Die zzp-er is ook een belastingbetaler, en nogal een goeie ook.quote:Op vrijdag 1 mei 2020 11:45 schreef Gia het volgende:
[..]
Maar de belastingbetaler hoeft toch niet op te draaien voor de hoge hypotheken van de zzp-ers en andere ondernemers.
Ze sparen ook. Net als de werknemer. Denken dat iemand die in een groter huis dan jij woont dan ook maar jaren vol moet kunnen houden zonder inkomen is nogal triest.quote:Op vrijdag 1 mei 2020 11:46 schreef Salina het volgende:
[..]
Werknemers zijn verzekerd voor dingen waar zelfstandigen niet voor verzekerd zijn. Daar betalen ze ook (extra) voor. En dat gaat dus van hun loon af.
Zelfstandigen kunnen zelf sparen voor pensioen, arbeidsongeschiktheid, ziekte en werkloosheid. Dat ze dat niet doen, is dan een probleem. Het wordt zelfs aangeraden en aanbevolen. Hoe wil je anders, als zelfstandige, kunnen leven als je ziek, arbeidsongeschikt of werkloos wordt?
Je kunt je ook vrijwillig verzekeren voor arbeidsongeschiktheid en ziekte trouwens. Maar als je dat doet ben je wel meer geld kwijt en hou je dus netto minder over, dus owee...
Gia, ik snap trouwens niet hoe jij het vol houdt hier. Wat een discussies de laatste tijd, vermoeiend. Het wordt met de dag erger en giftiger.
En maar praten over solidariteit, afgunst, genieten van de ondergang van anderen...
Dit topic gaat helemaal nergens meer over, zo lang mensen niet op zijn minst een klein beetje zelfreflecterend vermogen aan de dag gaan leggen.
Ik ben er wel klaar mee, deze discussie over ondernemers,
Ik mis echt gewoon creativiteit bij ondernemers. Leraren zijn creatief met online lesgeven, werknemers redelijk creatief door thuis te werken, en te videoconference etc. wat gewoon goed gaat, maar ondenemers krijg je een constante stroom van een deel van de ondernemers die alleen maar lopen klagen, klagen en nog eens klagen en niet voor de dag willen komen hoe ze hun onderneming in de anderhalvemetersamenleving passend willen maken.quote:Op vrijdag 1 mei 2020 11:47 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
In de praktijk valt dat allemaal reuze tegen - als je als bedrijf omzet blijft maken (wat in veel gevallen wel gewoon zo is), wordt de overheidssteun drastisch ingeperkt. Ik denk overigens dat dat terecht is - de crisis van nu moet je als ondernemers kunnen compenseren met de positieve jaren in het verleden (ondernemersriscio).
Nee, in jouw hoofd stroomt het.quote:Op vrijdag 1 mei 2020 11:49 schreef BoerHagenees het volgende:
[..]
Ik mis echt gewoon creativiteit bij ondernemers. Leraren zijn creatief met online lesgeven, werknemers redelijk creatief door thuis te werken, en te videoconference etc. wat gewoon goed gaat, maar ondenemers krijg je een constante stroom van een deel van de ondernemers die alleen maar lopen klagen, klagen en nog eens klagen en niet voor de dag willen komen hoe ze hun onderneming in de anderhalvemetersamenleving passend willen maken.
Ik zal ff tegen m'n kapper zeggen dat ze via Zoom moet knippen.quote:Op vrijdag 1 mei 2020 11:49 schreef BoerHagenees het volgende:
[..]
Ik mis echt gewoon creativiteit bij ondernemers. Leraren zijn creatief met online lesgeven, werknemers redelijk creatief door thuis te werken, en te videoconference etc. wat gewoon goed gaat, maar ondenemers krijg je een constante stroom van een deel van de ondernemers die alleen maar lopen klagen, klagen en nog eens klagen en niet voor de dag willen komen hoe ze hun onderneming in de anderhalvemetersamenleving passend willen maken.
Het is ook niet allemaal even makkelijk voor elke ondernemer. Als je 5-10 jaar geleden hebt geïnvesteerd in een redelijk werkende Webshop pluk je daar nu de vruchten van bijvoorbeeld. Verkoop je een product of dienst die daar minder van afhankelijk is, dan wordt het al snel vele malen lastiger.quote:Op vrijdag 1 mei 2020 11:49 schreef BoerHagenees het volgende:
[..]
Ik verwacht een flinke daling over 2 weken. Iedereen meed elkaar als aids, het was fantastisch. Wc papier overal. Mooiste dag van heel mn quarantaine.quote:Op vrijdag 1 mei 2020 11:32 schreef Smack10 het volgende:
[..]
Die staken momenteel, ze vinden dat ze te weinig gecompenseerd worden voor het feit dat ouders de kinderen les moesten geven.
Hoe was het in de winkel gisteren, over 2 weken weer een piek?
En als het nog lang duurt, gaat dit ook op straat gebeuren.quote:Op vrijdag 1 mei 2020 11:46 schreef Salina het volgende:
Gia, ik snap trouwens niet hoe jij het vol houdt hier. Wat een discussies de laatste tijd, vermoeiend. Het wordt met de dag erger en giftiger.
Lekker genuanceerd weer. Goed zo.quote:Op vrijdag 1 mei 2020 11:49 schreef Da_Sandman het volgende:
[..]
Ze sparen ook. Net als de werknemer. Denken dat iemand die in een groter huis dan jij woont dan ook maar jaren vol moet kunnen houden zonder inkomen is nogal triest.
Post je een linkje aub?quote:Op vrijdag 1 mei 2020 11:58 schreef zoost het volgende:
Nieuwe srerftecijfers van het CBS zo online. Cruciaal om te zien hoe de ziekte zich ontwikkeld. Als de piek afvlakt dan dooft het virus uit, als hij stijgt dan zijn we er voorlopig not zoet mee
quote:Op vrijdag 1 mei 2020 11:54 schreef Noek het volgende:
[..]
Ik verwacht een flinke daling over 2 weken. Iedereen meed elkaar als aids, het was fantastisch. Wc papier overal. Mooiste dag van heel mn quarantaine.
Die ondernemer had inderdaad 150% marge op zijn producten moeten gooien, dan had hij makkelijk een 100% omzetverlies van meerdere maanden kunnen dekken.quote:Op vrijdag 1 mei 2020 11:31 schreef BoerHagenees het volgende:
[..]
Het klinkt heel simpel zoals je stelt, maar het is toch zo?
Ondernemers zouden de economische motor van ons land zijn, hoorde ik veel politici zeggen de afgelopen jaren, maar blijkbaar bij een crisis heeft de meerderheid het heel moeilijk? Je hoort toch wel wat vet op de botten te hebben, een buffer om financiele crises te doorstaan.
Het is triest om te constateren dat er bij bepaalde users totaal geen begrip voor zzp-ers dan wel kleine bedrijven is. Dat heeft verdomd weinig met nuance te maken waar je al een aantal posts over zit te zeuren.quote:Op vrijdag 1 mei 2020 11:57 schreef Salina het volgende:
[..]
Lekker genuanceerd weer. Goed zo.
En toch is dat precies de bedoeling, dat mensen die niet in loondienst werken op een andere manier zorgen dat ze tegenslagen als ziekte, werkloosheid en arbeidsongeschiktheid kunnen overbruggen. Jaren? Dat is lastig, maar een beetje spaarpot is geen overbodige luxe.
Uiteraard is deze crisis wat heftiger dan een paar maanden ziekte, werkloosheid of arbeidsongeschiktheid (trouwens: is dat wel zo? De economie ligt nu een paar maanden stil. Voor hetzelfde geldt wordt deze weer opgestart binnen nu en enkele maanden. Ziek, arbeidsongeschikt of werkloos zijn kan best veel langer duren in bepaalde gevallen).
Ik heb nog 25 rollen liggenquote:Op vrijdag 1 mei 2020 11:54 schreef Noek het volgende:
[..]
Ik verwacht een flinke daling over 2 weken. Iedereen meed elkaar als aids, het was fantastisch. Wc papier overal. Mooiste dag van heel mn quarantaine.
Een klein cafe betaalt zoveel aan de brouwerij dat bier bij de super goedkoper is. Ja dan heb je gewoon geen business model.quote:Op vrijdag 1 mei 2020 12:00 schreef MichaelScott het volgende:
[..]
Die ondernemer had inderdaad 150% marge op zijn producten moeten gooien, dan had hij makkelijk een 100% omzetverlies van meerdere maanden kunnen dekken.
Zou jij 6 euro voor een biertje betalen?
Moeten ze maar creatief zijn! @BoerHageneesquote:Op vrijdag 1 mei 2020 12:00 schreef maan_man het volgende:
En dan ben jij als ondernemer creatief staat de handhaving op de stoep, want jij bent een café en hebt geen vergunning om bier- en wijnpakketten te verkopen. En dan zit je weer zonder inkomsten:
Die kunnen gewoon een uitkering aanvragen toch?quote:Op vrijdag 1 mei 2020 12:01 schreef Smack10 het volgende:
Werknemers zijn toch net zo goed de lul als de onderneming van de ondernemer omvalt?
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |