Ja kun je lacherig over doen maar heb je het nieuws niet gevolgd?quote:Op donderdag 10 december 2020 16:37 schreef Poem_ het volgende:
[..]
Wat dan precies? De barricaden op? Rellen?
Alle kranten en media schrijven weer dikke zwarte paniekkoppen.quote:Op donderdag 10 december 2020 16:39 schreef Momo het volgende:
[..]
Nou nou, dat laatste hoef nou ook niet weer, het k-woord in deze context.
Volledige stuk: https://vitamind4all.org/letter.htmlquote:Therefore, we call on all governments, doctors, and healthcare workers worldwide to immediately recommend and implement efforts appropriate to their adult populations to increase vitamin D, at least until the end of the pandemic. Specifically to:
• Recommend amounts from all sources sufficient to achieve 25(OH)D serum levels over 30ng/ml (75nmol/L), a widely endorsed minimum with evidence of reduced COVID-19 risk.
• Recommend to adults vitamin D intake of 4000 IU (100mcg) daily (or at least 2000 IU) in the absence of testing. 4000 IU is widely regarded as safe.
• Recommend that adults at increased risk of deficiency due to excess weight, dark skin, or living in care homes may need higher intakes (eg, 2x). Testing can help to avoid levels too low or high.
• Recommend that adults not already receiving the above amounts get 10,000 IU (250mcg) daily for 2-3 weeks (or until achieving 30ng/ml if testing), followed by the daily amount above. This practice is widely regarded as safe. The body can synthesize more than this from sunlight under the right conditions (e.g., a summer day at the beach). Also, the NAM (US) and EFSA (Europe) both label this a “No Observed Adverse Effect Level” even as a daily maintenance intake.
• Measure 25(OH)D levels of all hospitalized COVID-19 patients & treat with calcifediol or D3, to at least remedy insufficiency <30ng/ml (75nmol/L), possibly with a protocol along the lines of Castillo et al ‘20 or Rastogi et al '20, until evidence supports a better protocol.
Ja daar schrik ik ook vaak van. Hoe makkelijk iedereen alles maar accepteert. Of alles maar doet uit angst voor een boete.quote:Op donderdag 10 december 2020 16:35 schreef AlwaysHappy het volgende:
[..]
Ik hoop dat je gelijk hebt. Maar de afgelopen maanden lieten wel zien hoe volgzaam het grootste gedeelte van de bevolking is. Zo'n opstand zie ik niet snel gebeuren.
Amen!quote:Op donderdag 10 december 2020 16:37 schreef DonDruiper het volgende:
Alle kranten en media schrijven weer dikke zwarte paniekkoppen.
De media is de aller allergrootste zooi van 2020.
Laten we niet de boodschapper tot schuldige maken.quote:Op donderdag 10 december 2020 16:38 schreef DonDruiper het volgende:
[..]
Daar maakt ie tijd voor vrij.
De man is verschrikkelijk media geil.
Begrijp ik niet, waarom je dat niet mag gebruiken als uitdrukking om iets naars aan te duiden. Kanker is toch ook gewoon een rotziekte.quote:Op donderdag 10 december 2020 16:39 schreef Momo het volgende:
[..]
Nou nou, dat laatste hoef nou ook niet weer, het k-woord in deze context.
Hier kan ik wel iets over zeggen. De druk is onverminderd groot en het algemene gevoel is dat we de staart nog gaan krijgen, terwijl een hoop zorgverleners ondertussen te afgestompt/afgevlakt zijn om nog om te gaan met alle ellende en dit gegeven.quote:Op donderdag 10 december 2020 16:38 schreef Tijn het volgende:
[..]
Doe niet zo dom, joh. Hoezo "als het daadwerkelijk zo druk is in het ziekenhuis"? Jij denkt dat het wel meevalt met de drukte daar? Ik zou eens wat zorgmedewerkers in dit topic vragen om hun ervaringen. Als ze er zijn, want meestal hebben ze het natuurlijk te druk.
Ik geloof best dat het daar druk is ja. Maar misschien zou deze mediageile man dan zijn tijd in iets nuttigers kunnen steken dan dood en verderf te zaaien in talkshows en nieuwssites.quote:Op donderdag 10 december 2020 16:38 schreef Tijn het volgende:
[..]
Doe niet zo dom, joh. Hoezo "als het daadwerkelijk zo druk is in het ziekenhuis"? Jij denkt dat het wel meevalt met de drukte daar? Ik zou eens wat zorgmedewerkers in dit topic vragen om hun ervaringen. Als ze er zijn, want meestal hebben ze het natuurlijk te druk.
Ik heb dat nooit gesnapt.quote:Op donderdag 10 december 2020 16:40 schreef trein2000 het volgende:
[ twitter ]
Die mes in de rug retoriek begint ook wat treurig aan te doen zeg. Verzin eens wat nieuws
Ja. Ik vind dat een heel erge keuze die zo'n familie dan moet maken. Omdat we het virus niet goed indammen. Omdat de besmettingen de pan uit rijzen. Verschrikkelijk.quote:Op donderdag 10 december 2020 16:39 schreef Noek het volgende:
[..]
Nee, wat had dit verzorgingshuis moeten doen?
Jij zei,,” Wauw, je familie zal daar maar wonen!”
Omdat zij de keuze hebben gemaakt om de bewoners niet te isoleren. Wat hadden zij dan moeten doen?
Er zijn momenten waarop ik denk: stik maar in de coronacrisis, heb lak aan de regels en richtlijnen, ga je goddelijke gang en maak jezelf en je geliefden vooral ziek. Ik ga lekker in isolatie en houd m'n kinderen wel een tijdje thuis.quote:Op donderdag 10 december 2020 16:29 schreef Vliegbaard het volgende:
Maar er gaat echt een moment komen dat mensen het niet meer pikken. Sowieso is deze situatie niet goed voor de gemoedstoestand van de samenleving en gaan we steeds meer de grens opzoeken.
Die man is voorzitter van het Landelijk Netwerk Acute Zorg en een van de oprichters van het Landelijk Coördinatiecentrum Patiëntenspreiding. Het is letterlijk zijn werk om in de media naar voren te treden om de burger over de situatie in de zorg in te lichten.quote:Op donderdag 10 december 2020 16:43 schreef DeVerzamelaar het volgende:
[..]
Ik geloof best dat het daar druk is ja. Maar misschien zou deze mediageile man dan zijn tijd in iets nuttigers kunnen steken dan dood en verderf te zaaien in talkshows en nieuwssites.
Geen idee, jij ziet blijkbaar iets aan komen. Ik vraag me af wat je dan precies aan ziet komen.quote:Op donderdag 10 december 2020 16:40 schreef Vliegbaard het volgende:
[..]
Ja kun je lacherig over doen maar heb je het nieuws niet gevolgd?
Dat is het zeker, maar gescheld met kanker is nooit nodig om je punt te maken.quote:Op donderdag 10 december 2020 16:42 schreef bloodymary1 het volgende:
[..]
Begrijp ik niet, waarom je dat niet mag gebruiken als uitdrukking om iets naars aan te duiden. Kanker is toch ook gewoon een rotziekte.
Het is bovendien waarschijnlijk veel effectiever om te proberen de instroom te beperken dan de gigantische instroom te verwerken.quote:Op donderdag 10 december 2020 16:46 schreef Tijn het volgende:
[..]
Die man is voorzitter van het Landelijk Netwerk Acute Zorg en een van de oprichters van het Landelijk Coördinatiecentrum Patiëntenspreiding. Het is letterlijk zijn werk om in de media naar voren te treden om de burger over de situatie in de zorg in te lichten.
Ja, dat sowieso. Ik zie veel mensen klagen over de "angst" die zou worden verspreid, maar ik denk juist dat het goed zou zijn als de schrik er wat meer in zou zitten onder de bevolking.quote:Op donderdag 10 december 2020 16:47 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
Het is bovendien waarschijnlijk veel effectiever om te proberen de instroom te beperken dan de gigantische instroom te verwerken.
Als je niet snapt dat een persvoorlichter of woordvoerder of voorzitter niet belast is met zorg op de werkvloer maak je jezelf wel tamelijk belachelijk.quote:Op donderdag 10 december 2020 16:36 schreef DeVerzamelaar het volgende:
[..]
Als het daadwerkelijk zo druk is in die ziekenhuizen, hoe heeft die man dan nog genoeg tijd voor zijn mediaoptredens en andere moments of fame?
Wat ontzettend laag dat ze zich moeten verlagen naar dit soort methodieken. Corona is niet zo gevaarlijk als gedacht, je moet je zelfs laten testen om te zien of je het hebt. 99% heeft geen last, maar toch allerlei beperkende maatregelen instellen. Het staat gewoon niet in contrast met elkaar. Dus daarom moeten ze zich inderdaad verlagen tot angst-propaganda. Logisch dat mensen zich niet aan maatregelen houden als het geen effect op hun heeft.quote:Op donderdag 10 december 2020 16:48 schreef Tijn het volgende:
[..]
Ja, dat sowieso. Ik zie veel mensen klagen over de "angst" die zou worden verspreid, maar ik denk juist dat het goed zou zijn als de schrik er wat meer in zou zitten onder de bevolking.
Wat we hier nogal eens over het hoofd lijken te zien is dat de cijfers die worden gerapporteerd een effect kunnen hebben op hoe mensen zich gedragen. Een daling kan mensen laconieker maken waardoor het rapporteren van een daling in zichzelf een reden voor een stijging kan vormen.quote:Op donderdag 10 december 2020 16:48 schreef Tijn het volgende:
[..]
Ja, dat sowieso. Ik zie veel mensen klagen over de "angst" die zou worden verspreid, maar ik denk juist dat het goed zou zijn als de schrik er wat meer in zou zitten onder de bevolking.
De angst voor het virus is in mijn ogen genormaliseerd, maw de gepercipieerde ernst van nu ligt dichter bij de realiteit dan in het voorjaar.quote:Op donderdag 10 december 2020 16:48 schreef Tijn het volgende:
[..]
Praktijkvoorbeeldje uit mijn nachtdienst van dinsdag op woensdag: vader (43) van 6 kinderen, astma in zijn voorgeschiedenis ligt nu al 4 weken aan de beademing. Het zijn niet alleen de mensen met cardiovasculaire shit of obesitas in hun voorgeschiedenis. Met een beetje pech kan dit je treffen. Helaas.quote:Op donderdag 10 december 2020 16:51 schreef DeVerzamelaar het volgende:
[..]
Wat ontzettend laag dat ze zich moeten verlagen naar dit soort methodieken. Corona is niet zo gevaarlijk als gedacht, je moet je zelfs laten testen om te zien of je het hebt. 99% heeft geen last, maar toch allerlei beperkende maatregelen instellen. Het staat gewoon niet in contrast met elkaar. Dus daarom moeten ze zich inderdaad verlagen tot angst-propaganda.
Een mooi voorbeeld daarvan is.. dit topic. Lage cijfers; geen drukte. Stijgende trend; drukte.quote:Op donderdag 10 december 2020 16:53 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
Wat we hier nogal eens over het hoofd lijken te zien is dat de cijfers die worden gerapporteerd een effect kunnen hebben op hoe mensen zich gedragen. Een daling kan mensen laconieker maken waardoor het rapporteren van een daling in zichzelf een reden voor een stijging kan vormen.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |