abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  donderdag 10 december 2020 @ 18:52:12 #176
478082 VoMy
Seksloos kutventje
pi_196659434
quote:
1s.gif Op donderdag 10 december 2020 18:42 schreef DeVerzamelaar het volgende:
Opmerkelijk dat Oostenrijk, wat al een maand in een complete lockdown zit nu op een plateau zit van rond de 2000-3000 besmettingen per dag. Je mocht daar niet eens naar buiten volgens mij. Het virus lijkt overal hetzelfde verloop te hebben na het instellen van maatregelen. Welke maatregel je ook neemt, eerst daalt het drastisch, dan zit je op een plateau om vervolgens weer de lucht in te schieten. Complete lockdown of niet het maakt geen moer uit dus, het brengt alleen maar meer ellende.
Het maakt natuurlijk wel uit of ze nog steeds in lockdown zitten of niet. Zo nee, dan is de huidige stijging niet aan de lockdown toe te wijzen. Het is wel zo dat strengere maatregelen meer effect hebben, maar net zoals met de exponentiële groei, moet je ook de maatregelen exponentieel veel strenger maken om eenzelfde effect te sorteren. Uiteindelijk ben je nieuwe besmettingen aan het voorkomen: als een groot deel zich aan de basisregels houdt, is het aantal momenten waarop een besmetting kan plaatsvinden al behoorlijk afgenomen.
Om daar bovenop nog eens extra mogelijkheden weg te vangen, moet je al heel veel gaan verbieden of verplichten. Als iedereen in een winkel al anderhalve meter afstand probeert te houden áls dat nodig is (heel veel winkels zijn helemaal niet zo druk) en er niet zovaak heen gaat, dan levert het sluiten van de winkels minder op, dan wanneer niemand zich aan de regels zou houden in de winkels.
Het is niet zo dat het geen moer uit maakt, maar je moet steeds strenger zijn voor steeds minder additioneel effect.
Antifa
pi_196659446
quote:
0s.gif Op donderdag 10 december 2020 18:36 schreef Jed1Gam het volgende:

[..]

Leuk op papier, maar in de praktijk niet zo eenvoudig is al gebleken.

Grootste probleem is mijn inziens dat veel mensen nauwelijks wat merken als ze dat virus bij zich dragen, zo blijft het constant verspreiden en blijf je bezig. Winter maanden versterkt het ook.

WHO schat dat 10% van de wereld al corona heeft gehad, pak hem beet 1.7 miljoen Nederlanders. 600.000 zijn tot nu toe positief getest, dan heb je dus al minstens een miljoen mensen die zo weinig last hebben gehad dat ze niet eens een test hebben gedaan.

Het komt ook regelmatig voor dat huisgenoten of partners niet besmet raken, toch vreemd als je de hele dag op elkaars lip zit.
Dat laatste vind ik in het geheel niet vreemd. In het verleden vaak zat voorgekomen dat ik wel, en mijn partner niet verkouden was. De ene keer steek je elkaar aan, de andere keer niet. Je bent niet op ieder moement even besmettelijk, de ander is niet op ieder moment even vatbaar. Soms heeft de ene partner wel al een vorm van immunitieit, soms niet.

Asymptomatische besmetting lijkt me een groot probleem , net als die domme, domme mensen die na een positieve test toch nog even lekker naar kantoor gaan, en net als alle andere factoren die een rol spelen in de grootschalige verspreiding.

Een epidemie moet je niet op te klein (bijvoorbeeld individueel niveua) bekijken, maar je moet echt in grote aantallen kijken.

Nee, het maakt weinig uit of je met 3 of 4 man kerst viert, maar het maakt wel uit als het hele land dat doet.
pi_196659476
quote:
0s.gif Op donderdag 10 december 2020 18:50 schreef Poem_ het volgende:

[..]

Dalen? Als er geen maatregelen worden getroffen moet eerst iedereen besmet raken voordat er een daling te zien zal zijn. Daar hebben we simpelweg de middelen in de zorg niet voor.
Geheel onjuist. Griep verdwijnt ook niet pas als iedereen besmet is. Verdiep je eens in de Gompertz-curve. Virussen hebben een natuurlijk verloop van pieken en dalen.
De uil van Minerva spreidt zijn vleugels bij 't vallen van de avond.
pi_196659513
quote:
1s.gif Op donderdag 10 december 2020 18:54 schreef DeVerzamelaar het volgende:

[..]

Geheel onjuist. Griep verdwijnt ook niet pas als iedereen besmet is. Verdiep je eens in de Gompertz-curve. Virussen hebben een natuurlijk verloop van pieken en dalen.
In April voorspel ik een natuurlijke daling, die dan wordt toegeschreven aan de geweldige maatregelen. :')
  donderdag 10 december 2020 @ 18:59:36 #180
30873 Vallon
Life is unpredictable
pi_196659539
quote:
0s.gif Op donderdag 10 december 2020 18:47 schreef JFlip het volgende:
Kijk, je kunt vervallen in abstract gezwam....
Dit dito idem en kennelijk dringt het niet door tot die geweldige eminente experts (enkele uitgezonderd) dat thuiszitten en mondkapjes noch condooms opleggen; de wereld gaat redden van een virus, ziekte of overbevolking.
Het virusboekje uit 1950 hoe een pandemie/epidemie aan te pakken werkt niet en dan kun je wel aankomen met abstract gelul dat afstandhouden werkt wat imo doodgaan dan beter doet. Het eerste is in tegenstelling van de tweede, onmenselijk en het tweede is wel menswaardig,

Ik ben benieuwd naar constructievere ideeën die wat anders uitkramen dan afstandhouden de oplossing is en wachten tot iedereen gevaccineerd is.
Als een spijker niet in het hout doordringt kan je wel harder willen slaan maar beter is te overwegen ruimte te maken om te gaan schroeven.
Anders gezegd, geen mensen advies wat (niet) te doen, biedt mogelijkheden dat zij zich naar keuze zelf kunnen beschermen en leg je er bij neer dat zorg begrensd is.
"On bended knee is no way to be free" Peter R 1954-2021 (©Zapata)
Hegel: "De waarheid is subjectief"
Covid19: "Doctors can’t cure stupid, but at least they can sedate it."
pi_196659552
quote:
0s.gif Op donderdag 10 december 2020 18:57 schreef Jed1Gam het volgende:

[..]

In April voorspel ik een natuurlijke daling, die dan wordt toegeschreven aan de geweldige maatregelen. :')
Kortom, in april gaan wij pas een daling zien mensen. Dan is corona weer als sneeuw voor de zon verdwenen. Met dank aan de maanden durende lockdown natuurlijk. Samen hebben we corona eronder gekregen.
pi_196659560
Toch wel apart dat men geen kennis opneemt van wat men tijdens de eerste golf gedaan heeft. Toen was het ook niet het geval harder optreden, lockdowns etc. staat gelijk aan een snellere daling.

Men doet er nu zelfs een extra schepje bovenop met avondklokken.
  donderdag 10 december 2020 @ 19:02:06 #183
30873 Vallon
Life is unpredictable
pi_196659585
quote:
1s.gif Op donderdag 10 december 2020 18:47 schreef DeVerzamelaar het volgende:

[..]

Kun je eens onderbouwen waarom vaccinatie niet gaat helpen? Ben erg benieuwd.
Ja daag :W ... :6
Dat wil ik desnoods tot op moleculair niveau met je doornemen mits jij kan gaat onderbouwen waarom het volgens jou wel zou werken. Ben erg benieuwd.
"On bended knee is no way to be free" Peter R 1954-2021 (©Zapata)
Hegel: "De waarheid is subjectief"
Covid19: "Doctors can’t cure stupid, but at least they can sedate it."
pi_196659601
quote:
0s.gif Op donderdag 10 december 2020 19:00 schreef Jed1Gam het volgende:
Toch wel apart dat men geen kennis opneemt van wat men tijdens de eerste golf gedaan heeft. Toen was het ook niet het geval harder optreden, lockdowns etc. staat gelijk aan een snellere daling.

Men doet er nu zelfs een extra schepje bovenop met avondklokken.
Geen enkele maatregel heeft ons in mei gebracht tot die tientallen besmettingen per dag. Dat was het weer geweest en het einde van het griepseizoen.
pi_196659614
quote:
1s.gif Op donderdag 10 december 2020 19:03 schreef DeVerzamelaar het volgende:

[..]

Geen enkele maatregel heeft ons in mei gebracht tot die tientallen besmettingen per dag. Dat was het weer geweest en het einde van het griepseizoen.
zeker niet waar....
woensdag 28 oktober 2020 15:54 schreef Kyran het volgende:[/b]
Even screenshot gemaakt van dit moment. Predator en sorry zeggen
pi_196659619
quote:
18s.gif Op donderdag 10 december 2020 18:59 schreef Vallon het volgende:

[..]

Dit dito idem en kennelijk dringt het niet door tot die geweldige eminente experts (enkele uitgezonderd) dat thuiszitten en mondkapjes noch condooms opleggen; de wereld gaat redden van een virus, ziekte of overbevolking.
Het virusboekje uit 1950 hoe een pandemie/epidemie aan te pakken werkt niet en dan kun je wel aankomen met abstract gelul dat afstandhouden werkt wat imo doodgaan dan beter doet. Het eerste is in tegenstelling van de tweede, onmenselijk en het tweede is wel menswaardig,

Ik ben benieuwd naar constructievere ideeën die wat anders uitkramen dan afstandhouden de oplossing is en wachten tot iedereen gevaccineerd is.
Als een spijker niet in het hout doordringt kan je wel harder willen slaan maar beter is te overwegen ruimte te maken om te gaan schroeven.
Anders gezegd, geen mensen advies wat (niet) te doen, biedt mogelijkheden dat zij zich naar keuze zelf kunnen beschermen en leg je er bij neer dat zorg begrensd is.
Begrrip ik nou goed dat je vind dat mensen laten doodgaan omdat de capaciteit in de zorg begrensd is de menswaardige oplossing is?
pi_196659620
quote:
0s.gif Op donderdag 10 december 2020 19:02 schreef Vallon het volgende:

[..]

Ja daag :W ... :6
Dat wil ik desnoods tot op moleculair niveau met je doornemen mits jij kan gaat onderbouwen waarom het volgens jou wel zou werken. Ben erg benieuwd.
Ik denk juist ook dat het niet gaat werken en ik zou hier graag meer bevestiging in willen zien. Het lijkt me dat je er wel verstand van hebt. Er heerst een behoorlijke vaccintunnelvisie.
  donderdag 10 december 2020 @ 19:05:24 #188
1986 Jane
agnostic dyslexic insomniac
pi_196659628
quote:
12s.gif Op donderdag 10 december 2020 16:55 schreef crystal_meth het volgende:

[..]

Je eerste post was:
"Mijn hemel, ik denk ik kijk eens even in het topic hoe het ervoor staat met het Coronavirus..."
Misschien bedoel je de tweede:
"ik heb mijn huis nog niet dichtgetimmerd en gebarricadeerd met zandzakken. Ben ik te laat?"
NWS / Het grote COVID-19 topic. #72 En weer een deel
Ha, tnx! Ik was zelf te lui om te zoeken. :D

Nou ja, ik weet gewoon dat ik zelf ook de ernst van het probleem nog niet doorhad, totdat ik die persco van de WHO live zag, eigenlijk per toeval. Ik had daarvoor volgens mij ook nog in het ESF-forum gepost dat ik het allemaal maar onzin vond dat er gespeculeerd werd dat het wellicht niet door kon gaan. Natuurlijk zou het doorgaan! Oh, happy ignorance.
Lying awake, wondering if there is a Dog...
Tijn won het Morlvision Songfestival 2023
pi_196659665
quote:
1s.gif Op donderdag 10 december 2020 19:04 schreef DeVerzamelaar het volgende:

[..]

Ik denk juist ook dat het niet gaat werken en ik zou hier graag meer bevestiging in willen zien. Het lijkt me dat je er wel verstand van hebt.
Die stelling verklaart een hoop..
quote:
Er heerst een behoorlijke vaccintunnelvisie.
Vind je dat ook voor mazelen, difterie, kinkhoest, bof, rode hond, tetanus?

Hier, kijk ff hoe leuk tetanus is, en bedenk je even hoe de wereld eruit had gezien zonder vaccin? Besmettelijk is het godzijdank niet, maar stel je even voor dat iedere schaafwond wel eens je dood zou kunnen betekeken.

https://www.rivm.nl/tetanus
  donderdag 10 december 2020 @ 19:08:23 #190
489794 Poem_
Brightness of Loss
pi_196659672
quote:
1s.gif Op donderdag 10 december 2020 18:54 schreef DeVerzamelaar het volgende:

[..]

Dit is geen griep. Dit heeft het hele jaar doorgewoed. Dat we hetzelfde verloop zouden zien als zonder maatregelen is pure quatsch.
pi_196659762
quote:
0s.gif Op donderdag 10 december 2020 19:08 schreef Poem_ het volgende:

[..]

Dit is geen griep. Dit heeft het hele jaar doorgewoed. Dat we hetzelfde verloop zouden zien als zonder maatregelen is pure quatsch.
Van de zomer woedde het echt keihard. Mensen waren ook heel bewust met het virus bezig, hier een plaatje.

donderdag 10 december 2020 @ 19:14:19 #192
213134 Momo
WLR en ESF hooligan
pi_196659771
Frankrijk stelt avondklok in om 20.00 uur vanaf 15 december
Updated 14 min geleden
27 min geleden in BUITENLAND

PARIJS - Frankrijk stelt in de strijd tegen het coronavirus vanaf 15 december een avondklok in vanaf 20.00 uur, ook op oudejaarsavond. Dat kondigde premier Jean Castex donderdag aan.

Tegelijk zal op 15 december een zes weken durende landelijke lockdown worden opgeheven. Castex zei dat gezinnen mogen reizen om samen Kerstmis te vieren, maar dat musea, theaters en bioscopen nog drie weken gesloten blijven.

Het aantal nieuwe Covid-19-infecties begint weer langzaam te stijgen in Frankrijk.
pi_196660023
quote:
0s.gif Op donderdag 10 december 2020 19:14 schreef Momo het volgende:
Frankrijk stelt avondklok in om 20.00 uur vanaf 15 december
Updated 14 min geleden
27 min geleden in BUITENLAND

PARIJS - Frankrijk stelt in de strijd tegen het coronavirus vanaf 15 december een avondklok in vanaf 20.00 uur, ook op oudejaarsavond. Dat kondigde premier Jean Castex donderdag aan.

Tegelijk zal op 15 december een zes weken durende landelijke lockdown worden opgeheven. Castex zei dat gezinnen mogen reizen om samen Kerstmis te vieren, maar dat musea, theaters en bioscopen nog drie weken gesloten blijven.

Het aantal nieuwe Covid-19-infecties begint weer langzaam te stijgen in Frankrijk.
Zou zo'n avondklok niet tot gevolg hebben dat mensen ook nog lekker bij elkaar blijven slapen, in plaats van na het diner naar huis?
pi_196660111
Een avondklok in Frankrijk is sowieso wel verstandig. Scheelt wat brandende auto's
Op dinsdag 23 april 2024 10:41 schreef Solotovski het volgende:
Jij bent het zonnetje!!!
pi_196660142
quote:
1s.gif Op donderdag 10 december 2020 19:32 schreef Mortaxx het volgende:
Een avondklok in Frankrijk is sowieso wel verstandig. Scheelt wat brandende auto's
Ik heb zo'n idee dat de Banlieues weinig geven om een avondklok.
  Spellchecker donderdag 10 december 2020 @ 19:34:08 #196
197773 crew  maily
Mevrouwtje oeps/B.U.2022 :P
pi_196660176
quote:
80s.gif Op donderdag 10 december 2020 19:34 schreef F.Sinatra het volgende:

[..]

Ik heb zo'n idee dat de Banlieues weinig geven om een avondklok.
Gewoon het leger inzetten om deze te handhaven
Op dinsdag 23 april 2024 10:41 schreef Solotovski het volgende:
Jij bent het zonnetje!!!
  donderdag 10 december 2020 @ 19:36:54 #198
38559 WheeledWarrior
More than meets the eye
pi_196660206
Livestream vanuit de banlieus graag.
pi_196660216
quote:
1s.gif Op donderdag 10 december 2020 19:35 schreef Mortaxx het volgende:

[..]

Dat is een optie...
  Spellchecker donderdag 10 december 2020 @ 19:40:28 #200
197773 crew  maily
Mevrouwtje oeps/B.U.2022 :P
pi_196660300
quote:
1s.gif Op donderdag 10 december 2020 19:35 schreef Mortaxx het volgende:

[..]

van mij mogen ze.
Korte lontjes? Handhaven met korte metten. En lange latten.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')