Zijn de cijfers inmiddels zonder vertraging? Of zijn dit de black friday cijfers. Gaan we toch weer richting de de 10k en kerst komt nog. Wordt België cijfers in januari.quote:Op donderdag 10 december 2020 17:04 schreef Predator40 het volgende:
"toevallig" deze stijging 5 a 6 dagen na Sinterklaas......
niemand had dit zien aankomen, en de kerst is ook nog in aantocht
Gelukkig 2021 !!
quote:Met maar liefst 8793 nieuwe coronabesmettingen kunnen we kerst het beste maar ‘een jaartje overslaan'. Dat zegt viroloog Ab Osterhaus. ,,Dit is heel slecht nieuws. Keiharde maatregelen zijn noodzakelijk.”
En dat is volkomen terecht als het gaat om mensen die willens en wetens de richtlijnen voor de kerst overtreden. Ik zou het niet een dolksteek noemen omdat ik niet zo goed tegen slechte metaforen kan, maar ik vind het ook gewoon asociaal.quote:Op donderdag 10 december 2020 17:07 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Het is bewezen effectief om de bevolking bij herhaling verwijten te maken, dat weet je toch inmiddels wel?
Geen of veel minder maatregelen betekent dat je Italiaanse toestanden krijgt. De zorg loopt al maanden op de tenen.quote:Op donderdag 10 december 2020 17:08 schreef DeVerzamelaar het volgende:
[..]
Dat weet ik. Maar dan nog staat het invoeren van maatregelen compleet niet in verhouding met dat 99% er geen last van heeft/krijgt. Mijn mening.
Voor de miljoenmiljardste keer: jij hebt er ook last van wanneer de zorg overbelast wordt.quote:Op donderdag 10 december 2020 17:08 schreef DeVerzamelaar het volgende:
[..]
Dat weet ik. Maar dan nog staat het invoeren van maatregelen compleet niet in verhouding met dat 99% er geen last van heeft/krijgt. Mijn mening.
Ik kan me er wel in vinden. Mijn man en ik slikken beiden hele hoge doseringen vit. D en zijn beiden niet besmet door onze positieve geteste zoon. Kan toeval zijn, maar wie weet..quote:Op donderdag 10 december 2020 16:41 schreef Jane het volgende:
Er is (weer) een groep internationale artsen en wetenschappers die regeringen en zorgverleners oproept om - in ieder geval zolang de pandemie nog duurt - te zorgen dat de Vitamine D levels van de bevolking opgekrikt worden. Met concrete aanbevelingen dit keer.
Aanbevelingen:
[..]
Volledige stuk: https://vitamind4all.org/letter.html
Alle bekende studies over Vitamine D en (ernstige) Covid19 op een rij: https://vitamin-d-covid.shotwell.ca/
Zou hij zich er zelf wel aan gaan houden dan, dus geen familie uitnodigen etc. ? We hebben eerder gezien dat maatregelen niet gelden voor de "elite".quote:Op donderdag 10 december 2020 17:08 schreef Janneke141 het volgende:
Osterhaus ziet met dit hoge dagaantal zijn kans schoon om maar weer eens op de paniekknop te rammen:
[..]
Dat klopt, maar een aanzienlijk deel van die regels valt ook weinig in op te volgen. Ik kan moeilijk het sluiten van de horeca niet naleven. Dicht is dicht.quote:Op donderdag 10 december 2020 17:01 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
Maar mensen moeten die regels wel opvolgen - en daar lijkt nog steeds een groot draagvlak voor te zijn.
Ik vraag me af of er iemand te vinden is die Kerst wil vieren met Ab.quote:Op donderdag 10 december 2020 17:12 schreef DeVerzamelaar het volgende:
[..]
Zou hij zich er zelf wel aan gaan houden dan, dus geen familie uitnodigen etc. ? We hebben eerder gezien dat maatregelen nier gelden voor de "elite".
Er is geen richtlijn om geen familie uit te nodigen.quote:Op donderdag 10 december 2020 17:12 schreef DeVerzamelaar het volgende:
[..]
Zou hij zich er zelf wel aan gaan houden dan, dus geen familie uitnodigen etc. ? We hebben eerder gezien dat maatregelen niet gelden voor de "elite".
Ik ben bereid dit risico te nemen en voor lief te nemen. Ik zie gewoon in dat de nevenschade in alle opzichten veel groter is dan wat wij proberen te voorkomen. Economische malaise, depressies, zelfmoorden etc.quote:Op donderdag 10 december 2020 17:11 schreef Poem_ het volgende:
[..]
Geen of veel minder maatregelen betekent dat je Italiaanse toestanden krijgt. De zorg loopt al maanden op de tenen.
Het gaat niet om jou, maar om je grootouders of je buren die al op leeftijd zijn. Dat zijn risicogroepen waar die maatregelen voor bedoeld zijn. Heel ingewikkeld is het allemaal niet, maar kennelijk gaat het je toch boven de pet.
Osterhaus roept op om Kerst te annuleren, oftewel om allemaal thuis te blijven. Dan moet je dus geen familie uitnodigen.quote:Op donderdag 10 december 2020 17:14 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
Er is geen richtlijn om geen familie uit te nodigen.
Posten in COR is een klap in het gezicht en een mes in de rug van de zorg!*quote:Op donderdag 10 december 2020 16:57 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
Er is niet voor niets een prachtige correlatie tussen het aantal positieve testen en het aantal posts in dit topic. We kunnen niet genoeg benadrukken dat mensen hier vooral weg moeten blijven teneinde een nieuwe stijging te voorkomen.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Jij bent bereid het risico voor anderen voor lief te nemen? Da's grootmoedig van je.quote:Op donderdag 10 december 2020 17:15 schreef DeVerzamelaar het volgende:
[..]
Ik ben bereid dit risico te nemen en voor lief te nemen. Ik zie gewoon in dat de nevenschade in alle opzichten veel groter is dan wat wij proberen te voorkomen. Economische malaise, depressies, zelfmoorden etc.
Nogmaals: het gaat niet om jou maar om risicogroepen. En je bent bereid om het risico te nemen dat de IC's de druk niet meer aan kunnen? Wat?quote:Op donderdag 10 december 2020 17:15 schreef DeVerzamelaar het volgende:
[..]
Ik ben bereid dit risico te nemen en voor lief te nemen. Ik zie gewoon in dat de nevenschade in alle opzichten veel groter is dan wat wij properen te voorkomen. Economische malaise, depressies, zelfmoorden etc.
quote:Op donderdag 10 december 2020 17:16 schreef saparmurat_niyazov het volgende:
[..]
Posten in COR is een klap in het gezicht en een mes in de rug van de zorg!*SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Een mondkapje kunnen ze normaliter ook niet verbieden.quote:Op donderdag 10 december 2020 16:57 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Bron?
Want zo werkt het normaliter iig niet.
Einde der tijden toch.quote:Op donderdag 10 december 2020 16:37 schreef DonDruiper het volgende:
Alle kranten en media schrijven weer dikke zwarte paniekkoppen.
De media is de aller allergrootste zooi van 2020.
Dat vroeg ik niet.quote:Op donderdag 10 december 2020 17:18 schreef Vliegbaard het volgende:
[..]
Een mondkapje kunnen ze normaliter ook niet verbieden.
Snapt hij nou niet dat keiharde maatregelen niet gaan gebeuren in Nederland? Er zal nooit en te nimmer een beperking worden opgelegd op de bewegingsvrijheid van het volk. Ze zullen eerder sluiten waar mensen naartoe gaan zodat er niks te doen valt.quote:Op donderdag 10 december 2020 17:08 schreef Janneke141 het volgende:
Osterhaus ziet met dit hoge dagaantal zijn kans schoon om maar weer eens op de paniekknop te rammen:
[..]
Ik leef voor mezelf ja. Ik wil ook nog wat aan mijn leven hebben dan financieel in de put zitten of de stront die wij hebben aangericht in de economie op te ruimen in de toekomst. Ik moet nog aan mijn carriere beginnen, wat een vooruitzicht en dit hebben we aan onszelf te danken aan de lockdown- en maatregelengekte. Mijn mening.quote:Op donderdag 10 december 2020 17:16 schreef Poem_ het volgende:
[..]
Nogmaals: het gaat niet om jou maar om risicogroepen. En je bent bereid om het risico te nemen dat de IC's de druk niet meer aan kunnen? Wat?
quote:Op donderdag 10 december 2020 17:18 schreef Benny het volgende:
Eiersnijder Bezorg ServiceSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Voor al uw dilemma's.Perhaps you've seen it, maybe in a dream.
A murky, forgotten land.
En je denkt dat je de enige bent die hieronder lijdt? Het is voor niemand leuk, maar er is geen realistisch alternatief.quote:Op donderdag 10 december 2020 17:20 schreef DeVerzamelaar het volgende:
[..]
Ik leef voor mezelf ja. Ik wil ook nog wat aan mijn leven hebben dan financieel in de put zitten of de stront die wij hebben aangericht in de economie op te ruimen in de toekomst. Ik moet nog aan mijn carriere beginnen, wat een vooruitzicht en dit hebben we aan onszelf te danken aan de lockdown- en maatregelengekte. Mijn mening.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |