Psst...wie heeft de zorg tot de bot uitgekleed.quote:Op donderdag 10 december 2020 17:11 schreef Poem_ het volgende:
[..]
Geen of veel minder maatregelen betekent dat je Italiaanse toestanden krijgt. De zorg loopt al maanden op de tenen.
Het gaat niet om jou, maar om je grootouders of je buren die al op leeftijd zijn. Dat zijn risicogroepen waar die maatregelen voor bedoeld zijn. Heel ingewikkeld is het allemaal niet, maar kennelijk gaat het je toch boven de pet.
Als de IC dubbel zo groot was had dat ook weinig verschil gemaakt. Het verschil tussen 1150 of 3000 IC-bedden maakt in de praktijk vrijwel niets uit voor eventuele maatregelen.quote:Op donderdag 10 december 2020 17:24 schreef Jed1Gam het volgende:
[..]
Psst...wie heeft de zorg tot de bot uitgekleed.![]()
4 mensen extra op de IC en het barst al uit z`n voegen. We kunnen er alvast aan wennen, want de komende jaren wordt het enkel erger.
K*t burgers, zo ongehoorzaam.
Ik heb geen bron maar het zou toch werkelijk naïef zijn om te denken dat de vragen vooraf niet bekend zijn bij Rutte en de Jonge. Ik heb ze tot nu toe nooit zien nadenken over een antwoord. Daarnaast is de MSM vooraf altijd al op de hoogte van wat er verteld gaat worden.quote:
Niemand, het is de sector, naast sociale zekerheid, waar het meeste geld naar toe gaat en de hoeveelheid geld wordt al jaren meer.quote:Op donderdag 10 december 2020 17:24 schreef Jed1Gam het volgende:
Psst...wie heeft de zorg tot de bot uitgekleed.
Dat kun je wel vinden en roepen, maar het is gewoon onzin. Zonder maatregelen overspoelt de zorg en kan niemand meer in het ziekenhuis terecht, voor wat dan ook. Denk je nou echt dat de economie daar lekker van gaat draaien? Dat dat zorgt voor een fijne situatie om je carrière te starten?quote:Op donderdag 10 december 2020 17:20 schreef DeVerzamelaar het volgende:
[..]
dit hebben we aan onszelf te danken aan de lockdown- en maatregelengekte. Mijn mening.
Daar zijn de meningen dan over verdeeld.quote:Op donderdag 10 december 2020 17:23 schreef Poem_ het volgende:
[..]
En je denkt dat je de enige bent die hieronder lijdt? Het is voor niemand leuk, maar er is geen realistisch alternatief.
Tientallen journalisten die allemaal een toneelstukje opvoeren? En niet één die uit de school klapt? Juist ja.quote:Op donderdag 10 december 2020 17:25 schreef Vliegbaard het volgende:
[..]
Ik heb geen bron maar het zou toch werkelijk naïef zijn om te denken dat de vragen vooraf niet bekend zijn bij Rutte en de Jonge. Ik heb ze tot nu toe nooit zien nadenken over een antwoord. Daarnaast is de MSM vooraf altijd al op de hoogte van wat er verteld gaat worden.
Het is gewoon een groot spelletje en vooraf ingestudeerd kunststukje.
Voor iemand die boos wordt op een voorzitter die niet met zijn handen aan het bed staat maar vaak in de media optreedt kan ik daar niet zo heel veel waarde aan hechten.quote:Op donderdag 10 december 2020 17:27 schreef DeVerzamelaar het volgende:
[..]
Daar zijn de meningen dan over verdeeld.
Inderdaad, ook dit. Er liggen lang niet zo veel mensen op de IC (500 voor 17 miljoen inwoners) en de zorg is al overlopen. Dan gaat er iets niet helemaal goed. Bovendien hebben we ook nog een sterk vergrijzende bevolking dus ook maatregelen tijdens de griepgolf kunnen weleens noodzakelijk zijn.quote:Op donderdag 10 december 2020 17:24 schreef Jed1Gam het volgende:
[..]
4 mensen extra op de IC en het barst al uit z`n voegen. We kunnen er alvast aan wennen, want de komende jaren wordt het enkel erger.
In Nederland was iig de laatste 10 jaar duidelijk de keuze om de zorg economisch optimaal te draaien (geen ruimte voor overcapaciteit). Het heeft super gewerkt om wat geld te besparen, totdat er iets onverwacht gebeurt. Dat is toch echt een politieke keuze, betreft niet enkel IC capaciteit overigens.quote:Op donderdag 10 december 2020 17:26 schreef VoMy het volgende:
[..]
Niemand, het is de sector, naast sociale zekerheid, waar het meeste geld naar toe gaat en de hoeveelheid geld wordt al jaren meer.
Maar helaas gaat dat extra geld amper naar extra bedden en/of verplegend personeel maar naar ( nutteloos ) management:quote:Op donderdag 10 december 2020 17:26 schreef VoMy het volgende:
[..]
Niemand, het is de sector, naast sociale zekerheid, waar het meeste geld naar toe gaat en de hoeveelheid geld wordt al jaren meer.
Met zo'n piekbelasting zou je toch altijd dit probleem houden en Duitsland met meer capaciteit neemt nog sneller maatregelen dan NLquote:Op donderdag 10 december 2020 17:24 schreef Jed1Gam het volgende:
[..]
We zitten met een vergrijzende bevolking en de zorg liep al over tijdens de normale griepgolven de laatste jaren. Een voorteken van ellende. Nu maar hopen dat ze wel optijd in gaan grijpen en mensen gaan opleiden. Bezuinigen op de zorg is ontzettend dom en de boomerang kaatst nu keihard terug.quote:Op donderdag 10 december 2020 17:25 schreef Poem_ het volgende:
[..]
Als de IC dubbel zo groot was had dat ook weinig verschil gemaakt. Het verschil tussen 1150 of 3000 IC-bedden maakt in de praktijk vrijwel niets uit voor eventuele maatregelen.
Bovendien zou je als bestuurder van een bedrijf precies hetzelfde hebben gedaan gok ik. Hoge kosten zonder opbrengsten snij je er als eerste uit. Maar goed, het is weer lekker makkelijk om te kankeren op van alles en nog wat.
dat zijn allemaal van die dooddoeners, ik denk eerder dat je meer moet bezuinigen op zorg, zeker op het management ervan.quote:Op donderdag 10 december 2020 17:33 schreef DeVerzamelaar het volgende:
[..]
We zitten met een vergrijzende bevolking en de zorg liep al over tijdens de normale griepgolven de laatste jaren. Een voorteken van ellende. Nu maar hopen dat ze wel optijd in gaan grijpen en mensen gaan opleiden. Bezuinigen op de zorg is ontzettend dom en de boomerang kaatst nu keihard terug.
Besmet zijn, besmettelijk en besmet gaan of zal worden zijn verschillende onderdelen die niet noodzakelijker elkaar zelf elkaar opeenvolgen, laat staan leiden tot gevolgen. Dit nog los hoe dat dan volgens welke definitie wordt vastgesteld.quote:Op donderdag 10 december 2020 17:11 schreef Bamba het volgende:
[..]
Ik kan me er wel in vinden. Mijn man en ik slikken beiden hele hoge doseringen vit. D en zijn beiden niet besmet door onze positieve geteste zoon. Kan toeval zijn, maar wie weet..
Die Duitsers zijn altijd al wat bedachtzamer en risicomijdend ingesteld. Zelfs als het met de maatregelen uit de hand loopt hebben ze nog (overdreven) veel overcapaciteit.quote:Op donderdag 10 december 2020 17:32 schreef Tarado het volgende:
[..]
Met zo'n piekbelasting zou je toch altijd dit probleem houden en Duitsland met meer capaciteit neemt nog sneller maatregelen dan NL
Ik wel, lekker wijntje doen met Weinnachten. Ik denk dat Ab een uiters onderhoudend persoon is, zolang het maar niet serieus wordt en wij het menu bepalen. Wel prettig om hem dan hier te hebben zodat hij gelijk de haas en het konijn conform regels kan fileren.quote:Op donderdag 10 december 2020 17:12 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Ik vraag me af of er iemand te vinden is die Kerst wil vieren met Ab.
Niks hiervan is relevant voor de crisis waar we ons nu in bevinden. Als je boot lek is en je water maakt ga je toch ook niet staan tieren dat je 'm beter had moeten onderhouden? Dan ga je hozen!quote:Op donderdag 10 december 2020 17:33 schreef DeVerzamelaar het volgende:
[..]
We zitten met een vergrijzende bevolking en de zorg liep al over tijdens de normale griepgolven de laatste jaren. Een voorteken van ellende. Nu maar hopen dat ze wel optijd in gaan grijpen en mensen gaan opleiden. Bezuinigen op de zorg is ontzettend dom en de boomerang kaatst nu keihard terug.
Waarom is management nutteloos? Heb je daar ook een bron van? Of is dat vooral iets wat je zelf vindt.quote:Op donderdag 10 december 2020 17:32 schreef Predator40 het volgende:
[..]
Maar helaas gaat dat extra geld amper naar extra bedden en/of verplegend personeel maar naar ( nutteloos ) management:
hier een van de vele bronnen:
https://www.zorgvisie.nl/(...)-nederland-2333658w/
het is alleen zo jammer dat de kosten meer stijgen dan wat erbij komt.quote:Op donderdag 10 december 2020 17:39 schreef VoMy het volgende:
[..]
Waarom is management nutteloos? Heb je daar ook een bron van? Of is dat vooral iets wat je zelf vindt.
Er gaat gewoon meer geld naar zorg, al decennia, dus dat verhaal over het uitkleden van de zorg, is onzin. Het geld gaat ook nog eens voor een goed deel naar personeel, want het aantal mensen dat in de zorg werkt, neemt ook gewoon al jaren toe. Dus ook het idee dat er geen mensen worden aangenomen, is niet waar.
Die discussie willen voeren in deze coronapandemie is niet alleen onnodig maar ook nog eens gebaseerd op een onjuiste weergave van de werkelijkheid.
Ik gok dat die gedachte bij menig machtshebber door het hoofd zal gaan razen...... gasten thuis niet kunnen verbieden en dan maar voorkomen dat die er überhaupt nog kunnen (weg)komen of desnoods de elektra uitschakelen dat het volk het lichtjes zal afleren met hun eigen-wijsheid.quote:Op donderdag 10 december 2020 17:20 schreef Confetti het volgende:
.... Je kunt niet de woningen afsluiten zodat mensen wel thuis moeten blijven.
Het staat niet voor niks tussen haakjes, veel management is vaak gewoon niet nodig en word in stand gehouden, gebaseerd op 25 jaar werkervaring.quote:Op donderdag 10 december 2020 17:39 schreef VoMy het volgende:
[..]
Waarom is management nutteloos? Heb je daar ook een bron van? Of is dat vooral iets wat je zelf vindt.
Er gaat gewoon meer geld naar zorg, al decennia, dus dat verhaal over het uitkleden van de zorg, is onzin. Het geld gaat ook nog eens voor een goed deel naar personeel, want het aantal mensen dat in de zorg werkt, neemt ook gewoon al jaren toe. Dus ook het idee dat er geen mensen worden aangenomen, is niet waar.
Die discussie willen voeren in deze coronapandemie is niet alleen onnodig maar ook nog eens gebaseerd op een onjuiste weergave van de werkelijkheid.
Dat heeft geen enkele relevantie voor deze crisis, maar goed.quote:Op donderdag 10 december 2020 17:33 schreef DeVerzamelaar het volgende:
[..]
Dus het extra geld en denieuwe mensen die werken in de zorg, dat zijn managers die er al 25 jaar zitten?quote:Op donderdag 10 december 2020 17:43 schreef Predator40 het volgende:
[..]
Het staat niet voor niks tussen haakjes, veel management is vaak gewoon niet nodig en word in stand gehouden, gebaseerd op 25 jaar werkervaring.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |