Je kunt wel verdelen, maar ze kijken een flinke periode terug. Als je in die periode inkomsten hebt, heeft verdelen geen zin.quote:Op vrijdag 1 mei 2020 10:27 schreef Gia het volgende:
[..]
A. Vind ik het wel terecht dat je zelf betaalt als je het geld ervoor hebt. Ze hadden het eerder kunnen verdelen...
B. Is dit niet echt te vergelijken met de noodsituatie waar we nu inzitten. De staat hoeft niet te ondersteunen in het behoud van meerdere woningen.
Dus, iemand met 3 huizen, met 3 hypotheken, die nu zonder inkomen zit, heeft wmb pas recht op staatssteun als de overwaarde van de 2de en 3de woning geconsumeerd is, en daarna ook niet meer als bijstandniveau.
En dan ben ik nog mild. Want voor bijstand mag je niet eens overwaarde op je eerste woning hebben.
Als je je 2de huis verkoopt en er geen ander voor terug koopt, binnen x-aantal jaar, dacht 3..., dan mag je dat gewoon opmaken, ja.quote:
Dat heet het solidariteitsbeginsel. Wees blij dat je de rest van je leven goed hebt kunnen verdienen en niet de eindjes aan elkaar hebt hoeven knopen.quote:Op vrijdag 1 mei 2020 09:53 schreef F.Sinatra het volgende:
[..]
Mijn opa en oma hebben altijd goed geld kunnen verdienen. Zij betalen een paar duizend Euro per maand aan het verzorgingshuis. Met daarbij wel de notitie dat doordat ze geld hebben lang thuis hebben kunnen blijven wonen. Daar betaal je echter wel ¤ 800,- per dag voor uit eigen zak voor dag en nacht hulp. Dus dan belast je ook al de overheid minder.
De buurvrouw heeft nooit gewerkt en krijgt dezelfde voorziening FOC.
Vind je dat eerlijk?
Ik niet.
Je kunt ook een Peugeot 108 of een Up leasen.quote:Op vrijdag 1 mei 2020 09:39 schreef De_Onnoembare het volgende:
[..]
Joh al die dikke auto's van ondernemers zijn 9 vd 10 keer van de lease-maatschappij. Ook dat kan soms gunstiger zijn dan een goedkopere auto zelf kopen, want die lease kan je aftrekken.
Ik vind dat ook zoo raar.quote:Op vrijdag 1 mei 2020 10:31 schreef vosss het volgende:
https://www.nu.nl/coronav(...)19-bij-apotheek.html
Nee dat schiet lekker op. Iedere mishandelaar weet nu dat als dat in elkaar gebeukte kutwijf van hem nu masker 19 aan de telefoon zegt dat het tijd is voor de volgende afranseling.
Ik heb een moeder met alleen aow, woont nog zelfstandig, 80 jaar.quote:Op vrijdag 1 mei 2020 10:30 schreef F.Sinatra het volgende:
[..]
Je kunt wel verdelen, maar ze kijken een flinke periode terug. Als je in die periode inkomsten hebt, heeft verdelen geen zin.
We gaan het niet met elkaar eens worden, maar dat is prima.
Goeie vraag. Geen idee.quote:Op vrijdag 1 mei 2020 10:35 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Ik vind dat ook zoo raar.
Van de andere kant: hoe moet je bekend maken dat je op deze manier hulp kunt vragen?
Dat vroeg ik me ook af. Langs de andere kant, als je geen codewoord afspreekt, is het helemaal niet duidelijk, dus de situatie voor de mishandelde kan er in ieder geval niet slechter op worden. Terwijl er ongetwijfeld veel mensen mee geholpen worden.quote:Op vrijdag 1 mei 2020 10:31 schreef vosss het volgende:
Nee dat schiet lekker op. Iedere mishandelaar weet nu dat als dat in elkaar gebeukte kutwijf van hem nu masker 19 aan de telefoon zegt dat het tijd is voor de volgende afranseling.
natuurlijk maar dat iedere ondernemer in een dikke (lease)bak rijdt is ook een fabeltjequote:Op vrijdag 1 mei 2020 10:34 schreef DireStraits7 het volgende:
[..]
Je kunt ook een Peugeot 108 of een Up leasen.
We blijven het met elkaar oneens. Prima.quote:Op vrijdag 1 mei 2020 10:35 schreef Gia het volgende:
[..]
Ik heb een moeder met alleen aow, woont nog zelfstandig, 80 jaar.
En mijn schoonouders, ook 80, met een kast van een huis, met overwaarde, aow en pensioen.
Zij willen hun huis verkopen en een semi verzorgingsappartement ervoor terugkopen. Zij zullen extra zorg zelf in moeten kopen, terwijl mijn moeder die voor slechts een kleine eigen bijdrage ook krijgt.
Volkomen logisch en normaal toch!
Het is dus prima onder de aandacht. Meer kun je nu toch niet doen, behalve bij je eigen kind(eren) erop bedacht zijn dat zoiets kan en dat je dan meteen aan de bel trekt.quote:Op vrijdag 1 mei 2020 10:33 schreef vosss het volgende:
https://www.nu.nl/coronav(...)en-in-nederland.html
Inmiddels ook in nederland dus kinderen met onbekende ziekte in het ziekenhuis op de IC.
Onbekend of het de ziekte van Kawasaki (daar lijkt het op) is of corona gerelateerd.
Wat dan wel de laatste gaat zijn, die er anders ook gekomen zou zijn, en nog een en nog een.....quote:Op vrijdag 1 mei 2020 10:31 schreef vosss het volgende:
TV en andere media.quote:Op vrijdag 1 mei 2020 10:35 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Ik vind dat ook zoo raar.
Van de andere kant: hoe moet je bekend maken dat je op deze manier hulp kunt vragen?
Wat wil de luchtvaart gaan doen als het bijna nergens heen kan vliegen en vakantiebestemmingen op slot zijn? Een groot deel van de horeca is afhankelijk van (buitenlands) toerisme, dat blijft echt nog wel de komende periode weg. Daarnaast ligt niet de gehele horeca plat. Hotels mogen nog steeds gasten ontvangen, campings en afhalen van bestellingen of bezorgen mag ook nog steeds. Entertainmentindustrie kan echt nog niet open, tis volkomen onlogisch om nu opeens weer 50.000 man in een stadion toe te laten.quote:Op vrijdag 1 mei 2020 08:42 schreef De_Onnoembare het volgende:
[..]
Als jij denkt dan wat nu plat ligt, nml de gehele horeca, entertainmentindustrie, hun toeleveranciers, alle contactberoepen, de hele luchtvaart, vakantieindustrie etc 'een kroegje en de kapper" is, dan heb je er ECHT helemaal niets van begrepen.
Er zit ook wel een bepaalde logica achter, nml het stimuleren van de economie (omdat je ipv 55% van je winst naar de fiscus te brengen, koop je liever een nieuwe bedrijfsauto bijvoorbeeld wat weer de autobedrijven etc aan geld hebt etc).quote:Op vrijdag 1 mei 2020 10:12 schreef Montov het volgende:
[..]
Totaal onrealistisch om te verwachten of zelfs hopen op dergelijke buffers. Op meerdere vlakken.
1. Indien een crisis zorgt voor hyperinflatie oid dan heb je alsnog niets aan de buffer.
2. Concurrentie blijft een stimulans om winstmarges te verkleinen. Hogere prijzen zorgen voor minder klanten en kan betekenen dat je bedrijf wegkwijnt voordat je überhaupt een buffer aan kan leggen.
3. Oppotten van geld zal nog meer het gevoel geven dat de rijken rijker worden.
4. Oppotten is minder investeren en dat is meer een sterfhuisconstructie voor zaken die wel degelijk in de toekomst goed moeten blijven draaien.
5. Geen groei nastreven als economisch beleid betekent ook acceptatie huidige problemen en weinig hoop op verbetering in de toekomst.
Kortom, niet realistisch. Je kan beter als overheid veel belasting innen in goede tijden zodat je stabiliteit kan geven in slechte tijden. Wat nu dus zo'n beetje gaande is.
Zeker. Wel frappant dat dat net nu de kop op steekt.quote:Op vrijdag 1 mei 2020 10:38 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Het is dus prima onder de aandacht. Meer kun je nu toch niet doen, behalve bij je eigen kind(eren) erop bedacht zijn dat zoiets kan en dat je dan meteen aan de bel trekt.
Dat is niet frappant, er steken altijd nieuwe (kinder)ziektes de kop op. Ook nu.quote:Op vrijdag 1 mei 2020 10:42 schreef vosss het volgende:
[..]
Zeker. Wel frappant dat dat net nu de kop op steekt.
Geen idee of het echt zo lang nog nodig is.. maar ben het er zeker mee eens dat het - ondanks alle positiviteit - te vroeg is om 13 mei aan te kondigen dat bijvoorbeeld de horeca weer open mag per 21 mei (= Hemelvaartsweekend). Verwacht dan ook gepaste voorzichtigheid en ja dat gaat veel mensen teleurstellen of financieel nog harder treffen, maar het is denk ik wel het beste.quote:Op vrijdag 1 mei 2020 10:09 schreef BoerHagenees het volgende:
[..]
En liever nog even streng blijven, wat mij betreft. Hoop ook dat het kabinet wat dat betreft de poot stijf houdt en iedereen 'teleurstelt' door de maatregelen te verlengen tot eind juni, dan halverwege juni weer verlengen tot eind augustus, en dan medio augustus weer tot medio september.
Dan zal de curve echt zijn afgevlakt, tot die tijd is het veel te vroeg voor contactberoepen buiten fysiotherapie om om aan de slag te gaan.
Prima hoor, maar als ik zie dat een ZZP-er elektricien in een kast van een vrijstaande villa woont dan klopt er iets niet. En die hoeft van mij dus zo nodig geen staatssteun. Verpats je huis maar eerst.quote:Op vrijdag 1 mei 2020 10:41 schreef De_Onnoembare het volgende:
[..]
Er zit ook wel een bepaalde logica achter, nml het stimuleren van de economie (omdat je ipv 55% van je winst naar de fiscus te brengen, koop je liever een nieuwe bedrijfsauto bijvoorbeeld wat weer de autobedrijven etc aan geld hebt etc).
Alleen het zou wel prettiger zijn dat er iets van een buffer opgebouwd mag worden zonder dat je meer dan de helft in moet leveren. Want voor dit soort situaties is het funest.
Ik dol je niet als ik je zeg dat het verschil netto bizar weinig kan zijn.quote:Op vrijdag 1 mei 2020 10:34 schreef DireStraits7 het volgende:
[..]
Je kunt ook een Peugeot 108 of een Up leasen.
Je mag toch best wat spaargeld hebben, voordat je daar belasting op moet betalen!quote:Op vrijdag 1 mei 2020 10:41 schreef De_Onnoembare het volgende:
[..]
Er zit ook wel een bepaalde logica achter, nml het stimuleren van de economie (omdat je ipv 55% van je winst naar de fiscus te brengen, koop je liever een nieuwe bedrijfsauto bijvoorbeeld wat weer de autobedrijven etc aan geld hebt etc).
Alleen het zou wel prettiger zijn dat er iets van een buffer opgebouwd mag worden zonder dat je meer dan de helft in moet leveren. Want voor dit soort situaties is het funest.
Wat en wanneer waren de vorige 2 (onbekende) kinderziektes die in een groot aantal landen de kop op staken vóór de huidige pandemie?quote:Op vrijdag 1 mei 2020 10:43 schreef Da_Sandman het volgende:
[..]
Dat is niet frappant, er steken altijd nieuwe (kinder)ziektes de kop op. Ook nu.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |