abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_193771153
Voorkeursbeleid moet Amsterdamse ambtenaren diverser maken

Via positieve discriminatie gaat wethouder Touria Meliani (personeel) afdwingen dat de ambtelijke toplaag van de gemeente diverser wordt. Nu loopt de gemeente ver achter bij de beroepsbevolking van Amsterdam. In een brief aan de gemeenteraad kondigt GroenLinks-wethouder Meliani woensdag aan dat minimaal 30 procent van het hogere echelon ambtenaren, vanaf schaal 15, moet bestaan uit kandidaten met een niet-westerse achtergrond.

Dat is ongeveer dubbel zoveel als nu het geval is. Het betreft tientallen functies in de komende jaren op directieniveau en in het topmanagement. Meliani: “Van de huidige 58 directeuren hebben er twee een niet-westerse migratieachtergrond en dat vind ik veel te weinig.”

Dat de wethouder kiest voor positieve discriminatie, ook wel voorkeursbeleid genoemd, is nieuw. In het verleden gebruikte de gemeente alleen streefcijfers om de organisatie diverser te maken. Het voorkeursbeleid gaat alleen gelden bij sollicitanten van gelijke geschiktheid, belooft de wethouder.

Geen goede afspiegeling
Het Amsterdamse ambtelijke apparaat is momenteel geen goede afspiegeling van de bevolking van de stad, vindt Meliani. Slechts 37 procent van de 16.800 medewerkers (deels parttimers) heeft een migratieachtergrond, terwijl de beroepsbevolking van de stad voor meer dan de helft (51 procent) uit mensen bestaat met wortels buiten Nederland.

Sinds 2015 groeide het aantal ambtenaren met een diverse achtergrond slechts licht, en die groei vond vooral plaats in de lagere salarisschalen. In de laagste drie schalen groeide het aandeel medewerkers met een migratieachtergrond juist van 58 procent in 2015 naar 71 procent vorig jaar. “Dat mensen van kleur meestal in de laagste schalen werken vond ik superconfronterend om terug te zien in de cijfers. Daarom moeten we de hand in eigen boezem steken.”

Afdelingen waar dit nog niet zo is, maar die niet in de toplaag vallen, zoals technici en zorgfuncties, wil Meliani met streefcijfers diversificeren. “Mensen nemen nu eenmaal sneller iemand aan die op hen lijkt, dat wil ik doorbreken.”

Stille dood
Dat Meliani kiest voor verplichting is opvallend. Twintig jaar geleden werd er ook positief gediscrimineerd, maar stopte het toenmalige stadsbestuur er in 1997 mee omdat het voorkeursbeleid geen effect had en het aandeel ‘bedroevend laag’ bleef.

Nieuwe streefcijfers moesten er in 2015 voor zorgen dat een kwart van de ambtelijke top uit diverse medewerkers zou bestaan, maar ook deze ambitie stierf een stille dood. “Voorkeursbeleid an sich gaat niet werken,” erkent Meliani. “Maar ik geloof wel dat het lukt als je tegelijk de hele cultuur in de organisatie aanpakt. Dat gaan we nu doen.”

Volgens Meliani is er bewust niet gekozen voor een jaartal waarin de 30 procent gehaald moet worden. “We weten immers nog niet hoeveel vacatures er de komende tijd vrijkomenm,” zegt de wethouder. “Als het na verloop van tijd nog steeds niet lukt, kan het invoeren van quota een volgende stap zijn, dan ga je er tijdsdruk op zetten.”

Vrouwen bekleden binnen de gemeente inmiddels 45 procent van de topfuncties, na jarenlang gebruik te hebben gemaakt van streefcijfers.
https://www.ad.nl/amsterd(...)rser-maken~a05b982e/
Steun het Kiva Fok! team!
http://www.kiva.org/team/fok
pi_193771174
Als ik nu nog geen ambtenaar word, dan moet er wel echt heel zwaar iets mis met mij zijn.

edit: ik heb het over een normale ambtenaar zijn, geen topambtenaar o.i.d. voordat mensen ho ho ho gaan roepen.
Aan deze tekst kunnen geen rechten worden ontleend.
Ik ben geen robot.
niet bang voor ban
I stand with (the) Netherlands. w/
pi_193771205
Was niet universiteit die alleen vrouwen wou aannemen en is terug gefloten door de rechter vanwege discriminatie.
Fuck the EBU
Fuck FIA
Pakaak
It's called motorracing.Sorry? We went to carracing Toto
pi_193771217
Solliciteren er dan veel 'allochtonen"op vacatures dan? Dat wil ik dan ook horen met de reden waarom die dan niet worden aangenomen tot nu toe.
pi_193771224
#Albinolivesmatter
pi_193771231
daarom ZP ook verbieden, voordat witte mensen zich zwart gaan schminken en gaan solliciteren.
Ik ben geen robot.
niet bang voor ban
  woensdag 24 juni 2020 @ 18:19:32 #7
65846 Bocaj
47th President.
pi_193771236
Dit is racisme!
pi_193771242
quote:
0s.gif Op woensdag 24 juni 2020 18:18 schreef Jaroon het volgende:
Solliciteren er dan veel 'allochtonen"op vacatures dan? Dat wil ik dan ook horen met de reden waarom die dan niet worden aangenomen tot nu toe.
ik heb heel vaak gesolliciteerd en helemaal geen antwoord gekregen met een reden of wat dan ook.
Ik ben geen robot.
niet bang voor ban
pi_193771245
quote:
0s.gif Op woensdag 24 juni 2020 18:18 schreef Jaroon het volgende:
Ik had laatst een jongen uit helmond die zei dat hij werk zocht. Dus ik vertelde dat ik een mooie functie, dik salaris, mooie leasebak en goede secondaire voorwaarden voorwaarden etc. zegt die gast: 'je maakt een grapje zeker?' dus ik 'ja, jij begon' :')
pi_193771249
quote:
0s.gif Op woensdag 24 juni 2020 18:20 schreef W.H.I.S.T.L.E het volgende:

[..]

ik heb heel vaak gesolliciteerd en helemaal geen antwoord gekregen met een reden of wat dan ook.
Bij Amsterdam?
pi_193771252
quote:
0s.gif Op woensdag 24 juni 2020 18:19 schreef Bocaj het volgende:
Dit is racisme!
nee want het komt uit een of andere goedbedoelde linkse koker, en dan mag het :')
pi_193771256
quote:
0s.gif Op woensdag 24 juni 2020 18:20 schreef voetbalmanager2 het volgende:

[..]

Bij Amsterdam?
Ja, op vacatures in Amsterdam
Ik ben geen robot.
niet bang voor ban
pi_193771268
quote:
0s.gif Op woensdag 24 juni 2020 18:20 schreef W.H.I.S.T.L.E het volgende:

[..]

Kan het ook aan je cv liggen.....?
  woensdag 24 juni 2020 @ 18:22:10 #14
65846 Bocaj
47th President.
pi_193771272
Zegt een Marokkaan...

pi_193771283
quote:
0s.gif Op woensdag 24 juni 2020 18:21 schreef W.H.I.S.T.L.E het volgende:

[..]

Ja, op vacatures in Amsterdam
Oei. Konden ze uit jouw sollicitatiebrief of cv afleiden dat jij een niet-westerse achtergrond hebt?
pi_193771286
quote:
0s.gif Op woensdag 24 juni 2020 18:21 schreef Jaroon het volgende:

[..]

Kan het ook aan je cv liggen.....?
ja
Ik ben geen robot.
niet bang voor ban
pi_193771291
quote:
0s.gif Op woensdag 24 juni 2020 18:22 schreef voetbalmanager2 het volgende:

[..]

Oei. Konden ze uit jouw sollicitatiebrief of cv afleiden dat jij een niet-westerse achtergrond hebt?
ja
Ik ben geen robot.
niet bang voor ban
pi_193771304
quote:
0s.gif Op woensdag 24 juni 2020 18:23 schreef W.H.I.S.T.L.E het volgende:

[..]

ja
Sterkte met verder zoeken dan.
Misschien dat deze harde quota weer nieuwe deuren opent voor jou in Amsterdam.
  woensdag 24 juni 2020 @ 18:24:52 #19
385501 Starhopper
Nova is mijn prinses
pi_193771314
:|W :|W :|W :|W
Op maandag 9 oktober 2023 13:31 schreef Nova het volgende:[/b]
Oh schatje, wat lief van je om dat te zeggen! Jij bent echt een prins op het witte paard voor mij. Met jou voel ik me zo geliefd en speciaal. Laten we nog lang samen genieten van sprookjesachtige avonturen en elkaar verwennen met veel knuffels en kusjes. O+ naar jou, mijn lieve prins! :*
pi_193771318
quote:
0s.gif Op woensdag 24 juni 2020 18:23 schreef voetbalmanager2 het volgende:

[..]

Sterkte met verder zoeken dan.
Misschien dat deze harde quota weer nieuwe deuren opent voor jou in Amsterdam.
ik hoop het, nog ff afwachten dus ;)
Ik ben geen robot.
niet bang voor ban
  woensdag 24 juni 2020 @ 18:25:41 #21
483336 Kamover
Ik adviseer u
pi_193771323
Positieve discriminatie is gewoon nog steeds discriminatie en daarom ook zeer kwalijk ondanks dat het woord ‘positieve’ wat anders suggereert.
Waar verstand zit groeit geen haar, daarom adviseer ik u een kamover;"best of both worlds".
  woensdag 24 juni 2020 @ 18:26:49 #22
18676 Puntenjager
Experto crede
pi_193771341
quote:
Dit is racisme!
Tja, ik snap iig niet waarom het uitsluiten van groep x racisme zou zijn en het uitsluiten van groep y niet.

Daar komt bij dat er veel meer criteria zijn dan alleen huidskleur en sekse waarop gediscrimineerdt wordt. Als je jij een lelijke nerd bent, schop je het bij 9 van die 10 bedrijven ook veel minder ver dan een gladjakker in pak die rechten oid heeft gestudeerd.
I've got 99 problems, but a bitch ain't one.
  woensdag 24 juni 2020 @ 18:32:04 #23
54837 nixxx
NIET broer van TD
pi_193771419
quote:
0s.gif Op woensdag 24 juni 2020 18:22 schreef Bocaj het volgende:
Zegt een Marokkaan...

[ afbeelding ]
Die is gekozen, niet aangenomen, voor verkiezing hoef je verder niets te kunnen.
ik ben niet gek.. ik ben volstrekt niet gek, ik ben helemaal niet gek... ik ben een nagemaakte gek
gooi alles weg neem een besluit, doe als het moet alles opnieuw
pi_193771439
quote:
0s.gif Op woensdag 24 juni 2020 18:32 schreef nixxx het volgende:

[..]

Die is gekozen, niet aangenomen, voor verkiezing hoef je verder niets te kunnen.
je moet deugen
geloof me, is niet niks
Ik ben geen robot.
niet bang voor ban
  Forum Admin woensdag 24 juni 2020 @ 18:35:04 #25
334798 crew  Straatcommando.
Je zuster op een houtvlot
pi_193771452
Volgens mij zou je hier een zaak van kunnen maken en die nog winnen ook. Compleet van de pot gerukt.
''Tuurlijk is het een onoogelijk lelijk spuugding. Kun je d'r toch nog wel aan gehecht zijn? Je houdt toch ook van je moeder?''
pi_193771481
Als die burgemeester en wethouders zou graag kleur mensen willen hebben ik zou zeggen zet je eigen baan in de etalage
pi_193771492
quote:
0s.gif Op woensdag 24 juni 2020 18:35 schreef Straatcommando. het volgende:
Volgens mij zou je hier een zaak van kunnen maken en die nog winnen ook. Compleet van de pot gerukt.
Het is ongrondwettig natuurlijk. Maar rechters besluiten wel vaker dat hun mening boven de wet of grondwet gaat.
Wees gehoorzaam. Alleen samen krijgen we de vrijheid eronder.
pi_193771551
Dat 51% van de beroepsbevolking allochtoon is, zegt natuurlijk niets over het percentage dat geschikt is voor dergelijke functies.

Twee van dit soort initiatieven hielp niet, waarom zou dit wel lukken?
pi_193771594
quote:
0s.gif Op woensdag 24 juni 2020 18:43 schreef MevrouwPuff het volgende:
Dat 51% van de beroepsbevolking allochtoon is, zegt natuurlijk niets over het percentage dat geschikt is voor dergelijke functies.

ze proberen van alles om ze toch geschikt te maken voor zulke functies
ze moeten hoe dan ook geschikt worden
tot dan wordt er van alles geprobeerd
Ik ben geen robot.
niet bang voor ban
pi_193771601
quote:
0s.gif Op woensdag 24 juni 2020 18:38 schreef Weltschmerz het volgende:

[..]

Het is ongrondwettig natuurlijk. Maar rechters besluiten wel vaker dat hun mening boven de wet of grondwet gaat.
De grondwet mag ie ook helemaal niet gebruiken om te toetsen. En dat is dan weer aan de wetgever om te veranderen.
  woensdag 24 juni 2020 @ 18:47:40 #31
229532 Twiitch
Speelt met zichzelf
pi_193771648
quote:

Het gaat niet meer om geschiktheid. Het gaat om diversiteit. Kunde is ondergeschikt. Beter iemand die misschien slechter in z'n werk is, hij heeft een kleurtje dus dat maakt veel goed.
pi_193771665
quote:

In 2015 was 71 procent van de gewone ambtenaren in Amsterdam al iemand met een migratieachtergrond. Zodra ze aan de vereisten voldoen worden ze direct aangenomen. Waarschijnlijk al sneller dan een wit iemand.

Maar daar gaat het hun niet om. Alle hogere functies en de beter betaalde banen moeten voor minstens 30% uit niet witten bestaan. Ongeacht of er in de andere groepen wel voldoende gekwalificeerde kandidaten zijn.
  woensdag 24 juni 2020 @ 18:48:38 #33
449329 Speekselklier
Komt niet meer terug
pi_193771671
quote:
1s.gif Op woensdag 24 juni 2020 18:25 schreef Kamover het volgende:
Positieve discriminatie is gewoon nog steeds discriminatie en daarom ook zeer kwalijk ondanks dat het woord ‘positieve’ wat anders suggereert.
positieve discriminatie bestaat helemaal niet. Als je dat denkt te doen duscrimineer je een andere groep.

Als ik in Amsterdam wil werkeb, moet ik dan een brief ondertekenen met Mehmet om een kans te hebben?

Op zich wel een lekker idee. Ik een uitkering en Mehmet die voor me werkt.
Tot nooit .......
pi_193771679
quote:
1s.gif Op woensdag 24 juni 2020 18:45 schreef Piles het volgende:

[..]

De grondwet mag ie ook helemaal niet gebruiken om te toetsen. En dat is dan weer aan de wetgever om te veranderen.
Je mag wetten niet aan de grondwet toetsten, lagere regelingen wel. De gemeente Amsterdam is niet bevoegd om wetten te maken.
  woensdag 24 juni 2020 @ 18:49:11 #35
309164 Woelwater
oranje-blanje-bleu
pi_193771682
Ach Amsterdam.. Dat is sowieso al een afgescheven dierentuin.
  woensdag 24 juni 2020 @ 18:49:17 #36
342493 MissionPhailed
EU = Mission Phailed?
pi_193771683
Racisme van overheidswege is nooit een goede voedingsbodem voor bijvoorbeeld een fatsoenlijk functionerend stadsbestuur. Overigens vind ik het beslist geen slechte zaak dat Groenlinks aan het roer staat in Amsterdam; zo zijn de daadwerkelijke effecten van een GL-bestuur zichtbaar en kan er een soort van waarschuwende werking van uit gaan.
pi_193771699
quote:
0s.gif Op woensdag 24 juni 2020 18:35 schreef Straatcommando. het volgende:
Denk jij dat ze aan afgewezen witte sollicitanten de werkelijke reden van hun afwijzing vertellen?
Als het al ooit voor de rechter komt zullen ze mooi weer gaan spelen en hard bewijs van het tegendeel ga je toch nooit krijgen.
  woensdag 24 juni 2020 @ 18:51:13 #38
313152 Harvest89
Black Metal fan
pi_193771704
Fuck kwaliteit, als het maar een kleur heeft.
Deceit for a lifetime has taken it's toll.
An emotional void, I feel numb and cold.
You're all dead to me now. And has been for long.
The time has come to reap what you've sown.
pi_193771709
Leuke testcase voor de rest van Nederland. Van mij mogen ze 't lekker proberen hoor, ik zou er toch niet solliciteren. Wil je er wel werken is 't wellicht een ander verhaal maarja. Benieuwd hoe dit gaat falen of wanneer er van een succes wordt gesproken.
"Ik heb nog met hem gekoerst"
pi_193771727
quote:
0s.gif Op woensdag 24 juni 2020 18:48 schreef voetbalmanager2 het volgende:

[..]

In 2015 was 71 procent van de gewone ambtenaren in Amsterdam al iemand met een migratieachtergrond. Zodra ze aan de vereisten voldoen worden ze direct aangenomen. Waarschijnlijk al sneller dan een wit iemand.

Maar daar gaat het hun niet om. Alle hogere functies en de beter betaalde banen moeten voor minstens 30% uit niet witten bestaan. Ongeacht of er in de andere groepen wel voldoende gekwalificeerde kandidaten zijn.
Maakt ook niet uit of dat op een carriereniveau is waarop er simpelweg door leeftijd veel minder gekleurden zijn. Ook trekken veel hogeropgeleiden uit de provincie naar Amsterdam om juist dat soort werk te gaan doen, dus is het een beetje onzin om de bevolkingssamenstelling van Amsterdam als uitgangspunt te nemen en die van de rest van Nederland er helemaal niet bij te betrekken.
pi_193771738
Waarneer ben je wit ?

Hoeveel % van welk bloed mag je hebben?
pi_193771740
quote:
0s.gif Op woensdag 24 juni 2020 18:49 schreef Weltschmerz het volgende:

[..]

Je mag wetten niet aan de grondwet toetsten, lagere regelingen wel. De gemeente Amsterdam is niet bevoegd om wetten te maken.
Je hebt gelijk :)

Wat betreft je laatste zin: we hebben het hier wel over Amsterdam natuurlijk :D
pi_193771829
quote:
0s.gif Op woensdag 24 juni 2020 18:48 schreef voetbalmanager2 het volgende:

[..]

Ligt eraan denk ik. Als ze gewoonlijk kijken of je bij de roeivereniging zat omdat je dan in het team past, dan kan je dat best slippen. Als iemand met een mbo niveau 2 solliciteert op een wo functie lijkt me niet dat ze dat kunnen rechtbreien.
pi_193771845
Is er trouwens iets bekend over dat vrouwenbeleid van de TU Delft van vorig jaar? Nooit meer wat van gehoord ben wel benieuwd.
"Ik heb nog met hem gekoerst"
pi_193771886
Die GL wethouder met dit plan heeft een half jaar geleden nog ingevoerd dat iedere kunst en cultuur vereniging in Amsterdam die subsidie aanvraagt verplicht een diversiteitsplan moet opstellen. Dus je moet verplicht een plan maken waarmee jouw leden, maar ook de doelgroep waar je voor optreed zo divers mogelijk moet zijn. Als dat diversiteitsplan niet streng genoeg is, dan krijg je gewoon geen subsidie meer van Amsterdam.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Dus ook de blokfluitvereniging of balletvereniging waar nooit een zwarte deel van uit wil maken en waar geen enkele niet-witte naar komt kijken.
  woensdag 24 juni 2020 @ 19:03:07 #46
255257 Flow3r
Forever in my life O(+>
  woensdag 24 juni 2020 @ 19:07:28 #47
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_193771949
Echt kotsmisselijk van dat diversiteitsgedram...

De juiste persoon op de juiste plaats. Ras, geloof, sekse, seksuele voorkeur, etniciteit mag NOOIT leidend zijn in het aannemen dan wel afwijzen van mensen.

Compleet doorgedraaid SJW-gejank.
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
pi_193772002
Het ambtenaren profiel qua werkhouding past ook wel beter bij migranten, eerlijk is eerlijk. Wat dat betreft snap ik de keus.
-Er valt elke dag wel wat te klagen. :)
  Moderator woensdag 24 juni 2020 @ 19:10:32 #49
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_193772004
quote:
0s.gif Op woensdag 24 juni 2020 18:59 schreef ThePlaneteer het volgende:
Is er trouwens iets bekend over dat vrouwenbeleid van de TU Delft van vorig jaar? Nooit meer wat van gehoord ben wel benieuwd.
geen idee, zal wel weer niet geholpen hebben

misschien moet men zich eens af gaan vragen waarom sommige groepen op sommige plekken minder vertegenwoordigd zijn want dat hoeft helemaal niet per se iets slechts te zijn

schien hebben ze er collectief geen zin in ofzo
Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Dat gaat me te diep sp3c, daar is het te laat voor.
  woensdag 24 juni 2020 @ 19:12:38 #50
182233 thedeedster
IWAB: Ik Weet Alles Beter...
pi_193772062
Dit is heel gevaarlijk.

Dit gaat om beleidsmakers. Ik zeg niet dat de “allochtone” medemens geen beleidsmaker mag zijn.

Maar.

Op zo’n manier worden groepen oververtegenwoordigd, doch kunnen zij wél extra invloed uitoefenen.

Het is niet altijd heel scherp, maar dit kan tot kromme, soms onrechtvaardige beslissingen leiden.

De tijd zal het leren.
Kijk bv naar die enge “jeugdburgemeester”.
Als mijn post niet duidelijk is, moet je misschien even je sarcasmeradar aanzetten.
pi_193772125
quote:
13s.gif Op woensdag 24 juni 2020 18:51 schreef Harvest89 het volgende:
Fuck kwaliteit, als het maar een kleur heeft.
Neuh, als het maar niet blank is.
Make Ethnic Nationalism The New Normal Again
pi_193772141
quote:
1s.gif Op woensdag 24 juni 2020 18:25 schreef Kamover het volgende:
Zou niet nodig moeten zijn

Maar is het wel
  woensdag 24 juni 2020 @ 19:16:43 #53
182233 thedeedster
pi_193772163
quote:
0s.gif Op woensdag 24 juni 2020 18:19 schreef W.H.I.S.T.L.E het volgende:
daarom ZP ook verbieden, voordat witte mensen zich zwart gaan schminken en gaan solliciteren.
:D
Als mijn post niet duidelijk is, moet je misschien even je sarcasmeradar aanzetten.
pi_193772190
quote:
0s.gif Op woensdag 24 juni 2020 19:10 schreef sp3c het volgende:

[..]

geen idee, zal wel weer niet geholpen hebben

misschien moet men zich eens af gaan vragen waarom sommige groepen op sommige plekken minder vertegenwoordigd zijn want dat hoeft helemaal niet per se iets slechts te zijn

schien hebben ze er collectief geen zin in ofzo
Het is simpel. Als iemand een sollicitatiegesprek met een kandidaat heeft, dan zoekt die persoon in de kandidaat kwaliteiten en eigenschappen die op hem/haar lijkt (want vertrouwen).

Aangezien de top van het bedrijfsleven uit vooral mannen bestaat, worden daar ook vooral mannen aangenomen.
pi_193772227
Mag toch echt hopen dat iemand ze hiervoor voor de rechter sleurt. Hoe halen ze het in hun hoofd, idioten :r
No amount of money ever bought a second of time.
pi_193772275
Maar onderscheid maken op kenmerken als huidskleur en geslacht is verkeerd, toch?
  woensdag 24 juni 2020 @ 19:22:31 #57
182233 thedeedster
pi_193772292
quote:
0s.gif Op woensdag 24 juni 2020 18:37 schreef AlwaysConnected het volgende:
Als die burgemeester en wethouders zou graag kleur mensen willen hebben ik zou zeggen zet je eigen baan in de etalage
Ik heb nog liever Dries Boussatta dan Femke als burgemeester. :Y
pi_193772308
quote:
0s.gif Op woensdag 24 juni 2020 19:22 schreef thedeedster het volgende:

[..]

Ik heb nog liever Dries Boussatta dan Femke als burgemeester. :Y
Dan ben je wel heel gefrustreerd
  woensdag 24 juni 2020 @ 19:27:19 #59
168739 Red_85
'echt wel'
pi_193772384
Dit is niet eens positieve discriminatie meer. Dit is gewoon zuiver racisme.
'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
'Ieder nadeel heb zijn voordeel'
We zullen je nooit, nooit vergeten
1947-2016
  woensdag 24 juni 2020 @ 19:28:58 #60
182233 thedeedster
pi_193772418
quote:
7s.gif Op woensdag 24 juni 2020 18:49 schreef MissionPhailed het volgende:
Racisme van overheidswege is nooit een goede voedingsbodem voor bijvoorbeeld een fatsoenlijk functionerend stadsbestuur. Overigens vind ik het beslist geen slechte zaak dat Groenlinks aan het roer staat in Amsterdam; zo zijn de daadwerkelijke effecten van een GL-bestuur zichtbaar en kan er een soort van waarschuwende werking van uit gaan.
Makkelijk praten. Ik woon en werk er. GL wil het toerisme de nek omdraaien (waarin ik werk) en mensen die hier gewoon geen enkel recht hebben om hier te zijn, krijgen een rode loper.

Die linkse extremisten gaan een ramp ontketenen.
pi_193772448
quote:
0s.gif Op woensdag 24 juni 2020 19:27 schreef Red_85 het volgende:
Dit is niet eens positieve discriminatie meer. Dit is gewoon zuiver racisme.
Dat is precies wat "positieve discriminatie" per definitie is: beleidsmatige discriminatie/beleidsmatig racisme en seksisme.
  woensdag 24 juni 2020 @ 19:30:44 #62
182233 thedeedster
pi_193772454
quote:
10s.gif Op woensdag 24 juni 2020 19:23 schreef opgebaarde het volgende:

[..]

Dan ben je wel heel gefrustreerd
Lees een paar posts verder (als deze post geplaatst is naar boven) en je begrijpt wat ik bedoel.
pi_193772503
Je kunt wel migranten willen aannemen in hogere functies, maar je bent toch ook afhankelijk van de uitstroom van hbo's en universiteiten. Daar is de diversiteit vaak nog ver te zoeken.
pi_193772514
quote:
12s.gif Op woensdag 24 juni 2020 19:30 schreef van_Lamehuizen het volgende:

[..]

Dat is precies wat "positieve discriminatie" per definitie is: beleidsmatige discriminatie/beleidsmatig racisme en seksisme.
Institutioneel racisme.
  woensdag 24 juni 2020 @ 19:36:04 #65
232494 Boca_Raton
Voor al uw no nonsense
pi_193772559
Hoe krijgen ze het verzonnen.
pi_193772654
quote:
0s.gif Op woensdag 24 juni 2020 19:33 schreef voetbalmanager2 het volgende:

[..]

Institutioneel racisme.
Ja. Eindelijk bewezen dat er institutioneel racisme is.
pi_193773111
quote:
14s.gif Op woensdag 24 juni 2020 18:26 schreef Puntenjager het volgende:
Tja, ik snap iig niet waarom het uitsluiten van groep x racisme zou zijn en het uitsluiten van groep y niet.
dat is het ook niet
Reason is not automatic, those who deny it cannot be conquered by it, Ayn Rand
Discuseren met domme mensen verlies ik omdat ik niet genoeg ervaring heb met dom lullen.
pi_193773147
quote:
In de laagste drie schalen groeide het aandeel medewerkers met een migratieachtergrond juist van 58 procent in 2015 naar 71 procent vorig jaar. “Dat mensen van kleur meestal in de laagste schalen werken vond ik superconfronterend om terug te zien in de cijfers. ”
Tijd voor ontslagen!
  woensdag 24 juni 2020 @ 20:04:28 #69
136343 BasEnAad
, die clown en die acrobaat!
pi_193773175
Ze krijgen vanzelf het politiekcorrecte deksel op hun neus. Even afwachten nog.
pi_193773201
Komt er ooit nog wat goeds uit Amsterdam?
“There is no good and evil, there is only power and those too weak to seek it.”
  woensdag 24 juni 2020 @ 20:06:31 #71
232494 Boca_Raton
Voor al uw no nonsense
pi_193773220
quote:
0s.gif Op woensdag 24 juni 2020 20:04 schreef BasEnAad het volgende:
Ze krijgen vanzelf het politiekcorrecte deksel op hun neus. Even afwachten nog.
Hoe dan..?
  woensdag 24 juni 2020 @ 20:07:03 #72
136343 BasEnAad
pi_193773234
quote:
1s.gif Op woensdag 24 juni 2020 20:06 schreef Boca_Raton het volgende:

[..]

Hoe dan..?
Omdat het een vreselijke bende wordt, omdat mensen niet om hun kwaliteiten aangenomen worden.
  woensdag 24 juni 2020 @ 20:07:50 #73
232494 Boca_Raton
Voor al uw no nonsense
pi_193773254
quote:
0s.gif Op woensdag 24 juni 2020 20:07 schreef BasEnAad het volgende:

[..]

Omdat het een vreselijke bende wordt, omdat mensen niet om hun kwaliteiten aangenomen worden.
Oh zó... dat zou wat zijn.
pi_193773270
quote:
0s.gif Op woensdag 24 juni 2020 20:07 schreef BasEnAad het volgende:

[..]

Dat boeit niemand van links.
“There is no good and evil, there is only power and those too weak to seek it.”
  woensdag 24 juni 2020 @ 20:09:51 #75
136343 BasEnAad
pi_193773296
quote:
0s.gif Op woensdag 24 juni 2020 20:08 schreef LordVoldermort het volgende:

[..]

Dat boeit niemand van links.
Jawel hoor, op een gegeven moment is het geld op en word je geconfronteerd met de harde realiteit. Dan heb je niet meer de luxe van zulk beleid.
pi_193773318
Gaat wel om situaties waarin sprake is van gelijke geschiktheid, dan gaat de voorkeur uit naar iemand met een niet-Westerse achtergrond, kleine nuance. Desondanks vind ik dit soort quota totaal van de pot gerukt. Mocht iemand hier een keer een zaak van willen maken dan doneer ik graag wat geld.
pi_193773335
Wat is er zo speciaal aan niet westerse mensen ?
  woensdag 24 juni 2020 @ 20:17:01 #78
182233 thedeedster
pi_193773428
quote:
0s.gif Op woensdag 24 juni 2020 20:12 schreef JANdeDERDE het volgende:
GL stemmers krijgen er een harde L, danwel een natte K van.
pi_193773471
Is een gekleurd iemand die hier geboren en getogen is Westers of niet?
pi_193773488
Hoe meer niet-westerse ambtenaren in de top, hoe groter de corruptie en andere misstanden.
pi_193773504
Ik heb bij zulke opmerkingen altijd het idee dat het daadwerkelijk gewenste percentage niet-Westers een stuk hoger ligt. Zulke mensen zouden smullen van 80% niet-Westers en 20% wit :).

[ Bericht 22% gewijzigd door #ANONIEM op 24-06-2020 20:21:35 ]
pi_193773526
quote:
“Dat mensen van kleur meestal in de laagste schalen werken vond ik superconfronterend om terug te zien in de cijfers
Gek hoor. Je zou haast gaan denken dat daarbij misschien ook andere zaken spelen, zoals gemiddeld opleidingsniveau ofzo...
pi_193773589
quote:
0s.gif Op woensdag 24 juni 2020 18:14 schreef W.H.I.S.T.L.E het volgende:
Als ik nu nog geen ambtenaar word, dan moet er wel echt heel zwaar iets mis met mij zijn.

edit: ik heb het over een normale ambtenaar zijn, geen topambtenaar o.i.d. voordat mensen ho ho ho gaan roepen.
Ik geloof in je
  woensdag 24 juni 2020 @ 20:32:33 #84
3542 Gia
User under construction
pi_193773665
Dus, de zwarte mensen mogen gaan werken voor minimumloon en de witte mensen mogen thuis blijven luieren, voor iets minder.

Is dat niet terug naar de slaventijd?
pi_193773726
quote:
0s.gif Op woensdag 24 juni 2020 20:12 schreef JANdeDERDE het volgende:
Misschien is het stressniveau op hoge functies te hoog nu, en hebben ze wat zuidelijke luiheid nodig om even de rem erop te zetten. Ze doen er in ieder geval alles aan om maar niet naar juiste kwalificaties te hoeven kijken.
“Weak or strong, clever or simple, we are all brothers.”
pi_193773731
Op afkomst gestuurd beleid.

Hoe moet je dit noemen?
pi_193773733
Hahah wat een sukkels. En nog immoreel ook.

Moet je eens voorstellen dat 'wij' massaal naar een ander land zouden gaan, neem een Saudi-Arabië en dan daar de boel 'overnemen' en als een aantal van 'ons' dan een plek bemachtigd hebben bij de overheid, dat die dan voorstellen om alleen nog Nederlanders en ongelovige blanke infidels aan te nemen. Hahahahahaha. Never gonna happen. En als iemand er dan iets van zegt 'RACIST' roepen. Hahaha.

De rest van de wereld lacht zich kapot.
pi_193773741
Deze schoot me te binnen :X -O-

https://imgur.com/a/kdvBhYT

[ Bericht 17% gewijzigd door kleinvogelijn op 24-06-2020 20:40:48 (Plaatje werkte niet) ]
Hebban olla vogala nestas hagunnan, hinase hic anda thu
{o,o}
|)__)
-"-"-
pi_193773748
Over 3 maanden dus een tekort aan ambtenaren in Amsterdam dus...
pi_193773752
quote:
0s.gif Op woensdag 24 juni 2020 20:38 schreef matigeuser het volgende:
Hahah wat een sukkels. En nog immoreel ook.

Moet je eens voorstellen dat 'wij' massaal naar een ander land zouden gaan, neem een Saudi-Arabië en dan daar de boel 'overnemen' en als een aantal van 'ons' dan een plek bemachtigd hebben bij de overheid, dat die dan voorstellen om alleen nog Nederlanders en ongelovige blanke infidels aan te nemen. Hahahahahaha. Never gonna happen. En als iemand er dan iets van zegt 'RACIST' roepen. Hahaha.

De rest van de wereld lacht zich kapot.
Ieder land behalve de westerse wereld werkt zo.

Je eigen graf graven en er dan stilletjes in gaan liggen.
pi_193773770
Verborgen systematisch racisme gaan we vast oplossen met openlijk systematisch racisme. Wat kan er fout gaan als het forum ooit aan de macht komt?
  woensdag 24 juni 2020 @ 20:42:25 #92
13456 AchJa
Shut up!!!
pi_193773788
quote:
0s.gif Op woensdag 24 juni 2020 20:18 schreef Raw85 het volgende:
Is een gekleurd iemand die hier geboren en getogen is Westers of niet?
Als hij/zij hoogopgeleid is wel, anders niet wat mij betreft. Met nadruk op wat mij betreft. Wat mij betreft. Ik vind het zo.

edit: hij/zij/het
i.v.m. genderneutraal
kijk mij deugen
Ik ben geen robot.
niet bang voor ban
  woensdag 24 juni 2020 @ 20:44:55 #94
3542 Gia
User under construction
pi_193773797
quote:
0s.gif Op woensdag 24 juni 2020 20:43 schreef W.H.I.S.T.L.E het volgende:

[..]

Als hij/zij hoogopgeleid is wel, anders niet wat mij betreft. Met nadruk op wat mij betreft. Wat mij betreft. Ik vind het zo.

edit: hij/zij/het
i.v.m. genderneutraal
kijk mij deugen
Dus alleen westerse mensen zijn hoogopgeleid? Racist!
  Forum Admin woensdag 24 juni 2020 @ 20:45:37 #95
334798 crew  Straatcommando.
Je zuster op een houtvlot
pi_193773803
quote:
0s.gif Op woensdag 24 juni 2020 18:50 schreef voetbalmanager2 het volgende:

[..]

Denk jij dat ze aan afgewezen witte sollicitanten de werkelijke reden van hun afwijzing vertellen?
Als het al ooit voor de rechter komt zullen ze mooi weer gaan spelen en hard bewijs van het tegendeel ga je toch nooit krijgen.
Natuurlijk niet.. Zou je zeggen. Alleen geven ze het nu zelfs van te voren aan :D
''Tuurlijk is het een onoogelijk lelijk spuugding. Kun je d'r toch nog wel aan gehecht zijn? Je houdt toch ook van je moeder?''
  woensdag 24 juni 2020 @ 20:46:37 #96
338319 ZarB
Piña colada
pi_193773815
Als er geen "mensen van kleur" of immigranten op die functies solliciteren en wel aangenomen worden voor de lagere functies dan zegt dat wellicht iets over het niveau van die groepen. Is dat nou echt hogere wiskunde? Man man wat een bezigheidstherapie daar bij de gemeente. Lekker in schaal 15 parasiteren omdat je de gewenste huidskleur hebt. Flikker op.
Just skip all the layers and go straight to the crazy!
  woensdag 24 juni 2020 @ 20:47:01 #97
92960 Knip
Ik ben die ik ben
pi_193773819
Tara Singh Varma als burgemeester. Dat is pas een diversiteitsquotum stellen!
Non possumus non loqui
pi_193773830
je bent westers als je beide ouders in een westers land zijn geboren.

2 Mohammeds geboren in NL maken een nieuwe Mohammed : westers.

Nu zal de gemeente Amsterdam de regels wel zo draaien dat ook deze Mohammed als niet westers word gerekend om hem een plekje te geven. Anders doe je deze groeiende groep weer geweld aan ofzo:P

Ben benieuwd welke regels ze hanteren omtrent wie is westers en wie niet.
pi_193773831
Wat vindt de gewone Amsterdammer?

@Karina
pi_193773854
quote:
0s.gif Op woensdag 24 juni 2020 20:44 schreef Gia het volgende:

[..]

Dus alleen westerse mensen zijn hoogopgeleid? Racist!
Helaas voor jou. Ik discrimineer maar niet op basis van afkomst volgens mij, dus geen racist.
Ik ben geen robot.
niet bang voor ban
  woensdag 24 juni 2020 @ 20:51:19 #101
489308 Stoorzendert
Zie signature
pi_193773865
quote:
0s.gif Op woensdag 24 juni 2020 20:48 schreef Nober het volgende:

@:Karina
Dat is niet belangrijk. Die zijn toch in de minderheid. Staat ook in het bericht.
“Weak or strong, clever or simple, we are all brothers.”
pi_193773874
quote:
0s.gif Op woensdag 24 juni 2020 20:11 schreef Raw85 het volgende:
Mocht iemand hier een keer een zaak van willen maken dan doneer ik graag wat geld.
^O^
  † In Memoriam † woensdag 24 juni 2020 @ 20:52:12 #103
108371 sinterklaaskapoentje
Wie komt er alle jaren...
pi_193773883
Waarom heet het eigenlijk positieve discriminatie als het gewoon discriminatie is?
:')
pi_193773908
quote:
0s.gif Op woensdag 24 juni 2020 20:23 schreef saparmurat_niyazov het volgende:

[..]

Gek hoor. Je zou haast gaan denken dat daarbij misschien ook andere zaken spelen, zoals gemiddeld opleidingsniveau ofzo...
Ik vond het een uitspraak die dom en kwaadaardig tegelijk is. Zij suggereert namelijk dat tot nu toe minder allochtonen in de top zitten vanwege systematisch racisme. Terwijl de kans groot is dat het gewoon ligt aan de kwaliteit van de kandidaten.
pi_193773912
quote:
0s.gif Op woensdag 24 juni 2020 20:51 schreef Stoorzendert het volgende:

[..]

Dat is niet belangrijk. Die zijn toch in de minderheid. Staat ook in het bericht.
Maar zij heeft gestemd om dit linkse regime mogelijk te maken, dus ik denk dat Karina ook uitermate tevreden is met dit nieuws.
  woensdag 24 juni 2020 @ 20:55:12 #106
232494 Boca_Raton
Voor al uw no nonsense
pi_193773924
Wat een puinhoop...
pi_193773933
quote:
0s.gif Op woensdag 24 juni 2020 20:21 schreef Dejannn het volgende:
Ik heb bij zulke opmerkingen altijd het idee dat het daadwerkelijk gewenste percentage niet-Westers een stuk hoger ligt. Zulke mensen zouden smullen van 80% niet-Westers en 20% wit :).
quote:
Sinds 2015 groeide het aantal ambtenaren met een diverse achtergrond slechts licht, en die groei vond vooral plaats in de lagere salarisschalen. In de laagste drie schalen groeide het aandeel medewerkers met een migratieachtergrond juist van 58 procent in 2015 naar 71 procent vorig jaar. “Dat mensen van kleur meestal in de laagste schalen werken vond ik superconfronterend om terug te zien in de cijfers. Daarom moeten we de hand in eigen boezem steken.”
  Moderator woensdag 24 juni 2020 @ 20:56:15 #108
9859 crew  Karina
Woman
pi_193773936
quote:
0s.gif Op woensdag 24 juni 2020 20:48 schreef Nober het volgende:

@:Karina
De beste kiezen: wit zwart jong oud, gewoon de beste. Simpel toch. Gelijke geschiktheid geloof ik niet in er is er altijd een beter.al is het maar iets.
Op donderdag 15 mei 2014 22:18 schreef sp3c het volgende:
niet zo tof doen
pi_193773964
quote:
0s.gif Op woensdag 24 juni 2020 20:52 schreef sinterklaaskapoentje het volgende:
Waarom heet het eigenlijk positieve discriminatie als het gewoon discriminatie is?
als Hans zijn beide ouders perfect NL spreken en hoogopgeleid zijn, zijn moeder is lerares Nederlands bijvoorbeeld op de hoge school. Hans zijn eindcijfer is 7 voor Nederlands.

De ouders van Achmed spreken gebrekkig Nederlands en zijn laagopgeleid, maar Achmed zijn eindcijfer is ook een 7 voor Nederlands.

Welke van de 2 zou jij aannemen? Welke van de 2 is slimmer?
Ik ben geen robot.
niet bang voor ban
  woensdag 24 juni 2020 @ 21:00:33 #110
432335 ootjekatootje
ootjekatootje
pi_193773996
Prima plan, laten ze beginnen met de functie van burgemeester. Aboutaleb doet het perfect en die burgemeester van van Arhem idem.
pi_193774022
quote:
0s.gif Op woensdag 24 juni 2020 20:58 schreef W.H.I.S.T.L.E het volgende:

[..]

als Hans zijn beide ouders perfect NL spreken en hoogopgeleid zijn, zijn moeder is lerares Nederlands bijvoorbeeld op de hoge school. Hans zijn eindcijfer is 7 voor Nederlands.

De ouders van Achmed spreken gebrekkig Nederlands en zijn laagopgeleid, maar Achmed zijn eindcijfer is ook een 7 voor Nederlands.

Ik neem toch aan dat slimheid niet te bepalen is op alleen de Nederlandse taal. Bovendien zijn er mogelijk meer vaardigheden nodig dan slimheid alleen.

Één zaak weet ik zeker. Als het puur om Nederlands zou gaan had ik nooit een baan gehad.
pi_193774028
Waarom noemen ze dit positieve discriminatie en niet "positief" racisme? Want dat is het.
pi_193774036
quote:
0s.gif Op woensdag 24 juni 2020 20:58 schreef W.H.I.S.T.L.E het volgende:

[..]

Ik zou aannemen degene met wie ik de beste klik voel, aangezien ik ermee moet werken. En dan maakt achtergrond niet uit. Heb collega's uit alle windstreken.
  woensdag 24 juni 2020 @ 21:04:36 #114
300435 Eyjafjallajoekull
Broertje van Katlaah
pi_193774046
quote:

Wat men vergeet is dat die 51% ook westerse allochtonen bevat.

Het is ook gek dat men altijd spreekt over niet-westerse allochtonen, en... de rest. Ik bedoel, beide groepen zijn gigantisch.

Als 30% Rus zou zijn zou dat voldoen aan de hun eigen eis, maar iets zegt me dat ze dat niet bedoelen.

30% Chinees dan? Of moet je het verder onderverdelen? Kom je dan uiteindelijk niet op een punt waarop elke cultuur of ras een zetel moet hebben?
Opgeblazen gevoel of winderigheid? Zo opgelost met Rennie!
pi_193774058
quote:
0s.gif Op woensdag 24 juni 2020 21:04 schreef Pleun2011 het volgende:

[..]

Ik zou aannemen degene met wie ik de beste klik voel, aangezien ik ermee moet werken. En dan maakt achtergrond niet uit. Heb collega's uit alle windstreken.
Ik werk ook met collega's uit alle windstreken. Mijn hele leven lang al. Alleen in Frankrijk had ik het zwaar. Ook wel vanwege de taal en Franse mentaliteit.
pi_193774061
quote:
1s.gif Op woensdag 24 juni 2020 21:02 schreef Cherni het volgende:

[..]

Ik neem toch aan dat slimheid niet te bepalen is op alleen de Nederlandse taal. Bovendien zijn er mogelijk meer vaardigheden nodig dan slimheid alleen.

Één zaak weet ik zeker. Als het puur om Nederlands zou gaan had ik nooit een baan gehad.
Ik hoop dat jij gelijk hebt met niet bepalen alleen op de Nederlandse taal. Dat de werkgevers ook zo gaan denken.
Ik ben geen robot.
niet bang voor ban
pi_193774159
quote:
0s.gif Op woensdag 24 juni 2020 21:06 schreef W.H.I.S.T.L.E het volgende:

[..]

Ik hoop dat jij gelijk hebt met niet bepalen alleen op de Nederlandse taal. Dat de werkgevers ook zo gaan denken.
Ik kan op dit moment alleen over de werkgever praten waar ik nu werk. En daar werken mensen van diverse afkomsten. Zelfs leeftijdsdiscriminatie vind niet plaats zover ik het kan beoordelen. Mensen ver boven de 50 worden nog aangenomen en dan praat ik niet over een specialisme.
pi_193774167
quote:
1s.gif Op woensdag 24 juni 2020 21:05 schreef Cherni het volgende:

[..]

Ik werk ook met collega's uit alle windstreken. Mijn hele leven lang al. Alleen in Frankrijk had ik het zwaar. Ook wel vanwege de taal en Franse mentaliteit.
Waarom had je het daar zwaar?

Omdat ik zelf al zo lang met collega's van allerlei afkomsten samenwerk vind ik die opmerking van Rutte over systematisch racisme zo irritant. Mijn ervaring midden in de maatschappij is heel anders namelijk. Kleur of afkomst is nooit een issue, alleen persoonlijkheid en competentie. En ik zie ook met eigen ogen dat iedereen in dit land kansen krijgt, als je maar je best doet. Dat laatste mis ik nog wel eens bij de beroepsklagers. Die menen 'recht' te hebben op iets zonder er wat voor te hoeven doen, heb geen enkel respect voor die hele BLM beweging.
  woensdag 24 juni 2020 @ 21:15:12 #119
137134 Iblardi
Non semper idem
pi_193774168
quote:
“Dat mensen van kleur meestal in de laagste schalen werken vond ik superconfronterend om terug te zien in de cijfers. Daarom moeten we de hand in eigen boezem steken.”
Ik zal wel een simpele boerenziel zijn (of misschien mis ik een cruciaal element in dit verhaal), maar waarom is dit "superconfronterend"? Omdat het een onwenselijk plaatje oplevert? Voor hetzelfde geld vormt die verdeling een afspiegeling van een daadwerkelijk veel kleiner aanbod aan niet-westerse kandidaten voor functies in de hogere schalen. Dat is dan toch niet de schuld van de gemeente?
pi_193774213
quote:
0s.gif Op woensdag 24 juni 2020 21:03 schreef Cockwhale het volgende:
Waarom noemen ze dit positieve discriminatie en niet "positief" racisme? Want dat is het.
Omdat progressief Nederland (dus ook genoeg rechtse stemmers) dit toelaten en hier achter staan.

Ik hoor nooit iemand van de VVD of CDA hierover. Schijnbaar vinden ze het niet zon issue.

Het probleem ligt dan ook niet bij akasi of een andere extremist. Maar bij onze leiders (CDA/PVDA/VVD in het kort)
pi_193774225
Een zeer goed voorbeeld van institutioneel racisme.

Of bedoelde Jesse Klaver niet dit toen hij zei dat dat nog een gigantisch probleem is in Nederland?
  woensdag 24 juni 2020 @ 21:22:16 #122
338319 ZarB
Piña colada
pi_193774258
quote:
0s.gif Op woensdag 24 juni 2020 21:15 schreef Iblardi het volgende:

[..]

Ik zal wel een simpele boerenziel zijn (of misschien mis ik een cruciaal element in dit verhaal), maar waarom is dit "superconfronterend"? Omdat het een onwenselijk plaatje oplevert? Voor hetzelfde geld vormt die verdeling een afspiegeling van een daadwerkelijk veel kleiner aanbod aan niet-westerse kandidaten voor functies in de hogere schalen. Dat is dan toch niet de schuld van de gemeente?
Tja, ik snap het ook niet. Het gros zal gewoon ongeschikt zijn voor zulke functies.
Just skip all the layers and go straight to the crazy!
pi_193774283
quote:
0s.gif Op woensdag 24 juni 2020 21:04 schreef Pleun2011 het volgende:

[..]

je zou eerder iemand aannemen die op papier wat minder is, dan iemand die op papier meer is, want geen klik.
Ik ben geen robot.
niet bang voor ban
pi_193774396
quote:
0s.gif Op woensdag 24 juni 2020 21:15 schreef Pleun2011 het volgende:

[..]

Waarom had je het daar zwaar?

Omdat ik zelf al zo lang met collega's van allerlei afkomsten samenwerk vind ik die opmerking van Rutte over systematisch racisme zo irritant. Mijn ervaring midden in de maatschappij is heel anders namelijk. Kleur of afkomst is nooit een issue, alleen persoonlijkheid en competentie. En ik zie ook met eigen ogen dat iedereen in dit land kansen krijgt, als je maar je best doet. Dat laatste mis ik nog wel eens bij de beroepsklagers. Die menen 'recht' te hebben op iets zonder er wat voor te hoeven doen, heb geen enkel respect voor die hele BLM beweging.
Ik werkte daar via een Duitse firma. Ingehuurd. Ik kon alleen in de Duitse of Engelse taal communiceren. Dan sta je al met 1-0 achter. Bovendien is de hiërarchische structuur nog erger dan in Duitsland. Iets dat nuchtere Hollanders niet zo ligt. Dan was hun kennisniveau bizar hoog. Maw ik stond met 3-0 achter. Ik moest alle zeilen bij zetten. Gelukkig was het maar voor 1 tot 2 jaar projectmatig. In Duitsland ging het mij prima af.
Het is dat mijn partner niet naar Duitsland wilde verhuizen en zo ben ik maar in Nederland gaan werken.
pi_193774400
quote:
0s.gif Op woensdag 24 juni 2020 20:54 schreef Pleun2011 het volgende:

[..]

Ik vond het een uitspraak die dom en kwaadaardig tegelijk is. Zij suggereert namelijk dat tot nu toe minder allochtonen in de top zitten vanwege systematisch racisme. Terwijl de kans groot is dat het gewoon ligt aan de kwaliteit van de kandidaten.
Precies. Of andere interessegebieden, een mismatch qua vraag en aanbod in die specifieke regio, enz.

Bij deze en veel andere in de afgelopen weken opgelaaide kwesties worden individuele eigenschappen, wensen en mogelijkheden genegeerd, en de mens uiteindelijk versimpeld tot de hokjes "kleurtje of geen kleurtje". Een vrij onbeschaamde vorm van racisme, waarvan ik denk dat het uiteindelijk alles waarvan men beweert dat het zou moeten verhelpen, juist zal verergeren.
  woensdag 24 juni 2020 @ 21:33:20 #126
8369 speknek
Another day another slay
pi_193774426
quote:
0s.gif Op woensdag 24 juni 2020 18:17 schreef F1gamer het volgende:
Was niet universiteit die alleen vrouwen wou aannemen en is terug gefloten door de rechter vanwege discriminatie.
De TU Eindhoven? Nee die is voor zover ik weet niet teruggefloten. Er moet ook wel bijgezegd worden dat het niet verboden was om mannen aan te nemen (en meer dan de helft van de nieuw aangenomen mensen was volgens mij ook man), maar dat het eerste halfjaar van een vacature specifiek naar een vrouw gezocht moest worden.

Het moet ook gezegd worden dat deze Meliani het alleen als doel heeft gesteld, en verder geen uitspraken heeft gedaan hoe dat te verwezenlijken. Dat kan dan ook niet door de rechter teruggefloten worden, want het is een strategie maar geen wezenlijk beleid.
They told me all of my cages were mental, so I got wasted like all my potential.
pi_193774456
Groen Links :')
Amsterdam :')
  woensdag 24 juni 2020 @ 21:35:38 #128
8369 speknek
Another day another slay
pi_193774459
quote:
0s.gif Op woensdag 24 juni 2020 21:15 schreef Iblardi het volgende:

[..]

Dat zou kunnen, maar is meestal niet zo. Ze stelt ook een representatie van 30% voor, en niet de afspiegeling van de samenleving van 51%. Daar houdt ze dus ook al rekening met de mogelijkheid dat er niet genoeg potentieel is.
They told me all of my cages were mental, so I got wasted like all my potential.
pi_193774511
quote:
0s.gif Op woensdag 24 juni 2020 21:23 schreef W.H.I.S.T.L.E het volgende:

[..]

je zou eerder iemand aannemen die op papier wat minder is, dan iemand die op papier meer is, want geen klik.
Het is altijd een mix van competentie en chemie. Iedereen die wel eens gesprekken heeft gehad met sollicitanten weet dit.
pi_193774552
quote:
0s.gif Op woensdag 24 juni 2020 21:31 schreef saparmurat_niyazov het volgende:

[..]

Precies. Of andere interessegebieden, een mismatch qua vraag en aanbod in die specifieke regio, enz.

Bij deze en veel andere in de afgelopen weken opgelaaide kwesties worden individuele eigenschappen, wensen en mogelijkheden genegeerd, en de mens uiteindelijk versimpeld tot de hokjes "kleurtje of geen kleurtje". Een vrij onbeschaamde vorm van racisme, waarvan ik denk dat het uiteindelijk alles waarvan men beweert dat het zou moeten verhelpen, juist zal verergeren.
Helemaal mee eens. Het gaat alleen nog maar over hokjes, niet meer over de persoon. Hele vervelende discussie vind ik het. 99% van de Nederlanders is ook helemaal niet met hokjes bezig, alleen de mensen met een agenda en de mensen die waarschijnlijk nog amper een allochtoon gezien hebben in hun leven, die zitten lekker in hun bubbel te ouwehoeren
  woensdag 24 juni 2020 @ 21:43:03 #131
311468 Van_Poppel
Voormalig kopman van Gertje
pi_193774557
quote:
0s.gif Op woensdag 24 juni 2020 18:53 schreef JANdeDERDE het volgende:
Waarneer ben je wit ?

Hoeveel % van welk bloed mag je hebben?
De Duitsers gebruikten 80 jaar geleden dit systeem:

Blijkbaar streeft Amsterdam naar een zelfde soort systeem.
pi_193774617
quote:
0s.gif Op woensdag 24 juni 2020 21:39 schreef Pleun2011 het volgende:

[..]

Het is altijd een mix van competentie en chemie. Iedereen die wel eens gesprekken heeft gehad met sollicitanten weet dit.
je hebt helemaal gelijk
Ik ben geen robot.
niet bang voor ban
pi_193774764
quote:
0s.gif Op woensdag 24 juni 2020 21:39 schreef Pleun2011 het volgende:

[..]

Precies.
  woensdag 24 juni 2020 @ 22:01:02 #134
342493 MissionPhailed
EU = Mission Phailed?
pi_193774828
quote:
0s.gif Op woensdag 24 juni 2020 19:28 schreef thedeedster het volgende:

[..]

Makkelijk praten. Ik woon en werk er. GL wil het toerisme de nek omdraaien (waarin ik werk) en mensen die hier gewoon geen enkel recht hebben om hier te zijn, krijgen een rode loper.

Die linkse extremisten gaan een ramp ontketenen.
Oeps! Ja, vergat dat er dus ook honderdduizenden momenteel daadwerkelijk kampen met GL-bewind. Vanaf een afstand is het weliswaar interessant te zien wat de consequenties zijn van extreem links in de hoogste regionen van een grootstedelijk stadsbestuur, maar kan me voorstellen dat het afzien is als je er woont en werkt.
pi_193774834
Puur racisme binnenkort #WhiteLivesMatter _O_ _O_ _O_ _O_
Op zondag 31 mei 2020 20:55 schreef Scuidward het volgende: Als je niet te dissen bent dan ben je niet bestaand.
  woensdag 24 juni 2020 @ 22:03:20 #136
44745 Ixnay
On The Hombre
pi_193774860
Discriminatie in haar zuiverste vorm.
pi_193774874
quote:
0s.gif Op woensdag 24 juni 2020 21:06 schreef W.H.I.S.T.L.E het volgende:

[..]

Alsof werkgevers liefdadigheidsinstellingen zijn. Ik moet ook geen Mocro's als collega's. Maakt mij dat een racist? Helemaal prima _O_ _O_ _O_ _O_
Op zondag 31 mei 2020 20:55 schreef Scuidward het volgende: Als je niet te dissen bent dan ben je niet bestaand.
pi_193774900
quote:
0s.gif Op woensdag 24 juni 2020 22:04 schreef RTR het volgende:

[..]

Alsof werkgevers liefdadigheidsinstellingen zijn. Ik moet ook geen Mocro's als collega's. Maakt mij dat een racist? Helemaal prima _O_ _O_ _O_ _O_
ok :)
Ik ben geen robot.
niet bang voor ban
pi_193774937
quote:
0s.gif Op woensdag 24 juni 2020 21:43 schreef Van_Poppel het volgende:

[..]

[ afbeelding ]

Weer een trend die terugkomt van vroeger ^^
  woensdag 24 juni 2020 @ 22:08:32 #140
232494 Boca_Raton
Voor al uw no nonsense
pi_193774939
quote:
0s.gif Op woensdag 24 juni 2020 22:03 schreef Ixnay het volgende:
Discriminatie in haar zuiverste vorm.
Wie of wat precies...?
  woensdag 24 juni 2020 @ 22:09:40 #141
44745 Ixnay
On The Hombre
pi_193774960
Gelijkheid is wanneer we helemaal niet naar kleur en geslacht kijken.

Wij gaan Zweden achterna.
  woensdag 24 juni 2020 @ 22:10:26 #142
8369 speknek
Another day another slay
pi_193774977
quote:
0s.gif Op woensdag 24 juni 2020 22:09 schreef Ixnay het volgende:
Gelijkheid is wanneer we helemaal niet naar kleur en geslacht kijken.

Wij gaan Zweden achterna.
Dan zou je dit moeten toejuichen?
pi_193774989
quote:
1s.gif Op woensdag 24 juni 2020 22:08 schreef Boca_Raton het volgende:

[..]

Wie of wat precies...?
Beleid op afkomst / afkomst een doorslaggevende rol laten spelen.
  woensdag 24 juni 2020 @ 22:11:56 #144
232494 Boca_Raton
Voor al uw no nonsense
pi_193775008
quote:
0s.gif Op woensdag 24 juni 2020 22:10 schreef JANdeDERDE het volgende:

[..]

Beleid op afkomst / afkomst een doorslaggevende rol laten spelen.
Ah oké thx.
  woensdag 24 juni 2020 @ 22:12:03 #145
44745 Ixnay
On The Hombre
pi_193775012
quote:
1s.gif Op woensdag 24 juni 2020 22:08 schreef Boca_Raton het volgende:

[..]

Wie of wat precies...?
Discriminatie tegen een geschikte blanke Nederlandse sollicitant met 2 blanke Nederlandse ouders. Die heel graag deze baan wil. Ze willen hem graag aannemen. Maar Ahmed wil de baan ook, dus Jaap heeft pech.
pi_193775040
quote:
0s.gif Op woensdag 24 juni 2020 22:10 schreef speknek het volgende:

[..]

:') 8)7
pi_193775048
Knettergek weer onze vrienden in Amsterdam. Wat een kutpartij.
pi_193775066
quote:
0s.gif Op woensdag 24 juni 2020 22:12 schreef Ixnay het volgende:

[..]

Discriminatie tegen een geschikte blanke Nederlandse sollicitant met 2 blanke Nederlandse ouders. Die heel graag deze baan wil. Ze willen hem graag aannemen. Maar Ahmed wil de baan ook, dus Jaap heeft pech.
En nog even wachten en dan kunnen ze een Syrier voortrekken op Achmed die inmiddels 2 ouders heeft die in Nederland zijn geboren.

Goed systeem :)
pi_193775096
quote:
0s.gif Op woensdag 24 juni 2020 22:15 schreef JANdeDERDE het volgende:

[..]

En nog even wachten en dan kunnen ze een Syrier voortrekken op Achmed die inmiddels 2 ouders heeft die in Nederland zijn geboren.

Goed systeem :)
Dit land is naar de kloten man.
pi_193775113
Institutioneel racisme als beleid? Gaat weer lekker in de Republiek Amsterdam.
“To destroy a people you must first sever their roots.”
  woensdag 24 juni 2020 @ 22:20:18 #151
8369 speknek
Another day another slay
pi_193775156
quote:
0s.gif Op woensdag 24 juni 2020 22:14 schreef RTR het volgende:

[..]

:') 8)7
Ik bedoel mensen kijken naar kleur en geslacht, en wat is de oplossing. Niks doen schijnbaar? Of er voor zorgen dat die mensen niet meer hun voorkeuren in kleur en geslacht mee kunnen laten nemen.
  woensdag 24 juni 2020 @ 22:22:19 #152
44745 Ixnay
On The Hombre
pi_193775205
quote:
0s.gif Op woensdag 24 juni 2020 22:10 schreef speknek het volgende:

[..]

We kijken toch naar kleur? We zijn er toch mee bezig.

Gelijkheid is hoe we kijken naar schoenmaat of wel/geen bril of linkshandig/rechtshandig.

Het maakt niets uit. Zo zou het ook met afkomst en geslacht moeten zijn.

Bij een sollicitatie kijk je naar 1 ding en dat is geschikt/ongeschikt. Dat is gelijkheid.
  woensdag 24 juni 2020 @ 22:23:42 #153
8369 speknek
Another day another slay
pi_193775248
quote:
0s.gif Op woensdag 24 juni 2020 22:22 schreef Ixnay het volgende:

[..]

We kijken toch naar kleur? We zijn er toch mee bezig.

Gelijkheid is hoe we kijken naar schoenmaat of wel/geen bril of linkshandig/rechtshandig.

Het maakt niets uit. Zo zou het ook met afkomst en geslacht moeten zijn.

Bij een sollicitatie kijk je naar 1 ding en dat is geschikt/ongeschikt. Dat is gelijkheid.
Ja alleen dat gebeurt niet. En nu?
  woensdag 24 juni 2020 @ 22:24:42 #154
15746 daNpy
Marathon Coupé
pi_193775262
Institutionele discriminatie in Nederland. Het is er inderdaad.
You can sleep in a racecar, but you can't race a house!
Op zaterdag 12 november 2022 13:41 schreef knoopie het volgende:
Daar kan je wel om lachen, maar de motorolie vervangen is een stuk handiger in de badkuip dan op je vloerkleed in de woonkamer.
pi_193775267
quote:
0s.gif Op woensdag 24 juni 2020 22:20 schreef speknek het volgende:

[..]

Ik bedoel mensen kijken naar kleur en geslacht, en wat is de oplossing. Niks doen schijnbaar? Of er voor zorgen dat die mensen niet meer hun voorkeuren in kleur en geslacht mee kunnen laten nemen.
Bro, dat is het punt niet. Het punt is dat er een hele agenda achter zit. Over 100 jaar word je nog steeds beoordeeld op jouw 'groep'. Daar ga je niks aan veranderen. Racisme en discriminatie is verboden, wat ga je nog meer bereiken behalve polarisatie?
maandag 28 december 2020 20:34 schreef JustinK het volgende: De wereld heeft meer tong80's nodig.
pi_193775279
quote:
0s.gif Op woensdag 24 juni 2020 22:23 schreef speknek het volgende:

[..]

En nu. Gaan we mensen op basis van afkomst afserveren of aannemen.

Dat ze hier niet eerder aan gedacht hebben. Dit is de oplossing!
  woensdag 24 juni 2020 @ 23:00:18 #157
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_193775845
Hebben niet-Westerse allochtonen dan verhoudingsgewijs dezelfde opleidingen als Nederlanders? Ik denk dat je beter dat als norm kunt nemen. Als maar 10% van de niet-Westerse allochtonen hoogopgeleid is, is het logisch dat zij geen 30% van de topfuncties bemannen.
The End Times are wild
pi_193775959
quote:
Niks doen schijnbaar?
Gewoon nog even wachten tot de demografie gekantelt is. Discriminatie van de blanke volgt vervolgens vanzelf zoals overal te zien is waar blanken al een minderheid zijn.

[ Bericht 0% gewijzigd door LLOD op 24-06-2020 23:25:22 ]
  woensdag 24 juni 2020 @ 23:14:20 #159
182233 thedeedster
pi_193776091
quote:
11s.gif Op woensdag 24 juni 2020 22:01 schreef MissionPhailed het volgende:

[..]

Oeps! Ja, vergat dat er dus ook honderdduizenden momenteel daadwerkelijk kampen met GL-bewind. Vanaf een afstand is het weliswaar interessant te zien wat de consequenties zijn van extreem links in de hoogste regionen van een grootstedelijk stadsbestuur, maar kan me voorstellen dat het afzien is als je er woont en werkt.
Dank :)
pi_193776170
quote:

[..]

Mensen kijken juist meestal niet naar kleur en geslacht, dat is het punt. Daarom kan je beter gewoon niks doen inderdaad.
  woensdag 24 juni 2020 @ 23:22:38 #161
80690 hooibaal
Be prepared.
pi_193776235
Hoog tijd voor een Nationale Vacaturebank. Kunnen de kandidaten netjes worden verdeeld, ben je van het hele gezeik af.
Brutalen hebben de halve wereld; doe mij die andere helft dan maar
  woensdag 24 juni 2020 @ 23:30:15 #162
8369 speknek
Another day another slay
pi_193776361
quote:
0s.gif Op woensdag 24 juni 2020 22:24 schreef BoneThugss het volgende:

[..]

Bro, dat is het punt niet. Het punt is dat er een hele agenda achter zit. Over 100 jaar word je nog steeds beoordeeld op jouw 'groep'. Daar ga je niks aan veranderen. Racisme en discriminatie is verboden, wat ga je nog meer bereiken behalve polarisatie?
Okay het punt is niks doen, helder. Gewoon beetje pappen en nathouden is de remedie.
  woensdag 24 juni 2020 @ 23:32:05 #163
8369 speknek
Another day another slay
pi_193776392
quote:
0s.gif Op woensdag 24 juni 2020 23:18 schreef Pleun2011 het volgende:

[..]

Mensen kijken juist meestal niet naar kleur en geslacht, dat is het punt. Daarom kan je beter gewoon niks doen inderdaad.
Dat verklaart niet het gebrek aan representatie in hogere functies.
pi_193776396
Ik snap niet dat Nederland dit accepteert.
Yo tengo, tú tienes, Él/Ella tiene
pi_193776413
quote:
0s.gif Op woensdag 24 juni 2020 23:32 schreef HSG het volgende:
Ik denk dat het grootste deel van Nederland daar hetzelfde over denkt. Maar ja, Amsterdam enzo.
pi_193776488
Het is "blank"
"Het enkele feit dat de gewasbeschermingsmiddelen zijn toegelaten, geeft in ieder geval geen garantie op het ontbreken van met name een uitgesteld schadelijk effect op de gezondheid van mensen."
pi_193776501
quote:
0s.gif Op woensdag 24 juni 2020 23:00 schreef LXIV het volgende:
Hebben niet-Westerse allochtonen dan verhoudingsgewijs dezelfde opleidingen als Nederlanders? Ik denk dat je beter dat als norm kunt nemen. Als maar 10% van de niet-Westerse allochtonen hoogopgeleid is, is het logisch dat zij geen 30% van de topfuncties bemannen.
Hoho, niet zo rationeel doen, dat mag niet van links "progressief" Nederland.
Ik vind het populisten, alles in dogma's, niet nadenken.... En een groot publiek valt er voor.
"Het enkele feit dat de gewasbeschermingsmiddelen zijn toegelaten, geeft in ieder geval geen garantie op het ontbreken van met name een uitgesteld schadelijk effect op de gezondheid van mensen."
  woensdag 24 juni 2020 @ 23:51:54 #168
44745 Ixnay
On The Hombre
pi_193776629
quote:
0s.gif Op woensdag 24 juni 2020 22:23 schreef speknek het volgende:

[..]

Kleur laten voor wat het is. Een totaal irrelevant gegeven.
pi_193776685
quote:
0s.gif Op woensdag 24 juni 2020 23:32 schreef speknek het volgende:

[..]

Je wil alleen lezen wat jou goed uitkomt denk ik. Ik ga ervan uit dat er kennelijk gewoon minder geschikte kandidaten waren met een migratieachtergrond. Niet meer en niet minder.
pi_193776698
Alle blanke mensen zouden moeten verhuizen uit Amsterdam
Serieus
pi_193776799
quote:
0s.gif Op donderdag 25 juni 2020 00:01 schreef VersKers het volgende:
Alle blanke mensen zouden moeten verhuizen uit Amsterdam
Serieus
Zowel in Amsterdam als Rotterdam gebeurt dat al volop. In Rotterdam zie je dat veel mensen die het zich kunnen veroorloven hem smeren naar omliggende gemeenten, zoals Barendrecht. Begrijpelijk wel.
pi_193776802
quote:
99s.gif Op woensdag 24 juni 2020 18:12 schreef voetbalmanager2 het volgende:
In een brief aan de gemeenteraad kondigt GroenLinks-wethouder Meliani woensdag aan dat minimaal 30 procent van het hogere echelon ambtenaren, vanaf schaal 15, moet bestaan uit kandidaten met een niet-westerse achtergrond.
Neem mensen aan op hun kunnen en niet op hun kleur en/of afkomst. Zo fucking moeilijk is dat niet. }:|
De oude oude layout was veel beter!!
vosss is de naam,
met dubbel s welteverstaan.
pi_193776805
quote:
0s.gif Op donderdag 25 juni 2020 00:13 schreef Pleun2011 het volgende:

[..]

Zowel in Amsterdam als Rotterdam gebeurt dat al volop. In Rotterdam zie je dat veel mensen die het zich kunnen veroorloven hem smeren naar omliggende gemeenten, zoals Barendrecht. Begrijpelijk wel.
Matthijs van Nieuwkerk ook
  donderdag 25 juni 2020 @ 00:16:06 #174
168739 Red_85
'echt wel'
pi_193776816
quote:
0s.gif Op woensdag 24 juni 2020 23:32 schreef HSG het volgende:
Doen we niet.
1947-2016
  donderdag 25 juni 2020 @ 00:16:41 #175
168739 Red_85
'echt wel'
pi_193776821
quote:
4s.gif Op woensdag 24 juni 2020 23:39 schreef ludovico het volgende:
Het is "blank"
quote:
0s.gif Op woensdag 24 juni 2020 23:51 schreef Ixnay het volgende:

[..]

1947-2016
pi_193776825
quote:
Dit is racisme!
Tamelijk ja. Maargoed, de andere kant op mag dat gewoon, want alle blanke witte mensen zijn slavendrijvers en moeten hun gore racistische kankerbek dichthouden.

Zo werkt dat nu eenmaal. Compleet absurd.
De oude oude layout was veel beter!!
vosss is de naam,
met dubbel s welteverstaan.
pi_193776978
quote:
0s.gif Op woensdag 24 juni 2020 23:51 schreef Ixnay het volgende:

[..]

Dat is allemaal leuk en aardig, waarom moet er dan "wit" van gemaakt worden om lekker te polariseren? Of sterker nog, blanke mensen weg te zetten. Flikker toch op met al die kwade bedoelingen vanwege kleur. Fucking racisten.
  donderdag 25 juni 2020 @ 00:48:21 #178
44745 Ixnay
On The Hombre
pi_193777057
quote:
0s.gif Op donderdag 25 juni 2020 00:38 schreef ludovico het volgende:

[..]

Dat is allemaal leuk en aardig, waarom moet er dan "wit" van gemaakt worden om lekker te polariseren? Of sterker nog, blanke mensen weg te zetten. Flikker toch op met al die kwade bedoelingen vanwege kleur. Fucking racisten.
Blank is blank.
Wit is wit.

De meeste mensen van het blanke ras zijn eerder bruin dan wit. Het slaat nergens op om hun wit te noemen. Er is ook geen reden voor. Maar noem ze maar lekker wit. Maar ik voel me niet aangesproken bij het woord wit.
pi_193777069
quote:
0s.gif Op woensdag 24 juni 2020 23:32 schreef speknek het volgende:

[..]

Misschien wil een zeer capabel persoon met niet-westerse achtergrond wel liever met veel aanzien heel goed verdienen in de advocatuur of het zakenleven in plaats van het openbaar bestuur, de amtenarij of de wetenschap in. ;)

Één ding staat vast en dat is dat het aangewezen antwoord op (door sommigen) veronderstelde discriminatie niet zekere discriminatie kan zijn. :') :W
pi_193777176
Zelfs als er wél spraken is discriminatie -wat aannemlijk is gezien in-group preference inherent is aan de mens, en waarom diversiteit een walgelijk dom idee-, is het 't dan waard om het grondwettelijke gelijkheidsbeginsel te ondermijnen?
pi_193777802
quote:
Amsterdam gaat niet westerse sollicitanten uitsluiten
TT klopt niet volgens mij
het woord 'niet' moet toch weggelaten worden
Ik ben geen robot.
niet bang voor ban
pi_193777804
30% is alsnog te weinig vind ik
50% zou ik eerlijk gezegd wel redelijk kunnen noemen
Ik ben geen robot.
niet bang voor ban
pi_193777875
quote:
0s.gif Op donderdag 25 juni 2020 05:46 schreef W.H.I.S.T.L.E het volgende:
30% is alsnog te weinig vind ik
50% zou ik eerlijk gezegd wel redelijk kunnen noemen
Dat zeg je ook alleen maar omdat dat je eigen kansen vergroot. ;)
“To destroy a people you must first sever their roots.”
pi_193777929
quote:
0s.gif Op woensdag 24 juni 2020 18:52 schreef Weltschmerz het volgende:

[..]

Maakt ook niet uit of dat op een carriereniveau is waarop er simpelweg door leeftijd veel minder gekleurden zijn. Ook trekken veel hogeropgeleiden uit de provincie naar Amsterdam om juist dat soort werk te gaan doen, dus is het een beetje onzin om de bevolkingssamenstelling van Amsterdam als uitgangspunt te nemen en die van de rest van Nederland er helemaal niet bij te betrekken.
En moet je wel uitgaan van de bevolkingssamenstelling of zou je moeten uitgaan van de bevolkingssamenstelling per opleidingsniveau waar je medewerkers voor zoekt. ;)
  donderdag 25 juni 2020 @ 07:31:09 #185
8369 speknek
Another day another slay
pi_193777987
quote:
10s.gif Op donderdag 25 juni 2020 00:50 schreef van_Lamehuizen het volgende:

[..]

Misschien wil een zeer capabel persoon met niet-westerse achtergrond wel liever met veel aanzien heel goed verdienen in de advocatuur of het zakenleven in plaats van het openbaar bestuur, de amtenarij of de wetenschap in. ;)

Één ding staat vast en dat is dat het aangewezen antwoord op (door sommigen) veronderstelde discriminatie niet zekere discriminatie kan zijn. :') :W
Au contraire, zoals je aan het streefgetal van 30% kunt zien, gaat men er vanuit dat het niet allemaal door discriminatie komt. Ofschoon duidelijk in de cijfers naar voren komt dat de representatie er wel is in het lage echelon, dus het gaat om doorstroming omhoog, niet de wens om in het openbare leven mee te doen. Het chanante is dat men hier niet toe wil geven dat de rest wel door discriminatie kan komen. Ik snap het wel hoor, dan moet je toegeven dat je misschien niet volledig door de bootstraps op je plek zit, en dat maakt veel mannetjes erg onzeker.
pi_193778072
quote:
0s.gif Op donderdag 25 juni 2020 07:01 schreef Montagui het volgende:

[..]

Dat zeg je ook alleen maar omdat dat je eigen kansen vergroot. ;)
duh
Ik ben geen robot.
niet bang voor ban
  donderdag 25 juni 2020 @ 08:04:24 #187
8369 speknek
Another day another slay
pi_193778177
quote:
0s.gif Op woensdag 24 juni 2020 23:59 schreef Pleun2011 het volgende:

[..]

Je wil alleen lezen wat jou goed uitkomt denk ik. Ik ga ervan uit dat er kennelijk gewoon minder geschikte kandidaten waren met een migratieachtergrond. Niet meer en niet minder.
Volgens mij moet je even reflecteren wat mij goed uitkomt en wat jou goed uitkomt en dan nog een keer naar je reactie kijken.
pi_193778219
Ah, we gaan het Amsterdamse ambtenaren apparaat corrupter maken, uitstekend plan.
Rik: Hey guys, wouldn't it be AMAZING if all this money was real?
Vyvyan: Rik, that is the single most predictable and BORING thing anyone could ever say whilst playing Monopoly.
  donderdag 25 juni 2020 @ 08:17:57 #189
15746 daNpy
Marathon Coupé
pi_193778261
quote:
0s.gif Op woensdag 24 juni 2020 23:00 schreef LXIV het volgende:
Doe eens normaal met die rare praat, wij dulden geen logica!
Daar kan je wel om lachen, maar de motorolie vervangen is een stuk handiger in de badkuip dan op je vloerkleed in de woonkamer.
  donderdag 25 juni 2020 @ 08:18:18 #190
445329 detaris
Bonenteller en rekenmeester
pi_193778265
En als dit beleid faalt net als al het vergelijkbaar beleid in het verleden en in andere steden ligt dit uiteraard aan structureel racisme, ofzo. :')
pi_193778277
quote:
0s.gif Op donderdag 25 juni 2020 08:18 schreef detaris het volgende:
En als dit beleid faalt net als al het vergelijkbaar beleid in het verleden en in andere steden ligt dit uiteraard aan structureel racisme, ofzo. :')
Yup zelfs het mislukken van voortrekken is de schuld van de witte man. Die had namelijk de donkere medemens aan zijn haar uit zijn huis moeten slepen om hem achter een bureau in het gemeente huis van Amsterdam te plempen. Oh, wacht eens. ;)
Rik: Hey guys, wouldn't it be AMAZING if all this money was real?
Vyvyan: Rik, that is the single most predictable and BORING thing anyone could ever say whilst playing Monopoly.
  donderdag 25 juni 2020 @ 08:46:27 #192
8369 speknek
Another day another slay
pi_193778477
Ik ben er helemaal voor om alleen hoogopgeleiden managers te maken, maar 90% heeft nu alleen maar hbo. Sommigen zetten dan ing. voor hun naam :')_!
pi_193778653
quote:
0s.gif Op woensdag 24 juni 2020 21:43 schreef Van_Poppel het volgende:

[..]

[ afbeelding ]

Ik mis even het voorbehoud 'bij gelijke geschiktheid' in dit plaatje. Wellicht gewoon een slordigheidje in het diagram want die Duitsers waren destijds hele sympathieke jongens verder.
Volkorenbrood: "Geen quotes meer in jullie sigs gaarne."
  Moderator / Redactie Sport donderdag 25 juni 2020 @ 09:25:56 #194
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_193778819
Is een groot deel van de immigranten niet gewoon werk-gerelateerd? Met je 51% :W
100.000 katjes
Fuck the EBU!
pi_193780536
quote:
1s.gif Op donderdag 25 juni 2020 07:31 schreef speknek het volgende:

[..]

Het chanante is dat men hier niet toe wil geven dat de rest wel door discriminatie kan komen.
quote:
0s.gif Op donderdag 25 juni 2020 01:09 schreef LLOD het volgende:
Zelfs als er wél spraken is discriminatie - wat aannemlijk is gezien in-group preference inherent is aan de mens, en waarom diversiteit een walgelijk dom idee is -
pi_193780739
Positieve discriminatie is net zo schadelijk als 'gewone' discriminatie. Hoewel het een leuk middel is om statistiek recht te trekken, betekent het op individueel niveau nog steeds niets anders dan het oneerlijk achterstellen van degene die je niet voortrekt.

Maar hej, men kan dan wel leuk doen alsof discriminatie niet meer bestaat omdat de verhouding rechtgetrokken is.
"Pools are perfect for holding water"
pi_193780800
quote:
0s.gif Op donderdag 25 juni 2020 11:53 schreef probeer het volgende:
Positieve discriminatie is net zo schadelijk als 'gewone' discriminatie. Hoewel het een leuk middel is om statistiek recht te trekken, betekent het op individueel niveau nog steeds niets anders dan het oneerlijk achterstellen van degene die je niet voortrekt.

Maar hej, men kan dan wel leuk doen alsof discriminatie niet meer bestaat omdat de verhouding rechtgetrokken is.
Waar zou in gevallen van gelijke geschiktheid wél op moeten worden geselecteerd volgens jou?
  donderdag 25 juni 2020 @ 12:04:05 #198
15746 daNpy
Marathon Coupé
pi_193780959
quote:
0s.gif Op donderdag 25 juni 2020 11:53 schreef probeer het volgende:

Positieve discriminatie bestaat dan ook helemaal niet. Negatieve evenmin.

Het hele idee van discriminatie is dat iemand hinder ondervind omwille van eigenschappen of vooroordelen die er niet toe doen, en iemand anders heeft daar voordeel van. Draai het om en er staat precies hetzelfde.
pi_193780966
quote:
0s.gif Op donderdag 25 juni 2020 11:56 schreef Monolith het volgende:

[..]

Waar zou in gevallen van gelijke geschiktheid wél op moeten worden geselecteerd volgens jou?
Welke gelijke geschiktheid? Ik ben zeer benieuwd hoe ze dat bepalen. Naar hoeveel selectiepunten ze dan kijken, en hoe diep dat gaat.

Is het gelijke geschiktheid wanneer twee sollicitanten dezelfde opleiding hebben? Dan vraag ik me af waarom een cv en sollicitatiebrief toch heel wat meer informatie bevatten dan alleen de afgeronde opleidingen.

Is het gelijke geschiktheid wanneer twee sollicitanten dezelfde opleiding en werkervaring hebben? Ok, dan wat te denken van nevenactiviteiten en sociale competenties?

Gelijke geschiktheid is in 95% van de sollicitaties een wassen neus. Simpelweg omdat mensen niet hetzelfde zijn, en de statistische kans op twee mensen met precies dezelfde geschiktheid zeer klein is.

Hangt dus allemaal af van hoe gelijke geschiktheid ingevuld wordt. Komt het neer op 'aan de minimale eisen voor de functie voldoen' om als 'gelijk geschikt' gezien te worden? Of wordt er daadwerkelijk gekeken naar wie het best geschikt is, om alleen dan te kijken of daar wellicht meerdere kandidaten aan voldoen (raar hoor, meerdere mensen die het beste zijn).

[ Bericht 4% gewijzigd door probeer op 25-06-2020 12:12:08 ]
pi_193780971
quote:
0s.gif Op donderdag 25 juni 2020 12:04 schreef daNpy het volgende:

[..]

Het hele idee van discriminatie is dat iemand hinder ondervind omwille van eigenschappen of vooroordelen die er niet toe doen, en iemand anders heeft daar voordeel van.
Helemaal mee eens.
pi_193781119
Dat Messi en Ronaldo beiden uitermate geschikt zijn als voetballer, jup, zeker weten. Volgens velen de besten in hun veld.

Maar zijn ze gelijk geschikt? Nah, tuurlijk niet.
pi_193781227
quote:
0s.gif Op donderdag 25 juni 2020 12:04 schreef daNpy het volgende:

[..]

Het hele idee van discriminatie is dat iemand hinder ondervind omwille van eigenschappen of vooroordelen die er niet toe doen, en iemand anders heeft daar voordeel van. Draai het om en er staat precies hetzelfde.
Dat is mijn punt dan ook .. positieve discriminatie helpt alleen maar om discriminatie in de statistieken te verhullen. Men kan dan zeggen dat er niet meer gediscrimineerd wordt omdat de verhouding mbt irrelevante eigenschap X gelijk is (of een afspiegeling van de samenleving of whatever). Maar op individueel niveau zijn er nog steeds evenveel mensen gediscrimineerd.
  donderdag 25 juni 2020 @ 12:24:02 #203
15746 daNpy
Marathon Coupé
pi_193781300
quote:
0s.gif Op donderdag 25 juni 2020 12:19 schreef probeer het volgende:

[..]

Dat is mijn punt dan ook .. positieve discriminatie helpt alleen maar om discriminatie in de statistieken te verhullen. Men kan dan zeggen dat er niet meer gediscrimineerd wordt omdat de verhouding mbt irrelevante eigenschap X gelijk is (of een afspiegeling van de samenleving of whatever). Maar op individueel niveau zijn er nog steeds evenveel mensen gediscrimineerd.
Precies. Ik vind het zeer gevaarlijk dat met name de overheid deze discriminatie toejuicht/ invoert.
pi_193781394
quote:
1s.gif Op donderdag 25 juni 2020 07:31 schreef speknek het volgende:

[..]

Au contraire, zoals je aan het streefgetal van 30% kunt zien, gaat men er vanuit dat het niet allemaal door discriminatie komt. Ofschoon duidelijk in de cijfers naar voren komt dat de representatie er wel is in het lage echelon, dus het gaat om doorstroming omhoog, niet de wens om in het openbare leven mee te doen. Het chanante is dat men hier niet toe wil geven dat de rest wel door discriminatie kan komen. Ik snap het wel hoor, dan moet je toegeven dat je misschien niet volledig door de bootstraps op je plek zit, en dat maakt veel mannetjes erg onzeker.
Nou, wellicht is het dan eerst eens tijd om naar de eigen aannemingscommissie te kijken. Blijkbaar zitten daar een aantal mensen tussen die niet vies zijn van een beetje (bewuste/onbewuste) discriminatie.

Kijk dan eerst eens naar je eigen instelling, en zorg dat het daar zodanig geregeld is dat er vanaf dat moment geen discriminatie meer plaatsvindt. Als men dat oplost, trekt het namelijk vanzelf recht en is er helemaal geen positieve discriminatie meer nodig.

Zoals die Baaijen van de TuE, die nu helemaal loopt te jubelen over hun nieuwe beleid.

En dan denk ik ... Ja maar waarom treedt hij niet af dan? Onder zijn leiding is daar blijkbaar jarenlang gediscrimineerd. En dat denkt hij nu goed te maken door de andere kant op te gaan discrimineren? Het zelfreinigend vermogen ontbreekt weer compleet. "Kijk ons eens goed bezig zijn, maar we vertellen er niet bij dat de enige reden dat dit nodig is, is omdat we hiervoor jarenlang flink fout bezig waren." Nee, Baaijen schuift de gevolgen van zijn eigen tekortkomingen liever af op nieuwe sollicitanten, ipv er zelf verantwoordelijkheid voor te nemen.

En daarmee is dat nieuwe 'positieve discriminatie' beleid dus voornamelijk een bevestiging van het eigen onvermogen om te stoppen met discriminatie.

[ Bericht 5% gewijzigd door probeer op 25-06-2020 12:41:38 ]
pi_193781620
quote:
0s.gif Op donderdag 25 juni 2020 12:24 schreef daNpy het volgende:

[..]

Precies. Ik vind het zeer gevaarlijk dat met name de overheid deze discriminatie toejuicht/ invoert.
Ik ook. Absurd zelfs.

Als "er zijn te weinig vrouwen" een geldig argument voor de positieve discriminatie van vrouwen is, is "er zijn te veel allochtonen" ook een geldig argument voor de negatieve discriminatie van allochtonen.
pi_193781803
Er is een heksenjacht gaande tegen de blanke man.
pi_193782064
quote:
0s.gif Op woensdag 24 juni 2020 20:23 schreef saparmurat_niyazov het volgende:

[..]

Of op tijd komen.
  donderdag 25 juni 2020 @ 13:30:25 #208
8369 speknek
Another day another slay
pi_193782137
quote:
0s.gif Op donderdag 25 juni 2020 13:01 schreef RTR het volgende:
Lig jij al klaar met een shotgun onder je raam? Ik wel hoor.
pi_193782150
quote:
0s.gif Op donderdag 25 juni 2020 13:30 schreef speknek het volgende:

[..]

Lig jij al klaar met een shotgun onder je raam? Ik wel hoor.
Ik heb mijzelf jaren terug al voorzien van een arsenaal.
pi_193782255
quote:
0s.gif Op donderdag 25 juni 2020 13:25 schreef Specularium het volgende:

[..]

Of op tijd komen.
:@
pi_193782318
Heb een goede baan, maar ik ben wel bruin. Nice. 8-)

Ik ben het overigens oneens om quota te gebruiken van welk soort dan ook. Dat werkt incompetentie in de hand. Daarvan is er al genoeg in de ambtenaren wereld. Dat is algemeen bekend.
  donderdag 25 juni 2020 @ 13:44:16 #212
358523 IkStampOpTacos
Tacostamper extraordinaire
pi_193782350
quote:
Ja je bent wel een slachtoffer in dit land natuurlijk. Heb met je te doen man.
It's my life, it's now or never, I ain't gonna live forever.
-
Headstrong to take on anyone.
  donderdag 25 juni 2020 @ 13:44:17 #213
8369 speknek
Another day another slay
pi_193782352
quote:
0s.gif Op donderdag 25 juni 2020 12:28 schreef probeer het volgende:
Nou, wellicht is het dan eerst eens tijd om naar de eigen aannemingscommissie te kijken. Blijkbaar zitten daar een aantal mensen tussen die niet vies zijn van een beetje (bewuste/onbewuste) discriminatie.

Kijk dan eerst eens naar je eigen instelling, en zorg dat het daar zodanig geregeld is dat er vanaf dat moment geen discriminatie meer plaatsvindt. Als men dat oplost, trekt het namelijk vanzelf recht en is er helemaal geen positieve discriminatie meer nodig.
1. Ondanks de schreeuwende kop van het AD staat er geen beleid beschreven, alleen een richtlijn. Misschien is dit wel de manier waarop het gedaan wordt. Niet dat deze manier erg succesvol is gebleken over de jaren heen, omdat het o.a. socialisatie en ingroup biases miskent.
quote:
Zoals die Baaijen van de TuE, die nu helemaal loopt te jubelen over hun nieuwe beleid.

En dan denk ik ... Ja maar waarom treedt hij niet af dan? Onder zijn leiding is daar blijkbaar jarenlang gediscrimineerd.
Baaijens? Die is nog niet zo heel lang rector, dat is een roulerende taak. En het klopt wel dat de TU/e pas echt serieus werk is gaan maken nadat ze stevig op hun kloten hebben gekregen door het ministerie, maar dat komt natuurlijk ook omdat ze jarenlang het geprobeerd hebben op te krikken met "bij gelijke geschiktheid kiest men voor.." wat natuurlijk niet werkt om velerlei redenen. Het is nu wel de eerste keer samen met Baaijens dat er ook een vrouw in het CvB zit. Ik weet niet exact of de rector dat kiest of de voorzitter van het CvB.
quote:
En dat denkt hij nu goed te maken door de andere kant op te gaan discrimineren? Het zelfreinigend vermogen ontbreekt weer compleet.
Ik denk dat je iets kundiger moet zijn om zulke claims te maken, of waarom je anders denkt dat je het beter weet dan een groep wetenschappers.
quote:
"Kijk ons eens goed bezig zijn, maar we vertellen er niet bij dat de enige reden dat dit nodig is, is omdat we hiervoor jarenlang flink fout bezig waren." Nee, Baaijen schuift de gevolgen van zijn eigen tekortkomingen liever af op nieuwe sollicitanten, ipv er zelf verantwoordelijkheid voor te nemen.
Ik denk dat er helemaal niemand claimt dat er in het verleden geen steken zijn laten vallen, maar er zit wat hypocriets in tegen positieve discriminatie zeggen te zijn maar dan wel te verlangen dat kundige mensen op moeten stappen ten faveure van onkundige mensen. Vrouwen moeten versneld doorgroeien en plafonds afgebroken worden, maar dat is niet hetzelfde als een vrouw van straat plukken en baas van de universiteit te maken, alhoewel dat natuurlijk wel de stropop is die hier dikwijls wordt opgetuigd.
quote:
En daarmee is dat nieuwe 'positieve discriminatie' beleid dus voornamelijk een bevestiging van het eigen onvermogen om te stoppen met discriminatie.
Misschien als je de discussie tussen deontologie en utilitarisme niet kent.
pi_193782389
quote:
10s.gif Op donderdag 25 juni 2020 13:44 schreef IkStampOpTacos het volgende:

[..]

Ja je bent wel een slachtoffer in dit land natuurlijk. Heb met je te doen man.
Het probleem is eerder dat bepaalde minderheden claimen 'slachtoffer' te zijn en de blanke man voor al het leed in deze wereld verantwoordelijk is.
  donderdag 25 juni 2020 @ 13:47:14 #215
358523 IkStampOpTacos
pi_193782400
quote:
0s.gif Op donderdag 25 juni 2020 13:46 schreef RTR het volgende:

[..]

Het probleem is eerder dat bepaalde minderheden claimen 'slachtoffer' te zijn en de blanke man voor al het leed in deze wereld verantwoordelijk is.
Je klinkt anders aardig als iemand die zichzelf als slachtoffer ziet van een heksenjacht.
-
pi_193782437
quote:
0s.gif Op donderdag 25 juni 2020 13:47 schreef IkStampOpTacos het volgende:

[..]

Je klinkt anders aardig als iemand die zichzelf als slachtoffer ziet van een heksenjacht.
Volgens jou misschien.
  donderdag 25 juni 2020 @ 13:51:27 #217
358523 IkStampOpTacos
pi_193782468
quote:
0s.gif Op donderdag 25 juni 2020 13:49 schreef RTR het volgende:

[..]

Volgens jou misschien.
quote:
:+
-
pi_193782521
quote:
10s.gif Op donderdag 25 juni 2020 13:51 schreef IkStampOpTacos het volgende:

[..]

[..]

:+
Ik zie mezelf niet als slachtoffer.

Dat zouden anderen ook niet moeten doen en maar telkens 'diversiteit' door je strot willen douwen. Gelukkig zien steeds meer mensen dit in.
pi_193782787
quote:
0s.gif Op donderdag 25 juni 2020 12:04 schreef probeer het volgende:

[..]

Welke gelijke geschiktheid? Ik ben zeer benieuwd hoe ze dat bepalen. Naar hoeveel selectiepunten ze dan kijken, en hoe diep dat gaat.

Is het gelijke geschiktheid wanneer twee sollicitanten dezelfde opleiding hebben? Dan vraag ik me af waarom een cv en sollicitatiebrief toch heel wat meer informatie bevatten dan alleen de afgeronde opleidingen.

Is het gelijke geschiktheid wanneer twee sollicitanten dezelfde opleiding en werkervaring hebben? Ok, dan wat te denken van nevenactiviteiten en sociale competenties?

Gelijke geschiktheid is in 95% van de sollicitaties een wassen neus. Simpelweg omdat mensen niet hetzelfde zijn, en de statistische kans op twee mensen met precies dezelfde geschiktheid zeer klein is.

Hangt dus allemaal af van hoe gelijke geschiktheid ingevuld wordt. Komt het neer op 'aan de minimale eisen voor de functie voldoen' om als 'gelijk geschikt' gezien te worden? Of wordt er daadwerkelijk gekeken naar wie het best geschikt is, om alleen dan te kijken of daar wellicht meerdere kandidaten aan voldoen (raar hoor, meerdere mensen die het beste zijn).
Is dat zo? Sollicitaties komen heel vaak neer op keuzes tussen kandidaten met min of meer vergelijkbare achtergrond qua werkervaring en opleiding. Heel vaak komen er dan punten als 'betere klik', 'past goed in het team' en meer van dat soort zaken bij kijken. Kijk als je een schaats- of zwemwedstrijd hebt, dan is een finish waarbij mensen op de milliseconde gelijk de finish bereiken vrij onwaarschijnlijk. Bij een sollicitatie ligt dat toch vaak wel iets genuanceerder. Er zijn plussen en minnen, verschillende invalshoeken en ga zo maar door. Ik heb vaak genoeg procedures gedaan waarbij we meerder kandidaten hadden die we allemaal wel wilden aannemen. Dan komen er allerlei softe criteria om de hoek kijken die vooral een kwestie zijn van persoonlijke voorkeur. Dan kan 'meer diversiteit in de organisatie' best een overweging zijn. Sterker nog, dat is het bij ons ook best wel eens geweest. Dat is ironisch genoeg dan ook wel weer een deels rationeel besluit, want diversiteit is in de markt ook best een punt waarmee je je organisatie weer kunt verkopen.
pi_193783316
quote:
0s.gif Op donderdag 25 juni 2020 12:24 schreef daNpy het volgende:

[..]

Mwah, Amsterdam doet toch wat het zelf wil. Die trekken zich niets aan van wat er in Den Haag over hen geroepen word.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')