abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_192887642
quote:
10s.gif Op vrijdag 1 mei 2020 11:06 schreef Tijn het volgende:

Nederland heeft meer virologen dan bondscoaches.
Ik vermoed dat het dezelfde mensen zijn, maar ja, er is nu geen voetbal hè.
"Dear life, When I said "can my day get any worse?" it was a rhetorical question, not a challenge."
pi_192887663
Ondernemers hebben het fiscaal gewoon heel goed. Kappen met die onzin dat dat niet zo is. De prive-spullen die je kan afschrijven(wordt nooit gecontroleerd) belastinvrij vergoeden, geld in BV houden, bijna gratis Tesla rijden, fiscale faciliteiten voor IB-ondernemers, het gemak waar je een factuur creatief kan boeken. De lijst is eindeloos. Het is geen toeval dat bijna alle rijken ondernemer zijn.
  vrijdag 1 mei 2020 @ 11:14:03 #203
335133 MichaelScott
fulltime CEO//parttime fluffer
pi_192887668
quote:
10s.gif Op vrijdag 1 mei 2020 11:06 schreef Tijn het volgende:

[..]

Nederland heeft meer virologen dan bondscoaches.
Alleen in het OMT zitten er al meerdere terwijl er te allen tijde maar 1 bondscoach is.
Op zaterdag 8 februari 2014 23:39 schreef Slaapscheet het volgende:
Oke, MichaelScott, je bent geweldig. :D
pi_192887680
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 mei 2020 10:43 schreef Jor_Dii het volgende:

[..]

Geen idee of het echt zo lang nog nodig is.. maar ben het er zeker mee eens dat het - ondanks alle positiviteit - te vroeg is om 13 mei aan te kondigen dat bijvoorbeeld de horeca weer open mag per 21 mei (= Hemelvaartsweekend). Verwacht dan ook gepaste voorzichtigheid en ja dat gaat veel mensen teleurstellen of financieel nog harder treffen, maar het is denk ik wel het beste.
Mee eens. Waarom ik denk dat het zo lang nodig is, omdat bijvoorbeeld Australie hetzelfde gaat doen, en zij hebben het al relatief meer onder controle dan wij hier. Uitroeien gaat niet lukken, maar de besmettingen en de IC's zodanig laten afkoelen zal in de long run ons veel meer helpen, waardoor het versoepelen van maatregelen niet meteen weer een hele hoge piek zal geven.
  vrijdag 1 mei 2020 @ 11:15:41 #205
131800 Tarado
capô de fusca
pi_192887689
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 mei 2020 11:06 schreef DireStraits7 het volgende:

[..]

Nee, klopt, maar dat veel ondernemers (en ik zeg niet allemaal of de meerderheid) op (te) grote voet hebben geleefd lijkt me gewoon de realiteit.
geen idee, ik vind het een wat te makkelijke aanname en natuurlijk zijn er genoeg ondernemingen die voor corona eigenlijk al ten dode opgeschreven waren maar een kwartaal of langer geen inkomsten genereren is een zware druppel voor de bedrijven die in normale omstandigheden gewoon overleefd hadden.
pi_192887701
quote:
Kinderartsen: 'Te vroeg om onbekende ziekte bij kinderen aan covid-19 te wijten'

De Wereldgezondheidsorganisatie onderzoekt of het coronavirus SARS-Cov-2 bij sommige kinderen een zeldzame en heftige ontstekingsreactie veroorzaakt. De afgelopen week zijn in een aantal landen enkele gevallen bekend geworden.

Ook in Nederland zijn twee kinderen op de intensive care beland met het onbekende ziektebeeld. Hoogleraar pediatrisch intensive care Job van Woensel van het Amsterdam UMC zei in Medisch Contact dat twee tieners met maag-darmklachten en tekenen van hartfalen zijn opgenomen op de intensive care voor kinderen.

Ze zijn een aantal keren getest op de aanwezigheid van het coronavirus, maar in alle gevallen was de uitslag negatief. Ze hadden geen covid-19-infectie.

Waarschuwing uit Engeland
De eerste berichten over de onbekende ziekte die in heel zeldzame gevallen kinderen kan treffen, kwamen uit Engeland. Daar publiceerden de kinderintensivisten maandag een waarschuwing om alert te zijn op dergelijke gevallen. In Engeland ging het "een klein aantal patiënten" van wie het merendeel ook een covid-infectie had, maar andere niet.

Een dag later volgde een vergelijkbaar bericht uit Ierland waar "minder dan vijf" kinderen opgenomen zijn met de onbekende ziekte. Vervolgens werd bekend dat er ook in België, Frankrijk, Zwitserland, Italië, Spanje en de Verenigde Staten gevallen bekend waren.

Vergelijkbaar ziektebeeld
De verschijnselen die de ernstige zieke kinderen vertonen lijken op de symptomen van de ziekte van Kawasaki en die van het toxische shock syndroom. Waarschijnlijk gaat het om geen van beide ziekten, maar om een nieuwe, nog onbekende ziekte.

Het toxische shock syndroom is een levensbedreigende aandoening die wordt veroorzaakt door een bacterie die in het lichaam gifstoffen uitscheidt. De ziekte gaat gepaard met hoge koorts, heftige huiduitslag en griepachtige verschijnselen.

De ziekte van Kawasaki veroorzaakt zwelling van de bloedvaten in het hart en komt vooral voor bij heel jonge kinderen, onder de vijf jaar. Ook Kawasaki leidt tot (heftige) huiduitslag, gezwollen klieren en droge en gebarsten lippen. Verder hebben Kawasaki-patiënten vaak opvallend rode vingers en tenen.

De aandoening die nu in allerlei landen een heel klein aantal kinderen treft combineert (een deel van) die symptomen.

Lekker, een onbekende ziekte erbij.

Nu speciaal voor kinderen. :')

Hopelijk blijft het bij deze lage aantallen..
pi_192887704
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 mei 2020 11:02 schreef Noek het volgende:

[..]

:') Wat hij zegt is zo gek niet maar als je enkel afgaat op de persoon en niet op de inhoud dan kun je mensen makkelijker afrekenen natuurlijk.
Wat hij zegt is niet volledige onzin inderdaad. Maar toen ik 'm laatst bij Op1 bezig zag begon hij prima genuanceerd, om vervolgens binnen 5 minuten volledig uit de bocht te vliegen en alleen zijn eigen verhaal als de ultieme waarheid te zien...

Het is nogal een vervelende man als ie gelijk denkt te hebben, net als toen met die Deventer Moordzaak
Op maandag voel ik me als Robinson Crusoë: Op zoek naar Vrijdag!
Het leven is als Lucille Werner: het kan raar lopen!
pi_192887755
Wat ik trouwens ook steeds niet begrijp is waarom de ondernemers zo massaal aangeven dat ze het nog hooguit een maand of 2 redden zonder staatssteun? Waar is het dan mis gegaan, waarom hebben ze niet kunnen sparen voor eventuele magere jaren? CesareBorgia(?) zei het gister ook al, dan gaat er toch iets mis in je toko? En dat we van veel horecaondernemingen afscheid gaan nemen is ook niet zo slecht, veel ondernemingen voegen eigenlijk niet toe en zijn eigenlijk extra bovenop ondernemingen die wel goed lopen, en dat is blijkbaar dan de 1/3e die we niet horen in de media? Dat laatste is een vraag van mij he, niet dat ik het de overige 2/3e misgun en leuk vind dat die op de fles gaan.

Het is jammer maar helaas, maar ik schaar me in het kamp dat de volksgezondheid even iets belangrijker vindt dan de economie in deze coronacrisis.
pi_192887759
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 mei 2020 11:16 schreef Smack10 het volgende:

[..]

Nu nog een nieuwe ziekte die 30-ers en 40-ers treft en dan is het feest compleet :'(
De oude oude layout was veel beter!!
vosss is de naam, met dubbel s welteverstaan.
pi_192887775
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 mei 2020 11:16 schreef Smack10 het volgende:

[..]

Vraag me af of dit nog invloed gaat hebben op het besluit omtrent scholen..
“Rather than love, than money, than fame, give me truth.”
  vrijdag 1 mei 2020 @ 11:21:27 #211
3542 Gia
User under construction
pi_192887782
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 mei 2020 11:00 schreef Wirelessmouse het volgende:

Lekker die stelligheid over anderen als je zelf een uitkering geniet.
Ik zeg toch dat ze wmb gewoon bijstandsniveau mogen krijgen, als ondersteuning.
pi_192887786
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 mei 2020 11:21 schreef Jor_Dii het volgende:

[..]

Lijkt me niet. 2 gevallen, daar kun je niet veel mee.
pi_192887790
quote:

[..]

Denk het niet, is te nieuw en nog vrij weinig kinderen die het hebben..
pi_192887793
quote:

[..]

2 gevallen.....
'Cause it's easier to fly
Than to face another night
In Southern Sun
And your love is all around
pi_192887797
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 mei 2020 11:13 schreef Confetti het volgende:
Ondernemers hebben het fiscaal gewoon heel goed. Kappen met die onzin dat dat niet zo is. De prive-spullen die je kan afschrijven(wordt nooit gecontroleerd) belastinvrij vergoeden, geld in BV houden, bijna gratis Tesla rijden, fiscale faciliteiten voor IB-ondernemers, het gemak waar je een factuur creatief kan boeken. De lijst is eindeloos. Het is geen toeval dat bijna alle rijken ondernemer zijn.
Nooit gecontroleerd? Lul je gewoon vaker uit je nek?
Ik heb echt een controle gehad waarbij ik echt alles heb moeten verantwoorden voor mijn bedrijf.

Tesla ja?
Je laatste zin is gewoon afgunst.
Go hard or go home
pi_192887802
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 mei 2020 11:21 schreef Lenny_Leonard het volgende:

[..]

Lijkt me niet. 2 gevallen, daar kun je niet veel mee.
Ah oke.. dat wist ik niet.
“Rather than love, than money, than fame, give me truth.”
pi_192887806
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 mei 2020 11:21 schreef Gia het volgende:

[..]

Ik zeg toch dat ze wmb gewoon bijstandsniveau mogen krijgen, als ondersteuning.
Mogen nog wel.
Thanks, girl.
Go hard or go home
pi_192887844
quote:
10s.gif Op vrijdag 1 mei 2020 11:22 schreef Noek het volgende:

[..]

Mogen nog wel.
Thanks, girl.
Ik denk dat ze zelfs bij de SP van haar zouden schrikken.
In Southern Sun
pi_192887847
quote:

[..]

Scholen mogen iets langer dicht. Waarom toch dat onzekere voor het zekere nemen?
Dat onderzoek van het RIVM is niet eens afgerond, laat staanonderzoeken vanuit het buitenland en/of de praktijk(in bijv. Denemarken).
pi_192887850
quote:
10s.gif Op vrijdag 1 mei 2020 11:22 schreef Noek het volgende:

[..]

Mogen nog wel.
Thanks, girl.
Waarom zou een ondernemer recht hebben op meer bijstand dan een werknemer? Oprechte vraag dit.
pi_192887861
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 mei 2020 11:19 schreef BoerHagenees het volgende:
Wat ik trouwens ook steeds niet begrijp is waarom de ondernemers zo massaal aangeven dat ze het nog hooguit een maand of 2 redden zonder staatssteun? Waar is het dan mis gegaan, waarom hebben ze niet kunnen sparen voor eventuele magere jaren? CesareBorgia(?) zei het gister ook al, dan gaat er toch iets mis in je toko? En dat we van veel horecaondernemingen afscheid gaan nemen is ook niet zo slecht, veel ondernemingen voegen eigenlijk niet toe en zijn eigenlijk extra bovenop ondernemingen die wel goed lopen, en dat is blijkbaar dan de 1/3e die we niet horen in de media? Dat laatste is een vraag van mij he, niet dat ik het de overige 2/3e misgun en leuk vind dat die op de fles gaan.

Het is jammer maar helaas, maar ik schaar me in het kamp dat de volksgezondheid even iets belangrijker vindt dan de economie in deze coronacrisis.
Ondernemers zijn net mensen, relatief veel werknemers in loondienst redden het ook niet langer dan twee maanden zonder salaris.
pi_192887862
quote:
7s.gif Op vrijdag 1 mei 2020 10:31 schreef vosss het volgende:
https://www.nu.nl/coronav(...)19-bij-apotheek.html

Nee dat schiet lekker op. Iedere mishandelaar weet nu dat als dat in elkaar gebeukte kutwijf van hem nu masker 19 aan de telefoon zegt dat het tijd is voor de volgende afranseling. :X
Ik wil het woord schijnveiligheid gebruiken. :')
pi_192887869
quote:
7s.gif Op vrijdag 1 mei 2020 11:25 schreef vosss het volgende:

[..]

Waarom zou een ondernemer recht hebben op meer bijstand dan een werknemer? Oprechte vraag dit.
Vinden we ondernemers opeens zieliger dan werknemers die nu op straat komen te staan idd.
pi_192887877
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 mei 2020 11:26 schreef Harmankardon het volgende:

[..]

Ondernemers zijn net mensen, relatief veel werknemers in loondienst redden het ook niet langer dan twee maanden zonder salaris.
mAaR DiE wOnEn NiEt iN dIkKe hUiZeN
In Southern Sun
pi_192887880
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 mei 2020 11:26 schreef Harmankardon het volgende:

[..]

relatief veel werknemers in loondienst redden het ook niet langer dan twee maanden zonder salaris.
Die hebben hun zaakjes dan dus ook niet goed voor elkaar imo.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')