En veruit de meeste bedrijven draaien gewoon door.quote:Op vrijdag 1 mei 2020 13:52 schreef ludovico het volgende:
[..]
Scholen dicht, fysio's kappers, tandartsen, zoveel is dicht.
Dat is een druppel op een gloeiende plaat. Er zijn genoeg zaken in de horeca die bij het minst of geringste tegenslag het loodje zullen leggen. Met die bedrijven heb ik echt geen medelijden. Vaak zijn dat ook bedrijven die in een wurgconstructie zitten van de brouwerij. Maar nu worden ook gewoon heel veel normaal gezonde bedrijven geraakt die bij de nieuwe regels gewoon niet levensvatbaar zijn. Bedoel leuk dat een restaurant nu kan bezorgen maar die missen wel hun drankinkomsten waar de meeste marge opzit. Vervolgens mag je geen personeel ontslaan want dan raak je de arbeittijdsverkorting kwijt. Je moet gewoon de kosten voor je pand betalen enzovoort.quote:Op vrijdag 1 mei 2020 13:46 schreef DireStraits7 het volgende:
[..]
Fair enough. Punt is gewoon dat ondernemers met een goede buffer deze tijd wel te boven komen. Maar ik ben het eens dat het niet tot september moet duren.
Het is ook niet zo dat horeca geen omzet meer hebben. Een deel van de omzet wordt nog wel behaald door bezorging en afhaal.
Dan zou je 45 miljard in je zak kunnen houden als samenleving, mij part. Maar er wordt al nagedacht om de zorg een extra'tje te geven door de minister dus je zit nogal fout.quote:
Nee, zeg het nog eens!quote:Op vrijdag 1 mei 2020 13:55 schreef BoerHagenees het volgende:
De economie zit niet op slot. Dat is pas een vaste stelling zeg.
Winkels zijn gewoon open.
Dringt dit niet door ofzo?
10% economie. Vanwege beleid ende angst.quote:Op vrijdag 1 mei 2020 13:55 schreef JochemSjakie het volgende:
[..]
En veruit de meeste bedrijven draaien gewoon door.
Fysio's zijn vandaag weer begonnen, tandartsen eergisteren ook.quote:Op vrijdag 1 mei 2020 13:52 schreef ludovico het volgende:
[..]
Niet alleen de IC-medewerkers natuurlijk.quote:Op vrijdag 1 mei 2020 13:55 schreef ludovico het volgende:
[..]
Maar er wordt al nagedacht om de zorg een extra'tje te geven door de minister dus je zit nogal fout.
Tandartsen hebben nooit dicht gehoeven he, zoals Rutte ook zei. Voor spoedgevallen kon je er ook gewoon heen.quote:Op vrijdag 1 mei 2020 13:52 schreef ludovico het volgende:
[..]
Nou, mooi, nu de scholen nog en de kappersquote:Op vrijdag 1 mei 2020 13:56 schreef Mike het volgende:
[..]
Fysio's zijn vandaag weer begonnen, tandartsen eergisteren ook.
Exactly voor spoed ja.quote:Op vrijdag 1 mei 2020 13:57 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:
[..]
Tandartsen hebben nooit dicht gehoeven he, zoals Rutte ook zei. Voor spoedgevallen kon je er ook gewoon heen.
Ja blikbaar wel he.quote:
Ja maar het is een eigen keus bedoel ik. Wil je forceren dat tandartsen verplicht open moeten dan?quote:
Nog een keer!quote:Op vrijdag 1 mei 2020 13:58 schreef BoerHagenees het volgende:
[..]
Ja blikbaar wel he.
Het is namelijk gewoon leugenachtig als sommigen beweren dat de economie op slot zit.
Ja want economie = winkels en ohja terrasjes natuurlijk. Winkels open leuk hoor, maar die draaien ook wel zonder dat ze open zijn.quote:Op vrijdag 1 mei 2020 13:55 schreef BoerHagenees het volgende:
De economie zit niet op slot. Dat is pas een vaste stelling zeg.
Winkels zijn gewoon open.
Dringt dit niet door ofzo?
De kappers zijn niet essentieelquote:Op vrijdag 1 mei 2020 13:58 schreef ludovico het volgende:
[..]
Nou, mooi, nu de scholen nog en de kappersHoe gaat het met de mondkapjes in de zorgsector?
Mogen ze zelf weten vind ik.quote:Op vrijdag 1 mei 2020 13:59 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:
[..]
Ja maar het is een eigen keus bedoel ik. Wil je forceren dat tandartsen verplicht open moeten dan?
De kappers doen geen reet voor verspreiding en zien hun onderneming kapot gaan.quote:Op vrijdag 1 mei 2020 13:59 schreef laracroftonline het volgende:
[..]
De kappers zijn niet essentieel
En blijven dus voorlopig dicht. Die mogen samen met de horeca als laatste open wat mij betreft. En dat zou zeer terecht zijn.quote:Op vrijdag 1 mei 2020 13:59 schreef laracroftonline het volgende:
[..]
De kappers zijn niet essentieel
Want kappers zijn superspreaders?quote:Op vrijdag 1 mei 2020 14:01 schreef BoerHagenees het volgende:
[..]
En blijven dus voorlopig dicht. Die mogen samen met de horeca als laatste open wat mij betreft. En dat zou zeer terecht zijn.
eens. Dacht dat het je dwars zat dat ze dicht waren door toedoen overheid, vandaar.quote:
Nee, maar de mensen die naar de kapper gaan in potentie wel.quote:
Algehele vraaguitval door maatregelen ala blijf zoveel mogelijk thuis is ook giga.quote:Op vrijdag 1 mei 2020 14:02 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:
[..]
eens. Dacht dat het je dwars zat dat ze dicht waren door toedoen overheid, vandaar.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |