Het is al vol, de IC. In Stockholm. En dan deze cijfers vandaag. Dit gaat rampzalig worden.quote:Op donderdag 10 december 2020 22:38 schreef Vasilevski het volgende:
[..]
Interessant gegeven: in de eerste golf in het voorjaar hebben ze heel veel 80-plussers geen ic-behandeling gegeven. Die werden eigenlijk stilletjes opgegeven. Nu is het beleid anders en komen er veel meer hoogbejaarden op de ic:
[..]
https://www.thelocal.se/2(...)en-timeline-part-two
Behandelmethodes zijn nu kennelijk beter en ic is niet meer een doodvonnis als je daar als hoogbejaarde op belandt. Dat is mooi maar als je ze allemaal gaat behandelen, ja dan loopt het ook snel vol.
Hopelijk kunnen de andere Noorse landen bijspringenquote:Op donderdag 10 december 2020 22:29 schreef capricia het volgende:
[..]
Stockholm schreeuwt om hulp. De IC is vol.
[..]
https://mobile.reuters.co(...)tter_impression=true
En dan deze cijfers vandaag.
Ik denk niet dat het daar 'relaxed' gaat blijven.
Bah.quote:Op donderdag 10 december 2020 22:43 schreef vosss het volgende:
Vanmorgen getest, net uitslag, ik dus ook positief.
Maar een korte lockdown is toch de grote oplossing kijk maar naar landen die dat deden.quote:Op donderdag 10 december 2020 22:38 schreef Tijger_m het volgende:
Wales, nu 3 weken uit de zgn. firebreak (of in goed Nederlands, een volledige lockdown) ging na twee weken over op een alcholverbod bij de nog geldende maatregelen en gaat nu alle scholen hoger dan basis school sluiten:
https://www.theguardian.c(...)to-stem-covid-spread
Kortom, het is niet alleen Nederland waar covid een lastig verhaal blijft.
Die korte krachtige lockdown ideeën kunnen echt de prullenbak in.quote:Op donderdag 10 december 2020 22:38 schreef Tijger_m het volgende:
Wales, nu 3 weken uit de zgn. firebreak (of in goed Nederlands, een volledige lockdown) ging na twee weken over op een alcholverbod bij de nog geldende maatregelen en gaat nu alle scholen hoger dan basis school sluiten:
https://www.theguardian.c(...)to-stem-covid-spread
Kortom, het is niet alleen Nederland waar covid een lastig verhaal blijft.
De winter moet nog beginnen.quote:Op donderdag 10 december 2020 22:44 schreef VoMy het volgende:
[..]
Maar een korte lockdown is toch de grote oplossing kijk maar naar landen die dat deden.
Nou ja, dat is iets in elk gevalquote:Op donderdag 10 december 2020 22:43 schreef vosss het volgende:
Was ook wel te verwachten. Geen klachten verder.
Het RIVM heeft in haar data (bij monde van Van Dissel) duidelijk laten zien in welke leeftijdsgroep de stijging significant is:quote:Op donderdag 10 december 2020 22:45 schreef Kickinalfa het volgende:
[..]
Die korte krachtige lockdown ideeën kunnen echt de prullenbak in.
Verder zal het de tijd wel duren tot het vaccin.
Heeft het kabinet/RIVM eigenlijk een verklaring gegeven voor de stijging van de afgelopen 1,5 week?
Er is van alles geopperd maar niks aan te wijzen?
Dan hoef je je niet meer van elkaar te isoleren en afstand houden.... (Dat wat je in het andere topic zei).quote:Op donderdag 10 december 2020 22:43 schreef vosss het volgende:
Ah... das shitquote:Op donderdag 10 december 2020 22:43 schreef vosss het volgende:
Het had resultaat. Dat staat buiten kijf maar helaas bewerkt het geen blijvende resultaten, blijkbaar vervalt iedereen na zo'n harde lockdown meteen weer in het oude gedrag.quote:Op donderdag 10 december 2020 22:44 schreef VoMy het volgende:
[..]
Maar een korte lockdown is toch de grote oplossing kijk maar naar landen die dat deden.
Zou dat nu komen omdat bco onder die groep makkelijk is? Klasgenoot besmet, ergo hele klas testen.quote:Op donderdag 10 december 2020 22:47 schreef capricia het volgende:
[..]
Het RIVM heeft in haar data (bij monde van Van Dissel) duidelijk laten zien in welke leeftijdsgroep de stijging significant is:
13 TM 17 jaar.
90% heeft geen klachten met een covid besmetting. Dus die kans is grootquote:Op donderdag 10 december 2020 22:45 schreef Tijn het volgende:
[..]
Nou ja, dat is iets in elk gevalHopen dat het zo blijft
En met kerst ben je clean, denk ik @vosss?quote:Op donderdag 10 december 2020 22:47 schreef Anton91 het volgende:
[..]
Dan hoef je je niet meer van elkaar te isoleren en afstand houden.... (Dat wat je in het andere topic zei).
Heb je een bron voor deze bewering?quote:Op donderdag 10 december 2020 22:49 schreef kol7680 het volgende:
[..]
90% heeft geen klachten met een covid besmetting. Dus die kans is groot
quote:Op donderdag 10 december 2020 22:49 schreef kol7680 het volgende:
[..]
Wees niet verbaasd dat je het ws al veel hebt gezien. De meeste rellen worden alleen via RT uitgezonden.quote:Op donderdag 10 december 2020 22:30 schreef Vasilevski het volgende:
[..]
Wat zenden ze dan uit? Heb 'm eigenlijk nooit gezien.
Beterschap.quote:Op donderdag 10 december 2020 22:43 schreef vosss het volgende:
Was het maar zo dat hele klassen getest werden.quote:Op donderdag 10 december 2020 22:49 schreef Kickinalfa het volgende:
[..]
Zou dat nu komen omdat bco onder die groep makkelijk is? Klasgenoot besmet, ergo hele klas testen.
Als piet op de werkvloer besmet raakt worden zulke stappen natuurlijk.niet genomen.
Ik hoop dat je er snel en goed doorheen komt. Beterschap!quote:Op donderdag 10 december 2020 22:43 schreef vosss het volgende:
Bron? Want wat ik een tijd geleden gelezen had was eerder richting de 40% van de mensend die asymptomatisch is. Of bedoel je milde klachten?quote:Op donderdag 10 december 2020 22:49 schreef kol7680 het volgende:
[..]
Dat is nu het plan in Engeland, of liever gezegd, ze zeggen nu te werken aan een plan om ALLE leerlingen in het voortgezet onderwijs te gaan testen. Helaas heeft de Britse regering wel vaker wilde plannen die ze niet kunnen uitvoeren dus erg veel verwacht ik daar niet van.quote:Op donderdag 10 december 2020 22:50 schreef capricia het volgende:
[..]
Was het maar zo dat hele klassen getest werden.
Helaas.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |