als het daadwerkelijk zo druk is in die ziekenhuizen, hoe heeft die man dan nog genoeg tijd voor zijn mediaoptredens en andere moments of fame?quote:Op donderdag 10 december 2020 16:29 schreef THEFXR het volgende:
[..]
die kale ic gast, zal er wel hard in gaan, straks.
Wat dan precies? De barricaden op? Rellen?quote:Op donderdag 10 december 2020 16:29 schreef Vliegbaard het volgende:
[..]
Er zal ongetwijfeld een kantelpunt gaan komen. De overheid heeft ook maar een beperkte macht. Zolang we nog massaal braaf naar de overheid blijven luisteren is er nog weinig aan de hand behalve dat we als burger tijdens een persco eens op de vingers worden getikt.
Maar er gaat echt een moment komen dat mensen het niet meer pikken. Sowieso is deze situatie niet goed voor de gemoedstoestand van de samenleving en gaan we steeds meer de grens opzoeken.
gewoon vaak spuitjes zetten en alles bijhoudenquote:Op donderdag 10 december 2020 16:33 schreef DeVerzamelaar het volgende:
[..]
Dus ze zijn totaal niet effectief genoeg om ons van de maatregelen te bevrijden.
Daar maakt ie tijd voor vrij.quote:Op donderdag 10 december 2020 16:36 schreef DeVerzamelaar het volgende:
[..]
Als het daadwerkelijk zo druk is in die ziekenhuizen, hoe heeft die man dan nog genoeg tijd voor zijn mediaoptredens en andere moments of fame?
Doe niet zo dom, joh. Hoezo "als het daadwerkelijk zo druk is in het ziekenhuis"? Jij denkt dat het wel meevalt met de drukte daar? Ik zou eens wat zorgmedewerkers in dit topic vragen om hun ervaringen. Als ze er zijn, want meestal hebben ze het natuurlijk te druk.quote:Op donderdag 10 december 2020 16:36 schreef DeVerzamelaar het volgende:
[..]
Als het daadwerkelijk zo druk is in die ziekenhuizen, hoe heeft die man dan nog genoeg tijd voor zijn mediaoptredens en andere moments of fame?
Nou nou, dat laatste hoef nou ook niet weer, het k-woord in deze context.quote:Op donderdag 10 december 2020 16:37 schreef DonDruiper het volgende:
Alle kranten en media schrijven weer dikke zwarte paniekkoppen.
De media is de aller allergrootste zooi van 2020.
Nee, wat had dit verzorgingshuis moeten doen?quote:Op donderdag 10 december 2020 16:21 schreef capricia het volgende:
[..]
Alternatief is het indammen. De hamer. Zodat de kans veel kleiner is dat dit virus de verzorgingstehuizen bereikt.
Daar komt het wel op neer. Een van hun slogans is "you'll own nothing and you'll be happy". Verder ga ik er niet op in want hier gaat geheid op gemod worden helaas.quote:Op donderdag 10 december 2020 16:36 schreef Momo het volgende:
[..]
Ja, zeggen ze dat ze een communistisch systeem willen invoeren?
Mijn zusje moet het kerst nu ook werken op de covid afdeling, terwijl eerst de bedoeling was dat ze dan vrij zou zijn. Dat doen ze ook echt niet zo maar helaas...quote:Op donderdag 10 december 2020 16:38 schreef Tijn het volgende:
[..]
Doe niet zo dom, joh. Hoezo "als het daadwerkelijk zo druk is in het ziekenhuis"? Jij denkt dat het wel meevalt met de drukte daar? Ik zou eens wat zorgmedewerkers in dit topic vragen om hun ervaringen. Als ze er zijn, want meestal hebben ze het natuurlijk te druk.
Ja kun je lacherig over doen maar heb je het nieuws niet gevolgd?quote:Op donderdag 10 december 2020 16:37 schreef Poem_ het volgende:
[..]
Wat dan precies? De barricaden op? Rellen?
Alle kranten en media schrijven weer dikke zwarte paniekkoppen.quote:Op donderdag 10 december 2020 16:39 schreef Momo het volgende:
[..]
Nou nou, dat laatste hoef nou ook niet weer, het k-woord in deze context.
Volledige stuk: https://vitamind4all.org/letter.htmlquote:Therefore, we call on all governments, doctors, and healthcare workers worldwide to immediately recommend and implement efforts appropriate to their adult populations to increase vitamin D, at least until the end of the pandemic. Specifically to:
• Recommend amounts from all sources sufficient to achieve 25(OH)D serum levels over 30ng/ml (75nmol/L), a widely endorsed minimum with evidence of reduced COVID-19 risk.
• Recommend to adults vitamin D intake of 4000 IU (100mcg) daily (or at least 2000 IU) in the absence of testing. 4000 IU is widely regarded as safe.
• Recommend that adults at increased risk of deficiency due to excess weight, dark skin, or living in care homes may need higher intakes (eg, 2x). Testing can help to avoid levels too low or high.
• Recommend that adults not already receiving the above amounts get 10,000 IU (250mcg) daily for 2-3 weeks (or until achieving 30ng/ml if testing), followed by the daily amount above. This practice is widely regarded as safe. The body can synthesize more than this from sunlight under the right conditions (e.g., a summer day at the beach). Also, the NAM (US) and EFSA (Europe) both label this a “No Observed Adverse Effect Level” even as a daily maintenance intake.
• Measure 25(OH)D levels of all hospitalized COVID-19 patients & treat with calcifediol or D3, to at least remedy insufficiency <30ng/ml (75nmol/L), possibly with a protocol along the lines of Castillo et al ‘20 or Rastogi et al '20, until evidence supports a better protocol.
Ja daar schrik ik ook vaak van. Hoe makkelijk iedereen alles maar accepteert. Of alles maar doet uit angst voor een boete.quote:Op donderdag 10 december 2020 16:35 schreef AlwaysHappy het volgende:
[..]
Ik hoop dat je gelijk hebt. Maar de afgelopen maanden lieten wel zien hoe volgzaam het grootste gedeelte van de bevolking is. Zo'n opstand zie ik niet snel gebeuren.
Amen!quote:Op donderdag 10 december 2020 16:37 schreef DonDruiper het volgende:
Laten we niet de boodschapper tot schuldige maken.quote:Op donderdag 10 december 2020 16:38 schreef DonDruiper het volgende:
[..]
Daar maakt ie tijd voor vrij.
De man is verschrikkelijk media geil.
Begrijp ik niet, waarom je dat niet mag gebruiken als uitdrukking om iets naars aan te duiden. Kanker is toch ook gewoon een rotziekte.quote:Op donderdag 10 december 2020 16:39 schreef Momo het volgende:
[..]
Nou nou, dat laatste hoef nou ook niet weer, het k-woord in deze context.
Hier kan ik wel iets over zeggen. De druk is onverminderd groot en het algemene gevoel is dat we de staart nog gaan krijgen, terwijl een hoop zorgverleners ondertussen te afgestompt/afgevlakt zijn om nog om te gaan met alle ellende en dit gegeven.quote:Op donderdag 10 december 2020 16:38 schreef Tijn het volgende:
[..]
Doe niet zo dom, joh. Hoezo "als het daadwerkelijk zo druk is in het ziekenhuis"? Jij denkt dat het wel meevalt met de drukte daar? Ik zou eens wat zorgmedewerkers in dit topic vragen om hun ervaringen. Als ze er zijn, want meestal hebben ze het natuurlijk te druk.
Ik geloof best dat het daar druk is ja. Maar misschien zou deze mediageile man dan zijn tijd in iets nuttigers kunnen steken dan dood en verderf te zaaien in talkshows en nieuwssites.quote:Op donderdag 10 december 2020 16:38 schreef Tijn het volgende:
[..]
Ik heb dat nooit gesnapt.quote:Op donderdag 10 december 2020 16:40 schreef trein2000 het volgende:
[ twitter ]
Die mes in de rug retoriek begint ook wat treurig aan te doen zeg. Verzin eens wat nieuws
Ja. Ik vind dat een heel erge keuze die zo'n familie dan moet maken. Omdat we het virus niet goed indammen. Omdat de besmettingen de pan uit rijzen. Verschrikkelijk.quote:Op donderdag 10 december 2020 16:39 schreef Noek het volgende:
[..]
Nee, wat had dit verzorgingshuis moeten doen?
Jij zei,,” Wauw, je familie zal daar maar wonen!”
Omdat zij de keuze hebben gemaakt om de bewoners niet te isoleren. Wat hadden zij dan moeten doen?
Er zijn momenten waarop ik denk: stik maar in de coronacrisis, heb lak aan de regels en richtlijnen, ga je goddelijke gang en maak jezelf en je geliefden vooral ziek. Ik ga lekker in isolatie en houd m'n kinderen wel een tijdje thuis.quote:Op donderdag 10 december 2020 16:29 schreef Vliegbaard het volgende:
Die man is voorzitter van het Landelijk Netwerk Acute Zorg en een van de oprichters van het Landelijk Coördinatiecentrum Patiëntenspreiding. Het is letterlijk zijn werk om in de media naar voren te treden om de burger over de situatie in de zorg in te lichten.quote:Op donderdag 10 december 2020 16:43 schreef DeVerzamelaar het volgende:
[..]
Ik geloof best dat het daar druk is ja. Maar misschien zou deze mediageile man dan zijn tijd in iets nuttigers kunnen steken dan dood en verderf te zaaien in talkshows en nieuwssites.
Geen idee, jij ziet blijkbaar iets aan komen. Ik vraag me af wat je dan precies aan ziet komen.quote:Op donderdag 10 december 2020 16:40 schreef Vliegbaard het volgende:
[..]
Ja kun je lacherig over doen maar heb je het nieuws niet gevolgd?
Dat is het zeker, maar gescheld met kanker is nooit nodig om je punt te maken.quote:Op donderdag 10 december 2020 16:42 schreef bloodymary1 het volgende:
[..]
Begrijp ik niet, waarom je dat niet mag gebruiken als uitdrukking om iets naars aan te duiden. Kanker is toch ook gewoon een rotziekte.
Het is bovendien waarschijnlijk veel effectiever om te proberen de instroom te beperken dan de gigantische instroom te verwerken.quote:Op donderdag 10 december 2020 16:46 schreef Tijn het volgende:
[..]
Die man is voorzitter van het Landelijk Netwerk Acute Zorg en een van de oprichters van het Landelijk Coördinatiecentrum Patiëntenspreiding. Het is letterlijk zijn werk om in de media naar voren te treden om de burger over de situatie in de zorg in te lichten.
Ja, dat sowieso. Ik zie veel mensen klagen over de "angst" die zou worden verspreid, maar ik denk juist dat het goed zou zijn als de schrik er wat meer in zou zitten onder de bevolking.quote:Op donderdag 10 december 2020 16:47 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
Het is bovendien waarschijnlijk veel effectiever om te proberen de instroom te beperken dan de gigantische instroom te verwerken.
Als je niet snapt dat een persvoorlichter of woordvoerder of voorzitter niet belast is met zorg op de werkvloer maak je jezelf wel tamelijk belachelijk.quote:Op donderdag 10 december 2020 16:36 schreef DeVerzamelaar het volgende:
[..]
Wat ontzettend laag dat ze zich moeten verlagen naar dit soort methodieken. Corona is niet zo gevaarlijk als gedacht, je moet je zelfs laten testen om te zien of je het hebt. 99% heeft geen last, maar toch allerlei beperkende maatregelen instellen. Het staat gewoon niet in contrast met elkaar. Dus daarom moeten ze zich inderdaad verlagen tot angst-propaganda. Logisch dat mensen zich niet aan maatregelen houden als het geen effect op hun heeft.quote:Op donderdag 10 december 2020 16:48 schreef Tijn het volgende:
[..]
Ja, dat sowieso. Ik zie veel mensen klagen over de "angst" die zou worden verspreid, maar ik denk juist dat het goed zou zijn als de schrik er wat meer in zou zitten onder de bevolking.
Wat we hier nogal eens over het hoofd lijken te zien is dat de cijfers die worden gerapporteerd een effect kunnen hebben op hoe mensen zich gedragen. Een daling kan mensen laconieker maken waardoor het rapporteren van een daling in zichzelf een reden voor een stijging kan vormen.quote:Op donderdag 10 december 2020 16:48 schreef Tijn het volgende:
[..]
Ja, dat sowieso. Ik zie veel mensen klagen over de "angst" die zou worden verspreid, maar ik denk juist dat het goed zou zijn als de schrik er wat meer in zou zitten onder de bevolking.
De angst voor het virus is in mijn ogen genormaliseerd, maw de gepercipieerde ernst van nu ligt dichter bij de realiteit dan in het voorjaar.quote:Op donderdag 10 december 2020 16:48 schreef Tijn het volgende:
[..]
Praktijkvoorbeeldje uit mijn nachtdienst van dinsdag op woensdag: vader (43) van 6 kinderen, astma in zijn voorgeschiedenis ligt nu al 4 weken aan de beademing. Het zijn niet alleen de mensen met cardiovasculaire shit of obesitas in hun voorgeschiedenis. Met een beetje pech kan dit je treffen. Helaas.quote:Op donderdag 10 december 2020 16:51 schreef DeVerzamelaar het volgende:
[..]
Wat ontzettend laag dat ze zich moeten verlagen naar dit soort methodieken. Corona is niet zo gevaarlijk als gedacht, je moet je zelfs laten testen om te zien of je het hebt. 99% heeft geen last, maar toch allerlei beperkende maatregelen instellen. Het staat gewoon niet in contrast met elkaar. Dus daarom moeten ze zich inderdaad verlagen tot angst-propaganda.
Een mooi voorbeeld daarvan is.. dit topic. Lage cijfers; geen drukte. Stijgende trend; drukte.quote:Op donderdag 10 december 2020 16:53 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
Wat we hier nogal eens over het hoofd lijken te zien is dat de cijfers die worden gerapporteerd een effect kunnen hebben op hoe mensen zich gedragen. Een daling kan mensen laconieker maken waardoor het rapporteren van een daling in zichzelf een reden voor een stijging kan vormen.
Ik hoop en denk dat de meeste mensen dat (nog) wel zien.quote:Op donderdag 10 december 2020 16:54 schreef galantis het volgende:
Mensen durven het risico voor zichzelf wel aan, klaarblijkelijk, en zien daarbij niet het grotere plaatje. Dat wringt.
Je eerste post was:quote:Op donderdag 10 december 2020 16:27 schreef Jane het volgende:
[..]
Mijn eerste post in deze lange reeks was er één waarin ik de mensen die een voorraadje eten in huis haalden (voor het geval ze in quarantaine moesten) min of meer uitlachte. Ergens in februari was dat, denk ik. Vlak daarna zag ik een persconferentie van de WHO... Toen ben ik maar gestopt met lachen. Althans, wat Covid19 betreft.
quote:Op donderdag 10 december 2020 16:55 schreef Benny het volgende:
Jammer dat het KerstKlockdown grapje niet in de TT is gemaakt
Die vele uitzonderingen heb je ook bij de jaarlijkse griep en vele andere kwalen, dit komt alleen niet uitgebreid in het nieuws. Dit is gewoon een virus waar een bepaalde groep (ouderen en mensen met overgewicht) het meest last van heeft.quote:Op donderdag 10 december 2020 16:54 schreef LaCatastrophe het volgende:
[..]
Praktijkvoorbeeldje uit mijn nachtdienst van dinsdag op woensdag: vader (43) van 6 kinderen, astma in zijn voorgeschiedenis ligt nu al 4 weken aan de beademing. Het zijn niet alleen de mensen met cardiovasculaire shit of obesitas in hun voorgeschiedenis. Met een beetje pech kan dit je treffen. Helaas.
Dat hebben ze bij deze zorginstelling toch niet in de handquote:Op donderdag 10 december 2020 16:21 schreef capricia het volgende:
[..]
Huh?quote:Op donderdag 10 december 2020 16:55 schreef Benny het volgende:
Jammer dat het KerstKlockdown grapje niet in de TT is gemaakt
Er is niet voor niets een prachtige correlatie tussen het aantal positieve testen en het aantal posts in dit topic. We kunnen niet genoeg benadrukken dat mensen hier vooral weg moeten blijven teneinde een nieuwe stijging te voorkomen.quote:Op donderdag 10 december 2020 16:54 schreef Scrummie het volgende:
[..]
Een mooi voorbeeld daarvan is.. dit topic. Lage cijfers; geen drukte. Stijgende trend; drukte.
Bron?quote:Op donderdag 10 december 2020 16:18 schreef Vliegbaard het volgende:
[..]
Het is óf vooraf de vragen in dienen en hopen dat je ze mag stellen óf enkel een speech van Rutte en de Jonge zonder überhaupt aanwezige pers.
Het komt niet in het nieuws omdat het probleem bij influenza niet zo groot en acuut is als bij dit virus.quote:Op donderdag 10 december 2020 16:56 schreef DeVerzamelaar het volgende:
[..]
Die vele uitzonderingen heb je ook bij de jaarlijkse griep, dit komt alleen niet uitgebreid in het nieuws.
Ik betwijfel het. Als dat zo was, hadden we ook geen of nauwelijks maatregelen nodig gehad want dan was bijv de horeca wel op eigen initiatief leeggebleven. Of had men op eigen initiatief geen festivals georganiseerd en bezocht.quote:Op donderdag 10 december 2020 16:55 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
Ik hoop en denk dat de meeste mensen dat (nog) wel zien.
Het zijn geen uitzonderingen, dat is het punt. Van de 12 cohort-IC bedden is meer dan een kwart bezet met mensen die pech lijken te hebben. Een kwart is wel iets meer dan een uitzondering mi.quote:Op donderdag 10 december 2020 16:56 schreef DeVerzamelaar het volgende:
[..]
Die vele uitzonderingen heb je ook bij de jaarlijkse griep en vele andere kwalen, dit komt alleen niet uitgebreid in het nieuws. Dit is gewoon een virus waar een bepaalde groep (ouderen en mensen met overgewicht) het meest last van heeft.
Het beeld van dit virus wat de media ons bracht in februari/maart kan gelukkig behoorlijk bijgesteld worden ja. Ik wacht er nog steeds opquote:Op donderdag 10 december 2020 16:57 schreef Tijn het volgende:
[..]
Het komt niet in het nieuws omdat het probleem bij influenza niet zo groot en acuut is als bij dit virus.
Ik begrijp echt niet wat je denkt te winnen door erop te blijven hameren dat het wel meevalt met de ernst van covid.
Als we allemaal lange broeken blijven dragen wordt het natuurlijk nooit lekker weer, mensen.quote:Op donderdag 10 december 2020 16:57 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
Er is niet voor niets een prachtige correlatie tussen het aantal positieve testen en het aantal posts in dit topic. We kunnen niet genoeg benadrukken dat mensen hier vooral weg moeten blijven teneinde een nieuwe stijging te voorkomen.
Maar mensen moeten die regels wel opvolgen - en daar lijkt nog steeds een groot draagvlak voor te zijn.quote:Op donderdag 10 december 2020 16:58 schreef galantis het volgende:
[..]
Ik betwijfel het. Als dat zo was, hadden we ook geen of nauwelijks maatregelen nodig gehad want dan was bijv de horeca wel op eigen initiatief leeggebleven. Of had men op eigen initiatief geen festivals georganiseerd en bezocht.
Ik denk dat een vrij groot gedeelte van de teruggedrongen besmettingen te danken is aan de van bovenaf opgelegde regeltjes die het veelvuldig hebben van sociale contacten enorm beletten.
Ik zou dan eerder beweren dat juist de regering met dolsteken aan het uitdelen is (als ze inderdaad al dat soort cliches willen blijven herhalen) door niet tijdig in te grijpen.quote:Op donderdag 10 december 2020 16:40 schreef trein2000 het volgende:
[ twitter ]
Die mes in de rug retoriek begint ook wat treurig aan te doen zeg. Verzin eens wat nieuws
Er zijn al 2 miljoen mensen die het gehad hebben volgens het RIVM, veel hiervan hebben het ziekenhuis niet van binnen gezien en zijn ook niet arbeidsongeschikt geraakt.quote:Op donderdag 10 december 2020 16:58 schreef LaCatastrophe het volgende:
[..]
Het zijn geen uitzonderingen, dat is het punt. Van de 12 cohort-IC bedden is meer dan een kwart bezet met mensen die pech lijken te hebben. Een kwart is wel iets meer dan een uitzondering mi.
Lange broeken misschien niet... Maar tuintegelverwarming toch wel?quote:Op donderdag 10 december 2020 17:00 schreef Tijn het volgende:
[..]
Als we allemaal lange broeken blijven dragen wordt het natuurlijk nooit lekker weer, mensen.
Het is een beetje ongelukkig dat je hiermee impliceert dat driekwart geen 'pech' heeft.quote:Op donderdag 10 december 2020 16:58 schreef LaCatastrophe het volgende:
[..]
Het zijn geen uitzonderingen, dat is het punt. Van de 12 cohort-IC bedden is meer dan een kwart bezet met mensen die pech lijken te hebben. Een kwart is wel iets meer dan een uitzondering mi.
Het gaat dan ook vooral om de druk op de zorg die aanzienlijk hoger is door de hogere besmettingsgraad.quote:Op donderdag 10 december 2020 16:51 schreef DeVerzamelaar het volgende:
[..]
Wat ontzettend laag dat ze zich moeten verlagen naar dit soort methodieken. Corona is niet zo gevaarlijk als gedacht, je moet je zelfs laten testen om te zien ofpm7 je het hebt. 99% heeft geen last, maar toch allerlei beperkende maatregelen instellen. Het staat gewoon niet in contrast met elkaar. Dus daarom moeten ze zich inderdaad verlagen tot angst-propaganda. Logisch dat mensen zich niet aan maatregelen houden als het geen effect op hun heeft.
Eens, beetje ongelukkig gesteld. Ik doelde meer op het idee dat heerst dat de mensen die opgenomen worden onderliggend lijden hebben.quote:Op donderdag 10 december 2020 17:04 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
Het is een beetje ongelukkig dat je hiermee impliceert dat driekwart geen 'pech' heeft.
Het is bewezen effectief om de bevolking bij herhaling verwijten te maken, dat weet je toch inmiddels wel?quote:Op donderdag 10 december 2020 16:40 schreef trein2000 het volgende:
[ twitter ]
Dat weet ik. Maar dan nog staat het invoeren van maatregelen compleet niet in verhouding met dat 99% er geen last van heeft/krijgt. Mijn mening.quote:Op donderdag 10 december 2020 17:06 schreef Poem_ het volgende:
[..]
Het gaat dan ook vooral om de druk op de zorg die aanzienlijk hoger is door de hogere besmettingsgraad.
Dat dat bijna een jaar verder nog steeds niet duidelijk is, is toch wel erg treurig.
Zijn de cijfers inmiddels zonder vertraging? Of zijn dit de black friday cijfers. Gaan we toch weer richting de de 10k en kerst komt nog. Wordt België cijfers in januari.quote:Op donderdag 10 december 2020 17:04 schreef Predator40 het volgende:
"toevallig" deze stijging 5 a 6 dagen na Sinterklaas......
niemand had dit zien aankomen, en de kerst is ook nog in aantocht
Gelukkig 2021 !!
quote:Met maar liefst 8793 nieuwe coronabesmettingen kunnen we kerst het beste maar ‘een jaartje overslaan'. Dat zegt viroloog Ab Osterhaus. ,,Dit is heel slecht nieuws. Keiharde maatregelen zijn noodzakelijk.”
En dat is volkomen terecht als het gaat om mensen die willens en wetens de richtlijnen voor de kerst overtreden. Ik zou het niet een dolksteek noemen omdat ik niet zo goed tegen slechte metaforen kan, maar ik vind het ook gewoon asociaal.quote:Op donderdag 10 december 2020 17:07 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Het is bewezen effectief om de bevolking bij herhaling verwijten te maken, dat weet je toch inmiddels wel?
Geen of veel minder maatregelen betekent dat je Italiaanse toestanden krijgt. De zorg loopt al maanden op de tenen.quote:Op donderdag 10 december 2020 17:08 schreef DeVerzamelaar het volgende:
[..]
Dat weet ik. Maar dan nog staat het invoeren van maatregelen compleet niet in verhouding met dat 99% er geen last van heeft/krijgt. Mijn mening.
Voor de miljoenmiljardste keer: jij hebt er ook last van wanneer de zorg overbelast wordt.quote:Op donderdag 10 december 2020 17:08 schreef DeVerzamelaar het volgende:
[..]
Dat weet ik. Maar dan nog staat het invoeren van maatregelen compleet niet in verhouding met dat 99% er geen last van heeft/krijgt. Mijn mening.
Ik kan me er wel in vinden. Mijn man en ik slikken beiden hele hoge doseringen vit. D en zijn beiden niet besmet door onze positieve geteste zoon. Kan toeval zijn, maar wie weet..quote:Op donderdag 10 december 2020 16:41 schreef Jane het volgende:
Er is (weer) een groep internationale artsen en wetenschappers die regeringen en zorgverleners oproept om - in ieder geval zolang de pandemie nog duurt - te zorgen dat de Vitamine D levels van de bevolking opgekrikt worden. Met concrete aanbevelingen dit keer.
Aanbevelingen:
[..]
Volledige stuk: https://vitamind4all.org/letter.html
Alle bekende studies over Vitamine D en (ernstige) Covid19 op een rij: https://vitamin-d-covid.shotwell.ca/
Zou hij zich er zelf wel aan gaan houden dan, dus geen familie uitnodigen etc. ? We hebben eerder gezien dat maatregelen niet gelden voor de "elite".quote:Op donderdag 10 december 2020 17:08 schreef Janneke141 het volgende:
Osterhaus ziet met dit hoge dagaantal zijn kans schoon om maar weer eens op de paniekknop te rammen:
[..]
Dat klopt, maar een aanzienlijk deel van die regels valt ook weinig in op te volgen. Ik kan moeilijk het sluiten van de horeca niet naleven. Dicht is dicht.quote:Op donderdag 10 december 2020 17:01 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
Maar mensen moeten die regels wel opvolgen - en daar lijkt nog steeds een groot draagvlak voor te zijn.
Ik vraag me af of er iemand te vinden is die Kerst wil vieren met Ab.quote:Op donderdag 10 december 2020 17:12 schreef DeVerzamelaar het volgende:
[..]
Zou hij zich er zelf wel aan gaan houden dan, dus geen familie uitnodigen etc. ? We hebben eerder gezien dat maatregelen nier gelden voor de "elite".
Er is geen richtlijn om geen familie uit te nodigen.quote:Op donderdag 10 december 2020 17:12 schreef DeVerzamelaar het volgende:
[..]
Zou hij zich er zelf wel aan gaan houden dan, dus geen familie uitnodigen etc. ? We hebben eerder gezien dat maatregelen niet gelden voor de "elite".
Ik ben bereid dit risico te nemen en voor lief te nemen. Ik zie gewoon in dat de nevenschade in alle opzichten veel groter is dan wat wij proberen te voorkomen. Economische malaise, depressies, zelfmoorden etc.quote:Op donderdag 10 december 2020 17:11 schreef Poem_ het volgende:
[..]
Geen of veel minder maatregelen betekent dat je Italiaanse toestanden krijgt. De zorg loopt al maanden op de tenen.
Het gaat niet om jou, maar om je grootouders of je buren die al op leeftijd zijn. Dat zijn risicogroepen waar die maatregelen voor bedoeld zijn. Heel ingewikkeld is het allemaal niet, maar kennelijk gaat het je toch boven de pet.
Osterhaus roept op om Kerst te annuleren, oftewel om allemaal thuis te blijven. Dan moet je dus geen familie uitnodigen.quote:Op donderdag 10 december 2020 17:14 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
Er is geen richtlijn om geen familie uit te nodigen.
Posten in COR is een klap in het gezicht en een mes in de rug van de zorg!*quote:Op donderdag 10 december 2020 16:57 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
Er is niet voor niets een prachtige correlatie tussen het aantal positieve testen en het aantal posts in dit topic. We kunnen niet genoeg benadrukken dat mensen hier vooral weg moeten blijven teneinde een nieuwe stijging te voorkomen.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Jij bent bereid het risico voor anderen voor lief te nemen? Da's grootmoedig van je.quote:Op donderdag 10 december 2020 17:15 schreef DeVerzamelaar het volgende:
[..]
Ik ben bereid dit risico te nemen en voor lief te nemen. Ik zie gewoon in dat de nevenschade in alle opzichten veel groter is dan wat wij proberen te voorkomen. Economische malaise, depressies, zelfmoorden etc.
Nogmaals: het gaat niet om jou maar om risicogroepen. En je bent bereid om het risico te nemen dat de IC's de druk niet meer aan kunnen? Wat?quote:Op donderdag 10 december 2020 17:15 schreef DeVerzamelaar het volgende:
[..]
Ik ben bereid dit risico te nemen en voor lief te nemen. Ik zie gewoon in dat de nevenschade in alle opzichten veel groter is dan wat wij properen te voorkomen. Economische malaise, depressies, zelfmoorden etc.
quote:Op donderdag 10 december 2020 17:16 schreef saparmurat_niyazov het volgende:
[..]
Posten in COR is een klap in het gezicht en een mes in de rug van de zorg!*SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Een mondkapje kunnen ze normaliter ook niet verbieden.quote:Op donderdag 10 december 2020 16:57 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Bron?
Want zo werkt het normaliter iig niet.
Einde der tijden toch.quote:Op donderdag 10 december 2020 16:37 schreef DonDruiper het volgende:
Dat vroeg ik niet.quote:Op donderdag 10 december 2020 17:18 schreef Vliegbaard het volgende:
[..]
Een mondkapje kunnen ze normaliter ook niet verbieden.
Snapt hij nou niet dat keiharde maatregelen niet gaan gebeuren in Nederland? Er zal nooit en te nimmer een beperking worden opgelegd op de bewegingsvrijheid van het volk. Ze zullen eerder sluiten waar mensen naartoe gaan zodat er niks te doen valt.quote:Op donderdag 10 december 2020 17:08 schreef Janneke141 het volgende:
Osterhaus ziet met dit hoge dagaantal zijn kans schoon om maar weer eens op de paniekknop te rammen:
[..]
Ik leef voor mezelf ja. Ik wil ook nog wat aan mijn leven hebben dan financieel in de put zitten of de stront die wij hebben aangericht in de economie op te ruimen in de toekomst. Ik moet nog aan mijn carriere beginnen, wat een vooruitzicht en dit hebben we aan onszelf te danken aan de lockdown- en maatregelengekte. Mijn mening.quote:Op donderdag 10 december 2020 17:16 schreef Poem_ het volgende:
[..]
Nogmaals: het gaat niet om jou maar om risicogroepen. En je bent bereid om het risico te nemen dat de IC's de druk niet meer aan kunnen? Wat?
quote:Op donderdag 10 december 2020 17:18 schreef Benny het volgende:
Eiersnijder Bezorg ServiceSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Voor al uw dilemma's.Perhaps you've seen it, maybe in a dream.
A murky, forgotten land.
En je denkt dat je de enige bent die hieronder lijdt? Het is voor niemand leuk, maar er is geen realistisch alternatief.quote:Op donderdag 10 december 2020 17:20 schreef DeVerzamelaar het volgende:
[..]
Ik leef voor mezelf ja. Ik wil ook nog wat aan mijn leven hebben dan financieel in de put zitten of de stront die wij hebben aangericht in de economie op te ruimen in de toekomst. Ik moet nog aan mijn carriere beginnen, wat een vooruitzicht en dit hebben we aan onszelf te danken aan de lockdown- en maatregelengekte. Mijn mening.
Psst...wie heeft de zorg tot de bot uitgekleed.quote:Op donderdag 10 december 2020 17:11 schreef Poem_ het volgende:
[..]
Geen of veel minder maatregelen betekent dat je Italiaanse toestanden krijgt. De zorg loopt al maanden op de tenen.
Het gaat niet om jou, maar om je grootouders of je buren die al op leeftijd zijn. Dat zijn risicogroepen waar die maatregelen voor bedoeld zijn. Heel ingewikkeld is het allemaal niet, maar kennelijk gaat het je toch boven de pet.
Als de IC dubbel zo groot was had dat ook weinig verschil gemaakt. Het verschil tussen 1150 of 3000 IC-bedden maakt in de praktijk vrijwel niets uit voor eventuele maatregelen.quote:Op donderdag 10 december 2020 17:24 schreef Jed1Gam het volgende:
[..]
Psst...wie heeft de zorg tot de bot uitgekleed.![]()
4 mensen extra op de IC en het barst al uit z`n voegen. We kunnen er alvast aan wennen, want de komende jaren wordt het enkel erger.
K*t burgers, zo ongehoorzaam.
Ik heb geen bron maar het zou toch werkelijk naïef zijn om te denken dat de vragen vooraf niet bekend zijn bij Rutte en de Jonge. Ik heb ze tot nu toe nooit zien nadenken over een antwoord. Daarnaast is de MSM vooraf altijd al op de hoogte van wat er verteld gaat worden.quote:
Niemand, het is de sector, naast sociale zekerheid, waar het meeste geld naar toe gaat en de hoeveelheid geld wordt al jaren meer.quote:Op donderdag 10 december 2020 17:24 schreef Jed1Gam het volgende:
Psst...wie heeft de zorg tot de bot uitgekleed.
Dat kun je wel vinden en roepen, maar het is gewoon onzin. Zonder maatregelen overspoelt de zorg en kan niemand meer in het ziekenhuis terecht, voor wat dan ook. Denk je nou echt dat de economie daar lekker van gaat draaien? Dat dat zorgt voor een fijne situatie om je carrière te starten?quote:Op donderdag 10 december 2020 17:20 schreef DeVerzamelaar het volgende:
[..]
dit hebben we aan onszelf te danken aan de lockdown- en maatregelengekte. Mijn mening.
Daar zijn de meningen dan over verdeeld.quote:Op donderdag 10 december 2020 17:23 schreef Poem_ het volgende:
[..]
En je denkt dat je de enige bent die hieronder lijdt? Het is voor niemand leuk, maar er is geen realistisch alternatief.
Tientallen journalisten die allemaal een toneelstukje opvoeren? En niet één die uit de school klapt? Juist ja.quote:Op donderdag 10 december 2020 17:25 schreef Vliegbaard het volgende:
[..]
Ik heb geen bron maar het zou toch werkelijk naïef zijn om te denken dat de vragen vooraf niet bekend zijn bij Rutte en de Jonge. Ik heb ze tot nu toe nooit zien nadenken over een antwoord. Daarnaast is de MSM vooraf altijd al op de hoogte van wat er verteld gaat worden.
Het is gewoon een groot spelletje en vooraf ingestudeerd kunststukje.
Voor iemand die boos wordt op een voorzitter die niet met zijn handen aan het bed staat maar vaak in de media optreedt kan ik daar niet zo heel veel waarde aan hechten.quote:Op donderdag 10 december 2020 17:27 schreef DeVerzamelaar het volgende:
[..]
Daar zijn de meningen dan over verdeeld.
Inderdaad, ook dit. Er liggen lang niet zo veel mensen op de IC (500 voor 17 miljoen inwoners) en de zorg is al overlopen. Dan gaat er iets niet helemaal goed. Bovendien hebben we ook nog een sterk vergrijzende bevolking dus ook maatregelen tijdens de griepgolf kunnen weleens noodzakelijk zijn.quote:Op donderdag 10 december 2020 17:24 schreef Jed1Gam het volgende:
[..]
4 mensen extra op de IC en het barst al uit z`n voegen. We kunnen er alvast aan wennen, want de komende jaren wordt het enkel erger.
In Nederland was iig de laatste 10 jaar duidelijk de keuze om de zorg economisch optimaal te draaien (geen ruimte voor overcapaciteit). Het heeft super gewerkt om wat geld te besparen, totdat er iets onverwacht gebeurt. Dat is toch echt een politieke keuze, betreft niet enkel IC capaciteit overigens.quote:Op donderdag 10 december 2020 17:26 schreef VoMy het volgende:
[..]
Niemand, het is de sector, naast sociale zekerheid, waar het meeste geld naar toe gaat en de hoeveelheid geld wordt al jaren meer.
Maar helaas gaat dat extra geld amper naar extra bedden en/of verplegend personeel maar naar ( nutteloos ) management:quote:Op donderdag 10 december 2020 17:26 schreef VoMy het volgende:
[..]
Niemand, het is de sector, naast sociale zekerheid, waar het meeste geld naar toe gaat en de hoeveelheid geld wordt al jaren meer.
Met zo'n piekbelasting zou je toch altijd dit probleem houden en Duitsland met meer capaciteit neemt nog sneller maatregelen dan NLquote:Op donderdag 10 december 2020 17:24 schreef Jed1Gam het volgende:
[..]
We zitten met een vergrijzende bevolking en de zorg liep al over tijdens de normale griepgolven de laatste jaren. Een voorteken van ellende. Nu maar hopen dat ze wel optijd in gaan grijpen en mensen gaan opleiden. Bezuinigen op de zorg is ontzettend dom en de boomerang kaatst nu keihard terug.quote:Op donderdag 10 december 2020 17:25 schreef Poem_ het volgende:
[..]
Als de IC dubbel zo groot was had dat ook weinig verschil gemaakt. Het verschil tussen 1150 of 3000 IC-bedden maakt in de praktijk vrijwel niets uit voor eventuele maatregelen.
Bovendien zou je als bestuurder van een bedrijf precies hetzelfde hebben gedaan gok ik. Hoge kosten zonder opbrengsten snij je er als eerste uit. Maar goed, het is weer lekker makkelijk om te kankeren op van alles en nog wat.
dat zijn allemaal van die dooddoeners, ik denk eerder dat je meer moet bezuinigen op zorg, zeker op het management ervan.quote:Op donderdag 10 december 2020 17:33 schreef DeVerzamelaar het volgende:
[..]
We zitten met een vergrijzende bevolking en de zorg liep al over tijdens de normale griepgolven de laatste jaren. Een voorteken van ellende. Nu maar hopen dat ze wel optijd in gaan grijpen en mensen gaan opleiden. Bezuinigen op de zorg is ontzettend dom en de boomerang kaatst nu keihard terug.
Besmet zijn, besmettelijk en besmet gaan of zal worden zijn verschillende onderdelen die niet noodzakelijker elkaar zelf elkaar opeenvolgen, laat staan leiden tot gevolgen. Dit nog los hoe dat dan volgens welke definitie wordt vastgesteld.quote:Op donderdag 10 december 2020 17:11 schreef Bamba het volgende:
[..]
Ik kan me er wel in vinden. Mijn man en ik slikken beiden hele hoge doseringen vit. D en zijn beiden niet besmet door onze positieve geteste zoon. Kan toeval zijn, maar wie weet..
Die Duitsers zijn altijd al wat bedachtzamer en risicomijdend ingesteld. Zelfs als het met de maatregelen uit de hand loopt hebben ze nog (overdreven) veel overcapaciteit.quote:Op donderdag 10 december 2020 17:32 schreef Tarado het volgende:
[..]
Met zo'n piekbelasting zou je toch altijd dit probleem houden en Duitsland met meer capaciteit neemt nog sneller maatregelen dan NL
Ik wel, lekker wijntje doen met Weinnachten. Ik denk dat Ab een uiters onderhoudend persoon is, zolang het maar niet serieus wordt en wij het menu bepalen. Wel prettig om hem dan hier te hebben zodat hij gelijk de haas en het konijn conform regels kan fileren.quote:Op donderdag 10 december 2020 17:12 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Ik vraag me af of er iemand te vinden is die Kerst wil vieren met Ab.
Niks hiervan is relevant voor de crisis waar we ons nu in bevinden. Als je boot lek is en je water maakt ga je toch ook niet staan tieren dat je 'm beter had moeten onderhouden? Dan ga je hozen!quote:Op donderdag 10 december 2020 17:33 schreef DeVerzamelaar het volgende:
[..]
We zitten met een vergrijzende bevolking en de zorg liep al over tijdens de normale griepgolven de laatste jaren. Een voorteken van ellende. Nu maar hopen dat ze wel optijd in gaan grijpen en mensen gaan opleiden. Bezuinigen op de zorg is ontzettend dom en de boomerang kaatst nu keihard terug.
Waarom is management nutteloos? Heb je daar ook een bron van? Of is dat vooral iets wat je zelf vindt.quote:Op donderdag 10 december 2020 17:32 schreef Predator40 het volgende:
[..]
Maar helaas gaat dat extra geld amper naar extra bedden en/of verplegend personeel maar naar ( nutteloos ) management:
hier een van de vele bronnen:
https://www.zorgvisie.nl/(...)-nederland-2333658w/
het is alleen zo jammer dat de kosten meer stijgen dan wat erbij komt.quote:Op donderdag 10 december 2020 17:39 schreef VoMy het volgende:
[..]
Waarom is management nutteloos? Heb je daar ook een bron van? Of is dat vooral iets wat je zelf vindt.
Er gaat gewoon meer geld naar zorg, al decennia, dus dat verhaal over het uitkleden van de zorg, is onzin. Het geld gaat ook nog eens voor een goed deel naar personeel, want het aantal mensen dat in de zorg werkt, neemt ook gewoon al jaren toe. Dus ook het idee dat er geen mensen worden aangenomen, is niet waar.
Die discussie willen voeren in deze coronapandemie is niet alleen onnodig maar ook nog eens gebaseerd op een onjuiste weergave van de werkelijkheid.
Ik gok dat die gedachte bij menig machtshebber door het hoofd zal gaan razen...... gasten thuis niet kunnen verbieden en dan maar voorkomen dat die er überhaupt nog kunnen (weg)komen of desnoods de elektra uitschakelen dat het volk het lichtjes zal afleren met hun eigen-wijsheid.quote:Op donderdag 10 december 2020 17:20 schreef Confetti het volgende:
.... Je kunt niet de woningen afsluiten zodat mensen wel thuis moeten blijven.
Het staat niet voor niks tussen haakjes, veel management is vaak gewoon niet nodig en word in stand gehouden, gebaseerd op 25 jaar werkervaring.quote:Op donderdag 10 december 2020 17:39 schreef VoMy het volgende:
[..]
Waarom is management nutteloos? Heb je daar ook een bron van? Of is dat vooral iets wat je zelf vindt.
Er gaat gewoon meer geld naar zorg, al decennia, dus dat verhaal over het uitkleden van de zorg, is onzin. Het geld gaat ook nog eens voor een goed deel naar personeel, want het aantal mensen dat in de zorg werkt, neemt ook gewoon al jaren toe. Dus ook het idee dat er geen mensen worden aangenomen, is niet waar.
Die discussie willen voeren in deze coronapandemie is niet alleen onnodig maar ook nog eens gebaseerd op een onjuiste weergave van de werkelijkheid.
Dat heeft geen enkele relevantie voor deze crisis, maar goed.quote:Op donderdag 10 december 2020 17:33 schreef DeVerzamelaar het volgende:
[..]
Dus het extra geld en denieuwe mensen die werken in de zorg, dat zijn managers die er al 25 jaar zitten?quote:Op donderdag 10 december 2020 17:43 schreef Predator40 het volgende:
[..]
Het staat niet voor niks tussen haakjes, veel management is vaak gewoon niet nodig en word in stand gehouden, gebaseerd op 25 jaar werkervaring.
waarschijnlijk weten veel users wel wat ik bedoelquote:Op donderdag 10 december 2020 17:46 schreef VoMy het volgende:
[..]
Dus het extra geld en denieuwe mensen die werken in de zorg, dat zijn managers die er al 25 jaar zitten?
Juist.quote:Op donderdag 10 december 2020 18:03 schreef capricia het volgende:
Ik wil helemaal niet meer leed op de IC. We moeten gewoon dat virus in toom houden.
Ik deel je wens en de hamvraag is als dat al kan, hoe dan ?quote:Op donderdag 10 december 2020 18:03 schreef capricia het volgende:
Ik wil helemaal niet meer leed op de IC. We moeten gewoon dat virus in toom houden.
Aha.quote:Op donderdag 10 december 2020 18:09 schreef Confetti het volgende:
In Engeland,zo las ik, waren voor Corona 1.600 mensen langer dan een jaar aan het wachten op een routine operatie.
Dat was nu iets boven de 100.000.
We gaan een catastrofe tegemoet. Ook hier.
Kun jij onderbouwen waarom vaccins niet de oplossing gaan zijn? Ik denk hetzelfde namelijk.quote:Op donderdag 10 december 2020 18:14 schreef Vallon het volgende:
[..]
Ik deel je wens en de hamvraag is als dat al kan, hoe dan ?
Ik positioneer je vraag als willen voorkomen dat mensen lijden en doodgaan.
Dit laatste kunnen we gewoon (nog) niet voorkomen en alleen zo goed mogelijk en humaan laten verlopen.
Ik vrees dat ook vaccins niet de oplossing gaan brengen, tenzij we ons als mensheid willen overgeven aan de ratrace onszelf al testend in leven te houden, ongeacht wat dat met ons als mens(heid) doet. Het leven heeft te veel kansen om dat anders (af) te lopen dan hier gewenst.
De werkwijze dat mensen niet "gewoon" mogen sterven door wat voor leed dan ook, blijft voor mij bizar.
Prima om dat te doen dat redelijk is maar niet als doel. Redelijk is wat je als samenleving kunt veroorloven en dat is voor mij niet door die op zijn rug te leggen. Vroeger gingen mensen dood van ouderdom dat nu bv (technisch gezien) niet meer het geval is.
En ja dat oordeel zeg ik ook voor mijzelf en de mijnen. Daar zal ik zo dit de tijd hier met mij of de onzen is, natuurlijk volstrekt anders over kunnen denken omdat mensen (ook ik) onderworpen zijn aan het instinct letterlijk alles te doen om het leven (desnoods in doodstrijd) voort te zetten. Daarom ook die keuze vooraf vastleggen en je als samenleving niet laten leiden door lijden.
Virus geeft geen donder.quote:Op donderdag 10 december 2020 18:03 schreef capricia het volgende:
Die heeft hij wel, maar hij is ook afhankelijk van wat ervan uitgevoerd wordt. Als je dan leest dat 1/5 van de mensen met een positieve uitslag ijskoud niet in quarantaine gaat en bijna 70% van mensen met klachten gewoon naar buiten gaat, dan kan Mark Rutte zich als Rambo blijven opstellen maar is er geen kruid tegen gewassen.quote:Op donderdag 10 december 2020 16:25 schreef Tijn het volgende:
[..]
Ik vind het frustrerend dat Mark Rutte het wel over een hamer heeft tijdens z'n persconferenties, maar hij vervolgens niet daadwerkelijk op een indamstrategie stuurt.
Minder contact = minder besmettingen = minder ziekenhuisopnames = minder IC opnames = Minder doden..quote:Op donderdag 10 december 2020 18:14 schreef Vallon het volgende:
[..]
Ik deel je wens en de hamvraag is als dat al kan, hoe dan ?
Dat is zo, maar de verantwoordelijkheid van de premier gaat verder dan alleen iets zeggen. Wanneer wordt geconstateerd dat mensen zich niet aan de quarantaine houden, zou je hopen dat daar meer mee wordt gedaan dan het alleen te benoemen.quote:Op donderdag 10 december 2020 18:17 schreef Qarrad het volgende:
[..]
Die heeft hij wel, maar hij is ook afhankelijk van wat ervan uitgevoerd wordt. Als je dan leest dat 1/5 van de mensen met een positieve uitslag ijskoud niet in quarantaine gaat en bijna 70% van mensen met klachten gewoon naar buiten gaat, dan kan Mark Rutte zich als Rambo blijven opstellen maar is er geen kruid tegen gewassen.
Dat is taal door het oude virusboekje uit 1950 te volgen dat naast het virus zelf, FF niet blijkt te werken in onze drukke(ende samenleving. Omdat er geen resultaat is worden mensen dus schuldig verklaard (en gemaakt).quote:Op donderdag 10 december 2020 18:24 schreef JFlip het volgende:
[..]
Minder contact = minder besmettingen = minder ziekenhuisopnames = minder IC opnames = Minder doden..
ZO eenvoudig is het.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt."On bended knee is no way to be free" Peter R 1954-2021 (©Zapata)
Hegel: "De waarheid is subjectief"
Covid19: "Doctors can’t cure stupid, but at least they can sedate it."
Soms kan ik het gewoon niet geloven. Een president die zijn bevolking opsluit.quote:Op donderdag 10 december 2020 18:20 schreef Vallon het volgende:
In Frankrijk Persco wat ik FF snel vertaal met: avondklok 20u00-06u00 tot 07jan20 met alleen 24dec20 een uitzondering. Dus ook met de kerst en oud&nieuw binnenhokken. Overdag hoeven de Fransen niet meer een uithuisforumulier te hebben.
Daar heb je ook gelijk in. Die hamer mag ook behelzen dat er consequenties volgen bij onverantwoord gedrag die verder gaan dan "foei!".quote:Op donderdag 10 december 2020 18:28 schreef Tijn het volgende:
[..]
Dat is zo, maar de verantwoordelijkheid van de premier gaat verder dan alleen iets zeggen. Wanneer wordt geconstateerd dat mensen zich niet aan de quarantaine houden, zou je hopen dat daar meer mee wordt gedaan dan het alleen te benoemen.
Leuk op papier, maar in de praktijk niet zo eenvoudig is al gebleken.quote:Op donderdag 10 december 2020 18:24 schreef JFlip het volgende:
[..]
Minder contact = minder besmettingen = minder ziekenhuisopnames = minder IC opnames = Minder doden..
ZO eenvoudig is het.
Ja, en als je geen maatregelen treft schiet het helemaal omhoog.quote:Op donderdag 10 december 2020 18:42 schreef DeVerzamelaar het volgende:
Opmerkelijk dat Oostenrijk, wat al een maand in een complete lockdown zit nu op een plateau zit van rond de 2000-3000 besmettingen per dag. Je mocht daar niet eens naar buiten volgens mij. Het virus lijkt overal hetzelfde verloop te hebben na het instellen van maatregelen. Welke maatregel je ook neemt, eerst daalt het drastisch, dan zit je op een plateau om vervolgens weer de lucht in te schieten. Complete lockdown of niet het maakt geen moer uit dus, het brengt alleen maar meer ellende.
Saillant is dat de President (vergelijkbaar onze Koning) dat niet doet maar dit zijn Premier (Jean Castex) en Ministers laat zeggen. Ik schat de Macron volgende week of de week daarop weer ferm meewarig zal zal doen vanuit zijn paleis: restez prudent tous ensemble. Ook de Fransen denken maar in één tunneloplossing: vaccinatie.quote:Op donderdag 10 december 2020 18:34 schreef Kickinalfa het volgende:
[..]
Soms kan ik het gewoon niet geloven. Een president die zijn bevolking opsluit.
Om vervolgens weer te dalen. Even door de zure appel heen bijten.quote:Op donderdag 10 december 2020 18:44 schreef Poem_ het volgende:
[..]
Ja, en als je geen maatregelen treft schiet het helemaal omhoog.
quote:Op donderdag 10 december 2020 18:33 schreef Vallon het volgende:
[..]
Dat is taal door het oude virusboekje uit 1950 te volgen dat naast het virus zelf, FF niet blijkt te werken in onze drukke(ende samenleving. Omdat er geen resultaat is worden mensen dus schuldig verklaard (en gemaakt).Kijk, je kunt vervallen in abstract gezwam, maar de keiharde realiteit is dat er een nu eenmaal een pandemie is, veroorzaakt door een virus waar tegen nog maar weinig immuniteit in de populatie aanwezig is, die voor veel mensen geen al te groot risicio met zich meebrengt maaarrrr die er wel voor zorgt dat binnen no-time de zorg compleet overspoelt...Zelfs MET maatregelen. Kun je nagaan wat er gebeurd als je geen of minder maatregelen neemt.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Je kunt de maatregelen onzinnig vinden, maar daar zijn de deskundigen (virologen en epidemiologen) het mee oneens, en zij baseren dat op tientallen jaren wetenschappelijke ervaringen met infectieziekten. Goddank wordt het beleid zoveel mogelijk afgestemd op hun zienswijzen. Je begrijpt toch hopelijk wel dat de gevolgen vele malen ernstiger zullen zijn als we dit maar gewoon zijn gang laten gaan?
Leuk trouwens dat je SOA's aanhaalt. Wat doen we tegen SOA's ? We beschermen ons.. Of denk je dat het natuurlijk is om een stuk rubber over je lul te schuiven?
Leed op ICs voorkomen = hopen dat zo veel mogelijk mensen zich aan bepaalde maatregelen houden, net zo lang totdat we op de een of andere manier beschermd zijn. En die maatregelen zijn misschien tegennatuurlijk, ze zijn wel doodeenvoudig.
(maar in het geheel niet leuk natuurlijk, maar een pandemie is ook gewoon niet leuk)(.
Kun je eens onderbouwen waarom vaccinatie niet gaat helpen? Ben erg benieuwd.quote:Op donderdag 10 december 2020 18:46 schreef Vallon het volgende:
[..]
Saillant is dat de President (vergelijkbaar onze Koning) dat niet doet maar dit zijn Premier (Jean Castex) en Ministers laat zeggen. Ik schat de Macron volgende week of de week daarop weer ferm meewarig zal zal doen vanuit zijn paleis: restez prudent tous ensemble. Ook de Fransen denken maar in één tunneloplossing: vaccinatie.
Ik vermoed dat dit Rutte verder zal gaan inspireren: "pas op wat Frankrijk kan, kunnen wij hier ook" .. het is aan u
Factoor stress wordt ook nauwelijks meegenomen als risico. Als je stress hebt ben je vatbaarder voor infecties. Ik kan best voorstellen dat als mensen dagen lang thuis zitten, lagere weerstand, geen beweging meer stress en zodoende sneller besmet raken als er een risicosituatie plaats vind.quote:Op donderdag 10 december 2020 18:42 schreef DeVerzamelaar het volgende:
Opmerkelijk dat Oostenrijk, wat al een maand in een complete lockdown zit nu op een plateau zit van rond de 2000-3000 besmettingen per dag. Je mocht daar niet eens naar buiten volgens mij. Het virus lijkt overal hetzelfde verloop te hebben na het instellen van maatregelen. Welke maatregel je ook neemt, eerst daalt het drastisch, dan zit je op een plateau om vervolgens weer de lucht in te schieten. Complete lockdown of niet het maakt geen moer uit dus, het brengt alleen maar meer ellende.
Dalen? Als er geen maatregelen worden getroffen moet eerst iedereen besmet raken voordat er een daling te zien zal zijn. Daar hebben we simpelweg de middelen in de zorg niet voor.quote:Op donderdag 10 december 2020 18:46 schreef DeVerzamelaar het volgende:
[..]
Om vervolgens weer te dalen. Even door de zure appel heen bijten.
Het maakt natuurlijk wel uit of ze nog steeds in lockdown zitten of niet. Zo nee, dan is de huidige stijging niet aan de lockdown toe te wijzen. Het is wel zo dat strengere maatregelen meer effect hebben, maar net zoals met de exponentiële groei, moet je ook de maatregelen exponentieel veel strenger maken om eenzelfde effect te sorteren. Uiteindelijk ben je nieuwe besmettingen aan het voorkomen: als een groot deel zich aan de basisregels houdt, is het aantal momenten waarop een besmetting kan plaatsvinden al behoorlijk afgenomen.quote:Op donderdag 10 december 2020 18:42 schreef DeVerzamelaar het volgende:
Dat laatste vind ik in het geheel niet vreemd. In het verleden vaak zat voorgekomen dat ik wel, en mijn partner niet verkouden was. De ene keer steek je elkaar aan, de andere keer niet. Je bent niet op ieder moement even besmettelijk, de ander is niet op ieder moment even vatbaar. Soms heeft de ene partner wel al een vorm van immunitieit, soms niet.quote:Op donderdag 10 december 2020 18:36 schreef Jed1Gam het volgende:
[..]
Leuk op papier, maar in de praktijk niet zo eenvoudig is al gebleken.
Grootste probleem is mijn inziens dat veel mensen nauwelijks wat merken als ze dat virus bij zich dragen, zo blijft het constant verspreiden en blijf je bezig. Winter maanden versterkt het ook.
WHO schat dat 10% van de wereld al corona heeft gehad, pak hem beet 1.7 miljoen Nederlanders. 600.000 zijn tot nu toe positief getest, dan heb je dus al minstens een miljoen mensen die zo weinig last hebben gehad dat ze niet eens een test hebben gedaan.
Het komt ook regelmatig voor dat huisgenoten of partners niet besmet raken, toch vreemd als je de hele dag op elkaars lip zit.
Geheel onjuist. Griep verdwijnt ook niet pas als iedereen besmet is. Verdiep je eens in de Gompertz-curve. Virussen hebben een natuurlijk verloop van pieken en dalen.quote:Op donderdag 10 december 2020 18:50 schreef Poem_ het volgende:
[..]
Dalen? Als er geen maatregelen worden getroffen moet eerst iedereen besmet raken voordat er een daling te zien zal zijn. Daar hebben we simpelweg de middelen in de zorg niet voor.
In April voorspel ik een natuurlijke daling, die dan wordt toegeschreven aan de geweldige maatregelen.quote:Op donderdag 10 december 2020 18:54 schreef DeVerzamelaar het volgende:
[..]
Geheel onjuist. Griep verdwijnt ook niet pas als iedereen besmet is. Verdiep je eens in de Gompertz-curve. Virussen hebben een natuurlijk verloop van pieken en dalen.
Dit dito idem en kennelijk dringt het niet door tot die geweldige eminente experts (enkele uitgezonderd) dat thuiszitten en mondkapjes noch condooms opleggen; de wereld gaat redden van een virus, ziekte of overbevolking.quote:Op donderdag 10 december 2020 18:47 schreef JFlip het volgende:
Kijk, je kunt vervallen in abstract gezwam....
Kortom, in april gaan wij pas een daling zien mensen. Dan is corona weer als sneeuw voor de zon verdwenen. Met dank aan de maanden durende lockdown natuurlijk. Samen hebben we corona eronder gekregen.quote:Op donderdag 10 december 2020 18:57 schreef Jed1Gam het volgende:
[..]
In April voorspel ik een natuurlijke daling, die dan wordt toegeschreven aan de geweldige maatregelen.
Ja daagquote:Op donderdag 10 december 2020 18:47 schreef DeVerzamelaar het volgende:
[..]
Kun je eens onderbouwen waarom vaccinatie niet gaat helpen? Ben erg benieuwd.
Geen enkele maatregel heeft ons in mei gebracht tot die tientallen besmettingen per dag. Dat was het weer geweest en het einde van het griepseizoen.quote:Op donderdag 10 december 2020 19:00 schreef Jed1Gam het volgende:
Toch wel apart dat men geen kennis opneemt van wat men tijdens de eerste golf gedaan heeft. Toen was het ook niet het geval harder optreden, lockdowns etc. staat gelijk aan een snellere daling.
Men doet er nu zelfs een extra schepje bovenop met avondklokken.
zeker niet waar....quote:Op donderdag 10 december 2020 19:03 schreef DeVerzamelaar het volgende:
[..]
Geen enkele maatregel heeft ons in mei gebracht tot die tientallen besmettingen per dag. Dat was het weer geweest en het einde van het griepseizoen.
Begrrip ik nou goed dat je vind dat mensen laten doodgaan omdat de capaciteit in de zorg begrensd is de menswaardige oplossing is?quote:Op donderdag 10 december 2020 18:59 schreef Vallon het volgende:
[..]
Dit dito idem en kennelijk dringt het niet door tot die geweldige eminente experts (enkele uitgezonderd) dat thuiszitten en mondkapjes noch condooms opleggen; de wereld gaat redden van een virus, ziekte of overbevolking.
Het virusboekje uit 1950 hoe een pandemie/epidemie aan te pakken werkt niet en dan kun je wel aankomen met abstract gelul dat afstandhouden werkt wat imo doodgaan dan beter doet. Het eerste is in tegenstelling van de tweede, onmenselijk en het tweede is wel menswaardig,
Ik ben benieuwd naar constructievere ideeën die wat anders uitkramen dan afstandhouden de oplossing is en wachten tot iedereen gevaccineerd is.
Als een spijker niet in het hout doordringt kan je wel harder willen slaan maar beter is te overwegen ruimte te maken om te gaan schroeven.
Anders gezegd, geen mensen advies wat (niet) te doen, biedt mogelijkheden dat zij zich naar keuze zelf kunnen beschermen en leg je er bij neer dat zorg begrensd is.
Ik denk juist ook dat het niet gaat werken en ik zou hier graag meer bevestiging in willen zien. Het lijkt me dat je er wel verstand van hebt. Er heerst een behoorlijke vaccintunnelvisie.quote:Op donderdag 10 december 2020 19:02 schreef Vallon het volgende:
[..]
Ja daag...
![]()
Dat wil ik desnoods tot op moleculair niveau met je doornemen mits jij kan gaat onderbouwen waarom het volgens jou wel zou werken. Ben erg benieuwd.
Ha, tnx! Ik was zelf te lui om te zoeken.quote:Op donderdag 10 december 2020 16:55 schreef crystal_meth het volgende:
[..]
Je eerste post was:
"Mijn hemel, ik denk ik kijk eens even in het topic hoe het ervoor staat met het Coronavirus..."
Misschien bedoel je de tweede:
"ik heb mijn huis nog niet dichtgetimmerd en gebarricadeerd met zandzakken. Ben ik te laat?"
NWS / Het grote COVID-19 topic. #72 En weer een deel
Die stelling verklaart een hoop..quote:Op donderdag 10 december 2020 19:04 schreef DeVerzamelaar het volgende:
[..]
Ik denk juist ook dat het niet gaat werken en ik zou hier graag meer bevestiging in willen zien. Het lijkt me dat je er wel verstand van hebt.
Vind je dat ook voor mazelen, difterie, kinkhoest, bof, rode hond, tetanus?quote:Er heerst een behoorlijke vaccintunnelvisie.
Dit is geen griep. Dit heeft het hele jaar doorgewoed. Dat we hetzelfde verloop zouden zien als zonder maatregelen is pure quatsch.quote:Op donderdag 10 december 2020 18:54 schreef DeVerzamelaar het volgende:
[..]
Geheel onjuist. Griep verdwijnt ook niet pas als iedereen besmet is. Verdiep je eens in de Gompertz-curve. Virussen hebben een natuurlijk verloop van pieken en dalen.
Van de zomer woedde het echt keihard. Mensen waren ook heel bewust met het virus bezig, hier een plaatje.quote:Op donderdag 10 december 2020 19:08 schreef Poem_ het volgende:
[..]
Dit is geen griep. Dit heeft het hele jaar doorgewoed. Dat we hetzelfde verloop zouden zien als zonder maatregelen is pure quatsch.
Zou zo'n avondklok niet tot gevolg hebben dat mensen ook nog lekker bij elkaar blijven slapen, in plaats van na het diner naar huis?quote:Op donderdag 10 december 2020 19:14 schreef Momo het volgende:
Frankrijk stelt avondklok in om 20.00 uur vanaf 15 december
Updated 14 min geleden
27 min geleden in BUITENLAND
PARIJS - Frankrijk stelt in de strijd tegen het coronavirus vanaf 15 december een avondklok in vanaf 20.00 uur, ook op oudejaarsavond. Dat kondigde premier Jean Castex donderdag aan.
Tegelijk zal op 15 december een zes weken durende landelijke lockdown worden opgeheven. Castex zei dat gezinnen mogen reizen om samen Kerstmis te vieren, maar dat musea, theaters en bioscopen nog drie weken gesloten blijven.
Het aantal nieuwe Covid-19-infecties begint weer langzaam te stijgen in Frankrijk.
Ik heb zo'n idee dat de Banlieues weinig geven om een avondklok.quote:Op donderdag 10 december 2020 19:32 schreef Mortaxx het volgende:
Een avondklok in Frankrijk is sowieso wel verstandig. Scheelt wat brandende auto's
Gewoon het leger inzetten om deze te handhavenquote:Op donderdag 10 december 2020 19:34 schreef F.Sinatra het volgende:
[..]
Ik heb zo'n idee dat de Banlieues weinig geven om een avondklok.
Dat is een optie...quote:Op donderdag 10 december 2020 19:35 schreef Mortaxx het volgende:
[..]
Gewoon het leger inzetten om deze te handhaven
van mij mogen ze.quote:Op donderdag 10 december 2020 19:35 schreef Mortaxx het volgende:
[..]
Gewoon het leger inzetten om deze te handhaven
Wat wil je precies zeggen met dit plaatje?quote:Op donderdag 10 december 2020 19:13 schreef Jed1Gam het volgende:
[..]
Van de zomer woedde het echt keihard. Mensen waren ook heel bewust met het virus bezig, hier een plaatje.
[ afbeelding ]
Ojee.... dat kinderachtige retourtje van route66... inspelen dat vuile vieze ik mensen wil laten doodgaan waarbij ik dan jou kan verwijten dat brave jij daarvoor volledig bereid is de rest van mensen daarvoor te onderdrukken.quote:Op donderdag 10 december 2020 19:04 schreef JFlip het volgende:
[..]
Begrrip ik nou goed dat je vind dat mensen laten doodgaan omdat de capaciteit in de zorg begrensd is de menswaardige oplossing is?
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt."On bended knee is no way to be free" Peter R 1954-2021 (©Zapata)
Stress werd pre corona ook al zwaar onderschat.quote:Op donderdag 10 december 2020 18:47 schreef Jed1Gam het volgende:
[..]
Factoor stress wordt ook nauwelijks meegenomen als risico. Als je stress hebt ben je vatbaarder voor infecties. Ik kan best voorstellen dat als mensen dagen lang thuis zitten, lagere weerstand, geen beweging meer stress en zodoende sneller besmet raken als er een risicosituatie plaats vind.
Dat we komende zomer weer een daling krijgen. Meer zon, meer open ramen, hogere weerstand, minder virusdamp.quote:Op donderdag 10 december 2020 19:44 schreef Poem_ het volgende:
[..]
Wat wil je precies zeggen met dit plaatje?
https://www.gelderlander.(...)online-les~ac71ab3f/quote:Op donderdag 10 december 2020 20:03 schreef Jor_Dii het volgende:
Lees her en der dat meerdere VO scholen nu zelf besluiten eerder of langer over te gaan op online les.. een teken aan de wand?
Ruptly stream aan tijdens de jaarwisseling, beter dan een vuurwerkshow.quote:Op donderdag 10 december 2020 20:01 schreef Discombobulate het volgende:
Avondklok in Frankrijk tijdens oud en nieuw. Dat wordt weer lekker de hele stad afbranden en de boel slopen.
quote:Op donderdag 10 december 2020 19:50 schreef Vallon het volgende:
[..]
Ojee.... dat kinderachtige retourtje van route66... inspelen dat vuile vieze ik mensen wil laten doodgaan waarbij ik dan jou kan verwijten dat brave jij daarvoor volledig bereid is de rest van mensen daarvoor te onderdrukken.
Het is vals inspelen op zelf aangebracht sentiment met als doel zich dan te kunnen verbergen achter een klinkklare leugen. laten we niet die weg bewandelen, dat verward alleen maar de rede.
Het is niet dat ik iets (of jij) wil als keuze wat we gaan eten maar dat er simpele fysieke grenzen zijn aan "zorg" wanneer die een onevenredige belasting gaan vormen. Reken maar uit en de berekening daarvoor hoef dat niet eens moeilijk te zijn.
Er zijn grenzen aan de zorg die compleet losstaan met wat jij of ik daarvan vinden.
Je kunt één miljoen mensen prima redden maar niet één miljard wanneer van de 7 die dat moeten gaan leveren er 4 miljard niet eens te vreten hebben of zelfs weten wat de dag van morgen gaat voortbrengen.Ugh, 'onderdrukken'... het is gewoon een feit dat een heel groot deel van de mensen zich niet aan de simpele basisregeltjes houden die dit virus 'eronder' moeten krijgen. Mensen die tóch gezellig met z'n allen samenkomen. Mensen die tóch zo nodig op kantoor moeten werken, met meerderen in slecht geventileerde ruimtes. Die mensen, dat zijn wat mij betreft de échte onderdrukkers. De overheid heeft de horeca gesloten, maar wat hebben ze verder nou eigenlijk gedaan om ons te schaden?SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
En waar de ene sector lijdt, viert de andere feest: https://www.cbs.nl/nl-nl/(...)om-in-derde-kwartaal. Altijd al zo geweest.
Lekker slim als het RIVM aanraadt dit juist niet te doen.quote:Op donderdag 10 december 2020 20:03 schreef Jor_Dii het volgende:
Lees her en der dat meerdere VO scholen nu zelf besluiten eerder of langer over te gaan op online les.. een teken aan de wand?
Ja veel scholen gaan zelf eerder dicht voor de vakantie. Er zijn gewoon heel veel besmettingen in die leeftijdsgroep.quote:Op donderdag 10 december 2020 20:03 schreef Jor_Dii het volgende:
En een mooie reden voor een lange vakantie.quote:Op donderdag 10 december 2020 20:08 schreef capricia het volgende:
[..]
Ja veel scholen gaan zelf eerder dicht voor de vakantie. Er zijn gewoon heel veel besmettingen in die leeftijdsgroep.
Goed zo.quote:Op donderdag 10 december 2020 20:10 schreef Momo het volgende:
Ik laat mij morgen ook even testen, een paar dagen een kriebelhoestje. Kan ik ook mee praten over de stok.
Nee, ook niet echt hoor. Weet alleen niet wat ik mij voor moeten stellen echt bij dat gevoel.quote:Op donderdag 10 december 2020 20:12 schreef capricia het volgende:
[..]
Goed zo.
En niet te druk maken over die test. Het valt reuze mee. Het is wat ongemakkelijk, meer niet.
Jij stelt nu dus min of meer dat de groep die zich niet aan de basisregeltjes houden verantwoordelijk gehouden moet worden voor het aantal besmettingen afgelopen weken/maanden?quote:Op donderdag 10 december 2020 20:07 schreef Randier het volgende:
[..]
Ugh, 'onderdrukken'... het is gewoon een feit dat een heel groot deel van de mensen zich niet aan de simpele basisregeltjes houden die dit virus 'eronder' moeten krijgen. Mensen die tóch gezellig met z'n allen samenkomen. Mensen die tóch zo nodig op kantoor moeten werken, met meerderen in slecht geventileerde ruimtes. Die mensen, dat zijn wat mij betreft de échte onderdrukkers. De overheid heeft de horeca gesloten, maar wat hebben ze verder nou eigenlijk gedaan om ons te schaden?
En waar de ene sector lijdt, viert de andere feest: https://www.cbs.nl/nl-nl/(...)om-in-derde-kwartaal. Altijd al zo geweest.
ligt eraan welke shows jij gewend bent......quote:Op donderdag 10 december 2020 20:07 schreef Jed1Gam het volgende:
[..]
Ruptly stream aan tijdens de jaarwisseling, beter dan een vuurwerkshow.
Ik heb er zeker geen verstand van, ik lees. evalueer en challenge graag met degene die dat wel in pacht meent te hebben. Hoe meer je weet, hoe minder je wist.quote:Op donderdag 10 december 2020 19:04 schreef DeVerzamelaar het volgende:
[..]
Ik denk juist ook dat het niet gaat werken en ik zou hier graag meer bevestiging in willen zien. Het lijkt me dat je er wel verstand van hebt. Er heerst een behoorlijke vaccintunnelvisie.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Om het leesbaar en concreter ontopic te houden kan geen van de momenteel op handen zijnde vaccins iets vertellen over hoeveel zorg, leven etc, daarmee voor welke termijn zal worden gered.Dit nog los van wat vaccins al of niet medisch, etisch, religieus, maatschappelijk en sociaal tot gevolg kan/gaat hebben.quote:bron: British Medical Journal
Covid-19 vaccine trials cannot tell us if they will save lives
None of the current trials are designed to detect a reduction in any serious outcome such as hospitalisations, intensive care use, or deaths
Vaccines are being hailed as the solution to the covid-19 pandemic, but the vaccine trials currently underway are not designed to tell us if they will save lives, reports Peter Doshi, Associate Editor at The BMJ today.
[ Bericht 3% gewijzigd door Vallon op 10-12-2020 20:29:03 ]"On bended knee is no way to be free" Peter R 1954-2021 (©Zapata)
Wel vragen niet te diep laten drukken, bloed/wondjes blijven irriteren.quote:Op donderdag 10 december 2020 20:10 schreef Momo het volgende:
Ik laat mij morgen ook even testen, een paar dagen een kriebelhoestje. Kan ik ook mee praten over de stok.
De school van mijn dochter heeft al sinds de herfstvakantie gekozen voor half online onderwijs en half fysiek onderwijs. Dus de helft van de leerlingen is op school aanwezig en de helft volgt thuis de lessen.quote:Op donderdag 10 december 2020 20:08 schreef capricia het volgende:
[..]
Ja veel scholen gaan zelf eerder dicht voor de vakantie. Er zijn gewoon heel veel besmettingen in die leeftijdsgroep.
quote:Op donderdag 10 december 2020 20:17 schreef Vallon het volgende:
[..]
Ik heb er zeker geen verstand van, ik lees. evalueer en challenge graag met degene die dat wel in pacht meent te hebben. Hoe meer je weet, hoe minder je wist.
Kern verhaal: evolutie laat zich niet dwingen.
Op het moment lijkt dan iets te werken waarbij hetgeen dat men poogt uit te trappen zich versterkt zal aanpassen.In de spoiler verder een betoog als inleiding
Ik geef bewust geen links omdat dit - socio en filofisch van aard, ver afdrijft van het topic.men word immuun door een vaccin maar een vaccin red geen levens ?SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Om het leesbaar en concreter ontopic te houden kan geen van de momenteel op handen zijnde vaccins iets vertellen over hoeveel zorg, leven etc, daarmee voor welke termijn zal worden gered.
[..]
Dit nog los van wat vaccins al of niet medisch, etisch, religieus, maatschappelijk en sociaal tot gevolg kan/gaat hebben.
![]()
![]()
![]()
moet niet gekker wordenwoensdag 28 oktober 2020 15:54 schreef Kyran het volgende:[/b]
Even screenshot gemaakt van dit moment. Predator en sorry zeggen
Lijkt mij idd geen moeilijke keuze..... Youp van het Hek met 30 man in een zaal die uit lijfbelang ergens braaf tegen aanschopt, of een voortdurende rel in tal van steden waar een vuurwerk wordt uitgevochten. Het worden drukke tijden voor alle schermen thuis.quote:Op donderdag 10 december 2020 20:07 schreef Jed1Gam het volgende:
[..]
1. Yep.quote:Op donderdag 10 december 2020 20:14 schreef Vliegbaard het volgende:
[..]
Jij stelt nu dus min of meer dat de groep die zich niet aan de basisregeltjes houden verantwoordelijk gehouden moet worden voor het aantal besmettingen afgelopen weken/maanden?
En horeca sluiten is de enige maatregel? Man, ik hoef echt niet naar de kroeg maar de laatste maanden voel ik echt alsof we met zijn allen in een overlevingsmodus zitten die voor de een wat langer vol te houden is dan voor de ander. En dat nog niet eens voor het virus want dat treft het overgrote deel van de mensen niet of amper. Nee we worden door maatregelen gevangen en buitenspel gezet. Dit gaat echt ff wat verder dan een paar maanden niet naar de kroeg.
Genot.quote:Op donderdag 10 december 2020 20:07 schreef Jed1Gam het volgende:
[..]
Het één is niet noodzakelijkerwijs gelijktijdig met het ander van toepassing. In 1920 kon niemand zich de schade van loodvergiftiging voorstellen dat wat tijd nodig heeft om tot gelukzalige schade te komen. Idem met roken nu is "lekker" en geeft pas later de ellende. Roken is tot die tijd veilig te noemen.quote:Op donderdag 10 december 2020 20:21 schreef Predator40 het volgende:
[..]
men word immuun door een vaccin maar een vaccin red geen levens ?
![]()
![]()
![]()
moet niet gekker worden
De val is nabij.quote:Op donderdag 10 december 2020 20:57 schreef Momo het volgende:
Hugo trekt zich terug als lijsttrekker
[ afbeelding ]
Uitstekend besluit en waar ik het ook een sympatieke vent vindt die tot veel vermaak leidt.quote:Op donderdag 10 december 2020 20:57 schreef Momo het volgende:
[ afbeelding ]
Maar blijft wel aan als corona ministerquote:Op donderdag 10 december 2020 20:57 schreef Momo het volgende:
[ afbeelding ]
Juist nietquote:
Niet voor Rutte. Die lacht zich al rijk met de megawinst in maart.quote:Op donderdag 10 december 2020 20:59 schreef Momo het volgende:
[..]
Dat zou alleen maar nadelig zijn, gezien hoe ver we in de crisis zitten.
Dat is nogal persoonsgebonden en afhankelijk wie en hoe het wordt uitgevoerd. Ik doe liever een wortelkanaalbehandeling. Scheelt dat het korter duurt maar stuk minder prettig. Vriendin vond dat de eerste keer ook maar tweede keer viel het enorm mee. Niks van te zeggen dus.quote:Op donderdag 10 december 2020 20:12 schreef capricia het volgende:
[..]
Goed zo.
En niet te druk maken over die test. Het valt reuze mee. Het is wat ongemakkelijk, meer niet.
Mwah. Ik denk dat als we dit echt belangrijk vinden en partijpolitiek opzij zetten bijvoorbeeld een Van Rijn dit uitstekend over kan nemen.quote:Op donderdag 10 december 2020 20:59 schreef Momo het volgende:
[..]
Dat zou alleen maar nadelig zijn, gezien hoe ver we in de crisis zitten.
quote:Op donderdag 10 december 2020 19:50 schreef Vallon het volgende:
[..]
Ojee.... dat kinderachtige retourtje van route66... inspelen dat vuile vieze ik mensen wil laten doodgaan waarbij ik dan jou kan verwijten dat brave jij daarvoor volledig bereid is de rest van mensen daarvoor te onderdrukken.
Het is vals inspelen op zelf aangebracht sentiment met als doel zich dan te kunnen verbergen achter een klinkklare leugen. laten we niet die weg bewandelen, dat verward alleen maar de rede.
Het is niet dat ik iets (of jij) wil als keuze wat we gaan eten maar dat er simpele fysieke grenzen zijn aan "zorg" wanneer die een onevenredige belasting gaan vormen. Reken maar uit en de berekening daarvoor hoef dat niet eens moeilijk te zijn.
Er zijn grenzen aan de zorg die compleet losstaan met wat jij of ik daarvan vinden.
Je kunt één miljoen mensen prima redden maar niet één miljard wanneer van de 7 die dat moeten gaan leveren er 4 miljard niet eens te vreten hebben of zelfs weten wat de dag van morgen gaat voortbrengen.Kinderachtig retourtje? Je eigen woorden:SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Dan lijkt me een vraag om verduidelijking niet meer dan gerechtvaardigd. Dat je dan verder los gaat op een stroman laat ik maar even voor wat het.quote:Het virusboekje uit 1950 hoe een pandemie/epidemie aan te pakken werkt niet en dan kun je wel aankomen met abstract gelul dat afstandhouden werkt wat imo doodgaan dan beter doet. Het eerste is in tegenstelling van de tweede, onmenselijk en het tweede is wel menswaardig,
Verder is het helemaal geen kwestie van je kinderen opofferen om je grootouders te redden. Overdrijf niet zo. Ja er zitten zeker negatieve consequenties aan de noodzakelijke maatregelen om deze pandemie onder controle te krijgen, dat ontkent niemand, maar doe alsjeblieft niet alsof het sluiten van Horeca en mensen tijdelijk op te roepen zo min contact te onderhouden een of andere misdaad tegen de menselijkheid is.
En als je dat toch wil doen, bedenk dan even wat, naast een groot aantal onnodige doden, de consequenties zijn van het ongecontroleerd rond laten gaan van dit virus.
Geen maatregelen = meer mensen op IC en in het ziekenhuis dan dat er plaats is. En dan? Hoe zie je dat in de praktijk voor je? Selectie aan de poort? Als het ziekenhuis vol is laat dan de slachtoffers van dat auto-ongeluk maar sterven? Die tumor moet maar even wachten met groeien?
Omtz8gt. Misschien wel de overschatste politicus van Nederland.quote:Op donderdag 10 december 2020 21:02 schreef Drekkoning het volgende:
[..]
Juist niet![]()
Overigens zijn ze ook beter af met Pieter
quote:Op donderdag 10 december 2020 20:17 schreef Vallon het volgende:
[..]
Ik heb er zeker geen verstand van, ik lees. evalueer en challenge graag met degene die dat wel in pacht meent te hebben. Hoe meer je weet, hoe minder je wist.
Kern verhaal: evolutie laat zich niet dwingen.
Op het moment lijkt dan iets te werken waarbij hetgeen dat men poogt uit te trappen zich versterkt zal aanpassen.
In de spoiler verder een betoog als inleidingHilarisch... je bent hopelijk op de hoogte dat er al enkele decennia tegen talrijke pathogenen gevaccineerd wordt? Wat waren de medische, etische, religieuze en weet ik wat voor meer onzinnige factoren je er nog bij haalt , gevolgen daarvan dan? Welke schokeffecten hebben die teweeg gebracht, behalve dan dat onze kwaliteit van leven en levensverwachting daar enorm mee gestegen zijn? En waarom zijn mutaties van de pathogeen bij die vaccins dan geen probleem? Kan dat misschien komen doordat mutatie niet per definitie een probleem hoeft te zijn? Mutatie kan een probleem zijn, maar het is geen automatisme.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Om het leesbaar en concreter ontopic te houden kan geen van de momenteel op handen zijnde vaccins iets vertellen over hoeveel zorg, leven etc, daarmee voor welke termijn zal worden gered.
[..]
Dit nog los van wat vaccins al of niet medisch, etisch, religieus, maatschappelijk en sociaal tot gevolg kan/gaat hebben.
Het klopt dat het niet geheel zeker is dat wat de effecten van de vaccins gaan worden, en garanties uit het verleden bieden geen zekerheid, maar toch stemt juist dat verleden gecombineerd met de huidige ontwikkelingen wel optimistisch.
Het alternatief is, zeker bij het uitblijven van een adequate en effectieve behandeling dat we de komende jaren geconfronteerd zullen blijven met een groot aantal zieken en doden. Vooral als er daarbij geen “mensonterende” maatregelen als
Afstand houden bij genomen mogen worden.
En je kunt beter een “tijdelijke” oplossing hebben als antibiotica (want resistentie is inderdaad een probleem... voor sommige bacteriën, ook dit is weer geen automatisme) en vaccinaties , dan helemaal geen oplossing.
Verstandig en wijselijk besluit. Hij lijkt over zijn eigen ego heen te kunnen stappen en het partijbelang voorop te stellen.quote:Op donderdag 10 december 2020 20:57 schreef Momo het volgende:
[ afbeelding ]
Omtzigt niet serieus nemen? Dat is de enige die capabel is juist.quote:Op donderdag 10 december 2020 21:28 schreef phpmystyle het volgende:
Overigens heeft het CDA nog steeds een probleem, Keijzer en Omtzigt kun je onvoldoende serieus nemen, Hoekstra lijkt niet bereid te zijn, en andere talenten heeft het CDA niet.
De trials zijn/waren niet uitgebreid genoeg om statistisch significante data op te leveren wat het effect op ziekenhuisopnames en sterfgevallen betreft, omdat slechts een klein aantal deelnemers besmet raakt, en slechts een kleine minderheid van die groep opgenomen moet worden of overlijdt.quote:Op donderdag 10 december 2020 20:17 schreef Vallon het volgende:
Om het leesbaar en concreter ontopic te houden kan geen van de momenteel op handen zijnde vaccins iets vertellen over hoeveel zorg, leven etc, daarmee voor welke termijn zal worden gered.
Of zitten de infecties bovenmatig veel in groepen waar ebola-achtige stervenspergentages worden bereikt? Lees verpleeghuizen.quote:Op donderdag 10 december 2020 22:13 schreef Schuifpui het volgende:
Iets klopt er niet aan de cijfers. Volgens de WHO zou de infection fatality rate op zo'n 0.27% liggen. Veel landen in Europa en N/Z- Amerika zitten nu rond de 1000 doden per miljoen inwoners, 0.1% dus. Dan zou dus al tegen de 40% van de bevolking Covid moeten hebben gehad. Dan zou je toch al een significant effect van groepsimmuniteit moeten gaan zien, zeker gezien de maatregelen overal. De effectieve R = R0 * (1 - besmettingsgraad). Met een R0 (zonder maatregelen) van 2 - 4, zou je toch verwachten dat de verspreiding minder snel moet gaan. Zeker met de huidige maatregelen overal zou het dichterbij de 2 dan de 4 moeten liggen.
Is het toch dodelijker dan de 0.27%? Is immuniteit echt heel kort en zit er een groot deel herinfecties bij? Of is het toch besmettelijker? Of, over een heel andere boeg, worden er te veel doden toegeschreven aan Covid?
Geen idee. Aan het eind van de zomer werden we doodgegooid met cijfers waaruit bleek dat de grootste groep geinfecteerden tussen de 20 en 40 zou zijn geweest.quote:Op donderdag 10 december 2020 22:15 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Of zitten de infecties bovenmatig veel in groepen waar ebola-achtige stervenspergentages worden bereikt? Lees verpleeghuizen.
Als behandelaars niet willen of kunnen triëren, is loten of grenzen durven stellen; een uitstekende faire optie.quote:Op donderdag 10 december 2020 21:05 schreef JFlip het volgende:
Geen maatregelen = meer mensen op IC en in het ziekenhuis dan dat er plaats is. En dan? Hoe zie je dat in de praktijk voor je? Selectie aan de poort? Als het ziekenhuis vol is laat dan de slachtoffers van dat auto-ongeluk maar sterven? Die tumor moet maar even wachten met groeien?
Ik dacht dat de IFR schatting nu ongeveer 0.6-0,7% was voor ontwikkelde landen, VS zit bijna op 1,5%quote:Op donderdag 10 december 2020 22:13 schreef Schuifpui het volgende:
Iets klopt er niet aan de cijfers. Volgens de WHO zou de infection fatality rate op zo'n 0.27% liggen. Veel landen in Europa en N/Z- Amerika zitten nu rond de 1000 doden per miljoen inwoners, 0.1% dus. Dan zou dus al tegen de 40% van de bevolking Covid moeten hebben gehad. Dan zou je toch al een significant effect van groepsimmuniteit moeten gaan zien, zeker gezien de maatregelen overal. De effectieve R = R0 * (1 - besmettingsgraad). Met een R0 (zonder maatregelen) van 2 - 4, zou je toch verwachten dat de verspreiding minder snel moet gaan. Zeker met de huidige maatregelen overal zou het dichterbij de 2 dan de 4 moeten liggen.
Is het toch dodelijker dan de 0.27%? Is immuniteit echt heel kort en zit er een groot deel herinfecties bij? Of is het toch besmettelijker? Of, over een heel andere boeg, worden er te veel doden toegeschreven aan Covid?
Die 1.5% van de VS lijkt me eerder de case fatality rate, niet de IFR. Nu zo'n 16M vastgestelde besmettingen tegen 300k doden.quote:Op donderdag 10 december 2020 22:17 schreef Momo het volgende:
[..]
Ik dacht dat de IFR schatting nu ongeveer 0.6-0,7% was voor ontwikkelde landen, VS zit bijna op 1,5%
Is die 0.27% gemiddeld voor de hele wereld? Ik denk dat wij relatief slecht scoren hier vanwege de vergrijzing. Gezien het merendeel van de overledenen boven de 80 is, maakt dit vermoedelijk een gigantisch verschil. Vergelijk maar eens onze bevolkingspiramide met van die van Nigeria ofzo.quote:Op donderdag 10 december 2020 22:13 schreef Schuifpui het volgende:
Sorry ik bedoel ook de case fatality rate daarmeequote:Op donderdag 10 december 2020 22:19 schreef Schuifpui het volgende:
[..]
Die 1.5% van de VS lijkt me eerder de case fatality rate, niet de IFR. Nu zo'n 16M vastgestelde besmettingen tegen 300k doden.
En zoals ik vanmiddag postte..de IC in Stockholm zit nu al vol.quote:Op donderdag 10 december 2020 22:21 schreef VoMy het volgende:
[..]
Oef. Er zijn echt nog maar een paar landen in Europa waar het ok gaat dus.
Dat is nogal een verschil, zeker afgelopen voorjaar.quote:Op donderdag 10 december 2020 22:20 schreef Momo het volgende:
[..]
Sorry ik bedoel ook de case fatality rate daarmee
Misschien helpt het als je niet eerst een IFR bedenkt en vervolgens verontwaardigt gaat doen dat de cijfers niet met je zelfbedachte IFR overeenkomen. Tis maar een ideetje.quote:Op donderdag 10 december 2020 22:23 schreef Schuifpui het volgende:
Als je naar België kijkt is het helemaal mooi, die schrijven 1500 doden per miljoen inwoners toe aan Covid, 0.15%. Zelfs al zou de IFR hoger zijn, dan moet je nog een heel hoge besmettingsgraad hebben. Bij een IFR van 0.3% zou je (bij een homogene verdeling over de bevolking) verwachten dan 50% van de Belgen Covid heeft gehad. Zelfs bij een IFR van 0.6% gaat het om 25% van de Belgen en dan zit je echt aan de bovenkant van de IFR schatting.
Ze begonnen ook wel erg arrogant te worden met hun eigen verantwoordelijkheid-geroep en neerkijken op andere landen.quote:
Wat snap je niet aan "volgens de WHO"?quote:Op donderdag 10 december 2020 22:25 schreef VoMy het volgende:
[..]
Misschien helpt het als je niet eerst een IFR bedenkt en vervolgens verontwaardigt gaat doen dat de cijfers niet met je zelfbedachte IFR overeenkomen. Tis maar een ideetje.
Stockholm schreeuwt om hulp. De IC is vol.quote:Op donderdag 10 december 2020 22:26 schreef Confetti het volgende:
[..]
Ze begonnen ook wel erg arrogant te worden met hun eigen verantwoordelijkheid-geroep en neerkijken op andere landen.
Klinkt herkenbaar...
https://mobile.reuters.co(...)tter_impression=truequote:'We need help,' says Stockholm healthcare chief as COVID fills intensive care wards
Wat zenden ze dan uit? Heb 'm eigenlijk nooit gezien.quote:Op donderdag 10 december 2020 20:07 schreef Jed1Gam het volgende:
[..]
Die hebben net zo weinig IC bedjes als Nederland, nog iets minder zelfs. 1 na laatste van Europa, alleen Portugal heeft nog minder.quote:Op donderdag 10 december 2020 22:29 schreef capricia het volgende:
[..]
Stockholm schreeuwt om hulp. De IC is vol.
[..]
https://mobile.reuters.co(...)tter_impression=true
En dan deze cijfers vandaag.
Ik denk niet dat het daar 'relaxed' gaat blijven.
Minder dan wij, ja.quote:Op donderdag 10 december 2020 22:32 schreef Jed1Gam het volgende:
[..]
Die hebben net zo weinig IC bedjes als Nederland, nog iets minder zelfs.
Niet alleen is 0.35 al veel hoger dan 0m27, maar je 0.27 bron is ook veel genuanceerder dan dat het 0.27 is. Daar is dus het antwoord op je vraag.quote:Op donderdag 10 december 2020 22:28 schreef Schuifpui het volgende:
[..]
Wat snap je niet aan "volgens de WHO"?
https://www.who.int/bulletin/online_first/BLT.20.265892.pdf
Een andere bron meldt 0.35%:
https://www.nature.com/articles/s41467-020-19509-y
Dat is veel in één keer. Succes en sterkte voor je opa!quote:Op donderdag 10 december 2020 22:31 schreef LTVDK het volgende:
Ik ga me morgen weer laten testen, opa is vanmiddag met ambulance in het ziekenhuis opgenomen en positief getest en mijn vader is vanavond ook positief getest
Sterkte! Hopelijk komt je opa hier goed uit!quote:Op donderdag 10 december 2020 22:31 schreef LTVDK het volgende:
Ik ga me morgen weer laten testen, opa is vanmiddag met ambulance in het ziekenhuis opgenomen en positief getest en mijn vader is vanavond ook positief getest
Oh wat een rot nieuws.quote:Op donderdag 10 december 2020 22:31 schreef LTVDK het volgende:
Interessant gegeven: in de eerste golf in het voorjaar hebben ze heel veel 80-plussers geen ic-behandeling gegeven. Die werden eigenlijk stilletjes opgegeven. Nu is het beleid anders en komen er veel meer hoogbejaarden op de ic:quote:Op donderdag 10 december 2020 22:29 schreef capricia het volgende:
[..]
[..]
https://www.thelocal.se/2(...)en-timeline-part-twoquote:Significantly more 80-year-olds are receiving intensive care treatment for Covid-19 in Sweden compared with the spring, when there were concerns about prioritisation methods denying patients in their 80s intensive care treatment in order to keep places available.
In early May, 11 people or seven percent of new admissions to intensive care were over 80, the highest number of the spring. By mid-November, 25 over-80s were admitted that week, corresponding to 16 percent.
Sten Walther, associate professor, doctor and the National Board of Health and Welfare's expert on Covid-19 and intensive care, said it was impossible to say why the change had happened, but that one reason could be increased understanding of how to treat over-80s with Covid-19 and that there was a chance of survival despite high mortality among the age group.
"In the data set the reasons are not visible. But today we know that 80-year-olds' results [from the treatment] are by no means hopeless," he told the TT newswire.
Ik ben uitstekend op dehoogte en laten we voorkomen om elkaar de maat daarover te nemen.quote:Op donderdag 10 december 2020 21:24 schreef JFlip het volgende:
[..]
Hilarisch... je bent hopelijk op de hoogte .....
Het wordt weer binair zwart/wit. Ik blijf niet snappen waarom dat telkens zo moet. Er zit meer tussen niet, alles en vooral doen wat doelgericht is. Ik vind het de ontkenning van de mens wanneer die gedwongen wordt dat zij onderling voortaan (sociaal) afstand moeten houden.quote:Het alternatief is, zeker bij het uitblijven van een adequate en effectieve behandeling dat we de komende jaren geconfronteerd zullen blijven met een groot aantal zieken en doden. Vooral als er daarbij geen “mensonterende” maatregelen als Afstand houden bij genomen mogen worden.
Ook hier zijn zaken niet binair, iemand kan prima Covid19 doormaken en zonder vaccin daarvan herstellen.quote:En je kunt beter een “tijdelijke” oplossing hebben als antibiotica (want resistentie is inderdaad een probleem... voor sommige bacteriën, ook dit is weer geen automatisme) en vaccinaties , dan helemaal geen oplossing.
quote:Op donderdag 10 december 2020 22:35 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Dat is veel in één keer. Succes en sterkte voor je opa!
quote:Op donderdag 10 december 2020 22:36 schreef Momo het volgende:
[..]
Sterkte! Hopelijk komt je opa hier goed uit!
Merciquote:Op donderdag 10 december 2020 22:37 schreef capricia het volgende:
[..]
Oh wat een rot nieuws.
Heel veel sterkte.![]()
Het is al vol, de IC. In Stockholm. En dan deze cijfers vandaag. Dit gaat rampzalig worden.quote:Op donderdag 10 december 2020 22:38 schreef Vasilevski het volgende:
[..]
Interessant gegeven: in de eerste golf in het voorjaar hebben ze heel veel 80-plussers geen ic-behandeling gegeven. Die werden eigenlijk stilletjes opgegeven. Nu is het beleid anders en komen er veel meer hoogbejaarden op de ic:
[..]
https://www.thelocal.se/2(...)en-timeline-part-two
Behandelmethodes zijn nu kennelijk beter en ic is niet meer een doodvonnis als je daar als hoogbejaarde op belandt. Dat is mooi maar als je ze allemaal gaat behandelen, ja dan loopt het ook snel vol.
Hopelijk kunnen de andere Noorse landen bijspringenquote:Op donderdag 10 december 2020 22:29 schreef capricia het volgende:
[..]
[..]
Bah.quote:Op donderdag 10 december 2020 22:43 schreef vosss het volgende:
Vanmorgen getest, net uitslag, ik dus ook positief.
Maar een korte lockdown is toch de grote oplossing kijk maar naar landen die dat deden.quote:Op donderdag 10 december 2020 22:38 schreef Tijger_m het volgende:
Wales, nu 3 weken uit de zgn. firebreak (of in goed Nederlands, een volledige lockdown) ging na twee weken over op een alcholverbod bij de nog geldende maatregelen en gaat nu alle scholen hoger dan basis school sluiten:
https://www.theguardian.c(...)to-stem-covid-spread
Kortom, het is niet alleen Nederland waar covid een lastig verhaal blijft.
Die korte krachtige lockdown ideeën kunnen echt de prullenbak in.quote:Op donderdag 10 december 2020 22:38 schreef Tijger_m het volgende:
Wales, nu 3 weken uit de zgn. firebreak (of in goed Nederlands, een volledige lockdown) ging na twee weken over op een alcholverbod bij de nog geldende maatregelen en gaat nu alle scholen hoger dan basis school sluiten:
https://www.theguardian.c(...)to-stem-covid-spread
Kortom, het is niet alleen Nederland waar covid een lastig verhaal blijft.
De winter moet nog beginnen.quote:Op donderdag 10 december 2020 22:44 schreef VoMy het volgende:
[..]
Maar een korte lockdown is toch de grote oplossing kijk maar naar landen die dat deden.
Nou ja, dat is iets in elk gevalquote:Op donderdag 10 december 2020 22:43 schreef vosss het volgende:
Was ook wel te verwachten. Geen klachten verder.
Het RIVM heeft in haar data (bij monde van Van Dissel) duidelijk laten zien in welke leeftijdsgroep de stijging significant is:quote:Op donderdag 10 december 2020 22:45 schreef Kickinalfa het volgende:
[..]
Die korte krachtige lockdown ideeën kunnen echt de prullenbak in.
Verder zal het de tijd wel duren tot het vaccin.
Heeft het kabinet/RIVM eigenlijk een verklaring gegeven voor de stijging van de afgelopen 1,5 week?
Er is van alles geopperd maar niks aan te wijzen?
Dan hoef je je niet meer van elkaar te isoleren en afstand houden.... (Dat wat je in het andere topic zei).quote:Op donderdag 10 december 2020 22:43 schreef vosss het volgende:
Ah... das shitquote:Op donderdag 10 december 2020 22:43 schreef vosss het volgende:
Het had resultaat. Dat staat buiten kijf maar helaas bewerkt het geen blijvende resultaten, blijkbaar vervalt iedereen na zo'n harde lockdown meteen weer in het oude gedrag.quote:Op donderdag 10 december 2020 22:44 schreef VoMy het volgende:
[..]
Maar een korte lockdown is toch de grote oplossing kijk maar naar landen die dat deden.
Zou dat nu komen omdat bco onder die groep makkelijk is? Klasgenoot besmet, ergo hele klas testen.quote:Op donderdag 10 december 2020 22:47 schreef capricia het volgende:
[..]
Het RIVM heeft in haar data (bij monde van Van Dissel) duidelijk laten zien in welke leeftijdsgroep de stijging significant is:
13 TM 17 jaar.
90% heeft geen klachten met een covid besmetting. Dus die kans is grootquote:Op donderdag 10 december 2020 22:45 schreef Tijn het volgende:
[..]
Nou ja, dat is iets in elk gevalHopen dat het zo blijft
En met kerst ben je clean, denk ik @vosss?quote:Op donderdag 10 december 2020 22:47 schreef Anton91 het volgende:
[..]
Dan hoef je je niet meer van elkaar te isoleren en afstand houden.... (Dat wat je in het andere topic zei).
Heb je een bron voor deze bewering?quote:Op donderdag 10 december 2020 22:49 schreef kol7680 het volgende:
[..]
90% heeft geen klachten met een covid besmetting. Dus die kans is groot
quote:Op donderdag 10 december 2020 22:49 schreef kol7680 het volgende:
[..]
Wees niet verbaasd dat je het ws al veel hebt gezien. De meeste rellen worden alleen via RT uitgezonden.quote:Op donderdag 10 december 2020 22:30 schreef Vasilevski het volgende:
[..]
Wat zenden ze dan uit? Heb 'm eigenlijk nooit gezien.
Beterschap.quote:Op donderdag 10 december 2020 22:43 schreef vosss het volgende:
Was het maar zo dat hele klassen getest werden.quote:Op donderdag 10 december 2020 22:49 schreef Kickinalfa het volgende:
[..]
Zou dat nu komen omdat bco onder die groep makkelijk is? Klasgenoot besmet, ergo hele klas testen.
Als piet op de werkvloer besmet raakt worden zulke stappen natuurlijk.niet genomen.
Ik hoop dat je er snel en goed doorheen komt. Beterschap!quote:Op donderdag 10 december 2020 22:43 schreef vosss het volgende:
Bron? Want wat ik een tijd geleden gelezen had was eerder richting de 40% van de mensend die asymptomatisch is. Of bedoel je milde klachten?quote:Op donderdag 10 december 2020 22:49 schreef kol7680 het volgende:
[..]
Dat is nu het plan in Engeland, of liever gezegd, ze zeggen nu te werken aan een plan om ALLE leerlingen in het voortgezet onderwijs te gaan testen. Helaas heeft de Britse regering wel vaker wilde plannen die ze niet kunnen uitvoeren dus erg veel verwacht ik daar niet van.quote:Op donderdag 10 december 2020 22:50 schreef capricia het volgende:
[..]
Was het maar zo dat hele klassen getest werden.
Helaas.
Goed. Beetje neusverkouden, maar dat mag geen naam hebben.quote:
Thanks!quote:Op donderdag 10 december 2020 22:50 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Ik hoop dat je er snel en goed doorheen komt. Beterschap!
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |