Er worden jaarlijks vele tienduizenden serieuze ondernemingen (niet zijnde ZZP'ers) gestart, denk je nu echt dat die binnen een jaar dusdanig veel reserves hebben aangelegd om 2 a 3 maanden zonder inkomsten te kunnen leven?quote:Op vrijdag 17 april 2020 18:34 schreef Zeroku het volgende:
Een beetje onderneming moet imo wel 2/3 maanden kunnen overleven zonder inkomsten. Anders is het bedrijfsmodel echt niet zo best.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Een gemiddelde onderneming heeft daar een jaar of 3 voor nodig, zonder tegenslag tussendoor.
Mooi dit soort initiatieven.twitter:Sywert twitterde op donderdag 16-04-2020 om 19:03:35We zijn live met https://t.co/J5CffQxUAX! Ongelooflijk mooi dat het ons gelukt is samen een supply chain te bouwen waarmee we structureel mondmaskers beschikbaar maken voor de zorg. Veel dank aan @Coolblue @KLM @Flexport @TUDelft ea #zorghelden #samenkomjever #trots #hulptroepen https://t.co/3CvHFi2R04 reageer retweet
Klopt, die Oubaha. Is nog steeds zo. Die kan het ook nog wel even uitzingen, maar er is een stuk meer horeca dan dat natuurlijk.quote:Op vrijdag 17 april 2020 18:47 schreef Kyran het volgende:
[..]
Is niet heel Nijmegen van één gast of is dat ondertussen wel wat minder?
Heb zelf tot vier jaar gelden in Nijmegen gewoond dus weet wel hoe het daar gaat ja .... Als de Vierdaagse niet doorgaat gaat dat wel flink pijn doen .
Als ondernemer/horeca reken je ook gewoon op dit soort evenementen. Als je weet dat dan 90% van je inkomsten komen dan hou je daar rekening mee in je boekhouding en als dat nu opeens wegvalt heb je gewoon een probleem en gaan die 2/3 maanden buffer je ook echt niet helpen. Je kan er over discusseren of het verstandig/gezond is om op zo'n manier je bedrijf te runnen, maar het is wel hoe het nu gaat.
Sowieso kan er van die 90MLD alvast wel 10MLD naar de zorg. Als je daar nu goed in investeert, kan je de komende maanden een hoop aan.quote:Op vrijdag 17 april 2020 18:44 schreef Kyran het volgende:
[..]
Ik ben het 100% eens dat een app niet een antwoord is op al onze problemen. Het lijkt er inderdaad een beetje op dat alle hoop op een app wordt gevestigd en dat gaat natuurlijk niet werken. Er moeten meer oplossingen tegelijkertijd worden ingezet om maximaal effect te halen.
Ik zou veel meer investering in de zorg willen zien, capaciteit verhogen, zorgen dat normale zorg geen last heeft van coronapatiënten. Zorg dat alle zorgpersoneel op alle afdelingen beter beschermd is.
Hou bijvoorbeeld ook winkels langer open, zodat klanten zich nog meer gaan spreiden.
Als de zorg voldoende mondkapjes heeft stel ze dan ook beschikbaar voor burgers. Zorg dat de burgers snappen/weten hoe ze mondkapjes effectief kunnen gebruiken en waar ze voor dienen.
Gewoon een paar voorbeelden wat zou kunnen helpen.
Ik zeg niet dat A of B moet gebeuren, maar ik heb wel het gevoel dat wij heel erg blijven hangen op één ding nu.
Je praat in raadsels.quote:Op vrijdag 17 april 2020 18:48 schreef THEFXR het volgende:
[..]
dat is dan een kut business plan en zeker met 1,3 en 5 jaren plan
Dat is wel heel zwart/wit.quote:Op vrijdag 17 april 2020 18:48 schreef THEFXR het volgende:
[..]
dat is dan een kut business plan en zeker met 1,3 en 5 jaren plan
en in Azië liggen ze gratis bij de supermarkt,, dus de verdeling lijkt mij oneerlijkquote:Op vrijdag 17 april 2020 18:49 schreef DireStraits7 het volgende:
[..]
Er is echt niemand die dat roept en die dingen zijn prio nummer 1. De enige mensen die anders denken leven in de illusie dat er miljarden in China liggen maar Nederland te lui is om de orders te plaatsen...
Enig idee trouwens hoeveel chirurgische mondkapjes we nodig hebben als heel Nederland deze zou moeten gebruiken? Op dit moment heeft de zorg alleen al er 8 miljoen per week nodig. En daar voorziet de vraag nu al ternauwernood in. Dat gaat dus helemaal niet werken als we 17 miljoen mensen moeten voorzien van die mondkapjes.
Een pandemie? Geen idee. Contracten hebben soms wel dat soort zaken benoemd staan. Maar weet niet of er verzekeringen zijn hier die dit risico afdekken?quote:Op vrijdag 17 april 2020 18:45 schreef THEFXR het volgende:
[..]
en je kan je er niet tegen verzekeren?
Gebrek aan geld is echt wel het laatste probleem in de zorg momenteel.quote:Op vrijdag 17 april 2020 18:51 schreef _I het volgende:
Sowieso kan er van die 90MLD alvast wel 10MLD naar de zorg. Als je daar nu goed in investeert, kan je de komende maanden een hoop aan.
daar zijn in principe verzekeringen voorquote:Op vrijdag 17 april 2020 18:51 schreef Kyran het volgende:
[..]
Dat is wel heel zwart/wit.
Moest KLM maar rekening houden dat ze nu niet meer mogen vliegen?
Moest Mojo maar rekening houden dat evenementen verboden zijn?
Moest de Efteling maar rekening houden met dat er een samenscholingsverbod zou komen?
Hoevaak zijn de Viierdaagsefeesten afgelast tot nu toe? Hoe vaak is er een vliegverbod opgelegd? Hoe vaak is er een totaalverbod op alle evenementen geweest?
Als je overal rekening mee moet houden wordt het behoorlijk onmogelijk om ook maar iets te doen ......
Het is wekenlang geroepen dat ze niet zouden helpen, inkoop is pas eind maart gestart.quote:Op vrijdag 17 april 2020 18:49 schreef DireStraits7 het volgende:
[..]
Er is echt niemand die dat roept en die dingen zijn prio nummer 1. De enige mensen die anders denken leven in de illusie dat er miljarden in China liggen maar Nederland te lui is om de orders te plaatsen...
Enig idee trouwens hoeveel chirurgische mondkapjes we nodig hebben als heel Nederland deze zou moeten gebruiken? Op dit moment heeft de zorg alleen al er 8 miljoen per week nodig. En daar voorziet de vraag nu al ternauwernood in. Dat gaat dus helemaal niet werken als we 17 miljoen mensen moeten voorzien van die mondkapjes.
quote:Op vrijdag 17 april 2020 18:50 schreef highender het volgende:
[..]
Er worden jaarlijks vele tienduizenden serieuze ondernemingen (niet zijnde ZZP'ers) gestart, denk je nu echt dat die binnen een jaar dusdanig veel reserves hebben aangelegd om 2 a 3 maanden zonder inkomsten te kunnen leven?in 3 jaar zou mij nog ernstig verbazen trouwens.... ik schat zomaar in eerder 10 jaar met constante flinke groei.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Een gemiddelde onderneming heeft daar een jaar of 3 voor nodig, zonder tegenslag tussendoor.
De reserve moet ook nite te groot zijn, anders wordt je overgenomen en leeggeroofd.Reason is not automatic, those who deny it cannot be conquered by it, Ayn Rand
Discuseren met domme mensen verlies ik omdat ik niet genoeg ervaring heb met dom lullen.
Ik denk dat het alleen werkt als je de gealarmeerde contacten dan wel direct 14 dagen thuisisolatie laat houden. Testen hoeft pas als zij daadwerkelijk klachten krijgen, waarop hun eventuele contacten weer worden gealarmeerd. Enzovoort, enzovoort.quote:Op vrijdag 17 april 2020 18:39 schreef Kyran het volgende:
[..]
Zonder testen heeft het echt geen zin.
Klachten > thuisblijven > testen
Positief > Thuisblijven, app contacten laten alarmeren
Negatief > Weer aan het werk
Dan stoppen wij in ieder geval met iedereen met een kuchje thuishouden. Onder zorgpersoneel met klachten (ook hele lichte klachten) is ongeveer 8-9% besmet. Als dat bij de rest van de bevolking ook zo zou zijn dan blijft dus 90% van de burgers met klachten voor niks thuis ....... en dan is echt een belachelijk hoog percentage.
Testen testen testen ....
Zie bv. Oostenrijk:quote:Op vrijdag 17 april 2020 18:52 schreef THEFXR het volgende:
[..]
en in Azië liggen ze gratis bij de supermarkt,, dus de verdeling lijkt mij oneerlijk
quote:Oostenrijk: mondkapjes verplicht
Correspondent Wouter Zwart: "Wie in Oostenrijk boodschappen gaat doen, is sinds deze week verplicht een mondkapje te dragen. Wie er geen heeft, kan er bij de ingang van de supermarkt gratis eentje krijgen.
De regering heeft tot deze maatregel besloten om de verspreiding van het coronavirus verder af te remmen. Weliswaar beschermt een mondkapje de drager niet of nauwelijks tegen het virus, maar het kan wel voorkomen dat hij of zij anderen aansteekt. Immers lopen veel mensen onbewust ziek rond, doordat ze geen symptomen voelen. Tegen zulke klanten wordt het supermarktpersoneel nu beter beschermd.
Kleinere winkeliers zijn minder te spreken over de nieuwe maatregel. Ze willen best meewerken, maar hebben vaak minder geld en mogelijkheden om klanten van kapjes te voorzien. In heel Oostenrijk zijn er namelijk tekorten. En hoe moet dat de komende periode? Want elke paar dagen een nieuw mondkapje betekent dat er miljoenen stuks per week nodig zijn. En die zijn er simpelweg niet."
Volgens mij krijg je in 9 van de 10 gevallen een dikke middelvinger als je beroep doet op je verzekering bij een pandemie.quote:Op vrijdag 17 april 2020 18:54 schreef THEFXR het volgende:
[..]
daar zijn in principe verzekeringen voor
Dit is echt een veel te simpele voorstelling van de complexe werkelijkheid.quote:Op vrijdag 17 april 2020 18:55 schreef _I het volgende:
Het is wekenlang geroepen dat ze niet zouden helpen, inkoop is pas eind maart gestart.
Als er al een verzekeraar is die een pandemie verzekerd dan moet je snel zijn met je claimquote:Op vrijdag 17 april 2020 18:56 schreef Kyran het volgende:
[..]
Volgens mij krijg je in 9 van de 10 gevallen een dikke middelvinger als je beroep doet op je verzekering bij een pandemie.
.... maar weet dit ook niet 100% zeker. Individuelen kunnen in ieder geval bijvoorbeeld geen beroep doen op hun reisverzekering in dit soort gevallen. Weet niet precies hoe dit zit bij verzekeringen bij ondernemers etc.
Iemand?
Niet alleen in de zorg zelf. Opleidingen, beschermingsmiddelen, medicijnen, nieuw personeel..quote:Op vrijdag 17 april 2020 18:53 schreef DireStraits7 het volgende:
[..]
Gebrek aan geld is echt wel het laatste probleem in de zorg momenteel.
dit soort dingen zijn volgens mij altijd uitgesloten.quote:Op vrijdag 17 april 2020 18:56 schreef Kyran het volgende:
[..]
Volgens mij krijg je in 9 van de 10 gevallen een dikke middelvinger als je beroep doet op je verzekering bij een pandemie.
.... maar weet dit ook niet 100% zeker. Individuelen kunnen in ieder geval bijvoorbeeld geen beroep doen op hun reisverzekering in dit soort gevallen. Weet niet precies hoe dit zit bij verzekeringen bij ondernemers etc.
Iemand?
Dit sommige hier hebben niet door als je de winstmarges vergroot in de horeca maar ook in winkels om dit soort omzetverliezen te compenseren dat je gerust alle prijzen keer 4 of 5 kan doen. Ben benieuwt hoeveel er dan gaan lopen janken dat alles te duur is.quote:Op vrijdag 17 april 2020 18:39 schreef Caland het volgende:
[..]
Probleem is dat dat ook nog een sector is waar over het algemeen de winstmarges laag zijn
Verzekeraars verzekeren bijna per definitie geen gebeurtenissen waardoor ze mogelijk in 1 klap bijna omvallenquote:Op vrijdag 17 april 2020 18:56 schreef Kyran het volgende:
[..]
Iemand?
Horecaprijzen zijn al schandalig hoog.quote:Op vrijdag 17 april 2020 19:00 schreef ipa84 het volgende:
[..]
Dit sommige hier hebben niet door als je de winstmarges vergroot in de horeca maar ook in winkels om dit soort omzetverliezen te compenseren dat je gerust alle prijzen keer 4 of 5 kan doen. Ben benieuwt hoeveel er dan gaan lopen janken dat alles te duur is.
vooral toen we van de gulden naar de euro gingen, zijn we afgezet door de horecaquote:Op vrijdag 17 april 2020 19:01 schreef Zeroku het volgende:
[..]
Horecaprijzen zijn al schandalig hoog.
Als je mensen in quarantaine zet tot bijvoorbeeld 4 dagen terug, zit je al snel aan een hele grote groep mensen.quote:Op vrijdag 17 april 2020 18:55 schreef Jane het volgende:
[..]
Ik denk dat het alleen werkt als je de gealarmeerde contacten dan wel direct 14 dagen thuisisolatie laat houden. Testen hoeft pas als zij daadwerkelijk klachten krijgen, waarop hun eventuele contacten weer worden gealarmeerd. Enzovoort, enzovoort.
Je gaat m.i. niet kunnen voorkomen dat er soms mensen 'voor niets' zijn thuisgebleven, maar ik denk dat je dat op de koop toe moet nemen. Het is in feite ook niet 'voor niets', maar voor het welzijn van de gehele samenleving.
Het zou ook goed zijn btw, als mensen pas weer genezen verklaard worden na een aantal (2 is standaard, geloof ik) negatieve tests, in plaats van '24 uur klachtenvrij'. Veel mensen blijken dat zelf toch niet goed te kunnen bepalen. (Zelf ben ik daar ook slecht in trouwens. Bedenk me vaak achteraf pas dat ik toch zieker was dan ik dacht)
sindsdien kom ik er ook niet meer tenzij iemand anders betaald. Ik heb geen idee hoe het nu eigenlijk.quote:Op vrijdag 17 april 2020 19:02 schreef THEFXR het volgende:
[..]
vooral toen we van de gulden naar de euro gingen, zijn we afgezet door de horeca
Alles is complex, niemand heeft ook maar ergens verstand van, en wij mogen hier vooral geen enkele mening, discussie, kritiek, opinie of wat dan hebben volgens jou. Begint echt heel irritant te worden. Het is een forum en daar wordt gediscusseerd, dus hou AUB op met die dooddoeners.quote:Op vrijdag 17 april 2020 18:56 schreef DireStraits7 het volgende:
[..]
Dit is echt een veel te simpele voorstelling van de complexe werkelijkheid.
Dacht ik al, leek mij ook niet waarschijnlijk, maar wilde het niet met zo'n zekerheid zeggen.quote:Op vrijdag 17 april 2020 19:00 schreef Caland het volgende:
[..]
Verzekeraars verzekeren bijna per definitie geen gebeurtenissen waardoor ze mogelijk in 1 klap bijna omvallen
Dus nee, wel leuk bedacht van @:thefxr
Oh, zijn er zat die dat soort dingen wel verzekeren hoor. Maar dan gaan ze oneindig moeilijk lopen doen als er uitbetaald moet worden.quote:Op vrijdag 17 april 2020 19:00 schreef Caland het volgende:
[..]
Verzekeraars verzekeren bijna per definitie geen gebeurtenissen waardoor ze mogelijk in 1 klap bijna omvallen
Dus nee, wel leuk bedacht van @:thefxr
welke dan?quote:Op vrijdag 17 april 2020 19:04 schreef Grrrrrrrr het volgende:
[..]
Oh, zijn er zat die dat soort dingen wel verzekeren hoor. Maar dan gaan ze oneindig moeilijk lopen doen als er uitbetaald moet worden.
Week of wat terug nog een festival in Frankrijk wat zich verzekerd had tegen onder meer afgelasting door pandemieën. Kregen nul op rekest. Volgens de verzekeraar voldeed de pandemie niet aan de voorwaarden.
Dat is natuurlijk gelul, maar ze hopen gewoon dat ze er mee wegkomen.
"whatever it takes" zei Ruttequote:Op vrijdag 17 april 2020 19:03 schreef Kyran het volgende:
[..]
Alles is complex, niemand heeft ook maar ergens verstand van, en wij mogen hier vooral geen enkele mening, discussie, kritiek, opinie of wat dan hebben volgens jou. Begint echt heel irritant te worden. Het is een forum en daar wordt gediscusseerd, dus hou AUB op met die dooddoeners.
Hebben wij mondkapjes nodig? Zet verdomme iets op om dit te regelen. Blijf niet als een dom verloren hertje in de koplampen kijken, maar ga er iets aan doen. "Wij gaan het proberen te bestellen en ons best doen om het te regelen" is GEEN oplossing. Constant dat afhankelijk gedoe.
Aandacht moet gaan naar dit soort dingen https://www.coolblue.nl/hulptroepen
Zelfs dingen regelen, onafhankelijk worden. Ik val in herhaling, maar zolang wij blijven denken in hoe dingen niet mogelijk zijn gaan wij nog HEEL lang in deze situatie blijven. Dit is geen crisis waar wij binnen een maand of twee/drie van af zijn. Dit gat veel langer duren en "save the day" oplossingen gaan op langere termijn geen effect hebben.
Dan komen er morgen 10 miljoen mondkapjes binnen en zijn die een week later weer zo goed als op? Wat gaan wij dan doen? Weer bedelen om meer? Voor een land met zoveel kennis, kunde, wijsheid, ondernemerschap, VOC-mentaliteit etc. zijn wij toch met z'n allen gigantisch hard aan het falen hoor ......
Ja, ik zit zelf ook met vele vragen hoor.quote:Op vrijdag 17 april 2020 19:02 schreef _I het volgende:
[..]
Als je mensen in quarantaine zet tot bijvoorbeeld 4 dagen terug, zit je al snel aan een hele grote groep mensen.
Als iedereen 5 mensen treft op een dag, die in je app een indicatie krijgen en je gebruikt 4 dagen historie, dan heb je bij elke zieke redelijk veel mensen die 14 dagen thuis moeten zitten.
Er zal dus iets van een slimmigheid moeten zijn om niet iedereen vast te zetten. Iemand 15 minuten spreken op straat is een ander risico dan met iemand 15 minuten in een auto zitten, bijvoorbeeld. Hoe maak je dat onderscheid?
Een Franse dus blijkbaarquote:
en iedereen gaat zich er natuurlijk ook aan houden... en bij handhaving ontstaan er natuurlijk helemaal geen opstandjes/rellen....quote:Op vrijdag 17 april 2020 19:06 schreef VacaLoca het volgende:
Voor zomers weer lijkt mij een geschikte oplossing voor de horeca om een festival approach te nemen, maar dan net wat anders.
Neem een groot plein of een festival terrein met looppaden in twee richtingen met tussen de paden tevens 1,5 meter afstand en zet per 2m2 een stoel neer met voldoende ruimte om naar looppaden te gaan.
Verder met drank en foodstands werken waar per samengestelde groep 1 iemand tegelijk mag afhalen. Dit met zo'n buzzer ding die aangeeft wanneer je kan afhalen. Bestellen doe je vanaf de tafel. Restaurant en tap personeel werkt met mondkapjes en beschermde kleding.
Dan verder voor de muziek en sfeer een dj of kleine band bijvoorbeeld en zo praat je onder genot van hapje en drankje in de zon met (live) muziek bij met elkaar.
Drankopbrengst wordt verdeeld onder de horeca, eettentjes kunnen van de restaurants zelf zijn of ook verdelen.
Ik denk dat horeca in plannen voor 1,5m maatschappij iig niet moet denken binnen hun eigen zones maar kijken naar basisbehoefte klanten en samenwerken en ruimtes met elkaar delen
je hebt rampverzekering en rampverzekeringen... bv slecht weer bij een buitenfestival... maar ik kan me niet voorstellen dat je er 1 hebt voor terrorisme, oorlog, nuclaire ramp, ooverstroming of een landelijke pandemie.quote:Op vrijdag 17 april 2020 19:07 schreef Grrrrrrrr het volgende:
[..]
Een Franse dus blijkbaar![]()
Rampverzekeringen zijn echt niet zeldzaam hoor. Ik denk dat heel veel grote evenementen ze wel hebben. Verzekeraars vinden dat prachtig, lekker premie harken en de kans dat je ooit uit moet betalen is nihil.
De stoelen kunnen onder stroom gezet wordenquote:Op vrijdag 17 april 2020 19:07 schreef sjorsie1982 het volgende:
[..]
en iedereen gaat zich er natuurlijk ook aan houden... en bij handhaving ontstaan er natuurlijk helemaal geen opstandjes/rellen....
dan worden ze lekker warm....quote:Op vrijdag 17 april 2020 19:09 schreef VacaLoca het volgende:
[..]
De stoelen kunnen onder stroom gezet worden
Daar heb je ook wel gelijk in, ik bedoel meer dat het dan mogelijk zou moeten zijn indien dat tot het beleid van de ondernemer zou behoren, dus een planner die zijn businessplan strak naleeft. Een beetje ondernemer zal in de praktijk echter weinig reserves hebben (althans liquide) omdat die dat liever investeert in groei, innovatie, een andere nieuwe onderneming, enz.quote:Op vrijdag 17 april 2020 18:55 schreef sjorsie1982 het volgende:
in 3 jaar zou mij nog ernstig verbazen trouwens.... ik schat zomaar in eerder 10 jaar met constante flinke groei.
De reserve moet ook nite te groot zijn, anders wordt je overgenomen en leeggeroofd.
Och dat valt wel mee joh. Vierdaagse vier je voornamelijk alleen of in kleine groepen thuisquote:Op vrijdag 17 april 2020 19:09 schreef Jor_Dii het volgende:
Tja die Vierdaagsefeesten, zeker waar dat heel veel horecagelegenheden (en tevens alle andere ondernemers die hun tent verbouwen tot eet/drinkpunt) daar een (half) jaar omzet uit halen. Maar als er iets niet door kan gaan, zijn het die feesten wel: internationale samenkomst, volle treinen en bussen, kneiterdrukke pleinen en 0 tijd voor welke extra (hygiëne) maatregel dan ook..
Anders mag je de naam ondernemer niet hebben vind ikquote:Op vrijdag 17 april 2020 19:11 schreef highender het volgende:
Een beetje ondernemer zal in de praktijk echter weinig reserves hebben (althans liquide) omdat die dat liever investeert in groei, innovatie, een andere nieuwe onderneming, enz.
Dan lees je mijn berichten niet goed. Goeie stropop wel.quote:Op vrijdag 17 april 2020 19:03 schreef Kyran het volgende:
Alles is complex, niemand heeft ook maar ergens verstand van, en wij mogen hier vooral geen enkele mening, discussie, kritiek, opinie of wat dan hebben volgens jou. Begint echt heel irritant te worden. Het is een forum en daar wordt gediscusseerd, dus hou AUB op met die dooddoeners.
Vooral mensen in de zorg, die door het werk veel in contact komen met risicogevallen.quote:Op vrijdag 17 april 2020 19:07 schreef Jane het volgende:
[..]
Ja, ik zit zelf ook met vele vragen hoor.Registreert het ook door de muren heen van je buren, bijvoorbeeld, terwijl je die mensen misschien wel nooit spreekt?
Verder kom ik zelf momenteel maar met heel weinig mensen in contact, dus daar verwacht ik niet veel alarmeringen van, maar voor mensen die met het OV moeten e.d. kan dat heel anders zijn natuurlijk.
Deze had het toch echt gedaan, maar doet dus wel moeilijk bij uitbetaling. En dat ging echt nog om een schofterig klein bedrag van een paar ton ook nog.quote:Op vrijdag 17 april 2020 19:09 schreef sjorsie1982 het volgende:
[..]
je hebt rampverzekering en rampverzekeringen... bv slecht weer bij een buitenfestival... maar ik kan me niet voorstellen dat je er 1 hebt voor terrorisme, oorlog, nuclaire ramp, ooverstroming of een landelijke pandemie.
ik schat de kans op nepnieuws hoog in bij jouw bericht.\quote:Op vrijdag 17 april 2020 19:12 schreef Grrrrrrrr het volgende:
[..]
Deze had het toch echt gedaan, maar doet dus wel moeilijk bij uitbetaling. En dat ging echt nog om een schofterig klein bedrag van een paar ton ook nog.![]()
Verzekeraars![]()
![]()
Mwahquote:Op vrijdag 17 april 2020 19:12 schreef Ixnay het volgende:
1 ding zeg ik je wel.
Als Jensen de politiek ingaat met zijn "fuck it" houding. Wat betreft al dat gemiezel over klimaat, EU, nu die lockdown, allemaal maatregelen om ons onder controle te houden.
Ik denk dat je je nog eens vies kunt vergissen hoe populair hij zal zijn.
Daarvoor kan je al prima terecht bij de PVV en de FvD. En ja, die zijn behoorlijk populair.quote:Op vrijdag 17 april 2020 19:12 schreef Ixnay het volgende:
1 ding zeg ik je wel.
Als Jensen de politiek ingaat met zijn "fuck it" houding. Wat betreft al dat gemiezel over klimaat, EU, nu die lockdown, allemaal maatregelen om ons onder controle te houden.
Ik denk dat je je nog eens vies kunt vergissen hoe populair hij zal zijn.
quote:Op vrijdag 17 april 2020 19:03 schreef Kyran het volgende:
Hebben wij mondkapjes nodig? Zet verdomme iets op om dit te regelen.
https://www.trouw.nl/binn(...)pjes-maken~bc112530/quote:De komende twee weken staan in het teken van het opbouwen van de machines, en het versneld laten keuren van de mondkapjes zodat ze voldoen aan de Nederlandse kwaliteitsnormen. De volgende stap is opschalen. Zo heeft machinefabrikant Duflex uit Elst al een prototype gemaakt van de kapjesmachines die nu nog uit China komen. Die kunnen straks ook in Nederland worden geassembleerd.
Als dat lukt is Nederland bijna zelfvoorzienend, op de benodigde grondstoffen na.
Hier: https://www.forbes.com/si(...)mpany-amid-pandemic/quote:Op vrijdag 17 april 2020 19:13 schreef sjorsie1982 het volgende:
[..]
ik schat de kans op nepnieuws hoog in bij jouw bericht.\
alhoewel een verzekeraar die niet uitbetaald klinkt ook wel geloofwaardig
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |