abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  vrijdag 17 april 2020 @ 21:19:55 #251
38396 mazaru
Geloof niet alles wat je denkt
pi_192674226

South Korea's Centers for Disease Control and Prevention (KCDC) reported Friday that 2.1% of recovered coronavirus patients have retested positive.

Out of 7,829 patients who recovered from Covid-19 and were released from isolation, 163 retested positive.

It is currently unclear why patients could be retesting positive and the phenomena is being reviewed by the government.

Most experts think it's unlikely that somebody will be reinfected right after recovering. It's possible that issues with testing – or varying amounts of viral RNA in the body, which the tests look for – could explain why people tested positive after testing negative.

KCDC reports that the positive tests came back between 24 hours and 35 days, but the average was around 13.5 days following release from isolation.

Out of 137 cases the KCDC observed, 43.9% showed mild symptoms.

Samples were taken from 28 of the cases that retested positive and so far six samples did not cultivate the virus.

Examination of the 22 other samples is ongoing.

https://edition.cnn.com/w(...)ink&utm_source=twCNN
Ik ben niet onhandelbaar, ik ben gewoon een uitdaging 💖
  vrijdag 17 april 2020 @ 21:22:20 #252
68638 Zwansen
He is so good it is scary...
pi_192674253
quote:
2s.gif Op vrijdag 17 april 2020 21:19 schreef mazaru het volgende:
[ afbeelding ]

South Korea's Centers for Disease Control and Prevention (KCDC) reported Friday that 2.1% of recovered coronavirus patients have retested positive.

Out of 7,829 patients who recovered from Covid-19 and were released from isolation, 163 retested positive.

It is currently unclear why patients could be retesting positive and the phenomena is being reviewed by the government.

Most experts think it's unlikely that somebody will be reinfected right after recovering. It's possible that issues with testing – or varying amounts of viral RNA in the body, which the tests look for – could explain why people tested positive after testing negative.

KCDC reports that the positive tests came back between 24 hours and 35 days, but the average was around 13.5 days following release from isolation.

Samples were taken from 28 of the cases that retested positive and so far six samples did not cultivate the virus.

Interessant, zou het zo zijn dat ze dan besmet raken door een gemuteerde variant en omdat ze al antistoffen hebben ze ook minder ziek worden?
pi_192674288
quote:
2s.gif Op vrijdag 17 april 2020 20:42 schreef _I het volgende:

[..]

Denk dat je het tekort aan IC bedden niet kan linken aan een pandemie.

Zo het ook heel raar vinden als men dit zou gebruiken om de uitgaven in de zorg te bediscussiëren.

Het vraagstuk op zichzelf is al voldoende om een hele grote groep mensen aan te pakken. Er is bewust gekozen voor een bepaalde strategie, die straks wel eens funest kan zijn geweest voor alle ouderen in verzorgingstehuizen.

De arrogantie van het RIVM tot 5 maart was stuitend. De stoïcijnse houding van Bruins was om te huilen. De adviezen van het OMT die verre van wetenschappelijk waren, maar vooral politiek gedreven, pijnlijk.

Zo'n van Dissel die zegt dat hij gaat kijken of de wetenschap wat anders gaat zeggen als de schaarste over zou zijn. Dan bedrijf je geen wetenschap, maar dek je je eigen fouten af over het politieke theater heen.

Het is een bloedbad van voor naar achter en nog steeds hebben ze geen idee wat te doen. Als het morgen weer koud wordt en mensen worden weer naar binnen gedreven, staan we weer waar we twee weken geleden stonden.

Apathie.
Volledig mee eens.
Alleen , die straks wel eens etc.
Moet zijn. Wat nu al blijkt funest etc.
  vrijdag 17 april 2020 @ 21:27:11 #254
38396 mazaru
pi_192674320
quote:
1s.gif Op vrijdag 17 april 2020 21:22 schreef Zwansen het volgende:

[..]

Interessant, zou het zo zijn dat ze dan besmet raken door een gemuteerde variant en omdat ze al antistoffen hebben ze ook minder ziek worden?
Dit virus heeft nog jaren studie nodig om het te gaan begrijpen lijkt het wel.
pi_192674331
Is het nou trouwens al eens beter bekend of de 1,5m alleen tegen besmetting via hoesten of niezen is of kan je besmet raken via de luchtstroom van iemands gewone ademhaling en spreken?

Ofwel is naar iemand toe gericht praten binnen 1,5m al een mogelijke besmetting?
  vrijdag 17 april 2020 @ 21:28:54 #256
8369 speknek
Another day another slay
pi_192674352
Ik denk gewoon dat ze niet volledig geheeld zijn. Kan best nog een maand lang zo nu en dan weer een beetje opleven.
They told me all of my cages were mental, so I got wasted like all my potential.
pi_192674368
quote:
[ afbeelding ]

En toch is er iets vreemds aan de hand met dit virus. En het lijkt net of we niet snappen wat het precieze is.
  vrijdag 17 april 2020 @ 21:31:31 #258
38396 mazaru
pi_192674401
En ondertussen in Amerika...
efrostee twitterde op vrijdag 17-04-2020 om 19:15:15 Almost no masks and no regard for social distancing guidelines outside of the Governor's Residence. @MPRnews https://t.co/8aMLHSHYzA reageer retweet
pi_192674426
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 april 2020 20:10 schreef falling_away het volgende:

[..]

Ach kom op man lees de meeste reacties hier.. de meesten geilen letterlijk op slecht nieuws, aangevoerd door die BNW'er die constant op zoek is naar het nieuwste negatieve nieuwsbericht. Als een bericht ook maar enigszins positief is wordt het hier afgeschoten.
Nou, ik probeer het nieuws wel van meerdere kanten te bekijken en daar komt zo nu en dan ook berichtgeving die kan worden aangeduid als 'complottheorie' bij kijken.
Ik geil echter allerminst op slecht nieuws en heb wel het idee dat er bij dit corona-virus iets aan de hand is wat we nog niet helemaal snappen, zonder daarbij meteen naar de meest gangbare complottheorieën te grijpen.
pi_192674452
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 april 2020 21:29 schreef HetDonkertAan het volgende:

[..]

En toch is er iets vreemds aan de hand met dit virus. En het lijkt net of we niet snappen wat het precieze is.
Er is zoveel wat we niet snappen aan dit virus. Dat zegt ook zo'n beetje iedereen.

Dat het wél ouderen maar juist geen jonge kinderen velt om eens te beginnen. Dat is erg vreemd, doorgaans zijn het juist kinderen die erg vatbaar blijken voor nieuwe virussen.

Waarom er zo'n groot verschil is in ziektebeeld is een ander. Dat laat zich niet alleen verklaren door onderliggende ziektes.
"It's hard to argue against cynics - they always sound smarter than optimists because they have so much evidence on their side."
  vrijdag 17 april 2020 @ 21:35:57 #261
14505 OProg
A Life in Music
pi_192674459
quote:
2s.gif Op vrijdag 17 april 2020 21:31 schreef mazaru het volgende:
En ondertussen in Amerika...
efrostee twitterde op vrijdag 17-04-2020 om 19:15:15 Almost no masks and no regard for social distancing guidelines outside of the Governor's Residence. @:MPRnews https://t.co/8aMLHSHYzA reageer retweet
Het gaat om banen. In dat land ben je in zo'n crisis zo ongeveer overgeleverd aan de Goden als je in de economische onderklasse zit. Dat gaat echt nog een enorm probleem geven daar.

Je maakt je je gewoon niet meer zo druk om Corona als je geen uitzicht meer ziet.
"Het is oorlog, bedankt Vannoppen, bedankt Van der Linden. Dit is het laatste dat ik voor de Belgische ploeg gedaan heb. Ze kunnen allemaal de boom in."
Improv: Rich Tapestry of Life
  vrijdag 17 april 2020 @ 21:37:39 #262
30873 Vallon
Life is unpredictable
pi_192674480
Er zijn 7 APPS's geselecteerd die (over)morgen worden gepresenteerd, tevens stellen experts, betrokken bij de selectie, dat het voorstel terug moet naar de tekentafel.

quote:
bron: nu.nl 17apr22 18u26: de 7 APP's
Het ministerie van Volksgezondheid, Welzijn en Sport heeft vrijdag bekendgemaakt welke apps mogelijk ingezet gaan worden in de strijd tegen het coronavirus. De initiatiefnemers achter de zeven apps gaan zich dit weekend aan het Nederlandse publiek presenteren, waarna het kabinet volgende week definitief besluit welke apps worden ingezet.
quote:
bron: nu.nl 17apr22 19u55: tekentafel
Een deel van de experts die de afgelopen dagen betrokken was bij het terugbrengen van tientallen ideeën voor corona-apps tot enkele concrete voorstellen, neemt afstand van de lijst van zeven apps die het kabinet vrijdag presenteerde. De critici roepen het kabinet op om terug te gaan naar de tekentafel.
Nou 's kijken wat de Minister ter harte gaat nemen..... hert resultaat van een enthousiast 30 uur durende APP'aton of toch maar even goed weer nadenken wat men ook al weer wilt bereiken en of dat anders niet beter kan worden gewaarborgd. Wie wakker blijft.... krijgt cookies.

Jammer dat mijn "CGIC Covid19-GameInCloud" wannabe inzending het niet op tijd gered heeft:
a) Get2Covid19: target jezelf en verzamel de contacten
b) Vote4Covid19: zoek zoveel mogelijk Covid19 targets

Tweede ronde Knock-Out of mogelijk Game-Over.
"On bended knee is no way to be free" Peter R 1954-2021 (©Zapata)
Hegel: "De waarheid is subjectief"
Covid19: "Doctors can’t cure stupid, but at least they can sedate it."
pi_192674522
Dat hele app-verhaal is vanaf het begin al gedoemd om te mislukken joh. :')
"It's hard to argue against cynics - they always sound smarter than optimists because they have so much evidence on their side."
pi_192674568
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 april 2020 21:35 schreef Grrrrrrrr het volgende:

[..]

Er is zoveel wat we niet snappen aan dit virus. Dat zegt ook zo'n beetje iedereen.

Dat het wél ouderen maar juist geen jonge kinderen velt om eens te beginnen. Dat is erg vreemd, doorgaans zijn het juist kinderen die erg vatbaar blijken voor nieuwe virussen.

Waarom er zo'n groot verschil is in ziektebeeld is een ander. Dat laat zich niet alleen verklaren door onderliggende ziektes.
Ik weet ondertussen dat de benaming 'coronavirus' eigenlijk heel breed gedragen kan worden. Verschillende verkoudheidsvirussen worden ook als coronavirus aangeduid.
Daarnaast las ik dat de huidige testkits eigenlijk alleen maar testen op 'een corona-virus' die velen eigenlijk constant in meerdere of mindere mate bij zich dragen (geen idee of dit klopt, heb er niets geen verstand van)
Wat nou als over een tijd blijkt dat er totaal iets anders aan de hand is geweest en we allemaal in de massa-hysterie zijn meegegaan.
Ik herinner me ook voorbeelden van collectieve hysterie die zijn beschreven in de Middeleeuwen waar hele steden meenden dat ze gek werden en niet meer normaal konden doen.... Terwijl er gewoon niets aan de hand was.
Of de 'lachplaag' in Tanzania.
Tegenwoordig is massahysterie natuurlijk al makkelijker te 'krijgen' dan vroeger door het gehele internet etcetera.
Eigenlijk ben ik er wel van overtuigt dat dit ook best beschreven kan worden als een gedeeltelijk geval van collectieve hysterie afdoende aan de eventuele gevaarlijkheid van 't virus.
  vrijdag 17 april 2020 @ 21:47:47 #265
1986 Jane
agnostic dyslexic insomniac
pi_192674604
quote:
[ afbeelding ]

Dus ze waren al ziek geweest, genezen verklaard d.m.v. negatieve tests en dan alsnog gemiddeld 2 weken (!) na die negatieve tests opnieuw positief. En opnieuw ziek, als ik het goed begrijp. (43% milde symptomen, en de rest? Niet ziek of juist ernstiger?)

Hoe het ook zit, het is sowieso een virus met allerlei eigenschappen die de bestrijding moeilijk maken. Ik weet niet wat erger is, dat je geen immuniteit opbouwt of dat het in je lichaam blijft sluimeren om nog eens toe te slaan. Mensen die er van uitgaan dat ze genezen en immuun zijn, zijn dan dus kennelijk ook weer besmettelijk. Lekker dan. -O-
Lying awake, wondering if there is a Dog...
Tijn won het Morlvision Songfestival 2023
  vrijdag 17 april 2020 @ 21:48:29 #266
30873 Vallon
Life is unpredictable
pi_192674612
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 april 2020 21:35 schreef Grrrrrrrr het volgende:

[..]

Bron graag... voor dat iedereen.... maar mag terzijde.

Dat het ouderen in fatale zin treft lijkt mij niet zo onbegrijpelijk. Het reactief en adaptief vermogen; is bij ouderen immers stukken minder dan dat van kinderen... en het is een nieuw virus.
Kinderen pakken idd sws sneller een virus op, ook de wat zwakkere vormen en om zich daarmee dan sneller een resistentie te verwerven. Voorts hebben kinderen doorgaans minder onderliggende problemen.

Het virus zelf is niet dodelijk. Het ziektebeeld is ook redelijk te begrijpen. Omdat het ARDS een meervoudige aandoening veroorzaakt die vooral voortwoekert wanneer het immuunsysteem een overreactie geeft.

In Jip en Janneke ben ik fan van Ninja die helder en simpel uitleg geeft wat SARS is, doet en veroorzaakt:
"On bended knee is no way to be free" Peter R 1954-2021 (©Zapata)
Hegel: "De waarheid is subjectief"
Covid19: "Doctors can’t cure stupid, but at least they can sedate it."
pi_192674627
Jemig ik zie net dat china weer flink hoge cijfers heeft
  vrijdag 17 april 2020 @ 21:51:52 #268
65394 Montov
Dogmaticus Irritantus
pi_192674659
quote:
[ afbeelding ]

Er kunnen ook aardig wat verkeerde testresultaten zijn...
Géén kloon van tvlxd!
pi_192674669
quote:
12s.gif Op vrijdag 17 april 2020 21:48 schreef Vallon het volgende:

[..]

Bron graag... voor dat iedereen.... maar mag terzijde.

Volgens mij kunnen we hier gewoon praten zonder elke eigen hersenscheet met een externe bron te verantwoorden.
  vrijdag 17 april 2020 @ 21:52:40 #270
335133 MichaelScott
fulltime CEO//parttime fluffer
pi_192674671
quote:
6s.gif Op vrijdag 17 april 2020 21:37 schreef Vallon het volgende:
Er zijn 7 APPS's geselecteerd die (over)morgen worden gepresenteerd, tevens stellen experts, betrokken bij de selectie, dat het voorstel terug moet naar de tekentafel.
[..]

[..]

Nou 's kijken wat de Minister ter harte gaat nemen..... hert resultaat van een enthousiast 30 uur durende APP'aton of toch maar even goed weer nadenken wat men ook al weer wilt bereiken en of dat anders niet beter kan worden gewaarborgd. Wie wakker blijft.... krijgt cookies.

Jammer dat mijn "CGIC Covid19-GameInCloud" wannabe inzending het niet op tijd gered heeft:
a) Get2Covid19: target jezelf en verzamel de contacten
b) Vote4Covid19: zoek zoveel mogelijk Covid19 targets

Tweede ronde Knock-Out of mogelijk Game-Over.
Doet mijn vertrouwen wel goed om te weten dat het haastig in elkaar gezet wordt in een weekendje.
Op zaterdag 8 februari 2014 23:39 schreef Slaapscheet het volgende:
Oke, MichaelScott, je bent geweldig. :D
pi_192674673
quote:
2s.gif Op vrijdag 17 april 2020 21:47 schreef Jane het volgende:

[..]

Dus ze waren al ziek geweest, genezen verklaard d.m.v. negatieve tests en dan alsnog gemiddeld 2 weken (!) na die negatieve tests opnieuw positief. En opnieuw ziek, als ik het goed begrijp. (43% milde symptomen, en de rest? Niet ziek of juist ernstiger?)

Hoe het ook zit, het is sowieso een virus met allerlei eigenschappen die de bestrijding moeilijk maken. Ik weet niet wat erger is, dat je geen immuniteit opbouwt of dat het in je lichaam blijft sluimeren om nog eens toe te slaan. Mensen die er van uitgaan dat ze genezen en immuun zijn, zijn dan dus kennelijk ook weer besmettelijk. Lekker dan. -O-
Er zijn ook wel mensen die langere tijd last hebben van de griep dus heel vreemd is het niet.
  vrijdag 17 april 2020 @ 21:54:38 #272
78780 deedeetee
rustig doorgaan met ademhalen
pi_192674699
Ik begin te vermoeden dat de testen allemaal niet erg betrouwbaar zijn. :')
Niet zo vreemd aangezien t virus ook nog niet lang bestaat.
Ga fietsen jij !! ikke niet hoor..
pi_192674751
https://nl.qwe.wiki/wiki/List_of_mass_hysteria_cases

Lees dit allemaal eens door.
Ik zeg niet dat ik gelijk heb en dat de huidige situatie die we meemaken ook een vorm van massahysterie is maar ik sluit het allerminst uit...

''De Juni Bug'' die in deze lijst wordt besproken vind ik ook wel redelijk veelzeggend.

Even vrij slecht van't Engels naar 't Nederlands vertaald ter enige verduidelijking:

''De in juni bug epidemie dient als een klassiek voorbeeld van hysterische besmetting . In 1962 brak een mysterieuze ziekte in een kleermakerij afdeling van een Amerikaanse textielfabriek. De symptomen waren gevoelloosheid, misselijkheid, duizeligheid en braken. Woord van een bug in de fabriek die de slachtoffers zouden bijten en ervoor zorgen dat ze de bovenstaande symptomen verspreidde zich snel ontwikkelen.
Ontwikkelde zich al snel 62 werknemers deze mysterieuze ziekte, van wie sommigen werden gehospitaliseerd. Het nieuws media gemeld op de zaak. Na onderzoek van bedrijfsartsen en deskundigen uit de US Public Health Service Overdraagbare Disease Center, werd geconcludeerd dat de zaak was een van massahysterie.

Terwijl de onderzoekers geloofden sommige werknemers werden gebeten door de bug, angst was waarschijnlijk de oorzaak van de symptomen. Geen bewijs werd nooit gevonden voor een bug die de bovengenoemde griepachtige symptomen kunnen veroorzaken, noch alle werknemers demonstreren beten.
''

Ik probeer allerminst stellig te beweren dat dit corona-virus dus een vorm van massale hysterie is maar ik ben zelf wel van mening dat vormen van massahysterie wel ontstaan door de huidige crisis ongeacht of 'Het virus' wel of niet gevaarlijk is.
:)
pi_192674787
Massahysterie is nu wel aan de gang, vraag maar de plaatselijke psychiater.
  vrijdag 17 april 2020 @ 22:03:58 #275
1986 Jane
agnostic dyslexic insomniac
pi_192674809
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 april 2020 21:52 schreef Stokkie_ het volgende:

[..]

Er zijn ook wel mensen die langere tijd last hebben van de griep dus heel vreemd is het niet.
Dat je lang(er dan gemiddeld) ziek bent niet, maar toch wel dat je tussendoor denkt genezen te zijn en een test dat ook bevestigt. Ik heb dat over de gewone griep nog nooit gehoord.
Maar sowieso heb ik al diverse verhalen van patienten gelezen die zeiden dat deze ziekte in golven komt, dus misschien is dit fenomeen daar ook een gevolg van.

Een vaccin zal er nog niet zijn binnen een paar maanden, maar ik verwacht wel dat er nu steeds meer van dit soort kennis opgedaan wordt. Bijvoorbeeld ook m.b.t. de vraag waarom de ene persoon zoveel zieker wordt dan de andere, ook zonder onderliggende ziektes. Ik heb al een paar speculaties daarover gezien, maar ben benieuwd wat er van overblijft als anderen zich erover buigen. Als je dat soort dingen weet kan dat ook helpen bij de beslissing welke maatregelen je moet nemen/handhaven, natuurlijk.
Lying awake, wondering if there is a Dog...
Tijn won het Morlvision Songfestival 2023
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')