abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_192890133
quote:
10s.gif Op vrijdag 1 mei 2020 13:29 schreef Tijn het volgende:

[..]

Lekker wereldvreemd weer, ludo.
Want? :')

Men heeft zich geen benul van de grootte van getallen die hier spelen. Echt 0.0.
Daarom wordt Jort ook zo verketterd of ieder ander persoon die echt rationeel kijkt naar dit vraagstuk.
"Het enkele feit dat de gewasbeschermingsmiddelen zijn toegelaten, geeft in ieder geval geen garantie op het ontbreken van met name een uitgesteld schadelijk effect op de gezondheid van mensen."
pi_192890139
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 mei 2020 13:36 schreef Da_Sandman het volgende:

[..]

En dan mij verwijten dat ik niet goed kan lezen :').
Zie de betreffende post van 13:06 uur.

Hij gebruikt geen PI.
Dan kan ik niet weten of zijn opmerking serieus was of niet. Daar zijn PI's voor.

:{w
De oude oude layout was veel beter!!
vosss is de naam,
met dubbel s welteverstaan.
pi_192890141
quote:
10s.gif Op vrijdag 1 mei 2020 13:29 schreef ondeugend het volgende:
Jongens jongens... volgens mij wordt het tijd voor een groepshugg.
Mits met voldoende afstand })
  Moderator vrijdag 1 mei 2020 @ 13:39:26 #204
249559 crew  Lavenderr
pi_192890142
Graag niet met elkaar op de vuist gaan maar netjes blijven tegen elkaar. Getroll en de boel opstoken wordt verwijderd.
pi_192890148
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 mei 2020 13:38 schreef DireStraits7 het volgende:

[..]

Wellicht niet in deze reeks en zielig is mijn parafrase van een aantal ondernemers die hier wel degelijk gemeld hebben dat ondernemers hier niet op in hadden kunnen spelen.
Er zijn inderdaad ondernemers die hier niet op in hebben kunnen spelen. Veel ook. Natuurlijk zullen er ondernemers zijn die dat niet hebben gedaan. Net zoals er ook werknemers zijn die met minimumloon dure uitgaven doen. Nuance is en blijft het toverwoord.
'Cause it's easier to fly
Than to face another night
In Southern Sun
And your love is all around
pi_192890154
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 mei 2020 13:27 schreef sjorsie1982 het volgende:

[..]

daar heb je het positiviteits topic voor.
Die memo heb ik gemist?
Wat een onzin ook. Bye!
Go hard or go home
pi_192890158
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 mei 2020 13:32 schreef speknek het volgende:

[..]

[ afbeelding ]
_O-
"Het enkele feit dat de gewasbeschermingsmiddelen zijn toegelaten, geeft in ieder geval geen garantie op het ontbreken van met name een uitgesteld schadelijk effect op de gezondheid van mensen."
pi_192890162
quote:
4s.gif Op vrijdag 1 mei 2020 13:39 schreef vosss het volgende:

[..]

Zie de betreffende post van 13:06 uur.

Hij gebruikt geen PI.
Dan kan ik niet weten of zijn opmerking serieus was of niet. Daar zijn PI's voor.

:{w
En daar wees ik je al vrij snel op. Als je aan die opmerking niet kan zien of 'ie serieus is kun je dus gewoon niet lezen.
In Southern Sun
pi_192890166
quote:
1s.gif Op vrijdag 1 mei 2020 13:26 schreef Noek het volgende:

[..]

Ook wel typerend, vanmorgen post ik dat er over de miljoen hersteld zijn. Weet je hoeveel reacties dit kreeg? 0! :D
Men wil enkel de doden horen, het zwarte gat, hel, sensatie en verdoemenis en die kut boer en die hooibaal zijn de ergsten.
Goed nieuws _O_
  Moderator vrijdag 1 mei 2020 @ 13:41:09 #210
5428 crew  miss_sly
pi_192890173
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 mei 2020 13:23 schreef Da_Sandman het volgende:

[..]

Heb niet het idee dat dat een heel serieuze post was. Dat jij je zo uit de tent laat lokken met uitspraken dat alleen mensen in de zorg hard werken is behoorlijk sneu.
Als de betreffende user niet echt vindt dat het zorgpersoneel wel een jaar kan overwerken en boven capaciteit kan werken, dan moet hij dat niet zo vaak herhalen.
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
pi_192890186
quote:
6s.gif Op vrijdag 1 mei 2020 13:33 schreef Zorro het volgende:
Het gemiddelde IQ word op 100 gedefinieerd.
Dus de gemiddelde Nederlander heeft een IQ van 100.

En dan proberen we een intelligente lockdown.

Tja...
_O-
pi_192890193
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 mei 2020 13:41 schreef miss_sly het volgende:

[..]

Als de betreffende user niet echt vindt dat het zorgpersoneel wel een jaar kan overwerken en boven capaciteit kan werken, dan moet hij dat niet zo vaak herhalen.
Dat is een andere discussie. Dat hij er zo hard op gaat zegt veel over zijn eigen gedachtegang.
In Southern Sun
pi_192890200
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 mei 2020 13:30 schreef ludovico het volgende:

[..]

Die angst is er beleidsmatig doorgedrukt, en daarnaast is er nog veel beleidsmatige schade die nu wordt aangericht. Allemaal niet nodig.
Rutte controleert de globale economie niet.
pi_192890203
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 mei 2020 13:36 schreef miss_sly het volgende:

[..]

En met een gebroken pols is hij een tijdje uit de running, maar dat is wel te overzien. Ik denk dat nu het onoverzichtelijke van de situatie het nog veel moeilijker maakt.
Bovendien kan hij met een gebroken pols nog langs de lijn staan en aanwijzingen geven, dus (deels/aangepast) doorwerken. Nu mag hij niet in de buurt van de tennisbaan komen.
Verzin dan even een andere kwaal waardoor iemand een half jaar uit de running is.

We zijn pas 2,5 maand bezig, hè. En bedenk ook dat de horeca in principe 90% van de loonkosten vergoed krijgt... Dat is in de horeca zo'n 40-50% van de totale kosten.

Als je nu door je geld bent zou dat betekenen dat je een buffer hebt van ~1-1,5 maand.
pi_192890209
quote:
7s.gif Op vrijdag 1 mei 2020 13:36 schreef MichaelScott het volgende:

[..]

Dat valt ook wel mee in de huidige situatie, als je niet bij de overheid werkt kan je zomaar volgende maand werkloos op de bank zitten.
Als ik morgen op straat sta dan vang ik de komende 2 jaar gewoon 100% van mn laatst verdiende loon.

Alweer zo een bewuste keuze die ik gemaakt heb :)
vosss is de naam,
pi_192890213
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 mei 2020 13:35 schreef JochemSjakie het volgende:

[..]

De ironie...

Dan nog koopt Henk die nieuwe auto niet, en Anita stelt die keuken toch nog eventjes uit.
Ja omdat de economie op slot zit! Dat mensen niet bang zijn om hun huis te verbouwen en nieuwe dingen te kopen hebben IKEA en de bouwmarkten toch wel laten zien.
pi_192890220
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 mei 2020 13:29 schreef Cesare-Borgia het volgende:

[..]

Nouja het zou fijn zijn om te weten of je bij een asymptomatisch persoon op bezoek besmet kunt raken tijdebs de visite wanneer je afstand houdt en je handen wast en je gezicht niet aan raakt.

In het grote geheel is dat misschieb verwaarloosbaar tov superevents maar zou het wel graag weten.
Is een uur dezelfde ruimte op afstand delen genoeg, een half uur? Maakt het niks uit?

Dan kan he in ieder geval met een gerust hard acties omdermemen.
Oja, dat zou ik ook wel willen weten. Het aparte is dat ik zo veel mensen ken die gewoon nog met z'n allen bij elkaar op bezoek gaan in mijn dorp. Veel mensen denken er amper om. Nu zijn er wel die maatregelen mbt de horeca enzo. Verder zitten we al een dikke week op 7 besmettingen totaal.

Het is puur intuïtie hoor. Ik weet et ook niet.
A Robin Redbreast in a Cage Puts all Heaven in a Rage.
pi_192890223
quote:
14s.gif Op vrijdag 1 mei 2020 13:33 schreef vosss het volgende:
Zeker. Heel goed zelfs. Gewoon verzekerd van vast inkomen omdat ik geen risico wil lopen in extreme situaties zoals deze. Dat is gewoon een bewuste keuze van mij geweest.

Vosss zag het Corona aankomen. :7
pi_192890224
quote:
14s.gif Op vrijdag 1 mei 2020 13:42 schreef vosss het volgende:

[..]

Als ik morgen op straat sta dan vang ik de komende 2 jaar gewoon 100% van mn laatst verdiende loon.

Alweer zo een bewuste keuze die ik gemaakt heb :)
Wil je een sticker?
In Southern Sun
pi_192890229
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 mei 2020 13:34 schreef DireStraits7 het volgende:

[..]

Kan wel, maar niet in twee maanden tijd.
Gebeurt ook niet bepaald of wel?
pi_192890237
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 mei 2020 13:39 schreef ludovico het volgende:

[..]

Want? :')

Men heeft zich geen benul van de grootte van getallen die hier spelen. Echt 0.0.
Daarom wordt Jort ook zo verketterd of ieder ander persoon die echt rationeel kijkt naar dit vraagstuk.
Jort geeft alleen om zijn vijfde huis en zijn vrienden voor wie het heurt.

Laten we niet doen alsof hij en mensen die het liefst zo veel mogelijk mensen opofferen om er niet op achteruit te gaan de enige zijn die met een helicopterview rationeel het gehele plaatje zien.
pi_192890240
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 mei 2020 13:42 schreef DireStraits7 het volgende:

[..]

Verzin dan even een andere kwaal waardoor iemand een half jaar uit de running is.

We zijn pas 2,5 maand bezig, hè. En bedenk ook dat de horeca in principe 90% van de loonkosten vergoed krijgt... Dat is in de horeca zo'n 40-50% van de totale kosten.

Als je nu door je geld bent zou dat betekenen dat je een buffer hebt van ~1-1,5 maand.
De loonkosten worden maar 70 procent vergoed omdat de werkgeverslasten niet meegenomen worden. Dus die 90 procent klopt niet.
pi_192890241
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 mei 2020 13:35 schreef BoerHagenees het volgende:

[..]

Omdat die 100.000 er bovenop komen, in een veel korter tijdsspanne, en de IC's dat niet aankunnen. Dat wordt al zolang gezegd.
Dat is toch totaal niet de case, waarom zo een hypothetische niet reële situatie verzinnen steeds?
pi_192890246
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 mei 2020 13:43 schreef Da_Sandman het volgende:

[..]

Wil je een sticker?
Nee ik wil dat de kroegen weer open gaan :7
vosss is de naam,
pi_192890249
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 mei 2020 13:35 schreef JochemSjakie het volgende:

[..]

De ironie...

Dan nog koopt Henk die nieuwe auto niet, en Anita stelt die keuken toch nog eventjes uit.
En Kees en Ingrid raken hun baan kwijt en Henk en Anita ook, dus we produceren dan lekker niks met zijn allen.

Wat heeft dat voorn zin?
Er zullen best "belangrijkere zaken" zijn hoor, maar waar je effectief voor zorgt is dat er gewon productiepotentieel verloren gaat.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')