Watvoor regeling is dat dan?quote:Op vrijdag 1 mei 2020 13:42 schreef vosss het volgende:
[..]
Als ik morgen op straat sta dan vang ik de komende 2 jaar gewoon 100% van mn laatst verdiende loon.
Alweer zo een bewuste keuze die ik gemaakt heb
Fair enough. Punt is gewoon dat ondernemers met een goede buffer deze tijd wel te boven komen. Maar ik ben het eens dat het niet tot september moet duren.quote:Op vrijdag 1 mei 2020 13:44 schreef ipa84 het volgende:
[..]
De loonkosten worden maar 70 procent vergoed omdat de werkgeverslasten niet meegenomen worden. Dus die 90 procent klopt niet.
Is dat een argument om de schade die al is aangericht dan maar te verergeren?quote:Op vrijdag 1 mei 2020 13:42 schreef JochemSjakie het volgende:
[..]
Rutte controleert de globale economie niet.
Zucht. De economie zit op slot, maar niet door de maatregelen, maar vanwege het vertrouwen wat momenteel op een dieptepunt zit.quote:Op vrijdag 1 mei 2020 13:43 schreef HarrieKeen het volgende:
[..]
Ja omdat de economie op slot zit! Dat mensen niet bang zijn om hun huis te verbouwen en nieuwe dingen te kopen hebben IKEA en de bouwmarkten toch wel laten zien.
Eentje die elke maand een aantal honderd euro uitkeert als ik werkeloos raak voor 2 jaar lang. Daar betaal ik elke maand netjes premie voor.quote:
Je kan natuurlijk ook gelijk faillissement aanvragen omdat je denkt dat dit wel een jaar blijft en je die kosten helemaal niet wilt dragen.quote:Op vrijdag 1 mei 2020 13:42 schreef DireStraits7 het volgende:
[..]
Verzin dan even een andere kwaal waardoor iemand een half jaar uit de running is.
We zijn pas 2,5 maand bezig, hè. En bedenk ook dat de horeca in principe 90% van de loonkosten vergoed krijgt... Dat is in de horeca zo'n 40-50% van de totale kosten.
Als je nu door je geld bent zou dat betekenen dat je een buffer hebt van ~1-1,5 maand.
Want zorgmedewerkers hebben gewoon een CAO, die krijgen geen bonussen. Het zijn geen bankiers ofzo. En het zou ook een lekkere sfeer binnen het ziekenhuis creëeren als de IC-medewerkers opeens een vette bonus kregen en de rest nietquote:
Dat doet hij niet. Nogmaals, winkels zijn open. Welke maatregelen wil jij eraf hebben dan?quote:Op vrijdag 1 mei 2020 13:48 schreef ludovico het volgende:
[..]
Is dat een argument om de schade die al is aangericht dan maar te verergeren?
Schaamteloos en egoistisch zeg.quote:Op vrijdag 1 mei 2020 13:47 schreef zoost het volgende:
[..]
1 juni
https://www.rtvnoord.nl/n(...)-op-1-juni-weer-open
Er wordt zo hard op ethiek gedrukt dat iedereen monddood wordt gemaakt.quote:Op vrijdag 1 mei 2020 13:44 schreef Cesare-Borgia het volgende:
[..]
Jort geeft alleen om zijn vijfde huis en zijn vrienden voor wie het heurt.
Laten we niet doen alsof hij en mensen die het liefst zo veel mogelijk mensen opofferen om er niet op achteruit te gaan de enige zijn die met een helicopterview rationeel het gehele plaatje zien.
Eens.quote:Op vrijdag 1 mei 2020 13:50 schreef BoerHagenees het volgende:
[..]
Schaamteloos en egoistisch zeg.
Zou mooi zijn als zorgpersoneel zegt dat ze vanaf 1 juni stoppen met werken. Of in ieder geval dat deze kroegbazen achteraan de rij mogen sluiten bij behandeling op de IC's.
Kijken of dat ook geaccepteerd gaat worden.
In Grunn kan dat ook wel. Ik ga daar wel een biertje drinken hoor, op t leven en op iedereen hier.quote:Op vrijdag 1 mei 2020 13:47 schreef zoost het volgende:
[..]
1 juni
https://www.rtvnoord.nl/n(...)-op-1-juni-weer-open
Want ethiek is ook zo onbelangrijk. Moeten we niet willen, een ethisch en solidaire beschaving.quote:Op vrijdag 1 mei 2020 13:50 schreef ludovico het volgende:
[..]
Er wordt zo hard op ethiek gedrukt dat iedereen monddood wordt gemaakt.
Ik illustreer wat het de samenleving oplevert als er heel hard gewerkt wordt op de IC met zoveel mogelijk mensen. Dan valt er 45 miljard te verdelen.quote:Op vrijdag 1 mei 2020 13:49 schreef Tijn het volgende:
[..]
Want zorgmedewerkers hebben gewoon een CAO, die krijgen geen bonussen. Het zijn geen bankiers ofzo. En het zou ook een lekkere sfeer binnen het ziekenhuis creëeren als de IC-medewerkers opeens een vette bonus kregen en de rest niet
Scholen dicht, fysio's kappers, tandartsen, zoveel is dicht.quote:Op vrijdag 1 mei 2020 13:50 schreef JochemSjakie het volgende:
[..]
Dat doet hij niet. Nogmaals, winkels zijn open. Welke maatregelen wil jij eraf hebben dan?
De horeca gaat echt de globale economie niet redden.
Ja, het heeft alleen niet zoveel met de realiteit te maken.quote:Op vrijdag 1 mei 2020 13:51 schreef ludovico het volgende:
[..]
Ik illustreer wat het de samenleving oplevert als er heel hard gewerkt wordt op de IC met zoveel mogelijk mensen. Dan valt er 45 miljard te verdelen.
Waar het misloopt is dat er geen rekening wordt gehouden met de gevolgen van dit beleid, die ethiek is vals.quote:Op vrijdag 1 mei 2020 13:51 schreef BoerHagenees het volgende:
[..]
Want ethiek is ook zo onbelangrijk. Moeten we niet willen, een ethisch en solidaire beschaving.
Volgens mij gaan deze allemaal binnenkort weer open.quote:Op vrijdag 1 mei 2020 13:52 schreef ludovico het volgende:
[..]
Scholen dicht, fysio's kappers, tandartsen, zoveel is dicht.
Want?quote:Op vrijdag 1 mei 2020 13:53 schreef Tijn het volgende:
[..]
Ja, het heeft alleen niet zoveel met de realiteit te maken.
Maand te laat.quote:Op vrijdag 1 mei 2020 13:54 schreef Tijn het volgende:
[..]
Volgens mij gaan deze allemaal binnenkort weer open.
quote:
quote:Op vrijdag 1 mei 2020 13:49 schreef Tijn het volgende:
[..]
Want zorgmedewerkers hebben gewoon een CAO, die krijgen geen bonussen. Het zijn geen bankiers ofzo. En het zou ook een lekkere sfeer binnen het ziekenhuis creëeren als de IC-medewerkers opeens een vette bonus kregen en de rest niet
Heb jij cijfers van de winkels die slecht draaien dan? Die draaien gewoon door, want die kunnen simpel online hun zaken voortzetten. Ik heb jouw argument nog niet gehoord waarom mensen minder auto's kopen maar wel in de rij staan bij de IKEA voor de Billy boekenkast.quote:Op vrijdag 1 mei 2020 13:49 schreef JochemSjakie het volgende:
[..]
Zucht. De economie zit op slot, maar niet door de maatregelen, maar vanwege het vertrouwen wat momenteel op een dieptepunt zit.
Maar goed, ik speel mee. Hoe kan je volgens jou nu de economie op peil trekken?
Winkels zijn al open. Je bent vrij om te gaan waar je wil.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |