Komt dit door Corona of was dat altijd al zo?quote:Op vrijdag 1 mei 2020 09:53 schreef F.Sinatra het volgende:
Mijn opa en oma hebben altijd goed geld kunnen verdienen. Zij betalen een paar duizend Euro per maand aan het verzorgingshuis. Met daarbij wel de notitie dat doordat ze geld hebben lang thuis hebben kunnen blijven wonen. Daar betaal je echter wel ¤ 800,- per dag voor uit eigen zak voor dag en nacht hulp. Dus dan belast je ook al de overheid minder.
De buurvrouw heeft nooit gewerkt en krijgt dezelfde voorziening FOC.
Vind je dat eerlijk?
Ik niet.
En liever nog even streng blijven, wat mij betreft. Hoop ook dat het kabinet wat dat betreft de poot stijf houdt en iedereen 'teleurstelt' door de maatregelen te verlengen tot eind juni, dan halverwege juni weer verlengen tot eind augustus, en dan medio augustus weer tot medio september.quote:Op vrijdag 1 mei 2020 09:41 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
Liever te streng dan te lafjes, want dan was dit topic helemaal ontploft.. alleen maar goed dat dit het redelijk snel onder controle lijkt te zijn gekomen.
Altijd al. Maar het was als reactie op je voorbeeld van Jort Kelderquote:Op vrijdag 1 mei 2020 10:09 schreef Gia het volgende:
[..]
Komt dit door Corona of was dat altijd al zo?
Geloof het laatste, hè?
Wij hebben hier tegenover ook zo'n tehuis, kost een kamer 3400 euro of zo. Maar all inclusive.
Maar goed, die discussie hoort hier nu niet thuis.
Als basis wel ja. Voordeel van geld hebben is dat jezelf voor extra's kan zorgen. Je geeft zelf al aan dat ze door het hebben van geld langer thuis konden wonen.quote:Op vrijdag 1 mei 2020 09:53 schreef F.Sinatra het volgende:
[..]
Mijn opa en oma hebben altijd goed geld kunnen verdienen. Zij betalen een paar duizend Euro per maand aan het verzorgingshuis. Met daarbij wel de notitie dat doordat ze geld hebben lang thuis hebben kunnen blijven wonen. Daar betaal je echter wel ¤ 800,- per dag voor uit eigen zak voor dag en nacht hulp. Dus dan belast je ook al de overheid minder.
De buurvrouw heeft nooit gewerkt en krijgt dezelfde voorziening FOC.
Vind je dat eerlijk?
Ik niet.
De discussie ging over te dure auto's en 2de woningen.quote:Op vrijdag 1 mei 2020 09:55 schreef De_Onnoembare het volgende:
[..]
9 vd 10 MKBers hebben geen 2e of 3e huis hoor.... misschien een caravan.
Totaal onrealistisch om te verwachten of zelfs hopen op dergelijke buffers. Op meerdere vlakken.quote:Op vrijdag 1 mei 2020 09:16 schreef Cesare-Borgia het volgende:
[..]
Bizar is dat. Dat kapitalistische continue willen/moeten groeien doet veel bedrijven nu de das om.
Waarom zou je niet bv juist een systeem hebben waarbij hey hebben van een buffer gestimuleerd wordt en daarna pas zelfde belasting heffen zodat dan ingezet kan worden op groei?
Watvoor bedrijf heb je?
Als de mensen met geld niet betalen dan komt het er kort door de bocht anders wel op neer.quote:
Ja, maar reken de maandkosten even uit.quote:Op vrijdag 1 mei 2020 10:10 schreef potjecreme het volgende:
[..]
Als basis wel ja. Voordeel van geld hebben is dat jezelf voor extra's kan zorgen. Je geeft zelf al aan dat ze door het hebben van geld langer thuis konden wonen.
Kan fikse overwaarde op zitten.quote:Op vrijdag 1 mei 2020 09:57 schreef MakkieR het volgende:
[..]
Sterker nog, een 2e of een 3e huis is niet van een eigenaar, deze is van de bank waar een enorme hypotheek op staat. En bakstenen kun je niet opeten
quote:Op vrijdag 1 mei 2020 10:13 schreef vosss het volgende:
[..]
Als de mensen met geld niet betalen dan komt het er kort door de bocht anders wel op neer.
Helemaal niet, maar dit gaat off-topic.quote:Op vrijdag 1 mei 2020 10:13 schreef vosss het volgende:
[..]
Als de mensen met geld niet betalen dan komt het er kort door de bocht anders wel op neer.
Wat zeg je dan wel? Grofweg zijn dit de opties:quote:
Ik hoorde toch echt dat ze nog steeds volledig achter de besluiten van dat moment stonden. Dat het nu lijkt (!) alsof dat misschien niet helemaal en allemaal nodig was, maakt nog niet dat ze vinden dat ze te rigoreus zijn geweest. Op dat moment was dat het enige juiste besluit.quote:Op vrijdag 1 mei 2020 09:30 schreef zoost het volgende:
gisteren bij #Jinek waren alle key-spelers aanwezig (behalve RIVM) en de teneur was duidelijk dat ze achteraf wellicht te sterke maatregelen hebben afgekondigd. Meneer van de IC bracht nog enige nuance aan, maar iedereen sprak al op een evaluerende manier, alsof het al voorbij is. Mischien komt het weer terug in de winter...twitter:Jinek_RTL twitterde op donderdag 30-04-2020 om 22:52:48Nu het aantal ic-patiënten af blijft nemen, is het de vraag wat er nog komen gaat. Diederik Gommers: 'Misschien kan een flinke toename in de winter.' Achter de schermen zijn ze hard aan het werk voor meer bedden en een hoge kwaliteit in de zorg. #jinek https://t.co/A9WJL7P4LD reageer retweet
Met verkiezingsprognoses slaat hij ook meestal de plank finaal mis.quote:Op vrijdag 1 mei 2020 10:10 schreef BoerHagenees het volgende:
[..]
Maurice is de hond als autoriteit op dit gebied beschouwen. Wat een kwakzalver die de Hond.
Er zijn zat andere oplossingen danjou extreme. Maar extremen klinken natuurlijk zo leuk, ik snap dat wel.quote:Op vrijdag 1 mei 2020 10:13 schreef vosss het volgende:
[..]
Ernst Kuipers en Gommers zijn positief. Zelfs Jaapie geeft aan dat er nieuwe fase is aangebroken en het OMT daar geen advies over kan geven (Economie). Waarom dan nog steeds anderen zo misgunnen? Enorm triest gewoon.quote:Op vrijdag 1 mei 2020 10:09 schreef BoerHagenees het volgende:
[..]
En liever nog even streng blijven, wat mij betreft. Hoop ook dat het kabinet wat dat betreft de poot stijf houdt en iedereen 'teleurstelt' door de maatregelen te verlengen tot eind juni, dan halverwege juni weer verlengen tot eind augustus, en dan medio augustus weer tot medio september.
Dan zal de curve echt zijn afgevlakt, tot die tijd is het veel te vroeg voor contactberoepen buiten fysiotherapie om om aan de slag te gaan.
Je hebt mijn "kort door de bocht" stukje gemist denk ik. Voor mijn mening zonder dat stukje zie de post van Heph844. Ik dacht dat ik duidelijk was wat ik bedoelde, maar kennelijk was ik dat niet.quote:Op vrijdag 1 mei 2020 10:18 schreef sjorsie1982 het volgende:
[..]
Er zijn zat andere oplossingen danjou extreme. Maar extremen klinken natuurlijk zo leuk, ik snap dat wel
Ernst Kuipers en Gommers zijn positief. Zelfs Jaapie geeft aan dat er nieuwe fase is aangebroken en het OMT daar geen advies over kan geven (Economie). Waarom dan nog steeds anderen zo misgunnen? Enorm triest gewoon.quote:Op vrijdag 1 mei 2020 10:09 schreef BoerHagenees het volgende:
[..]
En liever nog even streng blijven, wat mij betreft. Hoop ook dat het kabinet wat dat betreft de poot stijf houdt en iedereen 'teleurstelt' door de maatregelen te verlengen tot eind juni, dan halverwege juni weer verlengen tot eind augustus, en dan medio augustus weer tot medio september.
Dan zal de curve echt zijn afgevlakt, tot die tijd is het veel te vroeg voor contactberoepen buiten fysiotherapie om om aan de slag te gaan.
Ja mag je zo in je zak steken of niet..quote:
Open maar een topic hierover. Er zijn nog veel meer andere mogelijkheden die niet tot extremen behorenquote:Op vrijdag 1 mei 2020 10:13 schreef Heph844 het volgende:
[..]
Wat zeg je dan wel? Grofweg zijn dit de opties:
- Opa en oma goed verzorgd, buurvrouw slecht verzorgd want minder geld
- Opa en oma goed verzorgd, buurvrouw ook. Belastingbetaler betaalt voor opa en oma, terwijl die genoeg geld hebben
- Opa en oma goed verzorgd met wat extraatjes, buurvrouw ook goed verzorgd. Opa en oma betalen zelf, belastingbetaler betaalt voor buurvrouw
A. Vind ik het wel terecht dat je zelf betaalt als je het geld ervoor hebt. Ze hadden het eerder kunnen verdelen...quote:Op vrijdag 1 mei 2020 10:10 schreef F.Sinatra het volgende:
[..]
Altijd al. Maar het was als reactie op je voorbeeld van Jort Kelder
Helaas, voor jou breken nare tijden aan.. schichtig over straat... continue de vraag of je besmet bent... ik heb met je te doen.quote:Op vrijdag 1 mei 2020 10:09 schreef BoerHagenees het volgende:
[..]
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |