quote:Aantal coronapatiënten op intensive care in week tijd met 150 gedaald
Het aantal Nederlandse coronapatiënten op de intensive care (ic) is in een week tijd met ongeveer 150 gedaald, zegt Ernst Kuipers, voorzitter van het Landelijk Netwerk Acute Zorg (LNAZ), vrijdagmiddag.
In totaal liggen vrijdag 1.235 coronapatiënten op de intensive care. Dat is een daling van 23 ten opzichte van donderdag. 52 Nederlanders liggen op een ic in Duitsland.
Prima nieuws dit, ik profiteer er als aandeelhouder van Gilead zelf ook van.quote:Op vrijdag 17 april 2020 16:50 schreef Ericr het volgende:
[..]
https://www.statnews.com/(...)onding-to-treatment/
In het Engels
Jaaaa terrasjes openquote:
die gasten snappen het niequote:Op vrijdag 17 april 2020 18:01 schreef bitterbal het volgende:
Begrijp het maar zie het niet zitten.
zodra zij open gaan stroomt half nederland naar het strand
https://www.omroepwest.nl(...)meter-Zee-aan-ruimte
DEN HAAG - De strandexploitanten aan de Nederlandse kust zeggen klaar te zijn om te starten met hun nieuwe 'anderhalve meter-dienstverlening'. Ze hebben hun horecazaken aangepast. Zo kan volgens hen worden voldaan aan de RIVM-richtlijnen in de nieuwe anderhalve meter-samenleving.
die gasten snappen het niet, verblind door het geldquote:Op vrijdag 17 april 2020 18:01 schreef bitterbal het volgende:
Begrijp het maar zie het niet zitten.
zodra zij open gaan stroomt half nederland naar het strand
https://www.omroepwest.nl(...)meter-Zee-aan-ruimte
DEN HAAG - De strandexploitanten aan de Nederlandse kust zeggen klaar te zijn om te starten met hun nieuwe 'anderhalve meter-dienstverlening'. Ze hebben hun horecazaken aangepast. Zo kan volgens hen worden voldaan aan de RIVM-richtlijnen in de nieuwe anderhalve meter-samenleving.
nou ja die strandtenten vallen nu ook buiten de now regeling toch?quote:Op vrijdag 17 april 2020 18:05 schreef THEFXR het volgende:
[..]
die gasten snappen het nie
[..]
die gasten snappen het niet, verblind door het geld
Ze voelen zich onoverwinnelijk, omdat zij of hun naasten niet te maken hebben (gehad) met Corona. We moeten juist daadkrachtig zijn met zijn allen, en allemaal thuisblijven. Zo kunnen we een reproductiegetal onder de 1 handhaven.quote:Op vrijdag 17 april 2020 18:05 schreef THEFXR het volgende:
[..]
die gasten snappen het nie
[..]
die gasten snappen het niet, verblind door het geld
1,5 meter is een mythe, zodat er geen paniek ontstaat. De hardste schreeuwers zijn de ondernemers met hun Tesla leaseauto's die schreeuwen om back-to-normal. Alleen de meerderheid van Nederland bestaat uit werknemers, die zich terecht zorgen maken. 1,5 meter is een compromis om beide partijen tevreden te houden, en in de hoop dat de economie snel weer verder kan.quote:Op vrijdag 17 april 2020 18:08 schreef Confetti het volgende:
Waar ik bang voor ben is dat de 1,5 meter een mythe is. Ja, het helpt vast maar als op het station een trapleuning aanraakt, een stoel, een deur of wat dan ook, en het virus blijft daar aan vastzitten gaat het nog goed mis. De stabilisering hebben we meer te danken aan het feit dat er geen grote samenscholingen meer zijn dan die 1,5 meter. Denk je nou echt dat in een restaurant met 40 mensen, waarbij 1,5 meter afstand wordt gehouden, de risico's niet enorm zijn? Er zijn 100 manieren te bedenken waarop het virus in zon geval zich zou kunnen verspreiden.
Wat een aannames. Die mensen doen hun best om hun bedrijf aan te passen, zoals gevraagd.quote:Op vrijdag 17 april 2020 18:08 schreef Sucuk het volgende:
[..]
Ze voelen zich onoverwinnelijk, omdat zij of hun naasten niet te maken hebben (gehad) met Corona. We moeten juist daadkrachtig zijn met zijn allen, en allemaal thuisblijven. Zo kunnen we een reproductiegetal onder de 1 handhaven.
het is een kutvirus, het heeft vier mogelijkheden van besmetting en als het de 1ste keer niet lukt dan wel de 2de of 3de keer.quote:Op vrijdag 17 april 2020 18:08 schreef Confetti het volgende:
Waar ik bang voor ben is dat de 1,5 meter een mythe is. Ja, het helpt vast maar als op het station een trapleuning aanraakt, een stoel, een deur of wat dan ook, en het virus blijft daar aan vastzitten gaat het nog goed mis. De stabilisering hebben we meer te danken aan het feit dat er geen grote samenscholingen meer zijn dan die 1,5 meter. Denk je nou echt dat in een restaurant met 40 mensen, waarbij 1,5 meter afstand wordt gehouden, de risico's niet enorm zijn? Er zijn 100 manieren te bedenken waarop het virus in zon geval zich zou kunnen verspreiden.
Omdat aantal besmettingen niks zegt... van de week zeiden ze dat 3% van de bevolking het virus heeft of heeft gehad. Dat is meer dan een half miljoen mensen... van deze mensen zijn er maar een paar duizend echt ziek geworden.quote:Op vrijdag 17 april 2020 18:04 schreef Sucuk het volgende:
Het is verstandig als maatregelen worden uitgesteld. Ik verwacht een tweede wave als we direct weer alles oppakken alsof er niets aan de hand is vanaf 1 juni. We moeten daadkrachtig zijn en volhouden, op naar de verlenging.
Ik vind het onbegrijpelijk dat gefocust wordt op 'druk op ICs' in plaats van 'aantal besmettingen'.
Het gaat om provincies, hè. En het kan toch dat er in bepaalde provincies nu veel breder getest wordt? Zie bv. in Alkmaar: https://www.nhnieuws.nl/n(...)waar-je-aan-toe-bentquote:Op vrijdag 17 april 2020 15:45 schreef NaturalScience het volgende:
[..]
In de andere gemeentes is deze toename niet te zien.
Zoiets als vroeger het pokkenbriefje als je naar school wilde ?quote:Op vrijdag 17 april 2020 16:53 schreef Drekkoning het volgende:
[..]
Nee maar dan kan je regelingen instellen waarbij grotere events, kroegen, etc enkel toegankelijk zijn voor ingeënte personen
Dat zeker. Het is daarom niet realistisch om te denken dat je een bioscoop veilig kunt vullen met 50 man, als je maar 2 stoelen afstand houdt. Op schepen is het virus vermoedelijk via de aircosystemen verspreid, dus dan weet je wel hoe besmettelijk het is als je in een ruimte met 50 man zit straks. Ook al hou jr afstand.quote:Op vrijdag 17 april 2020 18:12 schreef THEFXR het volgende:
[..]
het is een kutvirus, het heeft vier mogelijkheden van besmetting en als het de 1ste keer niet lukt dan wel de 2de of 3de keer.
Zo zeg, en kom je nog wel eens buiten of lig je huilend in bed omdat mensen telkens binnen 3 meter komen?quote:Op vrijdag 17 april 2020 18:11 schreef Sucuk het volgende:
[..]
1,5 meter is een mythe, zodat er geen paniek ontstaat. De hardste schreeuwers zijn de ondernemers met hun Tesla leaseauto's die schreeuwen om back-to-normal. Alleen de meerderheid van Nederland bestaat uit werknemers, die zich terecht zorgen maken. 1,5 meter is een compromis om beide partijen tevreden te houden, en in de hoop dat de economie snel weer verder kan.
Ik hanteer zelf het aantal geadviseerde meters met factor 2 a 3. Dus in dit geval, minimaal 3 meter.
IC zegt ook niets, want dat leidt tot een rekenbias. Als je al op de IC beland, is de kans klein dat je het haalt. Dus als je enkel kijkt naar de IC cijfers, ziet het er nog pessimistischer uit dan dat het is.quote:Op vrijdag 17 april 2020 18:12 schreef Wirelessmouse het volgende:
[..]
Omdat aantal besmettingen niks zegt... van de week zeiden ze dat 3% van de bevolking het virus heeft of heeft gehad. Dat is meer dan een half miljoen mensen... van deze mensen zijn er maar een paar duizend echt ziek geworden.
Gezien het feit dat je het virus toch niet uit kunt roeien en een vaccin ver weg lijkt is het niet zo interessant om hier naar te kijken. IC opnames daarentegen... ik denk niet dat iemand er op zit te wachten dat er mensen dood gaan in de wachtruimte of thuis omdat er geen plek was op de IC.
Met mij. Thanks!quote:Op vrijdag 17 april 2020 18:15 schreef DireStraits7 het volgende:
Weet niet meer met wie ik het gisteren had over de verplichting van de app:
https://nos.nl/video/2330(...)en-hobby-hebben.html
Nogmaals benadrukt dat het een vrijwillig karakter krijgt.
Ja, maar ik draag dan ook een muts, veiligheidsbril en mondbedekking. Zo heb ik verminderd risico op besmetting via oren, ogen, mond of neus.quote:Op vrijdag 17 april 2020 18:14 schreef Wirelessmouse het volgende:
[..]
Zo zeg, en kom je nog wel eens buiten of lig je huilend in bed omdat mensen telkens binnen 3 meter komen?
Tot je de supermarkt niet binnenkomt zonder de app. Of de huisarts je niet accepteert. Het wordt toch wel afgedwongen. Er is ook geen bankrekening-verplichting maar je hebt geen keuze.quote:Op vrijdag 17 april 2020 18:15 schreef DireStraits7 het volgende:
Muts? Jouw haar is ook gevoelig voor het virus?quote:Op vrijdag 17 april 2020 18:16 schreef Sucuk het volgende:
[..]
Ja, maar ik draag dan ook een muts, veiligheidsbril en mondbedekking. Zo heb ik verminderd risico op besmetting via oren, ogen, mond of neus.
en dan kom je weer terecht bij landen met ervaring en in die Aziatische landen dragen ze mondkapjes, dat is preventief.quote:Op vrijdag 17 april 2020 18:15 schreef Sucuk het volgende:
[..]
IC zegt ook niets, want dat leidt tot een rekenbias. Als je al op de IC beland, is de kans klein dat je het haalt. Dus als je enkel kijkt naar de IC cijfers, ziet het er nog pessimistischer uit dan dat het is.
Overigens, snap ik niet waarom we ons richten op om alles weer op te pakken als de IC het aankan. Mij boeit het niet of die het aankan of niet, want je wilt er gewoon niet belanden. Als je er namelijk op beland, ben je in zekere zin al gedoemd. Belangrijkste is, besmetting voorkomen.
'vrijwillig' is nogal subjectief. Totdat je zonder app nergens meer binnenkomt.quote:Op vrijdag 17 april 2020 18:15 schreef DireStraits7 het volgende:
Als we er genoeg hadden hadden we ze al op gemoeten :pquote:Op vrijdag 17 april 2020 18:17 schreef THEFXR het volgende:
[..]
en dan kom je weer terecht bij landen met ervaring en in die Aziatische landen dragen ze mondkapjes, dat is preventief.
Als je geweigerd wordt als "X&gsht5637(" is het ook vervelend.quote:Op vrijdag 17 april 2020 18:18 schreef Zeroku het volgende:
[..]
'vrijwillig' is nogal subjectief. Totdat je zonder app nergens meer binnenkomt.
Prima, toch? Dan blijf je lekker thuis. Heb je wel lekker veel privacy.quote:Op vrijdag 17 april 2020 18:16 schreef Confetti het volgende:
[..]
Tot je de supermarkt niet binnenkomt zonder de app. Of de huisarts je niet accepteert. Het wordt toch wel afgedwongen. Er is ook geen bankrekening-verplichting maar je hebt geen keuze.
heb niet het idee dat de regering er erg hard aan werkt.quote:Op vrijdag 17 april 2020 18:18 schreef bitterbal het volgende:
[..]
Als we er genoeg hadden hadden we ze al op gemoeten :p
dat durf ik niet te zeggenquote:Op vrijdag 17 april 2020 18:19 schreef THEFXR het volgende:
[..]
heb niet het idee dat de regering er erg hard aan werkt.
Dat lijkt mij nogal logisch, als je de cijfers ziet van de economie.quote:Op vrijdag 17 april 2020 18:15 schreef Sucuk het volgende:
[..]
Overigens, snap ik niet waarom we ons richten op om alles weer op te pakken als de IC het aankan. Mij boeit het niet of die het aankan of niet, want je wilt er gewoon niet belanden. Als je er namelijk op beland, ben je in zekere zin al gedoemd. Belangrijkste is, besmetting voorkomen.
er is zoiets als ondernemersrisico, je kan ontzettend veel verdienen of failliet gaan. dat weet je van te voren, als je dan onder beheer komt met 3 ton schuld, moet je niet gaan janken.quote:Op vrijdag 17 april 2020 18:20 schreef Sucuk het volgende:
Wat vinden jullie trouwens van de ondernemers die een uitkering vragen?
Advocaat van de duivel: hypocriet, toch? De ondernemers zijn veelal diegenen die anti-uitkering zijn en vaak hard roepen dat je je hand niet moet ophouden maar moet vechten voor je centen. Nou dit is een tijd waar je letterlijk moet vechten voor je centen.
Heb je iets tegen ondernemers? Je weet wie de lonen betaald van werknemers?quote:Op vrijdag 17 april 2020 18:20 schreef Sucuk het volgende:
Advocaat van de duivel: hypocriet, toch? De ondernemers zijn veelal diegenen die anti-uitkering zijn en vaak hard roepen dat je je hand niet moet ophouden maar moet vechten voor je centen. Nou dit is een tijd waar je letterlijk moet vechten voor je centen.
Ben daar niet zo bekend mee.quote:Op vrijdag 17 april 2020 18:14 schreef deedeetee het volgende:
[..]
Zoiets als vroeger het pokkenbriefje als je naar school wilde ?
Je kunt best de economie laten hervatten. Een groot deel van de werknemers kan gewoon werken vanuit huis.quote:Op vrijdag 17 april 2020 18:20 schreef Wirelessmouse het volgende:
[..]
Dat lijkt mij nogal logisch, als je de cijfers ziet van de economie.
Zo zie ik het ook ja. Risico's werken twee kanten op. Het risico moet je verdisconteren in je prijs.quote:Op vrijdag 17 april 2020 18:21 schreef THEFXR het volgende:
[..]
er is zoiets als ondernemersrisico, je kan ontzettend veel verdienen of failliet gaan. dat weet je van te voren, als je dan onder beheer komt met 3 ton schuld, moet je niet gaan janken.
Wat moet je dan als 100% van je omzet verdwijnt?quote:Op vrijdag 17 april 2020 18:20 schreef Sucuk het volgende:
Ook de burgers moeten een keer ophouden met zeuren en denken in onmogelijkheden.quote:Op vrijdag 17 april 2020 18:16 schreef Confetti het volgende:
[..]
Tot je de supermarkt niet binnenkomt zonder de app. Of de huisarts je niet accepteert. Het wordt toch wel afgedwongen. Er is ook geen bankrekening-verplichting maar je hebt geen keuze.
Het risico op een pandemie. Hahahahahahaquote:Op vrijdag 17 april 2020 18:22 schreef Sucuk het volgende:
[..]
Zo zie ik het ook ja. Risico's werken twee kanten op. Het risico moet je verdisconteren in je prijs.
Ik vind het gejank van ondernemers. Als ondernemer kies je bewust voor de kans om veel te kunnen verdienen, rekening houdend met het ondernemersrisico dat daarmee gepaard gaat. Ondernemers zijn vaak diegenen die janken dat men zijn of haar hand niet moet ophouden en moet vechten voor zijn of haar centen. Wat maken van je bestaan. En dat de uitkeringen te hoog zijn. Nu zie ik in de krant dat er zelfs ondernemers zijn die klagen dat zelfs de uitkeringen te laag zijn en dat de eisen voor uitkering té hoog zijn.quote:Op vrijdag 17 april 2020 18:21 schreef _I het volgende:
[..]
Heb je iets tegen ondernemers? Je weet wie de lonen betaald van werknemers?
Gek verhaal hoor. Ze mogen geen uitkering aanvragen en geen oplossingen aandragen.
anders ondernemen, andere sectorquote:Op vrijdag 17 april 2020 18:23 schreef Caland het volgende:
[..]
Wat moet je dan als 100% van je omzet verdwijnt?
quote:Op vrijdag 17 april 2020 18:24 schreef _I het volgende:
[..]
Het risico op een pandemie. Hahahahahaha
2 bier en een portie bitterballen, EUR 2.500.
Bron?quote:Op vrijdag 17 april 2020 18:25 schreef Sucuk het volgende:
Ondernemers zijn vaak diegenen die janken dat men zijn of haar hand niet moet ophouden en moet vechten voor zijn of haar centen. Wat maken van je bestaan. En dat de uitkeringen te hoog zijn.
Nee hoor. Je neemt het gewogen risico mee in je beleid. Dat hoeft zich niet per se te uiten in volledige doorbelasting in de prijs, maar ook in je buffers die je idealiter dient aan te houden. Pandemie is een risico met een lage kans maar zéér hoge impact.quote:Op vrijdag 17 april 2020 18:24 schreef _I het volgende:
[..]
Het risico op een pandemie. Hahahahahaha
2 bier en een portie bitterballen, EUR 2.500.
Het moet wel zin hebben.quote:Op vrijdag 17 april 2020 18:24 schreef Kyran het volgende:
[..]
Ook de burgers moeten een keer ophouden met zeuren en denken in onmogelijkheden.
Wij willen niet binnen zitten. Wij willen geen app installeren. Wij willen geen mondkapjes dragen. Wij willen geen 1.5 meter afstand bewaren. Wij willen dit niet en dat niet.
Dit gaat niet werken als wij constant in onmogelijkheden blijven denken. Situatie accepteren en kijken hoe wij zo goed of kwaad als het kan verder moeten. Dit kan zijn met een app, met meer doden accepteren, met IC's uitbreiden, met mondkapjes dragen of wat een combinatie van dingen.
Zolang er nu nog mensen zijn die alleen maar roepen ik wil dit niet en ik wil dat niet gaat het niet opschieten.
Ja. Alle ondernemers hurenquote:Op vrijdag 17 april 2020 18:27 schreef THEFXR het volgende:
[..]
hebben ze die dan? dacht dat ze allemaal huurde
Ik vind dat iedere ondernemer een buffer moet hebben, maar je kan nu niet echt doen alsof dit een normale situatie is waar ze maar op voorbereid moesten zijn. Als opeens je winkel dicht moet op laste van de overheid doet het gewoon pijn.quote:Op vrijdag 17 april 2020 18:25 schreef Sucuk het volgende:
[..]
Ik vind het gejank van ondernemers. Als ondernemer kies je bewust voor de kans om veel te kunnen verdienen, rekening houdend met het ondernemersrisico dat daarmee gepaard gaat. Ondernemers zijn vaak diegenen die janken dat men zijn of haar hand niet moet ophouden en moet vechten voor zijn of haar centen. Wat maken van je bestaan. En dat de uitkeringen te hoog zijn. Nu zie ik in de krant dat er zelfs ondernemers zijn die klagen dat zelfs de uitkeringen te laag zijn en dat de eisen voor uitkering té hoog zijn.
De hypocrisie kan ik niet uitstaan.
Zelf ben ik werknemers en dan nog bouw ik eigen potjes op, buffers en eigen pensioen. Ik reken mij niet rijk met sociale vangnetten als UWV of pensioenregeling.
Entertainment (festivals/concerten/theaters), sport, rijscholen, kappers, etcquote:Op vrijdag 17 april 2020 18:22 schreef Sucuk het volgende:
[..]
Je kunt best de economie laten hervatten. Een groot deel van de werknemers kan gewoon werken vanuit huis.
Enige sectoren die geraakt worden (onvermijdelijk, lockdown of niet): horeca en toerisme/reissector.
Import/export is met 60-80% geslonken wat ook weer invloed heeft op de industriequote:Op vrijdag 17 april 2020 18:28 schreef Drekkoning het volgende:
[..]
Entertainment (festivals/concerten/theaters), sport, rijscholen, kappers, etc
https://www.rtlnieuws.nl/(...)ers-zijn-labbekakkenquote:
Niet alleen ondernemers, ouders met hun jong grut minimaal net zo erg, allemaal uit eigenbelang, je zou het niet verwachten.quote:Op vrijdag 17 april 2020 18:11 schreef Sucuk het volgende:
1,5 meter is een mythe, zodat er geen paniek ontstaat. De hardste schreeuwers zijn de ondernemers met hun Tesla leaseauto's die schreeuwen om back-to-normal. Alleen de meerderheid van Nederland bestaat uit werknemers, die zich terecht zorgen maken. 1,5 meter is een compromis om beide partijen tevreden te houden, en in de hoop dat de economie snel weer verder kan.
Ik hanteer zelf het aantal geadviseerde meters met factor 2 a 3. Dus in dit geval, minimaal 3 meter.
Ondernemers investeren, zorgen voor opleidingen voor hun personeel, zorgen voor zekerheid en continuïteit.quote:Op vrijdag 17 april 2020 18:25 schreef Sucuk het volgende:
[..]
Ik vind het gejank van ondernemers. Als ondernemer kies je bewust voor de kans om veel te kunnen verdienen, rekening houdend met het ondernemersrisico dat daarmee gepaard gaat. Ondernemers zijn vaak diegenen die janken dat men zijn of haar hand niet moet ophouden en moet vechten voor zijn of haar centen. Wat maken van je bestaan. En dat de uitkeringen te hoog zijn. Nu zie ik in de krant dat er zelfs ondernemers zijn die klagen dat zelfs de uitkeringen te laag zijn en dat de eisen voor uitkering té hoog zijn.
De hypocrisie kan ik niet uitstaan.
Zelf ben ik werknemers en dan nog bouw ik eigen potjes op, buffers en eigen pensioen. Ik reken mij niet rijk met sociale vangnetten als UWV of pensioenregeling.
Als ik per vandaag werkloos zou zijn, zou ik het 52 maanden kunnen volhouden. Ik ga ervan uit dat mijn kosten in deze 52 maanden niet dalen of stijgen.quote:Op vrijdag 17 april 2020 18:30 schreef _I het volgende:
[..]
Ondernemers investeren, zorgen voor opleidingen voor hun personeel, zorgen voor zekerheid en continuïteit.
Jij doet net alsof ALLE ondernemers op een berg geld zitten. Ondernemers hebben niet de luxe om thuis te gaan zitten en zich ziek te melden. Zij moeten zorgen met allerlei rare maatregelen dat er nog steeds geld binnenkomt.
Dat je zelf een werknemer bent is wel duidelijk. Hoeveel geld heb jij weggelegd voor een pandemie die 18 maanden je inkomen weghaalt?Gaat toch nergens over. > 3 maanden geen omzet is toch geen tegenslag, dat is een ramp voor veel ondernemers.
Als er straks wel weer een sociaal leven is dan heeft een app wel nut denk ik, maar alleen in combinatie met heel laagdrempelig testen. Kritiek en een kritische blik is prima, graag zelfs, maar ik word wel een beetje moe van mensen die gewoon bij alles DAT GAAN WE TOCH NIET DOEN roepen.quote:Op vrijdag 17 april 2020 18:27 schreef _I het volgende:
[..]
Het moet wel zin hebben.
Als verspreiding vooral thuis, op school en in de zorg plaatsvindt, wat heeft een app dan voor zin. (Las ergens dat in Zuid-Korea 94% besmet wordt door bekenden. Een app heeft dan bijna geen meerwaarde.)
We moeten gewoon niet roepen dat mondkapjes geen zin hebben, want dan gaat er ook niemand zorgen dat ze er komen. Als je die dingen prio 1 maakt, zijn er snel genoeg genoeg.
Gewoon maar dingen roepen en mensen zich er aan laten houden is niet wijs. En we zijn geen experiment van een onbekend OMT.
Dat zijn geen nieuwe doden, maar eerdere gevallen die eerst niet waren meegerekend.quote:Op vrijdag 17 april 2020 18:32 schreef livelink het volgende:
China ineens weer 1290 doden![]()
Dat vind ik zorgelijk.
https://www.worldometers.info/coronavirus/
En de ondernemer zou het privé waarschijnlijk ook wel een tijd uitzingen. Maar zo werkt een bedrijf niet. Je gaat niet een liquiditeitsbuffer van een jaar aanleggen voor het geval dat er een pandemie uitbreekt.quote:Op vrijdag 17 april 2020 18:31 schreef Sucuk het volgende:
[..]
Als ik per vandaag werkloos zou zijn, zou ik het 52 maanden kunnen volhouden. Ik ga ervan uit dat mijn kosten in deze 52 maanden niet dalen of stijgen.
Is het bijwerken van achterstallige administratie.quote:Op vrijdag 17 april 2020 18:32 schreef livelink het volgende:
China ineens weer 1290 doden![]()
Dat vind ik zorgelijk.
https://www.worldometers.info/coronavirus/
Een beetje onderneming moet imo wel 2/3 maanden kunnen overleven zonder inkomsten. Anders is het bedrijfsmodel echt niet zo best.quote:Op vrijdag 17 april 2020 18:33 schreef _I het volgende:
[..]
En de ondernemer zou het privé waarschijnlijk ook wel een tijd uitzingen. Maar zo werkt een bedrijf niet. Je gaat niet een liquiditeitsbuffer van een jaar aanleggen voor het geval dat er een pandemie uitbreekt.
Een buffer voor onvoorziene zaken is heel wat anders dan als je bedrijf maanden niet open mag.
Eens. Ook ik vind dat iedere ondernemer een buffer moet hebben. Maar als ik als werknemer het 52 maanden zou kunnen volhouden totdat ik de kosten niet meer kan betalen, dan vind ik een aantal weken al wel té weinig voor een ondernemer die een groter impact te verduren krijgt en veel meer verantwoordelijkheden heeft (werknemers etc.).quote:Op vrijdag 17 april 2020 18:28 schreef Kyran het volgende:
[..]
Ik vind dat iedere ondernemer een buffer moet hebben, maar je kan nu niet echt doen alsof dit een normale situatie is waar ze maar op voorbereid moesten zijn. Als opeens je winkel dicht moet op laste van de overheid doet het gewoon pijn.
Eens met 2/3 maanden, maar niet veel langer dan dat. In een uitzonderlijke situatie zoals deze is het echt ongemolijk om langer dan 3 maanden gezond te blijven als bedrijf. Vooral als je echt een een getroffen sector zit (horeca bijvoorbeeld).quote:Op vrijdag 17 april 2020 18:34 schreef Zeroku het volgende:
[..]
Een beetje onderneming moet imo wel 2/3 maanden kunnen overleven zonder inkomsten. Anders is het bedrijfsmodel echt niet zo best.
Dit draadje....twitter:VrlPlt twitterde op vrijdag 17-04-2020 om 14:49:021/ Mijn tante werkt in een verzorgingstehuis en is sinds gisteren zelf coronapatiënt:
- Ze had geen enkel moment een mondkapje
- Collega’s zijn ziek thuis
- Ouderen zijn overleden in het tehuis door coronavirus
- Werkgever: we worden voor de leeuwen gegooid
Draadje… reageer retweet
Denk dat er heel weinig mensen zijn die 52 maanden kunnen uitzingen zonder inkomen ....quote:Op vrijdag 17 april 2020 18:35 schreef Sucuk het volgende:
[..]
Eens. Ook ik vind dat iedere ondernemer een buffer moet hebben. Maar als ik als werknemer het 52 maanden zou kunnen volhouden totdat ik de kosten niet meer kan betalen, dan vind ik een aantal weken al wel té weinig voor een ondernemer die een groter impact te verduren krijgt en veel meer verantwoordelijkheden heeft (werknemers etc.).
Dat lijkt me ook. Ter aanvulling/vervanging van het contactonderzoek waarvoor de GGD niet genoeg personeel heeft. Maar zonder dat uitgebreid testen heeft de app ook weinig zin, denk ik.quote:Op vrijdag 17 april 2020 18:32 schreef Kyran het volgende:
[..]
Als er straks wel weer een sociaal leven is dan heeft een app wel nut denk ik, maar alleen in combinatie met heel laagdrempelig testen.
Ow ja, dat laatste zeker. Geven en nemen, en voorlopig vooral veel geven.quote:Op vrijdag 17 april 2020 18:32 schreef Kyran het volgende:
[..]
Als er straks wel weer een sociaal leven is dan heeft een app wel nut denk ik, maar alleen in combinatie met heel laagdrempelig testen. Kritiek en een kritische blik is prima, graag zelfs, maar ik word wel een beetje moe van mensen die gewoon bij alles DAT GAAN WE TOCH NIET DOEN roepen.
Wil niet binnen zitten, wil geen maatregelen, wil geen extra doden, wil geen app, wil geen mondkapje .... Tsja ergens moeten wij allemaal iets toegeven.....
Ah, gelukkig dan maar. Dank je wel voor de ophelderingquote:Op vrijdag 17 april 2020 18:32 schreef ZwangerPetro het volgende:
[..]
Dat zijn geen nieuwe doden, maar eerdere gevallen die eerst niet waren meegerekend.
Probleem is dat dat ook nog een sector is waar over het algemeen de winstmarges laag zijnquote:Op vrijdag 17 april 2020 18:35 schreef Kyran het volgende:
[..]
Eens met 2/3 maanden, maar niet veel langer dan dat. In een uitzonderlijke situatie zoals deze is het echt ongemolijk om langer dan 3 maanden gezond te blijven als bedrijf. Vooral als je echt een een getroffen sector zit (horeca bijvoorbeeld).
Als je een bedrijf hebt wat het hele jaar door draait wel ja. Als je bedrijf maar 4 maanden open is en afhankelijk is van de zomer, en die lijkt helemaal weg te vallen, dan stopt het wel snel voor je bedrijf.quote:Op vrijdag 17 april 2020 18:34 schreef Zeroku het volgende:
[..]
Een beetje onderneming moet imo wel 2/3 maanden kunnen overleven zonder inkomsten. Anders is het bedrijfsmodel echt niet zo best.
Als je het risico van een lockdown gaat verdisconteren in je prijs moet de afnemer dat betalen. Net als de overheid er - vanwege haar eveneens kortzichtige en geldgedreven beleid - geen rekening heeft gehouden met een mogelijke lockdown ivm een mogelijk pandemie, hebben ondernemers dat ook niet gedaan.quote:Op vrijdag 17 april 2020 18:22 schreef Sucuk het volgende:
Zo zie ik het ook ja. Risico's werken twee kanten op. Het risico moet je verdisconteren in je prijs.
Zonder testen heeft het echt geen zin.quote:Op vrijdag 17 april 2020 18:37 schreef Jane het volgende:
[..]
Dat lijkt me ook. Ter aanvulling/vervanging van het contactonderzoek waarvoor de GGD niet genoeg personeel heeft. Maar zonder dat uitgebreid testen heeft de app ook weinig zin, denk ik.
Heb het idee dat vrij veel horeca via thuisbezorgen/afhalen hier in de regio prima het hoofd boven water kunnen houden. Sommige wel in afgeslankte vorm, maar ik zie hier ieg weinig faillissementen.quote:Op vrijdag 17 april 2020 18:35 schreef Kyran het volgende:
[..]
Eens met 2/3 maanden, maar niet veel langer dan dat. In een uitzonderlijke situatie zoals deze is het echt ongemolijk om langer dan 3 maanden gezond te blijven als bedrijf. Vooral als je echt een een getroffen sector zit (horeca bijvoorbeeld).
Die zijn er grotendeels ook nu nog niet, maar dat duurt niet al te lang meerquote:Op vrijdag 17 april 2020 18:39 schreef Zeroku het volgende:
[..]
Heb het idee dat vrij veel horeca via thuisbezorgen/afhalen hier in de regio prima het hoofd boven water kunnen houden. Sommige wel in afgeslankte vorm, maar ik zie hier ieg weinig faillissementen.
Dat zeker. Seizoenswerk wordt nog harder geraakt inderdaad. Maar reguliere horeca moet normaal gesproken wel een buffer hebben voor een aantal maanden, ook in jaren waar geen pandemie is.quote:Op vrijdag 17 april 2020 18:39 schreef _I het volgende:
[..]
Als je een bedrijf hebt wat het hele jaar door draait wel ja. Als je bedrijf maar 4 maanden open is en afhankelijk is van de zomer, en die lijkt helemaal weg te vallen, dan stopt het wel snel voor je bedrijf.
Als deze mensen dan hun best doen om oplossingen te verzinnen om toch open te kunnen, is dat toch te prijzen. Het is gewoon veel te generiek gesteld.
ik dacht dat, hoeft je niet te gaan scheldenquote:Op vrijdag 17 april 2020 18:27 schreef Caland het volgende:
[..]
Ja. Alle ondernemers huren
Wat een ongekende domheid
Je kunt je ook afvragen hoe realistisch een bedrijfsmodel is als je afhankelijk bent van een week in het jaar. Er kunnen tig redenen zijn dat het niet doorgaat, dan heb je direct een probleem. Lijkt me sowieso geen houdbaar systeem.quote:Op vrijdag 17 april 2020 18:41 schreef Caland het volgende:
Ik woon zelf in Nijmegen, hier kan je minimaal een derde van de horeca wel opdoeken nu de vierdaagse (waarschijnlijk) niet door gaat bijvoorbeeld. Genoeg zaken die alle winst uit die ene week halen.
ja, asperges steken, lees ik netquote:Op vrijdag 17 april 2020 18:29 schreef Caland het volgende:
[..]
Import/export is met 60-80% geslonken wat ook weer invloed heeft op de industrie
Maar men doet hier net alsof je als ondernemer dan maar wat anders moet gaan doen
Hij blinkt tot nu toe uit in domheid inderdaad. Echt bijzonder slechte vragen tot zover.quote:
Zou moeten, zou moeten. Tja, maar als je net je zaak verbouwd hebt en in dec/jan gesloten was, krijg je gewoon niets van de overheid.quote:Op vrijdag 17 april 2020 18:41 schreef Zeroku het volgende:
[..]
Dat zeker. Seizoenswerk wordt nog harder geraakt inderdaad. Maar reguliere horeca moet normaal gesproken wel een buffer hebben voor een aantal maanden, ook in jaren waar geen pandemie is.
Ik ben het 100% eens dat een app niet een antwoord is op al onze problemen. Het lijkt er inderdaad een beetje op dat alle hoop op een app wordt gevestigd en dat gaat natuurlijk niet werken. Er moeten meer oplossingen tegelijkertijd worden ingezet om maximaal effect te halen.quote:Op vrijdag 17 april 2020 18:37 schreef _I het volgende:
[..]
Ow ja, dat laatste zeker. Geven en nemen, en voorlopig vooral veel geven.
Ik snap wel wat je zegt, maar alle tekenen wijzen erop dat die app ook dan niet gaat werken. Verspreiding voordat er symptomen zijn, niet iedereen die verdacht is gelijk kunnen testen (capaciteit), het feit dat het geen zin heeft om te testen als je nog niet echt ziek bent, het feit dat de bloedtesten nog niet voor het individu werken, maar alleen op groepen, waarmee immuniteit nog niet te traceren is voor personen.
Het is vooral wensdenken.
Uiteindelijk gaat het alleen werken als we kwetsbaren kunnen isoleren en voldoende kunnen beschermen, Zorgmedewerkers elke x dagen getest kunnen worden en we mondkapjes gaan toestaan in OV/Openbare gebouwen.
Doordat alle hoop op die app wordt gelegd, zonder enig alternatief, missen we heel mogelijkheden.
Maar je weet, ik sta overal voor open.
Tsja, het is in ruim 100 jaar precies 1 keer afgelast. En zelfs toen gingen de feesten gewoon doorquote:Op vrijdag 17 april 2020 18:43 schreef Zeroku het volgende:
[..]
Je kunt je ook afvragen hoe realistisch een bedrijfsmodel is als je afhankelijk bent van een week in het jaar. Er kunnen tig redenen zijn dat het niet doorgaat, dan heb je direct een probleem. Lijkt me sowieso geen houdbaar systeem.
en je kan je er niet tegen verzekeren?quote:Op vrijdag 17 april 2020 18:33 schreef _I het volgende:
[..]
En de ondernemer zou het privé waarschijnlijk ook wel een tijd uitzingen. Maar zo werkt een bedrijf niet. Je gaat niet een liquiditeitsbuffer van een jaar aanleggen voor het geval dat er een pandemie uitbreekt.
Een buffer voor onvoorziene zaken is heel wat anders dan als je bedrijf maanden niet open mag.
Dat betwijfel ik. Restaurants missen de drankomzet, daar zit toch een aanzienlijk deel van de winst. Als ik naar mezelf kijk - ik bestel er geen fles wijn bij a 15-20 euro als ik nog zat prima wijn in huis heb. En vraag me af hoe lang mensen blijven bestellen. Paar keer is leuk, maar het is het natuurlijk net niet.quote:Op vrijdag 17 april 2020 18:39 schreef Zeroku het volgende:
[..]
Heb het idee dat vrij veel horeca via thuisbezorgen/afhalen hier in de regio prima het hoofd boven water kunnen houden. Sommige wel in afgeslankte vorm, maar ik zie hier ieg weinig faillissementen.
Is niet heel Nijmegen van één gast of is dat ondertussen wel wat minder?quote:Op vrijdag 17 april 2020 18:41 schreef Caland het volgende:
Ik woon zelf in Nijmegen, hier kan je minimaal een derde van de horeca wel opdoeken nu de vierdaagse (waarschijnlijk) niet door gaat bijvoorbeeld. Genoeg zaken die alle winst uit die ene week halen.
dat is dan een kut business plan en zeker met 1,3 en 5 jaren planquote:Op vrijdag 17 april 2020 18:41 schreef Caland het volgende:
Veel zaken kunnen één mindere omzet met de vierdaagse vast wel lijen, maar bovenop de gemiste omzet gaat het wel érg hard natuurlijk.quote:Op vrijdag 17 april 2020 18:43 schreef Zeroku het volgende:
[..]
Je kunt je ook afvragen hoe realistisch een bedrijfsmodel is als je afhankelijk bent van een week in het jaar. Er kunnen tig redenen zijn dat het niet doorgaat, dan heb je direct een probleem. Lijkt me sowieso geen houdbaar systeem.
Er is echt niemand die dat roept en die dingen zijn prio nummer 1. De enige mensen die anders denken leven in de illusie dat er miljarden in China liggen maar Nederland te lui is om de orders te plaatsen...quote:Op vrijdag 17 april 2020 18:27 schreef _I het volgende:
[..]
We moeten gewoon niet roepen dat mondkapjes geen zin hebben, want dan gaat er ook niemand zorgen dat ze er komen. Als je die dingen prio 1 maakt, zijn er snel genoeg genoeg.
Ja er zijn inderdaad 101 variaties te bedenken voor situaties waarin het lastig is om te overleven. Maar grosso modo is het imo een ondernemersrisico waar veel ondernemers gewoon niet aan hebben gedacht omdat de bomen tot de hemel groeiden de laatste jaren. Daar worden dan ook de uitgaven op aangepast, tot let misgaat.quote:Op vrijdag 17 april 2020 18:44 schreef _I het volgende:
[..]
Zou moeten, zou moeten. Tja, maar als je net je zaak verbouwd hebt en in dec/jan gesloten was, krijg je gewoon niets van de overheid.
Mensen zouden ook moeten sparen, maar we geven ook bijstand aan personen.
Er worden jaarlijks vele tienduizenden serieuze ondernemingen (niet zijnde ZZP'ers) gestart, denk je nu echt dat die binnen een jaar dusdanig veel reserves hebben aangelegd om 2 a 3 maanden zonder inkomsten te kunnen leven?quote:Op vrijdag 17 april 2020 18:34 schreef Zeroku het volgende:
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Een gemiddelde onderneming heeft daar een jaar of 3 voor nodig, zonder tegenslag tussendoor.
Mooi dit soort initiatieven.twitter:Sywert twitterde op donderdag 16-04-2020 om 19:03:35We zijn live met https://t.co/J5CffQxUAX! Ongelooflijk mooi dat het ons gelukt is samen een supply chain te bouwen waarmee we structureel mondmaskers beschikbaar maken voor de zorg. Veel dank aan @Coolblue @KLM @Flexport @TUDelft ea #zorghelden #samenkomjever #trots #hulptroepen https://t.co/3CvHFi2R04 reageer retweet
Klopt, die Oubaha. Is nog steeds zo. Die kan het ook nog wel even uitzingen, maar er is een stuk meer horeca dan dat natuurlijk.quote:Op vrijdag 17 april 2020 18:47 schreef Kyran het volgende:
[..]
Is niet heel Nijmegen van één gast of is dat ondertussen wel wat minder?
Heb zelf tot vier jaar gelden in Nijmegen gewoond dus weet wel hoe het daar gaat ja .... Als de Vierdaagse niet doorgaat gaat dat wel flink pijn doen .
Als ondernemer/horeca reken je ook gewoon op dit soort evenementen. Als je weet dat dan 90% van je inkomsten komen dan hou je daar rekening mee in je boekhouding en als dat nu opeens wegvalt heb je gewoon een probleem en gaan die 2/3 maanden buffer je ook echt niet helpen. Je kan er over discusseren of het verstandig/gezond is om op zo'n manier je bedrijf te runnen, maar het is wel hoe het nu gaat.
Sowieso kan er van die 90MLD alvast wel 10MLD naar de zorg. Als je daar nu goed in investeert, kan je de komende maanden een hoop aan.quote:Op vrijdag 17 april 2020 18:44 schreef Kyran het volgende:
[..]
Ik ben het 100% eens dat een app niet een antwoord is op al onze problemen. Het lijkt er inderdaad een beetje op dat alle hoop op een app wordt gevestigd en dat gaat natuurlijk niet werken. Er moeten meer oplossingen tegelijkertijd worden ingezet om maximaal effect te halen.
Ik zou veel meer investering in de zorg willen zien, capaciteit verhogen, zorgen dat normale zorg geen last heeft van coronapatiënten. Zorg dat alle zorgpersoneel op alle afdelingen beter beschermd is.
Hou bijvoorbeeld ook winkels langer open, zodat klanten zich nog meer gaan spreiden.
Als de zorg voldoende mondkapjes heeft stel ze dan ook beschikbaar voor burgers. Zorg dat de burgers snappen/weten hoe ze mondkapjes effectief kunnen gebruiken en waar ze voor dienen.
Gewoon een paar voorbeelden wat zou kunnen helpen.
Ik zeg niet dat A of B moet gebeuren, maar ik heb wel het gevoel dat wij heel erg blijven hangen op één ding nu.
Je praat in raadsels.quote:Op vrijdag 17 april 2020 18:48 schreef THEFXR het volgende:
[..]
dat is dan een kut business plan en zeker met 1,3 en 5 jaren plan
Dat is wel heel zwart/wit.quote:Op vrijdag 17 april 2020 18:48 schreef THEFXR het volgende:
[..]
dat is dan een kut business plan en zeker met 1,3 en 5 jaren plan
en in Azië liggen ze gratis bij de supermarkt,, dus de verdeling lijkt mij oneerlijkquote:Op vrijdag 17 april 2020 18:49 schreef DireStraits7 het volgende:
[..]
Er is echt niemand die dat roept en die dingen zijn prio nummer 1. De enige mensen die anders denken leven in de illusie dat er miljarden in China liggen maar Nederland te lui is om de orders te plaatsen...
Enig idee trouwens hoeveel chirurgische mondkapjes we nodig hebben als heel Nederland deze zou moeten gebruiken? Op dit moment heeft de zorg alleen al er 8 miljoen per week nodig. En daar voorziet de vraag nu al ternauwernood in. Dat gaat dus helemaal niet werken als we 17 miljoen mensen moeten voorzien van die mondkapjes.
Een pandemie? Geen idee. Contracten hebben soms wel dat soort zaken benoemd staan. Maar weet niet of er verzekeringen zijn hier die dit risico afdekken?quote:Op vrijdag 17 april 2020 18:45 schreef THEFXR het volgende:
[..]
en je kan je er niet tegen verzekeren?
Gebrek aan geld is echt wel het laatste probleem in de zorg momenteel.quote:Op vrijdag 17 april 2020 18:51 schreef _I het volgende:
Sowieso kan er van die 90MLD alvast wel 10MLD naar de zorg. Als je daar nu goed in investeert, kan je de komende maanden een hoop aan.
daar zijn in principe verzekeringen voorquote:Op vrijdag 17 april 2020 18:51 schreef Kyran het volgende:
[..]
Dat is wel heel zwart/wit.
Moest KLM maar rekening houden dat ze nu niet meer mogen vliegen?
Moest Mojo maar rekening houden dat evenementen verboden zijn?
Moest de Efteling maar rekening houden met dat er een samenscholingsverbod zou komen?
Hoevaak zijn de Viierdaagsefeesten afgelast tot nu toe? Hoe vaak is er een vliegverbod opgelegd? Hoe vaak is er een totaalverbod op alle evenementen geweest?
Als je overal rekening mee moet houden wordt het behoorlijk onmogelijk om ook maar iets te doen ......
Het is wekenlang geroepen dat ze niet zouden helpen, inkoop is pas eind maart gestart.quote:Op vrijdag 17 april 2020 18:49 schreef DireStraits7 het volgende:
[..]
Er is echt niemand die dat roept en die dingen zijn prio nummer 1. De enige mensen die anders denken leven in de illusie dat er miljarden in China liggen maar Nederland te lui is om de orders te plaatsen...
Enig idee trouwens hoeveel chirurgische mondkapjes we nodig hebben als heel Nederland deze zou moeten gebruiken? Op dit moment heeft de zorg alleen al er 8 miljoen per week nodig. En daar voorziet de vraag nu al ternauwernood in. Dat gaat dus helemaal niet werken als we 17 miljoen mensen moeten voorzien van die mondkapjes.
quote:Op vrijdag 17 april 2020 18:50 schreef highender het volgende:
[..]
Er worden jaarlijks vele tienduizenden serieuze ondernemingen (niet zijnde ZZP'ers) gestart, denk je nu echt dat die binnen een jaar dusdanig veel reserves hebben aangelegd om 2 a 3 maanden zonder inkomsten te kunnen leven?in 3 jaar zou mij nog ernstig verbazen trouwens.... ik schat zomaar in eerder 10 jaar met constante flinke groei.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Een gemiddelde onderneming heeft daar een jaar of 3 voor nodig, zonder tegenslag tussendoor.
De reserve moet ook nite te groot zijn, anders wordt je overgenomen en leeggeroofd.Reason is not automatic, those who deny it cannot be conquered by it, Ayn Rand
Discuseren met domme mensen verlies ik omdat ik niet genoeg ervaring heb met dom lullen.
Ik denk dat het alleen werkt als je de gealarmeerde contacten dan wel direct 14 dagen thuisisolatie laat houden. Testen hoeft pas als zij daadwerkelijk klachten krijgen, waarop hun eventuele contacten weer worden gealarmeerd. Enzovoort, enzovoort.quote:Op vrijdag 17 april 2020 18:39 schreef Kyran het volgende:
[..]
Zonder testen heeft het echt geen zin.
Klachten > thuisblijven > testen
Positief > Thuisblijven, app contacten laten alarmeren
Negatief > Weer aan het werk
Dan stoppen wij in ieder geval met iedereen met een kuchje thuishouden. Onder zorgpersoneel met klachten (ook hele lichte klachten) is ongeveer 8-9% besmet. Als dat bij de rest van de bevolking ook zo zou zijn dan blijft dus 90% van de burgers met klachten voor niks thuis ....... en dan is echt een belachelijk hoog percentage.
Testen testen testen ....
Zie bv. Oostenrijk:quote:Op vrijdag 17 april 2020 18:52 schreef THEFXR het volgende:
[..]
en in Azië liggen ze gratis bij de supermarkt,, dus de verdeling lijkt mij oneerlijk
quote:Oostenrijk: mondkapjes verplicht
Correspondent Wouter Zwart: "Wie in Oostenrijk boodschappen gaat doen, is sinds deze week verplicht een mondkapje te dragen. Wie er geen heeft, kan er bij de ingang van de supermarkt gratis eentje krijgen.
De regering heeft tot deze maatregel besloten om de verspreiding van het coronavirus verder af te remmen. Weliswaar beschermt een mondkapje de drager niet of nauwelijks tegen het virus, maar het kan wel voorkomen dat hij of zij anderen aansteekt. Immers lopen veel mensen onbewust ziek rond, doordat ze geen symptomen voelen. Tegen zulke klanten wordt het supermarktpersoneel nu beter beschermd.
Kleinere winkeliers zijn minder te spreken over de nieuwe maatregel. Ze willen best meewerken, maar hebben vaak minder geld en mogelijkheden om klanten van kapjes te voorzien. In heel Oostenrijk zijn er namelijk tekorten. En hoe moet dat de komende periode? Want elke paar dagen een nieuw mondkapje betekent dat er miljoenen stuks per week nodig zijn. En die zijn er simpelweg niet."
Volgens mij krijg je in 9 van de 10 gevallen een dikke middelvinger als je beroep doet op je verzekering bij een pandemie.quote:Op vrijdag 17 april 2020 18:54 schreef THEFXR het volgende:
[..]
daar zijn in principe verzekeringen voor
Dit is echt een veel te simpele voorstelling van de complexe werkelijkheid.quote:Op vrijdag 17 april 2020 18:55 schreef _I het volgende:
Het is wekenlang geroepen dat ze niet zouden helpen, inkoop is pas eind maart gestart.
Als er al een verzekeraar is die een pandemie verzekerd dan moet je snel zijn met je claimquote:Op vrijdag 17 april 2020 18:56 schreef Kyran het volgende:
[..]
Volgens mij krijg je in 9 van de 10 gevallen een dikke middelvinger als je beroep doet op je verzekering bij een pandemie.
.... maar weet dit ook niet 100% zeker. Individuelen kunnen in ieder geval bijvoorbeeld geen beroep doen op hun reisverzekering in dit soort gevallen. Weet niet precies hoe dit zit bij verzekeringen bij ondernemers etc.
Iemand?
Niet alleen in de zorg zelf. Opleidingen, beschermingsmiddelen, medicijnen, nieuw personeel..quote:Op vrijdag 17 april 2020 18:53 schreef DireStraits7 het volgende:
[..]
Gebrek aan geld is echt wel het laatste probleem in de zorg momenteel.
dit soort dingen zijn volgens mij altijd uitgesloten.quote:Op vrijdag 17 april 2020 18:56 schreef Kyran het volgende:
[..]
Volgens mij krijg je in 9 van de 10 gevallen een dikke middelvinger als je beroep doet op je verzekering bij een pandemie.
.... maar weet dit ook niet 100% zeker. Individuelen kunnen in ieder geval bijvoorbeeld geen beroep doen op hun reisverzekering in dit soort gevallen. Weet niet precies hoe dit zit bij verzekeringen bij ondernemers etc.
Iemand?
Dit sommige hier hebben niet door als je de winstmarges vergroot in de horeca maar ook in winkels om dit soort omzetverliezen te compenseren dat je gerust alle prijzen keer 4 of 5 kan doen. Ben benieuwt hoeveel er dan gaan lopen janken dat alles te duur is.quote:Op vrijdag 17 april 2020 18:39 schreef Caland het volgende:
[..]
Probleem is dat dat ook nog een sector is waar over het algemeen de winstmarges laag zijn
Verzekeraars verzekeren bijna per definitie geen gebeurtenissen waardoor ze mogelijk in 1 klap bijna omvallenquote:Op vrijdag 17 april 2020 18:56 schreef Kyran het volgende:
[..]
Iemand?
Horecaprijzen zijn al schandalig hoog.quote:Op vrijdag 17 april 2020 19:00 schreef ipa84 het volgende:
[..]
Dit sommige hier hebben niet door als je de winstmarges vergroot in de horeca maar ook in winkels om dit soort omzetverliezen te compenseren dat je gerust alle prijzen keer 4 of 5 kan doen. Ben benieuwt hoeveel er dan gaan lopen janken dat alles te duur is.
vooral toen we van de gulden naar de euro gingen, zijn we afgezet door de horecaquote:Op vrijdag 17 april 2020 19:01 schreef Zeroku het volgende:
[..]
Horecaprijzen zijn al schandalig hoog.
Als je mensen in quarantaine zet tot bijvoorbeeld 4 dagen terug, zit je al snel aan een hele grote groep mensen.quote:Op vrijdag 17 april 2020 18:55 schreef Jane het volgende:
[..]
Ik denk dat het alleen werkt als je de gealarmeerde contacten dan wel direct 14 dagen thuisisolatie laat houden. Testen hoeft pas als zij daadwerkelijk klachten krijgen, waarop hun eventuele contacten weer worden gealarmeerd. Enzovoort, enzovoort.
Je gaat m.i. niet kunnen voorkomen dat er soms mensen 'voor niets' zijn thuisgebleven, maar ik denk dat je dat op de koop toe moet nemen. Het is in feite ook niet 'voor niets', maar voor het welzijn van de gehele samenleving.
Het zou ook goed zijn btw, als mensen pas weer genezen verklaard worden na een aantal (2 is standaard, geloof ik) negatieve tests, in plaats van '24 uur klachtenvrij'. Veel mensen blijken dat zelf toch niet goed te kunnen bepalen. (Zelf ben ik daar ook slecht in trouwens. Bedenk me vaak achteraf pas dat ik toch zieker was dan ik dacht)
sindsdien kom ik er ook niet meer tenzij iemand anders betaald. Ik heb geen idee hoe het nu eigenlijk.quote:Op vrijdag 17 april 2020 19:02 schreef THEFXR het volgende:
[..]
vooral toen we van de gulden naar de euro gingen, zijn we afgezet door de horeca
Alles is complex, niemand heeft ook maar ergens verstand van, en wij mogen hier vooral geen enkele mening, discussie, kritiek, opinie of wat dan hebben volgens jou. Begint echt heel irritant te worden. Het is een forum en daar wordt gediscusseerd, dus hou AUB op met die dooddoeners.quote:Op vrijdag 17 april 2020 18:56 schreef DireStraits7 het volgende:
[..]
Dit is echt een veel te simpele voorstelling van de complexe werkelijkheid.
Dacht ik al, leek mij ook niet waarschijnlijk, maar wilde het niet met zo'n zekerheid zeggen.quote:Op vrijdag 17 april 2020 19:00 schreef Caland het volgende:
[..]
Verzekeraars verzekeren bijna per definitie geen gebeurtenissen waardoor ze mogelijk in 1 klap bijna omvallen
Dus nee, wel leuk bedacht van @:thefxr
Oh, zijn er zat die dat soort dingen wel verzekeren hoor. Maar dan gaan ze oneindig moeilijk lopen doen als er uitbetaald moet worden.quote:Op vrijdag 17 april 2020 19:00 schreef Caland het volgende:
[..]
Verzekeraars verzekeren bijna per definitie geen gebeurtenissen waardoor ze mogelijk in 1 klap bijna omvallen
Dus nee, wel leuk bedacht van @:thefxr
welke dan?quote:Op vrijdag 17 april 2020 19:04 schreef Grrrrrrrr het volgende:
[..]
Oh, zijn er zat die dat soort dingen wel verzekeren hoor. Maar dan gaan ze oneindig moeilijk lopen doen als er uitbetaald moet worden.
Week of wat terug nog een festival in Frankrijk wat zich verzekerd had tegen onder meer afgelasting door pandemieën. Kregen nul op rekest. Volgens de verzekeraar voldeed de pandemie niet aan de voorwaarden.
Dat is natuurlijk gelul, maar ze hopen gewoon dat ze er mee wegkomen.
"whatever it takes" zei Ruttequote:Op vrijdag 17 april 2020 19:03 schreef Kyran het volgende:
[..]
Alles is complex, niemand heeft ook maar ergens verstand van, en wij mogen hier vooral geen enkele mening, discussie, kritiek, opinie of wat dan hebben volgens jou. Begint echt heel irritant te worden. Het is een forum en daar wordt gediscusseerd, dus hou AUB op met die dooddoeners.
Hebben wij mondkapjes nodig? Zet verdomme iets op om dit te regelen. Blijf niet als een dom verloren hertje in de koplampen kijken, maar ga er iets aan doen. "Wij gaan het proberen te bestellen en ons best doen om het te regelen" is GEEN oplossing. Constant dat afhankelijk gedoe.
Aandacht moet gaan naar dit soort dingen https://www.coolblue.nl/hulptroepen
Zelfs dingen regelen, onafhankelijk worden. Ik val in herhaling, maar zolang wij blijven denken in hoe dingen niet mogelijk zijn gaan wij nog HEEL lang in deze situatie blijven. Dit is geen crisis waar wij binnen een maand of twee/drie van af zijn. Dit gat veel langer duren en "save the day" oplossingen gaan op langere termijn geen effect hebben.
Dan komen er morgen 10 miljoen mondkapjes binnen en zijn die een week later weer zo goed als op? Wat gaan wij dan doen? Weer bedelen om meer? Voor een land met zoveel kennis, kunde, wijsheid, ondernemerschap, VOC-mentaliteit etc. zijn wij toch met z'n allen gigantisch hard aan het falen hoor ......
Ja, ik zit zelf ook met vele vragen hoor.quote:Op vrijdag 17 april 2020 19:02 schreef _I het volgende:
[..]
Als je mensen in quarantaine zet tot bijvoorbeeld 4 dagen terug, zit je al snel aan een hele grote groep mensen.
Als iedereen 5 mensen treft op een dag, die in je app een indicatie krijgen en je gebruikt 4 dagen historie, dan heb je bij elke zieke redelijk veel mensen die 14 dagen thuis moeten zitten.
Er zal dus iets van een slimmigheid moeten zijn om niet iedereen vast te zetten. Iemand 15 minuten spreken op straat is een ander risico dan met iemand 15 minuten in een auto zitten, bijvoorbeeld. Hoe maak je dat onderscheid?
Een Franse dus blijkbaarquote:
en iedereen gaat zich er natuurlijk ook aan houden... en bij handhaving ontstaan er natuurlijk helemaal geen opstandjes/rellen....quote:Op vrijdag 17 april 2020 19:06 schreef VacaLoca het volgende:
Voor zomers weer lijkt mij een geschikte oplossing voor de horeca om een festival approach te nemen, maar dan net wat anders.
Neem een groot plein of een festival terrein met looppaden in twee richtingen met tussen de paden tevens 1,5 meter afstand en zet per 2m2 een stoel neer met voldoende ruimte om naar looppaden te gaan.
Verder met drank en foodstands werken waar per samengestelde groep 1 iemand tegelijk mag afhalen. Dit met zo'n buzzer ding die aangeeft wanneer je kan afhalen. Bestellen doe je vanaf de tafel. Restaurant en tap personeel werkt met mondkapjes en beschermde kleding.
Dan verder voor de muziek en sfeer een dj of kleine band bijvoorbeeld en zo praat je onder genot van hapje en drankje in de zon met (live) muziek bij met elkaar.
Drankopbrengst wordt verdeeld onder de horeca, eettentjes kunnen van de restaurants zelf zijn of ook verdelen.
Ik denk dat horeca in plannen voor 1,5m maatschappij iig niet moet denken binnen hun eigen zones maar kijken naar basisbehoefte klanten en samenwerken en ruimtes met elkaar delen
je hebt rampverzekering en rampverzekeringen... bv slecht weer bij een buitenfestival... maar ik kan me niet voorstellen dat je er 1 hebt voor terrorisme, oorlog, nuclaire ramp, ooverstroming of een landelijke pandemie.quote:Op vrijdag 17 april 2020 19:07 schreef Grrrrrrrr het volgende:
[..]
Een Franse dus blijkbaar![]()
Rampverzekeringen zijn echt niet zeldzaam hoor. Ik denk dat heel veel grote evenementen ze wel hebben. Verzekeraars vinden dat prachtig, lekker premie harken en de kans dat je ooit uit moet betalen is nihil.
De stoelen kunnen onder stroom gezet wordenquote:Op vrijdag 17 april 2020 19:07 schreef sjorsie1982 het volgende:
[..]
en iedereen gaat zich er natuurlijk ook aan houden... en bij handhaving ontstaan er natuurlijk helemaal geen opstandjes/rellen....
dan worden ze lekker warm....quote:Op vrijdag 17 april 2020 19:09 schreef VacaLoca het volgende:
[..]
De stoelen kunnen onder stroom gezet worden
Daar heb je ook wel gelijk in, ik bedoel meer dat het dan mogelijk zou moeten zijn indien dat tot het beleid van de ondernemer zou behoren, dus een planner die zijn businessplan strak naleeft. Een beetje ondernemer zal in de praktijk echter weinig reserves hebben (althans liquide) omdat die dat liever investeert in groei, innovatie, een andere nieuwe onderneming, enz.quote:Op vrijdag 17 april 2020 18:55 schreef sjorsie1982 het volgende:
in 3 jaar zou mij nog ernstig verbazen trouwens.... ik schat zomaar in eerder 10 jaar met constante flinke groei.
De reserve moet ook nite te groot zijn, anders wordt je overgenomen en leeggeroofd.
Och dat valt wel mee joh. Vierdaagse vier je voornamelijk alleen of in kleine groepen thuisquote:Op vrijdag 17 april 2020 19:09 schreef Jor_Dii het volgende:
Tja die Vierdaagsefeesten, zeker waar dat heel veel horecagelegenheden (en tevens alle andere ondernemers die hun tent verbouwen tot eet/drinkpunt) daar een (half) jaar omzet uit halen. Maar als er iets niet door kan gaan, zijn het die feesten wel: internationale samenkomst, volle treinen en bussen, kneiterdrukke pleinen en 0 tijd voor welke extra (hygiëne) maatregel dan ook..
Anders mag je de naam ondernemer niet hebben vind ikquote:Op vrijdag 17 april 2020 19:11 schreef highender het volgende:
Een beetje ondernemer zal in de praktijk echter weinig reserves hebben (althans liquide) omdat die dat liever investeert in groei, innovatie, een andere nieuwe onderneming, enz.
Dan lees je mijn berichten niet goed. Goeie stropop wel.quote:Op vrijdag 17 april 2020 19:03 schreef Kyran het volgende:
Alles is complex, niemand heeft ook maar ergens verstand van, en wij mogen hier vooral geen enkele mening, discussie, kritiek, opinie of wat dan hebben volgens jou. Begint echt heel irritant te worden. Het is een forum en daar wordt gediscusseerd, dus hou AUB op met die dooddoeners.
Vooral mensen in de zorg, die door het werk veel in contact komen met risicogevallen.quote:Op vrijdag 17 april 2020 19:07 schreef Jane het volgende:
[..]
Ja, ik zit zelf ook met vele vragen hoor.Registreert het ook door de muren heen van je buren, bijvoorbeeld, terwijl je die mensen misschien wel nooit spreekt?
Verder kom ik zelf momenteel maar met heel weinig mensen in contact, dus daar verwacht ik niet veel alarmeringen van, maar voor mensen die met het OV moeten e.d. kan dat heel anders zijn natuurlijk.
Deze had het toch echt gedaan, maar doet dus wel moeilijk bij uitbetaling. En dat ging echt nog om een schofterig klein bedrag van een paar ton ook nog.quote:Op vrijdag 17 april 2020 19:09 schreef sjorsie1982 het volgende:
[..]
je hebt rampverzekering en rampverzekeringen... bv slecht weer bij een buitenfestival... maar ik kan me niet voorstellen dat je er 1 hebt voor terrorisme, oorlog, nuclaire ramp, ooverstroming of een landelijke pandemie.
ik schat de kans op nepnieuws hoog in bij jouw bericht.\quote:Op vrijdag 17 april 2020 19:12 schreef Grrrrrrrr het volgende:
[..]
Deze had het toch echt gedaan, maar doet dus wel moeilijk bij uitbetaling. En dat ging echt nog om een schofterig klein bedrag van een paar ton ook nog.![]()
Verzekeraars![]()
![]()
Mwahquote:Op vrijdag 17 april 2020 19:12 schreef Ixnay het volgende:
1 ding zeg ik je wel.
Als Jensen de politiek ingaat met zijn "fuck it" houding. Wat betreft al dat gemiezel over klimaat, EU, nu die lockdown, allemaal maatregelen om ons onder controle te houden.
Ik denk dat je je nog eens vies kunt vergissen hoe populair hij zal zijn.
Daarvoor kan je al prima terecht bij de PVV en de FvD. En ja, die zijn behoorlijk populair.quote:Op vrijdag 17 april 2020 19:12 schreef Ixnay het volgende:
1 ding zeg ik je wel.
Als Jensen de politiek ingaat met zijn "fuck it" houding. Wat betreft al dat gemiezel over klimaat, EU, nu die lockdown, allemaal maatregelen om ons onder controle te houden.
quote:Op vrijdag 17 april 2020 19:03 schreef Kyran het volgende:
Hebben wij mondkapjes nodig? Zet verdomme iets op om dit te regelen.
https://www.trouw.nl/binn(...)pjes-maken~bc112530/quote:De komende twee weken staan in het teken van het opbouwen van de machines, en het versneld laten keuren van de mondkapjes zodat ze voldoen aan de Nederlandse kwaliteitsnormen. De volgende stap is opschalen. Zo heeft machinefabrikant Duflex uit Elst al een prototype gemaakt van de kapjesmachines die nu nog uit China komen. Die kunnen straks ook in Nederland worden geassembleerd.
Als dat lukt is Nederland bijna zelfvoorzienend, op de benodigde grondstoffen na.
Hier: https://www.forbes.com/si(...)mpany-amid-pandemic/quote:Op vrijdag 17 april 2020 19:13 schreef sjorsie1982 het volgende:
[..]
ik schat de kans op nepnieuws hoog in bij jouw bericht.\
alhoewel een verzekeraar die niet uitbetaald klinkt ook wel geloofwaardig
Jensen zou het nog slechter doen denk ik. Heb er de afgelopen tijd wat fragmenten van gezien en hij komt echt over als iemand die bijkans psychotisch is.quote:
Heuj ik heb de oplossing. IEDEREEN die niet in risicogroep valt moet morgen samenkomen en met z'n allen van links naar rechts, beetje bier smijten over elkaar..quote:Op vrijdag 17 april 2020 19:11 schreef VacaLoca het volgende:
[..]
Och dat valt wel mee joh. Vierdaagse vier je voornamelijk alleen of in kleine groepen thuis
onze Nederlandse Alex Jonesquote:Op vrijdag 17 april 2020 19:15 schreef Grrrrrrrr het volgende:
[..]
Jensen zou het nog slechter doen denk ik. Heb er de afgelopen tijd wat fragmenten van gezien en hij komt echt over als iemand die bijkans psychotisch is.
De samenwerkende bedrijven mikken op een productiecapaciteit van zo’n 500.000 mondkapjes per dag aan het eind van april.quote:Op vrijdag 17 april 2020 19:13 schreef DireStraits7 het volgende:
[..]
[..]
https://www.trouw.nl/binn(...)pjes-maken~bc112530/
Ik leg die van mij wel in de bunker, nul bereikquote:Op vrijdag 17 april 2020 19:12 schreef _I het volgende:
[..]
Vooral mensen in de zorg, die door het werk veel in contact komen met risicogevallen.
Maar ja, hebben mensen in het ziekenhuis/verpleegtehuis een telefoon naast zich liggen? Of kan je daar omheen werken? En in hoeverre beïnvloed dat de verspreiding.
Haha, idd, zoveel vragen. Ze zullen het vast allemaal ondervangen en afdekken.
quote:Op vrijdag 17 april 2020 19:15 schreef VacaLoca het volgende:
[..]
Heuj ik heb de oplossing. IEDEREEN die niet in risicogroep valt moet morgen samenkomen en met z'n allen van links naar rechts, beetje bier smijten over elkaar..
Daarna allemaal twee/drie weken in Quarantaine.
BAM Groepsimmuniteit! Ouderen beschermd. Klaar.
in de tussentijd importeren wat mogelijk is.quote:Op vrijdag 17 april 2020 19:16 schreef _I het volgende:
[..]
De samenwerkende bedrijven mikken op een productiecapaciteit van zo’n 500.000 mondkapjes per dag aan het eind van april.
Dat zijn er dus 3,5 mln per week.
We verbruiken er nu 4,5 mln per week.
En dan zijn er zat tekorten.
Dus nee, we zijn er dus nog lang niet.
Er moeten minimaal 50 mln (ik roep maar wat) per week van de band rollen de komende maanden/jaren wil je het goed doen.
Je verwart tekort met schaarste.quote:
Dat is dan in ieder geval eerlijk.quote:(ik roep maar wat)
OMT= 80% RIVM, dus dan weet je het wel, Wilders wilden invoeren dat daar ook WHO experts werden geraadpleegd.quote:Op vrijdag 17 april 2020 19:16 schreef Kyran het volgende:
[..]
Ik leg die van mij wel in de bunker, nul bereik
Op veel afdelingen mag je niet eens je telefoon bij je hebben. Bij ons zijn ze daar best soepel in, want wij hebben relatief veel "downtime" waar wij even op FOK! kunnen posten
Niks is ook 100% "fool proof", dus daarom moeten wij denk ik naar meerdere oplossingen zoeken en die allemaal tegelijk inzetten.
Daarnaast ben ik van mening dat wij echt moeten ophouden met alleen naar OMT/RIVM te luisteren. Volgens mij weten wij nog steeds niet eens precies wie er [b]allemaal /b] in het OMT zitten, maar ondertussen besturen die lui wel ons land en krijgt de Tweede Kamer bizar weinig inzicht in hoe alles verloopt.
Nu moet dit niet gelezen worden als dat wij niet naar deskundigen moeten luisteren, maar ik hoop toch dat wij meer deskundigen hebben dan alleen die paar lui bij het RIVM en het OMT. Dit zijn te belangrijke onderwerpen, discussies en belissingen om bij een relatief kleine groep neer te leggen.
Prima, en zo moet het dus. Ondertussen inderdaad proberen zoveel mogelijk in te kopen, waar je kan grondstoffen inslaan etc. Aandacht moet veel meer naar dit soort dingen gaan, niet alleen van de regering, maar ook van de Tweede Kamer.quote:Op vrijdag 17 april 2020 19:13 schreef DireStraits7 het volgende:
[..]
[..]
https://www.trouw.nl/binn(...)pjes-maken~bc112530/
Mogen al die griepjes/alles moet open-roepers gewoon de volgende week weer.quote:Op vrijdag 17 april 2020 19:17 schreef Apotheose het volgende:
[..]
Maar dan zul je zien dat velen lichte klachten hebben en weer niet immuun zijn
Je denkt serieus dat dat niet allang wordt gedaan?quote:Op vrijdag 17 april 2020 19:19 schreef Kyran het volgende:
[..]
Prima, en zo moet het dus. Ondertussen inderdaad proberen zoveel mogelijk in te kopen, waar je kan grondstoffen inslaan etc. Aandacht moet veel meer naar dit soort dingen gaan, niet alleen van de regering, maar ook van de Tweede Kamer.
In plaats voor de 1090483290856940386ste keer te vragen waar de mondkapjes blijven kunnen de kamerleden ook even meedenken over oplossingen en helpen om dit soort dingen op te zetten.
Mja, genoeg is het niet, maar dan moet er dus aandacht komen voor nog eens 4-5 van dit soort chains en je komt een heel eind.quote:Op vrijdag 17 april 2020 19:16 schreef _I het volgende:
[..]
De samenwerkende bedrijven mikken op een productiecapaciteit van zo’n 500.000 mondkapjes per dag aan het eind van april.
Dat zijn er dus 3,5 mln per week.
We verbruiken er nu 4,5 mln per week.
En dan zijn er zat tekorten.
Dus nee, we zijn er dus nog lang niet.
Er moeten minimaal 50 mln (ik roep maar wat) per week van de band rollen de komende maanden/jaren wil je het goed doen.
Precies dit, daarom zou ik ook niet weten hoe een app kan werken. Bovendien is het zo dat een gemiddeld iemand veel meer dan 5 mensen op een dag treft en een app waarschijnlijk geen onderscheid maakt of je iemand alleen in het voorbij gaan treft of dat je er 15 minuten mee gesproken heeft. Dus als iedereen de app zou hebben, zou binnen no-time iedereen thuis zitten.quote:Op vrijdag 17 april 2020 19:02 schreef _I het volgende:
[..]
Als je mensen in quarantaine zet tot bijvoorbeeld 4 dagen terug, zit je al snel aan een hele grote groep mensen.
Als iedereen 5 mensen treft op een dag, die in je app een indicatie krijgen en je gebruikt 4 dagen historie, dan heb je bij elke zieke redelijk veel mensen die 14 dagen thuis moeten zitten.
Er zal dus iets van een slimmigheid moeten zijn om niet iedereen vast te zetten. Iemand 15 minuten spreken op straat is een ander risico dan met iemand 15 minuten in een auto zitten, bijvoorbeeld. Hoe maak je dat onderscheid?
Ik denk dat sommigen echt geloven dat ze bij VWS nu lekker dronken thuis zitten van de VrijMiBo.quote:Op vrijdag 17 april 2020 19:20 schreef Caland het volgende:
[..]
Je denkt serieus dat dat niet allang wordt gedaan?
Behalve dan dat van die mensen in niet tot een risicogroep behoren toch een significant deel ernstig ziek wordt, tot aan verblijf op de IC aan toe. Als je dat dan overleeft, dan ben je daarna nog een jaar aan het revalideren en dan mag je hopen dat je geen blijvende klachten overhoudt.quote:Op vrijdag 17 april 2020 19:15 schreef VacaLoca het volgende:
[..]
Heuj ik heb de oplossing. IEDEREEN die niet in risicogroep valt moet morgen samenkomen en met z'n allen van links naar rechts, beetje bier smijten over elkaar..
Daarna allemaal twee/drie weken in Quarantaine.
BAM Groepsimmuniteit! Ouderen beschermd. Klaar.
Weet zeker dat het wel gedaan wordt, maar er gaat nog steeds te weinig aandacht naar uit. Het moet actief gestimuleerd worden dat bedrijven meedenken hoe wij knelpunten moeten aanpakken etc.quote:Op vrijdag 17 april 2020 19:20 schreef Caland het volgende:
[..]
Je denkt serieus dat dat niet allang wordt gedaan?
Ik ben helemaal voor een open podium.quote:Op vrijdag 17 april 2020 19:16 schreef Kyran het volgende:
[..]
Ik leg die van mij wel in de bunker, nul bereik
Op veel afdelingen mag je niet eens je telefoon bij je hebben. Bij ons zijn ze daar best soepel in, want wij hebben relatief veel "downtime" waar wij even op FOK! kunnen posten
Niks is ook 100% "fool proof", dus daarom moeten wij denk ik naar meerdere oplossingen zoeken en die allemaal tegelijk inzetten.
Daarnaast ben ik van mening dat wij echt moeten ophouden met alleen naar OMT/RIVM te luisteren. Volgens mij weten wij nog steeds niet eens precies wie er [b]allemaal /b] in het OMT zitten, maar ondertussen besturen die lui wel ons land en krijgt de Tweede Kamer bizar weinig inzicht in hoe alles verloopt.
Nu moet dit niet gelezen worden als dat wij niet naar deskundigen moeten luisteren, maar ik hoop toch dat wij meer deskundigen hebben dan alleen die paar lui bij het RIVM en het OMT. Dit zijn te belangrijke onderwerpen, discussies en belissingen om bij een relatief kleine groep neer te leggen.
en dan is die ondernemer weer boos dat je thuis zitquote:Op vrijdag 17 april 2020 19:21 schreef andre77 het volgende:
[..]
Precies dit, daarom zou ik ook niet weten hoe een app kan werken. Bovendien is het zo dat een gemiddeld iemand veel meer dan 5 mensen op een dag treft en een app waarschijnlijk geen onderscheid maakt of je iemand alleen in het voorbij gaan treft of dat je er 15 minuten mee gesproken heeft. Dus als iedereen de app zou hebben, zou binnen no-time iedereen thuis zitten.
Maar de app wordt niet verplicht dus gaat het sowieso niet werken: waarom zou je een app gebruiken als je daardoor het risico op huisarrest neemt, wat in meer dan 99% van de gevallen loos alarm is?
Dat sowieso.quote:Op vrijdag 17 april 2020 19:17 schreef THEFXR het volgende:
[..]
in de tussentijd importeren wat mogelijk is.
Je kunt prima een tijdsduur aanbrengen in zo'n app. Evenals je op afstand kunt selecteren. Immers, de 1,5 meter kan nog steeds blijven gelden en je dus alleen gewaarschuwd hoeft te worden wanneer je binnen die 1,5 meter in contact met een besmet persoon bent geweest.quote:Op vrijdag 17 april 2020 19:21 schreef andre77 het volgende:
[..]
Precies dit, daarom zou ik ook niet weten hoe een app kan werken. Bovendien is het zo dat een gemiddeld iemand veel meer dan 5 mensen op een dag treft en een app waarschijnlijk geen onderscheid maakt of je iemand alleen in het voorbij gaan treft of dat je er 15 minuten mee gesproken heeft. Dus als iedereen de app zou hebben, zou binnen no-time iedereen thuis zitten.
Maar de app wordt niet verplicht dus gaat het sowieso niet werken: waarom zou je een app gebruiken als je daardoor het risico op huisarrest neemt, wat in meer dan 99% van de gevallen loos alarm is?
quote:Op vrijdag 17 april 2020 19:23 schreef _I het volgende:
[..]
Ik ben helemaal voor een open podium.
Maar ik wil ook graag gebruik maken van de mogelijkheden om te veranderen. Dus accepteer dat je hier minimaal 2 jaar last van heb, dan ga je je geld heel anders besteden.
Heb wel het idee dat er al veel meer hulp ingeschakeld is dan alleen het OMT. Er worden allerlei platvormen geopend met wetenschappers. Dus op zich zie ik dat wel als iets positiefs.
Maar ook hier, hoe meer mensen aan tafel, hoe meer meningen. En de meeste wetenschappers praten ook nog eens in mogelijkheden, risico's en kansen, zonder ooit in zo'n situatie te hebben gezeten. Dus elk element wat je mist in je modellen, corrumpeert ze gelijk.
Het zou veel meer een filosofische discussie moeten zijn over "doodgaan", hoe we als maatschappij willen leven met deze dreiging en waar we heen gaan (accepteren we straks wel griepdoden bijvoorbeeld.)
En in hoeverre zijn we nu onderdeel van de wereld, de EU, Duitsland en waarin zijn we nog soeverein?
Dat soort gesprekken snak ik naar. Welke talkshow organiseert een fijn bevat met wetenschappers om de toekomst te schetsen, in plaats van paniek en angst-gasten.
Reken er maar op dat er nauw contact is vanuit de overheid met deze producenten. Dat niet alles uitgestippeld voor je wordt in de media betekent niet ze bij het ministerie op hun reet zitten.quote:Op vrijdag 17 april 2020 19:23 schreef Kyran het volgende:
[..]
Weet zeker dat het wel gedaan wordt, maar er gaat nog steeds te weinig aandacht naar uit. Het moet actief gestimuleerd worden dat bedrijven meedenken hoe wij knelpunten moeten aanpakken etc.
Die hebben flink populariteit verloren bij hun achterban door hun angsthazen houding mbt covid.quote:Op vrijdag 17 april 2020 19:13 schreef Grrrrrrrr het volgende:
[..]
Daarvoor kan je al prima terecht bij de PVV en de FvD. En ja, die zijn behoorlijk populair.
Er zijn tal van plekken waarin ruim baan gegeven wordt aan dit soort discussies, zie bv. Buitenhof, maar ik heb ook al menig podcast beluisterd die dergelijke vragen adresseren. Of lees bv. een boek (De Pest van Camus schijnt nu erg populair te zijnquote:Op vrijdag 17 april 2020 19:23 schreef _I het volgende:
Dat soort gesprekken snak ik naar. Welke talkshow organiseert een fijn bevat met wetenschappers om de toekomst te schetsen, in plaats van paniek en angst-gasten.
snap ik, maar waarom steeds die App opbrengen door de regering en ministersquote:Op vrijdag 17 april 2020 19:26 schreef Caland het volgende:
[..]
Reken er maar op dat er nauw contact is vanuit de overheid met deze producenten. Dat niet alles uitgestippeld voor je wordt in de media betekent niet ze bij het ministerie op hun reet zitten.
Je praat weer eens in raadselsquote:Op vrijdag 17 april 2020 19:28 schreef THEFXR het volgende:
[..]
snap ik, maar waarom steeds die App opbrengen door de regering en ministers
Smakelijkquote:Op vrijdag 17 april 2020 19:26 schreef Kyran het volgende:
[..]![]()
Eens.
Ik weet ook wel zeker dat men achter de schermen met van alles bezig is, maar ik roep al vanaf het begin dat dit hele gebeuren valt of staat met de medewerking van de burgers. Openheid, eerlijkheid, betrokkenheid. Allemaal dingen die essentieel zijn.
En daar horen inderdaad ook discussies bij over of wij niet X aantal doden of Y percentage doden moeten gaan accepteren om toch nog redelijk door te kunnen gaan met een "normaal" leven.
.... en nu ga ik koken
Goeie tip. Zal eens een boek oppakken.quote:Op vrijdag 17 april 2020 19:28 schreef DireStraits7 het volgende:
[..]
Er zijn tal van plekken waarin ruim baan gegeven wordt aan dit soort discussies, zie bv. Buitenhof, maar ik heb ook al menig podcast beluisterd die dergelijke vragen adresseren. Of lees bv. een boek (De Pest van Camus schijnt nu erg populair te zijn).
https://www.theguardian.c(...)hs-english-hospitalsquote:No underlying conditions in 5% of coronavirus deaths in English hospitals
Analysis finds proportion of otherwise healthy people dying has risen in last three weeks
The proportion of people dying of coronavirus who do not have underlying conditions has risen in recent weeks, from below 1% to about 5% of the total, Guardian analysis has found.
The analysis, based on daily statements released by NHS England from 5 March onwards, found that the proportion of people dying with no underlying conditions had increased sharply in the last three weeks.
Experts said the data did not suggest that the proportion of deaths in otherwise healthy individuals would continue to increase, because those already in poor health were likely to have succumbed to the disease earlier.
Prof Babak Javid, principle investigator at Tsinghua University School of Medicine in Beijing and consultant in infectious diseases at Cambridge University Hospitals, said the larger proportion of previously healthy people becoming infected explained the difference. “Mortality always lags, so as the pandemic was spreading, a larger proportion of the population was getting infected,” he said. “So low probability events, for example, people who are otherwise healthy dying of Covid-19, become more statistically probable.”
Eleanor Riley, a professor of immunology and infectious disease at the University of Edinburgh, said the data had become more reliable as the number of deaths had increased. “It does seem that the rate is settling at 5%-6% and I expect it will probably stay at about that rate,” she said.
Tot nu toe doen we het totaal niet slechter of heel veel beter dan het gros van de landen toch? Vanwaar je postquote:Op vrijdag 17 april 2020 19:31 schreef Jane het volgende:
Wat de rest van de wereld doet, en met name onze buurlanden, maakt ook heel veel uit. We leven niet in een vacuüm. Als wij in hun ogen te weinig doen, krijgen we hoe dan ook met de gevolgen te maken. Denk aan negatieve reisadviezen voor Nederland, Nederlanders die in andere landen niet meer welkom zijn, producten die niet meer afgenomen worden, enzovoort, enz. En ook dat schaadt onze economie. Op de langere termijn waarschijnlijk zelfs meer. Zeker als die andere landen de uitbraak wél onder controle krijgen.
Ca 60-70% overleefd de IC dus da's gemiddeld best goed gezien dat kutvirus en wat het kan aanrichten, weliswaar niet zo goed als in de meeste andere IC gevallen.quote:Op vrijdag 17 april 2020 18:15 schreef Sucuk het volgende:
[..]
IC zegt ook niets, want dat leidt tot een rekenbias. Als je al op de IC beland, is de kans klein dat je het haalt. Dus als je enkel kijkt naar de IC cijfers, ziet het er nog pessimistischer uit dan dat het is.
Mijn post was bedoeld in de context van 'maatregelen versoepelen' en het eventueel voor lief nemen dat permanent een deel van de bevolking ziek is en dood gaat aan dit virus. Als andere landen wel strenge maatregelen blijven hanteren in een poging hun land virusvrij te maken, dan wordt ons een (in hun ogen) te lakse houding wel kwalijk genomen. Wij deden dat zelf ook al bij Italie bijvoorbeeld, toen we dachten dat het hier nog niet was.quote:Op vrijdag 17 april 2020 19:34 schreef Caland het volgende:
[..]
Tot nu toe doen we het totaal niet slechter of heel veel beter dan het gros van de landen toch? Vanwaar je post
TrumpDidIt2 en er zit nog zo'n kuif in onze kamer die vooral op angst en onbehagen cultiveert.quote:Op vrijdag 17 april 2020 19:12 schreef Ixnay het volgende:
1 ding zeg ik je wel.
De naam van de organisatie eronder zetten maakt niet dat je een volledig nieuwsbericht mag kopiëren, hè.quote:
Nah, die zal nog niet eens de gemeenteraad halen.quote:Op vrijdag 17 april 2020 19:12 schreef Ixnay het volgende:
1 ding zeg ik je wel.
https://www.theguardian.c(...)ia-and-morgues-in-ukquote:Coronavirus crisis puts pressure on crematoria and morgues in UK
Emergency mortuaries taking delivery of bodies for storage until funerals can take place
Backlogs at crematoria are building up in coronavirus hotspots, with some families facing a wait of several weeks before funerals can take place and pressure mounting on mortuary space.
With pressure on the funeral services sector set to increase over the next two weeks as the death toll from Covid-19 reaches a peak, dozens of emergency mortuaries across the UK are starting to take delivery of bodies for storage until cremations or burials can take place.
A temporary morgue with capacity for 12,000 bodies at Birmingham airport is due to be operational by the end of this week, and another is to open at Southampton airport. A facility at a warehouse on the Hillington industrial estate in Glasgow will be in use by Monday, and a morgue on the site of the former RAF Cottishall near Norwich will be operational in the next few days. “Body handlers” started work at a temporary mortuary in east London this week.
The number of dead in London in the first week of April was up 160% on the average for previous years; in Birmingham, the number of deaths in the first two weeks of this month exceeded the total for April 2019.
Julie Dunk of the Institute of Cemetery and Crematorium Management said the situation was “already challenging” in some areas. “All crematoria are looking to see how they can increase capacity, with longer working days and services at weekends. People may have to wait up to four weeks [for a funeral], or use a crematorium in another area.”
Some cemeteries were considering digging graves in unused spaces, she said. “Hard decisions may have to be made.”
Eight out of 10 people who die in the UK are cremated, with 20% opting for burial. But some faith groups – notably Muslims and Jews – choose burial, creating additional pressure in areas where there are concentrations of those religions.
Gardens of Peace, which runs two private Muslim cemeteries on the edge of east London, posted a notice on its website on 1 April saying there was already a backlog of burials and warning that “we may also have to undertake multiple burials in a grave”.
echt weer de overheid. langzaam gedoe door teveel overleggenquote:Op vrijdag 17 april 2020 19:37 schreef Markesh het volgende:
Minister kreeg al weken signalen over dreigende tekorten in verpleeghuizen
Het kabinet is al ruim een maand geleden door de experts van het Outbreak Management Team en door belangenorganisaties voor ouderen dringend geadviseerd om meer beschermingsmiddelen voor verpleeghuizen beschikbaar te stellen.
Pas maandag werden de schaarse mondkapjes volgens een nieuwe verdeelsleutel over de verschillende sectoren in de zorg verdeeld. Inmiddels zijn er coronabesmettingen vastgesteld in een derde van de verpleeghuizen.
Minister De Jonge zei gisteren in het Kamerdebat dat hij niet kan uitsluiten dat de snelle opmars van het virus in de verpleeghuizen verband houdt met het tekort aan beschermingsmiddelen. Hij kreeg er al weken signalen over, blijkt uit een reconstructie van de NOS.
Eerste brief op 5 maart
Actiz, de branchevereniging van zorgorganisaties, zegt dat op 5 maart een eerste brief over het onderwerp naar de Tweede Kamer is gestuurd. Verenso, de vereniging van specialisten voor ouderengeneeskunde, zegt al sinds het begin van de corona-uitbraak met het ministerie van Volksgezondheid in contact te zijn over beschermingsmiddelen, vooral mondkapjes, maar ook schorten, brillen en handschoenen.
Op 12 maart worden de vergaande maatregelen voor Nederland van kracht. Bezoeken aan ouderen en personen met een verminderde weerstand worden beperkt. Drie dagen later gaat alle horeca dicht, maar de verpleeghuizen blijven nog open.
De aandacht gaat vooral uit naar de IC-bedden in ziekenhuizen en Actiz stuurt op 16 maart opnieuw een brief, ditmaal gericht aan het ministerie van Volksgezondheid. De situatie rondom beschermingsmiddelen is nu veel nijpender. "Medewerkers kunnen NIET onbeschermd werken als er sprake is van besmetting of verdenking daarop", schrijft Actiz. En: "Wij begrijpen dat de bevoorrading van ziekenhuizen hierbij essentieel is, maar benadrukken nogmaals dat continuïteit van ouderenzorg ook afhankelijk is van de beschikbaarheid van deze middelen."
Nog diezelfde dag is er overleg tussen het ministerie en verschillende zorgorganisaties. In een verslag schrijft Verenso aandacht te hebben gevraagd voor voldoende beschermingsmiddelen. Uit het overleg volgt dat de verpleeghuizen zich moeten melden bij het Regionaal Overleg Acute Zorgketen (ROAZ) en dat meer voorraden onderweg zijn.
ROAZ nogmaals geattendeerd
Op 17 maart sluit ook het Outbreak Management Team (OMT) zich aan bij de oproep van Actiz. In het wekelijkse advies aan het kabinet schrijven de experts: "Er is extra aandacht nodig voor de beperkte beschikbaarheid van persoonlijke beschermingsmiddelen in de verpleeghuizen, omdat juist daar kwetsbare patiënten verblijven."
Dit advies lijkt niet te zijn opgevolgd. Alhoewel premier Rutte de OMT-adviezen "heilig" noemt, is dit punt niet terug te zien in de vergaande maatregel die twee dagen later wordt genomen. Dan maakt het kabinet bekend dat de verpleeghuizen op slot gaan. Bewoners mogen vanaf 20 maart geen bezoek meer ontvangen.
Over beschermingsmiddelen schrijft het ministerie alleen dat verpleeghuizen zich tot de ROAZ moet wenden. Op 22 maart blijkt uit een update die Verenso van het ministerie van Volksgezondheid ontvangt, dat de ROAZ er "nogmaals" op moest worden gewezen dat ook verpleeghuizen moeten worden meegenomen in de verdeling van beschermingsmiddelen.
Nieuwe verdeling op 11 april
Ook anderhalve week later blijkt dit nog niet opgelost. Het OMT schrijft op 6 april in het wekelijkse advies aan het kabinet dat er door zorginstanties "om meer duidelijkheid [wordt] verzocht over de prioriteiten in de verdeling van de mondneusmaskers over de verschillende zorgsectoren door de ROAZ."
Het OMT adviseert om die prioritering verder uit te werken. Het resultaat volgt een week later: op 11 april komt het kabinet met een nieuwe verdeelsleutel voor mondkapjes. Voor andere beschermingsmiddelen komt pas later nieuw beleid.
Volgens Actiz had die verdeelsleutel er veel eerder moeten komen. De organisatie kan vooralsnog niet zeggen of het uitblijven ervan tot meer overledenen heeft geleid. Overigens zijn de benodigde beschermingsmiddelen er nog niet. Verenso-bestuurder Nienke Nieuwenhuizen zei gisteren in de Tweede Kamer dat de komende twee weken moet blijken of die er ook daadwerkelijk gaan komen.
Inmiddels zijn in zeker 900 van de 2500 verpleeghuizen coronabesmettingen vastgesteld. Honderden ouderen zijn aan de gevolgen van het virus overleden. Volgens het RIVM neemt het aantal besmettingen in verpleeghuizen nog altijd toe. In de verzorgings- en verpleeghuizen wonen in totaal zo'n 115.000 zeer kwetsbare mensen
NOS
dat je je daar druk over maakt in deze crisisquote:Op vrijdag 17 april 2020 19:39 schreef DireStraits7 het volgende:
[..]
De naam van de organisatie eronder zetten maakt niet dat je een volledig nieuwsbericht mag kopiëren, hè.
Heb je nog zo'n drogreden?quote:Op vrijdag 17 april 2020 19:41 schreef THEFXR het volgende:
[..]
dat je je daar druk over maakt in deze crisis
het einde is al zoek, alleen velen realiseren zich dat nietquote:Op vrijdag 17 april 2020 19:44 schreef DireStraits7 het volgende:
[..]
Heb je nog zo'n drogreden?
Verder maken deze tijden pijnlijk duidelijk hoe belangrijk goede journalistiek is. Als we dat als gratis vrij-te-gebruiken gaan beschouwen is het einde zoek.
Alles wordt gewoon 2 a 3x zo duur.quote:Op vrijdag 17 april 2020 19:47 schreef Markesh het volgende:
Gaat leuk worden straks.
Zo zitten is staan we straks bij een concert
[ afbeelding ]
Zo staan we in de rij bij een attractiepark
[ afbeelding ]
En zo zitten we in de bioscoop
Ik vraag me af hoelang bedrijven kunnen blijven bestaan met minder dan de helft inkomsten
Ja dat kan gewoon niet anders.quote:Op vrijdag 17 april 2020 19:50 schreef Drekkoning het volgende:
[..]
Alles wordt gewoon 2 a 3x zo duur.
De elite profiteert.
De soep wordt niet zo heet gegeten. Binnen nu en een paar maanden is er medicatie/vaccinatie beschikbaar en is dit niet meer van toepassing. Dit zijn worse case scenarios, waar velen nogal op lijken te geilen.quote:Op vrijdag 17 april 2020 19:47 schreef Markesh het volgende:
Gaat leuk worden straks.
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Ik vraag me af hoelang bedrijven kunnen blijven bestaan met minder dan de helft inkomsten
"Dan bestel ik het gewoon bij AliExpress. Want het kan dus wel voor ¤2,33!!!!"quote:Op vrijdag 17 april 2020 19:00 schreef ipa84 het volgende:
[..]
Dit sommige hier hebben niet door als je de winstmarges vergroot in de horeca maar ook in winkels om dit soort omzetverliezen te compenseren dat je gerust alle prijzen keer 4 of 5 kan doen. Ben benieuwt hoeveel er dan gaan lopen janken dat alles te duur is.
In die bioscoop zitten mensen achter je dan alsnog in je nek te hijgen. Attractiepark 1 bezoeker per karretje?quote:Op vrijdag 17 april 2020 19:47 schreef Markesh het volgende:
Gaat leuk worden straks.
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Maak van die worden case scenario's maar de realiteit.quote:Op vrijdag 17 april 2020 19:52 schreef falling_away het volgende:
[..]
De soep wordt niet zo heet gegeten. Binnen nu en een paar maanden is er medicatie/vaccinatie beschikbaar en is dit niet meer van toepassing. Dit zijn worse case scenarios, waar velen nogal op lijken te geilen.
Sneue opmerking.quote:Op vrijdag 17 april 2020 19:52 schreef falling_away het volgende:
[..]
De soep wordt niet zo heet gegeten. Binnen nu en een paar maanden is er medicatie/vaccinatie beschikbaar en is dit niet meer van toepassing. Dit zijn worse case scenarios, waar velen nogal op lijken te geilen.
Misschien wel om en om rijen in de bioscoop. Achter iedere "volle" rij een lege rijquote:Op vrijdag 17 april 2020 19:53 schreef MichaelScott het volgende:
[..]
In die bioscoop zitten mensen achter je dan alsnog in je nek te hijgen. Attractiepark 1 bezoeker per karretje?
Hoe ga je controleren wie samenwoont. Dat de politie het doet is 1 ding, hoop toch niet dat je dit ook moet gaan aantonen in een bioscoop of pretpark.quote:Op vrijdag 17 april 2020 20:01 schreef Markesh het volgende:
[..]
Misschien wel om en om rijen in de bioscoop. Achter iedere "volle" rij een lege rij
Attractiepark misschien meerdere leden van 1 gezin en ook om en om
ik snap die opmerking wel. dit topic is een stuk rustiger sinds blijkt dat de ic capaciteit het redt en de piek geweest lijkt te zijn. die paniekzaaiers zie je nu niet meerquote:Op vrijdag 17 april 2020 19:58 schreef _I het volgende:
[..]
Sneue opmerking.
Het zijn hele reeële scenario's. Zeggen dat er in een paar maanden een vaccin/medicijn is een droom. Het zou heel mooi zijn als het lukt, maar de kans is groter dat het niet zo is.
Dus tref je voorbereidingen. Het zou naïef zijn om stil te zitten tot er een vaccin is.
Ziet er prima uit wmb.quote:Op vrijdag 17 april 2020 19:47 schreef Markesh het volgende:
Gaat leuk worden straks.
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Heeft het nooit gehad.quote:
Ah, maatregelen hebben effect en dus is er snel een vaccin. Got it.quote:Op vrijdag 17 april 2020 20:03 schreef schoonmams het volgende:
[..]
ik snap die opmerking wel. dit topic is een stuk rustiger sinds blijkt dat de ic capaciteit het redt en de piek geweest lijkt te zijn. die paniekzaaiers zie je nu niet meer
Tja, een hele groep mensen wegzetten als paniekzaaiers is net zo sneu.quote:Op vrijdag 17 april 2020 20:03 schreef schoonmams het volgende:
[..]
ik snap die opmerking wel. dit topic is een stuk rustiger sinds blijkt dat de ic capaciteit het redt en de piek geweest lijkt te zijn. die paniekzaaiers zie je nu niet meer
Whahaha. Zie ineens een inval in een bioscoop voor me, omdat er 2 "vreemden" naast elkaar zitten op een date.quote:Op vrijdag 17 april 2020 20:04 schreef Markesh het volgende:
[..]
Hoe ga je controleren wie samenwoont. Dat de politie het doet is 1 ding, hoop toch niet dat je dit ook moet gaan aantonen in een bioscoop of pretpark.
Via de app
Onzin.quote:Op vrijdag 17 april 2020 20:03 schreef schoonmams het volgende:
[..]
je hoeft niet mee te posten om mee te lezenquote:Op vrijdag 17 april 2020 20:07 schreef Markesh het volgende:
[..]
Onzin.
Ten eerste heb ik jou hier nog nooit gezien en ten tweede zijn er nog heel veel users van het begin
Het beeld dat dit kabinet de boel wel lekker aan het besturen is aangaande COVID-19 brokkelt in rap tempo af.quote:Op vrijdag 17 april 2020 19:40 schreef THEFXR het volgende:
[..]
echt weer de overheid. langzaam gedoe door teveel overleggen
quote:Op vrijdag 17 april 2020 20:06 schreef _I het volgende:
[..]
Tja, een hele groep mensen wegzetten als paniekzaaiers is net zo sneu.
Dit is een discussieforum. En alle mensen die de eerste 100 delen in dit topic paniekzaaiers zijn genoemd, kregen gelijk.
Elke keer dat je post over de users en niet het onderwerp, zit je aan de sneue kant van het leven.
En het is rustig omdat er geen onzekerheden meer zijn. Men weet waar men aan toe is en wat er komende dagen gaat gebeuren. Niet omdat mensen hier kwamen geilen op ellende. Ziek als je zo denkt.
Blijkbaar lees je dan niet goed meequote:Op vrijdag 17 april 2020 20:08 schreef schoonmams het volgende:
[..]
je hoeft niet mee te posten om mee te lezen
Ach kom op man lees de meeste reacties hier.. de meesten geilen letterlijk op slecht nieuws, aangevoerd door die BNW'er die constant op zoek is naar het nieuwste negatieve nieuwsbericht. Als een bericht ook maar enigszins positief is wordt het hier afgeschoten.quote:Op vrijdag 17 april 2020 19:58 schreef _I het volgende:
[..]
Sneue opmerking.
Het zijn hele reeële scenario's. Zeggen dat er in een paar maanden een vaccin/medicijn is een droom. Het zou heel mooi zijn als het lukt, maar de kans is groter dat het niet zo is.
Dus tref je voorbereidingen. Het zou naïef zijn om stil te zitten tot er een vaccin is.
Zie sowieso weinig paniekzaaiers, dus hoe je daar bij komt?quote:Op vrijdag 17 april 2020 20:03 schreef schoonmams het volgende:
[..]
Posten om te posten.quote:Op vrijdag 17 april 2020 20:11 schreef Lavenderr het volgende:
[..]
Zie sowieso weinig paniekzaaiers, dus hoe je daar bij komt?
Het zou zo maar eens kunnen.quote:Op vrijdag 17 april 2020 20:02 schreef _I het volgende:
[..]
Hoe ga je controleren wie samenwoont. Dat de politie het doet is 1 ding, hoop toch niet dat je dit ook moet gaan aantonen in een bioscoop of pretpark.
Is er nooit geweest. Achteraf te laat gereageerd en nu te langzaam met een exit strategie. Alleen luisteren naar het omt nu en niet naar andere adviseurs. Land, maatschappij en economie gaan daardoor nu naar de klote.quote:Op vrijdag 17 april 2020 20:08 schreef Oostwoud het volgende:
[..]
Het beeld dat dit kabinet de boel wel lekker aan het besturen is aangaande COVID-19 brokkelt in rap tempo af.
Dat zou je zeggen. Ik las echter diverse lofzangen over 'staatsman' Rutte in onze media.quote:Op vrijdag 17 april 2020 20:13 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Is er nooit geweest. Achteraf te laat gereageerd en nu te langzaam met een exit strategie. Alleen luisteren naar het omt nu en niet naar andere adviseurs. Land, maatschappij en economie gaan daardoor nu naar de klote.
Had niet gehoeven zeg maar.
Moet toch iets om in de top 500 te blijven.quote:
Joh, echt?quote:Op vrijdag 17 april 2020 20:10 schreef falling_away het volgende:
[..]
Ach kom op man lees de meeste reacties hier.. de meesten geilen letterlijk op slecht nieuws, aangevoerd door die BNW'er die constant op zoek is naar het nieuwste negatieve nieuwsbericht. Als een bericht ook maar enigszins positief is wordt het hier afgeschoten.
Waarom zou asociaal volk zich wel iets aantrekken van deze nieuwe regels? Dat deden ze voor deze situatie ook al niet.quote:Op vrijdag 17 april 2020 20:14 schreef Jor_Dii het volgende:
Ik zie enkel voordelen van die nieuwe indelingen eerlijk gezegdminder last van asociaal volk
Als alles twee keer zo duur wordt vind ik het toch minder hoorquote:Op vrijdag 17 april 2020 20:14 schreef Jor_Dii het volgende:
Ik zie enkel voordelen van die nieuwe indelingen eerlijk gezegdminder last van asociaal volk
dat waren betaalde posters door de regeringquote:Op vrijdag 17 april 2020 20:14 schreef Oostwoud het volgende:
[..]
Dat zou je zeggen. Ik las echter diverse lofzangen over 'staatsman' Rutte in onze media.
Je wordt bij overtreding natuurlijk gewoon de gelegenheid uitgebonjourd.quote:Op vrijdag 17 april 2020 20:16 schreef MichaelScott het volgende:
[..]
Waarom zou asociaal volk zich wel iets aantrekken van deze nieuwe regels? Dat deden ze voor deze situatie ook al niet.
Heb ze bijna allemaal gelezen. En heb geen emoties bij wat ik lees.quote:Op vrijdag 17 april 2020 20:10 schreef falling_away het volgende:
[..]
Ach kom op man lees de meeste reacties hier.. de meesten geilen letterlijk op slecht nieuws, aangevoerd door die BNW'er die constant op zoek is naar het nieuwste negatieve nieuwsbericht. Als een bericht ook maar enigszins positief is wordt het hier afgeschoten.
"Buiten" speelt dus maar een hele kleine rol! Goed nieuws in mijn ogen.quote:Results: Three hundred and eighteen outbreaks with three or more cases were identified,involving 1245confirmed cases in 120 prefectural cities. We divided the venues in which the outbreaks occurred into six categories: homes, transport, food,entertainment, shopping,and miscellaneous. Among the identified outbreaks, 53·8% involved three cases, 26·4% involved four cases, and only 1·6%involved ten or more cases. Home outbreaks were the dominant category(254 of 318outbreaks; 79·9%), followed by transport (108; 34·0%; note that many outbreaks involved more than one venue category). Most homeoutbreaks involved three to five cases. We identified only a single outbreak in an outdoor environment, which involved two cases. Conclusions: All identified outbreaks of three or more cases occurred in an indoor environment, which confirms that sharing indoor space is a major SARS-CoV-2 infection risk.
Link
Brrr!quote:Op vrijdag 17 april 2020 20:12 schreef Markesh het volgende:
[..]
Het zou zo maar eens kunnen.
Misschien gaan ze werken met een pasje..
Mijn interesse zwakt ook wat af hoor. Uiteindelijk steeds hetzelfde nieuws...quote:Op vrijdag 17 april 2020 20:15 schreef Zeroku het volgende:
[..]
Moet toch iets om in de top 500 te blijven.
NL mediaquote:Op vrijdag 17 april 2020 20:14 schreef Oostwoud het volgende:
[..]
Dat zou je zeggen. Ik las echter diverse lofzangen over 'staatsman' Rutte in onze media.
Welnee. Men staart zich blind op het staatsmanschap en negeert de keiharde cijfers, waaruit blijkt dat wij het relatief gezien bij de slechtste landen ter wereld horen.quote:Op vrijdag 17 april 2020 20:24 schreef Jed1Gam het volgende:
Ik denk dat Rutte er toch niet zo ongeschonden uit gaat komen, uit deze crisis. je ziet nu al dat hij alles op alles zet om de macht te bewaren.
Er hoeft maar 1 slimme politicus te zijn die daar op in speelt, en dan kan alles zo weer omslaan.
Je kan hem toch niet serieus nemen. Maar ik moet toch wel lachen om de partij schijt die hij heeft. Echt in alles het tegenovergestelde van Rutte.quote:
Goed verdiendquote:Op vrijdag 17 april 2020 20:17 schreef THEFXR het volgende:
[..]
dat waren betaalde posters door de regering
En vooral voorspelbaar, dat maakt het wat minder spannend allemaal.quote:Op vrijdag 17 april 2020 20:22 schreef banaantjeEE het volgende:
[..]
Mijn interesse zwakt ook wat af hoor. Uiteindelijk steeds hetzelfde nieuws...
Precies dat. Als PVDA stemmer heb ik soms weleens mijn irritaties geuit over Rutte, maar wat ben ik blij dat wij zo'n iemand als (minister) president hebben in dit land.quote:Op vrijdag 17 april 2020 20:27 schreef HarrieKeen het volgende:
[..]
Je kan hem toch niet serieus nemen. Maar ik moet toch wel lachen om de partij schijt die hij heeft. Echt in alles het tegenovergestelde van Rutte.
Denk dat je het tekort aan IC bedden niet kan linken aan een pandemie.quote:Op vrijdag 17 april 2020 20:35 schreef Jed1Gam het volgende:
Rutte (VVD) heeft natuurlijk wel de zorg uitgedund en is daarna (nog onzichtbaar), door de mand gevallen met te weinig IC bedden.
Soort Trumpje light
Wat.. Lady Gaga die over Hugo de Jonge twitterttwitter:ladygaga twitterde op vrijdag 17-04-2020 om 19:55:37Thank you Netherlands & @hugodejonge for your support for a #COVID19 vaccine and to @WHO! Global citizens hope that the Netherlands will also continue to support @gavi and that other countries will follow your example and contribute to @CEPIvaccines 🙏 reageer retweet
Tsjah. Ook dat is maar net hoe je statistiek wil interpreteren. Je kan het ook zien dat het een positief punt is dat onze ouderen hier zo oud worden. Dat ze daardoor wat minder kans hebben met een virus als dit is een ander verhaal.quote:Op vrijdag 17 april 2020 20:26 schreef Confetti het volgende:
[..]
Welnee. Men staart zich blind op het staatsmanschap en negeert de keiharde cijfers, waaruit blijkt dat wij het relatief gezien bij de slechtste landen ter wereld horen.
Slechtste landen?quote:Op vrijdag 17 april 2020 20:26 schreef Confetti het volgende:
[..]
Welnee. Men staart zich blind op het staatsmanschap en negeert de keiharde cijfers, waaruit blijkt dat wij het relatief gezien bij de slechtste landen ter wereld horen.
Interessant, zou het zo zijn dat ze dan besmet raken door een gemuteerde variant en omdat ze al antistoffen hebben ze ook minder ziek worden?quote:Op vrijdag 17 april 2020 21:19 schreef mazaru het volgende:
[ afbeelding ]
South Korea's Centers for Disease Control and Prevention (KCDC) reported Friday that 2.1% of recovered coronavirus patients have retested positive.
Out of 7,829 patients who recovered from Covid-19 and were released from isolation, 163 retested positive.
It is currently unclear why patients could be retesting positive and the phenomena is being reviewed by the government.
Most experts think it's unlikely that somebody will be reinfected right after recovering. It's possible that issues with testing – or varying amounts of viral RNA in the body, which the tests look for – could explain why people tested positive after testing negative.
KCDC reports that the positive tests came back between 24 hours and 35 days, but the average was around 13.5 days following release from isolation.
Out of 137 cases the KCDC observed, 43.9% showed mild symptoms.
Samples were taken from 28 of the cases that retested positive and so far six samples did not cultivate the virus.
Examination of the 22 other samples is ongoing.
https://edition.cnn.com/w(...)ink&utm_source=twCNN
Volledig mee eens.quote:Op vrijdag 17 april 2020 20:42 schreef _I het volgende:
[..]
Denk dat je het tekort aan IC bedden niet kan linken aan een pandemie.
Zo het ook heel raar vinden als men dit zou gebruiken om de uitgaven in de zorg te bediscussiëren.
Het vraagstuk op zichzelf is al voldoende om een hele grote groep mensen aan te pakken. Er is bewust gekozen voor een bepaalde strategie, die straks wel eens funest kan zijn geweest voor alle ouderen in verzorgingstehuizen.
De arrogantie van het RIVM tot 5 maart was stuitend. De stoïcijnse houding van Bruins was om te huilen. De adviezen van het OMT die verre van wetenschappelijk waren, maar vooral politiek gedreven, pijnlijk.
Zo'n van Dissel die zegt dat hij gaat kijken of de wetenschap wat anders gaat zeggen als de schaarste over zou zijn. Dan bedrijf je geen wetenschap, maar dek je je eigen fouten af over het politieke theater heen.
Het is een bloedbad van voor naar achter en nog steeds hebben ze geen idee wat te doen. Als het morgen weer koud wordt en mensen worden weer naar binnen gedreven, staan we weer waar we twee weken geleden stonden.
Apathie.
Dit virus heeft nog jaren studie nodig om het te gaan begrijpen lijkt het wel.quote:Op vrijdag 17 april 2020 21:22 schreef Zwansen het volgende:
[..]
Interessant, zou het zo zijn dat ze dan besmet raken door een gemuteerde variant en omdat ze al antistoffen hebben ze ook minder ziek worden?
En toch is er iets vreemds aan de hand met dit virus. En het lijkt net of we niet snappen wat het precieze is.quote:Op vrijdag 17 april 2020 21:19 schreef mazaru het volgende:
[ afbeelding ]
South Korea's Centers for Disease Control and Prevention (KCDC) reported Friday that 2.1% of recovered coronavirus patients have retested positive.
Out of 7,829 patients who recovered from Covid-19 and were released from isolation, 163 retested positive.
It is currently unclear why patients could be retesting positive and the phenomena is being reviewed by the government.
Most experts think it's unlikely that somebody will be reinfected right after recovering. It's possible that issues with testing – or varying amounts of viral RNA in the body, which the tests look for – could explain why people tested positive after testing negative.
KCDC reports that the positive tests came back between 24 hours and 35 days, but the average was around 13.5 days following release from isolation.
Samples were taken from 28 of the cases that retested positive and so far six samples did not cultivate the virus.
twitter:efrostee twitterde op vrijdag 17-04-2020 om 19:15:15Almost no masks and no regard for social distancing guidelines outside of the Governor's Residence. @MPRnews https://t.co/8aMLHSHYzA reageer retweet
Nou, ik probeer het nieuws wel van meerdere kanten te bekijken en daar komt zo nu en dan ook berichtgeving die kan worden aangeduid als 'complottheorie' bij kijken.quote:Op vrijdag 17 april 2020 20:10 schreef falling_away het volgende:
[..]
Er is zoveel wat we niet snappen aan dit virus. Dat zegt ook zo'n beetje iedereen.quote:Op vrijdag 17 april 2020 21:29 schreef HetDonkertAan het volgende:
[..]
En toch is er iets vreemds aan de hand met dit virus. En het lijkt net of we niet snappen wat het precieze is.
Het gaat om banen. In dat land ben je in zo'n crisis zo ongeveer overgeleverd aan de Goden als je in de economische onderklasse zit. Dat gaat echt nog een enorm probleem geven daar.quote:Op vrijdag 17 april 2020 21:31 schreef mazaru het volgende:
En ondertussen in Amerika...twitter:efrostee twitterde op vrijdag 17-04-2020 om 19:15:15Almost no masks and no regard for social distancing guidelines outside of the Governor's Residence. @:MPRnews https://t.co/8aMLHSHYzA reageer retweet
quote:bron: nu.nl 17apr22 18u26: de 7 APP's
Het ministerie van Volksgezondheid, Welzijn en Sport heeft vrijdag bekendgemaakt welke apps mogelijk ingezet gaan worden in de strijd tegen het coronavirus. De initiatiefnemers achter de zeven apps gaan zich dit weekend aan het Nederlandse publiek presenteren, waarna het kabinet volgende week definitief besluit welke apps worden ingezet.
Nou 's kijken wat de Minister ter harte gaat nemen..... hert resultaat van een enthousiast 30 uur durende APP'aton of toch maar even goed weer nadenken wat men ook al weer wilt bereiken en of dat anders niet beter kan worden gewaarborgd. Wie wakker blijft.... krijgt cookies.quote:bron: nu.nl 17apr22 19u55: tekentafel
Een deel van de experts die de afgelopen dagen betrokken was bij het terugbrengen van tientallen ideeën voor corona-apps tot enkele concrete voorstellen, neemt afstand van de lijst van zeven apps die het kabinet vrijdag presenteerde. De critici roepen het kabinet op om terug te gaan naar de tekentafel.
Ik weet ondertussen dat de benaming 'coronavirus' eigenlijk heel breed gedragen kan worden. Verschillende verkoudheidsvirussen worden ook als coronavirus aangeduid.quote:Op vrijdag 17 april 2020 21:35 schreef Grrrrrrrr het volgende:
[..]
Er is zoveel wat we niet snappen aan dit virus. Dat zegt ook zo'n beetje iedereen.
Dat het wél ouderen maar juist geen jonge kinderen velt om eens te beginnen. Dat is erg vreemd, doorgaans zijn het juist kinderen die erg vatbaar blijken voor nieuwe virussen.
Waarom er zo'n groot verschil is in ziektebeeld is een ander. Dat laat zich niet alleen verklaren door onderliggende ziektes.
Dus ze waren al ziek geweest, genezen verklaard d.m.v. negatieve tests en dan alsnog gemiddeld 2 weken (!) na die negatieve tests opnieuw positief. En opnieuw ziek, als ik het goed begrijp. (43% milde symptomen, en de rest? Niet ziek of juist ernstiger?)quote:Op vrijdag 17 april 2020 21:19 schreef mazaru het volgende:
[ afbeelding ]
Bron graag... voor dat iedereen.... maar mag terzijde.quote:Op vrijdag 17 april 2020 21:35 schreef Grrrrrrrr het volgende:
[..]
Er is zoveel wat we niet snappen aan dit virus. Dat zegt ook zo'n beetje iedereen.
Dat het wél ouderen maar juist geen jonge kinderen velt om eens te beginnen. Dat is erg vreemd, doorgaans zijn het juist kinderen die erg vatbaar blijken voor nieuwe virussen.
Waarom er zo'n groot verschil is in ziektebeeld is een ander. Dat laat zich niet alleen verklaren door onderliggende ziektes.
Er kunnen ook aardig wat verkeerde testresultaten zijn...quote:Op vrijdag 17 april 2020 21:19 schreef mazaru het volgende:
[ afbeelding ]
Volgens mij kunnen we hier gewoon praten zonder elke eigen hersenscheet met een externe bron te verantwoorden.quote:Op vrijdag 17 april 2020 21:48 schreef Vallon het volgende:
[..]
Bron graag... voor dat iedereen.... maar mag terzijde.
Doet mijn vertrouwen wel goed om te weten dat het haastig in elkaar gezet wordt in een weekendje.quote:Op vrijdag 17 april 2020 21:37 schreef Vallon het volgende:
Er zijn 7 APPS's geselecteerd die (over)morgen worden gepresenteerd, tevens stellen experts, betrokken bij de selectie, dat het voorstel terug moet naar de tekentafel.
[..]
[..]
Nou 's kijken wat de Minister ter harte gaat nemen..... hert resultaat van een enthousiast 30 uur durende APP'aton of toch maar even goed weer nadenken wat men ook al weer wilt bereiken en of dat anders niet beter kan worden gewaarborgd. Wie wakker blijft.... krijgt cookies.
Jammer dat mijn "CGIC Covid19-GameInCloud" wannabe inzending het niet op tijd gered heeft:
a) Get2Covid19: target jezelf en verzamel de contacten
b) Vote4Covid19: zoek zoveel mogelijk Covid19 targets
Tweede ronde Knock-Out of mogelijk Game-Over.
Er zijn ook wel mensen die langere tijd last hebben van de griep dus heel vreemd is het niet.quote:Op vrijdag 17 april 2020 21:47 schreef Jane het volgende:
[..]
Dus ze waren al ziek geweest, genezen verklaard d.m.v. negatieve tests en dan alsnog gemiddeld 2 weken (!) na die negatieve tests opnieuw positief. En opnieuw ziek, als ik het goed begrijp. (43% milde symptomen, en de rest? Niet ziek of juist ernstiger?)
Hoe het ook zit, het is sowieso een virus met allerlei eigenschappen die de bestrijding moeilijk maken. Ik weet niet wat erger is, dat je geen immuniteit opbouwt of dat het in je lichaam blijft sluimeren om nog eens toe te slaan. Mensen die er van uitgaan dat ze genezen en immuun zijn, zijn dan dus kennelijk ook weer besmettelijk. Lekker dan.
Dat je lang(er dan gemiddeld) ziek bent niet, maar toch wel dat je tussendoor denkt genezen te zijn en een test dat ook bevestigt. Ik heb dat over de gewone griep nog nooit gehoord.quote:Op vrijdag 17 april 2020 21:52 schreef Stokkie_ het volgende:
[..]
Er zijn ook wel mensen die langere tijd last hebben van de griep dus heel vreemd is het niet.
nu niet meer inderdaadquote:Op vrijdag 17 april 2020 20:11 schreef Lavenderr het volgende:
[..]
Zie sowieso weinig paniekzaaiers, dus hoe je daar bij komt?
1.5 is een richtlijn, hier in Zwitserland is het 2m. Sta je 5cm van elkaar maar niet in elkaars richting is kans klein, sta je 3m van elkaar, maar na elkaar toe en 1 niest met corona is de kans groter. Praten kans weer kleiner.quote:Op vrijdag 17 april 2020 21:27 schreef VacaLoca het volgende:
Is het nou trouwens al eens beter bekend of de 1,5m alleen tegen besmetting via hoesten of niezen is of kan je besmet raken via de luchtstroom van iemands gewone ademhaling en spreken?
Ofwel is naar iemand toe gericht praten binnen 1,5m al een mogelijke besmetting?
Ik zou het risico zo min mogelijk nemen. Bij praten komen er al snel druppeltjes mee.quote:Op vrijdag 17 april 2020 21:27 schreef VacaLoca het volgende:
Is het nou trouwens al eens beter bekend of de 1,5m alleen tegen besmetting via hoesten of niezen is of kan je besmet raken via de luchtstroom van iemands gewone ademhaling en spreken?
Ofwel is naar iemand toe gericht praten binnen 1,5m al een mogelijke besmetting?
Het lukt mensen slecht om goed te luisteren idd.quote:Op vrijdag 17 april 2020 22:01 schreef Jed1Gam het volgende:
Massahysterie is nu wel aan de gang, vraag maar de plaatselijke psychiater.
Gewoon zo ver mogelijk bij anderen uit de buurt blijven en klauwen wassen.quote:Op vrijdag 17 april 2020 22:07 schreef _I het volgende:
[..]
Het lukt mensen slecht om goed te luisteren idd.
Virus verspreid zich via grote druppels van hoesten en niezen die gelijk naar de grond storten.
"Slechte" mondkapjes werken niet, want die laten minuscule druppeltjes door.
Zijn die kleine druppels er nou wel of niet?
Je zou er langzaam van doordraaien als je er logica in probeert te zoeken.
Een ingewikkeld of onbegrijpelijk probleem moet je willen ontleden en opsplitsen.quote:Op vrijdag 17 april 2020 21:29 schreef HetDonkertAan het volgende:
[..]
En toch is er iets vreemds aan de hand met dit virus. En het lijkt net of we niet snappen wat het precieze is.
En zo mis je dus alle interne tegenstellingen.quote:Op vrijdag 17 april 2020 22:08 schreef Grrrrrrrr het volgende:
[..]
Gewoon zo ver mogelijk bij anderen uit de buurt blijven en klauwen wassen.
mocht ook terzijde.... was sws niet persoonlijk bedoeld.. Ik wordt soms wat kriegelig wanneer ik argumentatie lees met "iedereen" en ben dan benieuwd waarop dat als vaststelling gebaseerd zou zijn. OK.quote:Op vrijdag 17 april 2020 21:52 schreef HetDonkertAan het volgende:
[..]
Volgens mij kunnen we hier gewoon praten zonder elke eigen hersenscheet met een externe bron te verantwoorden.
Een kamer delen met iemand valt dan ook niet bepaald onder 'zoveel mogelijk afstand houden'quote:Op vrijdag 17 april 2020 22:08 schreef _I het volgende:
[..]
En zo mis je dus alle interne tegenstellingen.
Handenwassen zorgt er niet voor dat de adem van een ander tegenhoudt waar je een kamer mee deelt.
Zoveel mogelijk sluit het niet uit. Nondiscussie.quote:Op vrijdag 17 april 2020 22:11 schreef Grrrrrrrr het volgende:
[..]
Een kamer delen met iemand valt dan ook niet bepaald onder 'zoveel mogelijk afstand houden'
Ik weet niet welke kuif je bedoelt.quote:Op vrijdag 17 april 2020 19:38 schreef Vallon het volgende:
[..]
TrumpDidIt2 en er zit nog zo'n kuif in onze kamer die vooral op angst en onbehagen cultiveert.
Dat is goed want iedereen moet zich vertegenwoordigd voelen.
Nee, maar het is je beste manier om de kans op besmetting te verminderen.quote:Op vrijdag 17 april 2020 22:14 schreef _I het volgende:
[..]
Zoveel mogelijk sluit het niet uit. Nondiscussie.
De beste manier is om niet ziek te worden en voor altijd alleen thuis te blijven.quote:Op vrijdag 17 april 2020 22:16 schreef Grrrrrrrr het volgende:
[..]
Nee, maar het is je beste manier om de kans op besmetting te verminderen.
"Mondkapjes zorgen juist voor onveiligheid" want je kan de voorkant later aanraken waar het virus kan zitten.quote:Op vrijdag 17 april 2020 22:07 schreef _I het volgende:
[..]
Het lukt mensen slecht om goed te luisteren idd.
Virus verspreid zich via grote druppels van hoesten en niezen die gelijk naar de grond storten.
"Slechte" mondkapjes werken niet, want die laten minuscule druppeltjes door.
Zijn die kleine druppels er nou wel of niet?
Je zou er langzaam van doordraaien als je er logica in probeert te zoeken.
Ik vind dat je gelijk hebt.quote:Op vrijdag 17 april 2020 22:08 schreef Vallon het volgende:
[..]
Een ingewikkeld of onbegrijpelijk probleem moet je willen ontleden en opsplitsen.
Het vreemde is vooral de wijze hoe de samenleving er zo krampachtig op (over)reageert ipv de feiten onder ogen te willen zien en die aan te lopen.
Zelfs als iedereen in kort tijdbestek wordt besmet zal het gros weinig bemerken, een "kwetsbare" groep het wat zwaarder zal ondervinden met eventuele restgevolgen en een klein gedeelte daarvan (het nu of sws wat later) het niet overleven. Klein hier is 100-200K mensen, het gros 14M mensen, en de kwetsbare groep ruwweg 3M mensen.
NB: NOFI en ik weet/ken helaas de intrieste verhalen dat het maar jezelf of een geliefde zal (be)treffen.
Als het niet zo tragisch was, zou je er een mooi stuk cabaret over schrijven.quote:Op vrijdag 17 april 2020 22:21 schreef Smack10 het volgende:
[..]
"Mondkapjes zorgen juist voor onveiligheid" want je kan de voorkant later aanraken waar het virus kan zitten.
Maar zonder mondkap komt het virus dan gelijk in je gezicht, maar goed.
Nee, maar de argumentatie van de zogenaamde experts elke avond in de late night shows.quote:Op vrijdag 17 april 2020 22:23 schreef _I het volgende:
[..]
Als het niet zo tragisch was, zou je er een mooi stuk cabaret over schrijven.
Voor we persoonlijk wordenquote:Op vrijdag 17 april 2020 22:11 schreef Vallon het volgende:
[..]
mocht ook terzijde.... was sws niet persoonlijk bedoeld.. Ik wordt soms wat kriegelig wanneer ik argumentatie lees met "iedereen" en ben dan benieuwd waarop dat als vaststelling gebaseerd zou zijn. OK.
Eens..quote:Op vrijdag 17 april 2020 22:24 schreef Smack10 het volgende:
[..]
Nee, maar de argumentatie van de zogenaamde experts elke avond in de late night shows.
Als dit gezegd wordt met mondkapjes, is er ook niemand die tegenargument inbrengt zoals ik net deed.
Dat vind ik op zich niet zo heel vreemd.quote:Op vrijdag 17 april 2020 22:26 schreef _I het volgende:
[..]
Eens..
De stelligheid waarmee men in het begin karakters van de ziekte gaf..
.. en nu allemaal zeggen "het is een nieuw virus waar we niets van weten."
Vragen bij technische briefings, waarbij men echt verontwaardigd werd aangekeken voor twijfel en vragen.
Nu buitelen ze over elkaar heen over dezelfde vragen, hoewel er toen nog veel minder rust was dan nu.
Het gaat maar door ook.
Gekke metafoor, ik zou dan eerder als vergelijking zeggen dat je ze het water laat drinken terwijl je ze bemoedigend aanspreekt, al roepende naar de buren dat er niets aan de hand is. En de koeien vallen 1 voor 1 dood neer.quote:Op vrijdag 17 april 2020 22:28 schreef HetDonkertAan het volgende:
[..]
Dat vind ik op zich niet zo heel vreemd.
Als de boer ziet dat er gif in de waterbak zit haalt hij eerst zijn koeien bij die waterput weg alvorens die koeien (tot zover dat mogelijk is) duidelijk in te lichten over wat er precies gaande is en het hoe en waarom ze niet meer bij die waterput kunnen.
Ik heb bij Rutte het idee dat hij wil dat niet iedereen zomaar weer ineens de hort op gaat.quote:Op vrijdag 17 april 2020 22:27 schreef Jed1Gam het volgende:
Bij Rutte merk je ook al de hysterie, hij denkt dat ik iemand kan besmetten met een tennisbal. Afstand houden, terug in je hok!
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |