Ja laten we mensen die dingen goed voor elkaar hadden straffen omdat ze dingen goed voor elkaar hadden.quote:Op vrijdag 1 mei 2020 10:44 schreef vosss het volgende:
[..]
Prima hoor, maar als ik zie dat een ZZP-er elektricien in een kast van een vrijstaande villa woont dan klopt er iets niet. En die hoeft van mij dus zo nodig geen staatssteun. Verpats je huis maar eerst.
Die curve is nu al afgevlakt. Volgende datum dat er meer bekend wordt gemaakt is over een paar weken pas; dan zullen de nummers nog verder gedaald zijn gok ik. Er is dan in ieder geval weer wat meer duidelijkheid.quote:Op vrijdag 1 mei 2020 10:09 schreef BoerHagenees het volgende:
[..]
En liever nog even streng blijven, wat mij betreft. Hoop ook dat het kabinet wat dat betreft de poot stijf houdt en iedereen 'teleurstelt' door de maatregelen te verlengen tot eind juni, dan halverwege juni weer verlengen tot eind augustus, en dan medio augustus weer tot medio september.
Dan zal de curve echt zijn afgevlakt, tot die tijd is het veel te vroeg voor contactberoepen buiten fysiotherapie om om aan de slag te gaan.
Persoonlijk spaargeld is heel wat anders dan een zakelijke buffer (als je geen eenmanszaak/VOF bent). Zoals gezegd: als ik bv 100.000 winst maak over een boekjaar en ik geef dat door, dan mag ik 55.000 aan de fiscus inleveren. Dan koop ik liever een bedrijfsauto van 55.000, dan hoef ik maar 25.000 te betalen en heb ik een bedrijfsauto van 55.000 + 20.000 geld over. In het andere geval had ik 45.000 geld over gehad. Maar geen auto!quote:Op vrijdag 1 mei 2020 10:44 schreef Gia het volgende:
[..]
Je mag toch best wat spaargeld hebben, voordat je daar belasting op moet betalen!
Voor een stel ruim 61.000 euro.
Kun je best 2 jaar van leven.
Volgens mij gaat het om fysiek melden. De apotheker neemt je dan apart.quote:Op vrijdag 1 mei 2020 10:31 schreef vosss het volgende:
https://www.nu.nl/coronav(...)19-bij-apotheek.html
Nee dat schiet lekker op. Iedere mishandelaar weet nu dat als dat in elkaar gebeukte kutwijf van hem nu masker 19 aan de telefoon zegt dat het tijd is voor de volgende afranseling.
Mwa, eerste huis hoeft wmb niet, maar 2de wel. En niet meer dan bijstandniveau.quote:Op vrijdag 1 mei 2020 10:44 schreef vosss het volgende:
[..]
Prima hoor, maar als ik zie dat een ZZP-er elektricien in een kast van een vrijstaande villa woont dan klopt er iets niet. En die hoeft van mij dus zo nodig geen staatssteun. Verpats je huis maar eerst.
Goh geen idee, ik doelde ook niet zo zeer op kinderziektes (vandaar de haakjes) maar meer op dat er wel vaker nieuwe (varianten van) ziektes opduiken.quote:Op vrijdag 1 mei 2020 10:46 schreef vosss het volgende:
[..]
Wat en wanneer waren de vorige 2 (onbekende) kinderziektes die in een groot aantal landen de kop op staken vóór de huidige pandemie?
Dat is gewoon je inkomstenbelasting, die iedere Nederlander moet betalen. Jouw inkomen is winst, anderen krijgen loon.quote:Op vrijdag 1 mei 2020 10:46 schreef De_Onnoembare het volgende:
[..]
Persoonlijk spaargeld is heel wat anders dan een zakelijke buffer (als je geen eenmanszaak/VOF bent). Zoals gezegd: als ik bv 100.000 winst maak over een boekjaar en ik geef dat door, dan mag ik 55.000 aan de fiscus inleveren. Dan koop ik liever een bedrijfsauto van 55.000, dan hoef ik maar 25.000 te betalen en heb ik een bedrijfsauto van 55.000 + 20.000 geld over. In het andere geval had ik 45.000 geld over gehad. Maar geen auto!
Dat hebben ze dus niet, want ze komen in de problemen.quote:Op vrijdag 1 mei 2020 10:46 schreef Da_Sandman het volgende:
Ja laten we mensen die dingen goed voor elkaar hadden straffen omdat ze dingen goed voor elkaar hadden.
quote:Op vrijdag 1 mei 2020 10:46 schreef Da_Sandman het volgende:
[..]
Ja laten we mensen die dingen goed voor elkaar hadden straffen omdat ze dingen goed voor elkaar hadden.
Daarom ook logisch dat er een mogelijk verband wordt gelegd met covid19, maar goed dat ze het verder onderzoeken voor ze denken vast te kunnen stellen dat het zo is.quote:Op vrijdag 1 mei 2020 10:42 schreef vosss het volgende:
[..]
Zeker. Wel frappant dat dat net nu de kop op steekt.
Die is tegenwoordig ook viroloogquote:Op vrijdag 1 mei 2020 10:54 schreef JochemSjakie het volgende:
[..]
Maurice de Hond is je bron? Wat is zijn expertise in dit verhaal?
Lekker die stelligheid over anderen als je zelf een uitkering geniet.quote:Op vrijdag 1 mei 2020 10:57 schreef Gia het volgende:
[..]
Dat hebben ze dus niet, want ze komen in de problemen.
Als je je zaken goed voor elkaar hebt, hoef je niet in de problemen te komen.
De staat hoeft zijn hypotheek niet te betalen als hij het zelf niet meer kan. Lullig, maar iedereen wordt getroffen door de crisis.
Wen er maar aan.
quote:
Zucht. Nee mens, dat is zakelijke winstbelasting, dat is heel wat anders dan persoonlijke inkomstenbelasting (die moet je OOK nog betalen over je persoonlijke loon).quote:Op vrijdag 1 mei 2020 10:53 schreef Gia het volgende:
[..]
Dat is gewoon je inkomstenbelasting, die iedere Nederlander moet betalen. Jouw inkomen is winst, anderen krijgen loon.
Zowel jij, als anderen, kunnen sparen, van het geld dat je netto overhoudt. Daar heb je je buffer om te overleven in tijden als deze.
Dat jij liever, legaal, de belasting ontduikt en geen spaargeld kunt wegzetten, is jouw keuze.
Ja, die vreten er geen boterham minder om en die lijken ook altijd te genieten van andermans ondergang want het is de schuld vd Rabobank.quote:Op vrijdag 1 mei 2020 11:00 schreef Wirelessmouse het volgende:
[..]
Lekker die stelligheid over anderen als je zelf een uitkering geniet.
Jij bent de enige in Nederland die een auto in een jaar mag afschrijven? Daarnaast als jij geen eenmanszaak/VOF bent dan betaal jij vennootschapsbelasting en die bedraagt 16,5% tot ¤ 200.000,- en daarboven 25%.quote:Op vrijdag 1 mei 2020 10:46 schreef De_Onnoembare het volgende:
[..]
Persoonlijk spaargeld is heel wat anders dan een zakelijke buffer (als je geen eenmanszaak/VOF bent). Zoals gezegd: als ik bv 100.000 winst maak over een boekjaar en ik geef dat door, dan mag ik 55.000 aan de fiscus inleveren. Dan koop ik liever een bedrijfsauto van 55.000, dan hoef ik maar 25.000 te betalen en heb ik een bedrijfsauto van 55.000 + 20.000 geld over. In het andere geval had ik 45.000 geld over gehad. Maar geen auto!
BV.quote:Op vrijdag 1 mei 2020 11:03 schreef maan_man het volgende:
[..]
Jij bent de enige in Nederland die een auto in een jaar mag afschrijven? Daarnaast als jij geen eenmanszaak/VOF bent dan betaal jij vennootschapsbelasting en die bedraagt 16,5% tot ¤ 200.000,- en daarboven 25%.
Nee, wat de man bedoelt is oud-Hollandsche afgunst.quote:Op vrijdag 1 mei 2020 10:58 schreef Salina het volgende:
[..]![]()
Wat de man bedoeld is denk ik dat sommige mensen boven hun stand wonen en leven. En dat klinkt misschien confronterend, en dat kun je leuk vinden of niet, maar zo is het wel. Veel mensen geven gewoon meer uit dan dat er binnen komt.
En als mensen met een riant huis en een mooie auto voor de deur na een maand of drie maanden geen geld meer hebben, hebben ze toch niet "alles goed voor elkaar".
Wat is er trouwens - als zelfstandige - mis met opzij zetten van geld voor het geval je ziek, arbeidsongeschikt of werkloos wordt? Dat wordt niet alleen aanbevolen, maar is zelfs hartstikke verstandig.
Gaat het nu trouwens nog steeds over ondernemers, zelfstandigen en geld verdienen? De hele week al geloof ik.
Nee, klopt, maar dat veel ondernemers (en ik zeg niet allemaal of de meerderheid) op (te) grote voet hebben geleefd lijkt me gewoon de realiteit.quote:Op vrijdag 1 mei 2020 10:37 schreef Tarado het volgende:
[..]
natuurlijk maar dat iedere ondernemer in een dikke (lease)bak rijdt is ook een fabeltje
Dat is wel waar, ja.quote:Op vrijdag 1 mei 2020 10:44 schreef De_Onnoembare het volgende:
[..]
Ik dol je niet als ik je zeg dat het verschil netto bizar weinig kan zijn.
En al helemaal met bepaalde subsidies zoals recent dat met de Tesla's was. Het was voor ondernemers netto goedkoper om een Tesla van een ton te leasen dan bv een Volkswagen Golf te leasen.
Een grotere BS dan iedereen wordt getroffen door de crisis is er niet.quote:Op vrijdag 1 mei 2020 10:57 schreef Gia het volgende:
[..]
Dat hebben ze dus niet, want ze komen in de problemen.
Als je je zaken goed voor elkaar hebt, hoef je niet in de problemen te komen.
De staat hoeft zijn hypotheek niet te betalen als hij het zelf niet meer kan. Lullig, maar iedereen wordt getroffen door de crisis.
Wen er maar aan.
Dat dus, gegarandeerd inkomen, geen zorgen over je baantje... en dan lekker zeggen dat anderen hun huis maar moeten verkopen, hadden ze maar meer moeten sparen.quote:Op vrijdag 1 mei 2020 11:03 schreef Noek het volgende:
[..]
Ja, die vreten er geen boterham minder om en die lijken ook altijd te genieten van andermans ondergang want het is de schuld vd Rabobank.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |