quote:Op vrijdag 1 mei 2020 12:08 schreef raptorix het volgende:
https://www.ad.nl/koken-e(...)-juni-open~ae0398f9/
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
Wat is deze?quote:Tegen de regels in?
,,Ja, dat zal dan een democratisch genomen besluit zijn. Het kabinet had bedacht dat de scholen open konden blijven, maar door protest van leraren en scholen gingen die ook op slot. Dat was een democratisch genomen besluit. Dat zal het onze straks ook zijn. En zie de regels dan maar eens te handhaven.’’
Goede zaak toch? Dat spekt de staatskas met al die boetes die hij gaat krijgen. Die vent heeft poen zat.quote:Op vrijdag 1 mei 2020 12:08 schreef raptorix het volgende:
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
Hij denkt dat veel bedrijven meedoen, maar ik denk toch dat hij van een koude kermis thuis komt als hij op de burgerlijke ongehoorzaamheid van de Nederlander rekent.quote:Op vrijdag 1 mei 2020 12:09 schreef mazaru het volgende:
[..]
Goede zaak toch? Dat spekt de staatskas met al die boetes die hij gaat krijgen. Die vent heeft poen zat.
Loopt die data twee weken achter altijd?quote:Op vrijdag 1 mei 2020 12:11 schreef zoost het volgende:
Oversterfte daalt. Ongeveer 7.5K meer mensen dan "Normaal"
2020 week 13* 4441
2020 week 14* 5073
2020 week 15* 4955
2020 week 16* 4264
2020 week 16* 4028
Bron: CBS
[ afbeelding ]
Cijfers uit 2105?quote:Op vrijdag 1 mei 2020 12:11 schreef zoost het volgende:
Oversterfte daalt. Ongeveer 7.5K meer mensen dan "Normaal"
2020 week 13* 4441
2020 week 14* 5073
2020 week 15* 4955
2020 week 16* 4264
2020 week 16* 4028
Bron: CBS
[ afbeelding ]
Ik begrijp dat jij als ondernemer geen uitweg meer ziet en denkt: slot van de deur, de dood of de gladiolen. Maar het gaat niet werken. De individuele klant gaat, als het virus hem al niet tegenhoudt, niet in grote getale een boete en een strafblad riskeren.quote:Op vrijdag 1 mei 2020 12:08 schreef raptorix het volgende:
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
Heul veul bekeuringen.quote:
Je mist solidariteit richting de zorg? Alle maatregelen vergeten? Waar vrijwel iedereen zich gewoon aan houdt? Dat is toch echt voor de zorg. Je benoemt zelf de werknemers (ik had die in mijn post ook genoemd overigens - want die worden net zo hard geraakt ja). Een grote groep mensen zitten nu zonder baan. En waarom? Omdat we vrij veel beroepen tijdelijk opofferen voor de zorg. Maar nee, er is totaal geen solidariteit naar de zorg.quote:Op vrijdag 1 mei 2020 11:36 schreef BoerHagenees het volgende:
[..]
Ik mis dan wel weer solidariteit naar de zorg toe, en werknemers die nu op straat komen te staan bij sommigen hier. Want ondernemers zijn blijkbaar de enigen die veel te lijden hebben onder deze crisis, financieel danwel emotioneel, als je sommigen mag geloven hier. Maar dat isnatuurlijk niet zo. Denk dat een zorgverlener daar misschien wel meer over te vertellen heeft dan de gemiddelde ondernemer.
Het lijkt wel alsof Nederland uit 17 miljoen ondernemers bestaat op dit forum. De 'gewone' werknemer, zorgverlener en leraar moet ff dimmen, de ondernemer die heeft het pas zwaar.
Wereldvreemde ondernemer inderdaad. De Staat is de baas en is almachtig. Die macht wordt niet vaak ingezet en dus heeft hij moeite met accepteren van de realiteit.quote:Op vrijdag 1 mei 2020 12:13 schreef maan_man het volgende:
[..]
Ik begrijp dat jij als ondernemer geen uitweg meer ziet en denkt: slot van de deur, de dood of de gladiolen. Maar het gaat niet werken. De individuele klant gaat, als het virus hem al niet tegenhoudt, niet in grote getale een boete en een strafblad riskeren.
Daar ben ik ook benieuwd naar. Als ik dat gejank hoor over hoe verschrikkelijk het is dat mensen niet naar de kroeg kunnen en dat ze daar bijna psychische klachten van krijgen. Dan zou die groep het er toch wel voor over moeten hebben om 400 euro extra voor dat biertje te betalen?quote:Op vrijdag 1 mei 2020 12:13 schreef Gia het volgende:
[..]
Heul veul bekeuringen.
Goed voor de staatskas.
Vraag me ook af hoeveel klanten er een dikke bekeuring voor over hebben om weer een biertje te kunnen gaan pakken.
Ja, ik heb het gezien, en ik weet dat hij 0,0 expertise heeft. Ze kunnen net zo goed jij of mij daar neer zetten.quote:Op vrijdag 1 mei 2020 11:28 schreef Vliegbaard het volgende:
[..]
Heb je het gezien? Waarschijnlijk knap je al af bij de naam Maurice de Hond.
Dat dachten Moebarak en Ben Ali ook, maar die stellingname is toch iets te absoluut.quote:Op vrijdag 1 mei 2020 12:14 schreef Confetti het volgende:
[..]
Wereldvreemde ondernemer inderdaad. De Staat is de baas en is almachtig. Die macht wordt niet vaak ingezet en dus heeft hij moeite met accepteren van de realiteit.
Als jij denkt dat ik geen begrip heb voor ZZP'ers, dan heb jij toch wat dingen niet helemaal goed begrepen of goed gelezen. Mijn beste vriend is trouwens ook zelfstandige, die heeft inderdaad aangeklopt bij de gemeente (TOZO). Ja, dat is vervelend, maar er zijn ergere dingen op de wereld. Morgen zie ik hem trouwens weer, voor het eerst in 7 weken dat ik er echt eens uit ben trouwens.quote:Op vrijdag 1 mei 2020 12:01 schreef Da_Sandman het volgende:
[..]
Het is triest om te constateren dat er bij bepaalde users totaal geen begrip voor zzp-ers dan wel kleine bedrijven is. Dat heeft verdomd weinig met nuance te maken waar je al een aantal posts over zit te zeuren.
Welke expertise heeft hij niet?quote:Op vrijdag 1 mei 2020 12:17 schreef JochemSjakie het volgende:
[..]
Ja, ik heb het gezien, en ik weet dat hij 0,0 expertise heeft. Ze kunnen net zo goed jij of mij daar neer zetten.
quote:Op vrijdag 1 mei 2020 12:17 schreef JochemSjakie het volgende:
[..]
Ja, ik heb het gezien, en ik weet dat hij 0,0 expertise heeft. Ze kunnen net zo goed jij of mij daar neer zetten.
Niemand jankt hier dat hij/zij enkel op een terrasje wil zitten. Dat wordt er in elk topic weer bijgehaald, maar het is de makkelijkste counter richting voorstanders van meer versoepelingen gok ik zo (en als je het al over janken wil hebben, moet je ook niet vergeten te benoemen dat er hier wat users zijn die dagelijks lopen te janken voor een lange verlenging van de maatregelen - ik vind janken alleen zo'n kutwoord, maar hey, als jij het er bij wil halen..doe het dan goed). Bepaalde mensen hebben het er moeilijk mee dat ze nu veel dingen niet kunnen doen die ze eerder wel konden doen. Drankje pakken is slechts een van die dingen. Veel mensen voelen zich in deze tijd alleen. Afgesloten. Dat moet gewoon gezegd kunnen worden. Daarnaast willen sommigen hier een betere economie omdat dat weer banen oplevert. Meer mensen die niet in de schuld terecht komen, of uberhaupt een dak boven hun hoofd kunnen betalen. Meer mensen die weer wat meer gebruikelijke dingen kunnen doen met als gevolg dat depressies verminderen.quote:Op vrijdag 1 mei 2020 12:16 schreef mazaru het volgende:
[..]
Daar ben ik ook benieuwd naar. Als ik dat gejank hoor over hoe verschrikkelijk het is dat mensen niet naar de kroeg kunnen en dat ze daar bijna psychische klachten van krijgen. Dan zou die groep het er toch wel voor over moeten hebben om 400 euro extra voor dat biertje te betalen?
Dan ben je best progressief en risiconemend t.o.v. de huidige maatregelen.quote:Op vrijdag 1 mei 2020 12:19 schreef Salina het volgende:
En zo zijn er wel meer dingen die wat mij betreft gefaseerd en geleidelijk weer open zouden mogen en/of kunnen. Er is van alles mogelijk. Denk aan sportscholen: max aantal bezoekers tegelijkertijd, van te voren inschrijven via website of iets dergelijks. Beetje creatief zijn en er kan best wat gefaseerd open binnen nu en enkele weken. Denk ik.
Nog niet eens *2.quote:
Het staat je vrij om te denken dat men met SMS berichten een virus kan onderdrukken, of dmv het testen van 0,6% van de bevolking, ik geloof daar niet in.quote:Op vrijdag 1 mei 2020 02:43 schreef Markesh het volgende:
Ga je nu werkelijk aankomen met Zuid Korea als voorbeeld?
Het heeft er veel van weg dat je totaal niet weet hoe het er daar aan toe ging/ gaat. Dus speciaal voor jou:
Het opvallendst en wellicht effectiefst zijn de sms-berichten van de overheid, die aangeven waar besmette personen zijn geweest, met naam en tijdstip van restaurants, winkels, kerken en andere plaatsen. Deze informatie is ook in apps op de telefoon te bekijken. Raakt dit aan privacy? Wellicht, maar het voorkomt onmiskenbaar nieuwe besmettingen.
Wie toch vreest dat hij of zij besmet is, hoeft niet lang in onzekerheid te verkeren. Zuid-Korea is wereldrecordhouder coronatesten, in totaal zijn inmiddels ruim 250.000 tests afgenomen. De inwoners hoeven daarvoor niet naar de dokter of het ziekenhuis, ze kunnen naar speciale testcentra waar het ook de automobilist gemakkelijk wordt gemaakt. Die heeft niet uit te stappen, maar krijgt door het opengedraaide raampje heen een wattenstaafje in mond en neus. Uitslag binnen 24 uur per sms.
Alle geschikte laboratoria zijn aan het werk gezet
Een gebrek aan tests is er niet. Zodra het probleem in Zuid-Korea duidelijk werd, zijn alle geschikte laboratoria aan het werk gezet en sindsdien draaien producenten overuren. Op dit moment kunnen er meer dan tienduizend mensen per dag worden getest. Experts in veel landen betwijfelen het nut van zoveel testen, maar het biedt wel zekerheid en daarmee rust: de Koreanen weten of ze besmet zijn en kunnen passende maatregelen nemen.
Tests zijn echter niet verplicht en zo kon de beruchte ‘patiënt 31’ alsnog veel mensen besmetten. Ondanks aandringen van artsen wilde zij, ook lid van de sektarisce Shincheonji-kerk, zich eerst niet laten testen. Inmiddels is er een wet aangenomen die mensen dwingt mee te werken met medisch personeel. Wie weigert, kan zelfs gevangenisstraf krijgen.
Het is ook vakantie hè.quote:Op vrijdag 1 mei 2020 12:25 schreef ludovico het volgende:
[..]
Dan ben je best progressief en risiconemend t.o.v. de huidige maatregelen.
De scholen zijn nog niet eens open terwijl de kindertjes praktisch 0 kans hebben op IC opname.
De gehele situatie is dat toch? Zat mensen die zich eens in de arm knepen in de hoop dat dit allemaal een nare droom was...quote:Op vrijdag 1 mei 2020 11:39 schreef maan_man het volgende:
[..]
Bij welke financiële crises zaggen wij een reductie van de omzet tot 0? Wat nu gebeurt is gewoon surreëel.
Tot week 10 hadden wij een redelijk mild jaar. Ik ben straks wel geïnteresseerd naar de oversterfte over een periode van 12 en 16 maanden. Worden de zwakkeren nu massaal iets eerder uit de roulatie gehaald of sterven er over een langere periode extra mensen.quote:
Ja hoi het is wel goed met me maaaaar ik stipte alleen aan dat niet iedere zzp-er die een groter huis dan een ander heeft en nu toch zijn hand ophoudt per definitie boven zijn stand heeft geleefd. Doe je dat wel, zoals een aantal users in het vorige deel deed, dan is dat domweg niets anders dan afgunst. Zonder in iemands portemonnee te kijken wijzen.quote:Op vrijdag 1 mei 2020 12:19 schreef Salina het volgende:
[..]
Als jij denkt dat ik geen begrip heb voor ZZP'ers, dan heb jij toch wat dingen niet helemaal goed begrepen of goed gelezen. Mijn beste vriend is trouwens ook zelfstandige, die heeft inderdaad aangeklopt bij de gemeente (TOZO). Ja, dat is vervelend, maar er zijn ergere dingen op de wereld. Morgen zie ik hem trouwens weer, voor het eerst in 7 weken dat ik er echt eens uit ben trouwens.
Ik pleit alleen voor zaken van meerdere kanten bekijken, in tegenstelling tot wat de meeste mensen hier plegen te moeten doen. Kijk ook eens naar jezelf, je uitgaven, je creativiteit, wat heb je zelf de afgelopen jaren gespaard en gedaan om jezelf te beschermen tegen bepaalde onvoorziene omstandigheden.
Maar het is wel weer goed met je.
NB:
Overigens heb ik hier nooit iets gezegd over wel of niet heropenen van de economie of iets dergelijks. Maar hier komt ie dan. Ik denk best dat de horeca binnenkort geleidelijk en gefaseerd, gedeeltelijk, kan gaan beginnen aan heropening. Buiten, op het terras. In Tilburg hebben meerdere horeca-ondernemers de handen al ineen geslagen om één groot openluchtterras van de binnenstad te maken. Binnen wordt lastiger. Nog maar even niet doen; evenals discotheken, nachtclubs, grote evenementen. Tot zover de café's.
En zo zijn er wel meer dingen die wat mij betreft gefaseerd en geleidelijk weer open zouden mogen en/of kunnen. Er is van alles mogelijk. Denk aan sportscholen: max aantal bezoekers tegelijkertijd, van te voren inschrijven via website of iets dergelijks. Beetje creatief zijn en er kan best wat gefaseerd open binnen nu en enkele weken. Denk ik.
Haha ja precies dat gelul over die terrasjes steeds. Hebben die users wel eens naar buiten gekekenquote:Op vrijdag 1 mei 2020 12:25 schreef AlwaysHappy het volgende:
[..]
Niemand jankt hier dat hij/zij enkel op een terrasje wil zitten. Dat wordt er in elk topic weer bijgehaald, maar het is de makkelijkste counter richting voorstanders van meer versoepelingen gok ik zo (en als je het al over janken wil hebben, moet je ook niet vergeten te benoemen dat er hier wat users zijn die dagelijks lopen te janken voor een lange verlenging van de maatregelen - ik vind janken alleen zo'n kutwoord, maar hey, als jij het er bij wil halen..doe het dan goed). Bepaalde mensen hebben het er moeilijk mee dat ze nu veel dingen niet kunnen doen die ze eerder wel konden doen. Drankje pakken is slechts een van die dingen. Veel mensen voelen zich in deze tijd alleen. Afgesloten. Dat moet gewoon gezegd kunnen worden. Daarnaast willen sommigen hier een betere economie omdat dat weer banen oplevert. Meer mensen die niet in de schuld terecht komen, of uberhaupt een dak boven hun hoofd kunnen betalen. Meer mensen die weer wat meer gebruikelijke dingen kunnen doen met als gevolg dat depressies verminderen.
Maar begin vooral maar telkens over die terrasjes.
Daalt lekkerquote:Op vrijdag 1 mei 2020 12:37 schreef Nia het volgende:
Aantal IC patiënten nu onder de 700.
https://stichting-nice.nl/:
COVID-19 infecties op de IC’s
Laatste update: 01-05-2020 12:32
Nederlandse IC patiënten in Nederlandse en Duitse IC’s
Totaal aantal (bewezen en verdachte) COVID-19 IC-patiënten vandaag: 697
Totaal aantal Nederlandse IC’s met tenminste één bewezen of verdachte COVID-19 patiënt vandaag: 74
Totaal (cumulatief) aantal bewezen of verdachte COVID-19 patiënten waarvoor IC-opname nodig was: 2807
Totaal (cumulatief) aantal bewezen of verdachte COVID-19 patiënten met fatale afloop: 710
Tegen het zere been van een niet bestaande vijand.quote:
Ik had er eerder niet echt last van, maar begin inmiddels wel behoefte te krijgen aan mensen om me heen. Op een terrasje zitten hoeft van mij niet, maar mis mijn vrienden en familie. Videobellen is niet hetzelfde.quote:Op vrijdag 1 mei 2020 12:39 schreef Da_Sandman het volgende:
[..]
Haha ja precies dat gelul over die terrasjes steeds. Hebben die users wel eens naar buiten gekeken.
We hebben een user hier die onderdeel is van de onderzoeksgroep en updates geeft in de vaccin thread.quote:Op vrijdag 1 mei 2020 12:29 schreef Adrie072 het volgende:
Kandidaat-vaccin uit Oxford doet virologen hopen
Zou het dan toch lukken om al voor het einde van het jaar een werkend vaccin te hebben? Steeds meer kenners durven die hoop hardop uit te spreken, nu Britse wetenschappers een vaccin tegen het nieuwe coronavirus met succes hebben getest op apen.
Is er bijvoorbeeld een twitter account die dit op de voet volgt?
Maar je kan toch best een keer op bezoek bij iemand of iemand bij jou?quote:Op vrijdag 1 mei 2020 12:44 schreef Messina het volgende:
maar mis mijn vrienden en familie. Videobellen is niet hetzelfde.
Zoals wat? Je mag gewoon naar buiten, je mag op bezoek bij vrienden en je mag naar de winkel.quote:Op vrijdag 1 mei 2020 12:25 schreef AlwaysHappy het volgende:
[..]
Bepaalde mensen hebben het er moeilijk mee dat ze nu veel dingen niet kunnen doen die ze eerder wel konden doen.
quote:Op vrijdag 1 mei 2020 12:42 schreef Da_Sandman het volgende:
[..]
Tegen het zere been van een niet bestaande vijand.
Dankje, ga ik volgen!quote:Op vrijdag 1 mei 2020 12:44 schreef Za het volgende:
[..]
We hebben een user hier die onderdeel is van de onderzoeksgroep en updates geeft in de vaccin thread.
Tijden van oorlog.quote:
Iemand wijzen op een domme uitspraak is wat anders dan een schop tegen de zere plek. Je praatte gewoon onzin.quote:
Ach, het is gewoon de makkelijkste counter als ze even geen argumenten meer hebben.quote:Op vrijdag 1 mei 2020 12:39 schreef Da_Sandman het volgende:
[..]
Haha ja precies dat gelul over die terrasjes steeds. Hebben die users wel eens naar buiten gekeken.
Onmogelijk om een discussie te hebben met mensen die zo kinderachtig zijn dat ze niet weten hoe ze moeten reageren als ze wederom op feiten uitgeluld zijn.quote:
Sporten, biosje, strand, stedentripje, etentje, drankje. Jezus moet men oprecht uitleggen welke leuke dingen niet kunnen en dat elke dag winkelen daar niet onder valt?quote:Op vrijdag 1 mei 2020 12:46 schreef Gehrman het volgende:
[..]
Zoals wat? Je mag gewoon naar buiten, je mag op bezoek bij vrienden en je mag naar de winkel.
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
quote:We moeten ons realiseren dat er altijd een of ander virus zal zijn. Of het erger is dan de griep, moeten we maar bekijken
Oversterfte daald vanaf week 14. Dat was de eerste week van april. Laten we aannemen dat het moment van overlijden ongeveer een maand na het moment van besmetting is. Dat betekend dat de besmettingen afnemen na de eerste week maart. Dus dat is nog voordat de scholen werden gesloten.quote:
Nou ja de betreffende user zei vrienden al een tijdje niet te hebben gezien en daar werd op gereageerd dat dat wel kan.quote:Op vrijdag 1 mei 2020 12:51 schreef HarrieKeen het volgende:
[..]
Sporten, biosje, strand, stedentripje, etentje, drankje. Jezus moet men oprecht uitleggen welke leuke dingen niet kunnen en dat elke dag winkelen daar niet onder valt?
Wat een sneu leven moet je dan hebben.
Neem gelijk de onvermijdelijke tweede (grotere) golf mee die we krijgen als we de maatregelen te vroeg loslaten en reken gelijk de economische implicaties daarvan uit.quote:Op vrijdag 1 mei 2020 12:49 schreef ludovico het volgende:
100.000 doden als je het virus los laat op de samenleving en risicogroepen matig aan social distancing doen. Dat weten we nu misschien te verlagen naar 50.000 (? gok) door social distancing maatregelen.
Maar het grootste deel van die verlaging zal met de minst rigoureuze maatregelen al bewerkstelligt worden. Veel maatregelen hebben niet of nauwelijks effect op het al dan niet overstijgen van de IC capaciteit. De economie wordt heel hard aangetast van dat feit maar heeft praktisch weinig voordelen. Vertragen heeft als je onder de max IC capaciteit is praktisch geen zin, want het vaccin komt te laat / risicogroepen isoleren zich goed.
De rekensom die ik straks laat zien zijn gemiddelde kosten en baten voor de totale lockdown in NL op dit moment, dat betekent dat veel maatregelen véél goedkoper zijn en relatief veel baten hebben (ouderen isoleren, geen evenementen) dan andere maatregelen (scholen dicht, bijna geen baten, veel kosten).
Allerlei economische forecasts kaarten aan 10% krimp in de economie, dat is voor NL 90 miljard euro.
Dat is dus 1800 miljard per 1 miljoen geredde levens (90miljard en 50.000*20 om makkelijker te rekenen), cq, 1.800.000 euro per mensenleven.
De gemiddelde dode is 80+, stel er zou triage voorkomen waarvan ik de ethiek begrijp dat je dat niet wilt.... Dan gaat dat over deze groep mensen, jonge gezonde mensen krijgen dan éérst zorg.
Op 80 jarige leeftijd heb je nog +- 5 jaar te leven, in al mindere gezondheid.
Dus dat is 1.8 miljoen euro per gered leven GEMIDDELD van de huidige corona maatregelen.
Corrigeer je voor kosten per levensjaar zit je op 360.000 euro.
Corrigeer je voor gezondheid kom je boven de 400.000 euro uit per gered levensjaar.
Ik wil benadrukken dat dit gemiddelde kosten zijn. In alle maatregelen zijn dus prima maatregelen aanwezig die véél goedkoper zijn maar ook maatregelen die véél duurder zijn.
Daarnaast zijn we erg afhankelijk van het buitenland in Nederland dus ik wil hiermee ook zeker niet zeggen dat de economie sowieso geen hit zou krijgen van Corona. Echter als de hele wereld zich puur had beziggehouden met ouderen goed isoleren en evenementen / kroegen dicht dan was de economische pijn velen malen kleiner.
Ook users die mij sowieso gaan aanvallen dat een mensenleven niet in kosten is uit te drukken, dat is allemaal heel leuk en aardig maar dat is niet rationeel, er is niet ongelimiteerd geld aanwezig in de samenleving en we moeten dus keuzes maken uit schaarste. Op dit moment worden vele onderzoeken niet uitgevoerd als ze meer kosten dan 80.000 euro per gered levensjaar, omdat we het anders niet kunnen betalen.
Dit houdt in dat we, als we 400.000 euro zouden uitgeven per gezond levensjaar, dat we een 5-voudig aantal "Gezonde levensjaren" hadden kunnen redden via methode B.
Een andere kanttekening aan dit verhaal is dat de economie misschien wel structurele schade krijgt, - faillissementen en langdurig minder inkomen voor iedereen. Dan zou dat dit verhaal nog schever trekken.
Nog een andere kanttekening zou zijn dat mensen die werkloos raken sowieso al inboeten in levenskwaliteit ende genot en ook gezondheid. Laat staan ondernemers die hun levenswerk verloren zien gaan vanwege iets waar zij niks aan kunnen doen. Dat is allemaal extreem pijnlijk.
Dus kijk voorbij de IC's.
Je kunt toch gewoon naar het verhaal luisteren, wat niet ontkent wordt door een viroloog die er naast zat maar zijn verhaal nuanceerde.quote:Op vrijdag 1 mei 2020 12:49 schreef JochemSjakie het volgende:
[..]
Onmogelijk om een discussie te hebben met mensen die zo kinderachtig zijn dat ze niet weten hoe ze moeten reageren als ze wederom op feiten uitgeluld zijn.
Geef anders even een bron waaruit de expertise van De Hond moet blijken.
Grote feestjes. Familie bij elkaar. Veel sporten. Theater dicht. Bios dicht. Restaurants. Toerisme. Daten is nogal moeilijk. Trouwerijen. Begrafenissen werken heel wat anders nu. Rutte wil eigenlijk niet eens dat we de winkels opzoeken (terwijl ze wel open zijn..). En dan noem ik maar wat.quote:Op vrijdag 1 mei 2020 12:46 schreef Gehrman het volgende:
[..]
Zoals wat? Je mag gewoon naar buiten, je mag op bezoek bij vrienden en je mag naar de winkel.
Er is een verschil tussen 'aan moeten zien komen' en juist een potje hebben voor onvoorziene kosten. Je kunt als ondernemer ook (langdurig) ziek worden, je bedrijfswagen kan kapot gaan, je pand kan in de fik vliegen etc. Er zijn tal van zaken die kunnen gebeuren die kunnen gebeuren en waarvoor je je niet kunt (of wilt) verzekeren.quote:Op vrijdag 1 mei 2020 11:30 schreef Noek het volgende:
Nou ja, wel klaar mee. Ik lees wel weer hoe wij ondernemers dit hadden aan moeten zien komen en hoe creatief we moeten zijn.
Hoe gaat het met de leraren?
Een potje voor onvoorziene kosten kun je toch niet vergelijken met een regenton voor onvoorziene complete droogte aan de inkomstenkant...quote:Op vrijdag 1 mei 2020 12:54 schreef DireStraits7 het volgende:
[..]
Er is een verschil tussen 'aan moeten zien komen' en juist een potje hebben voor onvoorziene kosten. Je kunt als ondernemer ook (langdurig) ziek worden, je bedrijfswagen kan kapot gaan, je pand kan in de fik vliegen etc. Er zijn tal van zaken die kunnen gebeuren.
Daarmee uiteraard niet gezegd dat je het maanden uit moet kunnen uithouden. Noch dat het geldt voor alle ondernemers. Ik zou zeggen: wie de schoen past...
Ik had het niet over mezelf. Enorme introvert, dus persoonlijk heb ik er niet echt moeite mee. Alleen dat er mensen zijn die er wél moeite mee hebben en dat ik dat begrijp.quote:Op vrijdag 1 mei 2020 12:51 schreef Da_Sandman het volgende:
[..]
Nou ja de betreffende user zei vrienden al een tijdje niet te hebben gezien en daar werd op gereageerd dat dat wel kan.
Volgens het rivm vind asymptomatische verspreiding niet plaats...quote:Op vrijdag 1 mei 2020 12:26 schreef Za het volgende:
[..]
Het staat je vrij om te denken dat men met SMS berichten een virus kan onderdrukken, of dmv het testen van 0,6% van de bevolking, ik geloof daar niet in.
Het virus uit zich bij 90% asymptomatisch, dat maakt het onmogelijk om het op deze manier aan te pakken op een bevolking van 51 miljoen.
Dit is meer een soort propaganda verhaal waar mensen van onder de indruk zijn dan een realistische aanpak. IMO
Ja ok maar de boodschap is hetzelfdequote:Op vrijdag 1 mei 2020 12:55 schreef AlwaysHappy het volgende:
[..]
Ik had het niet over mezelf. Enorme introvert, dus persoonlijk heb ik er niet echt moeite mee. Alleen dat er mensen zijn die er wél moeite mee hebben en dat ik dat begrijp.
Ik vind het nogal overdreven hysterisch als je daar schijnbaar zo'n ontzettende moeite mee hebt. En veel van die zaken zijn nog steeds mogelijk als je maar afstand houdt.quote:Op vrijdag 1 mei 2020 12:51 schreef HarrieKeen het volgende:
[..]
Sporten, biosje, strand, stedentripje, etentje, drankje. Jezus moet men oprecht uitleggen welke leuke dingen niet kunnen en dat elke dag winkelen daar niet onder valt?
Wat een sneu leven moet je dan hebben.
Klopt dat wel?quote:Op vrijdag 1 mei 2020 12:49 schreef ludovico het volgende:
100.000 doden als je het virus los laat op de samenleving en risicogroepen matig aan social distancing doen.
O jeequote:Op vrijdag 1 mei 2020 12:35 schreef Stoorzendert het volgende:
Nieuwe ziekte of toch Corona? https://www.bd.nl/binnenl(...)nderziekte~acdea8cc/
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
quote:Overigens er is geen enkel bewijs dat in de buitenlucht het virus overdraagbaar is, dus terrassen kunnen sowieso open.’’
Waarom daar zo over oordelen? De een heeft het daar moeilijk mee, de ander niet. Beetje inlevingsvermogen is nooit weg.quote:Op vrijdag 1 mei 2020 12:57 schreef Gehrman het volgende:
[..]
Ik vind het nogal overdreven hysterisch als je daar schijnbaar zo'n ontzettende moeite mee hebt. En veel van die zaken zijn nog steeds mogelijk als je maar afstand houdt.
Je lees het verhaal niet, als je het compleet los laat zit je op 100.000 doden. De malaise zit hem in dat je hele grimmige beelden op straat krijgt omdat alle risicogroepen tegelijkertijd zouden sterven.quote:Op vrijdag 1 mei 2020 12:52 schreef JochemSjakie het volgende:
Neem gelijk de onvermijdelijke tweede (grotere) golf mee die we krijgen als we de maatregelen te vroeg loslaten en reken gelijk de economische implicaties daarvan uit.
Ik kan je nu al vertellen dat de huidige economische malaise kinderspel is, vergeleken met de gevolgen van een tweede golf.
Met een sterftepercentage tussen de 0,5% en 1% kom je ergens tussen 85.000 en 170.000 uit.quote:Op vrijdag 1 mei 2020 12:57 schreef Za het volgende:
[..]
Klopt dat wel?
Uit het representatieve onderzoek van Sanquin in opdracht van het RIVM bleek dat op 20 maart 560.000 Nederlanders het coronavirus reeds doorgemaakt hadden.
230 daarvan kwamen op een IC terecht (waarvan 3/4 het overleefd).
Dmv welke berekening zouden er dan 100.000 doden vallen?
Dat vooral. Die wereldvreemdheid. Ondernemers hebben geen vergunning om kratten bier te verkopen, dus terecht dat dit aan banden wordt gelegd.quote:Op vrijdag 1 mei 2020 12:14 schreef Confetti het volgende:
[..]
Wereldvreemde ondernemer inderdaad. De Staat is de baas en is almachtig. Die macht wordt niet vaak ingezet en dus heeft hij moeite met accepteren van de realiteit.
Je plaat loopt vast.quote:Op vrijdag 1 mei 2020 12:59 schreef BoerHagenees het volgende:
[..]
Dat vooral. Die wereldvreemdheid. Ondernemers hebben geen vergunning om kratten bier te verkopen, dus terecht dat dit aan banden wordt gelegd.
Hoe lang ga je nog dit soort leugens verspreiden?quote:Op vrijdag 1 mei 2020 12:56 schreef Cesare-Borgia het volgende:
[..]
Volgens het rivm vind asymptomatische verspreiding niet plaats...
Beperkt =/= onmogelijk...quote:Op basis van de huidige literatuur zijn het voornamelijk symptomatische personen die bijdragen aan de verspreiding en lijkt de bijdrage van de asymptomatische personen en presymptomatische transmissie aan de verspreiding beperkt (Ghinai 2020, ECDC 2020c).
Jaquote:Op vrijdag 1 mei 2020 12:59 schreef WheeledWarrior het volgende:
Ik ben gister op een verjaardag geweest waar ook nog 3 andere mensen waren, ben ik nu strafbaar?
Dat was een grove schatting van Ab Osterhaus.quote:Op vrijdag 1 mei 2020 12:57 schreef Za het volgende:
[..]
Klopt dat wel?
Uit het representatieve onderzoek van Sanquin in opdracht van het RIVM bleek dat op 20 maart 560.000 Nederlanders het coronavirus reeds doorgemaakt hadden.
230 daarvan kwamen op een IC terecht (waarvan 3/4 het overleefd).
Dmv welke berekening zouden er dan 100.000 doden vallen?
En jij negeert de onvermijdelijke tweede golf die we gaan krijgen op die manier.quote:Op vrijdag 1 mei 2020 12:58 schreef ludovico het volgende:
[..]
Je lees het verhaal niet, als je het compleet los laat zit je op 100.000 doden. De malaise zit hem in dat je hele grimmige beelden op straat krijgt omdat alle risicogroepen tegelijkertijd zouden sterven.
Echter zitten alle risicogroepen ook voor zichzelf in isolatie en zullen niet drukbezochte evenementen gaan bezoeken dus die 100.000 gaan we nimmer nooit halen in Nederland.
TR gemacht en ga er vanuit dat Danny je aangeeft bij de Staatspolitie.quote:Op vrijdag 1 mei 2020 12:59 schreef WheeledWarrior het volgende:
Ik ben gister op een verjaardag geweest waar ook nog 3 andere mensen waren, ben ik nu strafbaar?
Je hebt bloed aan je handenquote:Op vrijdag 1 mei 2020 12:59 schreef WheeledWarrior het volgende:
Dat heb ik je denk ik al 10x lopen roepen. Onderbouw eens een keer waarom die 2e golf als die al komt kwa economische schade groter zal zijn? Los van het feit dat niemand praat over alles opengooien. Er zijn beperkingen dus overlopen kan het niet. Paniekzaaier.quote:Op vrijdag 1 mei 2020 12:52 schreef JochemSjakie het volgende:
[..]
Neem gelijk de onvermijdelijke tweede (grotere) golf mee die we krijgen als we de maatregelen te vroeg loslaten en reken gelijk de economische implicaties daarvan uit.
Ik kan je nu al vertellen dat de huidige economische malaise kinderspel is, vergeleken met de gevolgen van een tweede golf.
Gewoon ff doorbijten en solidair blijven, jongens. Hoe moeilijk is dat je een paar maanden niet naar je kroeg kan, zeg? Je kan gewoon alcohol in de winkel kopen.quote:Op vrijdag 1 mei 2020 12:16 schreef mazaru het volgende:
[..]
Daar ben ik ook benieuwd naar. Als ik dat gejank hoor over hoe verschrikkelijk het is dat mensen niet naar de kroeg kunnen en dat ze daar bijna psychische klachten van krijgen. Dan zou die groep het er toch wel voor over moeten hebben om 400 euro extra voor dat biertje te betalen?
Echter zitten die compleet in de risicogroep statistieken..... Dus als die mensen zich isoleren gaat dat cijfer flink naar beneden, wel of geen evenementen.quote:Op vrijdag 1 mei 2020 12:59 schreef DireStraits7 het volgende:
[..]
Met een sterftepercentage tussen de 0,5% en 1% kom je ergens tussen 85.000 en 170.000 uit.
NSB-genotquote:Op vrijdag 1 mei 2020 13:01 schreef Da_Sandman het volgende:
[..]
TR gemacht en ga er vanuit dat Danny je aangeeft bij de Staatspolitie.
En we weten inmiddels dat het RIVM altijd gelijk heeft. De kans dat het virus naar Nederland komt is immers gering en bovendien lijkt het niet heel besmettelijk. Buiten dat weet iedereen en het RIVM zn moeder dat je carnaval in kleine groepjes viert.quote:Op vrijdag 1 mei 2020 12:56 schreef Cesare-Borgia het volgende:
[..]
Volgens het rivm vind asymptomatische verspreiding niet plaats...
Nou nouquote:Op vrijdag 1 mei 2020 13:01 schreef BoerHagenees het volgende:
[..]
Gewoon ff doorbijten en solidair blijven, jongens. Hoe moeilijk is dat je een paar maanden niet naar je kroeg kan, zeg? Je kan gewoon alcohol in de winkel kopen.
Dat gejank komt ook m'n neus uit. Iedereen is plotsklap een kroegtijger geworden door de sluiting van kroegen, kroegen waar men waarschijnlijk maar eens in het jaar komt.
Waarom negeren? Bij 100.000 heeft de complete bevolking het hier gehad. Dat is gewoon de grens van het maximale aantal doden als we helemaal niks doen, dat IS als die tweede golf maximale schade aanricht. Meer is er niet.quote:Op vrijdag 1 mei 2020 13:01 schreef JochemSjakie het volgende:
[..]
En jij negeert de onvermijdelijke tweede golf die we gaan krijgen op die manier.
Waarom kunnen de zorgmedewerkers niet solidair zijn aan de ondernemers en mensen die hun baan verliezen. Poe Poe ze moeten wat harder werken.quote:Op vrijdag 1 mei 2020 13:01 schreef BoerHagenees het volgende:
[..]
Gewoon ff doorbijten en solidair blijven, jongens. Hoe moeilijk is dat je een paar maanden niet naar je kroeg kan, zeg? Je kan gewoon alcohol in de winkel kopen.
Dat gejank komt ook m'n neus uit. Iedereen is plotsklap een kroegtijger geworden door de sluiting van kroegen, kroegen waar men waarschijnlijk maar eens in het jaar komt.
Dit.quote:Op vrijdag 1 mei 2020 12:58 schreef Da_Sandman het volgende:
[..]
Waarom daar zo over oordelen? De een heeft het daar moeilijk mee, de ander niet. Beetje inlevingsvermogen is nooit weg.
Je plaat loopt vast. Als je het woord janken al wil gebruiken, dan zie ik jou eigenlijk als enige janken hier. Iedereen moet maar solidair zijn. BEHALVE als het om de economie, werknemers, ondernemers, depressieve mensen, etc gaat.quote:Op vrijdag 1 mei 2020 13:01 schreef BoerHagenees het volgende:
[..]
quote:Op vrijdag 1 mei 2020 13:07 schreef BoerHagenees het volgende:
Waarom kan iedere sector wel creatief zijn en werken binnen de grenzen en maatregelen, maar doen ondernemers toch zo ontzettend moeilijk?
Ik vind dat vrij onbegrijpelijk en je krijgt dat gewoon niet uitgelegd. Bizar.
Ik vind het zo bizar dat men zo begaan is met al die doden. Was je vorig jaar ook op al die begravenissen van die 150.000 doden in Nederland?quote:Op vrijdag 1 mei 2020 13:07 schreef BoerHagenees het volgende:
Waarom kan iedere sector wel creatief zijn en werken binnen de grenzen en maatregelen, maar doen ondernemers toch zo ontzettend moeilijk?
Ik vind dat vrij onbegrijpelijk en je krijgt dat gewoon niet uitgelegd. Bizar.
Het lijkt er inderdaad op dat zij eerst op vakantie moeten kunnen voordat we maatregelen versoepelen.quote:Op vrijdag 1 mei 2020 13:06 schreef HarrieKeen het volgende:
[..]
Waarom kunnen de zorgmedewerkers niet solidair zijn aan de ondernemers en mensen die hun baan verliezen. Poe Poe ze moeten wat harder werken.
quote:Op vrijdag 1 mei 2020 13:01 schreef HarrieKeen het volgende:
[..]
Dat heb ik je denk ik al 10x lopen roepen. Onderbouw eens een keer waarom die 2e golf als die al komt kwa economische schade groter zal zijn? Los van het feit dat niemand praat over alles opengooien. Er zijn beperkingen dus overlopen kan het niet. Paniekzaaier.
Bedrijven moeten volledig schadeloos gesteld worden.quote:Op vrijdag 1 mei 2020 12:08 schreef raptorix het volgende:
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
Al topics wekenlang krijgen we maar te horen dat ondernemers het zo ontzettend zwaar hebben?quote:
quote:Op vrijdag 1 mei 2020 13:06 schreef HarrieKeen het volgende:
[..]
Waarom kunnen de zorgmedewerkers niet solidair zijn aan de ondernemers en mensen die hun baan verliezen. Poe Poe ze moeten wat harder werken.
Volgen het RIVM hebben 560.000 Nederlanders het virus doorgemaakt voor 20 maart.quote:Op vrijdag 1 mei 2020 12:59 schreef DireStraits7 het volgende:
Met een sterftepercentage tussen de 0,5% en 1% kom je ergens tussen 85.000 en 170.000 uit.
Dit dus, maar ondernemers zijn blijkbaar heel gepriviligeerd en mogen geen kritiek krijgen.quote:Op vrijdag 1 mei 2020 13:10 schreef vosss het volgende:
[..]
Bedrijven moeten volledig schadeloos gesteld worden.
Prima hoor, maar dan ook graag ALLE werknemers die hun baan verliezen volledig schadeloos stellen.
Benieuwd of dit heerschap het daar óók mee eens is.
En een walgelijk heerschap idd. Lijkt wel een archetype VVD'er. BV Nederland moet maar draaien, ten koste van veel onnodige overlijdens en de volksgezondheid in z'n geheel.
En godsnaam wat een beschamend optreden van dat heerschap idd. Archetype VVD'er. BV Nederland belangrijker vinden dan de volksgezondheid. Weg ermee.
Ik gok van niet, maar met zijn boude uitspraken zou het hem sieren van wel.
Geld is slechts een ruilmiddel, als je het bijdrukt ben je de staat aan het financieren met inflatie cq van geld van mensen met valuta als bezit. Cq Jan Modaal.quote:Op vrijdag 1 mei 2020 13:09 schreef JochemSjakie het volgende:
[..]gelijk op de persoon spelen
Een tweede golf zal voor nog meer paniek zorgen dan wat we nu hebben, en zal echt de economie compleet op slot zetten. Steunpakketten die we nu kennen kunnen dan niet meer omdat het geld al vergeven en op is.
Maar goed, mensen met een andere mening zwart maken is natuurlijk veel beter dan echt een discussie aangaan, dus jij bent af.
En welke ondernemingen die open mogen zijn nog niet open dan? Makkelijk scoren zo.quote:Op vrijdag 1 mei 2020 13:10 schreef BoerHagenees het volgende:
[..]
Al topics wekenlang krijgen we maar te horen dat ondernemers het zo ontzettend zwaar hebben?
En wat zegt de overheid? Je mag open, maar met de 1,5meter maatregelen inachtnemend?
Waarom pakken ondernemers dit niet aan als een kans dan in godsnaam?
Ondernemers zijn toch van het kansen zien en nemen?
Nou, dat vind ik best tegenvallen in de praktijk.
O, dat gaat echt erg goed. Wat fijn!quote:Op vrijdag 1 mei 2020 12:37 schreef Nia het volgende:
Aantal IC patiënten nu onder de 700.
https://stichting-nice.nl/:
COVID-19 infecties op de IC’s
Laatste update: 01-05-2020 12:32
Nederlandse IC patiënten in Nederlandse en Duitse IC’s
Totaal aantal (bewezen en verdachte) COVID-19 IC-patiënten vandaag: 697
Totaal aantal Nederlandse IC’s met tenminste één bewezen of verdachte COVID-19 patiënt vandaag: 74
Totaal (cumulatief) aantal bewezen of verdachte COVID-19 patiënten waarvoor IC-opname nodig was: 2807
Totaal (cumulatief) aantal bewezen of verdachte COVID-19 patiënten met fatale afloop: 710
Irritant dit, er wordt volop beleid gevoerd met de gedachte dat asymotimatische versoreiding geen rol speelt. Men is eerder te dom om te beseffen dat ze al symptomen hadden en verwarren dat met asymptomatischmquote:Op vrijdag 1 mei 2020 13:00 schreef DireStraits7 het volgende:
[..]
Hoe lang ga je nog dit soort leugens verspreiden?
[..]
Beperkt =/= onmogelijk...
Iedereen schadeloos stellen.quote:Op vrijdag 1 mei 2020 13:10 schreef vosss het volgende:
[..]
Bedrijven moeten volledig schadeloos gesteld worden.
Prima hoor, maar dan ook graag ALLE werknemers die hun baan verliezen volledig schadeloos stellen.
Benieuwd of dit heerschap het daar óók mee eens is.
Ik gok van niet, maar met zijn boude uitspraken zou het hem sieren van wel.
OK, daar heb je een fair punt inderdaad. En dat bedoel ik ook hoor, ik mis van beide kanten wel wat nuance soms. En fijn dat het goed met je gaat.quote:Op vrijdag 1 mei 2020 12:37 schreef Da_Sandman het volgende:
[..]
Ja hoi het is wel goed met me maaaaar ik stipte alleen aan dat niet iedere zzp-er die een groter huis dan een ander heeft en nu toch zijn hand ophoudt per definitie boven zijn stand heeft geleefd. Doe je dat wel, zoals een aantal users in het vorige deel deed, dan is dat domweg niets anders dan afgunst. Zonder in iemands portemonnee te kijken wijzen.
quote:Op vrijdag 1 mei 2020 13:10 schreef JochemSjakie het volgende:
[..]![]()
Zelden zo'n asociaal als jou gezien.
Pot... Ketel... Zwart...quote:Op vrijdag 1 mei 2020 13:09 schreef JochemSjakie het volgende:
gelijk op de persoon spelen
Maar goed, mensen met een andere mening zwart maken is natuurlijk veel beter dan echt een discussie aangaan, dus jij bent af.
Er word geklaagd over van alles hier. Jij kiest er echter voor om je blind te staren op de ondernemers.quote:Op vrijdag 1 mei 2020 13:10 schreef BoerHagenees het volgende:
[..]
Al topics wekenlang krijgen we maar te horen dat ondernemers het zo ontzettend zwaar hebben?
En wat zegt de overheid? Je mag open, maar met de 1,5meter maatregelen inachtnemend?
Dat is nogal afhankelijk van veel factoren. Welke sector je zit, hoe groot je bedrijf is etc.quote:Op vrijdag 1 mei 2020 12:55 schreef Da_Sandman het volgende:
[..]
Een potje voor onvoorziene kosten kun je toch niet vergelijken met een regenton voor onvoorziene complete droogte aan de inkomstenkant...
Nee makkelijk scoren is het door maar door te drammen dat ondernemers open gegooid moeten worden, desnoods illegaal tegen de noordverordening en maatregelen in, want fuck sociaal zijn zeg. BV Nederland boven alles he.quote:Op vrijdag 1 mei 2020 13:12 schreef HarrieKeen het volgende:
[..]
En welke ondernemingen die open mogen zijn nog niet open dan? Makkelijk scoren zo.
Het zijn ook vooral de graaiende horecabaasjes die je nu zo hoort janken. De rest lijkt er wel op een goede manier mee om te gaan. Ik kan ook geen enkel medeleven hebben met die figuren met hun achterlijk hoge prijzen en de waardeloze service.quote:Op vrijdag 1 mei 2020 13:10 schreef BoerHagenees het volgende:
[..]
Het is ook best makkelijk om af te geven op ondernemers of mensen die hun baan verliezen als je zelf in de IT zit tijdens deze crisisquote:Op vrijdag 1 mei 2020 13:15 schreef BoerHagenees het volgende:
[..]
Nee makkelijk scoren is het door maar door te drammen dat ondernemers open gegooid moeten worden, desnoods illegaal tegen de noordverordening en maatregelen in, want fuck sociaal zijn zeg. BV Nederland boven alles he.
3,3 % had het reeds gehad op 20 mrt, toen lagen er 230 coronapatienten op een IC, daarvan gingen er 170 weer naar huis.quote:Op vrijdag 1 mei 2020 13:01 schreef ludovico het volgende:
Dat was een grove schatting van Ab Osterhaus.
Stel 3 april, 1500 deaths, 3% had het gehad (via sanquin onderzoek bepaald). Dan zit je inderdaad nauwelijks op 50.000 doden ofzo voordat dit virus redelijk onder controle komt.
Echter die 1500 deaths zijn onze corona statistiek doden, en niet de CBS oversterfte.... Dus wie weet.
Uiteraard, maar in jouw initiële bericht had je het erover wat er zou gebeuren als risicogroepen matig aan social distancing doen en dan lijkt me 100.000 vrij accuraat.quote:Op vrijdag 1 mei 2020 13:02 schreef ludovico het volgende:
[..]
Echter zitten die compleet in de risicogroep statistieken..... Dus als die mensen zich isoleren gaat dat cijfer flink naar beneden, wel of geen evenementen.
Dat is juist wat ik bedoel. Het is zo verschrikkelijk afhankelijk van van alles.quote:Op vrijdag 1 mei 2020 13:14 schreef DireStraits7 het volgende:
[..]
Dat is nogal afhankelijk van veel factoren. Welke sector je zit, hoe groot je bedrijf is etc.
Een tennisleraar kan zijn pols breken. Daar gaan de inkomsten.
Het gros van de ondernemers weten, ondanks claims van standaard 80+ uur per week, niet eens wat werken is.quote:Op vrijdag 1 mei 2020 13:06 schreef HarrieKeen het volgende:
[..]
Nou geef antwoord dan..quote:Op vrijdag 1 mei 2020 13:15 schreef BoerHagenees het volgende:
[..]
Nee makkelijk scoren is het door maar door te drammen dat ondernemers open gegooid moeten worden, desnoods illegaal tegen de noordverordening en maatregelen in, want fuck sociaal zijn zeg. BV Nederland boven alles he.
Het land kan die 100000 doden makkelijk aan. Maar je ziet wat paniek nu met de economie doet.quote:Op vrijdag 1 mei 2020 13:12 schreef ludovico het volgende:
[..]
Geld is slechts een ruilmiddel, als je het bijdrukt ben je de staat aan het financieren met inflatie cq van geld van mensen met valuta als bezit. Cq Jan Modaal.
Maar die 100.000 doden, geen idee waarom je denkt dat daar een land van kapot gaat eigenlijk? Het effect op de economie is puur beleidsmatig.
Nuance moeten we wel houden, inderdaad. Excuses als ik alle ondernemers op 1 hoop gooiquote:Op vrijdag 1 mei 2020 13:15 schreef Gehrman het volgende:
[..]
Het zijn ook vooral de graaiende horecabaasjes die je nu zo hoort janken. De rest lijkt er wel op een goede manier mee om te gaan. Ik kan ook geen enkel medeleven hebben met die figuren met hun achterlijk hoge prijzen en de waardeloze service.
Luister, de enige die zit te drammen ben jij. Het onderwerp is veranderd, jij rakelt het weer op. Dus stop gewoon.quote:Op vrijdag 1 mei 2020 13:15 schreef BoerHagenees het volgende:
[..]
Actie reactie.quote:
ik hoop dat het je opgelucht heeftquote:Op vrijdag 1 mei 2020 13:17 schreef vosss het volgende:
[..]
Het gros van de ondernemers weten, ondanks claims van standaard 80+ uur per week, niet eens wat werken is.
Laat ze maar eens een maand mee draaien in de zorg, dan piept het gros wel anders. Bovendien zouden ze dan een beetje respect voor de medemens krijgen in plaats van dat egocentrisch gelul de hele tijd.
Ze hebben jaren aan een stuk bakken met geld verdiend. Dat er nu niks binnen komt is klote, maar om dan maar te roeptoeteren dat mensen in de zorg simpelweg maar wat harder moeten gaan werken gaat alle perken te buiten! Zum kotzen. Ik hoop dat iedere ondernemer die er zo over denkt als jij keihard failliet gaat
Zo. Dat is er uit.
Man ik heb in een callcenter gewerkt. Dat is pas een strijd.quote:Op vrijdag 1 mei 2020 13:17 schreef vosss het volgende:
[..]
Het gros van de ondernemers weten, ondanks claims van standaard 80+ uur per week, niet eens wat werken is.
Laat ze maar eens een maand mee draaien in de zorg, dan piept het gros wel anders. Bovendien zouden ze dan een beetje respect voor de medemens krijgen in plaats van dat egocentrisch gelul de hele tijd.
Ze hebben jaren aan een stuk bakken met geld verdiend. Dat er nu niks binnen komt is klote, maar om dan maar te roeptoeteren dat mensen in de zorg simpelweg maar wat harder moeten gaan werken gaat alle perken te buiten! Zum kotzen. Ik hoop dat iedere ondernemer die er zo over denkt als jij keihard failliet gaat
Zo. Dat is er uit.
We kunnen dat overschot aan groente en fruit ook weggeven aan voedselbanken of voor een prikkie aan mensen en gezonder eten stimuleren.quote:Op vrijdag 1 mei 2020 13:13 schreef Aether het volgende:
Bekijk Keuringsdienst van Waarde: Corona op https://www.npostart.nl/KN_1713425
Alle maatregelen om het coronavirus te beteugelen hebben ook onbedoeld grote gevolgen. Omdat cafés en restaurants zijn gesloten, blijven veel boeren over met hun groenten en fruit. We spreken een boer die met een miljoen kilo frietaardappelen over zit. Hij kan ze niet meer kwijt. Tegelijkertijd zijn er grote tekorten in de zorg. Er is veel vraag naar mondkapjes en ontsmettingsmiddelen. De Keuringsdienst schiet te hulp en maakt ontsmettingsmiddel van de aardappelen van de boer om uit te delen aan hulpverleners. Het is gemakkelijker gezegd dan gedaan, maar gelukkig staan er genoeg mensen klaar om ons hiermee te helpen.
Wat sneuquote:Op vrijdag 1 mei 2020 13:17 schreef vosss het volgende:
[..]
Zo. Dat is er uit.
Maar ik wil op het terras zitten, veel belangrijker!!! Volgens menig Nederlander die opeens de kroegtijger in zich weet te vinden.quote:Op vrijdag 1 mei 2020 13:17 schreef vosss het volgende:
[..]
Zo. Dat is er uit.
Waar haal je die 560.000 vandaan op 20 maart? Pas half april werd de 3 à 4% van Sanquin gerapporteerd. Er zit inderdaad wat vertraging op die cijfers, maar die vertraging geldt ook voor het aantal doden.quote:Op vrijdag 1 mei 2020 13:10 schreef Za het volgende:
[..]
Volgen het RIVM hebben 560.000 Nederlanders het virus doorgemaakt voor 20 maart.
Dat zou betekenen dat er voor 20 maart tussen de 2700 en 5600 coronadoden gevallen zijn.
Die zie ik nergens terug in de lijstjes.
(het waren er 106 rond die datum)
wat doen we dan met de rest?quote:Op vrijdag 1 mei 2020 13:18 schreef Cesare-Borgia het volgende:
[..]
We kunnen dat overschot aan groente en fruit ook weggeven aan voedselbanken of voor een prikkie aan mensen en gezonder eten stimuleren.
Dat bmi eens omlaag krijgen. 50% van het land heeft overgewicht en 15% obesitas.
Schandalig dat het niet besproken wordt terwijl het een enorme comorbidity blijkt te zijn.
Haha je bent wel een prima trol moet ik zeggen, maar met deze post geef je jezelf toch wel weg. Log maar weer in als hooibaal zou ik zeggen.quote:Op vrijdag 1 mei 2020 13:01 schreef BoerHagenees het volgende:
[..]
Zeker. Dankjequote:
Nee dat kan het niet.quote:Op vrijdag 1 mei 2020 13:17 schreef JochemSjakie het volgende:
[..]
Het land kan die 100000 doden makkelijk aan. Maar je ziet wat paniek nu met de economie doet.
Het vertrouwen in de economie is extreem laag nu. Het openen van kroegen gaat dat echt niet oplossen. De economische schade zit veel dieper dan bedrijven die nu dicht zijn.
Alle autobedrijf zijn bijvoorbeeld gewoon open. Toch koopt vrijwel niemand een auto meer.
Dat heb ik ook al vaak gezegd. Het openen van bedrijven helpt maar in hele beperkte mate om de economie weer aan te zwengelen, want mensen blijven gewoon weg.quote:Op vrijdag 1 mei 2020 13:17 schreef JochemSjakie het volgende:
[..]
De economische schade zit veel dieper dan bedrijven die nu dicht zijn.
Alle autobedrijf zijn bijvoorbeeld gewoon open. Toch koopt vrijwel niemand een auto meer.
Het verbaast me iedere keer weer hoe slecht men hier met academische nuance om kan gaan. Het is gewoon niet zo zwart-wit. Het is een continuüm tussen heel erg besmettelijk (veel symptomen) en nauwelijks besmettelijk (weinig tot geen symptomen).quote:Op vrijdag 1 mei 2020 13:13 schreef Cesare-Borgia het volgende:
Dat was ook geen misser dan volgens jou want er werd immers nihil gezegd ipv niet, toch?
De metingen zijn gedaan in de eerste week van april en ze moesten 2 weken klachtenvrij zijn van wat ik begreep.quote:Op vrijdag 1 mei 2020 13:19 schreef DireStraits7 het volgende:
[..]
Waar haal je die 560.000 vandaan op 20 maart? Pas half april werd de 3 à 4% van Sanquin gerapporteerd. Er zit inderdaad wat vertraging op die cijfers, maar die vertraging geldt ook voor het aantal doden.
Sneu? Roepen dat onze mensen die aan de frontlinie van deze pandemie staan simpelweg maar wat harder moeten werken met gevaar voor eigen leven zodat piet zn kroeg weer open kan gooien, dàt is sneu.quote:
echt verbaast het je? Praten in extremen van tante truus en oom japie geeft toch zo lekker jouw eigen mening weer? Helemaal als je stiekem eigelijk er helemaal geen verstand van hebt....quote:Op vrijdag 1 mei 2020 13:21 schreef DireStraits7 het volgende:
[..]
Het verbaast me iedere keer weer hoe slecht men hier met academische nuance om kan gaan. Het is gewoon niet zo zwart-wit. Het is een continuüm tussen heel erg besmettelijk (veel symptomen) en nauwelijks besmettelijk (weinig tot geen symptomen).
Uiteindelijk draait het toch steeds weer om de horeca-ondernemer en dan specifiek voor de kroeg/terras.quote:Op vrijdag 1 mei 2020 13:17 schreef BoerHagenees het volgende:
[..]
Nuance moeten we wel houden, inderdaad. Excuses als ik alle ondernemers op 1 hoop gooiHet zijn vooral veel horecaondernemers die veel moeite hebben, veel waarvan we kunnen missen als kiespijn.
En dus is het raar om te doen alsof alle ondernemers zielig zijn en hier nooit op in hadden kunnen spelen. Evenals het tegenovergestelde onzin is: dat dit simpel ondernemersrisico is.quote:Op vrijdag 1 mei 2020 13:16 schreef Da_Sandman het volgende:
[..]
Dat is juist wat ik bedoel. Het is zo verschrikkelijk afhankelijk van van alles.
Totale doden mét Corona, niet iedereen is te redden met een IC opname dus het aantal personen dat daarmee is gered is veel lager, ik ging uit van een 50% extra te redden. (dat zijn de mensen in de meest slechte gezondheid die je dan redt)quote:Op vrijdag 1 mei 2020 13:16 schreef DireStraits7 het volgende:
[..]
Uiteraard, maar in jouw initiële bericht had je het erover wat er zou gebeuren als risicogroepen matig aan social distancing doen en dan lijkt me 100.000 vrij accuraat.
Er mogen toch maximaal drie mensen op bezoek per huishouden? Dus ik zou zeggen nee, mits je je hebt gehouden aan de anderhalve meter regels.quote:Op vrijdag 1 mei 2020 12:59 schreef WheeledWarrior het volgende:
Bingo!quote:Op vrijdag 1 mei 2020 13:21 schreef vosss het volgende:
[..]
Sneu? Roepen dat onze mensen die aan de frontlinie van deze pandemie staan simpelweg maar wat harder moeten werken met gevaar voor eigen leven zodat piet zn kroeg weer open kan gooien, dàt is sneu.
Heb niet het idee dat dat een heel serieuze post was. Dat jij je zo uit de tent laat lokken met uitspraken dat alleen mensen in de zorg hard werken is behoorlijk sneu.quote:Op vrijdag 1 mei 2020 13:21 schreef vosss het volgende:
[..]
Sneu? Roepen dat onze mensen die aan de frontlinie van deze pandemie staan simpelweg maar wat harder moeten werken met gevaar voor eigen leven zodat piet zn kroeg weer open kan gooien, dàt is sneu.
Maar wat voor risico's kleven er aan dan? Als mensen toch weg blijven? De opening met bepaalde maatregelen in achtneming is dan een mooie eerste stap om weer wat aan te zwengelen.quote:Op vrijdag 1 mei 2020 13:20 schreef Tijn het volgende:
[..]
Dat heb ik ook al vaak gezegd. Het openen van bedrijven helpt maar in hele beperkte mate om de economie weer aan te zwengelen, want mensen blijven gewoon weg.
Als je in een risicogroep zit of je baan kwijt bent ga je natuurlijk niet uit eten, ook al zou het mogelijk zijn.
Dat heeft toch niet direct met het virus te maken? Dat komt omdat mensen in financiëel door deze shit in onzekerheid verkeren. Niet omdat ze bang zijn om het virus op te lopen.quote:Op vrijdag 1 mei 2020 13:20 schreef Tijn het volgende:
[..]
Dat heb ik ook al vaak gezegd. Het openen van bedrijven helpt maar in hele beperkte mate om de economie weer aan te zwengelen, want mensen blijven gewoon weg.
Als je in een risicogroep zit of je baan kwijt bent ga je natuurlijk niet uit eten, ook al zou het mogelijk zijn.
Ik zeg niet dat ik dat wil, maar dat kan wel gebeuren als men alle maatregelen stopzet.quote:Op vrijdag 1 mei 2020 13:20 schreef BoerHagenees het volgende:
[..]
Nee dat kan het niet.
Wat maf en zo ontzettend erg dat je dat zegt.
Dat zijn gewoon Spaanse Griep taferelen.
Ik word er naar van.
Over drammen gesproken.quote:Op vrijdag 1 mei 2020 13:15 schreef BoerHagenees het volgende:
[..]
quote:Op vrijdag 1 mei 2020 13:21 schreef vosss het volgende:
[..]
Omdat het een grote no-go is om een mensenleven uit te drukken in geld. Heeft Ford ooit bijna de kop gekost. https://nl.m.wikipedia.org/wiki/Ford_Pintoquote:Op vrijdag 1 mei 2020 12:49 schreef ludovico het volgende:
100.000 doden als je het virus los laat op de samenleving en risicogroepen matig aan social distancing doen. Dat weten we nu misschien te verlagen naar 50.000 (? gok) door social distancing maatregelen.
Maar het grootste deel van die verlaging zal met de minst rigoureuze maatregelen al bewerkstelligt worden. Veel maatregelen hebben niet of nauwelijks effect op het al dan niet overstijgen van de IC capaciteit. De economie wordt heel hard aangetast van dat feit maar heeft praktisch weinig voordelen. Vertragen heeft als je onder de max IC capaciteit is praktisch geen zin, want het vaccin komt te laat / risicogroepen isoleren zich goed.
De rekensom die ik straks laat zien zijn gemiddelde kosten en baten voor de totale lockdown in NL op dit moment, dat betekent dat veel maatregelen véél goedkoper zijn en relatief veel baten hebben (ouderen isoleren, geen evenementen) dan andere maatregelen (scholen dicht, bijna geen baten, veel kosten).
Allerlei economische forecasts kaarten aan 10% krimp in de economie, dat is voor NL 90 miljard euro.
Dat is dus 1800 miljard per 1 miljoen geredde levens (90miljard en 50.000*20 om makkelijker te rekenen), cq, 1.800.000 euro per mensenleven.
De gemiddelde dode is 80+, stel er zou triage voorkomen waarvan ik de ethiek begrijp dat je dat niet wilt.... Dan gaat dat over deze groep mensen, jonge gezonde mensen krijgen dan éérst zorg.
Op 80 jarige leeftijd heb je nog +- 5 jaar te leven, in al mindere gezondheid.
Dus dat is 1.8 miljoen euro per gered leven GEMIDDELD van de huidige corona maatregelen.
Corrigeer je voor kosten per levensjaar zit je op 360.000 euro.
Corrigeer je voor gezondheid kom je boven de 400.000 euro uit per gered levensjaar.
Ik wil benadrukken dat dit gemiddelde kosten zijn. In alle maatregelen zijn dus prima maatregelen aanwezig die véél goedkoper zijn maar ook maatregelen die véél duurder zijn.
Daarnaast zijn we erg afhankelijk van het buitenland in Nederland dus ik wil hiermee ook zeker niet zeggen dat de economie sowieso geen hit zou krijgen van Corona. Echter als de hele wereld zich puur had beziggehouden met ouderen goed isoleren en evenementen / kroegen dicht dan was de economische pijn velen malen kleiner.
Ook users die mij sowieso gaan aanvallen dat een mensenleven niet in kosten is uit te drukken, dat is allemaal heel leuk en aardig maar dat is niet rationeel, er is niet ongelimiteerd geld aanwezig in de samenleving en we moeten dus keuzes maken uit schaarste. Op dit moment worden vele onderzoeken niet uitgevoerd als ze meer kosten dan 80.000 euro per gered levensjaar, omdat we het anders niet kunnen betalen.
Dit houdt in dat we, als we 400.000 euro zouden uitgeven per gezond levensjaar, dat we een 5-voudig aantal "Gezonde levensjaren" hadden kunnen redden via methode B.
Een andere kanttekening aan dit verhaal is dat de economie misschien wel structurele schade krijgt, - faillissementen en langdurig minder inkomen voor iedereen. Dan zou dat dit verhaal nog schever trekken.
Nog een andere kanttekening zou zijn dat mensen die werkloos raken sowieso al inboeten in levenskwaliteit ende genot en ook gezondheid. Laat staan ondernemers die hun levenswerk verloren zien gaan vanwege iets waar zij niks aan kunnen doen. Dat is allemaal extreem pijnlijk.
Dus kijk voorbij de IC's.
Oki prima, laat ik dan hopen dat nauwelijks niet weer erg veel blijkt te zijn zoals in vorige gevallen.quote:Op vrijdag 1 mei 2020 13:21 schreef DireStraits7 het volgende:
[..]
Het verbaast me iedere keer weer hoe slecht men hier met academische nuance om kan gaan. Het is gewoon niet zo zwart-wit. Het is een continuüm tussen heel erg besmettelijk (veel symptomen) en nauwelijks besmettelijk (weinig tot geen symptomen).
Dat zegt ook niemand zover ik kan zien. Er wordt alleen wel even nuance aangebracht bij de users die wijzen naar de zzp-er die in een duurder huis dan henzelf woont en ook zijn hand ophoudt bij de staat.quote:Op vrijdag 1 mei 2020 13:22 schreef DireStraits7 het volgende:
[..]
En dus is het raar om te doen alsof alle ondernemers zielig zijn en hier nooit op in hadden kunnen spelen. Evenals het tegenovergestelde onzin is: dat dit simpel ondernemersrisico is.
Een grote groep mensen is wel degelijk bang om het virus op te lopen en blijft thuis. Zie ook de ouders die hun kinderen thuis willen houden ondanks dat de scholen weer opengaan. Of de leraren wat dat betreft.quote:Op vrijdag 1 mei 2020 13:24 schreef HarrieKeen het volgende:
[..]
Dat heeft toch niet direct met het virus te maken? Dat komt omdat mensen in financiëel door deze shit in onzekerheid verkeren. Niet omdat ze bang zijn om het virus op te lopen.
Dit zou een hele hoop schelen.quote:Op vrijdag 1 mei 2020 13:23 schreef BoerHagenees het volgende:
[..]
Bingo!
Ik wil hier verder geen woorden meer aan vuil maken, dit zou iedereen toch duidelijk moeten zijn. It's plain to see. We zijn er nog lang niet, en onze zorghelden moeten zolang mogelijk gesteund worden. Kroegen blijven at mij betreft het hele jaar dicht.
voor de 1 is nauwelijks erg veel en voor de ander is erg veel nauwelijks... allebei hebben ze gelijk.quote:Op vrijdag 1 mei 2020 13:25 schreef Cesare-Borgia het volgende:
[..]
Oki prima, laat ik dan hopen dat nauwelijks niet weer erg veel blijkt te zijn zoals in vorige gevallen.
Ja, maar de sterftes zijn een reflectie van het beleid van een maand eerder. Dus het aantal besmettingen op 20 maart zie je qua overlijdens pas een maand later terug.quote:Op vrijdag 1 mei 2020 13:21 schreef Anton91 het volgende:
[..]
De metingen zijn gedaan in de eerste week van april en ze moesten 2 weken klachtenvrij zijn van wat ik begreep.
Ik lees enkel maar kritiek van jouw kant.quote:Op vrijdag 1 mei 2020 13:11 schreef BoerHagenees het volgende:
[..]
Dit dus, maar ondernemers zijn blijkbaar heel gepriviligeerd en mogen geen kritiek krijgen.
Lekker over doorgaanquote:Op vrijdag 1 mei 2020 13:25 schreef vosss het volgende:
https://www.nu.nl/coronav(...)-van-coronavirus.amp
Gewoon harder werken!!!!!
Godsklere hoe achterlijk moet je zijn.
Ik heb ergens toch de illusie dat de meeste mensen wel voor rede vatbaar zijn.quote:Op vrijdag 1 mei 2020 13:22 schreef sjorsie1982 het volgende:
[..]
echt verbaast het je? Praten in extremen van tante truus en oom japie geeft toch zo lekker jouw eigen mening weer? Helemaal als je stiekem eigelijk er helemaal geen verstand van hebt....
daar heb je het positiviteits topic voor.quote:Op vrijdag 1 mei 2020 13:26 schreef Noek het volgende:
[..]
Ik lees enkel maar kritiek van jouw kant.
Wat een naar gedrocht ben je ook met je eenzijdige commentaar.
Ook wel typerend, vanmorgen post ik dat er over de miljoen hersteld zijn. Weet je hoeveel reacties dit kreeg? 0!![]()
Men wil enkel de doden horen, het zwarte gat, hel, sensatie en verdoemenis en die kut boer en die hooibaal zijn de ergsten.
Hij heeft al een aantal keer gezegd dat het prima is als mensen gaan winkelen, als men de 1,5 meter en dergelijke in acht neemt.quote:Op vrijdag 1 mei 2020 12:53 schreef AlwaysHappy het volgende:
[..]
Grote feestjes. Familie bij elkaar. Veel sporten. Theater dicht. Bios dicht. Restaurants. Toerisme. Daten is nogal moeilijk. Trouwerijen. Begrafenissen werken heel wat anders nu. Rutte wil eigenlijk niet eens dat we de winkels opzoeken (terwijl ze wel open zijn..). En dan noem ik maar wat.
Dat zeg ik nergens.quote:Op vrijdag 1 mei 2020 13:23 schreef Da_Sandman het volgende:
uitspraken dat alleen mensen in de zorg hard werken is behoorlijk sneu.
Toch doen we het continu in de zorg. Denk aan dure behandelingen/medicijnen.quote:Op vrijdag 1 mei 2020 13:24 schreef Stoorzendert het volgende:
[..]
Omdat het een grote no-go is om een mensenleven uit te drukken in geld. Heeft Ford ooit bijna de kop gekost. https://nl.m.wikipedia.org/wiki/Ford_Pinto
Die moet je gewoon negeren joh, dat is gewoon 1 persoon die lekker zit te zuigen. Dat negeren lukt mij ook niet altijd trouwens maar goed.quote:Op vrijdag 1 mei 2020 13:26 schreef Noek het volgende:
[..]
Ook wel typerend, vanmorgen post ik dat er over de miljoen hersteld zijn. Weet je hoeveel reacties dit kreeg? 0!![]()
Men wil enkel de doden horen, het zwarte gat, hel, sensatie en verdoemenis en die kut boer en die hooibaal zijn de ergsten.
Als je je beseft dat je 45 miljard zou besparen als iedereen een jaar lang 2x zo hard zou werken gemiddeld in de IC zorg. Die 1000 mensen die op de IC's werkzaam zijn.... Die kun je 45.000.000 bonus kunnen geven voor hun harde inzet en het zou economisch zijn.quote:Op vrijdag 1 mei 2020 13:17 schreef vosss het volgende:
[..]
Zo. Dat is er uit.
Als je tegen iemand praat met woorden en je ziet die persoon, dan wel....quote:Op vrijdag 1 mei 2020 13:27 schreef DireStraits7 het volgende:
[..]
Ik heb ergens toch de illusie dat de meeste mensen wel voor rede vatbaar zijn.
Het is goed met je.quote:
Nouja het zou fijn zijn om te weten of je bij een asymptomatisch persoon op bezoek besmet kunt raken tijdebs de visite wanneer je afstand houdt en je handen wast en je gezicht niet aan raakt.quote:Op vrijdag 1 mei 2020 13:23 schreef Discombobulate het volgende:
[..]
Er mogen toch maximaal drie mensen op bezoek per huishouden? Dus ik zou zeggen nee, mits je je hebt gehouden aan de anderhalve meter regels.
Overigens, ik hoor echt veel mensen die gewoon nog bij elkaar op bezoek gaan. Volgens mij heeft dat weinig effect op de transmissie van het virus. Denk echt dat superspread events en evenementen met veel personen gezorgd hebben voor de ellende. Mja, Maurice de Hond zegt dat ook.
Nee hoor. Positieve posts zijn hier ook heel welkom. Negativiteit is er al genoeg.quote:Op vrijdag 1 mei 2020 13:27 schreef sjorsie1982 het volgende:
[..]
daar heb je het positiviteits topic voor.
Oh ze zijn overleden doordat ze te hard gewerkt hebben! Weet ik dat ook weer..quote:Op vrijdag 1 mei 2020 13:25 schreef vosss het volgende:
Lekker wereldvreemd weer, ludo.quote:Op vrijdag 1 mei 2020 13:28 schreef ludovico het volgende:
[..]
Als je je beseft dat je 45 miljard zou besparen als iedereen een jaar lang 2x zo hard zou werken gemiddeld in de IC zorg. Die 1000 mensen die op de IC's werkzaam zijn.... Die kun je 45.000.000 bonus kunnen geven voor hun harde inzet en het zou economisch zijn.
Dan lees jij een ander topic dan ik. Ik zie hier continu gezeik over ('hadden ze maar geen dure auto's moeten rijden') en van ('hoe hadden we dit aan moeten zien komen?') ondernemers.quote:
niet alleen in de zorg, ook in de transport... wegenbouw, politieinzet, etc.quote:Op vrijdag 1 mei 2020 13:28 schreef DireStraits7 het volgende:
[..]
Toch doen we het continu in de zorg. Denk aan dure behandelingen/medicijnen.
Je hebt wel een punt over het gegeil op het negatieve. Italie dood en verderf horen we nu ook veel minder van dan half maart. Kunnen we de media ook voor bedanken.quote:Op vrijdag 1 mei 2020 13:26 schreef Noek het volgende:
[..]
quote:Op vrijdag 1 mei 2020 13:25 schreef vosss het volgende:
quote:In totaal zijn 13.884 zorgmedewerkers positief getest op het COVID-19-virus, 58 procent van de 24.054 gemelde besmettingen in het land. Zorgmedewerkers vormen een groot deel van het aantal gemelde coronapatiënten omdat zij vaker worden getest.
9 overleden van de in totaal 13.884 positief geteste gevallen. Dat ligt nog een stuk lager dan de mortaliteitspercentage waarmee de WHO rekent of wat onderzoeken hebben laten zien.quote:In totaal negen zorgmedewerkers in Nederland zijn tot en met 30 april overleden aan de gevolgen van het coronavirus, meldt het Rijksinstituut voor Volksgezondheid en Milieu (RIVM) donderdag in de dagelijkse update. 458 zorgmedewerkers zijn in het ziekenhuis opgenomen of opgenomen geweest.
Die angst is er beleidsmatig doorgedrukt, en daarnaast is er nog veel beleidsmatige schade die nu wordt aangericht. Allemaal niet nodig.quote:Op vrijdag 1 mei 2020 13:17 schreef JochemSjakie het volgende:
[..]
Het land kan die 100000 doden makkelijk aan. Maar je ziet wat paniek nu met de economie doet.
Het vertrouwen in de economie is extreem laag nu. Het openen van kroegen gaat dat echt niet oplossen. De economische schade zit veel dieper dan bedrijven die nu dicht zijn.
Het merendeel van die mensen had al gezondheidsklachten. Zouden dus net zo goed overleden kunnen zijn als ze niet in de zorg gewerkt hadden. Het meeste zorgpersoneel loopt een besmetting op buiten het ziekenhuis...quote:Op vrijdag 1 mei 2020 13:25 schreef vosss het volgende:
Ik geloof niet dat iemand hier zegt dat álle ondernemers zielig zijn en hun hand bij de staat moeten ophouden.quote:Op vrijdag 1 mei 2020 13:29 schreef DireStraits7 het volgende:
[..]
Dan lees jij een ander topic dan ik. Ik zie hier continu gezeik over ('hadden ze maar geen dure auto's moeten rijden') en van ('hoe hadden we dit aan moeten zien komen?') ondernemers.
quote:Op vrijdag 1 mei 2020 13:27 schreef BoerHagenees het volgende:
[..]
Jup, BV Nederland moet ten koste van iedere onnodige dode draaien gehouden worden he.
Dan vergeet je vooral dat uitgelicht moet worden de dood van iemand die jong is en volgens iedereen kern gezond was. Die terminale 80 jarige kanker patiënt die het einde van het jaar toch niet zou halen en nu overlijdt aan corona is niet interessant.quote:Op vrijdag 1 mei 2020 13:26 schreef Noek het volgende:
[..]
Ik las van de week dat een Amerikaans gifbedrijf ongeveer 8 miljoen per gered leven als acceptabel beschouwd.quote:Op vrijdag 1 mei 2020 13:29 schreef sjorsie1982 het volgende:
[..]
niet alleen in de zorg, ook in de transport... wegenbouw, politieinzet, etc.
Er gaan jaarlijks 150.000 mensen dood, waarom kunnen we 100.000 doden niet hebben?quote:Op vrijdag 1 mei 2020 13:20 schreef BoerHagenees het volgende:
[..]
Nee dat kan het niet.
Wat maf en zo ontzettend erg dat je dat zegt.
Dat zijn gewoon Spaanse Griep taferelen.
Ik word er naar van.
Mensen die in de zorg werken zijn meestal ook niet ouder dan 65.quote:Op vrijdag 1 mei 2020 13:30 schreef Anton91 het volgende:
[..]
[..]
[..]
9 overleden van de in totaal 13.884 positief geteste gevallen. Dat ligt nog een stuk lager dan de mortaliteitspercentage waarmee de WHO rekent of wat onderzoeken hebben laten zien.
Zeker. Heel goed zelfs. Gewoon verzekerd van vast inkomen omdat ik geen risico wil lopen in extreme situaties zoals deze. Dat is gewoon een bewuste keuze van mij geweest.quote:
Nee, ik ook niet, dus waarom je dat erbij haalt.quote:Op vrijdag 1 mei 2020 13:30 schreef Da_Sandman het volgende:
[..]
Ik geloof niet dat iemand hier zegt dat álle ondernemers zielig zijn en hun hand bij de staat moeten ophouden.
in NL ligt de waarde van 1 leven velen malen lager, maar is wel afhankelijk an de reden en oorzaak.quote:Op vrijdag 1 mei 2020 13:32 schreef DireStraits7 het volgende:
[..]
Ik las van de week dat een Amerikaans gifbedrijf ongeveer 8 miljoen per gered leven als acceptabel beschouwd.
Kan wel, maar niet in twee maanden tijd.quote:Op vrijdag 1 mei 2020 13:32 schreef ludovico het volgende:
Er gaan jaarlijks 150.000 mensen dood, waarom kunnen we 100.000 doden niet hebben?
Je vooroordeel over ondernemers is nogal zieligquote:Op vrijdag 1 mei 2020 13:33 schreef vosss het volgende:
[..]
Zeker. Heel goed zelfs. Gewoon verzekerd van vast inkomen omdat ik geen risico wil lopen in extreme situaties zoals deze. Dat is gewoon een bewuste keuze van mij geweest.
Net zoals de ondernemer ook bewust er voor kiest om ondernemer te worden.
En verder zei ik nergens dat alleen zorgpersoneel hard werkt. Dat jij moeite hebt met lezen kan ik niets aan doen. Dus doe niet net of ik hier de achterlijke ben. Dankje.
PI's; gebruik ze!!quote:Op vrijdag 1 mei 2020 13:29 schreef HarrieKeen het volgende:
Los van dat mijn opmerking ook niet serieus was.
Omdat die 100.000 er bovenop komen, in een veel korter tijdsspanne, en de IC's dat niet aankunnen. Dat wordt al zolang gezegd.quote:Op vrijdag 1 mei 2020 13:32 schreef ludovico het volgende:
[..]
Er gaan jaarlijks 150.000 mensen dood, waarom kunnen we 100.000 doden niet hebben?
Het gaat evenredig +- met lichte skew naar oudere mensen toe qua kans om te overlijden in een gegeven jaar als je het corona virus al zou hebben.
De ironie...quote:Op vrijdag 1 mei 2020 13:28 schreef ludovico het volgende:
[..]
Je mist volgens mij nogal het vermogen om het complete plaatje te zien en hoe nijpend de situatie is voor de economie.
quote:Op vrijdag 1 mei 2020 13:33 schreef DireStraits7 het volgende:
[..]
Nee, ik ook niet, dus waarom je dat erbij haalt.
Het ging me om de eerste zin. Ondernemers worden hier verdedigd, maar ik geloof niet dat iemand in deze reeks het eerste gedeelte van deze post doet.quote:Op vrijdag 1 mei 2020 13:22 schreef DireStraits7 het volgende:
[..]
En dus is het raar om te doen alsof alle ondernemers zielig zijn en hier nooit op in hadden kunnen spelen. Evenals het tegenovergestelde onzin is: dat dit simpel ondernemersrisico is.
Het gebeurt non stop, en terecht, want anders zouden we onderzoek financieren wat 400.000 kost per leven dat gered kan worden. I.p.v. dat we kiezen voor 5* 80.000 waarmee we vijfvoudig veel levens redden.quote:Op vrijdag 1 mei 2020 13:24 schreef Stoorzendert het volgende:
[..]
Omdat het een grote no-go is om een mensenleven uit te drukken in geld. Heeft Ford ooit bijna de kop gekost. https://nl.m.wikipedia.org/wiki/Ford_Pinto
Dat valt ook wel mee in de huidige situatie, als je niet bij de overheid werkt kan je zomaar volgende maand werkloos op de bank zitten.quote:Op vrijdag 1 mei 2020 13:33 schreef vosss het volgende:
[..]
Zeker. Heel goed zelfs. Gewoon verzekerd van vast inkomen omdat ik geen risico wil lopen in extreme situaties zoals deze. Dat is gewoon een bewuste keuze van mij geweest.
Net zoals de ondernemer ook bewust er voor kiest om ondernemer te worden.
En verder zei ik nergens dat alleen zorgpersoneel hard werkt. Dat jij moeite hebt met lezen kan ik niets aan doen. Dus doe niet net of ik hier de achterlijke ben. Dankje.
En dan mij verwijten dat ik niet goed kan lezenquote:
En met een gebroken pols is hij een tijdje uit de running, maar dat is wel te overzien. Ik denk dat nu het onoverzichtelijke van de situatie het nog veel moeilijker maakt.quote:Op vrijdag 1 mei 2020 13:14 schreef DireStraits7 het volgende:
[..]
Dat is nogal afhankelijk van veel factoren. Welke sector je zit, hoe groot je bedrijf is etc.
Een tennisleraar kan zijn pols breken. Daar gaan de inkomsten.
Zit hier nog wat rationeels in of probeer je mensen emotioneel te chanteren dat corona virus dodelijk kan zijn?quote:Op vrijdag 1 mei 2020 13:25 schreef vosss het volgende:
Wellicht niet in deze reeks en zielig is mijn parafrase van een aantal ondernemers die hier wel degelijk gemeld hebben dat ondernemers hier niet op in hadden kunnen spelen.quote:Op vrijdag 1 mei 2020 13:35 schreef Da_Sandman het volgende:
[..]
[..]
Het ging me om de eerste zin. Ondernemers worden hier verdedigd, maar ik geloof niet dat iemand in deze reeks het eerste gedeelte van deze post doet.
Want?quote:
Zie de betreffende post van 13:06 uur.quote:Op vrijdag 1 mei 2020 13:36 schreef Da_Sandman het volgende:
[..]
En dan mij verwijten dat ik niet goed kan lezen.
Mits met voldoende afstandquote:Op vrijdag 1 mei 2020 13:29 schreef ondeugend het volgende:
Jongens jongens... volgens mij wordt het tijd voor een groepshugg.
Er zijn inderdaad ondernemers die hier niet op in hebben kunnen spelen. Veel ook. Natuurlijk zullen er ondernemers zijn die dat niet hebben gedaan. Net zoals er ook werknemers zijn die met minimumloon dure uitgaven doen. Nuance is en blijft het toverwoord.quote:Op vrijdag 1 mei 2020 13:38 schreef DireStraits7 het volgende:
[..]
Wellicht niet in deze reeks en zielig is mijn parafrase van een aantal ondernemers die hier wel degelijk gemeld hebben dat ondernemers hier niet op in hadden kunnen spelen.
Die memo heb ik gemist?quote:Op vrijdag 1 mei 2020 13:27 schreef sjorsie1982 het volgende:
[..]
daar heb je het positiviteits topic voor.
quote:
En daar wees ik je al vrij snel op. Als je aan die opmerking niet kan zien of 'ie serieus is kun je dus gewoon niet lezen.quote:Op vrijdag 1 mei 2020 13:39 schreef vosss het volgende:
[..]
Zie de betreffende post van 13:06 uur.
Hij gebruikt geen PI.
Dan kan ik niet weten of zijn opmerking serieus was of niet. Daar zijn PI's voor.
Goed nieuwsquote:Op vrijdag 1 mei 2020 13:26 schreef Noek het volgende:
[..]
Als de betreffende user niet echt vindt dat het zorgpersoneel wel een jaar kan overwerken en boven capaciteit kan werken, dan moet hij dat niet zo vaak herhalen.quote:Op vrijdag 1 mei 2020 13:23 schreef Da_Sandman het volgende:
[..]
Heb niet het idee dat dat een heel serieuze post was. Dat jij je zo uit de tent laat lokken met uitspraken dat alleen mensen in de zorg hard werken is behoorlijk sneu.
quote:Op vrijdag 1 mei 2020 13:33 schreef Zorro het volgende:
Het gemiddelde IQ word op 100 gedefinieerd.
Dus de gemiddelde Nederlander heeft een IQ van 100.
En dan proberen we een intelligente lockdown.
Tja...
Dat is een andere discussie. Dat hij er zo hard op gaat zegt veel over zijn eigen gedachtegang.quote:Op vrijdag 1 mei 2020 13:41 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Als de betreffende user niet echt vindt dat het zorgpersoneel wel een jaar kan overwerken en boven capaciteit kan werken, dan moet hij dat niet zo vaak herhalen.
Rutte controleert de globale economie niet.quote:Op vrijdag 1 mei 2020 13:30 schreef ludovico het volgende:
[..]
Die angst is er beleidsmatig doorgedrukt, en daarnaast is er nog veel beleidsmatige schade die nu wordt aangericht. Allemaal niet nodig.
Verzin dan even een andere kwaal waardoor iemand een half jaar uit de running is.quote:Op vrijdag 1 mei 2020 13:36 schreef miss_sly het volgende:
[..]
En met een gebroken pols is hij een tijdje uit de running, maar dat is wel te overzien. Ik denk dat nu het onoverzichtelijke van de situatie het nog veel moeilijker maakt.
Bovendien kan hij met een gebroken pols nog langs de lijn staan en aanwijzingen geven, dus (deels/aangepast) doorwerken. Nu mag hij niet in de buurt van de tennisbaan komen.
Als ik morgen op straat sta dan vang ik de komende 2 jaar gewoon 100% van mn laatst verdiende loon.quote:Op vrijdag 1 mei 2020 13:36 schreef MichaelScott het volgende:
[..]
Dat valt ook wel mee in de huidige situatie, als je niet bij de overheid werkt kan je zomaar volgende maand werkloos op de bank zitten.
Ja omdat de economie op slot zit! Dat mensen niet bang zijn om hun huis te verbouwen en nieuwe dingen te kopen hebben IKEA en de bouwmarkten toch wel laten zien.quote:Op vrijdag 1 mei 2020 13:35 schreef JochemSjakie het volgende:
[..]
De ironie...
Dan nog koopt Henk die nieuwe auto niet, en Anita stelt die keuken toch nog eventjes uit.
Oja, dat zou ik ook wel willen weten. Het aparte is dat ik zo veel mensen ken die gewoon nog met z'n allen bij elkaar op bezoek gaan in mijn dorp. Veel mensen denken er amper om. Nu zijn er wel die maatregelen mbt de horeca enzo. Verder zitten we al een dikke week op 7 besmettingen totaal.quote:Op vrijdag 1 mei 2020 13:29 schreef Cesare-Borgia het volgende:
[..]
Nouja het zou fijn zijn om te weten of je bij een asymptomatisch persoon op bezoek besmet kunt raken tijdebs de visite wanneer je afstand houdt en je handen wast en je gezicht niet aan raakt.
In het grote geheel is dat misschieb verwaarloosbaar tov superevents maar zou het wel graag weten.
Is een uur dezelfde ruimte op afstand delen genoeg, een half uur? Maakt het niks uit?
Dan kan he in ieder geval met een gerust hard acties omdermemen.
Vosss zag het Corona aankomen.quote:Op vrijdag 1 mei 2020 13:33 schreef vosss het volgende:
Wil je een sticker?quote:Op vrijdag 1 mei 2020 13:42 schreef vosss het volgende:
[..]
Als ik morgen op straat sta dan vang ik de komende 2 jaar gewoon 100% van mn laatst verdiende loon.
Alweer zo een bewuste keuze die ik gemaakt heb
Gebeurt ook niet bepaald of wel?quote:Op vrijdag 1 mei 2020 13:34 schreef DireStraits7 het volgende:
[..]
Kan wel, maar niet in twee maanden tijd.
Jort geeft alleen om zijn vijfde huis en zijn vrienden voor wie het heurt.quote:Op vrijdag 1 mei 2020 13:39 schreef ludovico het volgende:
[..]
Want?
Men heeft zich geen benul van de grootte van getallen die hier spelen. Echt 0.0.
Daarom wordt Jort ook zo verketterd of ieder ander persoon die echt rationeel kijkt naar dit vraagstuk.
De loonkosten worden maar 70 procent vergoed omdat de werkgeverslasten niet meegenomen worden. Dus die 90 procent klopt niet.quote:Op vrijdag 1 mei 2020 13:42 schreef DireStraits7 het volgende:
[..]
Verzin dan even een andere kwaal waardoor iemand een half jaar uit de running is.
We zijn pas 2,5 maand bezig, hè. En bedenk ook dat de horeca in principe 90% van de loonkosten vergoed krijgt... Dat is in de horeca zo'n 40-50% van de totale kosten.
Als je nu door je geld bent zou dat betekenen dat je een buffer hebt van ~1-1,5 maand.
Dat is toch totaal niet de case, waarom zo een hypothetische niet reële situatie verzinnen steeds?quote:Op vrijdag 1 mei 2020 13:35 schreef BoerHagenees het volgende:
[..]
Omdat die 100.000 er bovenop komen, in een veel korter tijdsspanne, en de IC's dat niet aankunnen. Dat wordt al zolang gezegd.
Nee ik wil dat de kroegen weer open gaanquote:
En Kees en Ingrid raken hun baan kwijt en Henk en Anita ook, dus we produceren dan lekker niks met zijn allen.quote:Op vrijdag 1 mei 2020 13:35 schreef JochemSjakie het volgende:
[..]
De ironie...
Dan nog koopt Henk die nieuwe auto niet, en Anita stelt die keuken toch nog eventjes uit.
Watvoor regeling is dat dan?quote:Op vrijdag 1 mei 2020 13:42 schreef vosss het volgende:
[..]
Als ik morgen op straat sta dan vang ik de komende 2 jaar gewoon 100% van mn laatst verdiende loon.
Alweer zo een bewuste keuze die ik gemaakt heb
Fair enough. Punt is gewoon dat ondernemers met een goede buffer deze tijd wel te boven komen. Maar ik ben het eens dat het niet tot september moet duren.quote:Op vrijdag 1 mei 2020 13:44 schreef ipa84 het volgende:
[..]
De loonkosten worden maar 70 procent vergoed omdat de werkgeverslasten niet meegenomen worden. Dus die 90 procent klopt niet.
Is dat een argument om de schade die al is aangericht dan maar te verergeren?quote:Op vrijdag 1 mei 2020 13:42 schreef JochemSjakie het volgende:
[..]
Rutte controleert de globale economie niet.
Zucht. De economie zit op slot, maar niet door de maatregelen, maar vanwege het vertrouwen wat momenteel op een dieptepunt zit.quote:Op vrijdag 1 mei 2020 13:43 schreef HarrieKeen het volgende:
[..]
Ja omdat de economie op slot zit! Dat mensen niet bang zijn om hun huis te verbouwen en nieuwe dingen te kopen hebben IKEA en de bouwmarkten toch wel laten zien.
Eentje die elke maand een aantal honderd euro uitkeert als ik werkeloos raak voor 2 jaar lang. Daar betaal ik elke maand netjes premie voor.quote:
Je kan natuurlijk ook gelijk faillissement aanvragen omdat je denkt dat dit wel een jaar blijft en je die kosten helemaal niet wilt dragen.quote:Op vrijdag 1 mei 2020 13:42 schreef DireStraits7 het volgende:
[..]
Verzin dan even een andere kwaal waardoor iemand een half jaar uit de running is.
We zijn pas 2,5 maand bezig, hè. En bedenk ook dat de horeca in principe 90% van de loonkosten vergoed krijgt... Dat is in de horeca zo'n 40-50% van de totale kosten.
Als je nu door je geld bent zou dat betekenen dat je een buffer hebt van ~1-1,5 maand.
Want zorgmedewerkers hebben gewoon een CAO, die krijgen geen bonussen. Het zijn geen bankiers ofzo. En het zou ook een lekkere sfeer binnen het ziekenhuis creëeren als de IC-medewerkers opeens een vette bonus kregen en de rest nietquote:
Dat doet hij niet. Nogmaals, winkels zijn open. Welke maatregelen wil jij eraf hebben dan?quote:Op vrijdag 1 mei 2020 13:48 schreef ludovico het volgende:
[..]
Is dat een argument om de schade die al is aangericht dan maar te verergeren?
Schaamteloos en egoistisch zeg.quote:Op vrijdag 1 mei 2020 13:47 schreef zoost het volgende:
[..]
1 juni
https://www.rtvnoord.nl/n(...)-op-1-juni-weer-open
Er wordt zo hard op ethiek gedrukt dat iedereen monddood wordt gemaakt.quote:Op vrijdag 1 mei 2020 13:44 schreef Cesare-Borgia het volgende:
[..]
Jort geeft alleen om zijn vijfde huis en zijn vrienden voor wie het heurt.
Laten we niet doen alsof hij en mensen die het liefst zo veel mogelijk mensen opofferen om er niet op achteruit te gaan de enige zijn die met een helicopterview rationeel het gehele plaatje zien.
Eens.quote:Op vrijdag 1 mei 2020 13:50 schreef BoerHagenees het volgende:
[..]
Schaamteloos en egoistisch zeg.
Zou mooi zijn als zorgpersoneel zegt dat ze vanaf 1 juni stoppen met werken. Of in ieder geval dat deze kroegbazen achteraan de rij mogen sluiten bij behandeling op de IC's.
Kijken of dat ook geaccepteerd gaat worden.
In Grunn kan dat ook wel. Ik ga daar wel een biertje drinken hoor, op t leven en op iedereen hier.quote:Op vrijdag 1 mei 2020 13:47 schreef zoost het volgende:
[..]
1 juni
https://www.rtvnoord.nl/n(...)-op-1-juni-weer-open
Want ethiek is ook zo onbelangrijk. Moeten we niet willen, een ethisch en solidaire beschaving.quote:Op vrijdag 1 mei 2020 13:50 schreef ludovico het volgende:
[..]
Er wordt zo hard op ethiek gedrukt dat iedereen monddood wordt gemaakt.
Ik illustreer wat het de samenleving oplevert als er heel hard gewerkt wordt op de IC met zoveel mogelijk mensen. Dan valt er 45 miljard te verdelen.quote:Op vrijdag 1 mei 2020 13:49 schreef Tijn het volgende:
[..]
Want zorgmedewerkers hebben gewoon een CAO, die krijgen geen bonussen. Het zijn geen bankiers ofzo. En het zou ook een lekkere sfeer binnen het ziekenhuis creëeren als de IC-medewerkers opeens een vette bonus kregen en de rest niet
Scholen dicht, fysio's kappers, tandartsen, zoveel is dicht.quote:Op vrijdag 1 mei 2020 13:50 schreef JochemSjakie het volgende:
[..]
Dat doet hij niet. Nogmaals, winkels zijn open. Welke maatregelen wil jij eraf hebben dan?
De horeca gaat echt de globale economie niet redden.
Ja, het heeft alleen niet zoveel met de realiteit te maken.quote:Op vrijdag 1 mei 2020 13:51 schreef ludovico het volgende:
[..]
Ik illustreer wat het de samenleving oplevert als er heel hard gewerkt wordt op de IC met zoveel mogelijk mensen. Dan valt er 45 miljard te verdelen.
Waar het misloopt is dat er geen rekening wordt gehouden met de gevolgen van dit beleid, die ethiek is vals.quote:Op vrijdag 1 mei 2020 13:51 schreef BoerHagenees het volgende:
[..]
Want ethiek is ook zo onbelangrijk. Moeten we niet willen, een ethisch en solidaire beschaving.
Volgens mij gaan deze allemaal binnenkort weer open.quote:Op vrijdag 1 mei 2020 13:52 schreef ludovico het volgende:
[..]
Scholen dicht, fysio's kappers, tandartsen, zoveel is dicht.
Want?quote:Op vrijdag 1 mei 2020 13:53 schreef Tijn het volgende:
[..]
Ja, het heeft alleen niet zoveel met de realiteit te maken.
Maand te laat.quote:Op vrijdag 1 mei 2020 13:54 schreef Tijn het volgende:
[..]
Volgens mij gaan deze allemaal binnenkort weer open.
quote:
quote:Op vrijdag 1 mei 2020 13:49 schreef Tijn het volgende:
[..]
Want zorgmedewerkers hebben gewoon een CAO, die krijgen geen bonussen. Het zijn geen bankiers ofzo. En het zou ook een lekkere sfeer binnen het ziekenhuis creëeren als de IC-medewerkers opeens een vette bonus kregen en de rest niet
Heb jij cijfers van de winkels die slecht draaien dan? Die draaien gewoon door, want die kunnen simpel online hun zaken voortzetten. Ik heb jouw argument nog niet gehoord waarom mensen minder auto's kopen maar wel in de rij staan bij de IKEA voor de Billy boekenkast.quote:Op vrijdag 1 mei 2020 13:49 schreef JochemSjakie het volgende:
[..]
Zucht. De economie zit op slot, maar niet door de maatregelen, maar vanwege het vertrouwen wat momenteel op een dieptepunt zit.
Maar goed, ik speel mee. Hoe kan je volgens jou nu de economie op peil trekken?
Winkels zijn al open. Je bent vrij om te gaan waar je wil.
En veruit de meeste bedrijven draaien gewoon door.quote:Op vrijdag 1 mei 2020 13:52 schreef ludovico het volgende:
[..]
Dat is een druppel op een gloeiende plaat. Er zijn genoeg zaken in de horeca die bij het minst of geringste tegenslag het loodje zullen leggen. Met die bedrijven heb ik echt geen medelijden. Vaak zijn dat ook bedrijven die in een wurgconstructie zitten van de brouwerij. Maar nu worden ook gewoon heel veel normaal gezonde bedrijven geraakt die bij de nieuwe regels gewoon niet levensvatbaar zijn. Bedoel leuk dat een restaurant nu kan bezorgen maar die missen wel hun drankinkomsten waar de meeste marge opzit. Vervolgens mag je geen personeel ontslaan want dan raak je de arbeittijdsverkorting kwijt. Je moet gewoon de kosten voor je pand betalen enzovoort.quote:Op vrijdag 1 mei 2020 13:46 schreef DireStraits7 het volgende:
[..]
Fair enough. Punt is gewoon dat ondernemers met een goede buffer deze tijd wel te boven komen. Maar ik ben het eens dat het niet tot september moet duren.
Het is ook niet zo dat horeca geen omzet meer hebben. Een deel van de omzet wordt nog wel behaald door bezorging en afhaal.
Dan zou je 45 miljard in je zak kunnen houden als samenleving, mij part. Maar er wordt al nagedacht om de zorg een extra'tje te geven door de minister dus je zit nogal fout.quote:
Nee, zeg het nog eens!quote:Op vrijdag 1 mei 2020 13:55 schreef BoerHagenees het volgende:
De economie zit niet op slot. Dat is pas een vaste stelling zeg.
Winkels zijn gewoon open.
Dringt dit niet door ofzo?
10% economie. Vanwege beleid ende angst.quote:Op vrijdag 1 mei 2020 13:55 schreef JochemSjakie het volgende:
[..]
En veruit de meeste bedrijven draaien gewoon door.
Fysio's zijn vandaag weer begonnen, tandartsen eergisteren ook.quote:Op vrijdag 1 mei 2020 13:52 schreef ludovico het volgende:
[..]
Niet alleen de IC-medewerkers natuurlijk.quote:Op vrijdag 1 mei 2020 13:55 schreef ludovico het volgende:
[..]
Maar er wordt al nagedacht om de zorg een extra'tje te geven door de minister dus je zit nogal fout.
Tandartsen hebben nooit dicht gehoeven he, zoals Rutte ook zei. Voor spoedgevallen kon je er ook gewoon heen.quote:Op vrijdag 1 mei 2020 13:52 schreef ludovico het volgende:
[..]
Nou, mooi, nu de scholen nog en de kappersquote:Op vrijdag 1 mei 2020 13:56 schreef Mike het volgende:
[..]
Fysio's zijn vandaag weer begonnen, tandartsen eergisteren ook.
Exactly voor spoed ja.quote:Op vrijdag 1 mei 2020 13:57 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:
[..]
Tandartsen hebben nooit dicht gehoeven he, zoals Rutte ook zei. Voor spoedgevallen kon je er ook gewoon heen.
Ja blikbaar wel he.quote:
Ja maar het is een eigen keus bedoel ik. Wil je forceren dat tandartsen verplicht open moeten dan?quote:
Nog een keer!quote:Op vrijdag 1 mei 2020 13:58 schreef BoerHagenees het volgende:
[..]
Ja blikbaar wel he.
Het is namelijk gewoon leugenachtig als sommigen beweren dat de economie op slot zit.
Ja want economie = winkels en ohja terrasjes natuurlijk. Winkels open leuk hoor, maar die draaien ook wel zonder dat ze open zijn.quote:Op vrijdag 1 mei 2020 13:55 schreef BoerHagenees het volgende:
De kappers zijn niet essentieelquote:Op vrijdag 1 mei 2020 13:58 schreef ludovico het volgende:
[..]
Nou, mooi, nu de scholen nog en de kappersHoe gaat het met de mondkapjes in de zorgsector?
Mogen ze zelf weten vind ik.quote:Op vrijdag 1 mei 2020 13:59 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:
[..]
Ja maar het is een eigen keus bedoel ik. Wil je forceren dat tandartsen verplicht open moeten dan?
De kappers doen geen reet voor verspreiding en zien hun onderneming kapot gaan.quote:Op vrijdag 1 mei 2020 13:59 schreef laracroftonline het volgende:
[..]
De kappers zijn niet essentieel
En blijven dus voorlopig dicht. Die mogen samen met de horeca als laatste open wat mij betreft. En dat zou zeer terecht zijn.quote:Op vrijdag 1 mei 2020 13:59 schreef laracroftonline het volgende:
[..]
De kappers zijn niet essentieel
Want kappers zijn superspreaders?quote:Op vrijdag 1 mei 2020 14:01 schreef BoerHagenees het volgende:
[..]
En blijven dus voorlopig dicht. Die mogen samen met de horeca als laatste open wat mij betreft. En dat zou zeer terecht zijn.
eens. Dacht dat het je dwars zat dat ze dicht waren door toedoen overheid, vandaar.quote:
Nee, maar de mensen die naar de kapper gaan in potentie wel.quote:
Algehele vraaguitval door maatregelen ala blijf zoveel mogelijk thuis is ook giga.quote:Op vrijdag 1 mei 2020 14:02 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:
[..]
eens. Dacht dat het je dwars zat dat ze dicht waren door toedoen overheid, vandaar.
Wat?quote:Op vrijdag 1 mei 2020 13:56 schreef ludovico het volgende:
[..]
10% economie. Vanwege beleid ende angst.
Dat de wereld 90% doordraait maakt niet dat de kosten niet 90 miljard zijn.
Goed geregeld, maar 2 jaar ww is best lang toch. Dacht dat je per gewerkt jaar een maand kreegquote:Op vrijdag 1 mei 2020 13:49 schreef vosss het volgende:
[..]
Eentje die elke maand een aantal honderd euro uitkeert als ik werkeloos raak voor 2 jaar lang. Daar betaal ik elke maand netjes premie voor.
70% ww aangevuld met dat bedrag is net niet mijn volledige loon. Dus iets minder dan 100%, in elk geval hoef ik er in dat gevsl niets om te laten de komende 2 jaar.
Want? Die blijven allemaal zoveel mogelijk thuis en bezoeken geen risicogroepen.quote:Op vrijdag 1 mei 2020 14:02 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
Nee, maar de mensen die naar de kapper gaan in potentie wel.
quote:Op vrijdag 1 mei 2020 13:54 schreef Da_Sandman het volgende:
Positief geteste personen
39.791* (+475)
Ziekenhuisopnames
10.854 (+85)
Overleden personen
4.893** (+98)
Nee, dram er vooral over door, misschien dat we het dan wel gaan snappen.quote:Op vrijdag 1 mei 2020 13:55 schreef BoerHagenees het volgende:
10% van het BBP in Nederland = 90 miljard.quote:
Mag die kapper met dat dure huis dan wel of niet zijn hand ophouden bij de staat?quote:Op vrijdag 1 mei 2020 14:01 schreef BoerHagenees het volgende:
[..]
En blijven dus voorlopig dicht. Die mogen samen met de horeca als laatste open wat mij betreft. En dat zou zeer terecht zijn.
Tandartsen kunnen ook gewoon ondernemers zijn met een eigen praktijkquote:Op vrijdag 1 mei 2020 13:58 schreef ludovico het volgende:
[..]
Exactly voor spoed ja.
Het is nooit nodig geweest daar zit de fout. Die tandarts overleeft het wel overigens, ik vind het veel nijpender voor allerlei andere ondernemers die hun levenswerk kapot zien gaan.
Nederland vergelijken met een derde wereld land en dictatuur.quote:Op vrijdag 1 mei 2020 12:17 schreef maan_man het volgende:
[..]
Dat dachten Moebarak en Ben Ali ook, maar die stellingname is toch iets te absoluut.
Juist de risicogroepen gaan (veelvuldig) naar de kapper.quote:Op vrijdag 1 mei 2020 14:03 schreef ludovico het volgende:
[..]
Want? Die blijven allemaal zoveel mogelijk thuis en bezoeken geen risicogroepen.
Qua ontslagpremie? Wettelijk een week per gewerkt jaar.quote:Op vrijdag 1 mei 2020 14:03 schreef Cesare-Borgia het volgende:
[..]
Goed geregeld, maar 2 jaar ww is best lang toch. Dacht dat je per gewerkt jaar een maand kreeg
Ik zie een markt voor de 50- kapper!quote:Op vrijdag 1 mei 2020 14:05 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
Juist de risicogroepen gaan (veelvuldig) naar de kapper.
Precies het bedrag wat door de staat de economie in wordt gepompt.quote:Op vrijdag 1 mei 2020 14:04 schreef ludovico het volgende:
[..]
10% van het BBP in Nederland = 90 miljard.
Had ik ook op gehoopt, maar het lijkt echt te stabiliseren rond dit niveau inderdaad.quote:Op vrijdag 1 mei 2020 14:06 schreef Breekfast het volgende:
Hmm het aantal nieuw opgenomen patiënten in het ziekenhuis lijkt zich nu wat te stabiliseren. Had gehoopt op een verdere daling.
Maar met datzelfde argument kun je ook pleiten voor openstelling van andere sectoren. Het is een kwestie van prioriteiten.quote:Op vrijdag 1 mei 2020 14:03 schreef ludovico het volgende:
[..]
Want? Die blijven allemaal zoveel mogelijk thuis en bezoeken geen risicogroepen.
En daarnaast is het natuurlijk makkelijk praten als je zelf in de IT zit zoals @BoerHageneesquote:Op vrijdag 1 mei 2020 14:03 schreef AlwaysHappy het volgende:
[..]
[..]
Nee, dram er vooral over door, misschien dat we het dan wel gaan snappen.
Het zal je sieren als je eens wat research doet naar hoe groot de economie wel niet is. Hoeveel gezinnen het raakt momenteel. Dat gaat veel verder dan een familie die een bar runt en niet met geld om kan gaan. Je blijft maar drammen dat de zorg het belangrijkste is, maar er is een link tussen de economie en de zorg. Ik kan je adviseren je daar eens in te verdiepen.
Je hebt het in elke post van je over solidariteit, maar zelf laat je bar weinig solidariteit zien. Niet dat je dat ooit van ons aanneemt natuurlijk.
Net zei je nog dat de kapper geen superspreader was.quote:Op vrijdag 1 mei 2020 14:05 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
Is apart topic voor: COR / UK waarschuwt voor mogelijk (nieuw) corona virus dat kinderen treft.quote:Op vrijdag 1 mei 2020 12:35 schreef Stoorzendert het volgende:
Nieuwe ziekte of toch Corona? https://www.bd.nl/binnenl(...)nderziekte~acdea8cc/
Ja hoor. Waarom niet? In die situatie zit mijn vriendin. Kan het makkelijk hebben, deze 2 maanden lockdown. Maar evengoed lekker TOZO binnen harkenquote:Op vrijdag 1 mei 2020 14:04 schreef Da_Sandman het volgende:
[..]
Mag die kapper met dat dure huis dan wel of niet zijn hand ophouden bij de staat?
Klopt, diegene die je knipt (kappers) zijn over het algemeen mensen die niet in de riscogroepen vallen. Diegene die geknipt worden wel (voor een deel).quote:Op vrijdag 1 mei 2020 14:07 schreef ludovico het volgende:
[..]
Net zei je nog dat de kapper geen superspreader was.
Ook een oplossing trouwens. Buiten knippen. De mobiele kapper (of in een tuin) met een mondkapje, eventueel ook 1 voor de klant.quote:Op vrijdag 1 mei 2020 14:05 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
150.000 op omvallen, 350.000 in de gevarenzone. Dat jij nou niet werkt en denkt dat je geld vanzelf ontstaat.quote:Op vrijdag 1 mei 2020 13:55 schreef BoerHagenees het volgende:
Bij een tweede golf en geen vaccinaties zijn alle bedrijven rustig aan het opkrabbelen en kunnen dan weer dicht.quote:Op vrijdag 1 mei 2020 12:52 schreef JochemSjakie het volgende:
[..]
Dat is echt 10/15% of zo.quote:Op vrijdag 1 mei 2020 13:46 schreef DireStraits7 het volgende:
[..]
Het is ook niet zo dat horeca geen omzet meer hebben. Een deel van de omzet wordt nog wel behaald door bezorging en afhaal.
Waar slaan die getallen op? Bedrijven, werknemers?quote:Op vrijdag 1 mei 2020 14:10 schreef De_Onnoembare het volgende:
[..]
150.000 op omvallen, 350.000 in de gevarenzone. Dat jij nou niet werkt en denkt dat je geld vanzelf ontstaat.
Pedicures, sportscholen, acupuncturisten, schoonheidssalons, sexhuizen....Zal nog wel veel meer zijn.quote:Op vrijdag 1 mei 2020 13:52 schreef ludovico het volgende:
[..]
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |