Doen we nog steeds aan de cijfers te zien.quote:Op donderdag 10 december 2020 16:15 schreef kol7680 het volgende:
Trouwens wat duurt dit jaar lang voor mijn idee en dan volgend jaar nog zo een jaar. Dat we in februari nog deden lachen om corona. Lijkt zo lang geleden......
Dat zou ook kunnen ja.quote:Op donderdag 10 december 2020 16:13 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Ik kan mij niet voorstellen dat de journalistiek zich zo laat muilkorven. Ik kan mij wel voorstellen dat ze in sommige gevallen de rvd even een seintje geven zodat ze een beter onderhoud antwoord krijgen.
Grappig, dat heb ik juist precies andersom. Ik heb nog nooit een jaar gehad, dat zo snel om was. Vorig jaar met oudjaar was ik in New York. Lijkt een compleet andere wereld inmiddels, maar voelt als de dag van gisteren.quote:Op donderdag 10 december 2020 16:15 schreef kol7680 het volgende:
Trouwens wat duurt dit jaar lang voor mijn idee en dan volgend jaar nog zo een jaar. Dat we in februari nog deden lachen om corona. Lijkt zo lang geleden......
Het is óf vooraf de vragen in dienen en hopen dat je ze mag stellen óf enkel een speech van Rutte en de Jonge zonder überhaupt aanwezige pers.quote:Op donderdag 10 december 2020 16:13 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Ik kan mij niet voorstellen dat de journalistiek zich zo laat muilkorven. Ik kan mij wel voorstellen dat ze in sommige gevallen de rvd even een seintje geven zodat ze een beter onderhoud antwoord krijgen.
Ja, ik snap de ophef ook niet als je het stuk goed leest. Wat is dan het alternatief?quote:Op donderdag 10 december 2020 16:00 schreef alpeko het volgende: [..] Die postte ik eerder al. Is in overleg met familie gedaan. En gezien de omstandigheden de enige logische keuze. Alternatief is isoleren waar die mensen niks van gaan begrijpen.
Doet Rutte III nog steeds gezien ze blijven volhouden dat er momenteel sprake is van een strategie om het virus in te dammenquote:Op donderdag 10 december 2020 16:16 schreef Leonos het volgende:
[..]
Doen we nog steeds aan de cijfers te zien.
Wat een zwakte. Wanneer je maatregelen treft die miljoenen mensen raken dan moet je dat toch goed kunnen verantwoorden, en tegengeluid en kritiek niet zo simpel de kop indrukken?quote:Op donderdag 10 december 2020 16:01 schreef AlwaysHappy het volgende:
[..]
Afgelopen persconferentie liet Rutte vallen dat hij al op de hoogte was gebracht dat die vraag zou gaan komen.
Ze willen natuurlijk voorkomen dat ze op live tv met de mond vol tanden staan omdat er een kritische vraag gesteld word, waar ze zich niet op voorbereid hebben.
Nog een jaar zo leven? Dit is het nieuwe normaal dus permanent.quote:Op donderdag 10 december 2020 16:15 schreef kol7680 het volgende:
Nee, voor mij persoonlijk niet. Ik heb een paniekstoornis (agorafobie/claustrofobie/nogwatfobieen). Ik ben gebaat bij ritme, regelmaat en rust. Ritme .. mowah ik sta 's ochtends met de kindjes op om 7.20 uur, breng ze naar school, en zit vervolgens achter mijn pc geplakt thuis tussen 8.30 - 17.00 uur. Eten koken, chillen, naar bed. Vanaf maart. Ja het is een soort van ritme. Maar, zeker nu met die donkere dagen en het koude weer, ligt een (winter)depressie op de loer. Januari t/m maart gaat een heel lastige periode voor me worden ben ik bang. Regelmaat, mja.. where's the fun? Ik vind nog wel uitdaging in mijn studie. Maar buiten eens in de 2 weken naar school (nog wel) en een paar keer per week naar de buurtsuper, dat is mijn leven momenteel. Nah vooruit, en eens in de zoveel tijd even naar mijn schoonouders. Rust Ver te zoeken. Doe ik zelf door naar de media te kijken en te luisteren, door hier op fok te zitten. Het zou voor mij beter zijn om daar allemaal mee te stoppen. Maar het is misschien ook uit verveling. De hobbies die ik had, kunnen en mogen allemaal niet. Een nieuwe hobbie vinden zou zeer wenselijk zijn. Dus daar is nog werk aan de winkel. Ik sta en stond redelijk stevig in mijn schoenen zolang ik letterlijk en figuurlijk in beweging blijf. Juist nu dat minder en minder wordt, wordt het voor mij lastiger. Maar dit is voor mij persoonlijk. Iemand anders zal het weer totaal anders ervaren.quote:Op donderdag 10 december 2020 16:06 schreef crystal_meth het volgende: [..] Ik vraag me af of er niet meer mensen met PTSS, angststoornissen en fobieën zijn voor wie de pandemie en de mondkapjesplicht het net makkelijker maken. Sociale fobie, bloosfobie: veel minder sociale gelegenheden, en een masker om je achter te verschuilen Mensen met smetvrees: geen handen meer schudden, en desinfectant gebruik is normaal geworden Personen met PTSS die in paniek raken wanneer onbekenden te dichtbij komen: 1.5 meter regel.
Alternatief is het indammen. De hamer. Zodat de kans veel kleiner is dat dit virus de verzorgingstehuizen bereikt.quote:Op donderdag 10 december 2020 16:00 schreef alpeko het volgende:
[..]
Die postte ik eerder al. Is in overleg met familie gedaan. En gezien de omstandigheden de enige logische keuze. Alternatief is isoleren waar die mensen niks van gaan begrijpen.
Ja heilig van overtuigd dat 2021 een net zo grote shitshow gaat worden. Terug naar het oude normaal gaat niet volgend jaar gebeuren nee.quote:Op donderdag 10 december 2020 16:20 schreef DeVerzamelaar het volgende:
[..]
Nog een jaar zo leven? Dit is het nieuwe normaal dus permanent.
Nee hoor en dat weet je zelf ook wel. Mensen hebben er nu al compleet het schijt aan. Moet je nagaan als er gevaccineerd is/wordt.quote:Op donderdag 10 december 2020 16:20 schreef DeVerzamelaar het volgende:
[..]
johquote:Op donderdag 10 december 2020 16:23 schreef THEFXR het volgende:
Holy shit, kom ff wat later binnen.
Aantal nieuwe besmettingen 8793
Ik heb het tegenovergestelde. Dit jaar begonnen met nieuw werk. Ik heb heb nog nooit zoveel werk gehad. Mijn vrouw is zzper geworden en zat direct vol met werk tot 2023 en dat maakt dat dit jaar supersnel ging voor mij.quote:Op donderdag 10 december 2020 16:15 schreef kol7680 het volgende:
Ik vind het frustrerend dat Mark Rutte het wel over een hamer heeft tijdens z'n persconferenties, maar hij vervolgens niet daadwerkelijk op een indamstrategie stuurt.quote:Op donderdag 10 december 2020 16:21 schreef capricia het volgende:
[..]
Alternatief is het indammen. De hamer. Zodat de kans veel kleiner is dat dit virus de verzorgingstehuizen bereikt.
Mensen kunnen er nog wel schijt aan hebben; zolang de overheid bepaalde dingen niet toe laat (vakanties, horeca, sport, weer op kantoor werken, etc) blijven die specifieke sectoren natuurlijk wel dicht. Ik denk niet dat al die sectoren massaal weer gaan opstarten als ze daar geen toestemming voor hebben.quote:Op donderdag 10 december 2020 16:23 schreef Vliegbaard het volgende:
[..]
Nee hoor en dat weet je zelf ook wel. Mensen hebben er nu al compleet het schijt aan. Moet je nagaan als er gevaccineerd is/wordt.
Een afgebakende hoeveelheid tijd is het tegenovergestelde van permanent.quote:Op donderdag 10 december 2020 16:20 schreef DeVerzamelaar het volgende:
[..]
Nog een jaar zo leven? Dit is het nieuwe normaal dus permanent.quote:Op donderdag 10 december 2020 16:15 schreef kol7680 het volgende:
Die vaccins gaan helemaal niet werken. Tenminste lang niet zo goed als mensen denken.quote:Op donderdag 10 december 2020 16:23 schreef Vliegbaard het volgende:
[..]
Nee hoor en dat weet je zelf ook wel. Mensen hebben er nu al compleet het schijt aan. Moet je nagaan als er gevaccineerd is/wordt.
Mijn eerste post in deze lange reeks was er één waarin ik de mensen die een voorraadje eten in huis haalden (voor het geval ze in quarantaine moesten) min of meer uitlachte. Ergens in februari was dat, denk ik. Vlak daarna zag ik een persconferentie van de WHO... Toen ben ik maar gestopt met lachen. Althans, wat Covid19 betreft.quote:Op donderdag 10 december 2020 16:15 schreef kol7680 het volgende:
6 maanden had ik gehoordquote:Op donderdag 10 december 2020 16:26 schreef DeVerzamelaar het volgende:
[..]
[..]
Die vaccins gaan helemaal niet werken. Tenminste lang niet zo goed als mensen denken.
Nee, de volgende persconferentie staat pas gepland voor 22 december. Ik denk niet dat er in de tussentijd veel gebeurt qua veranderingen in het beleid, tenzij de ziekenhuizen dreigen vol te stromen.quote:Op donderdag 10 december 2020 16:25 schreef THEFXR het volgende:
[..]
zondag weer hard overleg in het catshuis
Nee, dat wij nog maar een jaar zo gaan leven is veel te optimistisch gesteld.quote:Op donderdag 10 december 2020 16:26 schreef Tijn het volgende:
[..]
Een afgebakende hoeveelheid tijd is het tegenovergestelde van permanent.
die kale ic gast, zal er wel hard in gaan, straks.quote:Op donderdag 10 december 2020 16:27 schreef Tijn het volgende:
[..]
Nee, de volgende persconferentie staat pas gepland voor 22 december. Ik denk niet dat er in de tussentijd veel gebeurt qua veranderingen in het beleid, tenzij de ziekenhuizen dreigen vol te stromen.
Er zal ongetwijfeld een kantelpunt gaan komen. De overheid heeft ook maar een beperkte macht. Zolang we nog massaal braaf naar de overheid blijven luisteren is er nog weinig aan de hand behalve dat we als burger tijdens een persco eens op de vingers worden getikt.quote:Op donderdag 10 december 2020 16:26 schreef AlwaysHappy het volgende:
[..]
Mensen kunnen er nog wel schijt aan hebben; zolang de overheid bepaalde dingen niet toe laat (vakanties, horeca, sport, weer op kantoor werken, etc) blijven die specifieke sectoren natuurlijk wel dicht. Ik denk niet dat al die sectoren massaal weer gaan opstarten als ze daar geen toestemming voor hebben.
Nu de vaccins er daadwerkelijk zijn, is er wel degelijk licht aan het eind van de tunnel. Het is nu gewoon een kwestie van tijd om alles te fabriceren en distribueren.quote:Op donderdag 10 december 2020 16:28 schreef DeVerzamelaar het volgende:
[..]
Nee, dat wij nog maar een jaar zo gaan leven is veel te optimistisch gesteld.
Hoe bedoel je? 6 maanden immuniteit of nog maar 6 maanden maatregelen?quote:
thisquote:Op donderdag 10 december 2020 16:29 schreef DeVerzamelaar het volgende:
[..]
Hoe bedoel je? 6 maanden immuniteit of nog maar 6 maanden maatregelen?
Ik betwijfel ten zeerste of ze wel zo effectief zijn. Dat is het punt. Plus we hebben een aantal gekken die een Great Reset willen uitvoeren om een communistisch systeem in te voeren in de westerse wereld. Dit is geen BNW, het World Economic Forum treedt hier gewoon mee naar buiten te pronken.quote:Op donderdag 10 december 2020 16:29 schreef Tijn het volgende:
[..]
Nu de vaccins er daadwerkelijk zijn, is er wel degelijk licht aan het eind van de tunnel. Het is nu gewoon een kwestie van tijd om alles te fabriceren en distribueren.
Met schijt open je geen horeca, sportkantines, evenementen, etc.quote:Op donderdag 10 december 2020 16:23 schreef Vliegbaard het volgende:
[..]
Ik hoop het, maar het lijkt me sterkquote:Op donderdag 10 december 2020 16:31 schreef DeVerzamelaar het volgende:
[..]
Plus we hebben een aantal gekken die een Great Reset willen uitvoeren om een communistisch systeem in te voeren in de westerse wereld.
Dus ze zijn totaal niet effectief genoeg om ons van de maatregelen te bevrijden.quote:
Helemaal waar maar zonder uitlaatklep houdt je ook geen democratie in stand.quote:Op donderdag 10 december 2020 16:31 schreef galantis het volgende:
[..]
Met schijt open je geen horeca, sportkantines, evenementen, etc.
Ik hoop dat je gelijk hebt. Maar de afgelopen maanden lieten wel zien hoe volgzaam het grootste gedeelte van de bevolking is. Zo'n opstand zie ik niet snel gebeuren.quote:Op donderdag 10 december 2020 16:29 schreef Vliegbaard het volgende:
[..]
Er zal ongetwijfeld een kantelpunt gaan komen. De overheid heeft ook maar een beperkte macht. Zolang we nog massaal braaf naar de overheid blijven luisteren is er nog weinig aan de hand behalve dat we als burger tijdens een persco eens op de vingers worden getikt.
Maar er gaat echt een moment komen dat mensen het niet meer pikken. Sowieso is deze situatie niet goed voor de gemoedstoestand van de samenleving en gaan we steeds meer de grens opzoeken.
Ja, zeggen ze dat ze een communistisch systeem willen invoeren?quote:Op donderdag 10 december 2020 16:31 schreef DeVerzamelaar het volgende:
[..]
Ik betwijfel ten zeerste of ze wel zo effectief zijn. Dat is het punt. Plus we hebben een aantal gekken die een Great Reset willen uitvoeren om een communistisch systeem in te voeren in de westerse wereld. Dit is geen BNW, het World Economic Forum treedt hier gewoon mee naar buiten te pronken.
Ze gaan gewoon straks vlak voor de verkiezingen starten met de eerste grootschalige vaccinatieronde en hoppa, Rutte heeft zijn stemmen weer binnen.quote:Op donderdag 10 december 2020 16:35 schreef Vliegbaard het volgende:
[..]
Helemaal waar maar zonder uitlaatklep houdt je ook geen democratie in stand.
Als het daadwerkelijk zo druk is in die ziekenhuizen, hoe heeft die man dan nog genoeg tijd voor zijn mediaoptredens en andere moments of fame?quote:Op donderdag 10 december 2020 16:29 schreef THEFXR het volgende:
[..]
die kale ic gast, zal er wel hard in gaan, straks.
Wat dan precies? De barricaden op? Rellen?quote:Op donderdag 10 december 2020 16:29 schreef Vliegbaard het volgende:
[..]
Er zal ongetwijfeld een kantelpunt gaan komen. De overheid heeft ook maar een beperkte macht. Zolang we nog massaal braaf naar de overheid blijven luisteren is er nog weinig aan de hand behalve dat we als burger tijdens een persco eens op de vingers worden getikt.
Maar er gaat echt een moment komen dat mensen het niet meer pikken. Sowieso is deze situatie niet goed voor de gemoedstoestand van de samenleving en gaan we steeds meer de grens opzoeken.
gewoon vaak spuitjes zetten en alles bijhoudenquote:Op donderdag 10 december 2020 16:33 schreef DeVerzamelaar het volgende:
[..]
Dus ze zijn totaal niet effectief genoeg om ons van de maatregelen te bevrijden.
Daar maakt ie tijd voor vrij.quote:Op donderdag 10 december 2020 16:36 schreef DeVerzamelaar het volgende:
[..]
Als het daadwerkelijk zo druk is in die ziekenhuizen, hoe heeft die man dan nog genoeg tijd voor zijn mediaoptredens en andere moments of fame?
Doe niet zo dom, joh. Hoezo "als het daadwerkelijk zo druk is in het ziekenhuis"? Jij denkt dat het wel meevalt met de drukte daar? Ik zou eens wat zorgmedewerkers in dit topic vragen om hun ervaringen. Als ze er zijn, want meestal hebben ze het natuurlijk te druk.quote:Op donderdag 10 december 2020 16:36 schreef DeVerzamelaar het volgende:
[..]
Als het daadwerkelijk zo druk is in die ziekenhuizen, hoe heeft die man dan nog genoeg tijd voor zijn mediaoptredens en andere moments of fame?
Nou nou, dat laatste hoef nou ook niet weer, het k-woord in deze context.quote:Op donderdag 10 december 2020 16:37 schreef DonDruiper het volgende:
Alle kranten en media schrijven weer dikke zwarte paniekkoppen.
De media is de aller allergrootste zooi van 2020.
Nee, wat had dit verzorgingshuis moeten doen?quote:Op donderdag 10 december 2020 16:21 schreef capricia het volgende:
[..]
Alternatief is het indammen. De hamer. Zodat de kans veel kleiner is dat dit virus de verzorgingstehuizen bereikt.
Daar komt het wel op neer. Een van hun slogans is "you'll own nothing and you'll be happy". Verder ga ik er niet op in want hier gaat geheid op gemod worden helaas.quote:Op donderdag 10 december 2020 16:36 schreef Momo het volgende:
[..]
Ja, zeggen ze dat ze een communistisch systeem willen invoeren?
Mijn zusje moet het kerst nu ook werken op de covid afdeling, terwijl eerst de bedoeling was dat ze dan vrij zou zijn. Dat doen ze ook echt niet zo maar helaas...quote:Op donderdag 10 december 2020 16:38 schreef Tijn het volgende:
[..]
Doe niet zo dom, joh. Hoezo "als het daadwerkelijk zo druk is in het ziekenhuis"? Jij denkt dat het wel meevalt met de drukte daar? Ik zou eens wat zorgmedewerkers in dit topic vragen om hun ervaringen. Als ze er zijn, want meestal hebben ze het natuurlijk te druk.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |