quote:Aantal coronapatiënten op intensive care in week tijd met 150 gedaald
Het aantal Nederlandse coronapatiënten op de intensive care (ic) is in een week tijd met ongeveer 150 gedaald, zegt Ernst Kuipers, voorzitter van het Landelijk Netwerk Acute Zorg (LNAZ), vrijdagmiddag.
In totaal liggen vrijdag 1.235 coronapatiënten op de intensive care. Dat is een daling van 23 ten opzichte van donderdag. 52 Nederlanders liggen op een ic in Duitsland.
Prima nieuws dit, ik profiteer er als aandeelhouder van Gilead zelf ook van.quote:Op vrijdag 17 april 2020 16:50 schreef Ericr het volgende:
[..]
https://www.statnews.com/(...)onding-to-treatment/
In het Engels
Jaaaa terrasjes openquote:
die gasten snappen het niequote:Op vrijdag 17 april 2020 18:01 schreef bitterbal het volgende:
Begrijp het maar zie het niet zitten.
zodra zij open gaan stroomt half nederland naar het strand
https://www.omroepwest.nl(...)meter-Zee-aan-ruimte
DEN HAAG - De strandexploitanten aan de Nederlandse kust zeggen klaar te zijn om te starten met hun nieuwe 'anderhalve meter-dienstverlening'. Ze hebben hun horecazaken aangepast. Zo kan volgens hen worden voldaan aan de RIVM-richtlijnen in de nieuwe anderhalve meter-samenleving.
die gasten snappen het niet, verblind door het geldquote:Op vrijdag 17 april 2020 18:01 schreef bitterbal het volgende:
Begrijp het maar zie het niet zitten.
zodra zij open gaan stroomt half nederland naar het strand
https://www.omroepwest.nl(...)meter-Zee-aan-ruimte
DEN HAAG - De strandexploitanten aan de Nederlandse kust zeggen klaar te zijn om te starten met hun nieuwe 'anderhalve meter-dienstverlening'. Ze hebben hun horecazaken aangepast. Zo kan volgens hen worden voldaan aan de RIVM-richtlijnen in de nieuwe anderhalve meter-samenleving.
nou ja die strandtenten vallen nu ook buiten de now regeling toch?quote:Op vrijdag 17 april 2020 18:05 schreef THEFXR het volgende:
[..]
die gasten snappen het nie
[..]
die gasten snappen het niet, verblind door het geld
Ze voelen zich onoverwinnelijk, omdat zij of hun naasten niet te maken hebben (gehad) met Corona. We moeten juist daadkrachtig zijn met zijn allen, en allemaal thuisblijven. Zo kunnen we een reproductiegetal onder de 1 handhaven.quote:Op vrijdag 17 april 2020 18:05 schreef THEFXR het volgende:
[..]
die gasten snappen het nie
[..]
die gasten snappen het niet, verblind door het geld
1,5 meter is een mythe, zodat er geen paniek ontstaat. De hardste schreeuwers zijn de ondernemers met hun Tesla leaseauto's die schreeuwen om back-to-normal. Alleen de meerderheid van Nederland bestaat uit werknemers, die zich terecht zorgen maken. 1,5 meter is een compromis om beide partijen tevreden te houden, en in de hoop dat de economie snel weer verder kan.quote:Op vrijdag 17 april 2020 18:08 schreef Confetti het volgende:
Waar ik bang voor ben is dat de 1,5 meter een mythe is. Ja, het helpt vast maar als op het station een trapleuning aanraakt, een stoel, een deur of wat dan ook, en het virus blijft daar aan vastzitten gaat het nog goed mis. De stabilisering hebben we meer te danken aan het feit dat er geen grote samenscholingen meer zijn dan die 1,5 meter. Denk je nou echt dat in een restaurant met 40 mensen, waarbij 1,5 meter afstand wordt gehouden, de risico's niet enorm zijn? Er zijn 100 manieren te bedenken waarop het virus in zon geval zich zou kunnen verspreiden.
Wat een aannames. Die mensen doen hun best om hun bedrijf aan te passen, zoals gevraagd.quote:Op vrijdag 17 april 2020 18:08 schreef Sucuk het volgende:
[..]
Ze voelen zich onoverwinnelijk, omdat zij of hun naasten niet te maken hebben (gehad) met Corona. We moeten juist daadkrachtig zijn met zijn allen, en allemaal thuisblijven. Zo kunnen we een reproductiegetal onder de 1 handhaven.
het is een kutvirus, het heeft vier mogelijkheden van besmetting en als het de 1ste keer niet lukt dan wel de 2de of 3de keer.quote:Op vrijdag 17 april 2020 18:08 schreef Confetti het volgende:
Waar ik bang voor ben is dat de 1,5 meter een mythe is. Ja, het helpt vast maar als op het station een trapleuning aanraakt, een stoel, een deur of wat dan ook, en het virus blijft daar aan vastzitten gaat het nog goed mis. De stabilisering hebben we meer te danken aan het feit dat er geen grote samenscholingen meer zijn dan die 1,5 meter. Denk je nou echt dat in een restaurant met 40 mensen, waarbij 1,5 meter afstand wordt gehouden, de risico's niet enorm zijn? Er zijn 100 manieren te bedenken waarop het virus in zon geval zich zou kunnen verspreiden.
Omdat aantal besmettingen niks zegt... van de week zeiden ze dat 3% van de bevolking het virus heeft of heeft gehad. Dat is meer dan een half miljoen mensen... van deze mensen zijn er maar een paar duizend echt ziek geworden.quote:Op vrijdag 17 april 2020 18:04 schreef Sucuk het volgende:
Het is verstandig als maatregelen worden uitgesteld. Ik verwacht een tweede wave als we direct weer alles oppakken alsof er niets aan de hand is vanaf 1 juni. We moeten daadkrachtig zijn en volhouden, op naar de verlenging.
Ik vind het onbegrijpelijk dat gefocust wordt op 'druk op ICs' in plaats van 'aantal besmettingen'.
Het gaat om provincies, hè. En het kan toch dat er in bepaalde provincies nu veel breder getest wordt? Zie bv. in Alkmaar: https://www.nhnieuws.nl/n(...)waar-je-aan-toe-bentquote:Op vrijdag 17 april 2020 15:45 schreef NaturalScience het volgende:
[..]
In de andere gemeentes is deze toename niet te zien.
Zoiets als vroeger het pokkenbriefje als je naar school wilde ?quote:Op vrijdag 17 april 2020 16:53 schreef Drekkoning het volgende:
[..]
Nee maar dan kan je regelingen instellen waarbij grotere events, kroegen, etc enkel toegankelijk zijn voor ingeënte personen
Dat zeker. Het is daarom niet realistisch om te denken dat je een bioscoop veilig kunt vullen met 50 man, als je maar 2 stoelen afstand houdt. Op schepen is het virus vermoedelijk via de aircosystemen verspreid, dus dan weet je wel hoe besmettelijk het is als je in een ruimte met 50 man zit straks. Ook al hou jr afstand.quote:Op vrijdag 17 april 2020 18:12 schreef THEFXR het volgende:
[..]
het is een kutvirus, het heeft vier mogelijkheden van besmetting en als het de 1ste keer niet lukt dan wel de 2de of 3de keer.
Zo zeg, en kom je nog wel eens buiten of lig je huilend in bed omdat mensen telkens binnen 3 meter komen?quote:Op vrijdag 17 april 2020 18:11 schreef Sucuk het volgende:
[..]
1,5 meter is een mythe, zodat er geen paniek ontstaat. De hardste schreeuwers zijn de ondernemers met hun Tesla leaseauto's die schreeuwen om back-to-normal. Alleen de meerderheid van Nederland bestaat uit werknemers, die zich terecht zorgen maken. 1,5 meter is een compromis om beide partijen tevreden te houden, en in de hoop dat de economie snel weer verder kan.
Ik hanteer zelf het aantal geadviseerde meters met factor 2 a 3. Dus in dit geval, minimaal 3 meter.
IC zegt ook niets, want dat leidt tot een rekenbias. Als je al op de IC beland, is de kans klein dat je het haalt. Dus als je enkel kijkt naar de IC cijfers, ziet het er nog pessimistischer uit dan dat het is.quote:Op vrijdag 17 april 2020 18:12 schreef Wirelessmouse het volgende:
[..]
Omdat aantal besmettingen niks zegt... van de week zeiden ze dat 3% van de bevolking het virus heeft of heeft gehad. Dat is meer dan een half miljoen mensen... van deze mensen zijn er maar een paar duizend echt ziek geworden.
Gezien het feit dat je het virus toch niet uit kunt roeien en een vaccin ver weg lijkt is het niet zo interessant om hier naar te kijken. IC opnames daarentegen... ik denk niet dat iemand er op zit te wachten dat er mensen dood gaan in de wachtruimte of thuis omdat er geen plek was op de IC.
Met mij. Thanks!quote:Op vrijdag 17 april 2020 18:15 schreef DireStraits7 het volgende:
Weet niet meer met wie ik het gisteren had over de verplichting van de app:
https://nos.nl/video/2330(...)en-hobby-hebben.html
Nogmaals benadrukt dat het een vrijwillig karakter krijgt.
Ja, maar ik draag dan ook een muts, veiligheidsbril en mondbedekking. Zo heb ik verminderd risico op besmetting via oren, ogen, mond of neus.quote:Op vrijdag 17 april 2020 18:14 schreef Wirelessmouse het volgende:
[..]
Zo zeg, en kom je nog wel eens buiten of lig je huilend in bed omdat mensen telkens binnen 3 meter komen?
Tot je de supermarkt niet binnenkomt zonder de app. Of de huisarts je niet accepteert. Het wordt toch wel afgedwongen. Er is ook geen bankrekening-verplichting maar je hebt geen keuze.quote:Op vrijdag 17 april 2020 18:15 schreef DireStraits7 het volgende:
Muts? Jouw haar is ook gevoelig voor het virus?quote:Op vrijdag 17 april 2020 18:16 schreef Sucuk het volgende:
[..]
Ja, maar ik draag dan ook een muts, veiligheidsbril en mondbedekking. Zo heb ik verminderd risico op besmetting via oren, ogen, mond of neus.
en dan kom je weer terecht bij landen met ervaring en in die Aziatische landen dragen ze mondkapjes, dat is preventief.quote:Op vrijdag 17 april 2020 18:15 schreef Sucuk het volgende:
[..]
IC zegt ook niets, want dat leidt tot een rekenbias. Als je al op de IC beland, is de kans klein dat je het haalt. Dus als je enkel kijkt naar de IC cijfers, ziet het er nog pessimistischer uit dan dat het is.
Overigens, snap ik niet waarom we ons richten op om alles weer op te pakken als de IC het aankan. Mij boeit het niet of die het aankan of niet, want je wilt er gewoon niet belanden. Als je er namelijk op beland, ben je in zekere zin al gedoemd. Belangrijkste is, besmetting voorkomen.
'vrijwillig' is nogal subjectief. Totdat je zonder app nergens meer binnenkomt.quote:Op vrijdag 17 april 2020 18:15 schreef DireStraits7 het volgende:
Als we er genoeg hadden hadden we ze al op gemoeten :pquote:Op vrijdag 17 april 2020 18:17 schreef THEFXR het volgende:
[..]
en dan kom je weer terecht bij landen met ervaring en in die Aziatische landen dragen ze mondkapjes, dat is preventief.
Als je geweigerd wordt als "X&gsht5637(" is het ook vervelend.quote:Op vrijdag 17 april 2020 18:18 schreef Zeroku het volgende:
[..]
'vrijwillig' is nogal subjectief. Totdat je zonder app nergens meer binnenkomt.
Prima, toch? Dan blijf je lekker thuis. Heb je wel lekker veel privacy.quote:Op vrijdag 17 april 2020 18:16 schreef Confetti het volgende:
[..]
Tot je de supermarkt niet binnenkomt zonder de app. Of de huisarts je niet accepteert. Het wordt toch wel afgedwongen. Er is ook geen bankrekening-verplichting maar je hebt geen keuze.
heb niet het idee dat de regering er erg hard aan werkt.quote:Op vrijdag 17 april 2020 18:18 schreef bitterbal het volgende:
[..]
Als we er genoeg hadden hadden we ze al op gemoeten :p
dat durf ik niet te zeggenquote:Op vrijdag 17 april 2020 18:19 schreef THEFXR het volgende:
[..]
heb niet het idee dat de regering er erg hard aan werkt.
Dat lijkt mij nogal logisch, als je de cijfers ziet van de economie.quote:Op vrijdag 17 april 2020 18:15 schreef Sucuk het volgende:
[..]
Overigens, snap ik niet waarom we ons richten op om alles weer op te pakken als de IC het aankan. Mij boeit het niet of die het aankan of niet, want je wilt er gewoon niet belanden. Als je er namelijk op beland, ben je in zekere zin al gedoemd. Belangrijkste is, besmetting voorkomen.
er is zoiets als ondernemersrisico, je kan ontzettend veel verdienen of failliet gaan. dat weet je van te voren, als je dan onder beheer komt met 3 ton schuld, moet je niet gaan janken.quote:Op vrijdag 17 april 2020 18:20 schreef Sucuk het volgende:
Wat vinden jullie trouwens van de ondernemers die een uitkering vragen?
Advocaat van de duivel: hypocriet, toch? De ondernemers zijn veelal diegenen die anti-uitkering zijn en vaak hard roepen dat je je hand niet moet ophouden maar moet vechten voor je centen. Nou dit is een tijd waar je letterlijk moet vechten voor je centen.
Heb je iets tegen ondernemers? Je weet wie de lonen betaald van werknemers?quote:Op vrijdag 17 april 2020 18:20 schreef Sucuk het volgende:
Advocaat van de duivel: hypocriet, toch? De ondernemers zijn veelal diegenen die anti-uitkering zijn en vaak hard roepen dat je je hand niet moet ophouden maar moet vechten voor je centen. Nou dit is een tijd waar je letterlijk moet vechten voor je centen.
Ben daar niet zo bekend mee.quote:Op vrijdag 17 april 2020 18:14 schreef deedeetee het volgende:
[..]
Zoiets als vroeger het pokkenbriefje als je naar school wilde ?
Je kunt best de economie laten hervatten. Een groot deel van de werknemers kan gewoon werken vanuit huis.quote:Op vrijdag 17 april 2020 18:20 schreef Wirelessmouse het volgende:
[..]
Dat lijkt mij nogal logisch, als je de cijfers ziet van de economie.
Zo zie ik het ook ja. Risico's werken twee kanten op. Het risico moet je verdisconteren in je prijs.quote:Op vrijdag 17 april 2020 18:21 schreef THEFXR het volgende:
[..]
er is zoiets als ondernemersrisico, je kan ontzettend veel verdienen of failliet gaan. dat weet je van te voren, als je dan onder beheer komt met 3 ton schuld, moet je niet gaan janken.
Wat moet je dan als 100% van je omzet verdwijnt?quote:Op vrijdag 17 april 2020 18:20 schreef Sucuk het volgende:
Ook de burgers moeten een keer ophouden met zeuren en denken in onmogelijkheden.quote:Op vrijdag 17 april 2020 18:16 schreef Confetti het volgende:
[..]
Tot je de supermarkt niet binnenkomt zonder de app. Of de huisarts je niet accepteert. Het wordt toch wel afgedwongen. Er is ook geen bankrekening-verplichting maar je hebt geen keuze.
Het risico op een pandemie. Hahahahahahaquote:Op vrijdag 17 april 2020 18:22 schreef Sucuk het volgende:
[..]
Zo zie ik het ook ja. Risico's werken twee kanten op. Het risico moet je verdisconteren in je prijs.
Ik vind het gejank van ondernemers. Als ondernemer kies je bewust voor de kans om veel te kunnen verdienen, rekening houdend met het ondernemersrisico dat daarmee gepaard gaat. Ondernemers zijn vaak diegenen die janken dat men zijn of haar hand niet moet ophouden en moet vechten voor zijn of haar centen. Wat maken van je bestaan. En dat de uitkeringen te hoog zijn. Nu zie ik in de krant dat er zelfs ondernemers zijn die klagen dat zelfs de uitkeringen te laag zijn en dat de eisen voor uitkering té hoog zijn.quote:Op vrijdag 17 april 2020 18:21 schreef _I het volgende:
[..]
Heb je iets tegen ondernemers? Je weet wie de lonen betaald van werknemers?
Gek verhaal hoor. Ze mogen geen uitkering aanvragen en geen oplossingen aandragen.
anders ondernemen, andere sectorquote:Op vrijdag 17 april 2020 18:23 schreef Caland het volgende:
[..]
Wat moet je dan als 100% van je omzet verdwijnt?
quote:Op vrijdag 17 april 2020 18:24 schreef _I het volgende:
[..]
Het risico op een pandemie. Hahahahahaha
2 bier en een portie bitterballen, EUR 2.500.
Bron?quote:Op vrijdag 17 april 2020 18:25 schreef Sucuk het volgende:
Ondernemers zijn vaak diegenen die janken dat men zijn of haar hand niet moet ophouden en moet vechten voor zijn of haar centen. Wat maken van je bestaan. En dat de uitkeringen te hoog zijn.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |