SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Handige linkjes naar leuke topics:
ESF / Monster-playlist: alle ESF optredens ooit
ESF / Overzicht ESF-LAND VAN DE WEEK topics
ESF / Die ESF-ers, wie zijn dat?
ESF / Die ESF-ers, wie zijn dat? #2
ESF / Die ESF-ers, wie zijn dat? #3
ESF / BEWAARTOPIC - overwinning ESF 2019
Onze top 50 eurovisieliedjes:
De 50 favorieten van het leukste songfestival forum van Nederland!
ESF_FOK Twitter
https://twitter.com/ESF_FOKSame shit, different day
SC hopper present
Oohhh ja datquote:
Bedoel je lende?quote:Op donderdag 9 juli 2020 22:56 schreef Aoibhin het volgende:
[..]
Oohhh ja dat![]()
Wat hadden ze ook een lol joh![]()
Dat ze dat lentedoekje gingen proberen was ook lachen
Ja inmiddels aangepastquote:
OMG GMTAquote:Op donderdag 9 juli 2020 22:57 schreef Aoibhin het volgende:
![]()
Was al voor haar vanaf het begin, maar hierna MOEST ze gewoon winnen
De turbo staat wel aardig aan vandaag, jaquote:Op donderdag 9 juli 2020 22:58 schreef ijs_beer het volgende:
jezas ik was nog bij dat stukje over fotoboeken en foto's enzo. Ergens zo rond half 1 vandaag.
*Armen in de lucht gooit copyright @:greys
JAAAAAquote:
Stomquote:Op donderdag 9 juli 2020 22:59 schreef Mandy040986 het volgende:
Nou, vandaag kwam dan eindelijk een ergotherapeut / expert op bezoek om te kijken wat en hoe er dingen aangepast gaan worden in huis voor mijn moeder.
Of nou ja, dat dachten we.![]()
De beste jongeman kwam niet verder dan ‘u kunt touwtjes aan de deurklinken hangen zodat ze die open kan doen’.
Toen mijn vader zei dat onze contactpersoon toch echt over een aanbouw had gesproken zei ie doodleuk:
‘Ja, daar ben ik niet echt de juiste persoon voor om in te adviseren’.
Maar hij ging het bespreken met de gemeente hoor. Hij gaat ons echt terugbellen.
Ik ben er klaar mee, ik kan dit echt niet meer![]()
*gooit dramatisch de hoorn op de haak*
Oh, dat scheelt weer een paar notes als er niet wordt teruggelezenquote:Op donderdag 9 juli 2020 22:58 schreef ijs_beer het volgende:
jezas ik was nog bij dat stukje over fotoboeken en foto's enzo. Ergens zo rond half 1 vandaag.
*Armen in de lucht gooit copyright @:greys
is dat note-waardig?quote:Op donderdag 9 juli 2020 23:01 schreef Fred_B het volgende:
[..]
Oh, dat scheelt weer een paar notes als er niet wordt teruggelezen
Zo goed weet ik dat allemaal niet meerquote:Op donderdag 9 juli 2020 23:00 schreef Aoibhin het volgende:
[..]
JAAAAA![]()
![]()
![]()
Echt ik was al vanaf het begin voor Brigitte, maar was echt wekenlang bang dat Suzan zou gaan winnen en later Marjolein, want die twee kregen op een gegeven moment zoveel positieve feedback van de jury.
Maar na dit kón het toch niet meer misgaan johEn nee niet op de Jan Smit manier
Nee dit kan echt niet.quote:Op donderdag 9 juli 2020 22:59 schreef Mandy040986 het volgende:
Nou, vandaag kwam dan eindelijk een ergotherapeut / expert op bezoek om te kijken wat en hoe er dingen aangepast gaan worden in huis voor mijn moeder.
De beste jongeman kwam niet verder dan ‘u kunt touwtjes aan de deurklinken hangen zodat ze die open kan doen’.
Toen mijn vader zei dat onze contactpersoon toch echt over een aanbouw had gesproken zei ie doodleuk:
Maar hij ging het bespreken met de gemeente hoor. Hij gaat ons echt terugbellen.
hahah leuk gebbetje.quote:Op donderdag 9 juli 2020 23:01 schreef Fred_B het volgende:
[..]
Oh, dat scheelt weer een paar notes als er niet wordt teruggelezen
hmmm.quote:
Haha jaaaquote:Op donderdag 9 juli 2020 22:56 schreef Aoibhin het volgende:
[..]
Oohhh ja dat![]()
Wat hadden ze ook een lol joh![]()
Dat ze dat lendedoekje gingen proberen was ook lachen
Huh neeeequote:Op donderdag 9 juli 2020 22:59 schreef Mandy040986 het volgende:
Wij weten hoe dat afloopt.quote:Op donderdag 9 juli 2020 23:04 schreef Dave het volgende:
[..]
Oei, een doodsverwensing, net nu ijsje er is.
Ja.quote:Op donderdag 9 juli 2020 23:02 schreef ijs_beer het volgende:
[..]
Nee dit kan echt niet.enorme eikels.
Is er nog extra prioriteit te verzinnen of een garantie dat je de volgende keer wel de goede hapsnurker over de vloer krijgt?quote:Op donderdag 9 juli 2020 23:02 schreef Mandy040986 het volgende:
[..]
Afwachten maar weer denk ik. Ik weet het ook niet meer.
damn en ik heb zo weinig notesquote:Op donderdag 9 juli 2020 23:04 schreef Dave het volgende:
[..]
Oei, een doodsverwensing, net nu ijsje er is.
Helemaal geen musical?quote:Op donderdag 9 juli 2020 23:05 schreef Meke het volgende:
Ik kan alles van op zoek naar meezingen en ook meerdere volledige musicals alle liedjes..
En toch heb ik er nog nooit een live gezien
Tijd om met tante Yv te gaan babbelen.quote:
Jezus wat stomquote:Op donderdag 9 juli 2020 22:59 schreef Mandy040986 het volgende:
Wat bedoel je daarmeequote:Op donderdag 9 juli 2020 23:06 schreef ijs_beer het volgende:
[..]
Tijd om met tante Yv te gaan babbelen.
Er schijnt er tegenwoordig zelfs 1 met rap te zijn.quote:Op donderdag 9 juli 2020 23:05 schreef Meke het volgende:
Ik kan alles van op zoek naar meezingen en ook meerdere volledige musicals alle liedjes..
Amir zo met "dat voelt lekker"quote:
quote:
quote:Op donderdag 9 juli 2020 23:08 schreef ijs_beer het volgende:
[..]
@:Strani @:Dave leggen jullie dat even uit...
@Arizona wat usagi414 zegt klopt. Ik vind het nog net zo'n slaapverwekkend slecht nummer als in het begin.quote:
Nee...quote:Op donderdag 9 juli 2020 23:10 schreef Dave het volgende:
Heb jij die nog niet achter je aan gehad @:Guanabana ?
Ik heb echt geen idee. Je zou toch zeggen dat het wel duidelijk is dat het prioriteit heeft, maar blijkbaar zijn ze blind daar.quote:Op donderdag 9 juli 2020 23:06 schreef Hawaii_Tim het volgende:
[..]
Is er nog extra prioriteit te verzinnen of een garantie dat je de volgende keer wel de goede hapsnurker over de vloer krijgt?
Aha! Daarom moest ik dus teruglezen. Een oneerbaar voorstel!quote:Op donderdag 9 juli 2020 18:35 schreef Guanabana het volgende:
[..]
Ja heb zin in chocola of iets van ijs.
Nog nooit?quote:Op donderdag 9 juli 2020 23:05 schreef Meke het volgende:
quote:
Superstom.quote:Op donderdag 9 juli 2020 23:07 schreef Aoibhin het volgende:
[..]
Jezus wat stomDan denk je eindelijk dat er iets gebeurt...
Neequote:
Jaa die wel, maar niet livequote:Op donderdag 9 juli 2020 23:08 schreef Dave het volgende:
[..]
Er schijnt er tegenwoordig zelfs 1 met rap te zijn.
Dat is ook verdomd naar. En zeker als ze de verkeerde persoon sturen. Bij het volgende belletje het enorm hard spelen... brutaal zijn. Hebben je ouders een rechtsbijstandverzekering? Misschien die maar eens raadplegen...quote:Op donderdag 9 juli 2020 23:11 schreef Mandy040986 het volgende:
[..]
Ik heb echt geen idee. Je zou toch zeggen dat het wel duidelijk is dat het prioriteit heeft, maar blijkbaar zijn ze blind daar.
Wij hebben inmiddels zelf maar dingen gedaan. Handvatten bij de wc, hellingen bij de drempels ect.
Ze kan al een jaar niet zelfstandig douchen of in bad. Ik vind dat gewoon erg en het is heel naar dat mensen dat zien en dan niet vinden dat het prioriteit heeft.
Nee, geen professionele!quote:Op donderdag 9 juli 2020 23:12 schreef Hamlapjes het volgende:
[..]
Nog nooit?
Ik heb er (even denken) drie gezien die echt professioneel waren en nog 2 van de middelbare school (wel in een theater enzo, maar niet echt professioneel natuurlijk)
Ja maar niemand wou mee en toen ik in Twente woonde was dat ook een gedoe en toen ik studeerde was het te duur en nu is er coronaquote:
Ik heb precies die niet gezien, maar wel:quote:Op donderdag 9 juli 2020 23:15 schreef Hawaii_Tim het volgende:
Mijn teller voor live profmusicals:
Chicago
Shrek
Miss Saigon
Wicked
Spamalot
Rocky Horror
Billy Elliot
Beauty & The Beast
En ik heb nog het gevoel dat er een paar missen, maar ik zou niet direct weten welke
Die heb ik dan weer allemaal niet gezienquote:Op donderdag 9 juli 2020 23:16 schreef Guanabana het volgende:
[..]
Ik heb precies die niet gezien, maar wel:
The Sound of Music
The Lion King
Tarzan
Grease
Annie MG
Nooit van gehoordquote:Op donderdag 9 juli 2020 23:18 schreef Hawaii_Tim het volgende:
[..]
Die heb ik dan weer allemaal niet gezien
Wel De Trullenhoedster! Die was ik vergeten
Inderdaad. Hoewel die jongen ook maar z’n werk deed hoor.quote:Op donderdag 9 juli 2020 23:14 schreef ijs_beer het volgende:
[..]
Dat is ook verdomd naar. En zeker als ze de verkeerde persoon sturen. Bij het volgende belletje het enorm hard spelen... brutaal zijn. Hebben je ouders een rechtsbijstandverzekering? Misschien die maar eens raadplegen...
(maar dat is waarschijnlijk niets dat jullie zelf niet al bedacht hadden)
1. Slovenië vond ik qua nummer heel tof, maar er waren gewoon beterequote:Op donderdag 9 juli 2020 23:15 schreef molloot200 het volgende:
GREENROOMBLOK
Jobi en Cee hier mijn eerste deel van de 2015 review:
1. Slovenië zoals eerder gezegd, leuk nummer maar ik vind haar stem gewoon niet zo
2. Frankrijk was een typisch chanson, prima al is het geen uitschieter
3. Israël had ik dankzij Cee hoge verwachtingen van maar viel me eigenlijk heel erg tegen. Is ook misschien niet zo mijn muziek. Had wel het idee dat ik dit als interval act in 2019 ook heb gehoord?
4. Estland vond ik tot nu toe de tofste denk ik. De hele sfeer en zoWil ik nog wel een keer terugluisteren
5. Groot-Brittanië jezus die waren toen ook al de weg kwijt he
6. Armenië was ook wel tof
7. Litouwen wat is dit een cliché lied gatverdamme haal het van mn beeldschermIk krijg er ernstige Leonora vibes van
8. Servië goede zangeres, nummer zelf vind ik wel oké maar vind ik ook wel veel leunen op de boodschap maar zal het vast goed doen.
9. Noorwegen is goed hoorMijn nummer 2 denk ik van het deelnemersveld wat ik tot nu toe heb gezien.
Over het algemeen snap ik wel wat jullie bedoelen met dat dit een goed jaar is als het in dit niveau doorgaat
@Momo en ik wonen daar nog wel een stuk dichterbijquote:Op donderdag 9 juli 2020 23:17 schreef Meke het volgende:
Ik woon nu wel dichtbij Scheveningen dus wie weet straks![]()
Cats heb ik tijdens de lockdown gezien via Youtube. Die hoef je voor het verhaal inderdaad niet te doenquote:Op donderdag 9 juli 2020 23:18 schreef ijs_beer het volgende:
Ik heb Cats en The Lion King gezien.
Eerste is maar een slap prutverhaaltje, viel vies tegen. Tweede was wel echt fantastisch.
Dat is zeker waar, maar ik woon gelukkig nog steeds dichtbij genoeg om na een musical met ov terug te kunnenquote:Op donderdag 9 juli 2020 23:19 schreef Redefine het volgende:
[..]
@:Momo en ik wonen daar nog wel een stuk dichterbij
Ohh die heb ik dus live gezien in Annie MG, was echt geweldig ja!quote:Op donderdag 9 juli 2020 23:19 schreef Meke het volgende:
Ik wil er straks sowieso naar een met Simone Kleinsma
quote:Op donderdag 9 juli 2020 23:20 schreef Guanabana het volgende:
[..]
Ohh die heb ik dus live gezien in Annie MG, was echt geweldig ja!
William Spaaij zat daar ook in, hij ging ook tappen.
Dat is best te doen ja.quote:Op donderdag 9 juli 2020 23:20 schreef Meke het volgende:
[..]
Dat is zeker waar, maar ik woon gelukkig nog steeds dichtbij genoeg om na een musical met ov terug te kunnen
Vond ik ook leuk, maar er had wel meer in gezeten. En het wijzende gebaartje van de zangeres werkte me op de zenuwenquote:Op donderdag 9 juli 2020 23:20 schreef Guanabana het volgende:
Was UK 2015 dat Still in love with you?
Dat vond ik dus leuk.
Ja. Ik vond het live niet zo heel goed en ook een beetje chaotisch. Moet wel zeggen dat ze er meer moeite in lijken te hebben gestopt dan Bigger than us bijvoorbeeld.quote:Op donderdag 9 juli 2020 23:20 schreef Guanabana het volgende:
Dat vond ik dus leuk.
Wat Aoibhin zei klopt ook wel, live was het minder.quote:Op donderdag 9 juli 2020 23:21 schreef molloot200 het volgende:
[..]
Ja. Ik vond het live niet zo heel goed en ook een beetje chaotisch. Moet wel zeggen dat ze er meer moeite in lijken te hebben gestopt dan Bigger than us bijvoorbeeld.
De uitvoering was heel slecht inderdaad. Vooral ook doordat hij heel vals zong. Het was geen briljant nummer, maar het had zoveel meer kunnen zijn dan wat het geworden is.quote:Op donderdag 9 juli 2020 23:21 schreef Hawaii_Tim het volgende:
[..]
Vond ik ook leuk, maar er had wel meer in gezeten. En het wijzende gebaartje van de zangeres werkte me op de zenuwen
Die duo's was vooral een reactie op TCL. Maar in dit geval eens een goede reactie i.p.v. slappe aftreksels.quote:Op donderdag 9 juli 2020 23:22 schreef molloot200 het volgende:
Trouwens zo veel man-vrouw duos
Ben nu bij Heroes, die springt er wel echt uit hoor dus ik snap wel dat die heeft gewonnen, al blijft het niet mijn favoriet
Wow eindelijk eens medestand!quote:Op donderdag 9 juli 2020 23:20 schreef Guanabana het volgende:
Dat vond ik dus leuk.
Heroes is wat mij betreft een terechte winnaar, maar dat was Italië ook geweest. Pluspunt van Zweden als winnaar is wel dat we het jaar erna Mans en Petra als presentatieduo haddenquote:Op donderdag 9 juli 2020 23:22 schreef molloot200 het volgende:
Trouwens zo veel man-vrouw duos
Ben nu bij Heroes, die springt er wel echt uit hoor dus ik snap wel dat die heeft gewonnen, al blijft het niet mijn favoriet
Cats jaren terug met mijn ma in Londen gezienquote:Op donderdag 9 juli 2020 23:18 schreef ijs_beer het volgende:
Ik heb Cats en The Lion King gezien.
Eerste is maar een slap prutverhaaltje, viel vies tegen. Tweede was wel echt fantastisch.
Het was vooral een veel gedurfdere keuzes dan alles wat ze erna hebben gestuurd.quote:Op donderdag 9 juli 2020 23:23 schreef Aoibhin het volgende:
[..]
Wow eindelijk eens medestand!
Hoewel ik hem ook niet echt geweldig vond ofzo, maar ook gewoon al die stortlading aan kritiek niet echt waardHet is een leuke guilty pleasure. In de studioversie dan. Live vond ik het wél heel slecht.
Awquote:Op donderdag 9 juli 2020 23:22 schreef Meke het volgende:
Het is ook niet alsof ik niet wilde: op schoolexcursie gingen we naar Den Haag en ook even naar Scheveningen en toen ben ik naar het circustheater gelopen om te kijken of ik een programmaboekje ofzo (van Tarzan toen) kon krijgen, maar die was dicht
![]()
Welke musical speelt daar?quote:
Weet niet of je de film al hebt gezien (ik niet maar wil hem wél heel graag kijken, gezien al die kritiek enzoquote:Op donderdag 9 juli 2020 23:20 schreef Hawaii_Tim het volgende:
[..]
Cats heb ik tijdens de lockdown gezien via Youtube. Die hoef je voor het verhaal inderdaad niet te doen
Krijgen? Dat moet je meestal kopen.quote:Op donderdag 9 juli 2020 23:22 schreef Meke het volgende:
Het is ook niet alsof ik niet wilde: op schoolexcursie gingen we naar Den Haag en ook even naar Scheveningen en toen ben ik naar het circustheater gelopen om te kijken of ik een programmaboekje ofzo (van Tarzan toen) kon krijgen, maar die was dicht
![]()
William Spaaij heb ik eindelijk eens gezien in Lazarus in januari. En was eigenlijk de alternatequote:Op donderdag 9 juli 2020 23:20 schreef Guanabana het volgende:
[..]
Ohh die heb ik dus live gezien in Annie MG, was echt geweldig ja!
William Spaaij zat daar ook in, hij ging ook tappen.
Memories.quote:Op donderdag 9 juli 2020 23:23 schreef Koen66 het volgende:
[..]
Cats jaren terug met mijn ma in Londen gezien
Ja echt een Common Linnets-effect lijkt welquote:
Trusten!quote:
Ik ook niet.quote:
Oh dat zéker!quote:Op donderdag 9 juli 2020 23:24 schreef Redefine het volgende:
[..]
Het was vooral een veel gedurfdere keuzes dan alles wat ze erna hebben gestuurd.
Nee, dit was een gefilmde versie van de podiummusical. Dus geen Taylor Swift, Judi Dench en al die types. Het is gewoon een lange lijstquote:Op donderdag 9 juli 2020 23:25 schreef Aoibhin het volgende:
[..]
Weet niet of je de film al hebt gezien (ik niet maar wil hem wél heel graag kijken, gezien al die kritiek enzo), maar kwam laatst wel dit filmpje tegen die duidelijk uitlegt waarom die musical gewoon echt niet in filmversie werkt. Kan hem alleen zo 1,2,3 niet meer vinden.
En, kwamen jullie eruit?quote:Op donderdag 9 juli 2020 23:28 schreef Guanabana het volgende:
Gisteren nog een uur een discussie gehad met mijn vriend over musicals
Les Miserables in Londen gezien wauwquote:Op donderdag 9 juli 2020 23:29 schreef Aoibhin het volgende:
Volgens mij heb ik deze live gezien:
Nederland:
The Sound of Music
Annie
The Lion King
Cats
Beauty and the Beast
Evita
Joseph
Lazarus
Londen:
Les Miserables
Oliver
The Phantom of the Opera
quote:Op donderdag 9 juli 2020 23:28 schreef Hawaii_Tim het volgende:
[..]
Nee, dit was een gefilmde versie van de podiummusical. Dus geen Taylor Swift, Judi Dench en al die types. Het is gewoon een lange lijst
Hallo, ik ben random kat A, en mijn ding is dat ik op een vuilnisbelt woon en hier is een liedje daarover!
Hallo, ik ben random kat B, en mijn ding is dat ik op een treinstation woon en hier is een liedje daarover!
Hallo, ik ben random kat C, en mijn ding is dat ik oud ben en hier is een liedje daarover!
Hallo, ik ben random kat D, en ik ga nu een liedje zingen over dat ik een rare kat ben maar alles wat ik doe is redelijk normaal kattengedrag!
En dat dan twee uur lang. Met een hoop gezeur over jellical zijn, zonder dat dat ooit wordt uitgelegd
Ja het verhaal is wel enorm raar jaquote:Op donderdag 9 juli 2020 23:28 schreef Hawaii_Tim het volgende:
[..]
Nee, dit was een gefilmde versie van de podiummusical. Dus geen Taylor Swift, Judi Dench en al die types. Het is gewoon een lange lijst
Hallo, ik ben random kat A, en mijn ding is dat ik op een vuilnisbelt woon en hier is een liedje daarover!
Hallo, ik ben random kat B, en mijn ding is dat ik op een treinstation woon en hier is een liedje daarover!
Hallo, ik ben random kat C, en mijn ding is dat ik oud ben en hier is een liedje daarover!
Hallo, ik ben random kat D, en ik ga nu een liedje zingen over dat ik een rare kat ben maar alles wat ik doe is redelijk normaal kattengedrag!
En dat dan twee uur lang. Met een hoop gezeur over jellical zijn, zonder dat dat ooit wordt uitgelegd
Jaquote:Op donderdag 9 juli 2020 23:29 schreef molloot200 het volgende:
Hier wordt nog gezegd dat Australië ÉCHT één keer meedoet
Neequote:
Ja hallo, spoilers, Tim.quote:Op donderdag 9 juli 2020 23:28 schreef Hawaii_Tim het volgende:
[..]
quote:
Ja ik ben er nu ook wel aan gewend ja. En op zich sturen ze ook elk jaar wel degelijke dingen in hoor. Maar dat jurylievelingspositie ding vind ik toch wat minderquote:Op donderdag 9 juli 2020 23:31 schreef Aoibhin het volgende:
[..]
Ja![]()
Ach ja
Ben er inmiddels wel aan gewend
De musical werd voor het eerst opgevoerd in 1981, bijna 40 jaar geleden. Deal with itquote:
Jaaaaaaquote:Op donderdag 9 juli 2020 23:30 schreef Guanabana het volgende:
[..]
Les Miserables in Londen gezien wauw![]()
ONE DAY MORE
ANOTHER DAY ANOTHER DESTINY
quote:Op donderdag 9 juli 2020 23:34 schreef Aoibhin het volgende:
[..]
Jaaaaaa![]()
Echt zo tof![]()
![]()
Was daar als 13-jarig Jobietje en maakte zoveel indrukHad echt een supergoede Valjean ook
Goed jaar wel. Dat vind @Strani ook.quote:Op donderdag 9 juli 2020 23:33 schreef Hawaii_Tim het volgende:
[..]
De musical werd voor het eerst opgevoerd in 1981, bijna 40 jaar geleden. Deal with it
Ja nou...quote:Op donderdag 9 juli 2020 23:33 schreef Hawaii_Tim het volgende:
[..]
De musical werd voor het eerst opgevoerd in 1981, bijna 40 jaar geleden. Deal with it
quote:Op donderdag 9 juli 2020 23:35 schreef Mandy040986 het volgende:
[..]
Ja nou...
De Titanic zinkt op het eind.
Zo.
volgend jaar komt ie toch naar Zandvoortquote:Op donderdag 9 juli 2020 23:35 schreef Dave het volgende:
Verlinde haalt Hamilton volgend jaar naar Duitsland, en misschien daarna naar Nederland.
Halverwege toch? En dat duurt dan nog een uur, voordat Dion met dat zeiknummer begint?quote:Op donderdag 9 juli 2020 23:35 schreef Mandy040986 het volgende:
[..]
Ja nou...
De Titanic zinkt op het eind.
Zo.
quote:Op donderdag 9 juli 2020 23:35 schreef Dave het volgende:
Verlinde haalt Hamilton volgend jaar naar Duitsland, en misschien daarna naar Nederland.
@Guanabana zal het met me eens zijn dat de late jaren 80 betere resultaten hadden.quote:Op donderdag 9 juli 2020 23:34 schreef Redefine het volgende:
[..]
Goed jaar wel. Dat vind @:Strani ook.
Ik vind in Disneyfilms ook altijd dat het wel erg goed in elkaar overgaat!quote:Op donderdag 9 juli 2020 23:32 schreef Guanabana het volgende:
[..]
Nee
Hij heeft er geen grote hekel aan though. Het ging overigens vooral over musicals in filmvorm. En bijvoorbeeld Disneyfilms die onderbroken worden door liedjes.
Ik moest even bijkomen door dat deel van de discussie, want dat is nu juist het leukste aan Disneyfilms.
quote:
Wellicht eerst even uitzoeken of de show in het Engels of Duits gaat zijnquote:Op donderdag 9 juli 2020 23:36 schreef Guanabana het volgende:
[..]![]()
![]()
![]()
Ik moet even liggen.
Heb nu al kaartjesstress.
Hij zinkt gewoon langzaam,quote:Op donderdag 9 juli 2020 23:36 schreef Dave het volgende:
[..]
Halverwege toch? En dat duurt dan nog een uur, voordat Dion met dat zeiknummer begint?
Met lil kleine in de rol van Hamilton.quote:Op donderdag 9 juli 2020 23:36 schreef Guanabana het volgende:
[..]![]()
![]()
![]()
Ik moet even liggen.
Heb nu al kaartjesstress.
Ja inderdaad. Sommige jaren was het ook echt niet zo terecht. 2017 en 2018 bijvoorbeeld. Ja oké, die laatste viel op zich nog wel mee, maar eigenlijk had die inzending de finale niet moeten halen zelfs (qua live versie dan; studioversie is nog wel leuk).quote:Op donderdag 9 juli 2020 23:33 schreef molloot200 het volgende:
[..]
Ja ik ben er nu ook wel aan gewend ja. En op zich sturen ze ook elk jaar wel degelijke dingen in hoor. Maar dat jurylievelingspositie ding vind ik toch wat minder
Ja naar Duitsland ga ik niet, dat gaat me te ver, maar in Nederland...quote:Op donderdag 9 juli 2020 23:37 schreef Hawaii_Tim het volgende:
[..]
Wellicht eerst even uitzoeken of de show in het Engels of Duits gaat zijn
quote:Op donderdag 9 juli 2020 23:35 schreef molloot200 het volgende:
Jezus wat is België goed hier![]()
Deze wilde ik nog even benoemen voor het greenroomblokje
Oeh daar heb ik dat toneelstuk toen gezien in de try-out! Nog voor de premiere dus. Vond dat echt tof om te zien!quote:Op donderdag 9 juli 2020 23:35 schreef Guanabana het volgende:
Ik heb nog nooit iets in het buitenland gezien.
Wel het laatste deel van Harry Potter in Londen.
Lekker belangrijk 1981 for the winquote:Op donderdag 9 juli 2020 23:36 schreef Hawaii_Tim het volgende:
[..]
@:Guanabana zal het met me eens zijn dat de late jaren 80 betere resultaten hadden.
Besides, ik kom uit een jaar waarin alle cijfers uit het jaartal verschillend warenDat gebeurde daarna pas weer in 2013!
Met de Honda naar Bottrop, hotelletje er bij... het is te doenquote:Op donderdag 9 juli 2020 23:38 schreef Guanabana het volgende:
[..]
Ja naar Duitsland ga ik niet, dat gaat me te ver, maar in Nederland...
Cornetto?quote:Op donderdag 9 juli 2020 23:38 schreef Hawaii_Tim het volgende:
[ afbeelding ]
Eén van mijn favoriete films
Was in boulevard vandaag, maar weet niet hoe je daar iets terugzoekt.quote:Op donderdag 9 juli 2020 23:38 schreef Guanabana het volgende:
[..]
Ja naar Duitsland ga ik niet, dat gaat me te ver, maar in Nederland...
quote:
Ik zit echt van, hoe weet hij dat we een Honda hebbenquote:Op donderdag 9 juli 2020 23:40 schreef Hawaii_Tim het volgende:
[..]
Met de Honda naar Bottrop, hotelletje er bij... het is te doenZelfs terug kan dan nog, als je goed tot laat kan opblijven
Trusten Koen!quote:
Ik weet zelfs het type nog, maar dat post ik bewust niet. Het moet wel een beetje mysterieus blijven natuurlijkquote:Op donderdag 9 juli 2020 23:40 schreef Guanabana het volgende:
[..]
Ik zit echt van, hoe weet hij dat we een Honda hebben![]()
Maar daar hadden we het een keer over ja.
Vergeet mijn nummer nietquote:Op donderdag 9 juli 2020 23:42 schreef Dave het volgende:
Ik gooi mijn schot niet weg
Hey yo, ik ben net als mijn land
Ik ben jong, slordig en hongerig
En ik gooi mijn schot niet weg
Mooie auto op 1 ding na, waardoor ik hem nooit zou willen.quote:Op donderdag 9 juli 2020 23:42 schreef Hawaii_Tim het volgende:
Als ik een nieuwe auto zou moeten zoeken maakt Honda zeker kans. Maar als ik de Staatsloterij win, dan ga ik een proefrit maken met een Alfa Romeo Giulia
Ja nee precies, een vertaling is sowieso een no go.quote:Op donderdag 9 juli 2020 23:42 schreef Dave het volgende:
Hey yo, ik ben net als mijn land
Ik ben jong, slordig en hongerig
En ik gooi mijn schot niet weg
Maar als ik de loterij gewonnen heb kan ik die extra garagerekeningen en afschrijving betalenquote:Op donderdag 9 juli 2020 23:44 schreef Dave het volgende:
[..]
Mooie auto op 1 ding na, waardoor ik hem nooit zou willen.
Omg Alfa Romeo is ook mijn favo automerkquote:Op donderdag 9 juli 2020 23:42 schreef Hawaii_Tim het volgende:
Als ik een nieuwe auto zou moeten zoeken maakt Honda zeker kans. Maar als ik de Staatsloterij win, dan ga ik een proefrit maken met een Alfa Romeo Giulia
Daarom hoop ik ook op een ander nummer dan Grow komend jaar.quote:Op donderdag 9 juli 2020 23:44 schreef molloot200 het volgende:
Conchita in beeld. Dus weer even een rustblokje dat ik even kan typen
10. Zweden zit gewoon heel sterk in elkaar en springt er wel echt uit hoor. Ik snap waarom het heeft gewonnen, super radiovriendelijk ook.
11. Cyprus is heel saai en had van mij niet zo nodig naar de finale gehoeven (althans, ik weet eigenlijk niet wat een alternatief was maar ik viel hier bijna van in slaap)
12. Australië is lekker funky en een goede eerste inzending hoor voor AustraliëDie man kan ook goed zingen wel hoor!
13. België blijft![]()
![]()
![]()
14. Oostenrijk zit een beetje in hetzelfde straatje als Cyprus; er gebeurt niet veel. Dat gezegd vind ik Oostenrijk toch iets leuker klinken. Al hoop ik dat Nederland als gastland volgend jaar niet met zó'n lied aankomt. Te middelmatig, wordt als gastland sowieso snel afgestraft. Ik weet niet wat de uitslag gaat zijn maar ik verwacht dit eigenlijk wel in de bottom 5 tot nu toe...
Daar gaat het me niet om.quote:Op donderdag 9 juli 2020 23:46 schreef Hawaii_Tim het volgende:
[..]
Maar als ik de loterij gewonnen heb kan ik die extra garagerekeningen en afschrijving betalen
Ik ben vooral bang voor wie ze dan allemaal gaan casten enzoquote:Op donderdag 9 juli 2020 23:42 schreef Guanabana het volgende:
Ergens hoop ik dat het er niet van komt, dan hoef ik daar ook geen stress over te hebben of ik wil/kan gaan.
![]()
![]()
Trusten Mendieee!quote:
Maar je hebt 'm toch nog niet gezien?quote:Op donderdag 9 juli 2020 23:49 schreef Aoibhin het volgende:
[..]
Ik ben vooral bang voor wie ze dan allemaal gaan casten enzo
Soms kan het, als je de letterlijke vertaling los laat. De originele Spamalot had 'You won't succeed on Broadway if you don't have any Jews', de Nederlandse versie maakte er van dat je geen kans had zonder sterren van tv. Geen letterlijke vertaling, maar het paste wel beter voor Nederlandquote:Op donderdag 9 juli 2020 23:45 schreef Guanabana het volgende:
[..]
Ja nee precies, een vertaling is sowieso een no go.
Is ook eigenlijk niet te doen zonder het stuk geweld aan te doen. Ik weet dat de mensen die het nog niet hebben gezien wellicht denken 'musical, whatever', maar het zit tekstueel en qua rijm echt ontzettend goed in elkaar, dat kun je niet vertalen.
Als hij in het Nederlands komt ga ik er niet heen.quote:Op donderdag 9 juli 2020 23:51 schreef Hawaii_Tim het volgende:
[..]
Soms kan het, als je de letterlijke vertaling los laat. De originele Spamalot had 'You won't succeed on Broadway if you don't have any Jews', de Nederlandse versie maakte er van dat je geen kans had zonder sterren van tv. Geen letterlijke vertaling, maar het paste wel beter voor NederlandIn een ander lied ging het over 'die eikels van Koefnoen' (Paul Groot en Owen Schumacher deden mee), en in een nummer wisten ze zelfs nog te verwerken dat ze voor een van de rollen een andere acteur in gedachten hadden. Dat vond ik goed gedaan
Maar bij Hamilton krijg je dat denk ik niet voor elkaar
Ja Conchita was echt overkill dat jaarquote:Op donderdag 9 juli 2020 23:44 schreef molloot200 het volgende:
Conchita in beeld. Dus weer even een rustblokje dat ik even kan typen
10. Zweden zit gewoon heel sterk in elkaar en springt er wel echt uit hoor. Ik snap waarom het heeft gewonnen, super radiovriendelijk ook.
11. Cyprus is heel saai en had van mij niet zo nodig naar de finale gehoeven (althans, ik weet eigenlijk niet wat een alternatief was maar ik viel hier bijna van in slaap)
12. Australië is lekker funky en een goede eerste inzending hoor voor AustraliëDie man kan ook goed zingen wel hoor!
13. België blijft![]()
![]()
![]()
14. Oostenrijk zit een beetje in hetzelfde straatje als Cyprus; er gebeurt niet veel. Dat gezegd vind ik Oostenrijk toch iets leuker klinken. Al hoop ik dat Nederland als gastland volgend jaar niet met zó'n lied aankomt. Te middelmatig, wordt als gastland sowieso snel afgestraft. Ik weet niet wat de uitslag gaat zijn maar ik verwacht dit eigenlijk wel in de bottom 5 tot nu toe...
Neequote:Op donderdag 9 juli 2020 23:50 schreef Guanabana het volgende:
[..]
Maar je hebt 'm toch nog niet gezien?
Ah, dan zit je met de Giulia fout ja.quote:Op donderdag 9 juli 2020 23:47 schreef Dave het volgende:
[..]
Daar gaat het me niet om.
Die asymetrische plaatsing van de kentekenplaat voor geeft bij mij kortsluiting in m’n hoofd.
Dave zit nu te trillen in een hoekje na deze afbeeldingquote:Op donderdag 9 juli 2020 23:54 schreef Hawaii_Tim het volgende:
[..]
Ah, dan zit je met de Giulia fout ja.
Toen ze dat voor het eerst deden dacht ik ook, maar nu ben ik het wel gewend. Dan ga je de achterkant van de nieuwe Land Rover Discovery ook niks vinden
[ afbeelding ]
Klopt, die kleine details worden in m’n hoofd heel groot en kunnen dan niet meer unseen worden.quote:Op donderdag 9 juli 2020 23:54 schreef Hawaii_Tim het volgende:
[..]
Ah, dan zit je met de Giulia fout ja.
Toen ze dat voor het eerst deden dacht ik ook, maar nu ben ik het wel gewend. Dan ga je de achterkant van de nieuwe Land Rover Discovery ook niks vinden
[ afbeelding ]
Ik denk dat ik nu de mooiste nieuwe 'normale' auto's vindt:quote:Op donderdag 9 juli 2020 23:46 schreef Guanabana het volgende:
[..]
Omg Alfa Romeo is ook mijn favo automerk(voor zover ik er een mening over heb dan
)
Hij is me ook te hoekigquote:Op donderdag 9 juli 2020 23:56 schreef Redefine het volgende:
[..]
Dave zit nu te trillen in een hoekje na deze afbeelding
De nummerplaat? Dat is wel vaker met die uit Engeland.quote:
Heuy, ik rij Peugeot.quote:Op donderdag 9 juli 2020 23:57 schreef Hawaii_Tim het volgende:
[..]
Ik denk dat ik nu de mooiste nieuwe 'normale' auto's vindt:
de Alfa Romeo Giulia
[ afbeelding ]
en de Peugeot 508
[ afbeelding ]
Terwijl beide merken in het verleden genoeg niet al te aantrekkelijke auto's hebben gemaakt
Toen ik mijn eerste auto ging kopen had ik een vriend meegevraagd die er wat meer van af wist dan ik. Hij had even ervoor een auto gekocht, waarbij zijn toenmalige vriendin twee eisen had opgelegd: hij mocht niet geel zijn en niet hoekig.quote:
quote:Op vrijdag 10 juli 2020 00:00 schreef Hawaii_Tim het volgende:
[..]
Toen ik mijn eerste auto ging kopen had ik een vriend meegevraagd die er wat meer van af wist dan ik. Hij had even ervoor een auto gekocht, waarbij zijn toenmalige vriendin twee eisen had opgelegd: hij mocht niet geel zijn en niet hoekig.
Hij vond het dus hilarisch toen mijn keuze viel op deze
[ afbeelding ]
Da's prima, maar vind jij de 307CC nou echt een mooie auto?quote:
Uitstekend jaar zou ik zelfs willen zeggen!quote:Op donderdag 9 juli 2020 23:34 schreef Redefine het volgende:
[..]
Goed jaar wel. Dat vind @:Strani ook.
Die verhoudingen kloppen niet nee, zou sowieso heen cabrio nemen.quote:Op vrijdag 10 juli 2020 00:02 schreef Hawaii_Tim het volgende:
[..]
Da's prima, maar vind jij de 307CC nou echt een mooie auto?
Het mag ook weer over wat anders gaanquote:
Een apart subforum lijkt me daarvoor geen overbodige luxequote:Op vrijdag 10 juli 2020 00:05 schreef Dave het volgende:
[..]
Ik ga zo naar bed, dus heb het gerust weer over Hamilton.
MUS?quote:Op vrijdag 10 juli 2020 00:06 schreef Strani het volgende:
[..]
Een apart subforum lijkt me daarvoor geen overbodige luxe
Trusten!quote:
Ohquote:Op vrijdag 10 juli 2020 00:22 schreef Redefine het volgende:
Even ter info Upbeatles heeft volgende week donderdag een Film & TV Quiz.
Heb je vandaag meegespeeld?quote:Op vrijdag 10 juli 2020 00:22 schreef Redefine het volgende:
Nee. Jij wel?quote:
Oeh interessant!quote:Op vrijdag 10 juli 2020 00:22 schreef Redefine het volgende:
quote:
Ik moet het met quizzen hebben van algemene kennis want ik weet van niks genoeg om me er in te specialiseren.quote:Op vrijdag 10 juli 2020 00:26 schreef Redefine het volgende:
Ik vind de thema quizzen ook wel wat leuker dan de algemene pubquizzen (die alsnog erg leuk zijn).
Pascal kan nogal vaak erg zuur gaan doen ja. Sowieso beseffen ze soms niet of na heel veel klachten dat een vraag niet goed is gesteld.quote:Op vrijdag 10 juli 2020 00:26 schreef Hawaii_Tim het volgende:
[..]Was wel aardig. Paar vragen waar we het niet mee eens waren en we merken dat we steeds minder naar Pascal luisteren, maar wel weer een leuke avondbesteding
Ik denk dat 90% van de vragen goed te doen zijn voor iemand met brede film en series kennis. Zeker als je ook nog in een team zit. Al zitten er altijd een paar echt lastige vragen bij.quote:Op vrijdag 10 juli 2020 00:26 schreef Aoibhin het volgende:
[..]
Oeh interessant!
Wel heel breed, dus het is geluk hebben met de onderwerpen
Dat had je niet hoeven zeggen hoor, dat wisten we al.quote:Op vrijdag 10 juli 2020 00:26 schreef Strani het volgende:
[..]
Ik moet het met quizzen hebben van algemene kennis want ik weet van niks genoeg.
Dan moeten we jou hebben voor de Landen en regio's quiz van de 24e.quote:
Daar had je mazzel dat er ook 'regio's' bij stond!quote:Op vrijdag 10 juli 2020 00:32 schreef Redefine het volgende:
[..]
Dan moeten we jou hebben voor de Landen en regio's quiz van de 24e.
Pascal vertelt vooral veel informatie die niet nodig is om de vraag te kunnen begrijpen, waardoor de uitleg onnodig lang wordt. En vandaag zaten er ook meerdere vragen bij waar je redelijkerwijs ook een ander antwoord op kon geven dan ze hadden verwacht.quote:Op vrijdag 10 juli 2020 00:28 schreef Redefine het volgende:
[..]
Pascal kan nogal vaak erg zuur gaan doen ja. Sowieso beseffen ze soms niet of na heel veel klachten dat een vraag niet goed is gesteld.
15. Eens. Niks vreselijks verder, maar een van de minderen van de avond al zeg ik het zelfquote:Op vrijdag 10 juli 2020 00:27 schreef molloot200 het volgende:
ESF 2015 update van Molloot
15. Griekenland vond ik een matige ballad. Deed me een beetje denken aan Empires van Polen dit jaar.
16. Montenegro was wel echt een toffe balkan ballad ja. Snap goed dat dit de finale wist te bereikenOok gewoon goed gestaged
17. Duitsland vond ik op zich niet eens zo heel slecht voor de Duitsers. Beter dan Jamie-Lee en de Sisters bijvoorbeeld, al was dit nummer nog wel redelijk middle-of-the-road.
18. Polen vond ik ook een ballad waar niet zo veel aan op te merken was.
19. Letland pakte qua ballad wel uit hè! Ook gewoon goede staging erbij, hiermee vallen Griekenland en Polen gewoon weg.
20. Roemenië vond ik zelf ook wel leuk. Band ook, lekker in de eigen taal, sprak mij wel aan ja.
21. Spanje vond ik dan weer vrij weinig aan, sorry Strani.
22. Hongarije vond ik dan wel weer mooi. Zal niet veel gedaan hebben in de eindscore denk ik maar ik vond het wel mooi
Ja er zitten best wat vragen tussen die een hele lange inleiding hebben, waardoor de vraag zelf wat ondersneeuwt. En soms is het niet even goed te verstaan. Tijdens de nineties quiz bijvoorbeeld werd 2018 gezegd, waar veel 2008 verstonden.quote:Op vrijdag 10 juli 2020 00:34 schreef Hawaii_Tim het volgende:
[..]
Pascal vertelt vooral veel informatie die niet nodig is om de vraag te kunnen begrijpen, waardoor de uitleg onnodig lang wordt. En vandaag zaten er ook meerdere vragen bij waar je redelijkerwijs ook een ander antwoord op kon geven dan ze hadden verwacht.
Er zat er ook een tussen over een film uit 1995 die 60.000 dollar kostte, maar 250 miljoen opbracht. Dat bleek The Blair Witch Project te zijn, die in 1999 uit kwam. Die heb ik in de bios gezien toen ik op de middelbare school zat, dus ik wist dat 1995 niet kon kloppen. Daar werd niets mee gedaan.
Bij een andere vraag ging het erom hoeveel vulkanen er in Nederland lagen: 0,3, 6 of 9. Die werd uiteindelijk ongeldig verklaard, omdat het antwoord 4 moest zijn. Dan had ik het weer logischer gevonden om 3 (en eventueel 6) goed te rekenen. Maar goed, gedane zaken nemen geen keer
Ah! Dan misschien maar eens een team gaan zoeken danquote:Op vrijdag 10 juli 2020 00:29 schreef Redefine het volgende:
[..]
Ik denk dat 90% van de vragen goed te doen zijn voor iemand met brede film en series kennis. Zeker als je ook nog in een team zit. Al zitten er altijd een paar echt lastige vragen bij.
Waarbij het vooral afwachten is wat ze met de fotorondes doen. Daar zit nog wel eens een moeilijke ronde tussen.
quote:Op vrijdag 10 juli 2020 00:31 schreef Redefine het volgende:
[..]
Dat had je niet hoeven zeggen hoor, dat wisten we al.
Wie weet doen we het wel via FOK!quote:Op vrijdag 10 juli 2020 00:40 schreef Aoibhin het volgende:
[..]
Ah! Dan misschien maar eens een team gaan zoeken dan
Hoi.quote:Op vrijdag 10 juli 2020 00:40 schreef Aoibhin het volgende:
[..]
Ah! Dan misschien maar eens een team gaan zoeken dan
quote:
Hoiquote:
Watquote:Op vrijdag 10 juli 2020 00:45 schreef molloot200 het volgende:
Laatste deel van ESF 2015 vond ik wel een sterk blokje zo op het eind:
23. Georgië is vet hoor! Totaal mijn ding ditGeorgië ook weer lekker eigenwijs en zichzelf
24. Azerbeidzjan hebben wel één van hun betere inzendingen in dit jaar. Tenminste niet zo geproduceerd als het de afgelopen jaren vaak is. Prima
25. Rusland zal hiermee wel weer een gemakkelijke top 10-plek te pakken hebben gekregen. Gewoon een prima in het gehoor liggende ballad maar verder niet heel bijzonder of zo.
26. Albanië heeft ook een vocalist uitgezocht hoorHet liedje grijpt mijn interesse ook wel, al weet ik nog niet zo goed wat ik er precies van vind.
27. ItaliëIk wist dat deze goed ging zijn omdat jullie hier een paar topics geleden zo enthousiast over waren, maar deze schiet er ook echt bovenuit hoor
23. Jaaa weer zo'n heerlijk eigenwijze Georgische inzending, en toffe staging ook!quote:Op vrijdag 10 juli 2020 00:45 schreef molloot200 het volgende:
Laatste deel van ESF 2015 vond ik wel een sterk blokje zo op het eind:
23. Georgië is vet hoor! Totaal mijn ding ditGeorgië ook weer lekker eigenwijs en zichzelf
24. Azerbeidzjan hebben wel één van hun betere inzendingen in dit jaar. Tenminste niet zo geproduceerd als het de afgelopen jaren vaak is. Prima
25. Rusland zal hiermee wel weer een gemakkelijke top 10-plek te pakken hebben gekregen. Gewoon een prima in het gehoor liggende ballad maar verder niet heel bijzonder of zo.
26. Albanië heeft ook een vocalist uitgezocht hoorHet liedje grijpt mijn interesse ook wel, al weet ik nog niet zo goed wat ik er precies van vind.
27. ItaliëIk wist dat deze goed ging zijn omdat jullie hier een paar topics geleden zo enthousiast over waren, maar deze schiet er ook echt bovenuit hoor
Ik heb 'm net aan zitten passen hahaha ik had weer eens de verkeerde emoji code gebruikt, daar ben ik nog niet zo goed inquote:
In de finale wel iets beter volgens mij. Die semi was vooral niet te harden qua vocalsquote:
Ja was af en toe wel te doen maar er zaten ook wel valse zinnen bijquote:Op vrijdag 10 juli 2020 00:52 schreef Aoibhin het volgende:
[..]
In de finale wel iets beter volgens mij. Die semi was vooral niet te harden qua vocals
Ah dan snap ik minderdaad beterquote:Op vrijdag 10 juli 2020 00:52 schreef molloot200 het volgende:
[..]
Ik heb 'm net aan zitten passen hahaha ik had weer eens de verkeerde emoji code gebruikt, daar ben ik nog niet zo goed in
Ze was af en toe wel een beetje vals ja
Leukquote:Op vrijdag 10 juli 2020 00:51 schreef molloot200 het volgende:
Tijd voor m'n ranking:
1 point goes to... Slovenia!
2 points go to... Montenegro!
3 points go to... Romania!
4 points go to... Australia!
5 points go to... Hungary!
6 points go to... Norway!
7 points go to... Georgia!
8 points go to... Italy!
10 points go to... Belgium!
12 points go to... Estonia!
Ondanks haar stem wist Slovenië met het fijne refreintje in de recap toch nog een punt van mij te veroveren! Zweden valt buiten de top 10, ondanks dat het een radiovriendelijk nummer is, is het niet iets wat ik zelf op zou zetten.
Dit is mijn uitspraak, en daar zult u het mee moeten doen
Mooie top 10!quote:Op vrijdag 10 juli 2020 00:51 schreef molloot200 het volgende:
Tijd voor m'n ranking:
1 point goes to... Slovenia!
2 points go to... Montenegro!
3 points go to... Romania!
4 points go to... Australia!
5 points go to... Hungary!
6 points go to... Norway!
7 points go to... Georgia!
8 points go to... Italy!
10 points go to... Belgium!
12 points go to... Estonia!
Ondanks haar stem wist Slovenië met het fijne refreintje in de recap toch nog een punt van mij te veroveren! Zweden valt buiten de top 10, ondanks dat het een radiovriendelijk nummer is, is het niet iets wat ik zelf op zou zetten.
Dit is mijn uitspraak, en daar zult u het mee moeten doen
In de halve finale was ze inderdaad nog slechter. Dit nummer was echt te hoog gegrepen voor haar. Ze was constant buiten adem en die hoge noten moest ze er echt uitpiepen.quote:Op vrijdag 10 juli 2020 00:52 schreef Aoibhin het volgende:
[..]
In de finale wel iets beter volgens mij. Die semi was vooral niet te harden qua vocals
quote:Op vrijdag 10 juli 2020 00:54 schreef Aoibhin het volgende:
[..]
Mooie top 10!![]()
En Zweden stond dat jaar ook buiten mijn top 10. Niet dat ik het een slechte winnaar vind verder, maar het was gewoon een sterk jaar en een aantal nummers waren gewoon net meer mijn smaak.
Zeker de hele tijd Hamilton kijken tot diep in de nachtquote:Op vrijdag 10 juli 2020 00:55 schreef Guanabana het volgende:
Oke in de 10 dagen dat ik vrij ben gaat mijn ritme waarschijnlijk ZO naar de klote.
Ach, ik heb ooit een ritme gehad dat om een uur 's middags op staan voor mij aan de vroege kant was. Dat ga je vast niet reddenquote:Op vrijdag 10 juli 2020 00:55 schreef Guanabana het volgende:
Oke in de 10 dagen dat ik vrij ben gaat mijn ritme waarschijnlijk ZO naar de klote.
Toch nog nipt top 10 bij zowel jury als televote.quote:Op vrijdag 10 juli 2020 00:53 schreef molloot200 het volgende:
Hoe is Albanië dan door de semi gekomen eigenlijk?
Ja precies. Verder op zich geen verkeerde zangeres, maar gewoon een erg moeilijk nummer om te zingen.quote:Op vrijdag 10 juli 2020 00:54 schreef Redefine het volgende:
[..]
In de halve finale was ze inderdaad nog slechter. Dit nummer was echt te hoog gegrepen voor haar. Ze was constant buiten adem en die hoge noten moest ze er echt uitpiepen.
Daarvoor weet ik het niet goed genoeg meer, maar mijn favorieten van dat jaar in enigszins willekeurige volgorde:quote:Op vrijdag 10 juli 2020 00:54 schreef molloot200 het volgende:
[..]
Meer mensen die hun 2015 top 10 willen delen?
Servië is wel verrassend dan ja. Ik zit nu naar de einduitslag te kijken, die kwamen uiteindelijk top 10, maar dus wel bijna in de semi al uitgevallenquote:Op vrijdag 10 juli 2020 00:57 schreef Aoibhin het volgende:
[..]
Toch nog nipt top 10 bij zowel jury als televote.
Van de landen die naar de finale zijn gegaan viel Hongarije buiten de top 10 toen bij de televote, maar is gered door de jury.
Bij de jury vielen Armenië en Servië erbuiten, maar die zijn door de televote gered.
Oeh dan wil ik hem eigenlijk nog wel volledig opnieuw een keer kijken eigenlijk! En met de semi's er ook bij, want daar zaten ook nog wel wat goede bij die het niet gehaald hebben.quote:Op vrijdag 10 juli 2020 00:54 schreef molloot200 het volgende:
[..]
Meer mensen die hun 2015 top 10 willen delen?
Jobi-stylequote:Op vrijdag 10 juli 2020 00:55 schreef Guanabana het volgende:
Dat niet neequote:Op vrijdag 10 juli 2020 00:57 schreef Hawaii_Tim het volgende:
[..]
Ach, ik heb ooit een ritme gehad dat om een uur 's middags op staan voor mij aan de vroege kant was. Dat ga je vast niet redden
Dat haal ik zelfs niet eens vaakquote:Op vrijdag 10 juli 2020 00:57 schreef Hawaii_Tim het volgende:
[..]
Ach, ik heb ooit een ritme gehad dat om een uur 's middags op staan voor mij aan de vroege kant was. Dat ga je vast niet redden
Maar dat was wel een nummer wat baat had bij meer televote stemmen. Plus dat in de finale de andere voormalig Joegoslavische landen erbij kwamen.quote:Op vrijdag 10 juli 2020 00:58 schreef molloot200 het volgende:
[..]
Servië is wel verrassend dan ja. Ik zit nu naar de einduitslag te kijken, die kwamen uiteindelijk top 10, maar dus wel bijna in de semi al uitgevallen
Hahaha ja de semi’s kan ik ook nog wel een keer doenquote:Op vrijdag 10 juli 2020 01:00 schreef Aoibhin het volgende:
[..]
Oeh dan wil ik hem eigenlijk nog wel volledig opnieuw een keer kijken eigenlijk! En met de semi's er ook bij, want daar zaten ook nog wel wat goede bij die het niet gehaald hebben.
Dat had ik ook, rond diezelfde tijdquote:Op vrijdag 10 juli 2020 01:00 schreef Guanabana het volgende:
[..]
Dat niet nee
Ongeveer een jaar of 8 terug was het wel doodnormaal voor me om pas 4 uur te gaan slapen ofzo.
Okay slecht geformuleerde zin, Trijntje vind ik sowieso echt matig en haar nummer nog erger, maar in een andere semifinal, zoals 2019 SF1, was ze er misschien wel doorgekomen. Maar in 2015 was dat wel echt een onmogelijke opgave als ik het zo zie.quote:Op vrijdag 10 juli 2020 01:01 schreef molloot200 het volgende:
[..]
Hahaha ja de semi’s kan ik ook nog wel een keer doenVoor Trijntje was dit inderdaad een onmogelijke editie lijkt het wel hahahaha
9e in de semi inderdaad, dus was vrij nipt.quote:Op vrijdag 10 juli 2020 00:58 schreef molloot200 het volgende:
[..]
Servië is wel verrassend dan ja. Ik zit nu naar de einduitslag te kijken, die kwamen uiteindelijk top 10, maar dus wel bijna in de semi al uitgevallen
Ook in 2015 had het nog wel gekund. Met gewoon een prima uitvoering had ze nog best naar de finale gekund. Er zaten alsnog wel wat verrassingen tussen die doorgingen toen.quote:Op vrijdag 10 juli 2020 01:03 schreef molloot200 het volgende:
[..]
Okay slecht geformuleerde zin, Trijntje vind ik sowieso echt matig en haar nummer nog erger, maar in een andere semifinal, zoals 2019 SF1, was ze er misschien wel doorgekomen. Maar in 2015 was dat wel echt een onmogelijke opgave als ik het zo zie.
Dat zéker!quote:Op vrijdag 10 juli 2020 01:01 schreef molloot200 het volgende:
[..]
Hahaha ja de semi’s kan ik ook nog wel een keer doenVoor Trijntje was dit inderdaad een onmogelijke editie lijkt het wel hahahaha
Het was nog onmogelijker vooral. Al weet je het maar nooit; zelfs toen werd Trijntje nog 5e bij de jury in haar halve finale. Dezelfde jury die dan Armenië en Servië niet door had laten gaan, en ook het geweldige Estland slechts op nummer 10 plaatste (!)quote:Op vrijdag 10 juli 2020 01:03 schreef molloot200 het volgende:
[..]
Okay slecht geformuleerde zin, Trijntje vind ik sowieso echt matig en haar nummer nog erger, maar in een andere semifinal, zoals 2019 SF1, was ze er misschien wel doorgekomen. Maar in 2015 was dat wel echt een onmogelijke opgave als ik het zo zie.
Die zangeres van Ierland was zwaar bezopen toen ze achter haar piano zat (althans zo leek het enorm), dus ik snapte wel dat het niet doorging. Tsjechië was erg jammer ja. Portugal kan ik mij niet goed herinneren, maar ja dat is meestal met hun nummers.quote:Op vrijdag 10 juli 2020 01:06 schreef Aoibhin het volgende:
[..]
Dat zéker!
Vond vooral Ierland ook goed toen. Tsjechië en Portugal hadden ook prima bijdrages.
Het nummer van Macedonië vond ik ook wel tof in de oorspronkelijke versie, voor de revamp. En toen werd het live al helemaal tergend slecht
quote:Op vrijdag 10 juli 2020 01:08 schreef Aoibhin het volgende:
[..]
en ook het geweldige Estland slechts op nummer 10 plaatste (!)
Dat vond ik oprecht ook nog wel een prima nummer. Alleen was de staging misschien wat raar, met die camera shots, dat wijzen naar het publiek, dat uittrekken van die schoen...quote:Op vrijdag 10 juli 2020 01:06 schreef Redefine het volgende:
2015 ook nog het jaar waar Tsjechië het zo gegund was om naar de finale te gaan, maar helaas
Ja! En een jaar later haalden we het wel met een veel slechter liedje.quote:Op vrijdag 10 juli 2020 01:06 schreef Redefine het volgende:
2015 ook nog het jaar waar Tsjechië het zo gegund was om naar de finale te gaan, maar helaas
Slechter klinkt wat negatief (want slecht was het niet). Maar was wel een stuk saaier ja.quote:Op vrijdag 10 juli 2020 01:10 schreef BillDauterive het volgende:
[..]
Ja! En een jaar later haalden we het wel met een veel slechter liedje.
Ierland kwam wat raar over live ja, maar het nummer vind ik goed; Tsjechië inderdaad ook. Portugal viel live ook wat tegen; beetje kleurloos, maar wel een prima nummer.quote:Op vrijdag 10 juli 2020 01:09 schreef Redefine het volgende:
[..]
Die zangeres van Ierland was zwaar bezopen toen ze achter haar piano zat (althans zo leek het enorm), dus ik snapte wel dat het niet doorging. Tsjechië was erg jammer ja. Portugal kan ik mij niet goed herinneren, maar ja dat is meestal met hun nummers.
En Macedonië was toch wel zo lachwekkend slecht on stage. Als liedje had het met gemak naar de finale gekund, was best goed. Maar dan komen ze met een zanger in een regenjas alsof die na drie minuten weg moet om boodschappen te doen. En dan zetten ze opeens Blackstreet ernaast die heel erg debiel met handjes gaan lopen doen
Ja als het aan de jury had gelegen had Goodbye to Yesterday slechts nipt de finale gehaald.quote:
Pff.quote:Op vrijdag 10 juli 2020 01:13 schreef Aoibhin het volgende:
[..]
Ja als het aan de jury had gelegen had Goodbye to Yesterday slechts nipt de finale gehaald.
Oef ja IJsland was ook niet bestquote:Op vrijdag 10 juli 2020 01:11 schreef Redefine het volgende:
De meest valse zang was overigens niet van Albanië maar van IJsland bedenk ik mij nuMari Olaffson zon zo vals dat Unbroken gewoon een leugen was (in de zin van glazen die braken, zo vals was het).
En we hadden toen natuurlijk ook nog de Finse Jostiband
Ja en ook gewoon tof in beeld gebracht ookquote:Op vrijdag 10 juli 2020 01:13 schreef Guanabana het volgende:
[..]
Pff.
Dat is het nummer dat ik nog het vaakst geluisterd heb van 2015.
EET JE BROCCOLI OPquote:Op vrijdag 10 juli 2020 01:14 schreef Guanabana het volgende:
Nu heb ik weer honger
Je moet ook normaal eten Guana, mens.
Macedonië heeft sowieso wel een heel repertoire aan prima nummers, maar heel erg raag en slecht onn stage.quote:Op vrijdag 10 juli 2020 01:12 schreef Aoibhin het volgende:
[..]
Ierland kwam wat raar over live ja, maar het nummer vind ik goed; Tsjechië inderdaad ook. Portugal viel live ook wat tegen; beetje kleurloos, maar wel een prima nummer.
Ja Macedonië ging echt compleet afWat was dat slecht zeg
En dan hadden ze in beginsel gewoon een prima nummer. Echt nóg meer dan Trijntje een schoolvoorbeeld van hoe je het kunt verpesten. Want de Trijn had niet eens een prima nummer; Macedonië had dat wel. En wat slécht gezongen ook, AU!
quote:Op vrijdag 10 juli 2020 01:13 schreef Guanabana het volgende:
[..]
Pff.
Dat is het nummer dat ik nog het vaakst geluisterd heb van 2015.
Ja echt onbegrijpelijk. Los van de kwaliteit van het liedje, de staging en beide artiesten was het ook nog eens een liedje die normaal goed in het straatje van de jury zou moeten liggen.quote:Op vrijdag 10 juli 2020 01:15 schreef Aoibhin het volgende:
[..]
Ja en ook gewoon tof in beeld gebracht ookIk snap echt niet waarom de jury dat destijds niet waardeerde.
Oh ja, Dance Alone en Lost and Found, daar heb je me twee stage fails te pakkenquote:Op vrijdag 10 juli 2020 01:15 schreef Redefine het volgende:
[..]
Macedonië heeft sowieso wel een heel repertoire aan prima nummers, maar heel erg raag en slecht onn stage.
Ik noem een Jana Burčeska Dance alone. Supertof nummer, maar heel matig gezongen met achtergrondzangeressen die te luid zongen. Plus dat zij gekleed was als een stoephoer met dito dansmoves![]()
En dan hebben we natuurlijk ook nog Eye Cue Lost and found, wat was dat dan on stage joh
Lost and Found was ook wel een beetje een apart nummer. Met een apart ritme etc dus was het inderdaad sowieso wel de vraag of het normaal de finale had kunnen halen. Al was dat aparte juist ook wel het toffe.quote:Op vrijdag 10 juli 2020 01:18 schreef Aoibhin het volgende:
[..]
Oh ja, Dance Alone en Lost and Found, daar heb je me twee stage fails te pakkenEcht jammer inderdaad.
Al zat Lost and Found sowieso in een vrij goede semi destijds; geen idee of ze het met een betere staging ook wel hadden gehaald. Maar Dance Alone was echt genekt door de slechte staging sowieso.
De jury van Italië stemt echt altijd dubieus lijkt wel. Ook niks geven aan kanshebbers als ze zelf tot de kanshebbers behoren.quote:Op vrijdag 10 juli 2020 01:18 schreef Redefine het volgende:
Maar ja de jury's maken wel vaker de meest achterlijke beslissingen. Vooral Italië heeft daarin gewoon een hele dubieuze naam. Het land wat zich voor staat dat ze alleen maar kwaliteitsmuziek hebben, die dan zelden op kwalitatieve liedjes stemt...
Ja precies, en ook als ze dan wél met een heel toffe staging waren gekomen, wat er dan gebeurd had kunnen zijn. We zullen het niet weten. Maar het is wel een inzending die veel kanten op kon wat dat betreft.quote:Op vrijdag 10 juli 2020 01:19 schreef Redefine het volgende:
[..]
Lost and Found was ook wel een beetje een apart nummer. Met een apart ritme etc dus was het inderdaad sowieso wel de vraag of het normaal de finale had kunnen halen. Al was dat aparte juist ook wel het toffe.
De Italianen lijken een beetje het beeld wat er van ze is te willen bevestigen. Dat het daar een corrupte bende is. En dat ze ten koste van alles willen winnen. Ook al is het door oneerlijk spel.quote:Op vrijdag 10 juli 2020 01:23 schreef Aoibhin het volgende:
[..]
De jury van Italië stemt echt altijd dubieus lijkt wel. Ook niks geven aan kanshebbers als ze zelf tot de kanshebbers behoren.
Zo onnodig. Leun gewoon op de kwaliteit van je eigen inzending; die hebben virtueel altijd ook echt behoorlijk veel kwaliteit, dus waar zijn dat soort fratsen dan voor nodig.
Wat dat betreft lijkt het erop dat de jury soms nog erger aan het bevoordelen, manipuleren en vriendjespolitiek doet dan de televotequote:Op vrijdag 10 juli 2020 01:26 schreef Redefine het volgende:
De hele jury uitslag van 2019 is ook wel een voorbeeld van veel landen die vooral maar niet op hun concurrenten wilden stemmen. Waardoor Macedonië opeens kon winnen. En de verschillen bij de jury ook nog eens erg klein waren.
Jury's van Cyprus en Griekenlandquote:Op vrijdag 10 juli 2020 01:32 schreef molloot200 het volgende:
[..]
Wat dat betreft lijkt het erop dat de jury soms nog erger aan het bevoordelen, manipuleren en vriendjespolitiek doet dan de televote
quote:Op vrijdag 10 juli 2020 01:32 schreef molloot200 het volgende:
[..]
Wat dat betreft lijkt het erop dat de jury soms nog erger aan het bevoordelen, manipuleren en vriendjespolitiek doet dan de televote
En Armenië en Azerbeidzjan ook, maar dan weer de andere kant op.quote:
Eens, het is de enige acceptabele methode.quote:Op vrijdag 10 juli 2020 01:36 schreef Redefine het volgende:
[..]Maar doordat de televote ook hele gekke dingen oplevert, blijft de combinatie van de twee toch nog steeds het beste. Beide eigenlijk fout, maar samen grotendeels toch wel prima resultaten.
Met televote hadden we dan weer Keiino als winnaar gehadEn geen Arcade...
De Turken zijn het daar dan weer niet mee eensquote:Op vrijdag 10 juli 2020 01:36 schreef Strani het volgende:
[..]
Eens, het is de enige acceptabele methode.
Ik zal mijn legertje Turkse twittervolgers zeggen dat ze het maar te accepteren hebben.quote:Op vrijdag 10 juli 2020 01:37 schreef Redefine het volgende:
[..]
De Turken zijn het daar dan weer niet mee eens
Zolang die lopen te janken dat het oneerlijk is, mogen ze wel lekker wegblijven jaquote:Op vrijdag 10 juli 2020 01:38 schreef Strani het volgende:
[..]
Ik zal mijn legertje Turkse twittervolgers zeggen dat ze het maar te accepteren hebben.
Goed plan. En dan ook met halve finales werken.quote:Op vrijdag 10 juli 2020 01:38 schreef Strani het volgende:
Eigenlijk zouden politieke verkiezingen ook half jury, half televote moeten worden.
Was dat eigenlijk over een specifieke editie, dat ze dat lopen te roepen?quote:Op vrijdag 10 juli 2020 01:40 schreef Redefine het volgende:
[..]
Zolang die lopen te janken dat het oneerlijk is, mogen ze wel lekker wegblijven ja
Uitstekend! Ik stuur morgen een voorstel naar de Tweede Kamer.quote:Op vrijdag 10 juli 2020 01:40 schreef Redefine het volgende:
[..]
Goed plan. En dan ook met halve finales werken.
Nee niet over een editie. Maar ze vinden het puntensysteem van de afgelopen 8? jaar niet eerlijk. Want zo hebben zij minder baat van de diaspora voting.quote:Op vrijdag 10 juli 2020 01:40 schreef Strani het volgende:
[..]
Was dat eigenlijk over een specifieke editie, dat ze dat lopen te roepen?
Dat voorstel gaat naar de finale, dat kan niet meer fout gaan.quote:Op vrijdag 10 juli 2020 01:41 schreef Strani het volgende:
[..]
Uitstekend! Ik stuur morgen een voorstel naar de Tweede Kamer.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |