nu niet meer inderdaadquote:Op vrijdag 17 april 2020 20:11 schreef Lavenderr het volgende:
[..]
Zie sowieso weinig paniekzaaiers, dus hoe je daar bij komt?
1.5 is een richtlijn, hier in Zwitserland is het 2m. Sta je 5cm van elkaar maar niet in elkaars richting is kans klein, sta je 3m van elkaar, maar na elkaar toe en 1 niest met corona is de kans groter. Praten kans weer kleiner.quote:Op vrijdag 17 april 2020 21:27 schreef VacaLoca het volgende:
Is het nou trouwens al eens beter bekend of de 1,5m alleen tegen besmetting via hoesten of niezen is of kan je besmet raken via de luchtstroom van iemands gewone ademhaling en spreken?
Ofwel is naar iemand toe gericht praten binnen 1,5m al een mogelijke besmetting?
Ik zou het risico zo min mogelijk nemen. Bij praten komen er al snel druppeltjes mee.quote:Op vrijdag 17 april 2020 21:27 schreef VacaLoca het volgende:
Is het nou trouwens al eens beter bekend of de 1,5m alleen tegen besmetting via hoesten of niezen is of kan je besmet raken via de luchtstroom van iemands gewone ademhaling en spreken?
Ofwel is naar iemand toe gericht praten binnen 1,5m al een mogelijke besmetting?
Het lukt mensen slecht om goed te luisteren idd.quote:Op vrijdag 17 april 2020 22:01 schreef Jed1Gam het volgende:
Massahysterie is nu wel aan de gang, vraag maar de plaatselijke psychiater.
Gewoon zo ver mogelijk bij anderen uit de buurt blijven en klauwen wassen.quote:Op vrijdag 17 april 2020 22:07 schreef _I het volgende:
[..]
Het lukt mensen slecht om goed te luisteren idd.
Virus verspreid zich via grote druppels van hoesten en niezen die gelijk naar de grond storten.
"Slechte" mondkapjes werken niet, want die laten minuscule druppeltjes door.
Zijn die kleine druppels er nou wel of niet?
Je zou er langzaam van doordraaien als je er logica in probeert te zoeken.
Een ingewikkeld of onbegrijpelijk probleem moet je willen ontleden en opsplitsen.quote:Op vrijdag 17 april 2020 21:29 schreef HetDonkertAan het volgende:
[..]
En toch is er iets vreemds aan de hand met dit virus. En het lijkt net of we niet snappen wat het precieze is.
En zo mis je dus alle interne tegenstellingen.quote:Op vrijdag 17 april 2020 22:08 schreef Grrrrrrrr het volgende:
[..]
Gewoon zo ver mogelijk bij anderen uit de buurt blijven en klauwen wassen.
mocht ook terzijde.... was sws niet persoonlijk bedoeld.. Ik wordt soms wat kriegelig wanneer ik argumentatie lees met "iedereen" en ben dan benieuwd waarop dat als vaststelling gebaseerd zou zijn. OK.quote:Op vrijdag 17 april 2020 21:52 schreef HetDonkertAan het volgende:
[..]
Volgens mij kunnen we hier gewoon praten zonder elke eigen hersenscheet met een externe bron te verantwoorden.
Een kamer delen met iemand valt dan ook niet bepaald onder 'zoveel mogelijk afstand houden'quote:Op vrijdag 17 april 2020 22:08 schreef _I het volgende:
[..]
En zo mis je dus alle interne tegenstellingen.
Handenwassen zorgt er niet voor dat de adem van een ander tegenhoudt waar je een kamer mee deelt.
Zoveel mogelijk sluit het niet uit. Nondiscussie.quote:Op vrijdag 17 april 2020 22:11 schreef Grrrrrrrr het volgende:
[..]
Een kamer delen met iemand valt dan ook niet bepaald onder 'zoveel mogelijk afstand houden'
Ik weet niet welke kuif je bedoelt.quote:Op vrijdag 17 april 2020 19:38 schreef Vallon het volgende:
[..]
TrumpDidIt2 en er zit nog zo'n kuif in onze kamer die vooral op angst en onbehagen cultiveert.
Dat is goed want iedereen moet zich vertegenwoordigd voelen.
Nee, maar het is je beste manier om de kans op besmetting te verminderen.quote:Op vrijdag 17 april 2020 22:14 schreef _I het volgende:
[..]
Zoveel mogelijk sluit het niet uit. Nondiscussie.
De beste manier is om niet ziek te worden en voor altijd alleen thuis te blijven.quote:Op vrijdag 17 april 2020 22:16 schreef Grrrrrrrr het volgende:
[..]
Nee, maar het is je beste manier om de kans op besmetting te verminderen.
"Mondkapjes zorgen juist voor onveiligheid" want je kan de voorkant later aanraken waar het virus kan zitten.quote:Op vrijdag 17 april 2020 22:07 schreef _I het volgende:
[..]
Het lukt mensen slecht om goed te luisteren idd.
Virus verspreid zich via grote druppels van hoesten en niezen die gelijk naar de grond storten.
"Slechte" mondkapjes werken niet, want die laten minuscule druppeltjes door.
Zijn die kleine druppels er nou wel of niet?
Je zou er langzaam van doordraaien als je er logica in probeert te zoeken.
Ik vind dat je gelijk hebt.quote:Op vrijdag 17 april 2020 22:08 schreef Vallon het volgende:
[..]
Een ingewikkeld of onbegrijpelijk probleem moet je willen ontleden en opsplitsen.
Het vreemde is vooral de wijze hoe de samenleving er zo krampachtig op (over)reageert ipv de feiten onder ogen te willen zien en die aan te lopen.
Zelfs als iedereen in kort tijdbestek wordt besmet zal het gros weinig bemerken, een "kwetsbare" groep het wat zwaarder zal ondervinden met eventuele restgevolgen en een klein gedeelte daarvan (het nu of sws wat later) het niet overleven. Klein hier is 100-200K mensen, het gros 14M mensen, en de kwetsbare groep ruwweg 3M mensen.
NB: NOFI en ik weet/ken helaas de intrieste verhalen dat het maar jezelf of een geliefde zal (be)treffen.
Als het niet zo tragisch was, zou je er een mooi stuk cabaret over schrijven.quote:Op vrijdag 17 april 2020 22:21 schreef Smack10 het volgende:
[..]
"Mondkapjes zorgen juist voor onveiligheid" want je kan de voorkant later aanraken waar het virus kan zitten.
Maar zonder mondkap komt het virus dan gelijk in je gezicht, maar goed.
Nee, maar de argumentatie van de zogenaamde experts elke avond in de late night shows.quote:Op vrijdag 17 april 2020 22:23 schreef _I het volgende:
[..]
Als het niet zo tragisch was, zou je er een mooi stuk cabaret over schrijven.
Voor we persoonlijk wordenquote:Op vrijdag 17 april 2020 22:11 schreef Vallon het volgende:
[..]
mocht ook terzijde.... was sws niet persoonlijk bedoeld.. Ik wordt soms wat kriegelig wanneer ik argumentatie lees met "iedereen" en ben dan benieuwd waarop dat als vaststelling gebaseerd zou zijn. OK.
Eens..quote:Op vrijdag 17 april 2020 22:24 schreef Smack10 het volgende:
[..]
Nee, maar de argumentatie van de zogenaamde experts elke avond in de late night shows.
Als dit gezegd wordt met mondkapjes, is er ook niemand die tegenargument inbrengt zoals ik net deed.
Dat vind ik op zich niet zo heel vreemd.quote:Op vrijdag 17 april 2020 22:26 schreef _I het volgende:
[..]
Eens..
De stelligheid waarmee men in het begin karakters van de ziekte gaf..
.. en nu allemaal zeggen "het is een nieuw virus waar we niets van weten."
Vragen bij technische briefings, waarbij men echt verontwaardigd werd aangekeken voor twijfel en vragen.
Nu buitelen ze over elkaar heen over dezelfde vragen, hoewel er toen nog veel minder rust was dan nu.
Het gaat maar door ook.
Op vrijdag 17 april 2020 22:26 schreef _I het volgende:
Gekke metafoor, ik zou dan eerder als vergelijking zeggen dat je ze het water laat drinken terwijl je ze bemoedigend aanspreekt, al roepende naar de buren dat er niets aan de hand is. En de koeien vallen 1 voor 1 dood neer.quote:Op vrijdag 17 april 2020 22:28 schreef HetDonkertAan het volgende:
[..]
Dat vind ik op zich niet zo heel vreemd.
Als de boer ziet dat er gif in de waterbak zit haalt hij eerst zijn koeien bij die waterput weg alvorens die koeien (tot zover dat mogelijk is) duidelijk in te lichten over wat er precies gaande is en het hoe en waarom ze niet meer bij die waterput kunnen.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |