abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_192887883
quote:
7s.gif Op vrijdag 1 mei 2020 11:25 schreef vosss het volgende:

[..]

Waarom zou een ondernemer recht hebben op meer bijstand dan een werknemer? Oprechte vraag dit.
Niet meer. Recht op bijstand.
Go hard or go home
pi_192887899
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 mei 2020 11:26 schreef BoerHagenees het volgende:

[..]

Vinden we ondernemers opeens zieliger dan werknemers die nu op straat komen te staan idd.
Werknemers hebben recht op een WW-uitkering, die aanzienlijk hoger is dan een bijstandsuitkering, dus dit lijkt me een valse tegenstelling
pi_192887901
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 mei 2020 11:19 schreef BoerHagenees het volgende:
Wat ik trouwens ook steeds niet begrijp is waarom de ondernemers zo massaal aangeven dat ze het nog hooguit een maand of 2 redden zonder staatssteun? Waar is het dan mis gegaan, waarom hebben ze niet kunnen sparen voor eventuele magere jaren? CesareBorgia(?) zei het gister ook al, dan gaat er toch iets mis in je toko? En dat we van veel horecaondernemingen afscheid gaan nemen is ook niet zo slecht, veel ondernemingen voegen eigenlijk niet toe en zijn eigenlijk extra bovenop ondernemingen die wel goed lopen, en dat is blijkbaar dan de 1/3e die we niet horen in de media? Dat laatste is een vraag van mij he, niet dat ik het de overige 2/3e misgun en leuk vind dat die op de fles gaan.

Het is jammer maar helaas, maar ik schaar me in het kamp dat de volksgezondheid even iets belangrijker vindt dan de economie in deze coronacrisis.
Het is geen "mager" jaar waar je omzet een dip vertoont, je hebt gewoon 0 inkomsten en gewoon nog uitgaven. Vaste kosten kunnen ook gewoon doorlopen of de verplichting om eerder gedane bestellingen af te nemen.

En fijn dat jij die ondernemingen niks toe vindt voegen, het feit dat ze tot nu toe bestonden geeft aan dat er blijkbaar wel mensen waren die het iets toe vonden voegen.
pi_192887902
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 mei 2020 11:27 schreef Noek het volgende:

[..]

Niet meer. Recht op bijstand.
Ow ok. Ik dacht even dat je anders impliceerde. Excuus :)
De oude oude layout was veel beter!!
vosss is de naam, met dubbel s welteverstaan.
pi_192887903
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 mei 2020 10:54 schreef JochemSjakie het volgende:

[..]

Maurice de Hond is je bron? Wat is zijn expertise in dit verhaal?
Heb je het gezien? Waarschijnlijk knap je al af bij de naam Maurice de Hond.
  vrijdag 1 mei 2020 @ 11:28:41 #231
445514 DonDruiper
FOK!off met je popup a(i)ds.
pi_192887904
Niet een buffer van een jaar op je rekening hebben :')

Paupers :')
Zuiger van het FOK!-OMT
  Moderator vrijdag 1 mei 2020 @ 11:29:05 #232
5428 crew  miss_sly
pi_192887912
quote:
9s.gif Op vrijdag 1 mei 2020 11:20 schreef vosss het volgende:

[..]

Nu nog een nieuwe ziekte die 30-ers en 40-ers treft en dan is het feest compleet :'(
Dan is er wel balans ~O>
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
  vrijdag 1 mei 2020 @ 11:29:39 #233
3542 Gia
User under construction
pi_192887921
quote:
10s.gif Op vrijdag 1 mei 2020 11:22 schreef Noek het volgende:

[..]

Mogen nog wel.
Thanks, girl.
Hoezo? Vind jij dat de staat het verlies van de winsten van alle ondernemingen moet gaan ophoesten, zodat zij alle kosten, hypotheek, bedrijfskosten, luxe leventje, kunnen blijven betalen?

Ik vind van niet. Iedereen dezelfde steun.
pi_192887927
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 mei 2020 11:28 schreef DonDruiper het volgende:

Daar heb je weinig aan als dit langer dan een jaar gaat duren :P
De oude oude layout was veel beter!!
vosss is de naam, met dubbel s welteverstaan.
pi_192887932
Het is echt heel simpel. Neem een werknemer met normaal salaris, daarbij passende hypotheek en auto plus spaargeld. Ineens valt ál zijn inkomen weg. Geen salaris, geen ww. Hij ziet dat hij over een paar maanden problemen krijgt en trekt aan de bel.

Neem een zzp'er die meer dan modaal verdient, daarbij passende hypotheek en auto plus spaargeld. Ineens valt ál zijn inkomen weg. Geen omzet, geen salaris. Hij ziet dat hij over een paar maanden problemen krijgt en trekt aan de bel.

Grote verschil: bij de werknemer valt niet al het inkomen weg.
'Cause it's easier to fly
Than to face another night
In Southern Sun
And your love is all around
pi_192887934
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 mei 2020 11:13 schreef Confetti het volgende:
Ondernemers hebben het fiscaal gewoon heel goed. Kappen met die onzin dat dat niet zo is. De prive-spullen die je kan afschrijven(wordt nooit gecontroleerd) belastinvrij vergoeden, geld in BV houden, bijna gratis Tesla rijden, fiscale faciliteiten voor IB-ondernemers, het gemak waar je een factuur creatief kan boeken. De lijst is eindeloos. Het is geen toeval dat bijna alle rijken ondernemer zijn.
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 mei 2020 11:06 schreef DireStraits7 het volgende:

[..]

Nee, klopt, maar dat veel ondernemers (en ik zeg niet allemaal of de meerderheid) op (te) grote voet hebben geleefd lijkt me gewoon de realiteit.
Zeg dat maar niet te hard, want je hebt zo een hele meute boze ondernemers achter je aan.

Ik mis een beetje zelfreflectie en kritisch vermogen bij een aantal mensen hier. Wat is er in hemelsnaam mis met gewoon rationeel en genuanceerd naar je eigen situatie kijken, en dan niet alleen naar je inkomsten, maar ook naar je uitgaven?

En dat niveau hier toch de laatste dagen. Ik lees nu ook weer dingen als "afgunst", "makkelijk praten met een uitkering", en de mooiste: "mensen lijken te genieten van andermans ondergang"...

Triest.
"The man who never alters his opinion is like standing water, and breeds reptiles of the mind." - William Blake, The Marriage of Heaven and Hell.
pi_192887941
Echt, de solidariteit naar ondernemers is hier _O- Ver te zoeken. Alsof alle ondernemers maar meteen stinkrijk zijn. Zijn maar weinig Nederlanders die uberhaupt genoeg spaargeld hebben om het langer dan een maand of twee uit te zingen zonder in de schulden terecht te komen. Meer kosten dan dat je zou denken. Lijkt er bijna op dat er bepaalde users zelfs zitten te juichen als er weer wat failliet gaan, want die hebben het dan aan zichzelf te danken. Maar ondertussen wel rond roepen dat we solidair moeten zijn richting de zorg en de risico groepen :') En nee, ik ben zelf geen ondernemer.

[ Bericht 2% gewijzigd door #ANONIEM op 01-05-2020 11:33:32 ]
pi_192887945
Nou ja, wel klaar mee. Ik lees wel weer hoe wij ondernemers dit hadden aan moeten zien komen en hoe creatief we moeten zijn.

Hoe gaat het met de leraren?
Go hard or go home
pi_192887961
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 mei 2020 11:28 schreef DonDruiper het volgende:

Het klinkt heel simpel zoals je stelt, maar het is toch zo?
Ondernemers zouden de economische motor van ons land zijn, hoorde ik veel politici zeggen de afgelopen jaren, maar blijkbaar bij een crisis heeft de meerderheid het heel moeilijk? Je hoort toch wel wat vet op de botten te hebben, een buffer om financiele crises te doorstaan.
pi_192887965
quote:
7s.gif Op vrijdag 1 mei 2020 11:27 schreef vosss het volgende:

[..]

Die hebben hun zaakjes dan dus ook niet goed voor elkaar imo.
Krijgen die dan ook 4000 Euro? :7
  vrijdag 1 mei 2020 @ 11:32:07 #241
3542 Gia
User under construction
pi_192887971
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 mei 2020 11:28 schreef Heph844 het volgende:

[..]

Werknemers hebben recht op een WW-uitkering, die aanzienlijk hoger is dan een bijstandsuitkering, dus dit lijkt me een valse tegenstelling
Ja, daar zijn ze voor verzekerd!
pi_192887985
quote:
10s.gif Op vrijdag 1 mei 2020 11:30 schreef Noek het volgende:
Nou ja, wel klaar mee. Ik lees wel weer hoe wij ondernemers dit hadden aan moeten zien komen en hoe creatief we moeten zijn.

Hoe gaat het met de leraren?
Die staken momenteel, ze vinden dat ze te weinig gecompenseerd worden voor het feit dat ouders de kinderen les moesten geven. :')

Hoe was het in de winkel gisteren, over 2 weken weer een piek?
pi_192887987
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 mei 2020 11:19 schreef BoerHagenees het volgende:

Het is jammer maar helaas, maar ik schaar me in het kamp dat de volksgezondheid even iets belangrijker vindt dan de economie in deze coronacrisis.
Economie staat alleen in directe connectie met de zorg. Economie negeren en dingen maar gesloten houden uit angst (want dat is het enige, naast afgunst natuurlijk - gezien de dalende nummers) raakt ook vanzelf de zorg. En dat gaat ook levens kosten.
pi_192887990
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 mei 2020 11:28 schreef Heph844 het volgende:

[..]

Aanzienlijk valt ook mee. 70% van je inkomen in een hogere belastingschaal mits je aan die wekeneis voldoet.
Voor veel mensen is dat nou niet aanzienlijk meer denk ik.
pi_192887998
Waar komen al die fantasie verhalen over ondernemers vandaan?
Reason is not automatic, those who deny it cannot be conquered by it, Ayn Rand
Discuseren met domme mensen verlies ik omdat ik niet genoeg ervaring heb met dom lullen.
pi_192887999
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 mei 2020 11:30 schreef Da_Sandman het volgende:
Het is echt heel simpel. Neem een werknemer met normaal salaris, daarbij passende hypotheek en auto plus spaargeld. Ineens valt ál zijn inkomen weg. Geen salaris, geen ww. Hij ziet dat hij over een paar maanden problemen krijgt en trekt aan de bel.

Neem een zzp'er die meer dan modaal verdient, daarbij passende hypotheek en auto plus spaargeld. Ineens valt ál zijn inkomen weg. Geen omzet, geen salaris. Hij ziet dat hij over een paar maanden problemen krijgt en trekt aan de bel.

Grote verschil: bij de werknemer valt niet al het inkomen weg.
Dat grote verschil is er als het goed is niet.

- De werknemer betaalt premie voor een WW-uitkering. Als in één keer zijn salaris wegvalt maakt hij gebruik van een WW-uitkering om die terugval op te vangen
- De ZZP'er is een ondernemer en maakt een reservering. Als in één keer zijn salaris wegvalt maakt hij gebruik van die reservering om die terugval op te vangen.

Tenzij die ZZP'er helemaal geen ondernemer is, maar gewoon een verkapte werknemer die dat geld in een auto of vakantie heeft gestoken. Of die een te laag tarief rekent om die reservering te kunnen maken.
  vrijdag 1 mei 2020 @ 11:35:54 #247
3542 Gia
User under construction
pi_192888027
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 mei 2020 11:31 schreef Smack10 het volgende:

[..]

Krijgen die dan ook 4000 Euro? :7
Was voor 3 maanden, hè..
pi_192888046
quote:
10s.gif Op vrijdag 1 mei 2020 11:30 schreef AlwaysHappy het volgende:
Echt, de solidariteit naar ondernemers is hier _O- Ver te zoeken. Alsof alle ondernemers maar meteen stinkrijk zijn. Zijn maar weinig Nederlanders die uberhaupt genoeg spaargeld hebben om het langer dan een maand of twee uit te zingen zonder in de schulden terecht te komen. Meer kosten dan dat je zou denken. Lijkt er bijna op dat er bepaalde users zelfs zitten te juichen als er weer wat failliet gaan, want die hebben het dan aan zichzelf te danken. Maar ondertussen wel rond roepen dat we solidair moeten zijn richting de zorg en de risico groepen :') En nee, ik ben zelf geen ondernemer.
Ik mis dan wel weer solidariteit naar de zorg toe, en werknemers die nu op straat komen te staan bij sommigen hier. Want ondernemers zijn blijkbaar de enigen die veel te lijden hebben onder deze crisis, financieel danwel emotioneel, als je sommigen mag geloven hier. Maar dat isnatuurlijk niet zo. Denk dat een zorgverlener daar misschien wel meer over te vertellen heeft dan de gemiddelde ondernemer.

Het lijkt wel alsof Nederland uit 17 miljoen ondernemers bestaat op dit forum. De 'gewone' werknemer, zorgverlener en leraar moet ff dimmen, de ondernemer die heeft het pas zwaar.
pi_192888049
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 mei 2020 11:34 schreef Heph844 het volgende:

[..]

Dat grote verschil is er als het goed is niet.

- De werknemer betaalt premie voor een WW-uitkering. Als in één keer zijn salaris wegvalt maakt hij gebruik van een WW-uitkering om die terugval op te vangen
- De ZZP'er is een ondernemer en maakt een reservering. Als in één keer zijn salaris wegvalt maakt hij gebruik van die reservering om die terugval op te vangen.

Tenzij die ZZP'er helemaal geen ondernemer is, maar gewoon een verkapte werknemer die dat geld in een auto of vakantie heeft gestoken. Of die een te laag tarief rekent om die reservering te kunnen maken.
Te lachwekkend voor woorde... Ik hou het voor gezien. Tegen deze stompzinnigheid is geen zinnige reactie te geven
Reason is not automatic, those who deny it cannot be conquered by it, Ayn Rand
Discuseren met domme mensen verlies ik omdat ik niet genoeg ervaring heb met dom lullen.
pi_192888062
quote:
10s.gif Op vrijdag 1 mei 2020 11:32 schreef Smack10 het volgende:

[..]

Die staken momenteel, ze vinden dat ze te weinig gecompenseerd worden voor het feit dat ouders de kinderen les moesten geven. :')

Hoe was het in de winkel gisteren, over 2 weken weer een piek?
Gigantische piek over 2 weken, toestanden zoals we die in Italië en Ucuador hebben gezien.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')