De TU Eindhoven? Nee die is voor zover ik weet niet teruggefloten. Er moet ook wel bijgezegd worden dat het niet verboden was om mannen aan te nemen (en meer dan de helft van de nieuw aangenomen mensen was volgens mij ook man), maar dat het eerste halfjaar van een vacature specifiek naar een vrouw gezocht moest worden.quote:Op woensdag 24 juni 2020 18:17 schreef F1gamer het volgende:
Was niet universiteit die alleen vrouwen wou aannemen en is terug gefloten door de rechter vanwege discriminatie.
Dat zou kunnen, maar is meestal niet zo. Ze stelt ook een representatie van 30% voor, en niet de afspiegeling van de samenleving van 51%. Daar houdt ze dus ook al rekening met de mogelijkheid dat er niet genoeg potentieel is.quote:Op woensdag 24 juni 2020 21:15 schreef Iblardi het volgende:
[..]
Ik zal wel een simpele boerenziel zijn (of misschien mis ik een cruciaal element in dit verhaal), maar waarom is dit "superconfronterend"? Omdat het een onwenselijk plaatje oplevert? Voor hetzelfde geld vormt die verdeling een afspiegeling van een daadwerkelijk veel kleiner aanbod aan niet-westerse kandidaten voor functies in de hogere schalen. Dat is dan toch niet de schuld van de gemeente?
Het is altijd een mix van competentie en chemie. Iedereen die wel eens gesprekken heeft gehad met sollicitanten weet dit.quote:Op woensdag 24 juni 2020 21:23 schreef W.H.I.S.T.L.E het volgende:
[..]
je zou eerder iemand aannemen die op papier wat minder is, dan iemand die op papier meer is, want geen klik.
Helemaal mee eens. Het gaat alleen nog maar over hokjes, niet meer over de persoon. Hele vervelende discussie vind ik het. 99% van de Nederlanders is ook helemaal niet met hokjes bezig, alleen de mensen met een agenda en de mensen die waarschijnlijk nog amper een allochtoon gezien hebben in hun leven, die zitten lekker in hun bubbel te ouwehoerenquote:Op woensdag 24 juni 2020 21:31 schreef saparmurat_niyazov het volgende:
[..]
Precies. Of andere interessegebieden, een mismatch qua vraag en aanbod in die specifieke regio, enz.
Bij deze en veel andere in de afgelopen weken opgelaaide kwesties worden individuele eigenschappen, wensen en mogelijkheden genegeerd, en de mens uiteindelijk versimpeld tot de hokjes "kleurtje of geen kleurtje". Een vrij onbeschaamde vorm van racisme, waarvan ik denk dat het uiteindelijk alles waarvan men beweert dat het zou moeten verhelpen, juist zal verergeren.
De Duitsers gebruikten 80 jaar geleden dit systeem:quote:Op woensdag 24 juni 2020 18:53 schreef JANdeDERDE het volgende:
Waarneer ben je wit ?
Hoeveel % van welk bloed mag je hebben?
je hebt helemaal gelijkquote:Op woensdag 24 juni 2020 21:39 schreef Pleun2011 het volgende:
[..]
Het is altijd een mix van competentie en chemie. Iedereen die wel eens gesprekken heeft gehad met sollicitanten weet dit.
Precies.quote:Op woensdag 24 juni 2020 21:39 schreef Pleun2011 het volgende:
[..]
Het is altijd een mix van competentie en chemie. Iedereen die wel eens gesprekken heeft gehad met sollicitanten weet dit.
Oeps! Ja, vergat dat er dus ook honderdduizenden momenteel daadwerkelijk kampen met GL-bewind. Vanaf een afstand is het weliswaar interessant te zien wat de consequenties zijn van extreem links in de hoogste regionen van een grootstedelijk stadsbestuur, maar kan me voorstellen dat het afzien is als je er woont en werkt.quote:Op woensdag 24 juni 2020 19:28 schreef thedeedster het volgende:
[..]
Makkelijk praten. Ik woon en werk er. GL wil het toerisme de nek omdraaien (waarin ik werk) en mensen die hier gewoon geen enkel recht hebben om hier te zijn, krijgen een rode loper.
Die linkse extremisten gaan een ramp ontketenen.
Alsof werkgevers liefdadigheidsinstellingen zijn. Ik moet ook geen Mocro's als collega's. Maakt mij dat een racist? Helemaal primaquote:Op woensdag 24 juni 2020 21:06 schreef W.H.I.S.T.L.E het volgende:
[..]
Ik hoop dat jij gelijk hebt met niet bepalen alleen op de Nederlandse taal. Dat de werkgevers ook zo gaan denken.
okquote:Op woensdag 24 juni 2020 22:04 schreef RTR het volgende:
[..]
Alsof werkgevers liefdadigheidsinstellingen zijn. Ik moet ook geen Mocro's als collega's. Maakt mij dat een racist? Helemaal prima![]()
![]()
![]()
Weer een trend die terugkomt van vroeger ^^quote:Op woensdag 24 juni 2020 21:43 schreef Van_Poppel het volgende:
[..]
De Duitsers gebruikten 80 jaar geleden dit systeem:
[ afbeelding ]
Blijkbaar streeft Amsterdam naar een zelfde soort systeem.
Dan zou je dit moeten toejuichen?quote:Op woensdag 24 juni 2020 22:09 schreef Ixnay het volgende:
Gelijkheid is wanneer we helemaal niet naar kleur en geslacht kijken.
Wij gaan Zweden achterna.
Ah oké thx.quote:Op woensdag 24 juni 2020 22:10 schreef JANdeDERDE het volgende:
[..]
Beleid op afkomst / afkomst een doorslaggevende rol laten spelen.
Discriminatie tegen een geschikte blanke Nederlandse sollicitant met 2 blanke Nederlandse ouders. Die heel graag deze baan wil. Ze willen hem graag aannemen. Maar Ahmed wil de baan ook, dus Jaap heeft pech.quote:
quote:
En nog even wachten en dan kunnen ze een Syrier voortrekken op Achmed die inmiddels 2 ouders heeft die in Nederland zijn geboren.quote:Op woensdag 24 juni 2020 22:12 schreef Ixnay het volgende:
[..]
Discriminatie tegen een geschikte blanke Nederlandse sollicitant met 2 blanke Nederlandse ouders. Die heel graag deze baan wil. Ze willen hem graag aannemen. Maar Ahmed wil de baan ook, dus Jaap heeft pech.
Dit land is naar de kloten man.quote:Op woensdag 24 juni 2020 22:15 schreef JANdeDERDE het volgende:
[..]
En nog even wachten en dan kunnen ze een Syrier voortrekken op Achmed die inmiddels 2 ouders heeft die in Nederland zijn geboren.
Goed systeem
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |