Is die 0.27% gemiddeld voor de hele wereld? Ik denk dat wij relatief slecht scoren hier vanwege de vergrijzing. Gezien het merendeel van de overledenen boven de 80 is, maakt dit vermoedelijk een gigantisch verschil. Vergelijk maar eens onze bevolkingspiramide met van die van Nigeria ofzo.quote:Op donderdag 10 december 2020 22:13 schreef Schuifpui het volgende:
Iets klopt er niet aan de cijfers. Volgens de WHO zou de infection fatality rate op zo'n 0.27% liggen. Veel landen in Europa en N/Z- Amerika zitten nu rond de 1000 doden per miljoen inwoners, 0.1% dus. Dan zou dus al tegen de 40% van de bevolking Covid moeten hebben gehad. Dan zou je toch al een significant effect van groepsimmuniteit moeten gaan zien, zeker gezien de maatregelen overal. De effectieve R = R0 * (1 - besmettingsgraad). Met een R0 (zonder maatregelen) van 2 - 4, zou je toch verwachten dat de verspreiding minder snel moet gaan. Zeker met de huidige maatregelen overal zou het dichterbij de 2 dan de 4 moeten liggen.
Is het toch dodelijker dan de 0.27%? Is immuniteit echt heel kort en zit er een groot deel herinfecties bij? Of is het toch besmettelijker? Of, over een heel andere boeg, worden er te veel doden toegeschreven aan Covid?
Sorry ik bedoel ook de case fatality rate daarmeequote:Op donderdag 10 december 2020 22:19 schreef Schuifpui het volgende:
[..]
Die 1.5% van de VS lijkt me eerder de case fatality rate, niet de IFR. Nu zo'n 16M vastgestelde besmettingen tegen 300k doden.
En zoals ik vanmiddag postte..de IC in Stockholm zit nu al vol.quote:Op donderdag 10 december 2020 22:21 schreef VoMy het volgende:
[..]
Oef. Er zijn echt nog maar een paar landen in Europa waar het ok gaat dus.
Dat is nogal een verschil, zeker afgelopen voorjaar.quote:Op donderdag 10 december 2020 22:20 schreef Momo het volgende:
[..]
Sorry ik bedoel ook de case fatality rate daarmee
Misschien helpt het als je niet eerst een IFR bedenkt en vervolgens verontwaardigt gaat doen dat de cijfers niet met je zelfbedachte IFR overeenkomen. Tis maar een ideetje.quote:Op donderdag 10 december 2020 22:23 schreef Schuifpui het volgende:
Als je naar België kijkt is het helemaal mooi, die schrijven 1500 doden per miljoen inwoners toe aan Covid, 0.15%. Zelfs al zou de IFR hoger zijn, dan moet je nog een heel hoge besmettingsgraad hebben. Bij een IFR van 0.3% zou je (bij een homogene verdeling over de bevolking) verwachten dan 50% van de Belgen Covid heeft gehad. Zelfs bij een IFR van 0.6% gaat het om 25% van de Belgen en dan zit je echt aan de bovenkant van de IFR schatting.
Ze begonnen ook wel erg arrogant te worden met hun eigen verantwoordelijkheid-geroep en neerkijken op andere landen.quote:
Wat snap je niet aan "volgens de WHO"?quote:Op donderdag 10 december 2020 22:25 schreef VoMy het volgende:
[..]
Misschien helpt het als je niet eerst een IFR bedenkt en vervolgens verontwaardigt gaat doen dat de cijfers niet met je zelfbedachte IFR overeenkomen. Tis maar een ideetje.
Stockholm schreeuwt om hulp. De IC is vol.quote:Op donderdag 10 december 2020 22:26 schreef Confetti het volgende:
[..]
Ze begonnen ook wel erg arrogant te worden met hun eigen verantwoordelijkheid-geroep en neerkijken op andere landen.
Klinkt herkenbaar...
https://mobile.reuters.co(...)tter_impression=truequote:'We need help,' says Stockholm healthcare chief as COVID fills intensive care wards
Wat zenden ze dan uit? Heb 'm eigenlijk nooit gezien.quote:Op donderdag 10 december 2020 20:07 schreef Jed1Gam het volgende:
[..]
Ruptly stream aan tijdens de jaarwisseling, beter dan een vuurwerkshow.
Die hebben net zo weinig IC bedjes als Nederland, nog iets minder zelfs. 1 na laatste van Europa, alleen Portugal heeft nog minder.quote:Op donderdag 10 december 2020 22:29 schreef capricia het volgende:
[..]
Stockholm schreeuwt om hulp. De IC is vol.
[..]
https://mobile.reuters.co(...)tter_impression=true
En dan deze cijfers vandaag.
Ik denk niet dat het daar 'relaxed' gaat blijven.
Minder dan wij, ja.quote:Op donderdag 10 december 2020 22:32 schreef Jed1Gam het volgende:
[..]
Die hebben net zo weinig IC bedjes als Nederland, nog iets minder zelfs.
Niet alleen is 0.35 al veel hoger dan 0m27, maar je 0.27 bron is ook veel genuanceerder dan dat het 0.27 is. Daar is dus het antwoord op je vraag.quote:Op donderdag 10 december 2020 22:28 schreef Schuifpui het volgende:
[..]
Wat snap je niet aan "volgens de WHO"?
https://www.who.int/bulletin/online_first/BLT.20.265892.pdf
Een andere bron meldt 0.35%:
https://www.nature.com/articles/s41467-020-19509-y
Dat is veel in één keer. Succes en sterkte voor je opa!quote:Op donderdag 10 december 2020 22:31 schreef LTVDK het volgende:
Ik ga me morgen weer laten testen, opa is vanmiddag met ambulance in het ziekenhuis opgenomen en positief getest en mijn vader is vanavond ook positief getest
Sterkte! Hopelijk komt je opa hier goed uit!quote:Op donderdag 10 december 2020 22:31 schreef LTVDK het volgende:
Ik ga me morgen weer laten testen, opa is vanmiddag met ambulance in het ziekenhuis opgenomen en positief getest en mijn vader is vanavond ook positief getest
Oh wat een rot nieuws.quote:Op donderdag 10 december 2020 22:31 schreef LTVDK het volgende:
Interessant gegeven: in de eerste golf in het voorjaar hebben ze heel veel 80-plussers geen ic-behandeling gegeven. Die werden eigenlijk stilletjes opgegeven. Nu is het beleid anders en komen er veel meer hoogbejaarden op de ic:quote:Op donderdag 10 december 2020 22:29 schreef capricia het volgende:
[..]
Stockholm schreeuwt om hulp. De IC is vol.
[..]
https://mobile.reuters.co(...)tter_impression=true
En dan deze cijfers vandaag.
Ik denk niet dat het daar 'relaxed' gaat blijven.
https://www.thelocal.se/2(...)en-timeline-part-twoquote:Significantly more 80-year-olds are receiving intensive care treatment for Covid-19 in Sweden compared with the spring, when there were concerns about prioritisation methods denying patients in their 80s intensive care treatment in order to keep places available.
In early May, 11 people or seven percent of new admissions to intensive care were over 80, the highest number of the spring. By mid-November, 25 over-80s were admitted that week, corresponding to 16 percent.
Sten Walther, associate professor, doctor and the National Board of Health and Welfare's expert on Covid-19 and intensive care, said it was impossible to say why the change had happened, but that one reason could be increased understanding of how to treat over-80s with Covid-19 and that there was a chance of survival despite high mortality among the age group.
"In the data set the reasons are not visible. But today we know that 80-year-olds' results [from the treatment] are by no means hopeless," he told the TT newswire.
Ik ben uitstekend op dehoogte en laten we voorkomen om elkaar de maat daarover te nemen.quote:Op donderdag 10 december 2020 21:24 schreef JFlip het volgende:
[..]
Hilarisch... je bent hopelijk op de hoogte .....
Het wordt weer binair zwart/wit. Ik blijf niet snappen waarom dat telkens zo moet. Er zit meer tussen niet, alles en vooral doen wat doelgericht is. Ik vind het de ontkenning van de mens wanneer die gedwongen wordt dat zij onderling voortaan (sociaal) afstand moeten houden.quote:Het alternatief is, zeker bij het uitblijven van een adequate en effectieve behandeling dat we de komende jaren geconfronteerd zullen blijven met een groot aantal zieken en doden. Vooral als er daarbij geen “mensonterende” maatregelen als Afstand houden bij genomen mogen worden.
Ook hier zijn zaken niet binair, iemand kan prima Covid19 doormaken en zonder vaccin daarvan herstellen.quote:En je kunt beter een “tijdelijke” oplossing hebben als antibiotica (want resistentie is inderdaad een probleem... voor sommige bacteriën, ook dit is weer geen automatisme) en vaccinaties , dan helemaal geen oplossing.
quote:Op donderdag 10 december 2020 22:35 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Dat is veel in één keer. Succes en sterkte voor je opa!
quote:Op donderdag 10 december 2020 22:36 schreef Momo het volgende:
[..]
Sterkte! Hopelijk komt je opa hier goed uit!
Merciquote:Op donderdag 10 december 2020 22:37 schreef capricia het volgende:
[..]
Oh wat een rot nieuws.
Heel veel sterkte.![]()
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |