abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  vrijdag 17 april 2020 @ 17:50:11 #1
319243 Caland
FREEJANCEES
pi_192669827

Houd minimaal 1.5 meter afstand met anderen buiten je huishouden in alle gevallen.

Vragen over je eigen gezondheid: huisarts of GGD
Andere vragen: 0800-1351 (08:00-22:00)

Helpen?
https://www.makers4all.eu/nl/
https://www.extrahandenvoordezorg.nl/
https://www.rodekruis.nl/hulp-in-nederland/ready2help/

Informatie & achtergronden:
Wikipedia
Dr. John Campbell met een dagelijkse update
Dit doet corona met je, als je pech hebt.
Simulaties over waarom social distancing werkt
Video: Wat is exponentiële groei en hoe werkt dat bij uitbraken
Video: Wat is dit coronavirus, wat doet het, wat zijn de maatregelen
Alle artikelen over Covid zijn gratis te lezen op de financial times

Nederland:
RIVM Rijksinstituut voor Volksgezondheid en Milieu - actuele informatie
Besmettingen per gemeente (RIVM-kaartje)
arcgis kaart van NL
Corona-patiënten op de Nederlanders IC's

Internationale organisaties:
ECDC European Centre for Disease Prevention and Control
WHO World Health Organisation

Aantallen & Trackers:
Overzicht JHU
Overzicht Worldometers
Overzicht thebaselab
Overzicht WHO
Overzicht BNO News
Alle gevallen, in een lijst
Alle grafieken
Spreadsheet met cijfers die user joyvke bijhoudt
Netherlands & Italy compare infected CORONAvirus (COVID-19) infected daily graph/chart
Verzameling alle NL cijfers

Timelapse:
Flourish

COVID-19 feiten
• vooral hoest- en niesdruppeltjes zorgen voor overdracht
• de besmetting is meer dan bij seizoensgriep, maar gelukkig minder dan bij mazelen (2 < R0 < 3)
• verreweg de meesten hebben lichte (griepachtige) klachten
• bijna alle sterfgevallen betreffen ouderen of al zieke mensen
Bron

Gedragsregels in dit topic:
• Probeer niet lollig te doen
• Bij nieuws: graag een bron
• Geen opruiende berichten
• Volg de aanwijzingen van de moderatie op
• Ga niet off-topic
• Geen slowchat in dit topic. Hier is het slowchat-topic: COR / [En Don SC #1] HATSJOE
• Let een beetje op elkaar

Oversterfte met als oorzaak griep (2018) en Covid-19 (2020)

Blijf thuis!

Moderatie:
@trein2000 @capricia @Lonaa @Muck @Lavenderr @Kyran @Sounddragon @D_A

[ Bericht 0% gewijzigd door Muck op 17-04-2020 21:09:24 ]
VBL SC influencer
Left, right, behind
  vrijdag 17 april 2020 @ 17:50:46 #2
319243 Caland
FREEJANCEES
pi_192669840
quote:
Aantal coronapatiënten op intensive care in week tijd met 150 gedaald

Het aantal Nederlandse coronapatiënten op de intensive care (ic) is in een week tijd met ongeveer 150 gedaald, zegt Ernst Kuipers, voorzitter van het Landelijk Netwerk Acute Zorg (LNAZ), vrijdagmiddag.

In totaal liggen vrijdag 1.235 coronapatiënten op de intensive care. Dat is een daling van 23 ten opzichte van donderdag. 52 Nederlanders liggen op een ic in Duitsland.
VBL SC influencer
Left, right, behind
  vrijdag 17 april 2020 @ 17:53:14 #3
56749 BlaZ
Torpitudo peius est quam mors.
pi_192669885
quote:
Prima nieuws dit, ik profiteer er als aandeelhouder van Gilead zelf ook van.
Ceterum censeo Turciam delendam esse.
  vrijdag 17 april 2020 @ 17:53:46 #4
473519 Drekkoning
Is het al juno?
pi_192669900
quote:
1s.gif Op vrijdag 17 april 2020 17:50 schreef Caland het volgende:

[..]

Jaaaa terrasjes open
Lege bekers in het gras
Modder op mijn schoenen
Verlang naar het moment
Dat we even niks meer moeten
pi_192669927
quote:
1s.gif Op vrijdag 17 april 2020 17:50 schreef Caland het volgende:

[..]

1 juno einde lockdown. Zin in
Op dinsdag 23 april 2024 10:41 schreef Solotovski het volgende:
Jij bent het zonnetje!!!
pi_192669984
Leestip.

‘Covid-19’: ongekend Corona-killervirus of vooral ongekende paniek?

https://medium.com/@Stefa(...)-paniek-1864865605c0
pi_192670034
Begrijp het maar zie het niet zitten.

zodra zij open gaan stroomt half nederland naar het strand

https://www.omroepwest.nl(...)meter-Zee-aan-ruimte

DEN HAAG - De strandexploitanten aan de Nederlandse kust zeggen klaar te zijn om te starten met hun nieuwe 'anderhalve meter-dienstverlening'. Ze hebben hun horecazaken aangepast. Zo kan volgens hen worden voldaan aan de RIVM-richtlijnen in de nieuwe anderhalve meter-samenleving.
pi_192670082
Het is verstandig als maatregelen worden uitgesteld. Ik verwacht een tweede wave als we direct weer alles oppakken alsof er niets aan de hand is vanaf 1 juni. We moeten daadkrachtig zijn en volhouden, op naar de verlenging.

Ik vind het onbegrijpelijk dat gefocust wordt op 'druk op ICs' in plaats van 'aantal besmettingen'.
pi_192670103
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 april 2020 18:01 schreef bitterbal het volgende:

DEN HAAG - De strandexploitanten aan de Nederlandse kust zeggen klaar te zijn om te starten met hun nieuwe 'anderhalve meter-dienstverlening'. Ze hebben hun horecazaken aangepast. Zo kan volgens hen worden voldaan aan de RIVM-richtlijnen in de nieuwe anderhalve meter-samenleving.
die gasten snappen het nie
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 april 2020 18:01 schreef bitterbal het volgende:

die gasten snappen het niet, verblind door het geld
pi_192670139
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 april 2020 18:05 schreef THEFXR het volgende:

[..]

[..]

nou ja die strandtenten vallen nu ook buiten de now regeling toch?
pi_192670154
En Rutte heeft trouwens ook opgeroepen dat de sectoren plannen zouden maken maar denk dat men nu denkt dat als ze een idee hebben ze ook open mogen
pi_192670158
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 april 2020 18:05 schreef THEFXR het volgende:

[..]

[..]

Ze voelen zich onoverwinnelijk, omdat zij of hun naasten niet te maken hebben (gehad) met Corona. We moeten juist daadkrachtig zijn met zijn allen, en allemaal thuisblijven. Zo kunnen we een reproductiegetal onder de 1 handhaven.
pi_192670169
Waar ik bang voor ben is dat de 1,5 meter een mythe is. Ja, het helpt vast maar als op het station een trapleuning aanraakt, een stoel, een deur of wat dan ook, en het virus blijft daar aan vastzitten gaat het nog goed mis. De stabilisering hebben we meer te danken aan het feit dat er geen grote samenscholingen meer zijn dan die 1,5 meter. Denk je nou echt dat in een restaurant met 40 mensen, waarbij 1,5 meter afstand wordt gehouden, de risico's niet enorm zijn? Er zijn 100 manieren te bedenken waarop het virus in zon geval zich zou kunnen verspreiden.
pi_192670211
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 april 2020 18:08 schreef Confetti het volgende:
Waar ik bang voor ben is dat de 1,5 meter een mythe is. Ja, het helpt vast maar als op het station een trapleuning aanraakt, een stoel, een deur of wat dan ook, en het virus blijft daar aan vastzitten gaat het nog goed mis. De stabilisering hebben we meer te danken aan het feit dat er geen grote samenscholingen meer zijn dan die 1,5 meter. Denk je nou echt dat in een restaurant met 40 mensen, waarbij 1,5 meter afstand wordt gehouden, de risico's niet enorm zijn? Er zijn 100 manieren te bedenken waarop het virus in zon geval zich zou kunnen verspreiden.
1,5 meter is een mythe, zodat er geen paniek ontstaat. De hardste schreeuwers zijn de ondernemers met hun Tesla leaseauto's die schreeuwen om back-to-normal. Alleen de meerderheid van Nederland bestaat uit werknemers, die zich terecht zorgen maken. 1,5 meter is een compromis om beide partijen tevreden te houden, en in de hoop dat de economie snel weer verder kan.

Ik hanteer zelf het aantal geadviseerde meters met factor 2 a 3. Dus in dit geval, minimaal 3 meter.
pi_192670215
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 april 2020 18:08 schreef Sucuk het volgende:

[..]

Ze voelen zich onoverwinnelijk, omdat zij of hun naasten niet te maken hebben (gehad) met Corona. We moeten juist daadkrachtig zijn met zijn allen, en allemaal thuisblijven. Zo kunnen we een reproductiegetal onder de 1 handhaven.
Wat een aannames. Die mensen doen hun best om hun bedrijf aan te passen, zoals gevraagd.

Thuiszitten kan nooit het antwoord zijn. Het is een tijdelijke oplossing om je de ruimte te geven tot oplossingen te komen.
  vrijdag 17 april 2020 @ 18:12:53 #16
147172 THEFXR
Alpha Bear
pi_192670242
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 april 2020 18:08 schreef Confetti het volgende:
het is een kutvirus, het heeft vier mogelijkheden van besmetting en als het de 1ste keer niet lukt dan wel de 2de of 3de keer.
pi_192670245
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 april 2020 18:04 schreef Sucuk het volgende:
Het is verstandig als maatregelen worden uitgesteld. Ik verwacht een tweede wave als we direct weer alles oppakken alsof er niets aan de hand is vanaf 1 juni. We moeten daadkrachtig zijn en volhouden, op naar de verlenging.

Ik vind het onbegrijpelijk dat gefocust wordt op 'druk op ICs' in plaats van 'aantal besmettingen'.
Omdat aantal besmettingen niks zegt... van de week zeiden ze dat 3% van de bevolking het virus heeft of heeft gehad. Dat is meer dan een half miljoen mensen... van deze mensen zijn er maar een paar duizend echt ziek geworden.

Gezien het feit dat je het virus toch niet uit kunt roeien en een vaccin ver weg lijkt is het niet zo interessant om hier naar te kijken. IC opnames daarentegen... ik denk niet dat iemand er op zit te wachten dat er mensen dood gaan in de wachtruimte of thuis omdat er geen plek was op de IC.
pi_192670248
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 april 2020 15:45 schreef NaturalScience het volgende:

[..]

In de andere gemeentes is deze toename niet te zien.
Het gaat om provincies, hè. En het kan toch dat er in bepaalde provincies nu veel breder getest wordt? Zie bv. in Alkmaar: https://www.nhnieuws.nl/n(...)waar-je-aan-toe-bent
Cum hoc ergo propter hoc (correlation does NOT imply causation)
De coronacijfers van vandaag zijn een achteruitkijkspiegel van één à twee weken terug: COR / Het datavertragingstopic #2
  vrijdag 17 april 2020 @ 18:14:30 #19
78780 deedeetee
rustig doorgaan met ademhalen
pi_192670272
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 april 2020 16:53 schreef Drekkoning het volgende:

[..]

Nee maar dan kan je regelingen instellen waarbij grotere events, kroegen, etc enkel toegankelijk zijn voor ingeënte personen
Zoiets als vroeger het pokkenbriefje als je naar school wilde ? :)
Ga fietsen jij !! ikke niet hoor..
pi_192670279
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 april 2020 18:12 schreef THEFXR het volgende:

[..]

het is een kutvirus, het heeft vier mogelijkheden van besmetting en als het de 1ste keer niet lukt dan wel de 2de of 3de keer.
Dat zeker. Het is daarom niet realistisch om te denken dat je een bioscoop veilig kunt vullen met 50 man, als je maar 2 stoelen afstand houdt. Op schepen is het virus vermoedelijk via de aircosystemen verspreid, dus dan weet je wel hoe besmettelijk het is als je in een ruimte met 50 man zit straks. Ook al hou jr afstand.
pi_192670281
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 april 2020 18:11 schreef Sucuk het volgende:

[..]

1,5 meter is een mythe, zodat er geen paniek ontstaat. De hardste schreeuwers zijn de ondernemers met hun Tesla leaseauto's die schreeuwen om back-to-normal. Alleen de meerderheid van Nederland bestaat uit werknemers, die zich terecht zorgen maken. 1,5 meter is een compromis om beide partijen tevreden te houden, en in de hoop dat de economie snel weer verder kan.

Ik hanteer zelf het aantal geadviseerde meters met factor 2 a 3. Dus in dit geval, minimaal 3 meter.
Zo zeg, en kom je nog wel eens buiten of lig je huilend in bed omdat mensen telkens binnen 3 meter komen?
pi_192670288
Weet niet meer met wie ik het gisteren had over de verplichting van de app:
https://nos.nl/video/2330(...)en-hobby-hebben.html

Nogmaals benadrukt dat het een vrijwillig karakter krijgt.
De coronacijfers van vandaag zijn een achteruitkijkspiegel van één à twee weken terug: COR / Het datavertragingstopic #2
pi_192670289
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 april 2020 18:12 schreef Wirelessmouse het volgende:

[..]

Omdat aantal besmettingen niks zegt... van de week zeiden ze dat 3% van de bevolking het virus heeft of heeft gehad. Dat is meer dan een half miljoen mensen... van deze mensen zijn er maar een paar duizend echt ziek geworden.

Gezien het feit dat je het virus toch niet uit kunt roeien en een vaccin ver weg lijkt is het niet zo interessant om hier naar te kijken. IC opnames daarentegen... ik denk niet dat iemand er op zit te wachten dat er mensen dood gaan in de wachtruimte of thuis omdat er geen plek was op de IC.
IC zegt ook niets, want dat leidt tot een rekenbias. Als je al op de IC beland, is de kans klein dat je het haalt. Dus als je enkel kijkt naar de IC cijfers, ziet het er nog pessimistischer uit dan dat het is.

Overigens, snap ik niet waarom we ons richten op om alles weer op te pakken als de IC het aankan. Mij boeit het niet of die het aankan of niet, want je wilt er gewoon niet belanden. Als je er namelijk op beland, ben je in zekere zin al gedoemd. Belangrijkste is, besmetting voorkomen.
pi_192670308
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 april 2020 18:15 schreef DireStraits7 het volgende:

Met mij. Thanks! :7
pi_192670317
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 april 2020 18:14 schreef Wirelessmouse het volgende:

[..]

Zo zeg, en kom je nog wel eens buiten of lig je huilend in bed omdat mensen telkens binnen 3 meter komen?
Ja, maar ik draag dan ook een muts, veiligheidsbril en mondbedekking. Zo heb ik verminderd risico op besmetting via oren, ogen, mond of neus.
pi_192670321
quote:

Tot je de supermarkt niet binnenkomt zonder de app. Of de huisarts je niet accepteert. Het wordt toch wel afgedwongen. Er is ook geen bankrekening-verplichting maar je hebt geen keuze.
pi_192670336
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 april 2020 18:16 schreef Sucuk het volgende:

[..]

Ja, maar ik draag dan ook een muts, veiligheidsbril en mondbedekking. Zo heb ik verminderd risico op besmetting via oren, ogen, mond of neus.
Muts? Jouw haar is ook gevoelig voor het virus?
  vrijdag 17 april 2020 @ 18:17:34 #28
147172 THEFXR
Alpha Bear
pi_192670337
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 april 2020 18:15 schreef Sucuk het volgende:

[..]

IC zegt ook niets, want dat leidt tot een rekenbias. Als je al op de IC beland, is de kans klein dat je het haalt. Dus als je enkel kijkt naar de IC cijfers, ziet het er nog pessimistischer uit dan dat het is.

Overigens, snap ik niet waarom we ons richten op om alles weer op te pakken als de IC het aankan. Mij boeit het niet of die het aankan of niet, want je wilt er gewoon niet belanden. Als je er namelijk op beland, ben je in zekere zin al gedoemd. Belangrijkste is, besmetting voorkomen.
en dan kom je weer terecht bij landen met ervaring en in die Aziatische landen dragen ze mondkapjes, dat is preventief.
  vrijdag 17 april 2020 @ 18:18:12 #29
246107 Zeroku
An Air of Authority.
pi_192670348
quote:

'vrijwillig' is nogal subjectief. Totdat je zonder app nergens meer binnenkomt.
Op zaterdag 28 april 2012 00:09 schreef Klinkerbotsing het volgende:
Lieve jongeman ben jij. :@
Op woensdag 8 juli 2020 18:58 schreef PoezeligDing het volgende:
:* My one and only, master, king , whatever. THE ZER! O+
pi_192670355
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 april 2020 18:17 schreef THEFXR het volgende:

[..]

en dan kom je weer terecht bij landen met ervaring en in die Aziatische landen dragen ze mondkapjes, dat is preventief.
Als we er genoeg hadden hadden we ze al op gemoeten :p
pi_192670356
Gewoon geen bediening in restaurants en kroegen. Iedere tafel z'n eigen tap en febo-achtige muur van gerechten.
pi_192670370
quote:
7s.gif Op vrijdag 17 april 2020 18:18 schreef Zeroku het volgende:

[..]

'vrijwillig' is nogal subjectief. Totdat je zonder app nergens meer binnenkomt.
Als je geweigerd wordt als "X&gsht5637(" is het ook vervelend.
pi_192670375
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 april 2020 18:16 schreef Confetti het volgende:

[..]

Tot je de supermarkt niet binnenkomt zonder de app. Of de huisarts je niet accepteert. Het wordt toch wel afgedwongen. Er is ook geen bankrekening-verplichting maar je hebt geen keuze.
Prima, toch? Dan blijf je lekker thuis. Heb je wel lekker veel privacy.
  vrijdag 17 april 2020 @ 18:19:35 #34
147172 THEFXR
Alpha Bear
pi_192670383
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 april 2020 18:18 schreef bitterbal het volgende:

[..]

Als we er genoeg hadden hadden we ze al op gemoeten :p
heb niet het idee dat de regering er erg hard aan werkt.
pi_192670394
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 april 2020 18:19 schreef THEFXR het volgende:

[..]

heb niet het idee dat de regering er erg hard aan werkt.
dat durf ik niet te zeggen
pi_192670397
Wat vinden jullie trouwens van de ondernemers die een uitkering vragen?

Advocaat van de duivel: hypocriet, toch? De ondernemers zijn veelal diegenen die anti-uitkering zijn en vaak hard roepen dat je je hand niet moet ophouden maar moet vechten voor je centen. Nou dit is een tijd waar je letterlijk moet vechten voor je centen.
pi_192670400
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 april 2020 18:15 schreef Sucuk het volgende:
[..]
Dat lijkt mij nogal logisch, als je de cijfers ziet van de economie.
  vrijdag 17 april 2020 @ 18:21:50 #38
147172 THEFXR
Alpha Bear
pi_192670442
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 april 2020 18:20 schreef Sucuk het volgende:

Advocaat van de duivel: hypocriet, toch? De ondernemers zijn veelal diegenen die anti-uitkering zijn en vaak hard roepen dat je je hand niet moet ophouden maar moet vechten voor je centen. Nou dit is een tijd waar je letterlijk moet vechten voor je centen.
er is zoiets als ondernemersrisico, je kan ontzettend veel verdienen of failliet gaan. dat weet je van te voren, als je dan onder beheer komt met 3 ton schuld, moet je niet gaan janken.
pi_192670445
quote:

Heb je iets tegen ondernemers? Je weet wie de lonen betaald van werknemers?

Gek verhaal hoor. Ze mogen geen uitkering aanvragen en geen oplossingen aandragen.
  vrijdag 17 april 2020 @ 18:22:01 #40
473519 Drekkoning
Is het al juno?
pi_192670451
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 april 2020 18:14 schreef deedeetee het volgende:

[..]

Zoiets als vroeger het pokkenbriefje als je naar school wilde ? :)
Ben daar niet zo bekend mee.

Meer zoals kinderopvang niet-gevaccineerde kinderen mogen weigeren.
Lege bekers in het gras
Modder op mijn schoenen
Verlang naar het moment
pi_192670458
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 april 2020 18:20 schreef Wirelessmouse het volgende:

[..]

Dat lijkt mij nogal logisch, als je de cijfers ziet van de economie.
Je kunt best de economie laten hervatten. Een groot deel van de werknemers kan gewoon werken vanuit huis.

Enige sectoren die geraakt worden (onvermijdelijk, lockdown of niet): horeca en toerisme/reissector.
pi_192670472
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 april 2020 18:21 schreef THEFXR het volgende:

[..]

er is zoiets als ondernemersrisico, je kan ontzettend veel verdienen of failliet gaan. dat weet je van te voren, als je dan onder beheer komt met 3 ton schuld, moet je niet gaan janken.
Zo zie ik het ook ja. Risico's werken twee kanten op. Het risico moet je verdisconteren in je prijs.
  vrijdag 17 april 2020 @ 18:23:44 #43
319243 Caland
FREEJANCEES
pi_192670495
quote:

Wat moet je dan als 100% van je omzet verdwijnt?
VBL SC influencer
Left, right, behind
  Moderator / Redactie Sport vrijdag 17 april 2020 @ 18:24:09 #44
416575 crew  Evenstar
Also known as Kyran or Theoden
pi_192670505
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 april 2020 18:16 schreef Confetti het volgende:

[..]

Ook de burgers moeten een keer ophouden met zeuren en denken in onmogelijkheden.

Wij willen niet binnen zitten. Wij willen geen app installeren. Wij willen geen mondkapjes dragen. Wij willen geen 1.5 meter afstand bewaren. Wij willen dit niet en dat niet.

Dit gaat niet werken als wij constant in onmogelijkheden blijven denken. Situatie accepteren en kijken hoe wij zo goed of kwaad als het kan verder moeten. Dit kan zijn met een app, met meer doden accepteren, met IC's uitbreiden, met mondkapjes dragen of wat een combinatie van dingen.

Zolang er nu nog mensen zijn die alleen maar roepen ik wil dit niet en ik wil dat niet gaat het niet opschieten.
pi_192670514
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 april 2020 18:22 schreef Sucuk het volgende:

[..]

Zo zie ik het ook ja. Risico's werken twee kanten op. Het risico moet je verdisconteren in je prijs.
Het risico op een pandemie. Hahahahahaha

2 bier en een portie bitterballen, EUR 2.500.
pi_192670526
quote:
8s.gif Op vrijdag 17 april 2020 18:21 schreef _I het volgende:

[..]

Heb je iets tegen ondernemers? Je weet wie de lonen betaald van werknemers?

Gek verhaal hoor. Ze mogen geen uitkering aanvragen en geen oplossingen aandragen.
Ik vind het gejank van ondernemers. Als ondernemer kies je bewust voor de kans om veel te kunnen verdienen, rekening houdend met het ondernemersrisico dat daarmee gepaard gaat. Ondernemers zijn vaak diegenen die janken dat men zijn of haar hand niet moet ophouden en moet vechten voor zijn of haar centen. Wat maken van je bestaan. En dat de uitkeringen te hoog zijn. Nu zie ik in de krant dat er zelfs ondernemers zijn die klagen dat zelfs de uitkeringen te laag zijn en dat de eisen voor uitkering té hoog zijn.

De hypocrisie kan ik niet uitstaan.

Zelf ben ik werknemers en dan nog bouw ik eigen potjes op, buffers en eigen pensioen. Ik reken mij niet rijk met sociale vangnetten als UWV of pensioenregeling.
  vrijdag 17 april 2020 @ 18:25:20 #47
147172 THEFXR
Alpha Bear
pi_192670529
quote:
1s.gif Op vrijdag 17 april 2020 18:23 schreef Caland het volgende:

[..]

Wat moet je dan als 100% van je omzet verdwijnt?
anders ondernemen, andere sector
  vrijdag 17 april 2020 @ 18:25:41 #48
319243 Caland
FREEJANCEES
pi_192670539
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 april 2020 18:25 schreef THEFXR het volgende:

[..]

anders ondernemen, andere sector
En de hypotheek op je bedrijfspand?
VBL SC influencer
Left, right, behind
  vrijdag 17 april 2020 @ 18:26:06 #49
147172 THEFXR
Alpha Bear
pi_192670545
quote:
10s.gif Op vrijdag 17 april 2020 18:24 schreef _I het volgende:

[..]

_O-
  vrijdag 17 april 2020 @ 18:26:25 #50
319243 Caland
FREEJANCEES
pi_192670558
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 april 2020 18:25 schreef Sucuk het volgende:
Ondernemers zijn vaak diegenen die janken dat men zijn of haar hand niet moet ophouden en moet vechten voor zijn of haar centen. Wat maken van je bestaan. En dat de uitkeringen te hoog zijn.
Bron?
VBL SC influencer
Left, right, behind
pi_192670580
quote:
10s.gif Op vrijdag 17 april 2020 18:24 schreef _I het volgende:

[..]

Nee hoor. Je neemt het gewogen risico mee in je beleid. Dat hoeft zich niet per se te uiten in volledige doorbelasting in de prijs, maar ook in je buffers die je idealiter dient aan te houden. Pandemie is een risico met een lage kans maar zéér hoge impact.

Als werknemer heb je ook het risico om eruit geflikkerd te worden. Die hoor je minder klagen en helemaal niet zo hard schreeuwen als de ondernemers.
  vrijdag 17 april 2020 @ 18:27:20 #52
147172 THEFXR
Alpha Bear
pi_192670582
quote:
1s.gif Op vrijdag 17 april 2020 18:25 schreef Caland het volgende:

[..]

En de hypotheek op je bedrijfspand?
hebben ze die dan? dacht dat ze allemaal huurde
pi_192670584
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 april 2020 18:24 schreef Kyran het volgende:

[..]

Ook de burgers moeten een keer ophouden met zeuren en denken in onmogelijkheden.

Wij willen niet binnen zitten. Wij willen geen app installeren. Wij willen geen mondkapjes dragen. Wij willen geen 1.5 meter afstand bewaren. Wij willen dit niet en dat niet.

Dit gaat niet werken als wij constant in onmogelijkheden blijven denken. Situatie accepteren en kijken hoe wij zo goed of kwaad als het kan verder moeten. Dit kan zijn met een app, met meer doden accepteren, met IC's uitbreiden, met mondkapjes dragen of wat een combinatie van dingen.

Zolang er nu nog mensen zijn die alleen maar roepen ik wil dit niet en ik wil dat niet gaat het niet opschieten.
Het moet wel zin hebben.

Als verspreiding vooral thuis, op school en in de zorg plaatsvindt, wat heeft een app dan voor zin. (Las ergens dat in Zuid-Korea 94% besmet wordt door bekenden. Een app heeft dan bijna geen meerwaarde.)

We moeten gewoon niet roepen dat mondkapjes geen zin hebben, want dan gaat er ook niemand zorgen dat ze er komen. Als je die dingen prio 1 maakt, zijn er snel genoeg genoeg.

Gewoon maar dingen roepen en mensen zich er aan laten houden is niet wijs. En we zijn geen experiment van een onbekend OMT.
  vrijdag 17 april 2020 @ 18:27:50 #54
319243 Caland
FREEJANCEES
pi_192670595
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 april 2020 18:27 schreef THEFXR het volgende:

[..]

hebben ze die dan? dacht dat ze allemaal huurde
Ja. Alle ondernemers huren

Wat een ongekende domheid
VBL SC influencer
Left, right, behind
  Moderator / Redactie Sport vrijdag 17 april 2020 @ 18:28:05 #55
416575 crew  Evenstar
pi_192670601
quote:

[..]

Ik vind het gejank van ondernemers. Als ondernemer kies je bewust voor de kans om veel te kunnen verdienen, rekening houdend met het ondernemersrisico dat daarmee gepaard gaat. Ondernemers zijn vaak diegenen die janken dat men zijn of haar hand niet moet ophouden en moet vechten voor zijn of haar centen. Wat maken van je bestaan. En dat de uitkeringen te hoog zijn. Nu zie ik in de krant dat er zelfs ondernemers zijn die klagen dat zelfs de uitkeringen te laag zijn en dat de eisen voor uitkering té hoog zijn.

Zelf ben ik werknemers en dan nog bouw ik eigen potjes op, buffers en eigen pensioen. Ik reken mij niet rijk met sociale vangnetten als UWV of pensioenregeling.
Ik vind dat iedere ondernemer een buffer moet hebben, maar je kan nu niet echt doen alsof dit een normale situatie is waar ze maar op voorbereid moesten zijn. Als opeens je winkel dicht moet op laste van de overheid doet het gewoon pijn.
  vrijdag 17 april 2020 @ 18:28:19 #56
473519 Drekkoning
Is het al juno?
pi_192670604
quote:

[..]

Je kunt best de economie laten hervatten. Een groot deel van de werknemers kan gewoon werken vanuit huis.

Enige sectoren die geraakt worden (onvermijdelijk, lockdown of niet): horeca en toerisme/reissector.
Entertainment (festivals/concerten/theaters), sport, rijscholen, kappers, etc
Lege bekers in het gras
Modder op mijn schoenen
Verlang naar het moment
  vrijdag 17 april 2020 @ 18:29:10 #57
319243 Caland
FREEJANCEES
pi_192670622
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 april 2020 18:28 schreef Drekkoning het volgende:

[..]

Entertainment (festivals/concerten/theaters), sport, rijscholen, kappers, etc
Import/export is met 60-80% geslonken wat ook weer invloed heeft op de industrie

Maar men doet hier net alsof je als ondernemer dan maar wat anders moet gaan doen
VBL SC influencer
Left, right, behind
pi_192670634
quote:
1s.gif Op vrijdag 17 april 2020 18:26 schreef Caland het volgende:

[..]

Bron?
https://www.rtlnieuws.nl/(...)ers-zijn-labbekakken

dat de bijstandsuitkering omlaag gaat. Alleen zo kan werken worden aangemoedigd. "Handen uit de mouwen", zegt hij tegen het grootste deel van de half miljoen 'bijstanders', onder wie vele hoogopgeleiden. "Die kunnen ook gewoon asperges steken, in het zonnetje, met de radio aan. Wat is daar fout aan?"

Staan ze er nu ook achter om bijstand te verlagen, onder het mom dat je dan creatief wordt en handen uit de mouwen gaat steken?
  vrijdag 17 april 2020 @ 18:29:58 #59
224960 highender
Travellin' Light
pi_192670640
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 april 2020 18:11 schreef Sucuk het volgende:

Niet alleen ondernemers, ouders met hun jong grut minimaal net zo erg, allemaal uit eigenbelang, je zou het niet verwachten.
pi_192670652
quote:

[..]

Ondernemers investeren, zorgen voor opleidingen voor hun personeel, zorgen voor zekerheid en continuïteit.

Jij doet net alsof ALLE ondernemers op een berg geld zitten. Ondernemers hebben niet de luxe om thuis te gaan zitten en zich ziek te melden. Zij moeten zorgen met allerlei rare maatregelen dat er nog steeds geld binnenkomt.

Dat je zelf een werknemer bent is wel duidelijk. Hoeveel geld heb jij weggelegd voor een pandemie die 18 maanden je inkomen weghaalt?Gaat toch nergens over. > 3 maanden geen omzet is toch geen tegenslag, dat is een ramp voor veel ondernemers.
pi_192670668
quote:
2s.gif Op vrijdag 17 april 2020 18:30 schreef _I het volgende:

[..]

Ondernemers investeren, zorgen voor opleidingen voor hun personeel, zorgen voor zekerheid en continuïteit.

Jij doet net alsof ALLE ondernemers op een berg geld zitten. Ondernemers hebben niet de luxe om thuis te gaan zitten en zich ziek te melden. Zij moeten zorgen met allerlei rare maatregelen dat er nog steeds geld binnenkomt.

Dat je zelf een werknemer bent is wel duidelijk. Hoeveel geld heb jij weggelegd voor een pandemie die 18 maanden je inkomen weghaalt?Gaat toch nergens over. > 3 maanden geen omzet is toch geen tegenslag, dat is een ramp voor veel ondernemers.
Als ik per vandaag werkloos zou zijn, zou ik het 52 maanden kunnen volhouden. Ik ga ervan uit dat mijn kosten in deze 52 maanden niet dalen of stijgen.
  vrijdag 17 april 2020 @ 18:31:55 #62
319243 Caland
FREEJANCEES
pi_192670679
Ik sprak vandaag een recyclingbedrijf. Ontzettend goedlopende onderneming maar volledig afhankelijk van voornamelijk Duitsers die oude zooi weggooien die zij dan weer op kochten. 90% omzetdaling. Denk dat ik niet weg was gekomen met ‘risico van ondernemer zijn, ga maar in een andere sector aan de slag’
VBL SC influencer
Left, right, behind
  vrijdag 17 april 2020 @ 18:32:10 #63
37150 livelink
keek op mijn week ( © DJ11)
pi_192670682
China ineens weer 1290 doden :o
Dat vind ik zorgelijk.
https://www.worldometers.info/coronavirus/
Als je goed om je heen kijkt zie je dat alles gekleurd is.
  Moderator / Redactie Sport vrijdag 17 april 2020 @ 18:32:25 #64
416575 crew  Evenstar
pi_192670684
quote:
14s.gif Op vrijdag 17 april 2020 18:27 schreef _I het volgende:

[..]

Het moet wel zin hebben.

Als verspreiding vooral thuis, op school en in de zorg plaatsvindt, wat heeft een app dan voor zin. (Las ergens dat in Zuid-Korea 94% besmet wordt door bekenden. Een app heeft dan bijna geen meerwaarde.)

We moeten gewoon niet roepen dat mondkapjes geen zin hebben, want dan gaat er ook niemand zorgen dat ze er komen. Als je die dingen prio 1 maakt, zijn er snel genoeg genoeg.

Gewoon maar dingen roepen en mensen zich er aan laten houden is niet wijs. En we zijn geen experiment van een onbekend OMT.
Als er straks wel weer een sociaal leven is dan heeft een app wel nut denk ik, maar alleen in combinatie met heel laagdrempelig testen. Kritiek en een kritische blik is prima, graag zelfs, maar ik word wel een beetje moe van mensen die gewoon bij alles DAT GAAN WE TOCH NIET DOEN roepen.

Wil niet binnen zitten, wil geen maatregelen, wil geen extra doden, wil geen app, wil geen mondkapje .... Tsja ergens moeten wij allemaal iets toegeven.....
pi_192670691
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 april 2020 18:32 schreef livelink het volgende:
Dat vind ik zorgelijk.
Dat zijn geen nieuwe doden, maar eerdere gevallen die eerst niet waren meegerekend.
pi_192670701
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 april 2020 18:31 schreef Sucuk het volgende:

[..]

Als ik per vandaag werkloos zou zijn, zou ik het 52 maanden kunnen volhouden. Ik ga ervan uit dat mijn kosten in deze 52 maanden niet dalen of stijgen.
En de ondernemer zou het privé waarschijnlijk ook wel een tijd uitzingen. Maar zo werkt een bedrijf niet. Je gaat niet een liquiditeitsbuffer van een jaar aanleggen voor het geval dat er een pandemie uitbreekt.

Een buffer voor onvoorziene zaken is heel wat anders dan als je bedrijf maanden niet open mag.
  vrijdag 17 april 2020 @ 18:33:44 #67
246107 Zeroku
An Air of Authority.
pi_192670708
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 april 2020 18:32 schreef livelink het volgende:
Dat vind ik zorgelijk.
Is het bijwerken van achterstallige administratie.
  vrijdag 17 april 2020 @ 18:34:37 #68
246107 Zeroku
An Air of Authority.
pi_192670722
quote:
2s.gif Op vrijdag 17 april 2020 18:33 schreef _I het volgende:

[..]

En de ondernemer zou het privé waarschijnlijk ook wel een tijd uitzingen. Maar zo werkt een bedrijf niet. Je gaat niet een liquiditeitsbuffer van een jaar aanleggen voor het geval dat er een pandemie uitbreekt.

Een buffer voor onvoorziene zaken is heel wat anders dan als je bedrijf maanden niet open mag.
Een beetje onderneming moet imo wel 2/3 maanden kunnen overleven zonder inkomsten. Anders is het bedrijfsmodel echt niet zo best.
pi_192670738
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 april 2020 18:28 schreef Kyran het volgende:

[..]

Ik vind dat iedere ondernemer een buffer moet hebben, maar je kan nu niet echt doen alsof dit een normale situatie is waar ze maar op voorbereid moesten zijn. Als opeens je winkel dicht moet op laste van de overheid doet het gewoon pijn.
Eens. Ook ik vind dat iedere ondernemer een buffer moet hebben. Maar als ik als werknemer het 52 maanden zou kunnen volhouden totdat ik de kosten niet meer kan betalen, dan vind ik een aantal weken al wel té weinig voor een ondernemer die een groter impact te verduren krijgt en veel meer verantwoordelijkheden heeft (werknemers etc.).
  Moderator / Redactie Sport vrijdag 17 april 2020 @ 18:35:44 #70
416575 crew  Evenstar
pi_192670741
quote:
7s.gif Op vrijdag 17 april 2020 18:34 schreef Zeroku het volgende:

[..]

Een beetje onderneming moet imo wel 2/3 maanden kunnen overleven zonder inkomsten. Anders is het bedrijfsmodel echt niet zo best.
Eens met 2/3 maanden, maar niet veel langer dan dat. In een uitzonderlijke situatie zoals deze is het echt ongemolijk om langer dan 3 maanden gezond te blijven als bedrijf. Vooral als je echt een een getroffen sector zit (horeca bijvoorbeeld).
pi_192670746
VrlPlt twitterde op vrijdag 17-04-2020 om 14:49:02 1/ Mijn tante werkt in een verzorgingstehuis en is sinds gisteren zelf coronapatiënt:
- Ze had geen enkel moment een mondkapje
- Collega’s zijn ziek thuis
- Ouderen zijn overleden in het tehuis door coronavirus
- Werkgever: we worden voor de leeuwen gegooid

Draadje… reageer retweet
Dit draadje....
Manmanman
Een oplettende kijker (volgens Mediacourant 15-4-20).
pi_192670751
Ron Fresen :r
“Rather than love, than money, than fame, give me truth.”
  Moderator / Redactie Sport vrijdag 17 april 2020 @ 18:36:43 #73
416575 crew  Evenstar
pi_192670752
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 april 2020 18:35 schreef Sucuk het volgende:

[..]

Eens. Ook ik vind dat iedere ondernemer een buffer moet hebben. Maar als ik als werknemer het 52 maanden zou kunnen volhouden totdat ik de kosten niet meer kan betalen, dan vind ik een aantal weken al wel té weinig voor een ondernemer die een groter impact te verduren krijgt en veel meer verantwoordelijkheden heeft (werknemers etc.).
Denk dat er heel weinig mensen zijn die 52 maanden kunnen uitzingen zonder inkomen ....
  vrijdag 17 april 2020 @ 18:37:05 #74
1986 Jane
agnostic dyslexic insomniac
pi_192670756
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 april 2020 18:32 schreef Kyran het volgende:

[..]

Als er straks wel weer een sociaal leven is dan heeft een app wel nut denk ik, maar alleen in combinatie met heel laagdrempelig testen.
Dat lijkt me ook. Ter aanvulling/vervanging van het contactonderzoek waarvoor de GGD niet genoeg personeel heeft. Maar zonder dat uitgebreid testen heeft de app ook weinig zin, denk ik.
Lying awake, wondering if there is a Dog...
Tijn won het Morlvision Songfestival 2023
pi_192670765
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 april 2020 18:32 schreef Kyran het volgende:

[..]

Als er straks wel weer een sociaal leven is dan heeft een app wel nut denk ik, maar alleen in combinatie met heel laagdrempelig testen. Kritiek en een kritische blik is prima, graag zelfs, maar ik word wel een beetje moe van mensen die gewoon bij alles DAT GAAN WE TOCH NIET DOEN roepen.

Wil niet binnen zitten, wil geen maatregelen, wil geen extra doden, wil geen app, wil geen mondkapje .... Tsja ergens moeten wij allemaal iets toegeven.....
Ow ja, dat laatste zeker. Geven en nemen, en voorlopig vooral veel geven.

Ik snap wel wat je zegt, maar alle tekenen wijzen erop dat die app ook dan niet gaat werken. Verspreiding voordat er symptomen zijn, niet iedereen die verdacht is gelijk kunnen testen (capaciteit), het feit dat het geen zin heeft om te testen als je nog niet echt ziek bent, het feit dat de bloedtesten nog niet voor het individu werken, maar alleen op groepen, waarmee immuniteit nog niet te traceren is voor personen.

Het is vooral wensdenken.

Uiteindelijk gaat het alleen werken als we kwetsbaren kunnen isoleren en voldoende kunnen beschermen, Zorgmedewerkers elke x dagen getest kunnen worden en we mondkapjes gaan toestaan in OV/Openbare gebouwen.

Doordat alle hoop op die app wordt gelegd, zonder enig alternatief, missen we heel mogelijkheden.

Maar je weet, ik sta overal voor open. :+
  vrijdag 17 april 2020 @ 18:38:06 #76
37150 livelink
keek op mijn week ( © DJ11)
pi_192670772
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 april 2020 18:32 schreef ZwangerPetro het volgende:

[..]

Dat zijn geen nieuwe doden, maar eerdere gevallen die eerst niet waren meegerekend.
Ah, gelukkig dan maar. Dank je wel voor de opheldering
Als je goed om je heen kijkt zie je dat alles gekleurd is.
  vrijdag 17 april 2020 @ 18:39:07 #77
319243 Caland
FREEJANCEES
pi_192670788
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 april 2020 18:35 schreef Kyran het volgende:

[..]

Eens met 2/3 maanden, maar niet veel langer dan dat. In een uitzonderlijke situatie zoals deze is het echt ongemolijk om langer dan 3 maanden gezond te blijven als bedrijf. Vooral als je echt een een getroffen sector zit (horeca bijvoorbeeld).
Probleem is dat dat ook nog een sector is waar over het algemeen de winstmarges laag zijn
VBL SC influencer
Left, right, behind
pi_192670802
quote:

[..]

Als je een bedrijf hebt wat het hele jaar door draait wel ja. Als je bedrijf maar 4 maanden open is en afhankelijk is van de zomer, en die lijkt helemaal weg te vallen, dan stopt het wel snel voor je bedrijf.

Als deze mensen dan hun best doen om oplossingen te verzinnen om toch open te kunnen, is dat toch te prijzen. Het is gewoon veel te generiek gesteld.
  vrijdag 17 april 2020 @ 18:39:52 #79
224960 highender
Travellin' Light
pi_192670808
quote:
Als je het risico van een lockdown gaat verdisconteren in je prijs moet de afnemer dat betalen. Net als de overheid er - vanwege haar eveneens kortzichtige en geldgedreven beleid - geen rekening heeft gehouden met een mogelijke lockdown ivm een mogelijk pandemie, hebben ondernemers dat ook niet gedaan.
  Moderator / Redactie Sport vrijdag 17 april 2020 @ 18:39:54 #80
416575 crew  Evenstar
pi_192670809
quote:
2s.gif Op vrijdag 17 april 2020 18:37 schreef Jane het volgende:

[..]

Dat lijkt me ook. Ter aanvulling/vervanging van het contactonderzoek waarvoor de GGD niet genoeg personeel heeft. Maar zonder dat uitgebreid testen heeft de app ook weinig zin, denk ik.
Zonder testen heeft het echt geen zin.

Klachten > thuisblijven > testen

Positief > Thuisblijven, app contacten laten alarmeren

Negatief > Weer aan het werk

Dan stoppen wij in ieder geval met iedereen met een kuchje thuishouden. Onder zorgpersoneel met klachten (ook hele lichte klachten) is ongeveer 8-9% besmet. Als dat bij de rest van de bevolking ook zo zou zijn dan blijft dus 90% van de burgers met klachten voor niks thuis ....... en dan is echt een belachelijk hoog percentage.

Testen testen testen ....
  vrijdag 17 april 2020 @ 18:39:58 #81
246107 Zeroku
An Air of Authority.
pi_192670810
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 april 2020 18:35 schreef Kyran het volgende:

[..]

Heb het idee dat vrij veel horeca via thuisbezorgen/afhalen hier in de regio prima het hoofd boven water kunnen houden. Sommige wel in afgeslankte vorm, maar ik zie hier ieg weinig faillissementen.
  vrijdag 17 april 2020 @ 18:40:48 #82
319243 Caland
FREEJANCEES
pi_192670828
quote:
14s.gif Op vrijdag 17 april 2020 18:39 schreef Zeroku het volgende:

[..]

Heb het idee dat vrij veel horeca via thuisbezorgen/afhalen hier in de regio prima het hoofd boven water kunnen houden. Sommige wel in afgeslankte vorm, maar ik zie hier ieg weinig faillissementen.
Die zijn er grotendeels ook nu nog niet, maar dat duurt niet al te lang meer
VBL SC influencer
Left, right, behind
  vrijdag 17 april 2020 @ 18:41:06 #83
246107 Zeroku
An Air of Authority.
pi_192670836
quote:
2s.gif Op vrijdag 17 april 2020 18:39 schreef _I het volgende:

[..]

Als je een bedrijf hebt wat het hele jaar door draait wel ja. Als je bedrijf maar 4 maanden open is en afhankelijk is van de zomer, en die lijkt helemaal weg te vallen, dan stopt het wel snel voor je bedrijf.

Als deze mensen dan hun best doen om oplossingen te verzinnen om toch open te kunnen, is dat toch te prijzen. Het is gewoon veel te generiek gesteld.
Dat zeker. Seizoenswerk wordt nog harder geraakt inderdaad. Maar reguliere horeca moet normaal gesproken wel een buffer hebben voor een aantal maanden, ook in jaren waar geen pandemie is.
  vrijdag 17 april 2020 @ 18:41:42 #84
319243 Caland
FREEJANCEES
pi_192670851
Ik woon zelf in Nijmegen, hier kan je minimaal een derde van de horeca wel opdoeken nu de vierdaagse (waarschijnlijk) niet door gaat bijvoorbeeld. Genoeg zaken die alle winst uit die ene week halen.
VBL SC influencer
Left, right, behind
  vrijdag 17 april 2020 @ 18:42:34 #85
147172 THEFXR
Alpha Bear
pi_192670867
quote:
1s.gif Op vrijdag 17 april 2020 18:27 schreef Caland het volgende:

[..]

Ja. Alle ondernemers huren

Wat een ongekende domheid
ik dacht dat, hoeft je niet te gaan schelden
pi_192670872
Ik hoop dat een verstandig besluit genomen zal worden voor vervolg vanaf 28 april. Ik hoop het volgende:

- Winkels open
- Mondkapjes worden uitgedeeld/opgestuurd naar huishoudens en zorgpersoneel etc.
- Kantoormedewerkers thuiswerken voor onbepaalde tijd (wel tijdelijk, tot vaccin is oid)
- Bouw voortzetten met mondkapjes
- Evenementen verbieden voor onbepaalde tijd (wel tijdelijk, tot vaccin is oid)
- Normaal leven kan opgepakt worden, maar wel met sociaal distancing in achterhoofd totdat er vaccin/medicatie is.

Zoiets.
  vrijdag 17 april 2020 @ 18:43:13 #87
246107 Zeroku
An Air of Authority.
pi_192670886
quote:
1s.gif Op vrijdag 17 april 2020 18:41 schreef Caland het volgende:
Ik woon zelf in Nijmegen, hier kan je minimaal een derde van de horeca wel opdoeken nu de vierdaagse (waarschijnlijk) niet door gaat bijvoorbeeld. Genoeg zaken die alle winst uit die ene week halen.
Je kunt je ook afvragen hoe realistisch een bedrijfsmodel is als je afhankelijk bent van een week in het jaar. Er kunnen tig redenen zijn dat het niet doorgaat, dan heb je direct een probleem. Lijkt me sowieso geen houdbaar systeem.
  vrijdag 17 april 2020 @ 18:43:46 #88
147172 THEFXR
Alpha Bear
pi_192670902
quote:
10s.gif Op vrijdag 17 april 2020 18:29 schreef Caland het volgende:

[..]

Import/export is met 60-80% geslonken wat ook weer invloed heeft op de industrie

Maar men doet hier net alsof je als ondernemer dan maar wat anders moet gaan doen
ja, asperges steken, lees ik net
  vrijdag 17 april 2020 @ 18:44:03 #89
246107 Zeroku
An Air of Authority.
pi_192670917
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 april 2020 18:36 schreef Jor_Dii het volgende:
Ron Fresen :r
Hij blinkt tot nu toe uit in domheid inderdaad. Echt bijzonder slechte vragen tot zover.
pi_192670922
quote:
14s.gif Op vrijdag 17 april 2020 18:41 schreef Zeroku het volgende:

[..]

Dat zeker. Seizoenswerk wordt nog harder geraakt inderdaad. Maar reguliere horeca moet normaal gesproken wel een buffer hebben voor een aantal maanden, ook in jaren waar geen pandemie is.
Zou moeten, zou moeten. Tja, maar als je net je zaak verbouwd hebt en in dec/jan gesloten was, krijg je gewoon niets van de overheid.

Mensen zouden ook moeten sparen, maar we geven ook bijstand aan personen.
  Moderator / Redactie Sport vrijdag 17 april 2020 @ 18:44:55 #91
416575 crew  Evenstar
pi_192670937
quote:
10s.gif Op vrijdag 17 april 2020 18:37 schreef _I het volgende:

[..]

Ow ja, dat laatste zeker. Geven en nemen, en voorlopig vooral veel geven.

Ik snap wel wat je zegt, maar alle tekenen wijzen erop dat die app ook dan niet gaat werken. Verspreiding voordat er symptomen zijn, niet iedereen die verdacht is gelijk kunnen testen (capaciteit), het feit dat het geen zin heeft om te testen als je nog niet echt ziek bent, het feit dat de bloedtesten nog niet voor het individu werken, maar alleen op groepen, waarmee immuniteit nog niet te traceren is voor personen.

Het is vooral wensdenken.

Uiteindelijk gaat het alleen werken als we kwetsbaren kunnen isoleren en voldoende kunnen beschermen, Zorgmedewerkers elke x dagen getest kunnen worden en we mondkapjes gaan toestaan in OV/Openbare gebouwen.

Doordat alle hoop op die app wordt gelegd, zonder enig alternatief, missen we heel mogelijkheden.

Maar je weet, ik sta overal voor open. :+
Ik ben het 100% eens dat een app niet een antwoord is op al onze problemen. Het lijkt er inderdaad een beetje op dat alle hoop op een app wordt gevestigd en dat gaat natuurlijk niet werken. Er moeten meer oplossingen tegelijkertijd worden ingezet om maximaal effect te halen.

Ik zou veel meer investering in de zorg willen zien, capaciteit verhogen, zorgen dat normale zorg geen last heeft van coronapatiënten. Zorg dat alle zorgpersoneel op alle afdelingen beter beschermd is.

Hou bijvoorbeeld ook winkels langer open, zodat klanten zich nog meer gaan spreiden.

Als de zorg voldoende mondkapjes heeft stel ze dan ook beschikbaar voor burgers. Zorg dat de burgers snappen/weten hoe ze mondkapjes effectief kunnen gebruiken en waar ze voor dienen.

Gewoon een paar voorbeelden wat zou kunnen helpen.

Ik zeg niet dat A of B moet gebeuren, maar ik heb wel het gevoel dat wij heel erg blijven hangen op één ding nu.
  vrijdag 17 april 2020 @ 18:45:24 #92
319243 Caland
FREEJANCEES
pi_192670949
quote:
3s.gif Op vrijdag 17 april 2020 18:43 schreef Zeroku het volgende:

[..]

Je kunt je ook afvragen hoe realistisch een bedrijfsmodel is als je afhankelijk bent van een week in het jaar. Er kunnen tig redenen zijn dat het niet doorgaat, dan heb je direct een probleem. Lijkt me sowieso geen houdbaar systeem.
Tsja, het is in ruim 100 jaar precies 1 keer afgelast. En zelfs toen gingen de feesten gewoon door
VBL SC influencer
Left, right, behind
  vrijdag 17 april 2020 @ 18:45:31 #93
147172 THEFXR
Alpha Bear
pi_192670951
quote:
2s.gif Op vrijdag 17 april 2020 18:33 schreef _I het volgende:

[..]

en je kan je er niet tegen verzekeren?
  vrijdag 17 april 2020 @ 18:46:11 #94
319243 Caland
FREEJANCEES
pi_192670966
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 april 2020 18:43 schreef THEFXR het volgende:

[..]

ja, asperges steken, lees ik net
:?
VBL SC influencer
Left, right, behind
pi_192670976
quote:
14s.gif Op vrijdag 17 april 2020 18:39 schreef Zeroku het volgende:

[..]

Dat betwijfel ik. Restaurants missen de drankomzet, daar zit toch een aanzienlijk deel van de winst. Als ik naar mezelf kijk - ik bestel er geen fles wijn bij a 15-20 euro als ik nog zat prima wijn in huis heb. En vraag me af hoe lang mensen blijven bestellen. Paar keer is leuk, maar het is het natuurlijk net niet.
  Moderator / Redactie Sport vrijdag 17 april 2020 @ 18:47:59 #96
416575 crew  Evenstar
pi_192671001
quote:
Is niet heel Nijmegen van één gast of is dat ondertussen wel wat minder?

Heb zelf tot vier jaar gelden in Nijmegen gewoond dus weet wel hoe het daar gaat ja .... Als de Vierdaagse niet doorgaat gaat dat wel flink pijn doen .

Als ondernemer/horeca reken je ook gewoon op dit soort evenementen. Als je weet dat dan 90% van je inkomsten komen dan hou je daar rekening mee in je boekhouding en als dat nu opeens wegvalt heb je gewoon een probleem en gaan die 2/3 maanden buffer je ook echt niet helpen. Je kan er over discusseren of het verstandig/gezond is om op zo'n manier je bedrijf te runnen, maar het is wel hoe het nu gaat.
  vrijdag 17 april 2020 @ 18:48:08 #97
147172 THEFXR
Alpha Bear
pi_192671008
quote:
dat is dan een kut business plan en zeker met 1,3 en 5 jaren plan
pi_192671037
quote:
3s.gif Op vrijdag 17 april 2020 18:43 schreef Zeroku het volgende:

[..]

Veel zaken kunnen één mindere omzet met de vierdaagse vast wel lijen, maar bovenop de gemiste omzet gaat het wel érg hard natuurlijk.
pi_192671040
quote:
14s.gif Op vrijdag 17 april 2020 18:27 schreef _I het volgende:

[..]

Er is echt niemand die dat roept en die dingen zijn prio nummer 1. De enige mensen die anders denken leven in de illusie dat er miljarden in China liggen maar Nederland te lui is om de orders te plaatsen...

Enig idee trouwens hoeveel chirurgische mondkapjes we nodig hebben als heel Nederland deze zou moeten gebruiken? Op dit moment heeft de zorg alleen al er 8 miljoen per week nodig. En daar voorziet de vraag nu al ternauwernood in. Dat gaat dus helemaal niet werken als we 17 miljoen mensen moeten voorzien van die mondkapjes.
  vrijdag 17 april 2020 @ 18:49:45 #100
246107 Zeroku
An Air of Authority.
pi_192671046
quote:
2s.gif Op vrijdag 17 april 2020 18:44 schreef _I het volgende:

[..]

Zou moeten, zou moeten. Tja, maar als je net je zaak verbouwd hebt en in dec/jan gesloten was, krijg je gewoon niets van de overheid.

Mensen zouden ook moeten sparen, maar we geven ook bijstand aan personen.
Ja er zijn inderdaad 101 variaties te bedenken voor situaties waarin het lastig is om te overleven. Maar grosso modo is het imo een ondernemersrisico waar veel ondernemers gewoon niet aan hebben gedacht omdat de bomen tot de hemel groeiden de laatste jaren. Daar worden dan ook de uitgaven op aangepast, tot let misgaat.
  vrijdag 17 april 2020 @ 18:50:56 #101
224960 highender
Travellin' Light
pi_192671078
quote:
Er worden jaarlijks vele tienduizenden serieuze ondernemingen (niet zijnde ZZP'ers) gestart, denk je nu echt dat die binnen een jaar dusdanig veel reserves hebben aangelegd om 2 a 3 maanden zonder inkomsten te kunnen leven?
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Een gemiddelde onderneming heeft daar een jaar of 3 voor nodig, zonder tegenslag tussendoor.
pi_192671081
Sywert twitterde op donderdag 16-04-2020 om 19:03:35 We zijn live met https://t.co/J5CffQxUAX! Ongelooflijk mooi dat het ons gelukt is samen een supply chain te bouwen waarmee we structureel mondmaskers beschikbaar maken voor de zorg. Veel dank aan @Coolblue @KLM @Flexport @TUDelft ea #zorghelden #samenkomjever #trots #hulptroepen https://t.co/3CvHFi2R04 reageer retweet
Mooi dit soort initiatieven.
  vrijdag 17 april 2020 @ 18:51:09 #103
319243 Caland
FREEJANCEES
pi_192671083
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 april 2020 18:47 schreef Kyran het volgende:

[..]

Is niet heel Nijmegen van één gast of is dat ondertussen wel wat minder?

Heb zelf tot vier jaar gelden in Nijmegen gewoond dus weet wel hoe het daar gaat ja .... Als de Vierdaagse niet doorgaat gaat dat wel flink pijn doen .

Als ondernemer/horeca reken je ook gewoon op dit soort evenementen. Als je weet dat dan 90% van je inkomsten komen dan hou je daar rekening mee in je boekhouding en als dat nu opeens wegvalt heb je gewoon een probleem en gaan die 2/3 maanden buffer je ook echt niet helpen. Je kan er over discusseren of het verstandig/gezond is om op zo'n manier je bedrijf te runnen, maar het is wel hoe het nu gaat.
Klopt, die Oubaha. Is nog steeds zo. Die kan het ook nog wel even uitzingen, maar er is een stuk meer horeca dan dat natuurlijk.
VBL SC influencer
Left, right, behind
pi_192671089
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 april 2020 18:44 schreef Kyran het volgende:

[..]

Ik ben het 100% eens dat een app niet een antwoord is op al onze problemen. Het lijkt er inderdaad een beetje op dat alle hoop op een app wordt gevestigd en dat gaat natuurlijk niet werken. Er moeten meer oplossingen tegelijkertijd worden ingezet om maximaal effect te halen.

Ik zou veel meer investering in de zorg willen zien, capaciteit verhogen, zorgen dat normale zorg geen last heeft van coronapatiënten. Zorg dat alle zorgpersoneel op alle afdelingen beter beschermd is.

Hou bijvoorbeeld ook winkels langer open, zodat klanten zich nog meer gaan spreiden.

Als de zorg voldoende mondkapjes heeft stel ze dan ook beschikbaar voor burgers. Zorg dat de burgers snappen/weten hoe ze mondkapjes effectief kunnen gebruiken en waar ze voor dienen.

Gewoon een paar voorbeelden wat zou kunnen helpen.

Ik zeg niet dat A of B moet gebeuren, maar ik heb wel het gevoel dat wij heel erg blijven hangen op één ding nu.
Sowieso kan er van die 90MLD alvast wel 10MLD naar de zorg. Als je daar nu goed in investeert, kan je de komende maanden een hoop aan.

Mondkapjes check. ^O^

Zie zelf heel veel in een 5 urige werkdag, veel meer doen met de 24 uur/7 dagen economie (minder testen in het weekend? Waarom?), Verspreiding van mensen (crowd control op de bevolking, niet op het individu).

Zij die wrs geen erge klachten ondervinden vrijheid laten hebben, zwakkeren goed beschermen.

Kinderen beschermen totdat je zeker weet wat de effecten zijn op de lange termijn, want je wil niet de toekomst nu vergooien.

Sommige zaken kan je nu al voor minimaal een jaar of 2 (tot vaccin) stilleggen.

En ik heb inmiddels wel het idee dat het weer enorm mee speelt en dat wij denken dat we een vorm van controle hebben. Met als gevolg dat als het twee weken slecht weer is en we doen wat we nu doen, we enorm verrast gaan worden in negatieve zin.

Het is mij idd te gefocust op enkele elementen, mis een helikopterview. Maar dat zal wel komen door de wetenschap. Alles wordt bekeken vanuit 1 invalshoek. Het is zeer lastig stukken te vinden die door meerdere mensen zijn geschreven of door generalisten.
  vrijdag 17 april 2020 @ 18:51:40 #105
319243 Caland
FREEJANCEES
pi_192671093
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 april 2020 18:48 schreef THEFXR het volgende:

[..]

Je praat in raadsels.
VBL SC influencer
Left, right, behind
  Moderator / Redactie Sport vrijdag 17 april 2020 @ 18:51:59 #106
416575 crew  Evenstar
pi_192671101
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 april 2020 18:48 schreef THEFXR het volgende:

[..]

Dat is wel heel zwart/wit.

Moest KLM maar rekening houden dat ze nu niet meer mogen vliegen?
Moest Mojo maar rekening houden dat evenementen verboden zijn?
Moest de Efteling maar rekening houden met dat er een samenscholingsverbod zou komen?

Hoevaak zijn de Viierdaagsefeesten afgelast tot nu toe? Hoe vaak is er een vliegverbod opgelegd? Hoe vaak is er een totaalverbod op alle evenementen geweest?

Als je overal rekening mee moet houden wordt het behoorlijk onmogelijk om ook maar iets te doen ......
  vrijdag 17 april 2020 @ 18:52:00 #107
147172 THEFXR
Alpha Bear
pi_192671102
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 april 2020 18:49 schreef DireStraits7 het volgende:

[..]

Er is echt niemand die dat roept en die dingen zijn prio nummer 1. De enige mensen die anders denken leven in de illusie dat er miljarden in China liggen maar Nederland te lui is om de orders te plaatsen...

Enig idee trouwens hoeveel chirurgische mondkapjes we nodig hebben als heel Nederland deze zou moeten gebruiken? Op dit moment heeft de zorg alleen al er 8 miljoen per week nodig. En daar voorziet de vraag nu al ternauwernood in. Dat gaat dus helemaal niet werken als we 17 miljoen mensen moeten voorzien van die mondkapjes.
en in Azië liggen ze gratis bij de supermarkt,, dus de verdeling lijkt mij oneerlijk
pi_192671118
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 april 2020 18:45 schreef THEFXR het volgende:

[..]

en je kan je er niet tegen verzekeren?
Een pandemie? Geen idee. Contracten hebben soms wel dat soort zaken benoemd staan. Maar weet niet of er verzekeringen zijn hier die dit risico afdekken?
pi_192671139
quote:
99s.gif Op vrijdag 17 april 2020 18:51 schreef _I het volgende:
Sowieso kan er van die 90MLD alvast wel 10MLD naar de zorg. Als je daar nu goed in investeert, kan je de komende maanden een hoop aan.
Gebrek aan geld is echt wel het laatste probleem in de zorg momenteel.
  vrijdag 17 april 2020 @ 18:54:39 #110
147172 THEFXR
Alpha Bear
pi_192671169
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 april 2020 18:51 schreef Kyran het volgende:

[..]

Dat is wel heel zwart/wit.

Moest KLM maar rekening houden dat ze nu niet meer mogen vliegen?
Moest Mojo maar rekening houden dat evenementen verboden zijn?
Moest de Efteling maar rekening houden met dat er een samenscholingsverbod zou komen?

Hoevaak zijn de Viierdaagsefeesten afgelast tot nu toe? Hoe vaak is er een vliegverbod opgelegd? Hoe vaak is er een totaalverbod op alle evenementen geweest?

Als je overal rekening mee moet houden wordt het behoorlijk onmogelijk om ook maar iets te doen ......
daar zijn in principe verzekeringen voor
pi_192671178
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 april 2020 18:49 schreef DireStraits7 het volgende:

[..]

Het is wekenlang geroepen dat ze niet zouden helpen, inkoop is pas eind maart gestart.

En ja, we hebben er dan een hele boel nodig. Maar als we vandaag niet beginnen met het bouwen van fabrieken en binnenhalen van grondstoffen (ja, ik weet dat ze daar nu mee begonnen zijn), dan heb je er in de toekomst ook niet genoeg. Met inkopen alleen ga je het nu niet redden, want de hele wereld heeft ze nodig.

Men kan ze ook zelf maken. Zelfs een theedoek of t-shirt helpt.
pi_192671191
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 april 2020 18:50 schreef highender het volgende:

[..]

Er worden jaarlijks vele tienduizenden serieuze ondernemingen (niet zijnde ZZP'ers) gestart, denk je nu echt dat die binnen een jaar dusdanig veel reserves hebben aangelegd om 2 a 3 maanden zonder inkomsten te kunnen leven?
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Een gemiddelde onderneming heeft daar een jaar of 3 voor nodig, zonder tegenslag tussendoor.
in 3 jaar zou mij nog ernstig verbazen trouwens.... ik schat zomaar in eerder 10 jaar met constante flinke groei.
De reserve moet ook nite te groot zijn, anders wordt je overgenomen en leeggeroofd.
Reason is not automatic, those who deny it cannot be conquered by it, Ayn Rand
Discuseren met domme mensen verlies ik omdat ik niet genoeg ervaring heb met dom lullen.
  vrijdag 17 april 2020 @ 18:55:38 #113
1986 Jane
pi_192671193
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 april 2020 18:39 schreef Kyran het volgende:

[..]

Zonder testen heeft het echt geen zin.

Klachten > thuisblijven > testen

Positief > Thuisblijven, app contacten laten alarmeren

Negatief > Weer aan het werk

Dan stoppen wij in ieder geval met iedereen met een kuchje thuishouden. Onder zorgpersoneel met klachten (ook hele lichte klachten) is ongeveer 8-9% besmet. Als dat bij de rest van de bevolking ook zo zou zijn dan blijft dus 90% van de burgers met klachten voor niks thuis ....... en dan is echt een belachelijk hoog percentage.

Testen testen testen ....
Ik denk dat het alleen werkt als je de gealarmeerde contacten dan wel direct 14 dagen thuisisolatie laat houden. Testen hoeft pas als zij daadwerkelijk klachten krijgen, waarop hun eventuele contacten weer worden gealarmeerd. Enzovoort, enzovoort.
Je gaat m.i. niet kunnen voorkomen dat er soms mensen 'voor niets' zijn thuisgebleven, maar ik denk dat je dat op de koop toe moet nemen. Het is in feite ook niet 'voor niets', maar voor het welzijn van de gehele samenleving.

Het zou ook goed zijn btw, als mensen pas weer genezen verklaard worden na een aantal (2 is standaard, geloof ik) negatieve tests, in plaats van '24 uur klachtenvrij'. Veel mensen blijken dat zelf toch niet goed te kunnen bepalen. (Zelf ben ik daar ook slecht in trouwens. Bedenk me vaak achteraf pas dat ik toch zieker was dan ik dacht :@ )
pi_192671202
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 april 2020 18:52 schreef THEFXR het volgende:

[..]

en in Azië liggen ze gratis bij de supermarkt,, dus de verdeling lijkt mij oneerlijk
Zie bv. Oostenrijk:
quote:
Oostenrijk: mondkapjes verplicht

Correspondent Wouter Zwart: "Wie in Oostenrijk boodschappen gaat doen, is sinds deze week verplicht een mondkapje te dragen. Wie er geen heeft, kan er bij de ingang van de supermarkt gratis eentje krijgen.

De regering heeft tot deze maatregel besloten om de verspreiding van het coronavirus verder af te remmen. Weliswaar beschermt een mondkapje de drager niet of nauwelijks tegen het virus, maar het kan wel voorkomen dat hij of zij anderen aansteekt. Immers lopen veel mensen onbewust ziek rond, doordat ze geen symptomen voelen. Tegen zulke klanten wordt het supermarktpersoneel nu beter beschermd.

Kleinere winkeliers zijn minder te spreken over de nieuwe maatregel. Ze willen best meewerken, maar hebben vaak minder geld en mogelijkheden om klanten van kapjes te voorzien. In heel Oostenrijk zijn er namelijk tekorten. En hoe moet dat de komende periode? Want elke paar dagen een nieuw mondkapje betekent dat er miljoenen stuks per week nodig zijn. En die zijn er simpelweg niet."
  Moderator / Redactie Sport vrijdag 17 april 2020 @ 18:56:17 #115
416575 crew  Evenstar
pi_192671209
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 april 2020 18:54 schreef THEFXR het volgende:

[..]

daar zijn in principe verzekeringen voor
Volgens mij krijg je in 9 van de 10 gevallen een dikke middelvinger als je beroep doet op je verzekering bij een pandemie.

.... maar weet dit ook niet 100% zeker. Individuelen kunnen in ieder geval bijvoorbeeld geen beroep doen op hun reisverzekering in dit soort gevallen. Weet niet precies hoe dit zit bij verzekeringen bij ondernemers etc.

Iemand?
pi_192671231
quote:
2s.gif Op vrijdag 17 april 2020 18:55 schreef _I het volgende:
Het is wekenlang geroepen dat ze niet zouden helpen, inkoop is pas eind maart gestart.
Dit is echt een veel te simpele voorstelling van de complexe werkelijkheid.
  vrijdag 17 april 2020 @ 18:58:03 #117
473519 Drekkoning
Is het al juno?
pi_192671257
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 april 2020 18:56 schreef Kyran het volgende:

[..]

Volgens mij krijg je in 9 van de 10 gevallen een dikke middelvinger als je beroep doet op je verzekering bij een pandemie.

.... maar weet dit ook niet 100% zeker. Individuelen kunnen in ieder geval bijvoorbeeld geen beroep doen op hun reisverzekering in dit soort gevallen. Weet niet precies hoe dit zit bij verzekeringen bij ondernemers etc.

Iemand?
Als er al een verzekeraar is die een pandemie verzekerd dan moet je snel zijn met je claim :D.

Nee, denk het niet. Niet veel verzekeraars verzekeren events die direct bijna alle verzekerden keihard kunnen treffen.
Lege bekers in het gras
Modder op mijn schoenen
Verlang naar het moment
pi_192671274
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 april 2020 18:53 schreef DireStraits7 het volgende:

[..]

Gebrek aan geld is echt wel het laatste probleem in de zorg momenteel.
Niet alleen in de zorg zelf. Opleidingen, beschermingsmiddelen, medicijnen, nieuw personeel..

Heb je zelf ook ideeën, of doe je alleen aan azijnzeiken?
pi_192671302
quote:

[..]

Iemand?
dit soort dingen zijn volgens mij altijd uitgesloten.
Net zoals bij alle verzekeingen voor particulieren: oorlog, terrorisme, ovevrstromingen, nucleaire rampen, etc. Alle verzekeringen betalen dan nooit uit.
Zoiets geldt ook voor ondernemers.
Discuseren met domme mensen verlies ik omdat ik niet genoeg ervaring heb met dom lullen.
pi_192671305
quote:
1s.gif Op vrijdag 17 april 2020 18:39 schreef Caland het volgende:

[..]

Probleem is dat dat ook nog een sector is waar over het algemeen de winstmarges laag zijn
Dit sommige hier hebben niet door als je de winstmarges vergroot in de horeca maar ook in winkels om dit soort omzetverliezen te compenseren dat je gerust alle prijzen keer 4 of 5 kan doen. Ben benieuwt hoeveel er dan gaan lopen janken dat alles te duur is.
  vrijdag 17 april 2020 @ 19:00:25 #121
319243 Caland
FREEJANCEES
pi_192671311
quote:

[..]

Iemand?
Verzekeraars verzekeren bijna per definitie geen gebeurtenissen waardoor ze mogelijk in 1 klap bijna omvallen

Dus nee, wel leuk bedacht van @THEFXR
VBL SC influencer
Left, right, behind
  vrijdag 17 april 2020 @ 19:01:39 #122
246107 Zeroku
An Air of Authority.
pi_192671340
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 april 2020 19:00 schreef ipa84 het volgende:

[..]

Dit sommige hier hebben niet door als je de winstmarges vergroot in de horeca maar ook in winkels om dit soort omzetverliezen te compenseren dat je gerust alle prijzen keer 4 of 5 kan doen. Ben benieuwt hoeveel er dan gaan lopen janken dat alles te duur is.
Horecaprijzen zijn al schandalig hoog.
  vrijdag 17 april 2020 @ 19:02:18 #123
147172 THEFXR
Alpha Bear
pi_192671353
quote:
7s.gif Op vrijdag 17 april 2020 19:01 schreef Zeroku het volgende:

[..]

Horecaprijzen zijn al schandalig hoog.
vooral toen we van de gulden naar de euro gingen, zijn we afgezet door de horeca
pi_192671354
quote:
2s.gif Op vrijdag 17 april 2020 18:55 schreef Jane het volgende:

[..]

Ik denk dat het alleen werkt als je de gealarmeerde contacten dan wel direct 14 dagen thuisisolatie laat houden. Testen hoeft pas als zij daadwerkelijk klachten krijgen, waarop hun eventuele contacten weer worden gealarmeerd. Enzovoort, enzovoort.
Je gaat m.i. niet kunnen voorkomen dat er soms mensen 'voor niets' zijn thuisgebleven, maar ik denk dat je dat op de koop toe moet nemen. Het is in feite ook niet 'voor niets', maar voor het welzijn van de gehele samenleving.

Het zou ook goed zijn btw, als mensen pas weer genezen verklaard worden na een aantal (2 is standaard, geloof ik) negatieve tests, in plaats van '24 uur klachtenvrij'. Veel mensen blijken dat zelf toch niet goed te kunnen bepalen. (Zelf ben ik daar ook slecht in trouwens. Bedenk me vaak achteraf pas dat ik toch zieker was dan ik dacht :@ )
Als je mensen in quarantaine zet tot bijvoorbeeld 4 dagen terug, zit je al snel aan een hele grote groep mensen.

Als iedereen 5 mensen treft op een dag, die in je app een indicatie krijgen en je gebruikt 4 dagen historie, dan heb je bij elke zieke redelijk veel mensen die 14 dagen thuis moeten zitten.

Er zal dus iets van een slimmigheid moeten zijn om niet iedereen vast te zetten. Iemand 15 minuten spreken op straat is een ander risico dan met iemand 15 minuten in een auto zitten, bijvoorbeeld. Hoe maak je dat onderscheid?
pi_192671367
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 april 2020 19:02 schreef THEFXR het volgende:

[..]

vooral toen we van de gulden naar de euro gingen, zijn we afgezet door de horeca
sindsdien kom ik er ook niet meer tenzij iemand anders betaald. Ik heb geen idee hoe het nu eigenlijk.
  Moderator / Redactie Sport vrijdag 17 april 2020 @ 19:03:04 #126
416575 crew  Evenstar
pi_192671372
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 april 2020 18:56 schreef DireStraits7 het volgende:

[..]

Dit is echt een veel te simpele voorstelling van de complexe werkelijkheid.
Alles is complex, niemand heeft ook maar ergens verstand van, en wij mogen hier vooral geen enkele mening, discussie, kritiek, opinie of wat dan hebben volgens jou. Begint echt heel irritant te worden. Het is een forum en daar wordt gediscusseerd, dus hou AUB op met die dooddoeners.

Hebben wij mondkapjes nodig? Zet verdomme iets op om dit te regelen. Blijf niet als een dom verloren hertje in de koplampen kijken, maar ga er iets aan doen. "Wij gaan het proberen te bestellen en ons best doen om het te regelen" is GEEN oplossing. Constant dat afhankelijk gedoe.

Aandacht moet gaan naar dit soort dingen https://www.coolblue.nl/hulptroepen

Zelfs dingen regelen, onafhankelijk worden. Ik val in herhaling, maar zolang wij blijven denken in hoe dingen niet mogelijk zijn gaan wij nog HEEL lang in deze situatie blijven. Dit is geen crisis waar wij binnen een maand of twee/drie van af zijn. Dit gat veel langer duren en "save the day" oplossingen gaan op langere termijn geen effect hebben.

Dan komen er morgen 10 miljoen mondkapjes binnen en zijn die een week later weer zo goed als op? Wat gaan wij dan doen? Weer bedelen om meer? Voor een land met zoveel kennis, kunde, wijsheid, ondernemerschap, VOC-mentaliteit etc. zijn wij toch met z'n allen gigantisch hard aan het falen hoor ......
  Moderator / Redactie Sport vrijdag 17 april 2020 @ 19:03:47 #127
416575 crew  Evenstar
pi_192671391
quote:
10s.gif Op vrijdag 17 april 2020 19:00 schreef Caland het volgende:

[..]

Verzekeraars verzekeren bijna per definitie geen gebeurtenissen waardoor ze mogelijk in 1 klap bijna omvallen

Dus nee, wel leuk bedacht van @:thefxr
Dacht ik al, leek mij ook niet waarschijnlijk, maar wilde het niet met zo'n zekerheid zeggen.
pi_192671409
quote:
10s.gif Op vrijdag 17 april 2020 19:00 schreef Caland het volgende:

[..]

Dus nee, wel leuk bedacht van @:thefxr
Oh, zijn er zat die dat soort dingen wel verzekeren hoor. Maar dan gaan ze oneindig moeilijk lopen doen als er uitbetaald moet worden.

Week of wat terug nog een festival in Frankrijk wat zich verzekerd had tegen onder meer afgelasting door pandemieën. Kregen nul op rekest. Volgens de verzekeraar voldeed de pandemie niet aan de voorwaarden.

Dat is natuurlijk gelul, maar ze hopen gewoon dat ze er mee wegkomen.
"It's hard to argue against cynics - they always sound smarter than optimists because they have so much evidence on their side."
pi_192671442
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 april 2020 19:04 schreef Grrrrrrrr het volgende:

[..]

Oh, zijn er zat die dat soort dingen wel verzekeren hoor. Maar dan gaan ze oneindig moeilijk lopen doen als er uitbetaald moet worden.

Week of wat terug nog een festival in Frankrijk wat zich verzekerd had tegen onder meer afgelasting door pandemieën. Kregen nul op rekest. Volgens de verzekeraar voldeed de pandemie niet aan de voorwaarden.

Dat is natuurlijk gelul, maar ze hopen gewoon dat ze er mee wegkomen.
welke dan?
  vrijdag 17 april 2020 @ 19:06:20 #130
147172 THEFXR
Alpha Bear
pi_192671460
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 april 2020 19:03 schreef Kyran het volgende:

[..]

Alles is complex, niemand heeft ook maar ergens verstand van, en wij mogen hier vooral geen enkele mening, discussie, kritiek, opinie of wat dan hebben volgens jou. Begint echt heel irritant te worden. Het is een forum en daar wordt gediscusseerd, dus hou AUB op met die dooddoeners.

Hebben wij mondkapjes nodig? Zet verdomme iets op om dit te regelen. Blijf niet als een dom verloren hertje in de koplampen kijken, maar ga er iets aan doen. "Wij gaan het proberen te bestellen en ons best doen om het te regelen" is GEEN oplossing. Constant dat afhankelijk gedoe.

Aandacht moet gaan naar dit soort dingen https://www.coolblue.nl/hulptroepen

Zelfs dingen regelen, onafhankelijk worden. Ik val in herhaling, maar zolang wij blijven denken in hoe dingen niet mogelijk zijn gaan wij nog HEEL lang in deze situatie blijven. Dit is geen crisis waar wij binnen een maand of twee/drie van af zijn. Dit gat veel langer duren en "save the day" oplossingen gaan op langere termijn geen effect hebben.

Dan komen er morgen 10 miljoen mondkapjes binnen en zijn die een week later weer zo goed als op? Wat gaan wij dan doen? Weer bedelen om meer? Voor een land met zoveel kennis, kunde, wijsheid, ondernemerschap, VOC-mentaliteit etc. zijn wij toch met z'n allen gigantisch hard aan het falen hoor ......
"whatever it takes" zei Rutte
pi_192671469
Voor zomers weer lijkt mij een geschikte oplossing voor de horeca om een festival approach te nemen, maar dan net wat anders.

Neem een groot plein of een festival terrein met looppaden in twee richtingen met tussen de paden tevens 1,5 meter afstand en zet per 2m2 een stoel neer met voldoende ruimte om naar looppaden te gaan.

Verder met drank en foodstands werken waar per samengestelde groep 1 iemand tegelijk mag afhalen. Dit met zo'n buzzer ding die aangeeft wanneer je kan afhalen. Bestellen doe je vanaf de tafel. Restaurant en tap personeel werkt met mondkapjes en beschermde kleding.

Dan verder voor de muziek en sfeer een dj of kleine band bijvoorbeeld en zo praat je onder genot van hapje en drankje in de zon met (live) muziek bij met elkaar.

Drankopbrengst wordt verdeeld onder de horeca, eettentjes kunnen van de restaurants zelf zijn of ook verdelen.

Ik denk dat horeca in plannen voor 1,5m maatschappij iig niet moet denken binnen hun eigen zones maar kijken naar basisbehoefte klanten en samenwerken en ruimtes met elkaar delen
  vrijdag 17 april 2020 @ 19:07:22 #132
1986 Jane
pi_192671482
quote:
2s.gif Op vrijdag 17 april 2020 19:02 schreef _I het volgende:

[..]

Als je mensen in quarantaine zet tot bijvoorbeeld 4 dagen terug, zit je al snel aan een hele grote groep mensen.

Als iedereen 5 mensen treft op een dag, die in je app een indicatie krijgen en je gebruikt 4 dagen historie, dan heb je bij elke zieke redelijk veel mensen die 14 dagen thuis moeten zitten.

Er zal dus iets van een slimmigheid moeten zijn om niet iedereen vast te zetten. Iemand 15 minuten spreken op straat is een ander risico dan met iemand 15 minuten in een auto zitten, bijvoorbeeld. Hoe maak je dat onderscheid?
Ja, ik zit zelf ook met vele vragen hoor. :D Registreert het ook door de muren heen van je buren, bijvoorbeeld, terwijl je die mensen misschien wel nooit spreekt? :P

Verder kom ik zelf momenteel maar met heel weinig mensen in contact, dus daar verwacht ik niet veel alarmeringen van, maar voor mensen die met het OV moeten e.d. kan dat heel anders zijn natuurlijk.
pi_192671486
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 april 2020 19:05 schreef sjorsie1982 het volgende:

[..]

welke dan?
Een Franse dus blijkbaar :D

Rampverzekeringen zijn echt niet zeldzaam hoor. Ik denk dat heel veel grote evenementen ze wel hebben. Verzekeraars vinden dat prachtig, lekker premie harken en de kans dat je ooit uit moet betalen is nihil.
"It's hard to argue against cynics - they always sound smarter than optimists because they have so much evidence on their side."
pi_192671488
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 april 2020 19:06 schreef VacaLoca het volgende:
Voor zomers weer lijkt mij een geschikte oplossing voor de horeca om een festival approach te nemen, maar dan net wat anders.

Neem een groot plein of een festival terrein met looppaden in twee richtingen met tussen de paden tevens 1,5 meter afstand en zet per 2m2 een stoel neer met voldoende ruimte om naar looppaden te gaan.

Verder met drank en foodstands werken waar per samengestelde groep 1 iemand tegelijk mag afhalen. Dit met zo'n buzzer ding die aangeeft wanneer je kan afhalen. Bestellen doe je vanaf de tafel. Restaurant en tap personeel werkt met mondkapjes en beschermde kleding.

Dan verder voor de muziek en sfeer een dj of kleine band bijvoorbeeld en zo praat je onder genot van hapje en drankje in de zon met (live) muziek bij met elkaar.

Drankopbrengst wordt verdeeld onder de horeca, eettentjes kunnen van de restaurants zelf zijn of ook verdelen.

Ik denk dat horeca in plannen voor 1,5m maatschappij iig niet moet denken binnen hun eigen zones maar kijken naar basisbehoefte klanten en samenwerken en ruimtes met elkaar delen
en iedereen gaat zich er natuurlijk ook aan houden... en bij handhaving ontstaan er natuurlijk helemaal geen opstandjes/rellen....
pi_192671510
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 april 2020 19:07 schreef Grrrrrrrr het volgende:

[..]

Een Franse dus blijkbaar :D

Rampverzekeringen zijn echt niet zeldzaam hoor. Ik denk dat heel veel grote evenementen ze wel hebben. Verzekeraars vinden dat prachtig, lekker premie harken en de kans dat je ooit uit moet betalen is nihil.
je hebt rampverzekering en rampverzekeringen... bv slecht weer bij een buitenfestival... maar ik kan me niet voorstellen dat je er 1 hebt voor terrorisme, oorlog, nuclaire ramp, ooverstroming of een landelijke pandemie.
pi_192671518
Tja die Vierdaagsefeesten, zeker waar dat heel veel horecagelegenheden (en tevens alle andere ondernemers die hun tent verbouwen tot eet/drinkpunt) daar een (half) jaar omzet uit halen. Maar als er iets niet door kan gaan, zijn het die feesten wel: internationale samenkomst, volle treinen en bussen, kneiterdrukke pleinen en 0 tijd voor welke extra (hygiëne) maatregel dan ook..
“Rather than love, than money, than fame, give me truth.”
pi_192671519
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 april 2020 19:07 schreef sjorsie1982 het volgende:

[..]

en iedereen gaat zich er natuurlijk ook aan houden... en bij handhaving ontstaan er natuurlijk helemaal geen opstandjes/rellen....
De stoelen kunnen onder stroom gezet worden
pi_192671524
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 april 2020 19:09 schreef VacaLoca het volgende:

[..]

De stoelen kunnen onder stroom gezet worden
dan worden ze lekker warm....
dan moet je er wel iets vvan 1000 A opzetten denk ik, anders worden ze niet warm. Ik zou er wel op zitten dan als het wat kouder is.
  vrijdag 17 april 2020 @ 19:11:08 #139
224960 highender
Travellin' Light
pi_192671541
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 april 2020 18:55 schreef sjorsie1982 het volgende:
in 3 jaar zou mij nog ernstig verbazen trouwens.... ik schat zomaar in eerder 10 jaar met constante flinke groei.
De reserve moet ook nite te groot zijn, anders wordt je overgenomen en leeggeroofd.
Daar heb je ook wel gelijk in, ik bedoel meer dat het dan mogelijk zou moeten zijn indien dat tot het beleid van de ondernemer zou behoren, dus een planner die zijn businessplan strak naleeft. Een beetje ondernemer zal in de praktijk echter weinig reserves hebben (althans liquide) omdat die dat liever investeert in groei, innovatie, een andere nieuwe onderneming, enz.
pi_192671548
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 april 2020 19:09 schreef Jor_Dii het volgende:
Tja die Vierdaagsefeesten, zeker waar dat heel veel horecagelegenheden (en tevens alle andere ondernemers die hun tent verbouwen tot eet/drinkpunt) daar een (half) jaar omzet uit halen. Maar als er iets niet door kan gaan, zijn het die feesten wel: internationale samenkomst, volle treinen en bussen, kneiterdrukke pleinen en 0 tijd voor welke extra (hygiëne) maatregel dan ook..
Och dat valt wel mee joh. Vierdaagse vier je voornamelijk alleen of in kleine groepen thuis

pi_192671550
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 april 2020 19:11 schreef highender het volgende:
Een beetje ondernemer zal in de praktijk echter weinig reserves hebben (althans liquide) omdat die dat liever investeert in groei, innovatie, een andere nieuwe onderneming, enz.
Anders mag je de naam ondernemer niet hebben vind ik
pi_192671556
quote:
Dan lees je mijn berichten niet goed. Goeie stropop wel.

Uiteraard is dit een discussieforum. Eenieder heeft het recht naar eigen goeddunken de 'stream of consciousness' hier te plempen. En ik kan mensen daarop wijzen.

Maar je eerste ingeving klopte: alles is complex. ^O^
  vrijdag 17 april 2020 @ 19:12:14 #143
44745 Ixnay
On The Hombre
pi_192671559
1 ding zeg ik je wel.

Als Jensen de politiek ingaat met zijn "fuck it" houding. Wat betreft al dat gemiezel over klimaat, EU, nu die lockdown, allemaal maatregelen om ons onder controle te houden.

Ik denk dat je je nog eens vies kunt vergissen hoe populair hij zal zijn.
pi_192671564
quote:
2s.gif Op vrijdag 17 april 2020 19:07 schreef Jane het volgende:

[..]

Ja, ik zit zelf ook met vele vragen hoor. :D Registreert het ook door de muren heen van je buren, bijvoorbeeld, terwijl je die mensen misschien wel nooit spreekt? :P

Verder kom ik zelf momenteel maar met heel weinig mensen in contact, dus daar verwacht ik niet veel alarmeringen van, maar voor mensen die met het OV moeten e.d. kan dat heel anders zijn natuurlijk.
Vooral mensen in de zorg, die door het werk veel in contact komen met risicogevallen.

Maar ja, hebben mensen in het ziekenhuis/verpleegtehuis een telefoon naast zich liggen? Of kan je daar omheen werken? En in hoeverre beïnvloed dat de verspreiding.

Haha, idd, zoveel vragen. Ze zullen het vast allemaal ondervangen en afdekken. :s)
pi_192671565
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 april 2020 19:09 schreef sjorsie1982 het volgende:

[..]

je hebt rampverzekering en rampverzekeringen... bv slecht weer bij een buitenfestival... maar ik kan me niet voorstellen dat je er 1 hebt voor terrorisme, oorlog, nuclaire ramp, ooverstroming of een landelijke pandemie.
Deze had het toch echt gedaan, maar doet dus wel moeilijk bij uitbetaling. En dat ging echt nog om een schofterig klein bedrag van een paar ton ook nog. :')

Verzekeraars :r :r :r
pi_192671573
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 april 2020 19:12 schreef Grrrrrrrr het volgende:

[..]

Deze had het toch echt gedaan, maar doet dus wel moeilijk bij uitbetaling. En dat ging echt nog om een schofterig klein bedrag van een paar ton ook nog. :')

Verzekeraars :r :r :r
ik schat de kans op nepnieuws hoog in bij jouw bericht.\
alhoewel een verzekeraar die niet uitbetaald klinkt ook wel geloofwaardig
  vrijdag 17 april 2020 @ 19:13:18 #147
319243 Caland
FREEJANCEES
pi_192671578
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 april 2020 19:12 schreef Ixnay het volgende:
1 ding zeg ik je wel.

Als Jensen de politiek ingaat met zijn "fuck it" houding. Wat betreft al dat gemiezel over klimaat, EU, nu die lockdown, allemaal maatregelen om ons onder controle te houden.

Mwah

Gewoon een Jan Roosje
VBL SC influencer
Left, right, behind
pi_192671584
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 april 2020 19:12 schreef Ixnay het volgende:
1 ding zeg ik je wel.

Daarvoor kan je al prima terecht bij de PVV en de FvD. En ja, die zijn behoorlijk populair.
pi_192671585
quote:
Hebben wij mondkapjes nodig? Zet verdomme iets op om dit te regelen.
quote:
De komende twee weken staan in het teken van het opbouwen van de machines, en het versneld laten keuren van de mondkapjes zodat ze voldoen aan de Nederlandse kwaliteitsnormen. De volgende stap is opschalen. Zo heeft machinefabrikant Duflex uit Elst al een prototype gemaakt van de kapjesmachines die nu nog uit China komen. Die kunnen straks ook in Nederland worden geassembleerd.

Als dat lukt is Nederland bijna zelfvoorzienend, op de benodigde grondstoffen na.
https://www.trouw.nl/binn(...)pjes-maken~bc112530/
pi_192671600
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 april 2020 19:13 schreef sjorsie1982 het volgende:

[..]

ik schat de kans op nepnieuws hoog in bij jouw bericht.\
alhoewel een verzekeraar die niet uitbetaald klinkt ook wel geloofwaardig
Hier: https://www.forbes.com/si(...)mpany-amid-pandemic/
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')