Ik hoop en denk dat de meeste mensen dat (nog) wel zien.quote:Op donderdag 10 december 2020 16:54 schreef galantis het volgende:
Mensen durven het risico voor zichzelf wel aan, klaarblijkelijk, en zien daarbij niet het grotere plaatje. Dat wringt.
Je eerste post was:quote:Op donderdag 10 december 2020 16:27 schreef Jane het volgende:
[..]
Mijn eerste post in deze lange reeks was er één waarin ik de mensen die een voorraadje eten in huis haalden (voor het geval ze in quarantaine moesten) min of meer uitlachte. Ergens in februari was dat, denk ik. Vlak daarna zag ik een persconferentie van de WHO... Toen ben ik maar gestopt met lachen. Althans, wat Covid19 betreft.
quote:Op donderdag 10 december 2020 16:55 schreef Benny het volgende:
Jammer dat het KerstKlockdown grapje niet in de TT is gemaakt
Die vele uitzonderingen heb je ook bij de jaarlijkse griep en vele andere kwalen, dit komt alleen niet uitgebreid in het nieuws. Dit is gewoon een virus waar een bepaalde groep (ouderen en mensen met overgewicht) het meest last van heeft.quote:Op donderdag 10 december 2020 16:54 schreef LaCatastrophe het volgende:
[..]
Praktijkvoorbeeldje uit mijn nachtdienst van dinsdag op woensdag: vader (43) van 6 kinderen, astma in zijn voorgeschiedenis ligt nu al 4 weken aan de beademing. Het zijn niet alleen de mensen met cardiovasculaire shit of obesitas in hun voorgeschiedenis. Met een beetje pech kan dit je treffen. Helaas.
Dat hebben ze bij deze zorginstelling toch niet in de handquote:Op donderdag 10 december 2020 16:21 schreef capricia het volgende:
[..]
Alternatief is het indammen. De hamer. Zodat de kans veel kleiner is dat dit virus de verzorgingstehuizen bereikt.
Huh?quote:Op donderdag 10 december 2020 16:55 schreef Benny het volgende:
Jammer dat het KerstKlockdown grapje niet in de TT is gemaakt
Er is niet voor niets een prachtige correlatie tussen het aantal positieve testen en het aantal posts in dit topic. We kunnen niet genoeg benadrukken dat mensen hier vooral weg moeten blijven teneinde een nieuwe stijging te voorkomen.quote:Op donderdag 10 december 2020 16:54 schreef Scrummie het volgende:
[..]
Een mooi voorbeeld daarvan is.. dit topic. Lage cijfers; geen drukte. Stijgende trend; drukte.
Bron?quote:Op donderdag 10 december 2020 16:18 schreef Vliegbaard het volgende:
[..]
Het is óf vooraf de vragen in dienen en hopen dat je ze mag stellen óf enkel een speech van Rutte en de Jonge zonder überhaupt aanwezige pers.
Het komt niet in het nieuws omdat het probleem bij influenza niet zo groot en acuut is als bij dit virus.quote:Op donderdag 10 december 2020 16:56 schreef DeVerzamelaar het volgende:
[..]
Die vele uitzonderingen heb je ook bij de jaarlijkse griep, dit komt alleen niet uitgebreid in het nieuws.
Ik betwijfel het. Als dat zo was, hadden we ook geen of nauwelijks maatregelen nodig gehad want dan was bijv de horeca wel op eigen initiatief leeggebleven. Of had men op eigen initiatief geen festivals georganiseerd en bezocht.quote:Op donderdag 10 december 2020 16:55 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
Ik hoop en denk dat de meeste mensen dat (nog) wel zien.
Het zijn geen uitzonderingen, dat is het punt. Van de 12 cohort-IC bedden is meer dan een kwart bezet met mensen die pech lijken te hebben. Een kwart is wel iets meer dan een uitzondering mi.quote:Op donderdag 10 december 2020 16:56 schreef DeVerzamelaar het volgende:
[..]
Die vele uitzonderingen heb je ook bij de jaarlijkse griep en vele andere kwalen, dit komt alleen niet uitgebreid in het nieuws. Dit is gewoon een virus waar een bepaalde groep (ouderen en mensen met overgewicht) het meest last van heeft.
Het beeld van dit virus wat de media ons bracht in februari/maart kan gelukkig behoorlijk bijgesteld worden ja. Ik wacht er nog steeds opquote:Op donderdag 10 december 2020 16:57 schreef Tijn het volgende:
[..]
Het komt niet in het nieuws omdat het probleem bij influenza niet zo groot en acuut is als bij dit virus.
Ik begrijp echt niet wat je denkt te winnen door erop te blijven hameren dat het wel meevalt met de ernst van covid.
Als we allemaal lange broeken blijven dragen wordt het natuurlijk nooit lekker weer, mensen.quote:Op donderdag 10 december 2020 16:57 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
Er is niet voor niets een prachtige correlatie tussen het aantal positieve testen en het aantal posts in dit topic. We kunnen niet genoeg benadrukken dat mensen hier vooral weg moeten blijven teneinde een nieuwe stijging te voorkomen.
Maar mensen moeten die regels wel opvolgen - en daar lijkt nog steeds een groot draagvlak voor te zijn.quote:Op donderdag 10 december 2020 16:58 schreef galantis het volgende:
[..]
Ik betwijfel het. Als dat zo was, hadden we ook geen of nauwelijks maatregelen nodig gehad want dan was bijv de horeca wel op eigen initiatief leeggebleven. Of had men op eigen initiatief geen festivals georganiseerd en bezocht.
Ik denk dat een vrij groot gedeelte van de teruggedrongen besmettingen te danken is aan de van bovenaf opgelegde regeltjes die het veelvuldig hebben van sociale contacten enorm beletten.
Ik zou dan eerder beweren dat juist de regering met dolsteken aan het uitdelen is (als ze inderdaad al dat soort cliches willen blijven herhalen) door niet tijdig in te grijpen.quote:Op donderdag 10 december 2020 16:40 schreef trein2000 het volgende:
[ twitter ]
Die mes in de rug retoriek begint ook wat treurig aan te doen zeg. Verzin eens wat nieuws
Er zijn al 2 miljoen mensen die het gehad hebben volgens het RIVM, veel hiervan hebben het ziekenhuis niet van binnen gezien en zijn ook niet arbeidsongeschikt geraakt.quote:Op donderdag 10 december 2020 16:58 schreef LaCatastrophe het volgende:
[..]
Het zijn geen uitzonderingen, dat is het punt. Van de 12 cohort-IC bedden is meer dan een kwart bezet met mensen die pech lijken te hebben. Een kwart is wel iets meer dan een uitzondering mi.
Lange broeken misschien niet... Maar tuintegelverwarming toch wel?quote:Op donderdag 10 december 2020 17:00 schreef Tijn het volgende:
[..]
Als we allemaal lange broeken blijven dragen wordt het natuurlijk nooit lekker weer, mensen.
Het is een beetje ongelukkig dat je hiermee impliceert dat driekwart geen 'pech' heeft.quote:Op donderdag 10 december 2020 16:58 schreef LaCatastrophe het volgende:
[..]
Het zijn geen uitzonderingen, dat is het punt. Van de 12 cohort-IC bedden is meer dan een kwart bezet met mensen die pech lijken te hebben. Een kwart is wel iets meer dan een uitzondering mi.
Het gaat dan ook vooral om de druk op de zorg die aanzienlijk hoger is door de hogere besmettingsgraad.quote:Op donderdag 10 december 2020 16:51 schreef DeVerzamelaar het volgende:
[..]
Wat ontzettend laag dat ze zich moeten verlagen naar dit soort methodieken. Corona is niet zo gevaarlijk als gedacht, je moet je zelfs laten testen om te zien ofpm7 je het hebt. 99% heeft geen last, maar toch allerlei beperkende maatregelen instellen. Het staat gewoon niet in contrast met elkaar. Dus daarom moeten ze zich inderdaad verlagen tot angst-propaganda. Logisch dat mensen zich niet aan maatregelen houden als het geen effect op hun heeft.
Eens, beetje ongelukkig gesteld. Ik doelde meer op het idee dat heerst dat de mensen die opgenomen worden onderliggend lijden hebben.quote:Op donderdag 10 december 2020 17:04 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
Het is een beetje ongelukkig dat je hiermee impliceert dat driekwart geen 'pech' heeft.
Het is bewezen effectief om de bevolking bij herhaling verwijten te maken, dat weet je toch inmiddels wel?quote:Op donderdag 10 december 2020 16:40 schreef trein2000 het volgende:
[ twitter ]
Die mes in de rug retoriek begint ook wat treurig aan te doen zeg. Verzin eens wat nieuws
Dat weet ik. Maar dan nog staat het invoeren van maatregelen compleet niet in verhouding met dat 99% er geen last van heeft/krijgt. Mijn mening.quote:Op donderdag 10 december 2020 17:06 schreef Poem_ het volgende:
[..]
Het gaat dan ook vooral om de druk op de zorg die aanzienlijk hoger is door de hogere besmettingsgraad.
Dat dat bijna een jaar verder nog steeds niet duidelijk is, is toch wel erg treurig.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |