ik heb heel vaak gesolliciteerd en helemaal geen antwoord gekregen met een reden of wat dan ook.quote:Op woensdag 24 juni 2020 18:18 schreef Jaroon het volgende:
Solliciteren er dan veel 'allochtonen"op vacatures dan? Dat wil ik dan ook horen met de reden waarom die dan niet worden aangenomen tot nu toe.
Ik had laatst een jongen uit helmond die zei dat hij werk zocht. Dus ik vertelde dat ik een mooie functie, dik salaris, mooie leasebak en goede secondaire voorwaarden voorwaarden etc. zegt die gast: 'je maakt een grapje zeker?' dus ik 'ja, jij begon'quote:Op woensdag 24 juni 2020 18:18 schreef Jaroon het volgende:
Solliciteren er dan veel 'allochtonen"op vacatures dan? Dat wil ik dan ook horen met de reden waarom die dan niet worden aangenomen tot nu toe.
Bij Amsterdam?quote:Op woensdag 24 juni 2020 18:20 schreef W.H.I.S.T.L.E het volgende:
[..]
ik heb heel vaak gesolliciteerd en helemaal geen antwoord gekregen met een reden of wat dan ook.
Ja, op vacatures in Amsterdamquote:
Kan het ook aan je cv liggen.....?quote:Op woensdag 24 juni 2020 18:20 schreef W.H.I.S.T.L.E het volgende:
[..]
ik heb heel vaak gesolliciteerd en helemaal geen antwoord gekregen met een reden of wat dan ook.
Oei. Konden ze uit jouw sollicitatiebrief of cv afleiden dat jij een niet-westerse achtergrond hebt?quote:
jaquote:
jaquote:Op woensdag 24 juni 2020 18:22 schreef voetbalmanager2 het volgende:
[..]
Oei. Konden ze uit jouw sollicitatiebrief of cv afleiden dat jij een niet-westerse achtergrond hebt?
Sterkte met verder zoeken dan.quote:
ik hoop het, nog ff afwachten dusquote:Op woensdag 24 juni 2020 18:23 schreef voetbalmanager2 het volgende:
[..]
Sterkte met verder zoeken dan.
Misschien dat deze harde quota weer nieuwe deuren opent voor jou in Amsterdam.
Tja, ik snap iig niet waarom het uitsluiten van groep x racisme zou zijn en het uitsluiten van groep y niet.quote:
Die is gekozen, niet aangenomen, voor verkiezing hoef je verder niets te kunnen.quote:
je moet deugenquote:Op woensdag 24 juni 2020 18:32 schreef nixxx het volgende:
[..]
Die is gekozen, niet aangenomen, voor verkiezing hoef je verder niets te kunnen.
Het is ongrondwettig natuurlijk. Maar rechters besluiten wel vaker dat hun mening boven de wet of grondwet gaat.quote:Op woensdag 24 juni 2020 18:35 schreef Straatcommando. het volgende:
Volgens mij zou je hier een zaak van kunnen maken en die nog winnen ook. Compleet van de pot gerukt.
ze proberen van alles om ze toch geschikt te maken voor zulke functiesquote:Op woensdag 24 juni 2020 18:43 schreef MevrouwPuff het volgende:
Dat 51% van de beroepsbevolking allochtoon is, zegt natuurlijk niets over het percentage dat geschikt is voor dergelijke functies.
Twee van dit soort initiatieven hielp niet, waarom zou dit wel lukken?
De grondwet mag ie ook helemaal niet gebruiken om te toetsen. En dat is dan weer aan de wetgever om te veranderen.quote:Op woensdag 24 juni 2020 18:38 schreef Weltschmerz het volgende:
[..]
Het is ongrondwettig natuurlijk. Maar rechters besluiten wel vaker dat hun mening boven de wet of grondwet gaat.
Het gaat niet meer om geschiktheid. Het gaat om diversiteit. Kunde is ondergeschikt. Beter iemand die misschien slechter in z'n werk is, hij heeft een kleurtje dus dat maakt veel goed.quote:Op woensdag 24 juni 2020 18:43 schreef MevrouwPuff het volgende:
Dat 51% van de beroepsbevolking allochtoon is, zegt natuurlijk niets over het percentage dat geschikt is voor dergelijke functies.
In 2015 was 71 procent van de gewone ambtenaren in Amsterdam al iemand met een migratieachtergrond. Zodra ze aan de vereisten voldoen worden ze direct aangenomen. Waarschijnlijk al sneller dan een wit iemand.quote:Op woensdag 24 juni 2020 18:43 schreef MevrouwPuff het volgende:
positieve discriminatie bestaat helemaal niet. Als je dat denkt te doen duscrimineer je een andere groep.quote:Op woensdag 24 juni 2020 18:25 schreef Kamover het volgende:
Positieve discriminatie is gewoon nog steeds discriminatie en daarom ook zeer kwalijk ondanks dat het woord ‘positieve’ wat anders suggereert.
Je mag wetten niet aan de grondwet toetsten, lagere regelingen wel. De gemeente Amsterdam is niet bevoegd om wetten te maken.quote:Op woensdag 24 juni 2020 18:45 schreef Piles het volgende:
[..]
De grondwet mag ie ook helemaal niet gebruiken om te toetsen. En dat is dan weer aan de wetgever om te veranderen.
Denk jij dat ze aan afgewezen witte sollicitanten de werkelijke reden van hun afwijzing vertellen?quote:Op woensdag 24 juni 2020 18:35 schreef Straatcommando. het volgende:
Volgens mij zou je hier een zaak van kunnen maken en die nog winnen ook. Compleet van de pot gerukt.
Maakt ook niet uit of dat op een carriereniveau is waarop er simpelweg door leeftijd veel minder gekleurden zijn. Ook trekken veel hogeropgeleiden uit de provincie naar Amsterdam om juist dat soort werk te gaan doen, dus is het een beetje onzin om de bevolkingssamenstelling van Amsterdam als uitgangspunt te nemen en die van de rest van Nederland er helemaal niet bij te betrekken.quote:Op woensdag 24 juni 2020 18:48 schreef voetbalmanager2 het volgende:
[..]
In 2015 was 71 procent van de gewone ambtenaren in Amsterdam al iemand met een migratieachtergrond. Zodra ze aan de vereisten voldoen worden ze direct aangenomen. Waarschijnlijk al sneller dan een wit iemand.
Maar daar gaat het hun niet om. Alle hogere functies en de beter betaalde banen moeten voor minstens 30% uit niet witten bestaan. Ongeacht of er in de andere groepen wel voldoende gekwalificeerde kandidaten zijn.
Je hebt gelijkquote:Op woensdag 24 juni 2020 18:49 schreef Weltschmerz het volgende:
[..]
Je mag wetten niet aan de grondwet toetsten, lagere regelingen wel. De gemeente Amsterdam is niet bevoegd om wetten te maken.
Ligt eraan denk ik. Als ze gewoonlijk kijken of je bij de roeivereniging zat omdat je dan in het team past, dan kan je dat best slippen. Als iemand met een mbo niveau 2 solliciteert op een wo functie lijkt me niet dat ze dat kunnen rechtbreien.quote:Op woensdag 24 juni 2020 18:48 schreef voetbalmanager2 het volgende:
[..]
In 2015 was 71 procent van de gewone ambtenaren in Amsterdam al iemand met een migratieachtergrond. Zodra ze aan de vereisten voldoen worden ze direct aangenomen. Waarschijnlijk al sneller dan een wit iemand.
Maar daar gaat het hun niet om. Alle hogere functies en de beter betaalde banen moeten voor minstens 30% uit niet witten bestaan. Ongeacht of er in de andere groepen wel voldoende gekwalificeerde kandidaten zijn.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Dus ook de blokfluitvereniging of balletvereniging waar nooit een zwarte deel van uit wil maken en waar geen enkele niet-witte naar komt kijken.Steun het Kiva Fok! team!
http://www.kiva.org/team/fok
geen idee, zal wel weer niet geholpen hebbenquote:Op woensdag 24 juni 2020 18:59 schreef ThePlaneteer het volgende:
Is er trouwens iets bekend over dat vrouwenbeleid van de TU Delft van vorig jaar? Nooit meer wat van gehoord ben wel benieuwd.
Neuh, als het maar niet blank is.quote:Op woensdag 24 juni 2020 18:51 schreef Harvest89 het volgende:
Fuck kwaliteit, als het maar een kleur heeft.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |