abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_193776825
quote:
0s.gif Op woensdag 24 juni 2020 18:19 schreef Bocaj het volgende:
Dit is racisme!
Tamelijk ja. Maargoed, de andere kant op mag dat gewoon, want alle blanke witte mensen zijn slavendrijvers en moeten hun gore racistische kankerbek dichthouden.

Zo werkt dat nu eenmaal. Compleet absurd.
De oude oude layout was veel beter!!
vosss is de naam,
met dubbel s welteverstaan.
pi_193776978
quote:
0s.gif Op woensdag 24 juni 2020 23:51 schreef Ixnay het volgende:

[..]

Kleur laten voor wat het is. Een totaal irrelevant gegeven.
Dat is allemaal leuk en aardig, waarom moet er dan "wit" van gemaakt worden om lekker te polariseren? Of sterker nog, blanke mensen weg te zetten. Flikker toch op met al die kwade bedoelingen vanwege kleur. Fucking racisten.
"Het enkele feit dat de gewasbeschermingsmiddelen zijn toegelaten, geeft in ieder geval geen garantie op het ontbreken van met name een uitgesteld schadelijk effect op de gezondheid van mensen."
  donderdag 25 juni 2020 @ 00:48:21 #178
44745 Ixnay
On The Hombre
pi_193777057
quote:
0s.gif Op donderdag 25 juni 2020 00:38 schreef ludovico het volgende:

[..]

Dat is allemaal leuk en aardig, waarom moet er dan "wit" van gemaakt worden om lekker te polariseren? Of sterker nog, blanke mensen weg te zetten. Flikker toch op met al die kwade bedoelingen vanwege kleur. Fucking racisten.
Blank is blank.
Wit is wit.

De meeste mensen van het blanke ras zijn eerder bruin dan wit. Het slaat nergens op om hun wit te noemen. Er is ook geen reden voor. Maar noem ze maar lekker wit. Maar ik voel me niet aangesproken bij het woord wit.
pi_193777069
quote:
0s.gif Op woensdag 24 juni 2020 23:32 schreef speknek het volgende:

[..]

Dat verklaart niet het gebrek aan representatie in hogere functies.
Misschien wil een zeer capabel persoon met niet-westerse achtergrond wel liever met veel aanzien heel goed verdienen in de advocatuur of het zakenleven in plaats van het openbaar bestuur, de amtenarij of de wetenschap in. ;)

Één ding staat vast en dat is dat het aangewezen antwoord op (door sommigen) veronderstelde discriminatie niet zekere discriminatie kan zijn. :') :W
pi_193777176
Zelfs als er wél spraken is discriminatie -wat aannemlijk is gezien in-group preference inherent is aan de mens, en waarom diversiteit een walgelijk dom idee-, is het 't dan waard om het grondwettelijke gelijkheidsbeginsel te ondermijnen?
Make Ethnic Nationalism The New Normal Again
pi_193777802
quote:
Amsterdam gaat niet westerse sollicitanten uitsluiten
TT klopt niet volgens mij
het woord 'niet' moet toch weggelaten worden
Aan deze tekst kunnen geen rechten worden ontleend.
Ik ben geen robot.
it's ok to be licht getint
I stand with (the) Netherlands. w/
pi_193777804
30% is alsnog te weinig vind ik
50% zou ik eerlijk gezegd wel redelijk kunnen noemen
Ik ben geen robot.
pi_193777875
quote:
0s.gif Op donderdag 25 juni 2020 05:46 schreef W.H.I.S.T.L.E het volgende:
30% is alsnog te weinig vind ik
50% zou ik eerlijk gezegd wel redelijk kunnen noemen
Dat zeg je ook alleen maar omdat dat je eigen kansen vergroot. ;)
“To destroy a people you must first sever their roots.”
pi_193777929
quote:
0s.gif Op woensdag 24 juni 2020 18:52 schreef Weltschmerz het volgende:

[..]

Maakt ook niet uit of dat op een carriereniveau is waarop er simpelweg door leeftijd veel minder gekleurden zijn. Ook trekken veel hogeropgeleiden uit de provincie naar Amsterdam om juist dat soort werk te gaan doen, dus is het een beetje onzin om de bevolkingssamenstelling van Amsterdam als uitgangspunt te nemen en die van de rest van Nederland er helemaal niet bij te betrekken.
En moet je wel uitgaan van de bevolkingssamenstelling of zou je moeten uitgaan van de bevolkingssamenstelling per opleidingsniveau waar je medewerkers voor zoekt. ;)
  donderdag 25 juni 2020 @ 07:31:09 #185
8369 speknek
Another day another slay
pi_193777987
quote:
10s.gif Op donderdag 25 juni 2020 00:50 schreef van_Lamehuizen het volgende:

[..]

Misschien wil een zeer capabel persoon met niet-westerse achtergrond wel liever met veel aanzien heel goed verdienen in de advocatuur of het zakenleven in plaats van het openbaar bestuur, de amtenarij of de wetenschap in. ;)

Één ding staat vast en dat is dat het aangewezen antwoord op (door sommigen) veronderstelde discriminatie niet zekere discriminatie kan zijn. :') :W
Au contraire, zoals je aan het streefgetal van 30% kunt zien, gaat men er vanuit dat het niet allemaal door discriminatie komt. Ofschoon duidelijk in de cijfers naar voren komt dat de representatie er wel is in het lage echelon, dus het gaat om doorstroming omhoog, niet de wens om in het openbare leven mee te doen. Het chanante is dat men hier niet toe wil geven dat de rest wel door discriminatie kan komen. Ik snap het wel hoor, dan moet je toegeven dat je misschien niet volledig door de bootstraps op je plek zit, en dat maakt veel mannetjes erg onzeker.
They told me all of my cages were mental, so I got wasted like all my potential.
pi_193778072
quote:
0s.gif Op donderdag 25 juni 2020 07:01 schreef Montagui het volgende:

[..]

Dat zeg je ook alleen maar omdat dat je eigen kansen vergroot. ;)
duh
Ik ben geen robot.
  donderdag 25 juni 2020 @ 08:04:24 #187
8369 speknek
Another day another slay
pi_193778177
quote:
0s.gif Op woensdag 24 juni 2020 23:59 schreef Pleun2011 het volgende:

[..]

Je wil alleen lezen wat jou goed uitkomt denk ik. Ik ga ervan uit dat er kennelijk gewoon minder geschikte kandidaten waren met een migratieachtergrond. Niet meer en niet minder.
Volgens mij moet je even reflecteren wat mij goed uitkomt en wat jou goed uitkomt en dan nog een keer naar je reactie kijken.
They told me all of my cages were mental, so I got wasted like all my potential.
pi_193778219
Ah, we gaan het Amsterdamse ambtenaren apparaat corrupter maken, uitstekend plan.
Rik: Hey guys, wouldn't it be AMAZING if all this money was real?
Vyvyan: Rik, that is the single most predictable and BORING thing anyone could ever say whilst playing Monopoly.
  donderdag 25 juni 2020 @ 08:17:57 #189
15746 daNpy
Marathon Coupé
pi_193778261
quote:
0s.gif Op woensdag 24 juni 2020 23:00 schreef LXIV het volgende:
Hebben niet-Westerse allochtonen dan verhoudingsgewijs dezelfde opleidingen als Nederlanders? Ik denk dat je beter dat als norm kunt nemen. Als maar 10% van de niet-Westerse allochtonen hoogopgeleid is, is het logisch dat zij geen 30% van de topfuncties bemannen.
Doe eens normaal met die rare praat, wij dulden geen logica!
You can sleep in a racecar, but you can't race a house!
Op zaterdag 12 november 2022 13:41 schreef knoopie het volgende:
Daar kan je wel om lachen, maar de motorolie vervangen is een stuk handiger in de badkuip dan op je vloerkleed in de woonkamer.
  donderdag 25 juni 2020 @ 08:18:18 #190
445329 detaris
Bonenteller en rekenmeester
pi_193778265
En als dit beleid faalt net als al het vergelijkbaar beleid in het verleden en in andere steden ligt dit uiteraard aan structureel racisme, ofzo. :')
pi_193778277
quote:
0s.gif Op donderdag 25 juni 2020 08:18 schreef detaris het volgende:
En als dit beleid faalt net als al het vergelijkbaar beleid in het verleden en in andere steden ligt dit uiteraard aan structureel racisme, ofzo. :')
Yup zelfs het mislukken van voortrekken is de schuld van de witte man. Die had namelijk de donkere medemens aan zijn haar uit zijn huis moeten slepen om hem achter een bureau in het gemeente huis van Amsterdam te plempen. Oh, wacht eens. ;)
Rik: Hey guys, wouldn't it be AMAZING if all this money was real?
Vyvyan: Rik, that is the single most predictable and BORING thing anyone could ever say whilst playing Monopoly.
  donderdag 25 juni 2020 @ 08:46:27 #192
8369 speknek
Another day another slay
pi_193778477
Ik ben er helemaal voor om alleen hoogopgeleiden managers te maken, maar 90% heeft nu alleen maar hbo. Sommigen zetten dan ing. voor hun naam :')_!
pi_193778653
quote:
0s.gif Op woensdag 24 juni 2020 21:43 schreef Van_Poppel het volgende:

[..]

De Duitsers gebruikten 80 jaar geleden dit systeem:

[ afbeelding ]

Blijkbaar streeft Amsterdam naar een zelfde soort systeem.
Ik mis even het voorbehoud 'bij gelijke geschiktheid' in dit plaatje. Wellicht gewoon een slordigheidje in het diagram want die Duitsers waren destijds hele sympathieke jongens verder.
Volkorenbrood: "Geen quotes meer in jullie sigs gaarne."
  Moderator / Redactie Sport donderdag 25 juni 2020 @ 09:25:56 #194
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_193778819
Is een groot deel van de immigranten niet gewoon werk-gerelateerd? Met je 51% :W
100.000 katjes
Fuck the EBU!
pi_193780536
quote:
1s.gif Op donderdag 25 juni 2020 07:31 schreef speknek het volgende:

[..]

Het chanante is dat men hier niet toe wil geven dat de rest wel door discriminatie kan komen.
quote:
0s.gif Op donderdag 25 juni 2020 01:09 schreef LLOD het volgende:
Zelfs als er wél spraken is discriminatie - wat aannemlijk is gezien in-group preference inherent is aan de mens, en waarom diversiteit een walgelijk dom idee is -
Make Ethnic Nationalism The New Normal Again
pi_193780739
Positieve discriminatie is net zo schadelijk als 'gewone' discriminatie. Hoewel het een leuk middel is om statistiek recht te trekken, betekent het op individueel niveau nog steeds niets anders dan het oneerlijk achterstellen van degene die je niet voortrekt.

Maar hej, men kan dan wel leuk doen alsof discriminatie niet meer bestaat omdat de verhouding rechtgetrokken is.
"Pools are perfect for holding water"
pi_193780800
quote:
0s.gif Op donderdag 25 juni 2020 11:53 schreef probeer het volgende:
Positieve discriminatie is net zo schadelijk als 'gewone' discriminatie. Hoewel het een leuk middel is om statistiek recht te trekken, betekent het op individueel niveau nog steeds niets anders dan het oneerlijk achterstellen van degene die je niet voortrekt.

Maar hej, men kan dan wel leuk doen alsof discriminatie niet meer bestaat omdat de verhouding rechtgetrokken is.
Waar zou in gevallen van gelijke geschiktheid wél op moeten worden geselecteerd volgens jou?
Volkorenbrood: "Geen quotes meer in jullie sigs gaarne."
  donderdag 25 juni 2020 @ 12:04:05 #198
15746 daNpy
Marathon Coupé
pi_193780959
quote:
0s.gif Op donderdag 25 juni 2020 11:53 schreef probeer het volgende:

Positieve discriminatie bestaat dan ook helemaal niet. Negatieve evenmin.

Het hele idee van discriminatie is dat iemand hinder ondervind omwille van eigenschappen of vooroordelen die er niet toe doen, en iemand anders heeft daar voordeel van. Draai het om en er staat precies hetzelfde.
You can sleep in a racecar, but you can't race a house!
Op zaterdag 12 november 2022 13:41 schreef knoopie het volgende:
Daar kan je wel om lachen, maar de motorolie vervangen is een stuk handiger in de badkuip dan op je vloerkleed in de woonkamer.
pi_193780966
quote:
0s.gif Op donderdag 25 juni 2020 11:56 schreef Monolith het volgende:

[..]

Waar zou in gevallen van gelijke geschiktheid wél op moeten worden geselecteerd volgens jou?
Welke gelijke geschiktheid? Ik ben zeer benieuwd hoe ze dat bepalen. Naar hoeveel selectiepunten ze dan kijken, en hoe diep dat gaat.

Is het gelijke geschiktheid wanneer twee sollicitanten dezelfde opleiding hebben? Dan vraag ik me af waarom een cv en sollicitatiebrief toch heel wat meer informatie bevatten dan alleen de afgeronde opleidingen.

Is het gelijke geschiktheid wanneer twee sollicitanten dezelfde opleiding en werkervaring hebben? Ok, dan wat te denken van nevenactiviteiten en sociale competenties?

Gelijke geschiktheid is in 95% van de sollicitaties een wassen neus. Simpelweg omdat mensen niet hetzelfde zijn, en de statistische kans op twee mensen met precies dezelfde geschiktheid zeer klein is.

Hangt dus allemaal af van hoe gelijke geschiktheid ingevuld wordt. Komt het neer op 'aan de minimale eisen voor de functie voldoen' om als 'gelijk geschikt' gezien te worden? Of wordt er daadwerkelijk gekeken naar wie het best geschikt is, om alleen dan te kijken of daar wellicht meerdere kandidaten aan voldoen (raar hoor, meerdere mensen die het beste zijn).

[ Bericht 4% gewijzigd door probeer op 25-06-2020 12:12:08 ]
pi_193780971
quote:
0s.gif Op donderdag 25 juni 2020 12:04 schreef daNpy het volgende:

[..]

Positieve discriminatie bestaat dan ook helemaal niet. Negatieve evenmin.

Het hele idee van discriminatie is dat iemand hinder ondervind omwille van eigenschappen of vooroordelen die er niet toe doen, en iemand anders heeft daar voordeel van.
Helemaal mee eens.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')