Dat was een grove schatting van Ab Osterhaus.quote:Op vrijdag 1 mei 2020 12:57 schreef Za het volgende:
[..]
Klopt dat wel?
Uit het representatieve onderzoek van Sanquin in opdracht van het RIVM bleek dat op 20 maart 560.000 Nederlanders het coronavirus reeds doorgemaakt hadden.
230 daarvan kwamen op een IC terecht (waarvan 3/4 het overleefd).
Dmv welke berekening zouden er dan 100.000 doden vallen?
En jij negeert de onvermijdelijke tweede golf die we gaan krijgen op die manier.quote:Op vrijdag 1 mei 2020 12:58 schreef ludovico het volgende:
[..]
Je lees het verhaal niet, als je het compleet los laat zit je op 100.000 doden. De malaise zit hem in dat je hele grimmige beelden op straat krijgt omdat alle risicogroepen tegelijkertijd zouden sterven.
Echter zitten alle risicogroepen ook voor zichzelf in isolatie en zullen niet drukbezochte evenementen gaan bezoeken dus die 100.000 gaan we nimmer nooit halen in Nederland.
TR gemacht en ga er vanuit dat Danny je aangeeft bij de Staatspolitie.quote:Op vrijdag 1 mei 2020 12:59 schreef WheeledWarrior het volgende:
Ik ben gister op een verjaardag geweest waar ook nog 3 andere mensen waren, ben ik nu strafbaar?
Je hebt bloed aan je handenquote:Op vrijdag 1 mei 2020 12:59 schreef WheeledWarrior het volgende:
Ik ben gister op een verjaardag geweest waar ook nog 3 andere mensen waren, ben ik nu strafbaar?
Dat heb ik je denk ik al 10x lopen roepen. Onderbouw eens een keer waarom die 2e golf als die al komt kwa economische schade groter zal zijn? Los van het feit dat niemand praat over alles opengooien. Er zijn beperkingen dus overlopen kan het niet. Paniekzaaier.quote:Op vrijdag 1 mei 2020 12:52 schreef JochemSjakie het volgende:
[..]
Neem gelijk de onvermijdelijke tweede (grotere) golf mee die we krijgen als we de maatregelen te vroeg loslaten en reken gelijk de economische implicaties daarvan uit.
Ik kan je nu al vertellen dat de huidige economische malaise kinderspel is, vergeleken met de gevolgen van een tweede golf.
Gewoon ff doorbijten en solidair blijven, jongens. Hoe moeilijk is dat je een paar maanden niet naar je kroeg kan, zeg? Je kan gewoon alcohol in de winkel kopen.quote:Op vrijdag 1 mei 2020 12:16 schreef mazaru het volgende:
[..]
Daar ben ik ook benieuwd naar. Als ik dat gejank hoor over hoe verschrikkelijk het is dat mensen niet naar de kroeg kunnen en dat ze daar bijna psychische klachten van krijgen. Dan zou die groep het er toch wel voor over moeten hebben om 400 euro extra voor dat biertje te betalen?
Echter zitten die compleet in de risicogroep statistieken..... Dus als die mensen zich isoleren gaat dat cijfer flink naar beneden, wel of geen evenementen.quote:Op vrijdag 1 mei 2020 12:59 schreef DireStraits7 het volgende:
[..]
Met een sterftepercentage tussen de 0,5% en 1% kom je ergens tussen 85.000 en 170.000 uit.
NSB-genotquote:Op vrijdag 1 mei 2020 13:01 schreef Da_Sandman het volgende:
[..]
TR gemacht en ga er vanuit dat Danny je aangeeft bij de Staatspolitie.
En we weten inmiddels dat het RIVM altijd gelijk heeft. De kans dat het virus naar Nederland komt is immers gering en bovendien lijkt het niet heel besmettelijk. Buiten dat weet iedereen en het RIVM zn moeder dat je carnaval in kleine groepjes viert.quote:Op vrijdag 1 mei 2020 12:56 schreef Cesare-Borgia het volgende:
[..]
Volgens het rivm vind asymptomatische verspreiding niet plaats...
Nou nouquote:Op vrijdag 1 mei 2020 13:01 schreef BoerHagenees het volgende:
[..]
Gewoon ff doorbijten en solidair blijven, jongens. Hoe moeilijk is dat je een paar maanden niet naar je kroeg kan, zeg? Je kan gewoon alcohol in de winkel kopen.
Dat gejank komt ook m'n neus uit. Iedereen is plotsklap een kroegtijger geworden door de sluiting van kroegen, kroegen waar men waarschijnlijk maar eens in het jaar komt.
Waarom negeren? Bij 100.000 heeft de complete bevolking het hier gehad. Dat is gewoon de grens van het maximale aantal doden als we helemaal niks doen, dat IS als die tweede golf maximale schade aanricht. Meer is er niet.quote:Op vrijdag 1 mei 2020 13:01 schreef JochemSjakie het volgende:
[..]
En jij negeert de onvermijdelijke tweede golf die we gaan krijgen op die manier.
Waarom kunnen de zorgmedewerkers niet solidair zijn aan de ondernemers en mensen die hun baan verliezen. Poe Poe ze moeten wat harder werken.quote:Op vrijdag 1 mei 2020 13:01 schreef BoerHagenees het volgende:
[..]
Gewoon ff doorbijten en solidair blijven, jongens. Hoe moeilijk is dat je een paar maanden niet naar je kroeg kan, zeg? Je kan gewoon alcohol in de winkel kopen.
Dat gejank komt ook m'n neus uit. Iedereen is plotsklap een kroegtijger geworden door de sluiting van kroegen, kroegen waar men waarschijnlijk maar eens in het jaar komt.
Dit.quote:Op vrijdag 1 mei 2020 12:58 schreef Da_Sandman het volgende:
[..]
Waarom daar zo over oordelen? De een heeft het daar moeilijk mee, de ander niet. Beetje inlevingsvermogen is nooit weg.
Je plaat loopt vast. Als je het woord janken al wil gebruiken, dan zie ik jou eigenlijk als enige janken hier. Iedereen moet maar solidair zijn. BEHALVE als het om de economie, werknemers, ondernemers, depressieve mensen, etc gaat.quote:Op vrijdag 1 mei 2020 13:01 schreef BoerHagenees het volgende:
[..]
quote:Op vrijdag 1 mei 2020 13:07 schreef BoerHagenees het volgende:
Waarom kan iedere sector wel creatief zijn en werken binnen de grenzen en maatregelen, maar doen ondernemers toch zo ontzettend moeilijk?
Ik vind dat vrij onbegrijpelijk en je krijgt dat gewoon niet uitgelegd. Bizar.
Ik vind het zo bizar dat men zo begaan is met al die doden. Was je vorig jaar ook op al die begravenissen van die 150.000 doden in Nederland?quote:Op vrijdag 1 mei 2020 13:07 schreef BoerHagenees het volgende:
Waarom kan iedere sector wel creatief zijn en werken binnen de grenzen en maatregelen, maar doen ondernemers toch zo ontzettend moeilijk?
Ik vind dat vrij onbegrijpelijk en je krijgt dat gewoon niet uitgelegd. Bizar.
Het lijkt er inderdaad op dat zij eerst op vakantie moeten kunnen voordat we maatregelen versoepelen.quote:Op vrijdag 1 mei 2020 13:06 schreef HarrieKeen het volgende:
[..]
Waarom kunnen de zorgmedewerkers niet solidair zijn aan de ondernemers en mensen die hun baan verliezen. Poe Poe ze moeten wat harder werken.
quote:Op vrijdag 1 mei 2020 13:01 schreef HarrieKeen het volgende:
[..]
Dat heb ik je denk ik al 10x lopen roepen. Onderbouw eens een keer waarom die 2e golf als die al komt kwa economische schade groter zal zijn? Los van het feit dat niemand praat over alles opengooien. Er zijn beperkingen dus overlopen kan het niet. Paniekzaaier.
Bedrijven moeten volledig schadeloos gesteld worden.quote:Op vrijdag 1 mei 2020 12:08 schreef raptorix het volgende:
https://www.ad.nl/koken-e(...)-juni-open~ae0398f9/
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
Al topics wekenlang krijgen we maar te horen dat ondernemers het zo ontzettend zwaar hebben?quote:
quote:Op vrijdag 1 mei 2020 13:06 schreef HarrieKeen het volgende:
[..]
Waarom kunnen de zorgmedewerkers niet solidair zijn aan de ondernemers en mensen die hun baan verliezen. Poe Poe ze moeten wat harder werken.
Volgen het RIVM hebben 560.000 Nederlanders het virus doorgemaakt voor 20 maart.quote:Op vrijdag 1 mei 2020 12:59 schreef DireStraits7 het volgende:
Met een sterftepercentage tussen de 0,5% en 1% kom je ergens tussen 85.000 en 170.000 uit.
Dit dus, maar ondernemers zijn blijkbaar heel gepriviligeerd en mogen geen kritiek krijgen.quote:Op vrijdag 1 mei 2020 13:10 schreef vosss het volgende:
[..]
Bedrijven moeten volledig schadeloos gesteld worden.
Prima hoor, maar dan ook graag ALLE werknemers die hun baan verliezen volledig schadeloos stellen.
Benieuwd of dit heerschap het daar óók mee eens is.
En een walgelijk heerschap idd. Lijkt wel een archetype VVD'er. BV Nederland moet maar draaien, ten koste van veel onnodige overlijdens en de volksgezondheid in z'n geheel.
En godsnaam wat een beschamend optreden van dat heerschap idd. Archetype VVD'er. BV Nederland belangrijker vinden dan de volksgezondheid. Weg ermee.
Ik gok van niet, maar met zijn boude uitspraken zou het hem sieren van wel.
Geld is slechts een ruilmiddel, als je het bijdrukt ben je de staat aan het financieren met inflatie cq van geld van mensen met valuta als bezit. Cq Jan Modaal.quote:Op vrijdag 1 mei 2020 13:09 schreef JochemSjakie het volgende:
[..]gelijk op de persoon spelen
Een tweede golf zal voor nog meer paniek zorgen dan wat we nu hebben, en zal echt de economie compleet op slot zetten. Steunpakketten die we nu kennen kunnen dan niet meer omdat het geld al vergeven en op is.
Maar goed, mensen met een andere mening zwart maken is natuurlijk veel beter dan echt een discussie aangaan, dus jij bent af.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |