Jensen zou het nog slechter doen denk ik. Heb er de afgelopen tijd wat fragmenten van gezien en hij komt echt over als iemand die bijkans psychotisch is.quote:
Heuj ik heb de oplossing. IEDEREEN die niet in risicogroep valt moet morgen samenkomen en met z'n allen van links naar rechts, beetje bier smijten over elkaar..quote:Op vrijdag 17 april 2020 19:11 schreef VacaLoca het volgende:
[..]
Och dat valt wel mee joh. Vierdaagse vier je voornamelijk alleen of in kleine groepen thuis
onze Nederlandse Alex Jonesquote:Op vrijdag 17 april 2020 19:15 schreef Grrrrrrrr het volgende:
[..]
Jensen zou het nog slechter doen denk ik. Heb er de afgelopen tijd wat fragmenten van gezien en hij komt echt over als iemand die bijkans psychotisch is.
De samenwerkende bedrijven mikken op een productiecapaciteit van zo’n 500.000 mondkapjes per dag aan het eind van april.quote:Op vrijdag 17 april 2020 19:13 schreef DireStraits7 het volgende:
[..]
[..]
https://www.trouw.nl/binn(...)pjes-maken~bc112530/
Ik leg die van mij wel in de bunker, nul bereikquote:Op vrijdag 17 april 2020 19:12 schreef _I het volgende:
[..]
Vooral mensen in de zorg, die door het werk veel in contact komen met risicogevallen.
Maar ja, hebben mensen in het ziekenhuis/verpleegtehuis een telefoon naast zich liggen? Of kan je daar omheen werken? En in hoeverre beïnvloed dat de verspreiding.
Haha, idd, zoveel vragen. Ze zullen het vast allemaal ondervangen en afdekken.
quote:Op vrijdag 17 april 2020 19:15 schreef VacaLoca het volgende:
[..]
Heuj ik heb de oplossing. IEDEREEN die niet in risicogroep valt moet morgen samenkomen en met z'n allen van links naar rechts, beetje bier smijten over elkaar..
Daarna allemaal twee/drie weken in Quarantaine.
BAM Groepsimmuniteit! Ouderen beschermd. Klaar.
in de tussentijd importeren wat mogelijk is.quote:Op vrijdag 17 april 2020 19:16 schreef _I het volgende:
[..]
De samenwerkende bedrijven mikken op een productiecapaciteit van zo’n 500.000 mondkapjes per dag aan het eind van april.
Dat zijn er dus 3,5 mln per week.
We verbruiken er nu 4,5 mln per week.
En dan zijn er zat tekorten.
Dus nee, we zijn er dus nog lang niet.
Er moeten minimaal 50 mln (ik roep maar wat) per week van de band rollen de komende maanden/jaren wil je het goed doen.
OMT= 80% RIVM, dus dan weet je het wel, Wilders wilden invoeren dat daar ook WHO experts werden geraadpleegd.quote:Op vrijdag 17 april 2020 19:16 schreef Kyran het volgende:
[..]
Ik leg die van mij wel in de bunker, nul bereik
Op veel afdelingen mag je niet eens je telefoon bij je hebben. Bij ons zijn ze daar best soepel in, want wij hebben relatief veel "downtime" waar wij even op FOK! kunnen posten
Niks is ook 100% "fool proof", dus daarom moeten wij denk ik naar meerdere oplossingen zoeken en die allemaal tegelijk inzetten.
Daarnaast ben ik van mening dat wij echt moeten ophouden met alleen naar OMT/RIVM te luisteren. Volgens mij weten wij nog steeds niet eens precies wie er [b]allemaal /b] in het OMT zitten, maar ondertussen besturen die lui wel ons land en krijgt de Tweede Kamer bizar weinig inzicht in hoe alles verloopt.
Nu moet dit niet gelezen worden als dat wij niet naar deskundigen moeten luisteren, maar ik hoop toch dat wij meer deskundigen hebben dan alleen die paar lui bij het RIVM en het OMT. Dit zijn te belangrijke onderwerpen, discussies en belissingen om bij een relatief kleine groep neer te leggen.
Prima, en zo moet het dus. Ondertussen inderdaad proberen zoveel mogelijk in te kopen, waar je kan grondstoffen inslaan etc. Aandacht moet veel meer naar dit soort dingen gaan, niet alleen van de regering, maar ook van de Tweede Kamer.quote:Op vrijdag 17 april 2020 19:13 schreef DireStraits7 het volgende:
[..]
[..]
https://www.trouw.nl/binn(...)pjes-maken~bc112530/
Mogen al die griepjes/alles moet open-roepers gewoon de volgende week weer.quote:Op vrijdag 17 april 2020 19:17 schreef Apotheose het volgende:
[..]
Maar dan zul je zien dat velen lichte klachten hebben en weer niet immuun zijn
Je denkt serieus dat dat niet allang wordt gedaan?quote:Op vrijdag 17 april 2020 19:19 schreef Kyran het volgende:
[..]
Prima, en zo moet het dus. Ondertussen inderdaad proberen zoveel mogelijk in te kopen, waar je kan grondstoffen inslaan etc. Aandacht moet veel meer naar dit soort dingen gaan, niet alleen van de regering, maar ook van de Tweede Kamer.
In plaats voor de 1090483290856940386ste keer te vragen waar de mondkapjes blijven kunnen de kamerleden ook even meedenken over oplossingen en helpen om dit soort dingen op te zetten.
Mja, genoeg is het niet, maar dan moet er dus aandacht komen voor nog eens 4-5 van dit soort chains en je komt een heel eind.quote:Op vrijdag 17 april 2020 19:16 schreef _I het volgende:
[..]
De samenwerkende bedrijven mikken op een productiecapaciteit van zo’n 500.000 mondkapjes per dag aan het eind van april.
Dat zijn er dus 3,5 mln per week.
We verbruiken er nu 4,5 mln per week.
En dan zijn er zat tekorten.
Dus nee, we zijn er dus nog lang niet.
Er moeten minimaal 50 mln (ik roep maar wat) per week van de band rollen de komende maanden/jaren wil je het goed doen.
Precies dit, daarom zou ik ook niet weten hoe een app kan werken. Bovendien is het zo dat een gemiddeld iemand veel meer dan 5 mensen op een dag treft en een app waarschijnlijk geen onderscheid maakt of je iemand alleen in het voorbij gaan treft of dat je er 15 minuten mee gesproken heeft. Dus als iedereen de app zou hebben, zou binnen no-time iedereen thuis zitten.quote:Op vrijdag 17 april 2020 19:02 schreef _I het volgende:
[..]
Als je mensen in quarantaine zet tot bijvoorbeeld 4 dagen terug, zit je al snel aan een hele grote groep mensen.
Als iedereen 5 mensen treft op een dag, die in je app een indicatie krijgen en je gebruikt 4 dagen historie, dan heb je bij elke zieke redelijk veel mensen die 14 dagen thuis moeten zitten.
Er zal dus iets van een slimmigheid moeten zijn om niet iedereen vast te zetten. Iemand 15 minuten spreken op straat is een ander risico dan met iemand 15 minuten in een auto zitten, bijvoorbeeld. Hoe maak je dat onderscheid?
Ik denk dat sommigen echt geloven dat ze bij VWS nu lekker dronken thuis zitten van de VrijMiBo.quote:Op vrijdag 17 april 2020 19:20 schreef Caland het volgende:
[..]
Je denkt serieus dat dat niet allang wordt gedaan?
Behalve dan dat van die mensen in niet tot een risicogroep behoren toch een significant deel ernstig ziek wordt, tot aan verblijf op de IC aan toe. Als je dat dan overleeft, dan ben je daarna nog een jaar aan het revalideren en dan mag je hopen dat je geen blijvende klachten overhoudt.quote:Op vrijdag 17 april 2020 19:15 schreef VacaLoca het volgende:
[..]
Heuj ik heb de oplossing. IEDEREEN die niet in risicogroep valt moet morgen samenkomen en met z'n allen van links naar rechts, beetje bier smijten over elkaar..
Daarna allemaal twee/drie weken in Quarantaine.
BAM Groepsimmuniteit! Ouderen beschermd. Klaar.
Weet zeker dat het wel gedaan wordt, maar er gaat nog steeds te weinig aandacht naar uit. Het moet actief gestimuleerd worden dat bedrijven meedenken hoe wij knelpunten moeten aanpakken etc.quote:Op vrijdag 17 april 2020 19:20 schreef Caland het volgende:
[..]
Je denkt serieus dat dat niet allang wordt gedaan?
Ik ben helemaal voor een open podium.quote:Op vrijdag 17 april 2020 19:16 schreef Kyran het volgende:
[..]
Ik leg die van mij wel in de bunker, nul bereik
Op veel afdelingen mag je niet eens je telefoon bij je hebben. Bij ons zijn ze daar best soepel in, want wij hebben relatief veel "downtime" waar wij even op FOK! kunnen posten
Niks is ook 100% "fool proof", dus daarom moeten wij denk ik naar meerdere oplossingen zoeken en die allemaal tegelijk inzetten.
Daarnaast ben ik van mening dat wij echt moeten ophouden met alleen naar OMT/RIVM te luisteren. Volgens mij weten wij nog steeds niet eens precies wie er [b]allemaal /b] in het OMT zitten, maar ondertussen besturen die lui wel ons land en krijgt de Tweede Kamer bizar weinig inzicht in hoe alles verloopt.
Nu moet dit niet gelezen worden als dat wij niet naar deskundigen moeten luisteren, maar ik hoop toch dat wij meer deskundigen hebben dan alleen die paar lui bij het RIVM en het OMT. Dit zijn te belangrijke onderwerpen, discussies en belissingen om bij een relatief kleine groep neer te leggen.
en dan is die ondernemer weer boos dat je thuis zitquote:Op vrijdag 17 april 2020 19:21 schreef andre77 het volgende:
[..]
Precies dit, daarom zou ik ook niet weten hoe een app kan werken. Bovendien is het zo dat een gemiddeld iemand veel meer dan 5 mensen op een dag treft en een app waarschijnlijk geen onderscheid maakt of je iemand alleen in het voorbij gaan treft of dat je er 15 minuten mee gesproken heeft. Dus als iedereen de app zou hebben, zou binnen no-time iedereen thuis zitten.
Maar de app wordt niet verplicht dus gaat het sowieso niet werken: waarom zou je een app gebruiken als je daardoor het risico op huisarrest neemt, wat in meer dan 99% van de gevallen loos alarm is?
Dat sowieso.quote:Op vrijdag 17 april 2020 19:17 schreef THEFXR het volgende:
[..]
in de tussentijd importeren wat mogelijk is.
Je kunt prima een tijdsduur aanbrengen in zo'n app. Evenals je op afstand kunt selecteren. Immers, de 1,5 meter kan nog steeds blijven gelden en je dus alleen gewaarschuwd hoeft te worden wanneer je binnen die 1,5 meter in contact met een besmet persoon bent geweest.quote:Op vrijdag 17 april 2020 19:21 schreef andre77 het volgende:
[..]
Precies dit, daarom zou ik ook niet weten hoe een app kan werken. Bovendien is het zo dat een gemiddeld iemand veel meer dan 5 mensen op een dag treft en een app waarschijnlijk geen onderscheid maakt of je iemand alleen in het voorbij gaan treft of dat je er 15 minuten mee gesproken heeft. Dus als iedereen de app zou hebben, zou binnen no-time iedereen thuis zitten.
Maar de app wordt niet verplicht dus gaat het sowieso niet werken: waarom zou je een app gebruiken als je daardoor het risico op huisarrest neemt, wat in meer dan 99% van de gevallen loos alarm is?
quote:Op vrijdag 17 april 2020 19:23 schreef _I het volgende:
[..]
Ik ben helemaal voor een open podium.
Maar ik wil ook graag gebruik maken van de mogelijkheden om te veranderen. Dus accepteer dat je hier minimaal 2 jaar last van heb, dan ga je je geld heel anders besteden.
Heb wel het idee dat er al veel meer hulp ingeschakeld is dan alleen het OMT. Er worden allerlei platvormen geopend met wetenschappers. Dus op zich zie ik dat wel als iets positiefs.
Maar ook hier, hoe meer mensen aan tafel, hoe meer meningen. En de meeste wetenschappers praten ook nog eens in mogelijkheden, risico's en kansen, zonder ooit in zo'n situatie te hebben gezeten. Dus elk element wat je mist in je modellen, corrumpeert ze gelijk.
Het zou veel meer een filosofische discussie moeten zijn over "doodgaan", hoe we als maatschappij willen leven met deze dreiging en waar we heen gaan (accepteren we straks wel griepdoden bijvoorbeeld.)
En in hoeverre zijn we nu onderdeel van de wereld, de EU, Duitsland en waarin zijn we nog soeverein?
Dat soort gesprekken snak ik naar. Welke talkshow organiseert een fijn bevat met wetenschappers om de toekomst te schetsen, in plaats van paniek en angst-gasten.
Reken er maar op dat er nauw contact is vanuit de overheid met deze producenten. Dat niet alles uitgestippeld voor je wordt in de media betekent niet ze bij het ministerie op hun reet zitten.quote:Op vrijdag 17 april 2020 19:23 schreef Kyran het volgende:
[..]
Weet zeker dat het wel gedaan wordt, maar er gaat nog steeds te weinig aandacht naar uit. Het moet actief gestimuleerd worden dat bedrijven meedenken hoe wij knelpunten moeten aanpakken etc.
Die hebben flink populariteit verloren bij hun achterban door hun angsthazen houding mbt covid.quote:Op vrijdag 17 april 2020 19:13 schreef Grrrrrrrr het volgende:
[..]
Daarvoor kan je al prima terecht bij de PVV en de FvD. En ja, die zijn behoorlijk populair.
Er zijn tal van plekken waarin ruim baan gegeven wordt aan dit soort discussies, zie bv. Buitenhof, maar ik heb ook al menig podcast beluisterd die dergelijke vragen adresseren. Of lees bv. een boek (De Pest van Camus schijnt nu erg populair te zijnquote:Op vrijdag 17 april 2020 19:23 schreef _I het volgende:
Dat soort gesprekken snak ik naar. Welke talkshow organiseert een fijn bevat met wetenschappers om de toekomst te schetsen, in plaats van paniek en angst-gasten.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |