abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_196660550
quote:
0s.gif Op donderdag 10 december 2020 18:47 schreef Jed1Gam het volgende:

[..]

Factoor stress wordt ook nauwelijks meegenomen als risico. Als je stress hebt ben je vatbaarder voor infecties. Ik kan best voorstellen dat als mensen dagen lang thuis zitten, lagere weerstand, geen beweging meer stress en zodoende sneller besmet raken als er een risicosituatie plaats vind.
Stress werd pre corona ook al zwaar onderschat.

Men zegt al snel 'het zit tussen je oren'

Stress zou HET sein voor velen moeten zijn om het roer voor zichzelf compleet om te gooien wat de buitenwereld er ook van mag vinden. Die hebben toch wel een mening, ook als je niks doet.
pi_196660674
quote:
0s.gif Op donderdag 10 december 2020 19:44 schreef Poem_ het volgende:

[..]

Wat wil je precies zeggen met dit plaatje?
Dat we komende zomer weer een daling krijgen. Meer zon, meer open ramen, hogere weerstand, minder virusdamp.

Kan geen maatregel tegenop.
pi_196660729
Avondklok in Frankrijk tijdens oud en nieuw. Dat wordt weer lekker de hele stad afbranden en de boel slopen. O+
A Robin Redbreast in a Cage Puts all Heaven in a Rage.
pi_196660774
Lees her en der dat meerdere VO scholen nu zelf besluiten eerder of langer over te gaan op online les.. een teken aan de wand?
“Rather than love, than money, than fame, give me truth.”
  donderdag 10 december 2020 @ 20:05:53 #209
171727 StateOfMind
Ancient Astronaut
pi_196660823
quote:
0s.gif Op donderdag 10 december 2020 20:03 schreef Jor_Dii het volgende:
Lees her en der dat meerdere VO scholen nu zelf besluiten eerder of langer over te gaan op online les.. een teken aan de wand?
https://www.gelderlander.(...)online-les~ac71ab3f/

Is een van de grotere middelbare scholen in Nijmegen.
Perhaps you've seen it, maybe in a dream.
A murky, forgotten land.
pi_196660862
quote:
0s.gif Op donderdag 10 december 2020 20:01 schreef Discombobulate het volgende:
Avondklok in Frankrijk tijdens oud en nieuw. Dat wordt weer lekker de hele stad afbranden en de boel slopen. O+
Ruptly stream aan tijdens de jaarwisseling, beter dan een vuurwerkshow.
pi_196660878
quote:
9s.gif Op donderdag 10 december 2020 19:50 schreef Vallon het volgende:

[..]

Ojee.... dat kinderachtige retourtje van route66... inspelen dat vuile vieze ik mensen wil laten doodgaan waarbij ik dan jou kan verwijten dat brave jij daarvoor volledig bereid is de rest van mensen daarvoor te onderdrukken.
Het is vals inspelen op zelf aangebracht sentiment met als doel zich dan te kunnen verbergen achter een klinkklare leugen. laten we niet die weg bewandelen, dat verward alleen maar de rede.

Het is niet dat ik iets (of jij) wil als keuze wat we gaan eten maar dat er simpele fysieke grenzen zijn aan "zorg" wanneer die een onevenredige belasting gaan vormen. Reken maar uit en de berekening daarvoor hoef dat niet eens moeilijk te zijn.
Er zijn grenzen aan de zorg die compleet losstaan met wat jij of ik daarvan vinden.
Je kunt één miljoen mensen prima redden maar niet één miljard wanneer van de 7 die dat moeten gaan leveren er 4 miljard niet eens te vreten hebben of zelfs weten wat de dag van morgen gaat voortbrengen.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Ugh, 'onderdrukken'... het is gewoon een feit dat een heel groot deel van de mensen zich niet aan de simpele basisregeltjes houden die dit virus 'eronder' moeten krijgen. Mensen die tóch gezellig met z'n allen samenkomen. Mensen die tóch zo nodig op kantoor moeten werken, met meerderen in slecht geventileerde ruimtes. Die mensen, dat zijn wat mij betreft de échte onderdrukkers. De overheid heeft de horeca gesloten, maar wat hebben ze verder nou eigenlijk gedaan om ons te schaden?

En waar de ene sector lijdt, viert de andere feest: https://www.cbs.nl/nl-nl/(...)om-in-derde-kwartaal. Altijd al zo geweest.
pi_196660893
quote:
Lekker slim als het RIVM aanraadt dit juist niet te doen.
pi_196660895
quote:
Ja veel scholen gaan zelf eerder dicht voor de vakantie. Er zijn gewoon heel veel besmettingen in die leeftijdsgroep.
"People that use Fiat currency as a store of value.
There is a name for it:
We call them Poor"
  donderdag 10 december 2020 @ 20:10:26 #214
213134 Momo
WLR en ESF hooligan
pi_196660941
Ik laat mij morgen ook even testen, een paar dagen een kriebelhoestje. Kan ik ook mee praten over de stok.
pi_196660959
quote:
1s.gif Op donderdag 10 december 2020 20:08 schreef capricia het volgende:

[..]

Ja veel scholen gaan zelf eerder dicht voor de vakantie. Er zijn gewoon heel veel besmettingen in die leeftijdsgroep.
En een mooie reden voor een lange vakantie.
pi_196661019
quote:
9s.gif Op donderdag 10 december 2020 20:10 schreef Momo het volgende:
Ik laat mij morgen ook even testen, een paar dagen een kriebelhoestje. Kan ik ook mee praten over de stok.
Goed zo.
En niet te druk maken over die test. Het valt reuze mee. Het is wat ongemakkelijk, meer niet. :)
There is a name for it:
We call them Poor"
  donderdag 10 december 2020 @ 20:14:17 #217
213134 Momo
WLR en ESF hooligan
pi_196661059
quote:
1s.gif Op donderdag 10 december 2020 20:12 schreef capricia het volgende:

[..]

Goed zo.
En niet te druk maken over die test. Het valt reuze mee. Het is wat ongemakkelijk, meer niet. :)
Nee, ook niet echt hoor. Weet alleen niet wat ik mij voor moeten stellen echt bij dat gevoel.
pi_196661061
quote:
0s.gif Op donderdag 10 december 2020 20:07 schreef Randier het volgende:

[..]

Ugh, 'onderdrukken'... het is gewoon een feit dat een heel groot deel van de mensen zich niet aan de simpele basisregeltjes houden die dit virus 'eronder' moeten krijgen. Mensen die tóch gezellig met z'n allen samenkomen. Mensen die tóch zo nodig op kantoor moeten werken, met meerderen in slecht geventileerde ruimtes. Die mensen, dat zijn wat mij betreft de échte onderdrukkers. De overheid heeft de horeca gesloten, maar wat hebben ze verder nou eigenlijk gedaan om ons te schaden?

En waar de ene sector lijdt, viert de andere feest: https://www.cbs.nl/nl-nl/(...)om-in-derde-kwartaal. Altijd al zo geweest.
Jij stelt nu dus min of meer dat de groep die zich niet aan de basisregeltjes houden verantwoordelijk gehouden moet worden voor het aantal besmettingen afgelopen weken/maanden?

En horeca sluiten is de enige maatregel? Man, ik hoef echt niet naar de kroeg maar de laatste maanden voel ik echt alsof we met zijn allen in een overlevingsmodus zitten die voor de een wat langer vol te houden is dan voor de ander. En dat nog niet eens voor het virus want dat treft het overgrote deel van de mensen niet of amper. Nee we worden door maatregelen gevangen en buitenspel gezet. Dit gaat echt ff wat verder dan een paar maanden niet naar de kroeg.
pi_196661064
quote:
0s.gif Op donderdag 10 december 2020 20:07 schreef Jed1Gam het volgende:

[..]

ligt eraan welke shows jij gewend bent...... ;)
alles is beter dan NL shows....zelfs mijn eigen showtjes die ik in het verleden bouwde met oud en nieuw.
woensdag 28 oktober 2020 15:54 schreef Kyran het volgende:[/b]
Even screenshot gemaakt van dit moment. Predator en sorry zeggen
  donderdag 10 december 2020 @ 20:17:50 #220
30873 Vallon
Life is unpredictable
pi_196661134
quote:
1s.gif Op donderdag 10 december 2020 19:04 schreef DeVerzamelaar het volgende:

[..]

Ik denk juist ook dat het niet gaat werken en ik zou hier graag meer bevestiging in willen zien. Het lijkt me dat je er wel verstand van hebt. Er heerst een behoorlijke vaccintunnelvisie.
Ik heb er zeker geen verstand van, ik lees. evalueer en challenge graag met degene die dat wel in pacht meent te hebben. Hoe meer je weet, hoe minder je wist.
Kern verhaal: evolutie laat zich niet dwingen.
Op het moment lijkt dan iets te werken waarbij hetgeen dat men poogt uit te trappen zich versterkt zal aanpassen.
In de spoiler verder een betoog als inleiding
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Om het leesbaar en concreter ontopic te houden kan geen van de momenteel op handen zijnde vaccins iets vertellen over hoeveel zorg, leven etc, daarmee voor welke termijn zal worden gered.
quote:
bron: British Medical Journal
Covid-19 vaccine trials cannot tell us if they will save lives

None of the current trials are designed to detect a reduction in any serious outcome such as hospitalisations, intensive care use, or deaths

Vaccines are being hailed as the solution to the covid-19 pandemic, but the vaccine trials currently underway are not designed to tell us if they will save lives, reports Peter Doshi, Associate Editor at The BMJ today.
Dit nog los van wat vaccins al of niet medisch, etisch, religieus, maatschappelijk en sociaal tot gevolg kan/gaat hebben.

[ Bericht 3% gewijzigd door Vallon op 10-12-2020 20:29:03 ]
"On bended knee is no way to be free" Peter R 1954-2021 (©Zapata)
Hegel: "De waarheid is subjectief"
Covid19: "Doctors can’t cure stupid, but at least they can sedate it."
  donderdag 10 december 2020 @ 20:19:49 #221
30873 Vallon
Life is unpredictable
pi_196661176
quote:
9s.gif Op donderdag 10 december 2020 20:10 schreef Momo het volgende:
Wel vragen niet te diep laten drukken, bloed/wondjes blijven irriteren.
  donderdag 10 december 2020 @ 20:20:39 #222
115121 Arizona
Zeg maar Arißona
pi_196661200
quote:
1s.gif Op donderdag 10 december 2020 20:08 schreef capricia het volgende:

[..]

De school van mijn dochter heeft al sinds de herfstvakantie gekozen voor half online onderwijs en half fysiek onderwijs. Dus de helft van de leerlingen is op school aanwezig en de helft volgt thuis de lessen.
You won't be lost, hurt, tired or lonely - Something beautiful will come your way
pi_196661221
quote:
0s.gif Op donderdag 10 december 2020 20:17 schreef Vallon het volgende:

[..]

Ik heb er zeker geen verstand van, ik lees. evalueer en challenge graag met degene die dat wel in pacht meent te hebben. Hoe meer je weet, hoe minder je wist.
Op het moment lijkt dan iets te werken waarbij hetgeen dat men poogt uit te trappen zich versterkt zal aanpassen.In de spoiler verder een betoog als inleiding
Ik geef bewust geen links omdat dit - socio en filofisch van aard, ver afdrijft van het topic.
SPOILER
Om het leesbaar en concreter ontopic te houden kan geen van de momenteel op handen zijnde vaccins iets vertellen over hoeveel zorg, leven etc, daarmee voor welke termijn zal worden gered.
[..]

Dit nog los van wat vaccins al of niet medisch, etisch, religieus, maatschappelijk en sociaal tot gevolg kan/gaat hebben.
men word immuun door een vaccin maar een vaccin red geen levens ?

_O- _O- _O-
moet niet gekker worden
woensdag 28 oktober 2020 15:54 schreef Kyran het volgende:[/b]
Even screenshot gemaakt van dit moment. Predator en sorry zeggen
  donderdag 10 december 2020 @ 20:27:50 #224
30873 Vallon
Life is unpredictable
pi_196661347
quote:

[..]

Lijkt mij idd geen moeilijke keuze..... Youp van het Hek met 30 man in een zaal die uit lijfbelang ergens braaf tegen aanschopt, of een voortdurende rel in tal van steden waar een vuurwerk wordt uitgevochten. Het worden drukke tijden voor alle schermen thuis.

Niet dat ik daar op geil maar vooral omdat ik wil zien waar megalomaan beleid mensen toe aanzet. Ik hoop dat Rutte zo slim is om het bij een smartwatch te houden en niet zo dom is een avondklok in te stellen.
In dit laatste geval zal het bloed niet alleen koken maar gaan kruipen waar het beter niet zou stromen.
pi_196661471
quote:
1s.gif Op donderdag 10 december 2020 20:14 schreef Vliegbaard het volgende:

[..]

Jij stelt nu dus min of meer dat de groep die zich niet aan de basisregeltjes houden verantwoordelijk gehouden moet worden voor het aantal besmettingen afgelopen weken/maanden?

En horeca sluiten is de enige maatregel? Man, ik hoef echt niet naar de kroeg maar de laatste maanden voel ik echt alsof we met zijn allen in een overlevingsmodus zitten die voor de een wat langer vol te houden is dan voor de ander. En dat nog niet eens voor het virus want dat treft het overgrote deel van de mensen niet of amper. Nee we worden door maatregelen gevangen en buitenspel gezet. Dit gaat echt ff wat verder dan een paar maanden niet naar de kroeg.
1. Yep.
2. Welke andere zware maatregelen zijn er voor nu genomen dan?
pi_196661663
quote:

[..]

Genot.
A Robin Redbreast in a Cage Puts all Heaven in a Rage.
  donderdag 10 december 2020 @ 20:54:08 #227
30873 Vallon
Life is unpredictable
pi_196661992
quote:
0s.gif Op donderdag 10 december 2020 20:21 schreef Predator40 het volgende:

[..]

men word immuun door een vaccin maar een vaccin red geen levens ?

_O- _O- _O-
moet niet gekker worden
Het één is niet noodzakelijkerwijs gelijktijdig met het ander van toepassing. In 1920 kon niemand zich de schade van loodvergiftiging voorstellen dat wat tijd nodig heeft om tot gelukzalige schade te komen. Idem met roken nu is "lekker" en geeft pas later de ellende. Roken is tot die tijd veilig te noemen.

Analoog voorbeeld was/is antibiotica dat prima werkt en de bacteriën zich houden aan die afspraak. O.a. dat mensen zich niet voortijdig "hebben gevaccineerd" tegen nuttige antibiotica door voedsel te eten dat is behandeld met antibiotica. Menig huisarts weet niet wat te doen als zijn mogelijkheden zijn uitgeput en hij zich zo in jaar 1600 waant.

De paradoxale vraag is ook: zou het leven ook gered zijn zonder het vaccin ?
Omgekeerd; hoe (on)zeker is te stellen dat een vaccin het leven dus wel (heeft ge)redt ?
NB: ik ben niet tegen vaccins mits die overwogen en evenredig worden ingezet waar dat wel specifiek zinvol is.
pi_196662051
Ik denk dat brekebeen Hugo de Jonge ook een grote invloed heeft op het gedrag van de mensen, Als jij heel veel van mensen verwacht, dan moet je zorgen dat er goede daadkrachtige leiders zijn, die het goede doen en niet oneindig veel fouten maken. Waarom zal ik niet naar de Action gaan, terwijl Hugo die veel meer invloed heeft lange tijd achter de feiten aan liep met het testbeleid, liever tijd besteedt aan een app die gedoemd was te mislukken dan zich inspannen om het BCO op orde te krijgen, ....

Het falen van Hugo kan ik niet compenseren, dus dan neem ik het maar met een korreltje zout.
  donderdag 10 december 2020 @ 20:57:45 #229
213134 Momo
WLR en ESF hooligan
pi_196662059
Hugo trekt zich terug als lijsttrekker
pi_196662079
quote:
0s.gif Op donderdag 10 december 2020 20:57 schreef Momo het volgende:
[ afbeelding ]
De val is nabij.
  donderdag 10 december 2020 @ 20:59:20 #231
30873 Vallon
Life is unpredictable
pi_196662088
quote:
[ afbeelding ]
Uitstekend besluit en waar ik het ook een sympatieke vent vindt die tot veel vermaak leidt.
Who's gonna be next.... :P
  donderdag 10 december 2020 @ 20:59:30 #232
213134 Momo
WLR en ESF hooligan
pi_196662095
quote:
0s.gif Op donderdag 10 december 2020 20:58 schreef Jed1Gam het volgende:

[..]

De val is nabij.
Dat zou alleen maar nadelig zijn, gezien hoe ver we in de crisis zitten.
pi_196662126
quote:
[ afbeelding ]
Maar blijft wel aan als corona minister ;)......
  donderdag 10 december 2020 @ 21:02:05 #234
473519 Drekkoning
Is het al juno?
pi_196662145
quote:
0s.gif Op donderdag 10 december 2020 20:58 schreef Jed1Gam het volgende:

[..]

De val is nabij.
Juist niet ;)
Overigens zijn ze ook beter af met Pieter
Lege bekers in het gras
Modder op mijn schoenen
Verlang naar het moment
Dat we even niks meer moeten
pi_196662161
quote:
0s.gif Op donderdag 10 december 2020 20:59 schreef Momo het volgende:

[..]

Niet voor Rutte. Die lacht zich al rijk met de megawinst in maart.
Al het falen kan teruggeleid worden naar het CDA; Grapperhaus, Hugo :P
pi_196662174
quote:
1s.gif Op donderdag 10 december 2020 20:12 schreef capricia het volgende:

[..]

Goed zo.
Dat is nogal persoonsgebonden en afhankelijk wie en hoe het wordt uitgevoerd. Ik doe liever een wortelkanaalbehandeling. Scheelt dat het korter duurt maar stuk minder prettig. Vriendin vond dat de eerste keer ook maar tweede keer viel het enorm mee. Niks van te zeggen dus.
  donderdag 10 december 2020 @ 21:04:31 #237
14505 OProg
A Life in Music
pi_196662197
quote:
0s.gif Op donderdag 10 december 2020 20:59 schreef Momo het volgende:

[..]

Mwah. Ik denk dat als we dit echt belangrijk vinden en partijpolitiek opzij zetten bijvoorbeeld een Van Rijn dit uitstekend over kan nemen.
"Het is oorlog, bedankt Vannoppen, bedankt Van der Linden. Dit is het laatste dat ik voor de Belgische ploeg gedaan heb. Ze kunnen allemaal de boom in."
Improv: Rich Tapestry of Life
pi_196662229
quote:
9s.gif Op donderdag 10 december 2020 19:50 schreef Vallon het volgende:

[..]

Ojee.... dat kinderachtige retourtje van route66... inspelen dat vuile vieze ik mensen wil laten doodgaan waarbij ik dan jou kan verwijten dat brave jij daarvoor volledig bereid is de rest van mensen daarvoor te onderdrukken.
Het is vals inspelen op zelf aangebracht sentiment met als doel zich dan te kunnen verbergen achter een klinkklare leugen. laten we niet die weg bewandelen, dat verward alleen maar de rede.

Het is niet dat ik iets (of jij) wil als keuze wat we gaan eten maar dat er simpele fysieke grenzen zijn aan "zorg" wanneer die een onevenredige belasting gaan vormen. Reken maar uit en de berekening daarvoor hoef dat niet eens moeilijk te zijn.
Er zijn grenzen aan de zorg die compleet losstaan met wat jij of ik daarvan vinden.
Je kunt één miljoen mensen prima redden maar niet één miljard wanneer van de 7 die dat moeten gaan leveren er 4 miljard niet eens te vreten hebben of zelfs weten wat de dag van morgen gaat voortbrengen.

SPOILER
Kinderachtig retourtje? Je eigen woorden:

quote:
Het virusboekje uit 1950 hoe een pandemie/epidemie aan te pakken werkt niet en dan kun je wel aankomen met abstract gelul dat afstandhouden werkt wat imo doodgaan dan beter doet. Het eerste is in tegenstelling van de tweede, onmenselijk en het tweede is wel menswaardig,
Dan lijkt me een vraag om verduidelijking niet meer dan gerechtvaardigd. Dat je dan verder los gaat op een stroman laat ik maar even voor wat het.

Verder is het helemaal geen kwestie van je kinderen opofferen om je grootouders te redden. Overdrijf niet zo. Ja er zitten zeker negatieve consequenties aan de noodzakelijke maatregelen om deze pandemie onder controle te krijgen, dat ontkent niemand, maar doe alsjeblieft niet alsof het sluiten van Horeca en mensen tijdelijk op te roepen zo min contact te onderhouden een of andere misdaad tegen de menselijkheid is.

En als je dat toch wil doen, bedenk dan even wat, naast een groot aantal onnodige doden, de consequenties zijn van het ongecontroleerd rond laten gaan van dit virus.

Geen maatregelen = meer mensen op IC en in het ziekenhuis dan dat er plaats is. En dan? Hoe zie je dat in de praktijk voor je? Selectie aan de poort? Als het ziekenhuis vol is laat dan de slachtoffers van dat auto-ongeluk maar sterven? Die tumor moet maar even wachten met groeien?
  donderdag 10 december 2020 @ 21:19:02 #239
478082 VoMy
Seksloos kutventje
pi_196662533
quote:
0s.gif Op donderdag 10 december 2020 21:02 schreef Drekkoning het volgende:

[..]

Juist niet ;)
Overigens zijn ze ook beter af met Pieter
Omtz8gt. Misschien wel de overschatste politicus van Nederland.
Antifa
pi_196662711
quote:

[..]

Op het moment lijkt dan iets te werken waarbij hetgeen dat men poogt uit te trappen zich versterkt zal aanpassen.
In de spoiler verder een betoog als inleiding
SPOILER
[..]

Hilarisch... je bent hopelijk op de hoogte dat er al enkele decennia tegen talrijke pathogenen gevaccineerd wordt? Wat waren de medische, etische, religieuze en weet ik wat voor meer onzinnige factoren je er nog bij haalt , gevolgen daarvan dan? Welke schokeffecten hebben die teweeg gebracht, behalve dan dat onze kwaliteit van leven en levensverwachting daar enorm mee gestegen zijn? En waarom zijn mutaties van de pathogeen bij die vaccins dan geen probleem? Kan dat misschien komen doordat mutatie niet per definitie een probleem hoeft te zijn? Mutatie kan een probleem zijn, maar het is geen automatisme.

Het klopt dat het niet geheel zeker is dat wat de effecten van de vaccins gaan worden, en garanties uit het verleden bieden geen zekerheid, maar toch stemt juist dat verleden gecombineerd met de huidige ontwikkelingen wel optimistisch.

Het alternatief is, zeker bij het uitblijven van een adequate en effectieve behandeling dat we de komende jaren geconfronteerd zullen blijven met een groot aantal zieken en doden. Vooral als er daarbij geen “mensonterende” maatregelen als
Afstand houden bij genomen mogen worden.

En je kunt beter een “tijdelijke” oplossing hebben als antibiotica (want resistentie is inderdaad een probleem... voor sommige bacteriën, ook dit is weer geen automatisme) en vaccinaties , dan helemaal geen oplossing.
  donderdag 10 december 2020 @ 21:26:02 #241
201761 phpmystyle
Ordinary guy from Moscow
pi_196662741
quote:
[ afbeelding ]
Verstandig en wijselijk besluit. Hij lijkt over zijn eigen ego heen te kunnen stappen en het partijbelang voorop te stellen.

Dat waardeer ik.
"Fifty years ago the Leningrad street taught me a rule - if a fight is inevitable, you have to throw the first punch."
Vladimir Putin
“To forgive the terrorists is up to God, but to send them there is up to me.”
Vladimir Putin
  donderdag 10 december 2020 @ 21:28:04 #242
201761 phpmystyle
Ordinary guy from Moscow
pi_196662790
Overigens heeft het CDA nog steeds een probleem, Keijzer en Omtzigt kun je onvoldoende serieus nemen, Hoekstra lijkt niet bereid te zijn, en andere talenten heeft het CDA niet.
"Fifty years ago the Leningrad street taught me a rule - if a fight is inevitable, you have to throw the first punch."
Vladimir Putin
“To forgive the terrorists is up to God, but to send them there is up to me.”
Vladimir Putin
pi_196663171
quote:
7s.gif Op donderdag 10 december 2020 21:28 schreef phpmystyle het volgende:
Overigens heeft het CDA nog steeds een probleem, Keijzer en Omtzigt kun je onvoldoende serieus nemen, Hoekstra lijkt niet bereid te zijn, en andere talenten heeft het CDA niet.
Omtzigt niet serieus nemen? Dat is de enige die capabel is juist.
  donderdag 10 december 2020 @ 22:00:47 #244
441090 crystal_meth
has new fav drug
pi_196663580
quote:
De trials zijn/waren niet uitgebreid genoeg om statistisch significante data op te leveren wat het effect op ziekenhuisopnames en sterfgevallen betreft, omdat slechts een klein aantal deelnemers besmet raakt, en slechts een kleine minderheid van die groep opgenomen moet worden of overlijdt.

Als men die endpoints had gekozen zouden we veel langer op het resultaat moeten wachten.
Dat zou een onlogische en zelfs onverantwoorde keuze zijn: maanden langer wachten om iets te bevestigen dat a priori reeds zeer waarschijnlijk is: dat als in de gevaccineerde groep veel minder personen ziek worden, er ook minder zullen sterven of in het ziekenhuis belanden.

Het artikel is trouwens van 21 oktober, toen nog geen resultaten van de trials bekend waren.
are we infinite or am I alone
pi_196663811
Iets klopt er niet aan de cijfers. Volgens de WHO zou de infection fatality rate op zo'n 0.27% liggen. Veel landen in Europa en N/Z- Amerika zitten nu rond de 1000 doden per miljoen inwoners, 0.1% dus. Dan zou dus al tegen de 40% van de bevolking Covid moeten hebben gehad. Dan zou je toch al een significant effect van groepsimmuniteit moeten gaan zien, zeker gezien de maatregelen overal. De effectieve R = R0 * (1 - besmettingsgraad). Met een R0 (zonder maatregelen) van 2 - 4, zou je toch verwachten dat de verspreiding minder snel moet gaan. Zeker met de huidige maatregelen overal zou het dichterbij de 2 dan de 4 moeten liggen.

Is het toch dodelijker dan de 0.27%? Is immuniteit echt heel kort en zit er een groot deel herinfecties bij? Of is het toch besmettelijker? Of, over een heel andere boeg, worden er te veel doden toegeschreven aan Covid?
pi_196663853
quote:
0s.gif Op donderdag 10 december 2020 22:13 schreef Schuifpui het volgende:
Iets klopt er niet aan de cijfers. Volgens de WHO zou de infection fatality rate op zo'n 0.27% liggen. Veel landen in Europa en N/Z- Amerika zitten nu rond de 1000 doden per miljoen inwoners, 0.1% dus. Dan zou dus al tegen de 40% van de bevolking Covid moeten hebben gehad. Dan zou je toch al een significant effect van groepsimmuniteit moeten gaan zien, zeker gezien de maatregelen overal. De effectieve R = R0 * (1 - besmettingsgraad). Met een R0 (zonder maatregelen) van 2 - 4, zou je toch verwachten dat de verspreiding minder snel moet gaan. Zeker met de huidige maatregelen overal zou het dichterbij de 2 dan de 4 moeten liggen.

Is het toch dodelijker dan de 0.27%? Is immuniteit echt heel kort en zit er een groot deel herinfecties bij? Of is het toch besmettelijker? Of, over een heel andere boeg, worden er te veel doden toegeschreven aan Covid?
Of zitten de infecties bovenmatig veel in groepen waar ebola-achtige stervenspergentages worden bereikt? Lees verpleeghuizen.
zie email 27 oktober
pi_196663887
quote:
0s.gif Op donderdag 10 december 2020 22:15 schreef trein2000 het volgende:

[..]

Of zitten de infecties bovenmatig veel in groepen waar ebola-achtige stervenspergentages worden bereikt? Lees verpleeghuizen.
Geen idee. Aan het eind van de zomer werden we doodgegooid met cijfers waaruit bleek dat de grootste groep geinfecteerden tussen de 20 en 40 zou zijn geweest.
  donderdag 10 december 2020 @ 22:17:12 #248
30873 Vallon
Life is unpredictable
pi_196663899
quote:
0s.gif Op donderdag 10 december 2020 21:05 schreef JFlip het volgende:
Geen maatregelen = meer mensen op IC en in het ziekenhuis dan dat er plaats is. En dan? Hoe zie je dat in de praktijk voor je? Selectie aan de poort? Als het ziekenhuis vol is laat dan de slachtoffers van dat auto-ongeluk maar sterven? Die tumor moet maar even wachten met groeien?
Als behandelaars niet willen of kunnen triëren, is loten of grenzen durven stellen; een uitstekende faire optie.

Wat ik bepleit dat men verder kijkt dan wat jij zegt dat maatregelen wel moeten werken omdat dit in het model staat. Ik zeg niet dat gedrag geen oorzaak is maar ik weiger dat als enige verklaring te zien. Het is of mensen verweten wordt ze besmet worden omdat ze (het virus in)ademen. Technisch klopt dat maar raakt het kant noch wal dat de oplossing is om toch je adem in te houden.

Dan zeggen dat maatregelen opvolgen geen probleem moet zijn, is dat - wat experts stelselmatig onterecht - doen vanuit de eigen comfortabele tunnelperceptie dat geen perspectief biedt.
  donderdag 10 december 2020 @ 22:17:15 #249
213134 Momo
WLR en ESF hooligan
pi_196663901
quote:

Ik dacht dat de IFR schatting nu ongeveer 0.6-0,7% was voor ontwikkelde landen, VS zit bijna op 1,5%
pi_196663943
quote:
0s.gif Op donderdag 10 december 2020 22:17 schreef Momo het volgende:

[..]

Ik dacht dat de IFR schatting nu ongeveer 0.6-0,7% was voor ontwikkelde landen, VS zit bijna op 1,5%
Die 1.5% van de VS lijkt me eerder de case fatality rate, niet de IFR. Nu zo'n 16M vastgestelde besmettingen tegen 300k doden.
pi_196663968
quote:

Is die 0.27% gemiddeld voor de hele wereld? Ik denk dat wij relatief slecht scoren hier vanwege de vergrijzing. Gezien het merendeel van de overledenen boven de 80 is, maakt dit vermoedelijk een gigantisch verschil. Vergelijk maar eens onze bevolkingspiramide met van die van Nigeria ofzo.
I'll give you something to do
pi_196663980
Zweden.. :{
twitter
There is a name for it:
We call them Poor"
  donderdag 10 december 2020 @ 22:20:59 #254
213134 Momo
WLR en ESF hooligan
pi_196663985
quote:
0s.gif Op donderdag 10 december 2020 22:19 schreef Schuifpui het volgende:

[..]

Die 1.5% van de VS lijkt me eerder de case fatality rate, niet de IFR. Nu zo'n 16M vastgestelde besmettingen tegen 300k doden.
Sorry ik bedoel ook de case fatality rate daarmee :P
  donderdag 10 december 2020 @ 22:21:57 #255
478082 VoMy
Seksloos kutventje
pi_196664006
quote:
1s.gif Op donderdag 10 december 2020 22:20 schreef capricia het volgende:
Zweden.. :{
[ twitter ]
Oef. Er zijn echt nog maar een paar landen in Europa waar het ok gaat dus.
Antifa
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')