Ik zeg toch dat ze wmb gewoon bijstandsniveau mogen krijgen, als ondersteuning.quote:Op vrijdag 1 mei 2020 11:00 schreef Wirelessmouse het volgende:
Lekker die stelligheid over anderen als je zelf een uitkering geniet.
Lijkt me niet. 2 gevallen, daar kun je niet veel mee.quote:Op vrijdag 1 mei 2020 11:21 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
Vraag me af of dit nog invloed gaat hebben op het besluit omtrent scholen..
Denk het niet, is te nieuw en nog vrij weinig kinderen die het hebben..quote:Op vrijdag 1 mei 2020 11:21 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
2 gevallen.....quote:Op vrijdag 1 mei 2020 11:21 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
Nooit gecontroleerd? Lul je gewoon vaker uit je nek?quote:Op vrijdag 1 mei 2020 11:13 schreef Confetti het volgende:
Ondernemers hebben het fiscaal gewoon heel goed. Kappen met die onzin dat dat niet zo is. De prive-spullen die je kan afschrijven(wordt nooit gecontroleerd) belastinvrij vergoeden, geld in BV houden, bijna gratis Tesla rijden, fiscale faciliteiten voor IB-ondernemers, het gemak waar je een factuur creatief kan boeken. De lijst is eindeloos. Het is geen toeval dat bijna alle rijken ondernemer zijn.
Ah oke.. dat wist ik niet.quote:Op vrijdag 1 mei 2020 11:21 schreef Lenny_Leonard het volgende:
[..]
Lijkt me niet. 2 gevallen, daar kun je niet veel mee.
Mogen nog wel.quote:Op vrijdag 1 mei 2020 11:21 schreef Gia het volgende:
[..]
Ik zeg toch dat ze wmb gewoon bijstandsniveau mogen krijgen, als ondersteuning.
Ik denk dat ze zelfs bij de SP van haar zouden schrikken.quote:
Scholen mogen iets langer dicht. Waarom toch dat onzekere voor het zekere nemen?quote:Op vrijdag 1 mei 2020 11:21 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
Waarom zou een ondernemer recht hebben op meer bijstand dan een werknemer? Oprechte vraag dit.quote:
Ondernemers zijn net mensen, relatief veel werknemers in loondienst redden het ook niet langer dan twee maanden zonder salaris.quote:Op vrijdag 1 mei 2020 11:19 schreef BoerHagenees het volgende:
Wat ik trouwens ook steeds niet begrijp is waarom de ondernemers zo massaal aangeven dat ze het nog hooguit een maand of 2 redden zonder staatssteun? Waar is het dan mis gegaan, waarom hebben ze niet kunnen sparen voor eventuele magere jaren? CesareBorgia(?) zei het gister ook al, dan gaat er toch iets mis in je toko? En dat we van veel horecaondernemingen afscheid gaan nemen is ook niet zo slecht, veel ondernemingen voegen eigenlijk niet toe en zijn eigenlijk extra bovenop ondernemingen die wel goed lopen, en dat is blijkbaar dan de 1/3e die we niet horen in de media? Dat laatste is een vraag van mij he, niet dat ik het de overige 2/3e misgun en leuk vind dat die op de fles gaan.
Het is jammer maar helaas, maar ik schaar me in het kamp dat de volksgezondheid even iets belangrijker vindt dan de economie in deze coronacrisis.
Ik wil het woord schijnveiligheid gebruiken.quote:Op vrijdag 1 mei 2020 10:31 schreef vosss het volgende:
https://www.nu.nl/coronav(...)19-bij-apotheek.html
Nee dat schiet lekker op. Iedere mishandelaar weet nu dat als dat in elkaar gebeukte kutwijf van hem nu masker 19 aan de telefoon zegt dat het tijd is voor de volgende afranseling.
Vinden we ondernemers opeens zieliger dan werknemers die nu op straat komen te staan idd.quote:Op vrijdag 1 mei 2020 11:25 schreef vosss het volgende:
[..]
Waarom zou een ondernemer recht hebben op meer bijstand dan een werknemer? Oprechte vraag dit.
mAaR DiE wOnEn NiEt iN dIkKe hUiZeNquote:Op vrijdag 1 mei 2020 11:26 schreef Harmankardon het volgende:
[..]
Ondernemers zijn net mensen, relatief veel werknemers in loondienst redden het ook niet langer dan twee maanden zonder salaris.
Die hebben hun zaakjes dan dus ook niet goed voor elkaar imo.quote:Op vrijdag 1 mei 2020 11:26 schreef Harmankardon het volgende:
[..]
relatief veel werknemers in loondienst redden het ook niet langer dan twee maanden zonder salaris.
Niet meer. Recht op bijstand.quote:Op vrijdag 1 mei 2020 11:25 schreef vosss het volgende:
[..]
Waarom zou een ondernemer recht hebben op meer bijstand dan een werknemer? Oprechte vraag dit.
Werknemers hebben recht op een WW-uitkering, die aanzienlijk hoger is dan een bijstandsuitkering, dus dit lijkt me een valse tegenstellingquote:Op vrijdag 1 mei 2020 11:26 schreef BoerHagenees het volgende:
[..]
Vinden we ondernemers opeens zieliger dan werknemers die nu op straat komen te staan idd.
Het is geen "mager" jaar waar je omzet een dip vertoont, je hebt gewoon 0 inkomsten en gewoon nog uitgaven. Vaste kosten kunnen ook gewoon doorlopen of de verplichting om eerder gedane bestellingen af te nemen.quote:Op vrijdag 1 mei 2020 11:19 schreef BoerHagenees het volgende:
Wat ik trouwens ook steeds niet begrijp is waarom de ondernemers zo massaal aangeven dat ze het nog hooguit een maand of 2 redden zonder staatssteun? Waar is het dan mis gegaan, waarom hebben ze niet kunnen sparen voor eventuele magere jaren? CesareBorgia(?) zei het gister ook al, dan gaat er toch iets mis in je toko? En dat we van veel horecaondernemingen afscheid gaan nemen is ook niet zo slecht, veel ondernemingen voegen eigenlijk niet toe en zijn eigenlijk extra bovenop ondernemingen die wel goed lopen, en dat is blijkbaar dan de 1/3e die we niet horen in de media? Dat laatste is een vraag van mij he, niet dat ik het de overige 2/3e misgun en leuk vind dat die op de fles gaan.
Het is jammer maar helaas, maar ik schaar me in het kamp dat de volksgezondheid even iets belangrijker vindt dan de economie in deze coronacrisis.
Ow ok. Ik dacht even dat je anders impliceerde. Excuusquote:
Heb je het gezien? Waarschijnlijk knap je al af bij de naam Maurice de Hond.quote:Op vrijdag 1 mei 2020 10:54 schreef JochemSjakie het volgende:
[..]
Maurice de Hond is je bron? Wat is zijn expertise in dit verhaal?
Dan is er wel balansquote:Op vrijdag 1 mei 2020 11:20 schreef vosss het volgende:
[..]
Nu nog een nieuwe ziekte die 30-ers en 40-ers treft en dan is het feest compleet
Hoezo? Vind jij dat de staat het verlies van de winsten van alle ondernemingen moet gaan ophoesten, zodat zij alle kosten, hypotheek, bedrijfskosten, luxe leventje, kunnen blijven betalen?quote:
Daar heb je weinig aan als dit langer dan een jaar gaat durenquote:Op vrijdag 1 mei 2020 11:28 schreef DonDruiper het volgende:
Niet een buffer van een jaar op je rekening hebben
Paupers
quote:Op vrijdag 1 mei 2020 11:13 schreef Confetti het volgende:
Ondernemers hebben het fiscaal gewoon heel goed. Kappen met die onzin dat dat niet zo is. De prive-spullen die je kan afschrijven(wordt nooit gecontroleerd) belastinvrij vergoeden, geld in BV houden, bijna gratis Tesla rijden, fiscale faciliteiten voor IB-ondernemers, het gemak waar je een factuur creatief kan boeken. De lijst is eindeloos. Het is geen toeval dat bijna alle rijken ondernemer zijn.
Zeg dat maar niet te hard, want je hebt zo een hele meute boze ondernemers achter je aan.quote:Op vrijdag 1 mei 2020 11:06 schreef DireStraits7 het volgende:
[..]
Nee, klopt, maar dat veel ondernemers (en ik zeg niet allemaal of de meerderheid) op (te) grote voet hebben geleefd lijkt me gewoon de realiteit.
Het klinkt heel simpel zoals je stelt, maar het is toch zo?quote:Op vrijdag 1 mei 2020 11:28 schreef DonDruiper het volgende:
Niet een buffer van een jaar op je rekening hebben
Paupers
Krijgen die dan ook 4000 Euro?quote:Op vrijdag 1 mei 2020 11:27 schreef vosss het volgende:
[..]
Die hebben hun zaakjes dan dus ook niet goed voor elkaar imo.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |