abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  Moderator / Redactie Sport vrijdag 17 april 2020 @ 19:03:04 #126
416575 crew  Evenstar
Also known as Kyran or Theoden
pi_192671372
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 april 2020 18:56 schreef DireStraits7 het volgende:

[..]

Dit is echt een veel te simpele voorstelling van de complexe werkelijkheid.
Alles is complex, niemand heeft ook maar ergens verstand van, en wij mogen hier vooral geen enkele mening, discussie, kritiek, opinie of wat dan hebben volgens jou. Begint echt heel irritant te worden. Het is een forum en daar wordt gediscusseerd, dus hou AUB op met die dooddoeners.

Hebben wij mondkapjes nodig? Zet verdomme iets op om dit te regelen. Blijf niet als een dom verloren hertje in de koplampen kijken, maar ga er iets aan doen. "Wij gaan het proberen te bestellen en ons best doen om het te regelen" is GEEN oplossing. Constant dat afhankelijk gedoe.

Aandacht moet gaan naar dit soort dingen https://www.coolblue.nl/hulptroepen

Zelfs dingen regelen, onafhankelijk worden. Ik val in herhaling, maar zolang wij blijven denken in hoe dingen niet mogelijk zijn gaan wij nog HEEL lang in deze situatie blijven. Dit is geen crisis waar wij binnen een maand of twee/drie van af zijn. Dit gat veel langer duren en "save the day" oplossingen gaan op langere termijn geen effect hebben.

Dan komen er morgen 10 miljoen mondkapjes binnen en zijn die een week later weer zo goed als op? Wat gaan wij dan doen? Weer bedelen om meer? Voor een land met zoveel kennis, kunde, wijsheid, ondernemerschap, VOC-mentaliteit etc. zijn wij toch met z'n allen gigantisch hard aan het falen hoor ......
  Moderator / Redactie Sport vrijdag 17 april 2020 @ 19:03:47 #127
416575 crew  Evenstar
Also known as Kyran or Theoden
pi_192671391
quote:
10s.gif Op vrijdag 17 april 2020 19:00 schreef Caland het volgende:

[..]

Verzekeraars verzekeren bijna per definitie geen gebeurtenissen waardoor ze mogelijk in 1 klap bijna omvallen

Dus nee, wel leuk bedacht van @:thefxr
Dacht ik al, leek mij ook niet waarschijnlijk, maar wilde het niet met zo'n zekerheid zeggen.
pi_192671409
quote:
10s.gif Op vrijdag 17 april 2020 19:00 schreef Caland het volgende:

[..]

Verzekeraars verzekeren bijna per definitie geen gebeurtenissen waardoor ze mogelijk in 1 klap bijna omvallen

Dus nee, wel leuk bedacht van @:thefxr
Oh, zijn er zat die dat soort dingen wel verzekeren hoor. Maar dan gaan ze oneindig moeilijk lopen doen als er uitbetaald moet worden.

Week of wat terug nog een festival in Frankrijk wat zich verzekerd had tegen onder meer afgelasting door pandemieën. Kregen nul op rekest. Volgens de verzekeraar voldeed de pandemie niet aan de voorwaarden.

Dat is natuurlijk gelul, maar ze hopen gewoon dat ze er mee wegkomen.
"It's hard to argue against cynics - they always sound smarter than optimists because they have so much evidence on their side."
pi_192671442
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 april 2020 19:04 schreef Grrrrrrrr het volgende:

[..]

Oh, zijn er zat die dat soort dingen wel verzekeren hoor. Maar dan gaan ze oneindig moeilijk lopen doen als er uitbetaald moet worden.

Week of wat terug nog een festival in Frankrijk wat zich verzekerd had tegen onder meer afgelasting door pandemieën. Kregen nul op rekest. Volgens de verzekeraar voldeed de pandemie niet aan de voorwaarden.

Dat is natuurlijk gelul, maar ze hopen gewoon dat ze er mee wegkomen.
welke dan?
Reason is not automatic, those who deny it cannot be conquered by it, Ayn Rand
Discuseren met domme mensen verlies ik omdat ik niet genoeg ervaring heb met dom lullen.
  vrijdag 17 april 2020 @ 19:06:20 #130
147172 THEFXR
Alpha Bear
pi_192671460
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 april 2020 19:03 schreef Kyran het volgende:

[..]

Alles is complex, niemand heeft ook maar ergens verstand van, en wij mogen hier vooral geen enkele mening, discussie, kritiek, opinie of wat dan hebben volgens jou. Begint echt heel irritant te worden. Het is een forum en daar wordt gediscusseerd, dus hou AUB op met die dooddoeners.

Hebben wij mondkapjes nodig? Zet verdomme iets op om dit te regelen. Blijf niet als een dom verloren hertje in de koplampen kijken, maar ga er iets aan doen. "Wij gaan het proberen te bestellen en ons best doen om het te regelen" is GEEN oplossing. Constant dat afhankelijk gedoe.

Aandacht moet gaan naar dit soort dingen https://www.coolblue.nl/hulptroepen

Zelfs dingen regelen, onafhankelijk worden. Ik val in herhaling, maar zolang wij blijven denken in hoe dingen niet mogelijk zijn gaan wij nog HEEL lang in deze situatie blijven. Dit is geen crisis waar wij binnen een maand of twee/drie van af zijn. Dit gat veel langer duren en "save the day" oplossingen gaan op langere termijn geen effect hebben.

Dan komen er morgen 10 miljoen mondkapjes binnen en zijn die een week later weer zo goed als op? Wat gaan wij dan doen? Weer bedelen om meer? Voor een land met zoveel kennis, kunde, wijsheid, ondernemerschap, VOC-mentaliteit etc. zijn wij toch met z'n allen gigantisch hard aan het falen hoor ......
"whatever it takes" zei Rutte
pi_192671469
Voor zomers weer lijkt mij een geschikte oplossing voor de horeca om een festival approach te nemen, maar dan net wat anders.

Neem een groot plein of een festival terrein met looppaden in twee richtingen met tussen de paden tevens 1,5 meter afstand en zet per 2m2 een stoel neer met voldoende ruimte om naar looppaden te gaan.

Verder met drank en foodstands werken waar per samengestelde groep 1 iemand tegelijk mag afhalen. Dit met zo'n buzzer ding die aangeeft wanneer je kan afhalen. Bestellen doe je vanaf de tafel. Restaurant en tap personeel werkt met mondkapjes en beschermde kleding.

Dan verder voor de muziek en sfeer een dj of kleine band bijvoorbeeld en zo praat je onder genot van hapje en drankje in de zon met (live) muziek bij met elkaar.

Drankopbrengst wordt verdeeld onder de horeca, eettentjes kunnen van de restaurants zelf zijn of ook verdelen.

Ik denk dat horeca in plannen voor 1,5m maatschappij iig niet moet denken binnen hun eigen zones maar kijken naar basisbehoefte klanten en samenwerken en ruimtes met elkaar delen
  vrijdag 17 april 2020 @ 19:07:22 #132
1986 Jane
agnostic dyslexic insomniac
pi_192671482
quote:
2s.gif Op vrijdag 17 april 2020 19:02 schreef _I het volgende:

[..]

Als je mensen in quarantaine zet tot bijvoorbeeld 4 dagen terug, zit je al snel aan een hele grote groep mensen.

Als iedereen 5 mensen treft op een dag, die in je app een indicatie krijgen en je gebruikt 4 dagen historie, dan heb je bij elke zieke redelijk veel mensen die 14 dagen thuis moeten zitten.

Er zal dus iets van een slimmigheid moeten zijn om niet iedereen vast te zetten. Iemand 15 minuten spreken op straat is een ander risico dan met iemand 15 minuten in een auto zitten, bijvoorbeeld. Hoe maak je dat onderscheid?
Ja, ik zit zelf ook met vele vragen hoor. :D Registreert het ook door de muren heen van je buren, bijvoorbeeld, terwijl je die mensen misschien wel nooit spreekt? :P

Verder kom ik zelf momenteel maar met heel weinig mensen in contact, dus daar verwacht ik niet veel alarmeringen van, maar voor mensen die met het OV moeten e.d. kan dat heel anders zijn natuurlijk.
Lying awake, wondering if there is a Dog...
Tijn won het Morlvision Songfestival 2023
pi_192671486
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 april 2020 19:05 schreef sjorsie1982 het volgende:

[..]

welke dan?
Een Franse dus blijkbaar :D

Rampverzekeringen zijn echt niet zeldzaam hoor. Ik denk dat heel veel grote evenementen ze wel hebben. Verzekeraars vinden dat prachtig, lekker premie harken en de kans dat je ooit uit moet betalen is nihil.
"It's hard to argue against cynics - they always sound smarter than optimists because they have so much evidence on their side."
pi_192671488
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 april 2020 19:06 schreef VacaLoca het volgende:
Voor zomers weer lijkt mij een geschikte oplossing voor de horeca om een festival approach te nemen, maar dan net wat anders.

Neem een groot plein of een festival terrein met looppaden in twee richtingen met tussen de paden tevens 1,5 meter afstand en zet per 2m2 een stoel neer met voldoende ruimte om naar looppaden te gaan.

Verder met drank en foodstands werken waar per samengestelde groep 1 iemand tegelijk mag afhalen. Dit met zo'n buzzer ding die aangeeft wanneer je kan afhalen. Bestellen doe je vanaf de tafel. Restaurant en tap personeel werkt met mondkapjes en beschermde kleding.

Dan verder voor de muziek en sfeer een dj of kleine band bijvoorbeeld en zo praat je onder genot van hapje en drankje in de zon met (live) muziek bij met elkaar.

Drankopbrengst wordt verdeeld onder de horeca, eettentjes kunnen van de restaurants zelf zijn of ook verdelen.

Ik denk dat horeca in plannen voor 1,5m maatschappij iig niet moet denken binnen hun eigen zones maar kijken naar basisbehoefte klanten en samenwerken en ruimtes met elkaar delen
en iedereen gaat zich er natuurlijk ook aan houden... en bij handhaving ontstaan er natuurlijk helemaal geen opstandjes/rellen....
Discuseren met domme mensen verlies ik omdat ik niet genoeg ervaring heb met dom lullen.
pi_192671510
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 april 2020 19:07 schreef Grrrrrrrr het volgende:

[..]

Een Franse dus blijkbaar :D

Rampverzekeringen zijn echt niet zeldzaam hoor. Ik denk dat heel veel grote evenementen ze wel hebben. Verzekeraars vinden dat prachtig, lekker premie harken en de kans dat je ooit uit moet betalen is nihil.
je hebt rampverzekering en rampverzekeringen... bv slecht weer bij een buitenfestival... maar ik kan me niet voorstellen dat je er 1 hebt voor terrorisme, oorlog, nuclaire ramp, ooverstroming of een landelijke pandemie.
pi_192671518
Tja die Vierdaagsefeesten, zeker waar dat heel veel horecagelegenheden (en tevens alle andere ondernemers die hun tent verbouwen tot eet/drinkpunt) daar een (half) jaar omzet uit halen. Maar als er iets niet door kan gaan, zijn het die feesten wel: internationale samenkomst, volle treinen en bussen, kneiterdrukke pleinen en 0 tijd voor welke extra (hygiëne) maatregel dan ook..
“Rather than love, than money, than fame, give me truth.”
pi_192671519
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 april 2020 19:07 schreef sjorsie1982 het volgende:

[..]

en iedereen gaat zich er natuurlijk ook aan houden... en bij handhaving ontstaan er natuurlijk helemaal geen opstandjes/rellen....
De stoelen kunnen onder stroom gezet worden
pi_192671524
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 april 2020 19:09 schreef VacaLoca het volgende:

[..]

De stoelen kunnen onder stroom gezet worden
dan worden ze lekker warm....
dan moet je er wel iets vvan 1000 A opzetten denk ik, anders worden ze niet warm. Ik zou er wel op zitten dan als het wat kouder is.
  vrijdag 17 april 2020 @ 19:11:08 #139
224960 highender
Travellin' Light
pi_192671541
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 april 2020 18:55 schreef sjorsie1982 het volgende:
in 3 jaar zou mij nog ernstig verbazen trouwens.... ik schat zomaar in eerder 10 jaar met constante flinke groei.
De reserve moet ook nite te groot zijn, anders wordt je overgenomen en leeggeroofd.
Daar heb je ook wel gelijk in, ik bedoel meer dat het dan mogelijk zou moeten zijn indien dat tot het beleid van de ondernemer zou behoren, dus een planner die zijn businessplan strak naleeft. Een beetje ondernemer zal in de praktijk echter weinig reserves hebben (althans liquide) omdat die dat liever investeert in groei, innovatie, een andere nieuwe onderneming, enz.
pi_192671548
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 april 2020 19:09 schreef Jor_Dii het volgende:
Tja die Vierdaagsefeesten, zeker waar dat heel veel horecagelegenheden (en tevens alle andere ondernemers die hun tent verbouwen tot eet/drinkpunt) daar een (half) jaar omzet uit halen. Maar als er iets niet door kan gaan, zijn het die feesten wel: internationale samenkomst, volle treinen en bussen, kneiterdrukke pleinen en 0 tijd voor welke extra (hygiëne) maatregel dan ook..
Och dat valt wel mee joh. Vierdaagse vier je voornamelijk alleen of in kleine groepen thuis

pi_192671550
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 april 2020 19:11 schreef highender het volgende:
Een beetje ondernemer zal in de praktijk echter weinig reserves hebben (althans liquide) omdat die dat liever investeert in groei, innovatie, een andere nieuwe onderneming, enz.
Anders mag je de naam ondernemer niet hebben vind ik
pi_192671556
quote:
Dan lees je mijn berichten niet goed. Goeie stropop wel.

Uiteraard is dit een discussieforum. Eenieder heeft het recht naar eigen goeddunken de 'stream of consciousness' hier te plempen. En ik kan mensen daarop wijzen.

Maar je eerste ingeving klopte: alles is complex. ^O^
  vrijdag 17 april 2020 @ 19:12:14 #143
44745 Ixnay
On The Hombre
pi_192671559
1 ding zeg ik je wel.

Als Jensen de politiek ingaat met zijn "fuck it" houding. Wat betreft al dat gemiezel over klimaat, EU, nu die lockdown, allemaal maatregelen om ons onder controle te houden.

Ik denk dat je je nog eens vies kunt vergissen hoe populair hij zal zijn.
pi_192671564
quote:
2s.gif Op vrijdag 17 april 2020 19:07 schreef Jane het volgende:

[..]

Ja, ik zit zelf ook met vele vragen hoor. :D Registreert het ook door de muren heen van je buren, bijvoorbeeld, terwijl je die mensen misschien wel nooit spreekt? :P

Verder kom ik zelf momenteel maar met heel weinig mensen in contact, dus daar verwacht ik niet veel alarmeringen van, maar voor mensen die met het OV moeten e.d. kan dat heel anders zijn natuurlijk.
Vooral mensen in de zorg, die door het werk veel in contact komen met risicogevallen.

Maar ja, hebben mensen in het ziekenhuis/verpleegtehuis een telefoon naast zich liggen? Of kan je daar omheen werken? En in hoeverre beïnvloed dat de verspreiding.

Haha, idd, zoveel vragen. Ze zullen het vast allemaal ondervangen en afdekken. :s)
pi_192671565
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 april 2020 19:09 schreef sjorsie1982 het volgende:

[..]

je hebt rampverzekering en rampverzekeringen... bv slecht weer bij een buitenfestival... maar ik kan me niet voorstellen dat je er 1 hebt voor terrorisme, oorlog, nuclaire ramp, ooverstroming of een landelijke pandemie.
Deze had het toch echt gedaan, maar doet dus wel moeilijk bij uitbetaling. En dat ging echt nog om een schofterig klein bedrag van een paar ton ook nog. :')

Verzekeraars :r :r :r
pi_192671573
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 april 2020 19:12 schreef Grrrrrrrr het volgende:

[..]

Deze had het toch echt gedaan, maar doet dus wel moeilijk bij uitbetaling. En dat ging echt nog om een schofterig klein bedrag van een paar ton ook nog. :')

Verzekeraars :r :r :r
ik schat de kans op nepnieuws hoog in bij jouw bericht.\
alhoewel een verzekeraar die niet uitbetaald klinkt ook wel geloofwaardig
  vrijdag 17 april 2020 @ 19:13:18 #147
319243 Caland
FREEJANCEES
pi_192671578
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 april 2020 19:12 schreef Ixnay het volgende:
1 ding zeg ik je wel.

Als Jensen de politiek ingaat met zijn "fuck it" houding. Wat betreft al dat gemiezel over klimaat, EU, nu die lockdown, allemaal maatregelen om ons onder controle te houden.

Mwah

Gewoon een Jan Roosje
VBL SC influencer
Left, right, behind
pi_192671584
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 april 2020 19:12 schreef Ixnay het volgende:
1 ding zeg ik je wel.

Daarvoor kan je al prima terecht bij de PVV en de FvD. En ja, die zijn behoorlijk populair.
pi_192671585
quote:
Hebben wij mondkapjes nodig? Zet verdomme iets op om dit te regelen.
quote:
De komende twee weken staan in het teken van het opbouwen van de machines, en het versneld laten keuren van de mondkapjes zodat ze voldoen aan de Nederlandse kwaliteitsnormen. De volgende stap is opschalen. Zo heeft machinefabrikant Duflex uit Elst al een prototype gemaakt van de kapjesmachines die nu nog uit China komen. Die kunnen straks ook in Nederland worden geassembleerd.

Als dat lukt is Nederland bijna zelfvoorzienend, op de benodigde grondstoffen na.
https://www.trouw.nl/binn(...)pjes-maken~bc112530/
pi_192671600
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 april 2020 19:13 schreef sjorsie1982 het volgende:

[..]

ik schat de kans op nepnieuws hoog in bij jouw bericht.\
alhoewel een verzekeraar die niet uitbetaald klinkt ook wel geloofwaardig
Hier: https://www.forbes.com/si(...)mpany-amid-pandemic/
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')