Afgelopen persconferentie liet Rutte vallen dat hij al op de hoogte was gebracht dat die vraag zou gaan komen.quote:Op donderdag 10 december 2020 15:58 schreef JosMert het volgende:
[..]
Bron dat dat zo is? Ik denk meer vanwege bad news sells
Dat kun je strikt genomen ook niet concluderen zonder additionele bewijzen nee.quote:Op donderdag 10 december 2020 16:01 schreef DeVerzamelaar het volgende:
[..]
Waarom werkt dit argument dan wel de andere kant op? Toen de cijfers daalden was het WEL het effect van de horeca, dat kon echt niet anders hoor.
Je kan het ook op twitter lezen, in de threader-app of waar je ook wil. Ik maak het voor jullie makkelijker door er een screenshot van te makenquote:Op donderdag 10 december 2020 15:58 schreef galantis het volgende:
[..]
Koop jij even een nieuwe scrollknop voor me?
Censuur wat niet past bij een democratie zou je zeggen.....quote:Op donderdag 10 december 2020 16:01 schreef AlwaysHappy het volgende:
[..]
Afgelopen persconferentie liet Rutte vallen dat hij al op de hoogte was gebracht dat die vraag zou gaan komen.
Ze willen natuurlijk voorkomen dat ze op live tv met de mond vol tanden staan omdat er een kritische vraag gesteld word, waar ze zich niet op voorbereid hebben.
Dan is het omgekeerde evenzo waar. Wie weet hoe het ons had vergaan als we echt helemaal niks hadden gedaan? Daar kan niemand een antwoord op geven.quote:Op donderdag 10 december 2020 15:56 schreef Monolith het volgende:
[..]
Het is voor sommigen hier misschien een wereldschokkend concept, maar simpelweg zeggen dat 'X niet helpt' omdat het aantal gevallen stijgt is een onjuiste gevolgtrekking omdat je niet weet hoe hard het aantal gevallen gestegen was zonder X.
Ik denk dat ze willen voorkomen dat er kritische vragen worden gesteld die ze niet kunnen beantwoorden - wat dan weer groot in het nieuws komt. Dan komen ze verre van capabel over natuurlijk. Vanuit hun gezien snap ik het wel, maar het komt wel in de buurt van censuur ja. De bevolking heeft op zich het recht om bepaalde kritische vragen beantwoord te zien.quote:Op donderdag 10 december 2020 16:02 schreef kol7680 het volgende:
[..]
Censuur wat niet past bij een democratie zou je zeggen. Hebben we nog wel een democratie zou je bijna gaan denken
Dat klopt, maar dit hoorde je overal wel, ook hier. Vandaar mijn vraag waar de kritische vragen nou precies blijven, in plaats van de burgers de schuld in de schoenen te schuiven. Ik wou dat ik dit kon doen in de grote mensen wereld, dat zou het leven pas gemakkelijk maken zeg, dan doe je nooit iets fout.quote:Op donderdag 10 december 2020 16:01 schreef Monolith het volgende:
[..]
Dat kun je strikt genomen ook niet concluderen zonder additionele bewijzen nee.
Ik vraag me af of er niet meer mensen met PTSS, angststoornissen en fobieën zijn voor wie de pandemie en de mondkapjesplicht het net makkelijker maken.quote:
Ja, dan wel natuurlijk. Dat is precies het punt.quote:Op donderdag 10 december 2020 15:59 schreef Monolith het volgende:
[..]
Het andersom doen betekent dat je bij stijgingen van gevallen direct na maatregelen causaliteit gaat concluderen.
Zou jij er willen werken?quote:Op donderdag 10 december 2020 15:28 schreef Anton91 het volgende:
[..]
Is gewoon een prima keuze voor die mensen natuurlijk als zij daarvoor kiezen. Zolang ze maar niemand anders besmetten.
Dat klopt, maar dat is ook precies het probleem dat ik aanhaal. Kijk je kunt op zich als je een trend keert en er is ook additioneel bewijs voor gereduceerde contactmomenten, je in internationaal opzicht ziet dat specifieke sets aan maatregelen vrij consistent effect sorteren en ga zo maar door wel redelijkerwijs concluderen dat een set maatregelen effectief lijkt.quote:Op donderdag 10 december 2020 16:04 schreef Vliegbaard het volgende:
[..]
Dan is het omgekeerde evenzo waar. Wie weet hoe het ons had vergaan als we echt helemaal niks hadden gedaan? Daar kan niemand een antwoord op geven.
Het enige wat we wél weten; mensen worden niet besmet als ze 3 weken lang in hun huis blijven.
Je beleid baseren op niets zeggende dagcijfersquote:Op donderdag 10 december 2020 16:06 schreef JosMert het volgende:
Abje Osterhaus wil dat we kerst overslaan. En pleit voor keiharde maatregelen.
Verrassend https://www.ad.nl/nieuws/(...)cht-nieuws~a204879c/
quote:Op donderdag 10 december 2020 15:14 schreef _serial_ het volgende:
Gemeentes met +10 besmettingen
590 Amsterdam
439 Rotterdam
286 's-Gravenhage
183 Utrecht
116 Groningen
92 Tilburg
87 Leeuwarden
77 Zaanstad
74 's-Hertogenbosch
70 Emmen
67 Almere
67 Amersfoort
66 Nijmegen
65 Oss
64 Dordrecht
64 Breda
62 Haarlemmermeer
61 Leiden
59 Vlaardingen
58 Westland
56 Zoetermeer
55 Nissewaard
53 Haarlem
53 Alphen aan den Rijn
49 Schiedam
48 Venlo
46 Enschede
44 Súdwest-Fryslân
42 Capelle aan den IJssel
41 Hengelo
40 Eindhoven
38 Delft
38 Hoeksche Waard
37 Roosendaal
36 Soest
35 Veenendaal
35 Edam-Volendam
34 Deventer
34 Apeldoorn
34 Barendrecht
33 Amstelveen
33 Gouda
33 Pijnacker-Nootdorp
32 Meierijstad
30 Almelo
30 Purmerend
30 Ridderkerk
30 Veldhoven
30 Lansingerland
30 Leidschendam-Voorburg
28 Hilversum
28 Leiderdorp
28 Utrechtse Heuvelrug
27 Doetinchem
27 Zeist
26 Zwolle
26 Arnhem
26 Nieuwegein
26 Zwijndrecht
26 Stichtse VechtIn het kaartje is mijn gemeente (Nederweert) vandaag roder dan rood met +38. Toch zie ik die niet in dit lijstje staan. Waarom is dat dan? Of ben ik gewoon blind/scheel?SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Daarnaast zijn er :
11 gemeentes met 0 besmettingen
12 gemeentes met 1 besmetting
73 gemeentes met 2-5 besmettingen
80 gemeentes met 6-9 besmettingen
Ik kan je als ervaringsdeskundige vertellen dat dit diep van binnen toch wat anders voelt. Als je psychisch niet lekker zit, kan dat echt hard binnen komen. En zonder dat die beste man het misschien zelf in de gaten heeft, schadelijk zijn.quote:Op donderdag 10 december 2020 15:41 schreef Anton91 het volgende:
[..]
Ik ben zelf ook tegen de mondkapjes verplichting, is ook nergens voor nodig. Maar zij is gewoon labiel. Als je geen mondkapje draagt en iemand spreekt je erop aan dan moet diegene dat toch zelf weten? Dan kun je vertellen wat je denkt en dan loop je door, maar ga je niet jankend een filmpje uploaden
Ik zou sowieso niet in de verzorging willen werken, maar als je vraag is of ik bang ben om besmet te raken op het werk is dat antwoord neequote:
Komt wel heel dichtbij zoquote:Op donderdag 10 december 2020 16:09 schreef bloodymary1 het volgende:
[..]
In het kaartje is mijn gemeente (Nederweert) vandaag roder dan rood met +38. Toch zie ik die niet in dit lijstje staan. Waarom is dat dan? Of ben ik gewoon blind/scheel?
Zoals je merkt gaat mijn sarcasme ook wat botvieren. Alles kan in dat principe, dat water kan branden en Venus de hel is. Ik snap je insteek die wmb tot weinig en niets kan/gaat leiden. Hooguit om te proberen te kijken naar andere verbanden om die al of niet uit te sluiten.quote:Op donderdag 10 december 2020 13:46 schreef Za het volgende:
[..]
Beste Vallon, ik bedoel in het wild levende dieren anders dan nertsen.
Marterachtigen, muizen, ratten, konijnen, vogels wat dan ook.
Gezien de besmettingsbron bij de nertsen van plusminus 68 farms onbekend is, kan het in principe op hen overgedragen zijn door dieren die bv 's nachts in de farms op zoek zijn gegaan naar voedsel.
Stel dat er in Brabant bij in het wild levende marterachtigen een covid reservoir is, dat zich verder uitbreidt, wellicht muteert omdat het al maanden rondgaat, dan is er geen opgelost probleem.
Maar iemand die zo'n situatie meemaakt en daarover wil vertellen zou dat ook in 1-2 minuten kunnen doen. Dan lijkt het mij een stuk krachtiger. Diegene kan zelf het moment kiezen (als ze zich sterk genoeg voelt) wanneer ze haar verhaalt doet.quote:Op donderdag 10 december 2020 16:10 schreef Twinkle20 het volgende:
[..]
Ik kan je als ervaringsdeskundige vertellen dat dit diep van binnen toch wat anders voelt. Als je psychisch niet lekker zit, kan dat echt hard binnen komen. En zonder dat die beste man het misschien zelf in de gaten heeft, schadelijk zijn.
En doorgaans sta ik best sterk in mijn schoenen.
Lief zijn voor elkaar, juist in deze tijden. Laat mensen in elkaars waarde.
Waar zit jij dan?quote:Op donderdag 10 december 2020 16:10 schreef Twinkle20 het volgende:
[..]
Komt wel heel dichtbij zo![]()
Zou bijna denken dat ik je in rl moet kennen.
Ik kan mij niet voorstellen dat de journalistiek zich zo laat muilkorven. Ik kan mij wel voorstellen dat ze in sommige gevallen de rvd even een seintje geven zodat ze een beter onderhoud antwoord krijgen.quote:Op donderdag 10 december 2020 16:01 schreef AlwaysHappy het volgende:
[..]
Afgelopen persconferentie liet Rutte vallen dat hij al op de hoogte was gebracht dat die vraag zou gaan komen.
Ze willen natuurlijk voorkomen dat ze op live tv met de mond vol tanden staan omdat er een kritische vraag gesteld word, waar ze zich niet op voorbereid hebben.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |