En welke ondernemingen die open mogen zijn nog niet open dan? Makkelijk scoren zo.quote:Op vrijdag 1 mei 2020 13:10 schreef BoerHagenees het volgende:
[..]
Al topics wekenlang krijgen we maar te horen dat ondernemers het zo ontzettend zwaar hebben?
En wat zegt de overheid? Je mag open, maar met de 1,5meter maatregelen inachtnemend?
Waarom pakken ondernemers dit niet aan als een kans dan in godsnaam?
Ondernemers zijn toch van het kansen zien en nemen?
Nou, dat vind ik best tegenvallen in de praktijk.
O, dat gaat echt erg goed. Wat fijn!quote:Op vrijdag 1 mei 2020 12:37 schreef Nia het volgende:
Aantal IC patiënten nu onder de 700.
https://stichting-nice.nl/:
COVID-19 infecties op de IC’s
Laatste update: 01-05-2020 12:32
Nederlandse IC patiënten in Nederlandse en Duitse IC’s
Totaal aantal (bewezen en verdachte) COVID-19 IC-patiënten vandaag: 697
Totaal aantal Nederlandse IC’s met tenminste één bewezen of verdachte COVID-19 patiënt vandaag: 74
Totaal (cumulatief) aantal bewezen of verdachte COVID-19 patiënten waarvoor IC-opname nodig was: 2807
Totaal (cumulatief) aantal bewezen of verdachte COVID-19 patiënten met fatale afloop: 710
Irritant dit, er wordt volop beleid gevoerd met de gedachte dat asymotimatische versoreiding geen rol speelt. Men is eerder te dom om te beseffen dat ze al symptomen hadden en verwarren dat met asymptomatischmquote:Op vrijdag 1 mei 2020 13:00 schreef DireStraits7 het volgende:
[..]
Hoe lang ga je nog dit soort leugens verspreiden?
[..]
Beperkt =/= onmogelijk...
Iedereen schadeloos stellen.quote:Op vrijdag 1 mei 2020 13:10 schreef vosss het volgende:
[..]
Bedrijven moeten volledig schadeloos gesteld worden.
Prima hoor, maar dan ook graag ALLE werknemers die hun baan verliezen volledig schadeloos stellen.
Benieuwd of dit heerschap het daar óók mee eens is.
Ik gok van niet, maar met zijn boude uitspraken zou het hem sieren van wel.
OK, daar heb je een fair punt inderdaad. En dat bedoel ik ook hoor, ik mis van beide kanten wel wat nuance soms. En fijn dat het goed met je gaat.quote:Op vrijdag 1 mei 2020 12:37 schreef Da_Sandman het volgende:
[..]
Ja hoi het is wel goed met me maaaaar ik stipte alleen aan dat niet iedere zzp-er die een groter huis dan een ander heeft en nu toch zijn hand ophoudt per definitie boven zijn stand heeft geleefd. Doe je dat wel, zoals een aantal users in het vorige deel deed, dan is dat domweg niets anders dan afgunst. Zonder in iemands portemonnee te kijken wijzen.
quote:Op vrijdag 1 mei 2020 13:10 schreef JochemSjakie het volgende:
[..]![]()
Zelden zo'n asociaal als jou gezien.
Pot... Ketel... Zwart...quote:Op vrijdag 1 mei 2020 13:09 schreef JochemSjakie het volgende:
gelijk op de persoon spelen
Maar goed, mensen met een andere mening zwart maken is natuurlijk veel beter dan echt een discussie aangaan, dus jij bent af.
Er word geklaagd over van alles hier. Jij kiest er echter voor om je blind te staren op de ondernemers.quote:Op vrijdag 1 mei 2020 13:10 schreef BoerHagenees het volgende:
[..]
Al topics wekenlang krijgen we maar te horen dat ondernemers het zo ontzettend zwaar hebben?
En wat zegt de overheid? Je mag open, maar met de 1,5meter maatregelen inachtnemend?
Dat is nogal afhankelijk van veel factoren. Welke sector je zit, hoe groot je bedrijf is etc.quote:Op vrijdag 1 mei 2020 12:55 schreef Da_Sandman het volgende:
[..]
Een potje voor onvoorziene kosten kun je toch niet vergelijken met een regenton voor onvoorziene complete droogte aan de inkomstenkant...
Nee makkelijk scoren is het door maar door te drammen dat ondernemers open gegooid moeten worden, desnoods illegaal tegen de noordverordening en maatregelen in, want fuck sociaal zijn zeg. BV Nederland boven alles he.quote:Op vrijdag 1 mei 2020 13:12 schreef HarrieKeen het volgende:
[..]
En welke ondernemingen die open mogen zijn nog niet open dan? Makkelijk scoren zo.
Het zijn ook vooral de graaiende horecabaasjes die je nu zo hoort janken. De rest lijkt er wel op een goede manier mee om te gaan. Ik kan ook geen enkel medeleven hebben met die figuren met hun achterlijk hoge prijzen en de waardeloze service.quote:Op vrijdag 1 mei 2020 13:10 schreef BoerHagenees het volgende:
[..]
Het is ook best makkelijk om af te geven op ondernemers of mensen die hun baan verliezen als je zelf in de IT zit tijdens deze crisisquote:Op vrijdag 1 mei 2020 13:15 schreef BoerHagenees het volgende:
[..]
Nee makkelijk scoren is het door maar door te drammen dat ondernemers open gegooid moeten worden, desnoods illegaal tegen de noordverordening en maatregelen in, want fuck sociaal zijn zeg. BV Nederland boven alles he.
3,3 % had het reeds gehad op 20 mrt, toen lagen er 230 coronapatienten op een IC, daarvan gingen er 170 weer naar huis.quote:Op vrijdag 1 mei 2020 13:01 schreef ludovico het volgende:
Dat was een grove schatting van Ab Osterhaus.
Stel 3 april, 1500 deaths, 3% had het gehad (via sanquin onderzoek bepaald). Dan zit je inderdaad nauwelijks op 50.000 doden ofzo voordat dit virus redelijk onder controle komt.
Echter die 1500 deaths zijn onze corona statistiek doden, en niet de CBS oversterfte.... Dus wie weet.
Uiteraard, maar in jouw initiële bericht had je het erover wat er zou gebeuren als risicogroepen matig aan social distancing doen en dan lijkt me 100.000 vrij accuraat.quote:Op vrijdag 1 mei 2020 13:02 schreef ludovico het volgende:
[..]
Echter zitten die compleet in de risicogroep statistieken..... Dus als die mensen zich isoleren gaat dat cijfer flink naar beneden, wel of geen evenementen.
Dat is juist wat ik bedoel. Het is zo verschrikkelijk afhankelijk van van alles.quote:Op vrijdag 1 mei 2020 13:14 schreef DireStraits7 het volgende:
[..]
Dat is nogal afhankelijk van veel factoren. Welke sector je zit, hoe groot je bedrijf is etc.
Een tennisleraar kan zijn pols breken. Daar gaan de inkomsten.
Het gros van de ondernemers weten, ondanks claims van standaard 80+ uur per week, niet eens wat werken is.quote:Op vrijdag 1 mei 2020 13:06 schreef HarrieKeen het volgende:
[..]
Waarom kunnen de zorgmedewerkers niet solidair zijn aan de ondernemers en mensen die hun baan verliezen. Poe Poe ze moeten wat harder werken.
Nou geef antwoord dan..quote:Op vrijdag 1 mei 2020 13:15 schreef BoerHagenees het volgende:
[..]
Nee makkelijk scoren is het door maar door te drammen dat ondernemers open gegooid moeten worden, desnoods illegaal tegen de noordverordening en maatregelen in, want fuck sociaal zijn zeg. BV Nederland boven alles he.
Het land kan die 100000 doden makkelijk aan. Maar je ziet wat paniek nu met de economie doet.quote:Op vrijdag 1 mei 2020 13:12 schreef ludovico het volgende:
[..]
Geld is slechts een ruilmiddel, als je het bijdrukt ben je de staat aan het financieren met inflatie cq van geld van mensen met valuta als bezit. Cq Jan Modaal.
Maar die 100.000 doden, geen idee waarom je denkt dat daar een land van kapot gaat eigenlijk? Het effect op de economie is puur beleidsmatig.
Nuance moeten we wel houden, inderdaad. Excuses als ik alle ondernemers op 1 hoop gooiquote:Op vrijdag 1 mei 2020 13:15 schreef Gehrman het volgende:
[..]
Het zijn ook vooral de graaiende horecabaasjes die je nu zo hoort janken. De rest lijkt er wel op een goede manier mee om te gaan. Ik kan ook geen enkel medeleven hebben met die figuren met hun achterlijk hoge prijzen en de waardeloze service.
Luister, de enige die zit te drammen ben jij. Het onderwerp is veranderd, jij rakelt het weer op. Dus stop gewoon.quote:Op vrijdag 1 mei 2020 13:15 schreef BoerHagenees het volgende:
[..]
Actie reactie.quote:
ik hoop dat het je opgelucht heeftquote:Op vrijdag 1 mei 2020 13:17 schreef vosss het volgende:
[..]
Het gros van de ondernemers weten, ondanks claims van standaard 80+ uur per week, niet eens wat werken is.
Laat ze maar eens een maand mee draaien in de zorg, dan piept het gros wel anders. Bovendien zouden ze dan een beetje respect voor de medemens krijgen in plaats van dat egocentrisch gelul de hele tijd.
Ze hebben jaren aan een stuk bakken met geld verdiend. Dat er nu niks binnen komt is klote, maar om dan maar te roeptoeteren dat mensen in de zorg simpelweg maar wat harder moeten gaan werken gaat alle perken te buiten! Zum kotzen. Ik hoop dat iedere ondernemer die er zo over denkt als jij keihard failliet gaat
Zo. Dat is er uit.
Man ik heb in een callcenter gewerkt. Dat is pas een strijd.quote:Op vrijdag 1 mei 2020 13:17 schreef vosss het volgende:
[..]
Het gros van de ondernemers weten, ondanks claims van standaard 80+ uur per week, niet eens wat werken is.
Laat ze maar eens een maand mee draaien in de zorg, dan piept het gros wel anders. Bovendien zouden ze dan een beetje respect voor de medemens krijgen in plaats van dat egocentrisch gelul de hele tijd.
Ze hebben jaren aan een stuk bakken met geld verdiend. Dat er nu niks binnen komt is klote, maar om dan maar te roeptoeteren dat mensen in de zorg simpelweg maar wat harder moeten gaan werken gaat alle perken te buiten! Zum kotzen. Ik hoop dat iedere ondernemer die er zo over denkt als jij keihard failliet gaat
Zo. Dat is er uit.
We kunnen dat overschot aan groente en fruit ook weggeven aan voedselbanken of voor een prikkie aan mensen en gezonder eten stimuleren.quote:Op vrijdag 1 mei 2020 13:13 schreef Aether het volgende:
Bekijk Keuringsdienst van Waarde: Corona op https://www.npostart.nl/KN_1713425
Alle maatregelen om het coronavirus te beteugelen hebben ook onbedoeld grote gevolgen. Omdat cafés en restaurants zijn gesloten, blijven veel boeren over met hun groenten en fruit. We spreken een boer die met een miljoen kilo frietaardappelen over zit. Hij kan ze niet meer kwijt. Tegelijkertijd zijn er grote tekorten in de zorg. Er is veel vraag naar mondkapjes en ontsmettingsmiddelen. De Keuringsdienst schiet te hulp en maakt ontsmettingsmiddel van de aardappelen van de boer om uit te delen aan hulpverleners. Het is gemakkelijker gezegd dan gedaan, maar gelukkig staan er genoeg mensen klaar om ons hiermee te helpen.
Wat sneuquote:Op vrijdag 1 mei 2020 13:17 schreef vosss het volgende:
[..]
Zo. Dat is er uit.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |