abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_192889959
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 mei 2020 13:17 schreef JochemSjakie het volgende:

[..]

Het land kan die 100000 doden makkelijk aan. Maar je ziet wat paniek nu met de economie doet.

Het vertrouwen in de economie is extreem laag nu. Het openen van kroegen gaat dat echt niet oplossen. De economische schade zit veel dieper dan bedrijven die nu dicht zijn.

Alle autobedrijf zijn bijvoorbeeld gewoon open. Toch koopt vrijwel niemand een auto meer.
Die angst is er beleidsmatig doorgedrukt, en daarnaast is er nog veel beleidsmatige schade die nu wordt aangericht. Allemaal niet nodig.
"Het enkele feit dat de gewasbeschermingsmiddelen zijn toegelaten, geeft in ieder geval geen garantie op het ontbreken van met name een uitgesteld schadelijk effect op de gezondheid van mensen."
pi_192889961
quote:
15s.gif Op vrijdag 1 mei 2020 13:25 schreef vosss het volgende:
https://www.nu.nl/coronav(...)-van-coronavirus.amp

Gewoon harder werken!!!!!

Godsklere hoe achterlijk moet je zijn.
Het merendeel van die mensen had al gezondheidsklachten. Zouden dus net zo goed overleden kunnen zijn als ze niet in de zorg gewerkt hadden. Het meeste zorgpersoneel loopt een besmetting op buiten het ziekenhuis...
pi_192889963
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 mei 2020 13:29 schreef DireStraits7 het volgende:

[..]

Dan lees jij een ander topic dan ik. Ik zie hier continu gezeik over ('hadden ze maar geen dure auto's moeten rijden') en van ('hoe hadden we dit aan moeten zien komen?') ondernemers.
Ik geloof niet dat iemand hier zegt dat álle ondernemers zielig zijn en hun hand bij de staat moeten ophouden.
'Cause it's easier to fly
Than to face another night
In Southern Sun
And your love is all around
  vrijdag 1 mei 2020 @ 13:32:02 #179
8369 speknek
Another day another slay
pi_192890001
quote:
15s.gif Op vrijdag 1 mei 2020 13:27 schreef BoerHagenees het volgende:

[..]

Jup, BV Nederland moet ten koste van iedere onnodige dode draaien gehouden worden he.
They told me all of my cages were mental, so I got wasted like all my potential.
pi_192890005
quote:
1s.gif Op vrijdag 1 mei 2020 13:26 schreef Noek het volgende:

[..]

Ik lees enkel maar kritiek van jouw kant.
Wat een naar gedrocht ben je ook met je eenzijdige commentaar.

Ook wel typerend, vanmorgen post ik dat er over de miljoen hersteld zijn. Weet je hoeveel reacties dit kreeg? 0! :D
Men wil enkel de doden horen, het zwarte gat, hel, sensatie en verdoemenis en die kut boer en die hooibaal zijn de ergsten.
Dan vergeet je vooral dat uitgelicht moet worden de dood van iemand die jong is en volgens iedereen kern gezond was. Die terminale 80 jarige kanker patiënt die het einde van het jaar toch niet zou halen en nu overlijdt aan corona is niet interessant.
pi_192890007
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 mei 2020 13:29 schreef sjorsie1982 het volgende:

[..]

niet alleen in de zorg, ook in de transport... wegenbouw, politieinzet, etc.
Ik las van de week dat een Amerikaans gifbedrijf ongeveer 8 miljoen per gered leven als acceptabel beschouwd.
pi_192890013
quote:
15s.gif Op vrijdag 1 mei 2020 13:20 schreef BoerHagenees het volgende:

[..]

Nee dat kan het niet.
Wat maf en zo ontzettend erg dat je dat zegt.
Dat zijn gewoon Spaanse Griep taferelen.
Ik word er naar van.
Er gaan jaarlijks 150.000 mensen dood, waarom kunnen we 100.000 doden niet hebben?

Het gaat evenredig +- met lichte skew naar oudere mensen toe qua kans om te overlijden in een gegeven jaar als je het corona virus al zou hebben.
"Het enkele feit dat de gewasbeschermingsmiddelen zijn toegelaten, geeft in ieder geval geen garantie op het ontbreken van met name een uitgesteld schadelijk effect op de gezondheid van mensen."
pi_192890019
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 mei 2020 13:30 schreef Anton91 het volgende:

[..]

[..]

[..]

9 overleden van de in totaal 13.884 positief geteste gevallen. Dat ligt nog een stuk lager dan de mortaliteitspercentage waarmee de WHO rekent of wat onderzoeken hebben laten zien.
Mensen die in de zorg werken zijn meestal ook niet ouder dan 65. ;)
pi_192890023
quote:
14s.gif Op vrijdag 1 mei 2020 13:28 schreef Da_Sandman het volgende:

[..]

Het is goed met je.
Zeker. Heel goed zelfs. Gewoon verzekerd van vast inkomen omdat ik geen risico wil lopen in extreme situaties zoals deze. Dat is gewoon een bewuste keuze van mij geweest.

Net zoals de ondernemer ook bewust er voor kiest om ondernemer te worden.

En verder zei ik nergens dat alleen zorgpersoneel hard werkt. Dat jij moeite hebt met lezen kan ik niets aan doen. Dus doe niet net of ik hier de achterlijke ben. Dankje. |:)
De oude oude layout was veel beter!!
vosss is de naam,
met dubbel s welteverstaan.
pi_192890032
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 mei 2020 13:30 schreef Da_Sandman het volgende:

[..]

Ik geloof niet dat iemand hier zegt dat álle ondernemers zielig zijn en hun hand bij de staat moeten ophouden.
Nee, ik ook niet, dus waarom je dat erbij haalt.
  FOK!Fotograaf vrijdag 1 mei 2020 @ 13:33:35 #186
842 Zorro
Z
pi_192890033
Het gemiddelde IQ word op 100 gedefinieerd.
Dus de gemiddelde Nederlander heeft een IQ van 100.

En dan proberen we een intelligente lockdown.

Tja...
Un dann rettet kein Kavallerie,
keine Zorro kümmert sich dodrömm.
Dä piss höchstens e " Zet " en der Schnie
  vrijdag 1 mei 2020 @ 13:33:47 #187
489693 Markesh
Antispecisist
pi_192890041

[ Bericht 100% gewijzigd door Markesh op 01-05-2020 13:34:41 ]
pi_192890044
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 mei 2020 13:32 schreef DireStraits7 het volgende:

[..]

Ik las van de week dat een Amerikaans gifbedrijf ongeveer 8 miljoen per gered leven als acceptabel beschouwd.
in NL ligt de waarde van 1 leven velen malen lager, maar is wel afhankelijk an de reden en oorzaak.
Reason is not automatic, those who deny it cannot be conquered by it, Ayn Rand
Discuseren met domme mensen verlies ik omdat ik niet genoeg ervaring heb met dom lullen.
pi_192890047
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 mei 2020 13:32 schreef ludovico het volgende:
Er gaan jaarlijks 150.000 mensen dood, waarom kunnen we 100.000 doden niet hebben?
Kan wel, maar niet in twee maanden tijd.
pi_192890048
quote:
14s.gif Op vrijdag 1 mei 2020 13:33 schreef vosss het volgende:

[..]

Zeker. Heel goed zelfs. Gewoon verzekerd van vast inkomen omdat ik geen risico wil lopen in extreme situaties zoals deze. Dat is gewoon een bewuste keuze van mij geweest.

En verder zei ik nergens dat alleen zorgpersoneel hard werkt. Dat jij moeite hebt met lezen kan ik niets aan doen. Dus doe niet net of ik hier de achterlijke ben. Dankje. |:)
Je vooroordeel over ondernemers is nogal zielig :).
In Southern Sun
pi_192890058
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 mei 2020 13:29 schreef HarrieKeen het volgende:

Los van dat mijn opmerking ook niet serieus was. :')
PI's; gebruik ze!!
De oude oude layout was veel beter!!
vosss is de naam,
met dubbel s welteverstaan.
pi_192890062
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 mei 2020 13:32 schreef ludovico het volgende:

[..]

Het gaat evenredig +- met lichte skew naar oudere mensen toe qua kans om te overlijden in een gegeven jaar als je het corona virus al zou hebben.
Omdat die 100.000 er bovenop komen, in een veel korter tijdsspanne, en de IC's dat niet aankunnen. Dat wordt al zolang gezegd.
pi_192890063
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 mei 2020 13:28 schreef ludovico het volgende:

[..]

Je mist volgens mij nogal het vermogen om het complete plaatje te zien en hoe nijpend de situatie is voor de economie.
De ironie...

Dan nog koopt Henk die nieuwe auto niet, en Anita stelt die keuken toch nog eventjes uit.
pi_192890070
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 mei 2020 13:33 schreef DireStraits7 het volgende:

[..]

Nee, ik ook niet, dus waarom je dat erbij haalt.
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 mei 2020 13:22 schreef DireStraits7 het volgende:

[..]

En dus is het raar om te doen alsof alle ondernemers zielig zijn en hier nooit op in hadden kunnen spelen. Evenals het tegenovergestelde onzin is: dat dit simpel ondernemersrisico is.
Het ging me om de eerste zin. Ondernemers worden hier verdedigd, maar ik geloof niet dat iemand in deze reeks het eerste gedeelte van deze post doet.
In Southern Sun
pi_192890076
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 mei 2020 13:24 schreef Stoorzendert het volgende:

[..]

Omdat het een grote no-go is om een mensenleven uit te drukken in geld. Heeft Ford ooit bijna de kop gekost. https://nl.m.wikipedia.org/wiki/Ford_Pinto
Het gebeurt non stop, en terecht, want anders zouden we onderzoek financieren wat 400.000 kost per leven dat gered kan worden. I.p.v. dat we kiezen voor 5* 80.000 waarmee we vijfvoudig veel levens redden.

Als een mensenleven je wat waard is kies je voor het meeste mensenlevens redden, dat is niet deze methode.
  vrijdag 1 mei 2020 @ 13:36:22 #196
335133 MichaelScott
fulltime CEO//parttime fluffer
pi_192890081
quote:
14s.gif Op vrijdag 1 mei 2020 13:33 schreef vosss het volgende:

[..]

Dat valt ook wel mee in de huidige situatie, als je niet bij de overheid werkt kan je zomaar volgende maand werkloos op de bank zitten.
Op zaterdag 8 februari 2014 23:39 schreef Slaapscheet het volgende:
Oke, MichaelScott, je bent geweldig. :D
pi_192890086
quote:
11s.gif Op vrijdag 1 mei 2020 13:34 schreef vosss het volgende:

[..]

PI's; gebruik ze!!
En dan mij verwijten dat ik niet goed kan lezen :').
In Southern Sun
  Moderator vrijdag 1 mei 2020 @ 13:36:44 #198
5428 crew  miss_sly
pi_192890090
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 mei 2020 13:14 schreef DireStraits7 het volgende:

[..]

Dat is nogal afhankelijk van veel factoren. Welke sector je zit, hoe groot je bedrijf is etc.

Een tennisleraar kan zijn pols breken. Daar gaan de inkomsten.
En met een gebroken pols is hij een tijdje uit de running, maar dat is wel te overzien. Ik denk dat nu het onoverzichtelijke van de situatie het nog veel moeilijker maakt.
Bovendien kan hij met een gebroken pols nog langs de lijn staan en aanwijzingen geven, dus (deels/aangepast) doorwerken. Nu mag hij niet in de buurt van de tennisbaan komen.
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
pi_192890099
quote:
15s.gif Op vrijdag 1 mei 2020 13:25 schreef vosss het volgende:
https://www.nu.nl/coronav(...)-van-coronavirus.amp

Gewoon harder werken!!!!!

Godsklere hoe achterlijk moet je zijn.
Zit hier nog wat rationeels in of probeer je mensen emotioneel te chanteren dat corona virus dodelijk kan zijn?

Dat blijft net zo dodelijk voor de zorgverleners die er werkzaam zijn of het snel of langzaam door de samenleving trekt.
pi_192890121
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 mei 2020 13:35 schreef Da_Sandman het volgende:

[..]

[..]

Het ging me om de eerste zin. Ondernemers worden hier verdedigd, maar ik geloof niet dat iemand in deze reeks het eerste gedeelte van deze post doet.
Wellicht niet in deze reeks en zielig is mijn parafrase van een aantal ondernemers die hier wel degelijk gemeld hebben dat ondernemers hier niet op in hadden kunnen spelen.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')