abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_192419975

Houd minimaal 1.5 meter afstand met anderen buiten je huishouden in alle gevallen.

Vragen over je eigen gezondheid: huisarts of GGD.
Andere vragen: 0800-1351 (08:00-22:00)

Helpen?
https://www.extrahandenvoordezorg.nl/
https://www.rodekruis.nl/hulp-in-nederland/ready2help/

Informatie & achtergronden:
Wikipedia
• Dagelijkse updates en analyse door Dr. John Campbell
Dit doet corona met je, als je pech hebt.
Artikel met simulaties over waarom social distancing werkt
Video over wat exponentiële groei is en hoe dat werkt bij uitbraken
Video over wat Corona is, wat het doet en de maatregelen
Alle artikelen over Covid zijn gratis te lezen op de financial times

Nederland:
RIVM Rijksinstituut voor Volksgezondheid en Milieu - actuele informatie
Besmettingen per gemeente (RIVM-kaartje)
arcgis kaart van NL
Corona-patiënten op de Nederlanders IC's

Internationale organisaties:
ECDC European Centre for Disease Prevention and Control
WHO World Health Organisation

Aantallen & Trackers:
Overzicht JHU
Overzicht Worldometers
Overzicht thebaselab
Overzicht WHO
Overzicht BNO News
Alle gevallen, in een lijst
Spreadsheet met cijfers die user joyvke bijhoudt
Netherlands & Italy compare infected CORONAvirus (COVID-19) infected daily graph/chart

Timelapse:
Flourish

COVID-19 feiten
• vooral hoest- en niesdruppeltjes zorgen voor overdracht
• wie geen symptomen vertoont is onwaarschijnlijk het virus te verspreiden
• de besmetting is meer dan bij seizoensgriep, maar gelukkig minder dan bij mazelen (2 < R0 < 3)
• verreweg de meesten hebben lichte (griepachtige) klachten
• bijna alle sterfgevallen betreffen ouderen of al zieke mensen
Bron

Gedragsregels in dit topic:
• Probeer niet lollig te doen
• Bij nieuws: graag een bron
• Geen opruiende berichten
• Volg de aanwijzingen van de moderatie op
• Ga niet off-topic
• Geen slowchat in dit topic. Hier is het slowchat-topic: COR / [En Don SC #1] HATSJOE
• Let een beetje op elkaar

pi_192419984
En weer verder
  donderdag 2 april 2020 @ 22:14:10 #3
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_192419990
quote:
0s.gif Op donderdag 2 april 2020 22:11 schreef Muck het volgende:

[..]

Nederland?
Waar je, als je uit een infectiehaard komt, echt in quarantaine moet.
Maar wat is dan een infectiehaard? Ik woon in ZO-Brabant. Hier zijn meer mensen besmet (relatief) dan in menige 'infectiehaard'
The End Times are wild
pi_192420006
quote:
0s.gif Op donderdag 2 april 2020 22:14 schreef LXIV het volgende:

[..]

Maar wat is dan een infectiehaard? Ik woon in ZO-Brabant. Hier zijn meer mensen besmet (relatief) dan in menige 'infectiehaard'
Zie RIVM
pi_192420007
quote:
0s.gif Op donderdag 2 april 2020 21:38 schreef Kyran het volgende:

[..]

Nee, er zijn 40 van de IC patiënten naar huis. Er is nog een grote groep die niet meer op de IC ligt, maar wel in het ziekenhuis.
Vraagje, aangezien jij e.e.a. weet over de medische wereld.

Collega (midden 40, gezond, fit en zeker geen overgewicht) van mij had twee weken geleden koorts en ging niet over, werd ook heel erg benauwd. (gevoel door een rietje te ademen)

Nu kregen we bericht dat hij gisteren opgenomen is in het ziekenhuis en aan de beademing ligt.

Ligt hij dan op de IC of wordt dat ook gewoon in het ziekenhuis gedaan?
pi_192420017
quote:
0s.gif Op donderdag 2 april 2020 22:12 schreef LXIV het volgende:

[..]

Net alsof New York gevaarlijker is dan ZO-Brabant. Ik vind het bizar dat een overheid dit soort maatregelen kan afkondigen. Dan heb ik het niet over bewust een corona-party van 100 man organiseren. Maar even langs je oma...
Ik ken ook iemand die moest in quarantaine omdat hij in Noord-Italie geweest was. Ondertussen waren het aantal besmettingen hier al ongeveer net zo hoog. Puur paniekvoetbal.
Zie bv. deze simulaties waarom dat wel een goed idee kan zijn:

https://www.washingtonpos(...)ld/corona-simulator/
“That's why they call it the American Dream, because you have to be asleep to believe it.”― George Carlin
pi_192420047
Tja 50 in een dorp van 10000 is een haard. 500 in een stad van 800000 heeft amper aandacht.
.
pi_192420060
quote:
5s.gif Op donderdag 2 april 2020 22:14 schreef Smack10 het volgende:

[..]

Collega (midden 40, gezond, fit en zeker geen overgewicht) van mij had twee weken geleden koorts en ging niet over, werd ook heel erg benauwd. (gevoel door een rietje te ademen)

Nu kregen we bericht dat hij gisteren opgenomen is in het ziekenhuis en aan de beademing ligt.

Als hij echt aan de beademing ligt dan ligt hij op de IC.
  Moderator / Redactie Sport donderdag 2 april 2020 @ 22:17:51 #9
416575 crew  Evenstar
Also known as Kyran or Theoden
pi_192420079
quote:
5s.gif Op donderdag 2 april 2020 22:14 schreef Smack10 het volgende:

[..]

Beademing valt altijd onder IC (Intensive Care) of die nou op het toilet, isolatiekamer, vloer, dak, operatiekamer, hal of een echte IC-afdeling ligt maakt niet uit.

Als hij alleen zuurstof krijg is het heel wat anders, want dat zou zelfs thuis kunnen. Zuurstof toedienen is een hulpmiddel, terwijl bij beademing echt je ademhalingsfunctie wordt overgenomen door een apparaat.
pi_192420085
Hear hear, eindelijk eens iemand die de vpk goed representeert bij Jinek.
  donderdag 2 april 2020 @ 22:18:54 #11
112545 Muck
Meine Sprache: International
pi_192420106
quote:
0s.gif Op donderdag 2 april 2020 22:11 schreef SnertMetChoco het volgende:

[..]

Maar dit gaat over Bulgarije. Leest nou echt niemand zijn sig?
Verdomd :o
Nee, ik lees meestal de sigs niet, dat blijkt maar weer :@
It's al boa it's all good it's all bueno benne bon, let's go!
  donderdag 2 april 2020 @ 22:19:43 #12
30873 Vallon
Life is unpredictable
pi_192420121
quote:
1s.gif Op donderdag 2 april 2020 21:59 schreef Fer het volgende:
Denk dat de enige oplossing is zodra het aantal besmettingen afneemt en de testcapaciteit hoger, we iedereen moeten testen, die met de risicogroep in contact komt.

Dus alle zorgmedewerkers, thuishulpen, mantelzorger enz.

Dit kan sneller geregeld worden, dan een vaccin of groepsimmuniteit.
groepimmuniteit is niet het doel maar het resultaat !!!! ook met een vaccin.
testen (om te tracen en dan te isoleren is) nu ondanks het gillen daarom - nog lang - niet mogelijk.
vaccin neemt nog jaren.

[ Bericht 0% gewijzigd door Vallon op 02-04-2020 22:35:35 ]
"On bended knee is no way to be free" Peter R 1954-2021 (©Zapata)
Hegel: "De waarheid is subjectief"
Covid19: "Doctors can’t cure stupid, but at least they can sedate it."
pi_192420165
Het RIVM publiceert het aantal bevestigde meldingen per gemeente niet meer, ondanks dat ze die cijfers wel hebben, want een kaartje gebaseerd op die cijfers publiceren ze nog wel. Ik kan dus niet meer de time series visualisaties maken die ik deed.
Ze publiceren wel het aantal hospitalisaties, en er zijn mensen die uitvogelen hoeveel dat er per gemeente zijn. Zie hier: https://github.com/J535D165/CoronaWatchNL/#

Het onderstaande kaartje laat het aantal opnames van gister tot vandaag zien per gemeente. Je kunt zien dat in een aantal gemeentes met veel inwoners er veel opnames zijn (Amsterdam, Rotterdam, Den Haag). En ook in Brabant en Limburg er een paar gemeentes zijn met veel opnames. Er zijn echter ook heel veel gemeentes waarvan weinig mensen zijn opgenomen, of slechts 1 of 2.

pi_192420198
quote:
18s.gif Op donderdag 2 april 2020 22:19 schreef Vallon het volgende:

[..]

testen (om te tracen en dan te isoleren is) nu ondanks het gillen daarom - nog lang - niet mogelijk.
vaccin neem nog jaren.
Het testen maakt voor de statistiek en de voorspelbaarheid van het vervolg wel een degelijk verschil.
pi_192420207
quote:
vaccin neem nog jaren.
help me even; ik ben een leek op dit gebied; als iedereen momenteel echt heel hard zijn best doet om alles en iedereen te vermijden, hoe komen we dan aan 60% besmetting en daaruit groepsimmuniteit? Dat kan dus nog jaren duren? Ik vraag het maar gewoon hoor, ben geen arts.
pi_192420210
quote:
0s.gif Op donderdag 2 april 2020 22:21 schreef George_of_the_Jungle het volgende:
Het RIVM publiceert het aantal bevestigde meldingen per gemeente niet meer, ondanks dat ze die cijfers wel hebben, want een kaartje gebaseerd op die cijfers publiceren ze nog wel. Ik kan dus niet meer de time series visualisaties maken die ik deed.
Ze publiceren wel het aantal hospitalisaties, en er zijn mensen die uitvogelen hoeveel dat er per gemeente zijn. Zie hier: https://github.com/J535D165/CoronaWatchNL/#

Het onderstaande kaartje laat het aantal opnames van gister tot vandaag zien per gemeente. Je kunt zien dat in een aantal gemeentes met veel inwoners er veel opnames zijn (Amsterdam, Rotterdam, Den Haag). En ook in Brabant en Limburg er een paar gemeentes zijn met veel opnames. Er zijn echter ook heel veel gemeentes waarvan weinig mensen zijn opgenomen, of slechts 1 of 2.

[ afbeelding ]
wat is de reden waarom ze dat niet meer bijhouden?
pi_192420234
quote:
0s.gif Op donderdag 2 april 2020 22:23 schreef The_Big_Lebowski het volgende:

[..]

help me even; ik ben een leek op dit gebied; als iedereen momenteel echt heel hard zijn best doet om alles en iedereen te vermijden, hoe komen we dan aan 60% besmetting en daaruit groepsimmuniteit? Dat kan dus nog jaren duren? Ik vraag het maar gewoon hoor, ben geen arts.
Zoals Jaap van Dissel in zijn briefings heeft gezegd is dat niet wat er gaat gebeuren volgens het RIVM. Voor 60% immuniteit binnen enige redelijk tijdsbestek terwijl je de zorg niet overspoelt heb je met de kennis van nu een vaccin nodig.
“That's why they call it the American Dream, because you have to be asleep to believe it.”― George Carlin
pi_192420245
quote:
1s.gif Op donderdag 2 april 2020 22:16 schreef L0t.. het volgende:

[..]

Als hij echt aan de beademing ligt dan ligt hij op de IC.
quote:
0s.gif Op donderdag 2 april 2020 22:17 schreef Kyran het volgende:

[..]

Beademing valt altijd onder IC (Intensive Care) of die nou op het toilet, isolatiekamer, vloer, dak, operatiekamer, hal of een echte IC-afdeling ligt maakt niet uit.

Als hij alleen zuurstof krijg is het heel wat anders, want dat zou zelfs thuis kunnen. Zuurstof toedienen is een hulpmiddel, terwijl bij beademing echt je ademhalingsfunctie wordt overgenomen door een apparaat.
Ah, bedankt.

Toevoeging, hij is ook positief getest op corona dus het is nog afwachten of niemand anders van het bedrijf ziek wordt. :{
  donderdag 2 april 2020 @ 22:25:04 #19
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_192420254
quote:
0s.gif Op donderdag 2 april 2020 22:23 schreef The_Big_Lebowski het volgende:

[..]

Als het 'te langzaam' gaat dan zullen we een aantal maatregelen weer moeten terugschroeven. Bijvoorbeeld kappers weer open en scholen.
The End Times are wild
  donderdag 2 april 2020 @ 22:25:25 #20
308499 Dven
Den Bolle Gaar
pi_192420263
De tekst hieronder staat nu in je clipboard
quote:
0s.gif Op donderdag 2 april 2020 22:08 schreef LXIV het volgende: [..] ?? Welk land is dit waar je niet langs je eigen oma mag?
Je hoeft er geen zoetsappig familieverhaal van te maken. Vanuit het buitenland binnenkomen is papieren ondertekenen dat je twee weken in quarantaine gaat en het huis niet uitkomt. Dit mag je vervolgens ook niet doen. Simpel. En zo zijn er zat landen. Dagelijks komt de politie even buurten. Vinden ze je niet? Landelijk opsporingsbevel en de bak in. Luisteren.
"For the man sound of body and serene of mind, there is no such thing as bad weather; Every day has its beauty. And storms which whip the blood, do make it pulse more vigorously."
  donderdag 2 april 2020 @ 22:26:41 #21
30873 Vallon
Life is unpredictable
pi_192420291
quote:
0s.gif Op donderdag 2 april 2020 21:51 schreef Kyran het volgende:

[..]

Dit is echt complete onzin.

Nogmaals. We zijn nu ruim een maand verder en hebben bijna 15000 bevestigde gevallen en bijna 1400 doden.

Om in 6 maanden 70% van je bevolking te besmetten moet je dus gemiddeld per maand bijna 2 miljoen mensen besmetten. Enige manier dat dat goed afloopt is als er nu uit onderzoek zou blijken dat er niet 15.000 maar 2.000.000 mensen al besmet zijn, dus 133x zoveel als dat men nu heeft bevestigd. In alle andere scenario's is je berekening nog niet eens een bierviltje waard, sorry.
ook aan @mosrednA

Links of rechts zal je op termijn zonder twijfel 80% van je bevolking gaan besmetten en daarmee GI als resultaat verkrijgen. De vraag is dan hoe snel dat dan te (laten) realiseren ? :
• 3 weken = massale sterfte onder kwetsbaren en van de zomer op vakantie.
• 6 maanden = matige sterfte, vertragen samenleving en daarna verder te gaan.
• 36 maanden = lagere sterfte met feitelijk stilleggen huidige samenleving.

Met R0=3 (ongecontroleerd) met stel per dag is dat 13 cycli. Natuurlijk zit daar ook een sociaal-demografische tijdsfactor in, die deze periode minimaal zal verdubbelen.
Om ons land dan voor >80% te besmetten en zo groepsimmuniteit te verkrijgen, incl. haar/voor kwetsbaren, neemt dat snel een maand. (in die maand zullen heel veel doden vallen onder de kwetsbaren)

En ja, mijn verhaal zegt niet wanneer dat proces van besmetting exact is begonnen en hoever dat ondertussen is gevorderd. Het is "spelen" met getallen en best redelijke aannames.
Hoe meer we idd gaan weten, hoe beter we de aannames kunnen bijstellen op de werkelijkheid.

Voor mij: uitgaande van de harde statistiek heeft Covid19 een mortaliteit van 1%-1.5% in de groep van kwetsbaren. Hoe dan ook - met de allerbeste zorg - op termijn zullen kwetsbaren tgv Covid19 sterven of daardoor over de rand worden geduwd. Daar is weinig op af te dingen.
NB: Allerbeste zorg is die van de - nu nog - beschikbare capaciteit van hoge kwaliteit.
  donderdag 2 april 2020 @ 22:27:47 #22
123869 Merkie
Surprisingly contagious
pi_192420316
quote:
0s.gif Op donderdag 2 april 2020 22:21 schreef George_of_the_Jungle het volgende:

[ afbeelding ]
Als je niet normaliseert naar het aantal inwoners, dan worden dit soort plaatjes op den duur altijd simpelweg een soort bevolkingsdichtheidkaartjes.
2000 light years from home
  donderdag 2 april 2020 @ 22:28:04 #23
246107 Zeroku
An Air of Authority.
pi_192420322
quote:
0s.gif Op donderdag 2 april 2020 22:23 schreef VersKers het volgende:

[..]

wat is de reden waarom ze dat niet meer bijhouden?
Heeft geen waarde meer door beperkte testcapaciteit.
Op zaterdag 28 april 2012 00:09 schreef Klinkerbotsing het volgende:
Lieve jongeman ben jij. :@
Op woensdag 8 juli 2020 18:58 schreef PoezeligDing het volgende:
:* My one and only, master, king , whatever. THE ZER! O+
pi_192420328
quote:
1s.gif Op donderdag 2 april 2020 22:25 schreef Pumpalov het volgende:
[..]

Je hoeft er geen zoetsappig familieverhaal van te maken. Vanuit het buitenland binnenkomen is papieren ondertekenen dat je twee weken in quarantaine gaat en het huis niet uitkomt. Dit mag je vervolgens ook niet doen. Simpel. En zo zijn er zat landen. Dagelijks komt de politie even buurten. Vinden ze je niet? Landelijk opsporingsbevel en de bak in. Luisteren.
LXIV heeft in 2 weken tijd 30% van zijn vermogen zien verdampen op de beurs, dus die reageert sowieso al iets anders dan dat hij normaal doet.
  donderdag 2 april 2020 @ 22:29:32 #25
68638 Zwansen
He is so good it is scary...
pi_192420352
quote:
1s.gif Op donderdag 2 april 2020 22:25 schreef Pumpalov het volgende:
[..]

_O-
  donderdag 2 april 2020 @ 22:29:46 #26
308523 the-eye
I'm a Live Wire
pi_192420359
quote:
0s.gif Op donderdag 2 april 2020 22:11 schreef SnertMetChoco het volgende:

[..]

Maar dit gaat over Bulgarije. Leest nou echt niemand zijn sig?
Ja het ging over Bulgarije maar wat daar geldt, geld nu ook hier dus zo vreemd is die regel daar niet.
  donderdag 2 april 2020 @ 22:29:47 #27
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_192420360
quote:
12s.gif Op donderdag 2 april 2020 22:26 schreef Vallon het volgende:

[..]

ook aan @:mosrednA

Links of rechts zal je op termijn zonder twijfel 80% van je bevolking gaan besmetten en daarmee GI als resultaat verkrijgen. De vraag is dan hoe snel dat dan te (laten) realiseren ? :

Met R0=3 (ongecontroleerd) met stel per dag is dat 13 cycli. Natuurlijk zit daar ook een sociaal-demografische tijdsfactor in, die deze periode minimaal zal verdubbelen.
Om ons land dan voor >80% te besmetten en zo groepsimmuniteit te verkrijgen, incl. haar/voor kwetsbaren, neemt dat snel een maand. (in die maand zullen heel veel doden vallen onder de kwetsbaren)

En ja, mijn verhaal zegt niet wanneer dat proces van besmetting exact is begonnen en hoever dat ondertussen is gevorderd. Het is "spelen" met getallen en best redelijke aannames.
Hoe meer we idd gaan weten, hoe beter we de aannames kunnen bijstellen op de werkelijkheid.

Voor mij: uitgaande van de harde statistiek heeft Covid19 een mortaliteit van 1%-1.5% in de groep van kwetsbaren. Hoe dan ook - met de allerbeste zorg - op termijn zullen kwetsbaren tgv Covid19 sterven of daardoor over de rand worden geduwd. Daar is weinig op af te dingen.
NB: Allerbeste zorg is die van de - nu nog - beschikbare capaciteit van hoge kwaliteit.
Bij 36 maanden zal dusdanige economische schade ontstaan dat de sterftecijfers ook zullen toenemen, maar dan aan andere oorzaken. Werkeloosheid, alcoholisme, drugsgebruik, onvoldoende geld voor gezondheidszorg.
Daarom vind ik de huidige maatregelen te ver gaan. Er moet tempo gemaakt worden en dat virus moet zich verspreiden.
The End Times are wild
  donderdag 2 april 2020 @ 22:30:19 #28
308499 Dven
Den Bolle Gaar
pi_192420373
quote:
9s.gif Op donderdag 2 april 2020 22:28 schreef mosrednA het volgende:

[..]

LXIV heeft in 2 weken tijd 30% van zijn vermogen zien verdampen op de beurs, dus die reageert sowieso al iets anders dan dat hij normaal doet.
Lol _O-

Dat keert wel weer terug.
"For the man sound of body and serene of mind, there is no such thing as bad weather; Every day has its beauty. And storms which whip the blood, do make it pulse more vigorously."
pi_192420384
quote:
12s.gif Op donderdag 2 april 2020 22:26 schreef Vallon het volgende:

[..]

ook aan @:mosrednA

Jij vergeet volgens mij de mortaliteit mee te nemen in je cycli. In dat geval gaat het om ~ 150.000 - 200.000 doden.

Bovendien zijn het niet 13 cycli waar jij het over hebt, maar 15 cycli.

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 02-04-2020 22:31:52 ]
pi_192420398
Kan iemand zeggen of het ergste voorbij is? Of moet het ergste nog steeds komen?
  donderdag 2 april 2020 @ 22:31:48 #31
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_192420400
quote:
9s.gif Op donderdag 2 april 2020 22:28 schreef mosrednA het volgende:

[..]

Dat ben ik wel gewend, beleg al sinds 1994.
Het gaat mij om de hysterie die er heerst en die gewoon niet rationeel is. Het middel mag niet erger dan de kwaal worden. Deze crisis oplossen door het virus te laten uitsterven is een illusie. Gecontroleerde verspreiding is dus prima.
The End Times are wild
pi_192420408
quote:
0s.gif Op donderdag 2 april 2020 22:29 schreef the-eye het volgende:

[..]

Ja het ging over Bulgarije maar wat daar geldt, geld nu ook hier dus zo vreemd is die regel daar niet.
Fake news. Hier is de quarantaine niet opgelegd. Verder heb ik niks gezegd over of ik de regel wel of niet goed vind.
  donderdag 2 april 2020 @ 22:33:13 #33
30873 Vallon
Life is unpredictable
pi_192420429
quote:
1s.gif Op donderdag 2 april 2020 22:22 schreef mosrednA het volgende:

[..]

Het testen maakt voor de statistiek en de voorspelbaarheid van het vervolg wel een degelijk verschil.
Absoluut en we weten (en zien) ook dat die testen, laat staan onderbouwde meldingen, nauwelijks nog een kant noch wal raken.

NB: ook over de testen is tamelijk veel vage discussie, ook t.a.v. van de feitelijk betrouwbaarheid en het specifieke doel daarbij: besmetting vaststellen en/of immuniteit hebbend e/o als stuurmiddel strategie. En dan nog als je dat STRAKS weet: gaat dit ons NU de komende weken NIET helpen.

Nogmaals ik ben zeker niet tegen testen maar wanneer de testen er niet zijn, heeft het geen zin dat als argument in de oplossing te brengen van een crisis die nu moet worden bestreden: hoe de komende 2-8 weken (flatten-the-curve) zien te overleven.
pi_192420445
quote:
0s.gif Op donderdag 2 april 2020 22:31 schreef VersKers het volgende:
Kan iemand zeggen of het ergste voorbij is? Of moet het ergste nog steeds komen?
Als iedereen zich aan de maatregelen blijft houden lijkt de piek af te zwakken. En dat is positief nieuws.

De volgende vraag is dan; hoe lang blijven deze maatregelen dan nodig om het niet alsnog te laten escaleren? Zie Hong Kong (tweede besmettingsgolf na versoepelen regels).

Met betrekking tot de coronacrisis;

Economisch gezien nog niet eens het topje van de ijsberg gezien denk ik.
  donderdag 2 april 2020 @ 22:34:26 #35
308499 Dven
Den Bolle Gaar
pi_192420450
quote:
0s.gif Op donderdag 2 april 2020 22:29 schreef LXIV het volgende:

[..]

Bij 36 maanden zal dusdanige economische schade ontstaan dat de sterftecijfers ook zullen toenemen, maar dan aan andere oorzaken. Werkeloosheid, alcoholisme, drugsgebruik, onvoldoende geld voor gezondheidszorg.
Daarom vind ik de huidige maatregelen te ver gaan. Er moet tempo gemaakt worden en dat virus moet zich verspreiden.
Dat de bovengrens van wat haalbaar is qua zorg vergeten we voor het gemak even.

De mensen die geen beademing kunnen krijgen zullen dus sowieso allemaal sterven. Lekker doorknallen met dat virus! Hoppa, nog meer mensen die onnodig overlijden zonder de adequate zorg. Niet alleen de oudjes en zwakkeren. Nee. Iedereen die specialistische zorg nodig heeft.

TOPPLAN
pi_192420453
quote:
Nee, dat kan niemand.

En de persoon die zegt dat die dat wel kan liegt. :Y
  donderdag 2 april 2020 @ 22:35:57 #37
308523 the-eye
I'm a Live Wire
pi_192420487
quote:

[..]

Zit wel wat in.
'k zag gister op tv een man van wie de chemobehandeling is onderbroken ivm de corona crisis. Als deze man doodgaat komt hij niet op het coronalijstje maar dat maakt hem niet minder dood dus hoeveel levens redden we nu werkelijk op deze manier?
pi_192420490
quote:
14s.gif Op donderdag 2 april 2020 22:33 schreef Vallon het volgende:

[..]

Absoluut en we weten (en zien) ook dat die testen, laat staan onderbouwde meldingen, nauwelijks nog een kant noch wal raken.

NB: ook over de testen is tamelijk veel vage discussie, ook t.a.v. van de feitelijk betrouwbaarheid en het specifieke doel daarbij: besmetting vaststellen en/of immuniteit hebbend e/o als stuurmiddel strategie. En dan nog als je dat STRAKS weet: gaat dit ons NU de komende weken NIET helpen.

Nogmaals ik ben zeker niet tegen testen maar wanneer de testen er niet zijn, heeft het geen zin dat als argument in de oplossing te brengen van een crisis die nu moet worden bestreden: hoe de komende 2-8 weken (flatten-the-curve) zien te overleven.
Geen idee hoe ik hierop moet reageren. Voor de statistiek en voorspelbaarheid van het crisisverloop is het allesbepalend te weten hoeveel mensen er daadwerkelijk besmet zijn. Dat is evident. Ik ga me daarin ook niet verdedigen.
  Redactie Frontpage donderdag 2 april 2020 @ 22:36:20 #39
407027 crew  LTVDK
Kazaamdavu
pi_192420499
quote:
1s.gif Op donderdag 2 april 2020 22:33 schreef mosrednA het volgende:

[..]

Als iedereen zich aan de maatregelen blijft houden lijkt de piek af te zwakken. En dat is positief nieuws.

De volgende vraag is dan; hoe lang blijven deze maatregelen dan nodig om het niet alsnog te laten escaleren? Zie Hong Kong (tweede besmettingsgolf na versoepelen regels).

Met betrekking tot de coronacrisis;

Economisch gezien nog niet eens het topje van de ijsberg gezien denk ik.
Ik ben alleen wel een beetje bang dat de huidige maatregelen mensen gaan irriteren waardoor ze wat opstandiger gaan worden. Merkte vandaag al dat het al weer drukker is op straat en in de winkels, ben benieuwd hoe het dit weekend gaat zijn als het lekker weer is.
Op maandag 24 augustus 2015 11:34 schreef Yasmin23 het volgende:
Als je maar genoeg moeite doet past alles.
_____
TV / Het post-apocalyptische/dystopische film topic
pi_192420503
quote:
0s.gif Op donderdag 2 april 2020 22:34 schreef Pumpalov het volgende:

[..]

De mensen die geen beademing kunnen krijgen zullen dus sowieso allemaal sterven. Lekker doorknallen met dat virus! Hoppa, nog meer mensen die onnodig overlijden zonder de adequate zorg. Niet alleen de oudjes en zwakkeren. Nee. Iedereen die specialistische zorg nodig heeft.

TOPPLAN
Hele zorg overbelast, allerlei zorg kan niet meer doorgaan.

Als die user die dat graag wil dan opeens ziekt wordt, kan hij ook niet meer geholpen worden. Maar nee, zo ver denken de mensen niet vooruit want ze behoren nu nog niet tot een kwetsbare groep. :{w

36 maanden is ook wel erg lang natuurlijk, waar die user het over heeft..
pi_192420508
quote:

[..]

Hier ben ik ook bang voor.
  donderdag 2 april 2020 @ 22:37:51 #42
308499 Dven
Den Bolle Gaar
pi_192420529
quote:
9s.gif Op donderdag 2 april 2020 22:36 schreef LTVDK het volgende:

[..]

Ik ben alleen wel een beetje bang dat de huidige maatregelen mensen gaan irriteren waardoor ze wat opstandiger gaan worden. Merkte vandaag al dat het al weer drukker is op straat en in de winkels, ben benieuwd hoe het dit weekend gaat zijn als het lekker weer is.
De vervolgstappen zijn gemakkelijk in te vullen he. Zwaardere maatregelen en straffen.
pi_192420530
quote:

[..]

Ik deel dezelfde zorgen. ;(

Zoals ik al eerder zei ben ik ook gewoon buiten te vinden wanneer ik daar zin in heb, maar ik houd wel echt afstand. Ouderen vermijd ik sowieso al, ook mn oma’s e.d.
  Redactie Frontpage / Sport donderdag 2 april 2020 @ 22:38:08 #44
426493 crew  PippenScottie
pi_192420533
quote:
Er gaan nog veel meer mensen opgenomen worden en sterven dan tot nu toe het geval is geweest.
My friends all drive horses
  donderdag 2 april 2020 @ 22:38:39 #45
12221 Tijn
Powered by MS Paint
pi_192420544
quote:
0s.gif Op donderdag 2 april 2020 22:31 schreef LXIV het volgende:

[..]

Het gaat mij om de hysterie die er heerst en die gewoon niet rationeel is. Het middel mag niet erger dan de kwaal worden. Deze crisis oplossen door het virus te laten uitsterven is een illusie. Gecontroleerde verspreiding is dus prima.
De ziekenhuizen zijn nu al overbelast, dus de maatregelen die op dit moment worden getroffen zijn alles behalve "hysterisch" en "niet rationeel".
pi_192420552
quote:
0s.gif Op donderdag 2 april 2020 22:27 schreef Merkie het volgende:

[..]

Als je niet normaliseert naar het aantal inwoners, dan worden dit soort plaatjes op den duur altijd simpelweg een soort bevolkingsdichtheidkaartjes.
Kan het makkelijk normaliseren, maar het gaat om het aantal ziekenhuisopnames en de capaciteit van de ziekenhuizen, het aantal ziekenhuisopnames per 100.000 inwoners is irrelevant voor de capaciteit van de ziekenhuizen.
  donderdag 2 april 2020 @ 22:39:16 #47
308523 the-eye
I'm a Live Wire
pi_192420559
quote:
0s.gif Op donderdag 2 april 2020 22:32 schreef SnertMetChoco het volgende:

[..]

Fake news. Hier is de quarantaine niet opgelegd. Verder heb ik niks gezegd over of ik de regel wel of niet goed vind.
Omdat we hier niet graag die toon tegen mensen aanslaan spreekt men steeds over adviezen. Het zijn andere bewoordingen maar het komt op hetzelfde neer hoor. In beide gevallen is het niet de bedoeling dat je mensen op gaat zoeken in de quarantainetijd
  Redactie Frontpage donderdag 2 april 2020 @ 22:39:57 #48
407027 crew  LTVDK
Kazaamdavu
pi_192420570
quote:
1s.gif Op donderdag 2 april 2020 22:37 schreef mosrednA het volgende:

[..]

Ik deel dezelfde zorgen. ;(

Zoals ik al eerder zei ben ik ook gewoon buiten te vinden wanneer ik daar zin in heb, maar ik houd wel echt afstand. Ouderen vermijd ik sowieso al, ook mn oma’s e.d.
Ja ik kom ook wel gewoon buiten, al loop ik nu eerder een rondje door het buitengebied dan door het dorp. Maar vandaag in de supermarkt waren er mij net iets teveel van die 'belachelijk dit vanwege een griepje' types :{
_____
  donderdag 2 april 2020 @ 22:40:27 #49
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_192420579
quote:
0s.gif Op donderdag 2 april 2020 22:36 schreef Smack10 het volgende:

[..]

Hele zorg overbelast, allerlei zorg kan niet meer doorgaan.

Als die user die dat graag wil dan opeens ziekt wordt, kan hij ook niet meer geholpen worden. Maar nee, zo ver denken de mensen niet vooruit want ze behoren nu nog niet tot een kwetsbare groep. :{w

36 maanden is ook wel erg lang natuurlijk, waar die user het over heeft..
Maar hoelang wil je dit dan volhouden? Want als er zoveel capaciteit naar corona gaat is die capaciteit niet beschikbaar voor andere ziekten. Of het geld. Dan gaan er mensen dood aan te verhelpen ziekten omdat al anderhalf jaar lang de hele IC vol 75+-ers ligt.
Je moet rationeel kiezen. En hysterisch alles, alles, alles dichtgooien, want corona (dat voor de meerderheid het verloop van een verkoudheid heeft) is niet de rationele oplossing.
The End Times are wild
pi_192420586
quote:

[..]

We gaan het dit weekend zien, ik ben er bang voor.

Over twee weken weer een piek.. :X
pi_192420589
quote:
0s.gif Op donderdag 2 april 2020 22:31 schreef LXIV het volgende:

[..]

Dat ben ik wel gewend, beleg al sinds 1994.
Deze mening deel ik, maar dat is jammer genoeg hoe de mens nu eenmaal in elkaar lijkt te steken.

Individueel zijn we eigenlijk allemaal best intelligent, maar in groepsverband blijven we domme schapen die in paniek achter de eerste de beste reactie aanhobbelen.

Je kan er ook niets aan doen, want als jij niet rent doen anderen dat wel in jouw plaats. Je moet wel
pi_192420603
Wtf Frankrijk vandaag...
  donderdag 2 april 2020 @ 22:41:37 #53
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_192420607
quote:
2s.gif Op donderdag 2 april 2020 22:38 schreef Tijn het volgende:

[..]

De ziekenhuizen zijn nu al overbelast, dus de maatregelen die op dit moment worden getroffen zijn alles behalve "hysterisch" en "niet rationeel".
Dat ligt eraan. Ik heb geen inzicht in het model, maar als de bedoeling is dat we dit 6 maanden gaat doen dan vind ik dit wel te ver gaan.
The End Times are wild
pi_192420608
quote:
0s.gif Op donderdag 2 april 2020 22:39 schreef the-eye het volgende:

[..]

Omdat we hier niet graag die toon tegen mensen aanslaan spreekt men steeds over adviezen. Het zijn andere bewoordingen maar het komt op hetzelfde neer hoor. In beide gevallen is het niet de bedoeling dat je mensen op gaat zoeken in de quarantainetijd
Het laat je ook echt daadwerkelijk meer vrijheid. Je MAG het doen, maar maatschappelijk verwachten we wel verantwoordelijkheid. Je verdwijnt hier niet in de bak en krijgt geen boete in die situatie.
  Eindredactie Sport / Forummod donderdag 2 april 2020 @ 22:42:01 #55
284411 crew  heywoodu
Van bijna dood tot olympiër:
pi_192420614
Van bijna dood op weg naar de Olympische Spelen, tot olympiër in 2026? Elk beetje hulp wordt bijzonder gewaardeerd!
https://www.gofundme.com/(...)he-spelen-na-ongeval
  donderdag 2 april 2020 @ 22:42:36 #56
12221 Tijn
Powered by MS Paint
pi_192420625
quote:
0s.gif Op donderdag 2 april 2020 22:41 schreef LXIV het volgende:

[..]

Dat ligt eraan. Ik heb geen inzicht in het model, maar als de bedoeling is dat we dit 6 maanden gaat doen dan vind ik dit wel te ver gaan.
Wat is het alternatief? De medische zorg dusdanig overbelasten dat je zelfs met een gebroken been of een hartaanval niet meer terecht kan bij een dokter?
  donderdag 2 april 2020 @ 22:42:37 #57
30873 Vallon
Life is unpredictable
pi_192420626
quote:
0s.gif Op donderdag 2 april 2020 22:24 schreef SnertMetChoco het volgende:

[..]

Zoals Jaap van Dissel in zijn briefings heeft gezegd is dat niet wat er gaat gebeuren volgens het RIVM. Voor 60% immuniteit binnen enige redelijk tijdsbestek terwijl je de zorg niet overspoelt heb je met de kennis van nu een vaccin nodig.
Onjuist.

Een vaccin is aanvullend om te komen tot een GI van > 90% waarbij ook kwetsbaren ook zijn gevaccineerd. GI van 60/70% is het deel van de "gezonde" bevolking dat in principe sws geen vaccin nodig heeft en gewoon besmet=ziek kan worden.

Wanneer er een GI is van 60/70% (besmet) daalt de kans aanmerkelijk dat een kwetsbare nog kan/zal worden besmet. Ook weten dat sws 10/20% van de resterend bevolking dusdanig leeft dat die van zichzelf immuun is of geen contact heeft met kwetsbaren.
  donderdag 2 april 2020 @ 22:42:39 #58
308499 Dven
Den Bolle Gaar
pi_192420627
quote:
0s.gif Op donderdag 2 april 2020 22:41 schreef SnertMetChoco het volgende:

[..]

Het laat je ook echt daadwerkelijk meer vrijheid. Je MAG het doen, maar maatschappelijk verwachten we wel verantwoordelijkheid. Je verdwijnt hier niet in de bak en krijgt geen boete in die situatie.
Gaat vermoedelijk vanzelf komen strakjes :)
pi_192420654
quote:
0s.gif Op donderdag 2 april 2020 22:39 schreef LTVDK het volgende:

[..]

Ja ik kom ook wel gewoon buiten, al loop ik nu eerder een rondje door het buitengebied dan door het dorp. Maar vandaag in de supermarkt waren er mij net iets teveel van die 'belachelijk dit vanwege een griepje' types :{
Ja die houding baart mij ook zorgen ;(

Laatst hier een marrokaan die helemaal uit zn plaat ging tegen een oudere die vroeg of hij met zijn scooter niet zo dicht bij hem wilde staan ivm de 1,5 meter. Heb t van mn vriendin gehoord, had daar beter niet zelf bij moeten staan. :P
pi_192420665
quote:
0s.gif Op donderdag 2 april 2020 22:42 schreef Pumpalov het volgende:

[..]

Gaat vermoedelijk vanzelf komen strakjes :)
Ik zie niet waar je dat op baseert behalve je onderbuik 2000 km verderop oid. Als iemand die ideologisch redelijk in lijn ligt met het kabinet lijkt het me onwaarschijnlijk gezien de data die ik zie.
pi_192420668
quote:
0s.gif Op donderdag 2 april 2020 22:41 schreef Nielsch het volgende:
Wtf Frankrijk vandaag...
Zitten bijna 900 doden bij van bejaardenhuizen die eerst niet meegeteld waren.
  donderdag 2 april 2020 @ 22:45:40 #62
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_192420710
quote:
5s.gif Op donderdag 2 april 2020 22:42 schreef Tijn het volgende:

[..]

Wat is het alternatief? De medische zorg dusdanig overbelasten dat je zelfs met een gebroken been of een hartaanval niet meer terecht kan bij een dokter?
Nee, dat gebeurt juist ook als het allemaal te lang duurt.
Ik zou gaan voor een strakke isolatie van de kwetsbaren (dat is veel realistischer dan hele landen/samenlevingen isoleren).
Dan gewoon voor de gezonden weer alles normaal. Dan is binnen een maand het gros besmet geraakt en is er groepsimmuniteit. Ja, hierbij gaan mensen dood. Gezonde mensen die er toch niet tegenkonden en kwetsbaren als er een fout gemaakt wordt. Maar in ieder scenario gaan mensen dood. In Nederland is nu pas de eerste dertiger overleden, las ik zojuist.
The End Times are wild
  Moderator / Redactie Sport donderdag 2 april 2020 @ 22:46:32 #63
416575 crew  Evenstar
pi_192420736
quote:
1s.gif Op donderdag 2 april 2020 22:36 schreef mosrednA het volgende:

[..]

Geen idee hoe ik hierop moet reageren. Voor de statistiek en voorspelbaarheid van het crisisverloop is het allesbepalend te weten hoeveel mensen er daadwerkelijk besmet zijn. Dat is evident. Ik ga me daarin ook niet verdedigen.
Ik geef het op. Sommige mensen kunnen alles dusdanig verdraaien dat het geen zin heeft. De getallen die gebruikt worden, de aannames die worden gedaan etc. slaan helemaal nergens op. Ik heb het al een paar keer geprobeerd dat het onmogelijk is met de huidige cijfers ...

Leuk dat iemand dat compleet verzonnen cijfers wil gebruiken en daarover wil discusseren, maar mij niet (meer) gezien :P
  donderdag 2 april 2020 @ 22:49:57 #64
429573 KingRadler
King of the Radler
pi_192420812
Moeten we nog meer geld steken in het beschermen van bejaarde mensen.

Waar is het mis gegaan dat het Virus zo maar een verzorgingstehuis in kon gaan.
pi_192420814
quote:
0s.gif Op donderdag 2 april 2020 22:40 schreef LXIV het volgende:

[..]

Maar hoelang wil je dit dan volhouden? Want als er zoveel capaciteit naar corona gaat is die capaciteit niet beschikbaar voor andere ziekten. Of het geld. Dan gaan er mensen dood aan te verhelpen ziekten omdat al anderhalf jaar lang de hele IC vol 75+-ers ligt.
Je moet rationeel kiezen. En hysterisch alles, alles, alles dichtgooien, want corona (dat voor de meerderheid het verloop van een verkoudheid heeft) is niet de rationele oplossing.
Ik denk dat nu niet gezegd kan worden hoe lang dit volgehouden moet worden.

Kabinet bekijkt niet voor niets de situatie per periode, nu moesten we ingrijpen anders zouden de ziekenhuizen en IC's te snel vollopen.

Ik snap de maatregelen, maar baal er natuurlijk ook van.

Ik hoop daarom dat mensen zich met het mooie weer ook aan de regels houden zodat we niet over een paar weken weer een piek hebben en de maatregelen nog langer gaan gelden..
  donderdag 2 april 2020 @ 22:50:46 #66
12221 Tijn
Powered by MS Paint
pi_192420827
quote:
0s.gif Op donderdag 2 april 2020 22:45 schreef LXIV het volgende:

[..]

Nee, dat gebeurt juist ook als het allemaal te lang duurt.
Waarom? Op dit moment wordt de IC-capaciteit uitgebreid om de toename aan patiënten te kunnen opvangen. Als iedereen verder netjes thuis blijft wanneer dat kan en de deur uitgaat wanneer het moet (en dan 1,5 meter afstand houdt), blijft de economie nog redelijk doordraaien en redden we het uiteindelijk wel tot er een vaccin is.

quote:
Ik zou gaan voor een strakke isolatie van de kwetsbaren (dat is veel realistischer dan hele landen/samenlevingen isoleren).
Dan gewoon voor de gezonden weer alles normaal. Dan is binnen een maand het gros besmet geraakt en is er groepsimmuniteit. Ja, hierbij gaan mensen dood. Gezonde mensen die er toch niet tegenkonden en kwetsbaren als er een fout gemaakt wordt. Maar in ieder scenario gaan mensen dood. In Nederland is nu pas de eerste dertiger overleden, las ik zojuist.
Je vergist je erin dat een deel van de "niet-kwetsbaren" ook intensieve medische zorg nodig heeft. Dat is weliswaar procentueel gezien niet een heel groot deel, maar vanwege de omvang van de besmettingen heb je het dan wel over hele grote aantallen mensen. Zoveel mensen kunnen we niet helpen, dan krijg je Italiaanse toestanden waarin de patiënten in de gang op de grond liggen.

Op het moment dat de zorg dusdanig wordt overbelast, is de economie daar natuurlijk ook het slachtoffer van. Niemand gaat er nog vrolijk op uit wanneer je weet dat je geen medische hulp kunt krijgen wanneer je dat nodig zou hebben.
pi_192420828
quote:
0s.gif Op donderdag 2 april 2020 22:46 schreef Kyran het volgende:

[..]

Ik geef het op. Sommige mensen kunnen alles dusdanig verdraaien dat het geen zin heeft. De getallen die gebruikt worden, de aannames die worden gedaan etc. slaan helemaal nergens op. Ik heb het al een paar keer geprobeerd dat het onmogelijk is met de huidige cijfers ...

Leuk dat iemand dat compleet verzonnen cijfers wil gebruiken en daarover wil discusseren, maar mij niet (meer) gezien :P
Ja het is ook onbegonnen zaak eigenlijk. :P
pi_192420831
quote:
0s.gif Op donderdag 2 april 2020 22:34 schreef Pumpalov het volgende:

[..]

TOPPLAN
Er worden op dit moment ongeveer 20 vaccins ontwikkelt, en dat gaat heel hard (ik heb m'n screening over 2 weken, tot dan zit het al vol). Medio volgend jaar is er een vaccin op de markt en dan kan het leven sowieso weer naar normaal (behalve in de bible belt, die mogen met z'n allen binnen blijven zitten).
  donderdag 2 april 2020 @ 22:51:19 #69
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_192420837
quote:
0s.gif Op donderdag 2 april 2020 22:50 schreef Smack10 het volgende:

[..]

Ik denk dat nu niet gezegd kan worden hoe lang dit volgehouden moet worden.

Kabinet bekijkt niet voor niets de situatie per periode, nu moesten we ingrijpen anders zouden de ziekenhuizen en IC's te snel vollopen.

Ik snap de maatregelen, maar baal er natuurlijk ook van.

Ik hoop daarom dat mensen zich met het mooie weer ook aan de regels houden zodat we niet over een paar weken weer een piek hebben en de maatregelen nog langer gaan gelden..
Juist wanneer mensen zich aan de maatregelen houden duurt het steeds langer!
The End Times are wild
  donderdag 2 april 2020 @ 22:52:09 #70
308499 Dven
Den Bolle Gaar
pi_192420862
quote:
0s.gif Op donderdag 2 april 2020 22:43 schreef SnertMetChoco het volgende:

[..]

Ik zie niet waar je dat op baseert behalve je onderbuik 2000 km verderop oid. Als iemand die ideologisch redelijk in lijn ligt met het kabinet lijkt het me onwaarschijnlijk gezien de data die ik zie.
Omdat het kabinet wil handhaven en het volk het hier voor een gedeelte niet mee eens is. Niet overal zijn ze maar direct met boetes uitschrijven begonnen. Nederland is simpelweg iets trager dan de rest daarmee. Hoe dan ook kan je zelfs nu al boetes krijgen. Had ook geen hond een maand geleden verwacht.

Maar lekker treurig blijven jammeren over onderbuikjes 2000km verderop. Zwaktebod :*
  donderdag 2 april 2020 @ 22:52:36 #71
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_192420871
quote:
2s.gif Op donderdag 2 april 2020 22:50 schreef Tijn het volgende:

[..]

Waarom? Op dit moment wordt de IC-capaciteit uitgebreid om de toename aan patiënten te kunnen opvangen. Als iedereen verder netjes thuis blijft wanneer dat kan en de deur uitgaat wanneer het moet (en dan 1,5 meter afstand houdt), blijft de economie nog redelijk doordraaien en redden we het uiteindelijk wel tot er een vaccin is.
[..]

Je vergist je erin dat een deel van de "niet-kwetsbaren" ook intensieve medische zorg nodig heeft. Dat is weliswaar procentueel gezien niet een heel groot deel, maar vanwege de omvang van de besmettingen heb je het dan wel over hele grote aantallen mensen. Zoveel mensen kunnen we niet helpen, dan krijg je Italiaanse toestanden waarin de patiënten in de gang op de grond liggen.

Op het moment dat de zorg dusdanig wordt overbelast, is de economie daar natuurlijk ook het slachtoffer van. Niemand gaat er nog vrolijk op uit wanneer je weet dat je geen medische hulp kunt krijgen wanneer je dat nodig zou hebben.
Ik zeg letterlijk dat er ook niet-kwetsbaren dood zullen gaan. Maar het alternatief van eeuwig de zure appel ontlopen kost ook heel veel doden.
The End Times are wild
pi_192420880
quote:

[..]

Ik bewonder je geduld.
Maar een flink aantal users hier is eeuh ja hoe zal ik het zeggen, een reactie niet waard.
En dank voor alle staatjes en cijfers vanaf het begin ^O^
  donderdag 2 april 2020 @ 22:53:27 #73
12221 Tijn
Powered by MS Paint
pi_192420904
quote:
0s.gif Op donderdag 2 april 2020 22:52 schreef LXIV het volgende:

[..]

Ik zeg letterlijk dat er ook niet-kwetsbaren dood zullen gaan. Maar het alternatief van eeuwig de zure appel ontlopen kost ook heel veel doden.
Het duurt niet eeuwig, het duurt een paar maanden. Je bent redelijk dramatisch voor iemand die roept dat we niet irrationeel moeten zijn.
pi_192420916
quote:
2s.gif Op donderdag 2 april 2020 22:50 schreef Tijn het volgende:

[..]

[..]

Amen
  donderdag 2 april 2020 @ 22:54:16 #75
308499 Dven
Den Bolle Gaar
pi_192420921
quote:
0s.gif Op donderdag 2 april 2020 22:50 schreef George_of_the_Jungle het volgende:

[..]

Er worden op dit moment ongeveer 20 vaccins ontwikkelt, en dat gaat heel hard (ik heb m'n screening over 2 weken, tot dan zit het al vol). Medio volgend jaar is er een vaccin op de markt en dan kan het leven sowieso weer naar normaal (behalve in de bible belt, die mogen met z'n allen binnen blijven zitten).
Ja. Medio volgend jaar is de verwachting.

Nu alles z'n dooie gangetje laten gaan zoals sommigen opteren en je gaat de grootste ramp in mensenheugenis krijgen.
  donderdag 2 april 2020 @ 22:54:49 #76
30873 Vallon
Life is unpredictable
pi_192420941
quote:

[..]

Dat is ook de balans waar elk land heel erg mee worstelt.
• Ride-The-Hill je bent er snel vanaf met veel doden en minimal economische gevolgen
• Flatten-The-Curve minderdoden en weergaloze kosten maar je kunt verder
• Shitting-Duck-Isolation weinig doden en economie die min of meer vernietigd is
Waarbij alle voor alle drie: testen & vaccin natuurlijk welkom is.

Nb: voor tere hartjes: economie is ook onderwijs, energie, werk en ene vreugevolle toekomst.
Zelf zou ik ook "liever" hebben gezien dat we de kwetsbaren "totaal" isoleren, zodat de rest door kan gaan om de wereld te redden en dan idd... de golf van "doden" asap inslikken.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_192420955
quote:
0s.gif Op donderdag 2 april 2020 22:51 schreef LXIV het volgende:

[..]

Ik hoor mensen dit al scanderen in rellende groeperingen :N

Man man man
  donderdag 2 april 2020 @ 22:55:25 #78
308523 the-eye
I'm a Live Wire
pi_192420956
quote:
0s.gif Op donderdag 2 april 2020 22:41 schreef SnertMetChoco het volgende:

[..]

Hier laat men het de mensen dus onderling uitvechten. Of we daar nu zo blij om moeten zijn weet ik niet. Dat kan escaleren in vervelende situaties en dat allemaal omdat de overheid niet krachtig op wil treden
  donderdag 2 april 2020 @ 22:57:47 #79
12221 Tijn
Powered by MS Paint
pi_192421013
quote:
0s.gif Op donderdag 2 april 2020 22:54 schreef Vallon het volgende:

[..]

• Ride-The-Hill je bent er snel vanaf met veel doden en minimal economische gevolgen
Je hebt het in dat scenario over hele, hele grote aantallen slachtoffers. Dat blijft niet bij een paar duizend. De ziekenhuizen sluiten dan simpelweg omdat ze de toestroom niet aankunnen. Niemand krijgt welke medische hulp dan ook. Iedereen kent dan in zijn of haar directe omgeving mensen die door deze situatie zullen overlijden.

Denk je nou serieus dat zo'n scenario "minimale economische gevolgen" zou hebben?
pi_192421047
quote:
2s.gif Op donderdag 2 april 2020 22:57 schreef Tijn het volgende:

[..]

Je hebt het in dat scenario over hele, hele grote aantallen slachtoffers. Dat blijft niet bij een paar duizend. De ziekenhuizen sluiten dan simpelweg omdat ze de toestroom niet aankunnen. Niemand krijgt welke medische hulp dan ook. Iedereen kent dan in zijn of haar directe omgeving mensen die door deze situatie zullen overlijden.

Denk je nou serieus dat zo'n scenario "minimale economische gevolgen" zou hebben?
Heel benieuwd naar het antwoord op deze vraag.
  donderdag 2 april 2020 @ 22:59:25 #81
308523 the-eye
I'm a Live Wire
pi_192421050
quote:

[..]

• Shitting-Duck-Isolation weinig doden en economie die min of meer vernietigd is

Nb: voor tere hartjes: economie is ook onderwijs, energie, werk en ene vreugevolle toekomst.
Zelf zou ik ook "liever" hebben gezien dat we de kwetsbaren "totaal" isoleren, zodat de rest door kan gaan om de wereld te redden en dan idd... de golf van "doden" asap inslikken.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Er is zit daar eigenlijk geen echt te prefereren keuze tussen. Er is een keuze gemaakt en dan moeten we ons daar nou eenmaal allemaal achter scharen.
  Moderator / Redactie Sport donderdag 2 april 2020 @ 22:59:50 #82
416575 crew  Evenstar
pi_192421058
quote:
0s.gif Op donderdag 2 april 2020 22:52 schreef ppi het volgende:

[..]

Ik bewonder je geduld.
Maar een flink aantal users hier is eeuh ja hoe zal ik het zeggen, een reactie niet waard.
En dank voor alle staatjes en cijfers vanaf het begin ^O^
Dank _O_

Hier de laatste update voor vandaag :D (tabel + grafieken)

Edit: Zal morgen ook overleden + hersteld op IC grafieken maken en als ik alle data kan achterhalen ook overleden totaal (dus cijfers van RIVM).

SPOILER
  donderdag 2 april 2020 @ 23:01:54 #83
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_192421087
quote:
2s.gif Op donderdag 2 april 2020 22:53 schreef Tijn het volgende:

[..]

Het duurt niet eeuwig, het duurt een paar maanden. Je bent redelijk dramatisch voor iemand die roept dat we niet irrationeel moeten zijn.
Ik lees schattingen van 12 tot 18 maanden. Dat is echt enorm. De economische schade alleen al.
The End Times are wild
  donderdag 2 april 2020 @ 23:02:34 #84
308523 the-eye
I'm a Live Wire
pi_192421097
Ondertussen gaan in 'Vegas daklozen in lockdown op een vierkante meter buiten op de parkeerplaats

Moderator donderdag 2 april 2020 @ 23:03:23 #85
236264 crew  capricia
pi_192421116
quote:

[..]

Daar had Trump het gisteren over.
Dat het een optie voor hem geweest is. Maar zoveel doden..miljoenen.. :N
Wat zei hij ook al weer: people would fall dead on the streets. People woud fall dead on a plane.
Everywhere dead people.
Of zoiets.

Geen enkel land kiest voor die optie. En dat is niet voor niets.
"People that use Fiat currency as a store of value.
There is a name for it:
We call them Poor"
  donderdag 2 april 2020 @ 23:03:57 #86
308523 the-eye
I'm a Live Wire
pi_192421124
quote:
0s.gif Op donderdag 2 april 2020 23:01 schreef LXIV het volgende:

[..]

Ik lees schattingen van 12 tot 18 maanden. Dat is echt enorm. De economische schade alleen al.
Maar trekken we de economie uit het slob als wij weer aan de slag gaan maar de rest van de wereld nog in lockdown blijft?
  donderdag 2 april 2020 @ 23:04:03 #87
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_192421127
quote:
1s.gif Op donderdag 2 april 2020 22:55 schreef mosrednA het volgende:

[..]

Ik hoor mensen dit al scanderen in rellende groeperingen :N

Man man man
Maar dit is een feit. Want óf we bouwen groepsimmuniteit op, óf we wachten tot er een vaccin is. En dat opbouwen van groepsimmuniteit gaat het snelste wanneer de R hoger is.
The End Times are wild
pi_192421137
quote:
0s.gif Op donderdag 2 april 2020 23:02 schreef the-eye het volgende:
Ondertussen gaan in 'Vegas daklozen in lockdown op een vierkante meter buiten op de parkeerplaats

Godsechristus :')

Filipijnen die preventieve executies uitvoert

Amerika die daklozen in parkeervakken dumpt

Het einde is nabij hoor
pi_192421156
quote:

[..]

SPOILER
Tja, ik zag bij Nieuwsuur ook een Amerikaanse econoom voorbij komen die stelde dat er juist op allerlei ander gebied veel minder doden vallen; minder door luchtverontreiniging (in China vallen daar jaarlijks 150000 doden door bv), minder auto-ongelukken en werk gerelateerde doden.
Dus om met Cruijff te spreken; elk nadeel heb zijn voordeel :)
  donderdag 2 april 2020 @ 23:05:25 #90
308523 the-eye
I'm a Live Wire
pi_192421159
quote:
2s.gif Op donderdag 2 april 2020 23:04 schreef mosrednA het volgende:

[..]

Godsechristus :')

Filipijnen die preventieve executies uitvoert

Amerika die daklozen in parkeervakken dumpt

Het einde is nabij hoor
En kartels in Brazilie die je overhoop knallen als je niet in lockdown gaat

Maar die daklozen ook nog gewoon buiten hè. Niet eens in een parkeergarage
pi_192421169
quote:
1s.gif Op donderdag 2 april 2020 22:49 schreef KingRadler het volgende:
Moeten we nog meer geld steken in het beschermen van bejaarde mensen.

Waar is het mis gegaan dat het Virus zo maar een verzorgingstehuis in kon gaan.
Nou, een virus kan ook gewoon verplaatst worden door bijvoorbeeld de lucht.
In principe kan het met een beetje pech gewoon in je longen waaien als jij in je eentje over straat de hond uitlaat ;)
  donderdag 2 april 2020 @ 23:06:03 #92
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_192421173
quote:

[..]

Ja. Ik wel. Misschien zelfs positieve economische gevolgen. Er overlijden veel bejaarden, pensieonfondsen zijn weer solvabel, huizenmarkt komt op gang, chronisch zieken overlijden, zorgnkosten nemen af.
Niet dat ik er voor pleit, maar economisch gezien is het niet alleen nadelig wat er dan gebeurt.
The End Times are wild
pi_192421176
quote:
0s.gif Op donderdag 2 april 2020 23:04 schreef LXIV het volgende:

[..]

Maar dit is een feit. Want óf we bouwen groepsimmuniteit op, óf we wachten tot er een vaccin is. En dat opbouwen van groepsimmuniteit gaat het snelste wanneer de R hoger is.
ja dan moet je alles lekker weer laten lopen. Dan zijn we er het snelst vanaf. Alleen wie komt dan op de IC?
just give a second thought
what if we don't get caught...
  donderdag 2 april 2020 @ 23:06:55 #94
12221 Tijn
Powered by MS Paint
pi_192421191
quote:
0s.gif Op donderdag 2 april 2020 23:01 schreef LXIV het volgende:

[..]

De media gaan niet voor niks over weinig anders de laatste maanden. Niemand zegt dat dit geen grote ramp is.

Maar er is simpelweg geen goed alternatief. Ik denk eigenlijk dat we met het huidige beleid de economische schade nog het meest beperken, want immers: de meeste sectoren draaien gewoon door.
pi_192421194
quote:
0s.gif Op donderdag 2 april 2020 23:04 schreef LXIV het volgende:

[..]

Doe niet zo debiel man en ga eens slapen ofzo. Zo rationeel als je denkt te zijn ben je echt niet meer. Sterker nog, als je werkelijk geen ander antwoord hebt op @Tijn zijn post dan vraag ik me überhaupt een beetje af of je niet de grip op de realiteit aan het verliezen bent hoor.

Met je “men reageert irrationeel “. Hou toch op man :')
  donderdag 2 april 2020 @ 23:07:11 #96
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_192421195
quote:
0s.gif Op donderdag 2 april 2020 23:03 schreef the-eye het volgende:

[..]

Maar trekken we de economie uit het slob als wij weer aan de slag gaan maar de rest van de wereld nog in lockdown blijft?
Mijn optie is dus het isoleren van de kwetsbaren. Wereldwijd.
The End Times are wild
  donderdag 2 april 2020 @ 23:07:20 #97
62913 Blik
The one and Only!
pi_192421200
quote:
0s.gif Op donderdag 2 april 2020 23:05 schreef the-eye het volgende:

[..]

Dan ook nog gewoon buiten hè. Niet eens in een parkeergarage
Het is best aangenaam in Las Vegas buiten op dit moment
pi_192421206
quote:
0s.gif Op donderdag 2 april 2020 23:05 schreef the-eye het volgende:

[..]

En kartels in Brazilie die je overhoop knallen als je niet in lockdown gaat

Maar die daklozen ook nog gewoon buiten hè. Niet eens in een parkeergarage
Ja precies. Echt bizar. Zoveel rijkdom, en toch zoveel armoe.
  donderdag 2 april 2020 @ 23:08:20 #99
12221 Tijn
Powered by MS Paint
pi_192421215
quote:
0s.gif Op donderdag 2 april 2020 23:06 schreef LXIV het volgende:

[..]

Ja. Ik wel. Misschien zelfs positieve economische gevolgen. Er overlijden veel bejaarden, pensieonfondsen zijn weer solvabel, huizenmarkt komt op gang, chronisch zieken overlijden, zorgnkosten nemen af.
Jij denkt serieus dat de horeca en andere getroffen sectoren lekker zouden draaien terwijl de medische zorg op z'n gat ligt en iedereen meerdere doden heeft te betreuren?
pi_192421233
quote:
Ja precies. Echt bizar. Zoveel rijkdom, en toch zoveel armoe.
Na de vorige crisis (2008) alleen maar erger geworden doordat we die banken overeind hebben geholpen met onze belastingcentjes en ze er geen snars van geleerd hebben. We vervalen toch steeds weer in de dezelfde fouten. Nu ook weer, let maar op.
pi_192421240
quote:
5s.gif Op donderdag 2 april 2020 23:08 schreef Tijn het volgende:

[..]

Jij denkt serieus dat de horeca en andere getroffen sectoren lekker zouden draaien terwijl de medische zorg op z'n gat ligt en iedereen meerdere doden heeft te betreuren?
Hij is wss mid-term short gegaan.
pi_192421241
quote:
0s.gif Op donderdag 2 april 2020 23:07 schreef Blik het volgende:

[..]

:')
Albert Einstein Quote's:
"Soms betaal je het meest voor dingen die gratis zijn."
"Ons eigen geluk hangt af van de glimlach van de anderen".
"Logica brengt je van A naar B. Verbeelding brengt je overal".
  donderdag 2 april 2020 @ 23:10:58 #103
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_192421261
quote:

[..]

Als het eenmaal voorbij is zullen de kroegen dan gouden zaken doen. Net als na WO 2
The End Times are wild
  donderdag 2 april 2020 @ 23:11:14 #104
308523 the-eye
I'm a Live Wire
pi_192421267
quote:
0s.gif Op donderdag 2 april 2020 23:07 schreef Blik het volgende:

[..]

Ja op je balkon van een luxe hotel maar om je laatste adem uit te rochelen op je plekje op het asfalt is toch wel andere koek hoor
pi_192421283
quote:

[..]

Beter dan nu iig.
  donderdag 2 april 2020 @ 23:13:01 #106
147172 THEFXR
Alpha Bear
  donderdag 2 april 2020 @ 23:13:41 #107
489693 Markesh
Antispecisist
pi_192421311
quote:

[..]

Als mensen zich aan de maatregelen houden duurt het steeds langer?
Waar heb je het over?
  donderdag 2 april 2020 @ 23:14:25 #108
308523 the-eye
I'm a Live Wire
  Moderator donderdag 2 april 2020 @ 23:18:21 #109
249559 crew  Lavenderr
pi_192421378
quote:
0s.gif Op donderdag 2 april 2020 23:13 schreef Markesh het volgende:

[..]

Als mensen zich aan de maatregelen houden duurt het steeds langer?
Waar heb je het over?
Dat begrijp ik ook niet.
  donderdag 2 april 2020 @ 23:18:24 #110
147172 THEFXR
Alpha Bear
pi_192421379
quote:
0s.gif Op donderdag 2 april 2020 23:14 schreef the-eye het volgende:

[..]

Moeten we nu naar een 13 jarige gaan kijken?
je moet niks!
  donderdag 2 april 2020 @ 23:18:37 #111
62913 Blik
The one and Only!
pi_192421384
quote:
0s.gif Op donderdag 2 april 2020 23:11 schreef the-eye het volgende:

[..]

Ja op je balkon van een luxe hotel maar om je laatste adem uit te rochelen op je plekje op het asfalt is toch wel andere koek hoor
Daar sliepen ze al, dus wat dat betreft is het niks nieuws voor ze

Dat er niet gewoon een fatsoenlijk onderdak voor ze geregeld slaat natuurlijk nergens op. Ben ik helemaal met je eens. Maar het is Amerika en niks verbaast me meer
  donderdag 2 april 2020 @ 23:20:13 #112
308523 the-eye
I'm a Live Wire
pi_192421403
quote:
0s.gif Op donderdag 2 april 2020 23:18 schreef THEFXR het volgende:

[..]

je moet niks!
Ik voelde enige dwang
  donderdag 2 april 2020 @ 23:20:53 #113
489693 Markesh
Antispecisist
pi_192421410
quote:
1 ding is zeker, het meisje heeft een beter inzicht dan vele volwassenen
  donderdag 2 april 2020 @ 23:23:08 #114
30873 Vallon
Life is unpredictable
pi_192421446
quote:
1s.gif Op donderdag 2 april 2020 22:30 schreef mosrednA het volgende:

[..]

Jij vergeet volgens mij de mortaliteit mee te nemen in je cycli. In dat geval gaat het om ~ 150.000 - 200.000 doden.

Bovendien zijn het niet 13 cycli waar jij het over hebt, maar 15 cycli.
Nope, ik vergeet weinig: en laten we geen cijfers/komma neuken. Ik hanteer 80% als saturatiegrens t.a.v. besmetting en dan zijn 13-14 cycli met een R0=3 d8 ik voldoende. Wil je 15 gebruiken, ook goed en mijn tijdstermijnen worden dan 15% langer met (ruwweg) een evenredige daling van periodegetallen.

De algemene "fout", is dat men de mortaliteit uitspreidt op de totale bevolking. Covid19 kent nu ca 1-1.5% mortaliteit t.a.v. besmette kwetsbaren (met onderliggende problemen) mits dan nog adequaat behandeld. Zonder maatregelen zal dat snel ca. 4% (WHO rept van 5% en hoger) overlijden.

Indien de mortaliteit in NL (de "zorg") an besmette (kwetsbare) personen idd 4% is... dan mogen we ons de komende maanden helemaal in het zwart hullen.
Echter de mortaliteit die wij in het Westen nu zien is (vaag/onzuiver) 4-5% van het aantal opgenomenen en die vertegenwoordigen niet daarmee automatisch, besmette alle kwetsbaren.

Voor het gemak stel ik in NL ca 2.5miljoen als kwetsbare groep.
Daarvan zal (1%) jaarlijks sws 25.000 overlijden (ook met goede zorg).
Zonder iets te doen aan de curve, zouden dat er initieel (4%) 100.000 zijn met daarna groepsimmuniteit is bereik, jaarlijks 25.000-50.000 afhankelijk van zorgintensiteit).
Cijfers die overigens niet zo heel toevallig, binnen de marges liggen van wat excellente virologen ons toeroepen.

Excuses voor de soms harde uitweiding, en ja ik herken het leed die cijfers vertegenwoordigen.

[ Bericht 2% gewijzigd door Vallon op 02-04-2020 23:38:49 ]
  donderdag 2 april 2020 @ 23:23:48 #115
30873 Vallon
Life is unpredictable
pi_192421457
quote:

[..]

Yep. !!!!
  Moderator donderdag 2 april 2020 @ 23:24:22 #116
236264 crew  capricia
pi_192421466
Ah. Trump is er weer.
"People that use Fiat currency as a store of value.
There is a name for it:
We call them Poor"
  donderdag 2 april 2020 @ 23:24:58 #117
30873 Vallon
Life is unpredictable
pi_192421476
quote:
0s.gif Op donderdag 2 april 2020 22:50 schreef George_of_the_Jungle het volgende:

[..]

Iets ontwikkelen is niet gelijk aan bruikbaar en betrouwbaar voor de bevolking.
pi_192421500
Frankrijk had vandaag maar liefst 1355 doden te betreuren.
pi_192421525
quote:
14s.gif Op donderdag 2 april 2020 23:23 schreef Vallon het volgende:

[..]

Yep. !!!!
Ook mee eens.
pi_192421549
quote:
0s.gif Op donderdag 2 april 2020 23:26 schreef Nia het volgende:
Frankrijk had vandaag maar liefst 1355 doden te betreuren.
Technisch dingetje. Alledoden vanaf het begin in de verpleeghuizen zijn opgeteld.
pi_192421573
Naar mate de tijd verstrijkt raak ik n beetje de tel kwijt hoelang we al in deze 'lockdown' zitten, het lijkt wel n eeuwigheid nu
"You can call me Susan if it makes you happy"
  donderdag 2 april 2020 @ 23:31:10 #122
30873 Vallon
Life is unpredictable
pi_192421580
quote:
1s.gif Op donderdag 2 april 2020 22:36 schreef mosrednA het volgende:

[..]

Natuurlijk, maar die testen zijn er NIET. Niets om te verdedigen.
Het enige cijfer dat we concreet kennen: is het sterftecijfer in een gebied die je achterwaarts interpolerend kan toepassen in je verspreidingsmodel.

Inzake modellering:
Men kent de verspreidingsgraad, -wijze en mortaliteit. (bron: WHO)
Voorts kent men (ondertussen aandoeningen in) de mortaliteitsgroep: dwz kwetsbare mensen.

Cijfers ter ondersteuning zijn nuttig om de verspreidingsgraad te volgen en die daarmee in tijd met maatregelen te kunnen reguleren: isoleren = langzamer, loslaten = sneller.

ik zie niet goed wat meer nodig is om een "stuurmodel" als uitgangspunt te maken.
Hierbij onderscheid maken tussen voorspellen, bijstellen en onderlinge capaciteit afstemmen.
  donderdag 2 april 2020 @ 23:31:57 #123
147172 THEFXR
Alpha Bear
  donderdag 2 april 2020 @ 23:32:59 #124
12221 Tijn
Powered by MS Paint
pi_192421619
quote:
0s.gif Op donderdag 2 april 2020 23:30 schreef TLC het volgende:
Naar mate de tijd verstrijkt raak ik n beetje de tel kwijt hoelang we al in deze 'lockdown' zitten, het lijkt wel n eeuwigheid nu
Is het echt een eeuwigheid? Of werd er pas op 12 maart opgeroepen om thuis te werken wanneer het kan en zijn sinds 15 maart de scholen & horeca dicht?

Je kunt nog geen 3 weken niet meer naar de kroeg en sommige mensen krijgen gelijk een mental breakdown :')
pi_192421627
quote:

[..]

Nope, ik vergeet weinig: en laten we geen cijfers/komma neuken. Ik hanteer 80% als saturatiegrens t.a.v. besmetting en dan zijn 13-14 cycli met een R0=3 d8 ik voldoende. Wil je 15 gebruiken, ook goed en mijn tijdstermijnen worden 15% langer met (ruwweg) een evenredige daling van getallen.

De algemene "fout", is dat men de mortaliteit uitspreidt op de totale bevolking. Covid19 kent nu ca 1-1.5% mortaliteit t.a.v. besmette kwetsbaren (met onderliggende problemen) mits dan nog adequaat behandeld. Zonder maatregelen zal dat snel 4% (WHO rept van 5% en hoger) overlijden.

Indien de mortaliteit in NL (zorg) idd 4% is... dan mogen we ons de komende maandenhelemaal in het zwart hullen. Echter de mortaliteit die wij in het Westen nu zien is (vaag/onzuiver) 4-5% van het aantal geregistreerden en die vertegenwoordigen niet automatisch, alle kwetsbaren.

Zonder iets te doen aan de curve, zouden dat er initieel (4%) 100.000 zijn met daarna groepsimmuniteit is bereik, jaarlijks 25.000-50.000 afhankelijk van zorgintensiteit).
Cijfers die overigens niet zo heel toevallig, binnen de marges liggen van wat excellente virologen on toeroepen.

Excuses voor de soms harde uitwijding, en ja ik herken het leed dat cijfers vertegenwoordigen.
Zolang jij niet weet wat exponentiële groei is, ga ik sowieso niet met jou in discussie.

Het verschil tussen 13 cycli en 15 cycli is goddomme ruim 12,5 miljoen man :')

“15%”

Dat is geen kommaneuken meer, dat is een verschil groter dan het bevolkingsaantal van heel België en Luxemburg gecombineerd.
pi_192421637
quote:
2s.gif Op donderdag 2 april 2020 23:32 schreef Tijn het volgende:

[..]

Is het echt een eeuwigheid? Of werd er pas op 12 maart opgeroepen om thuis te werken wanneer het kan en zijn sinds 15 maart de scholen & horeca dicht?

Je kunt nog geen 3 weken niet meer naar de kroeg en sommige mensen krijgen gelijk een mental breakdown :')
Heb geen mental breakdown en ik ging toch al niet naar de kroeg, coronavirus of niet :Y
"You can call me Susan if it makes you happy"
pi_192421641
quote:
0s.gif Op donderdag 2 april 2020 23:29 schreef Confetti het volgende:

[..]

Technisch dingetje. Alledoden vanaf het begin in de verpleeghuizen zijn opgeteld.
De Franse 'dagscore' komt altijd laat op de dag. Bij de VS zie je die gedurende de dag oplopen. Elk land heeft zo zijn eigen methode kennelijk om de overledenen te presenteren, of aan corona toe te schrijven.
  donderdag 2 april 2020 @ 23:34:49 #128
287131 FoolWithMokey
Jesus loves you
pi_192421652
Jongens kan je jezelf herbesmetten door te hoesten en in je eigen hoestlucht te lopen?
Sisco Certified
  donderdag 2 april 2020 @ 23:37:19 #129
489308 Stoorzendert
Zie signature
pi_192421689
quote:
0s.gif Op donderdag 2 april 2020 23:34 schreef FoolWithMokey het volgende:
Jongens kan je jezelf herbesmetten door te hoesten en in je eigen hoestlucht te lopen?
Ja :')
“Weak or strong, clever or simple, we are all brothers.”
  donderdag 2 april 2020 @ 23:37:38 #130
343486 KingRoland
#TEAMJOHANNES
pi_192421698
quote:
Ja
graag op anoniem
  donderdag 2 april 2020 @ 23:38:58 #131
342493 MissionPhailed
EU = Mission Phailed?
pi_192421725
quote:
Zeker. Wetenschappelijk staat dit bekend als zelfbesmetting en het slachtoffer kan terechtkomen in een eeuwige cirkel van constante besmetting door hem- of haarzelf.
  Eindredactie Sport / Forummod donderdag 2 april 2020 @ 23:40:04 #132
284411 crew  heywoodu
Van bijna dood tot olympiër:
pi_192421741
De Braziliaanse regering gaat mogelijk iedereen die een opleiding gevolgd heeft in 'physical education' (lichamelijke opvoeding? In elk geval ook op het gebied van sport) oproepen om mee te helpen in de bestrijden. Nu doen ze ineens wél iets, wat een mongolenland is het toch ook.

RIP vriendin
Van bijna dood op weg naar de Olympische Spelen, tot olympiër in 2026? Elk beetje hulp wordt bijzonder gewaardeerd!
https://www.gofundme.com/(...)he-spelen-na-ongeval
  Moderator / Redactie Sport donderdag 2 april 2020 @ 23:40:33 #133
416575 crew  Evenstar
pi_192421753
quote:
1s.gif Op donderdag 2 april 2020 23:33 schreef mosrednA het volgende:

[..]

Zolang jij niet weet wat exponentiële groei is, ga ik sowieso niet met jou in discussie.

“15%”

Dat is geen kommaneuken meer, dat is een verschil groter dan het bevolkingsaantal van heel België en Luxemburg gecombineerd.
_O- Dit dus...

Daarnaast hebben wij geen flauw idee over wat een realistische CFR is, zijn er nog steeds volop discussies bezig over hoe het verspreid wordt een heeft bijna geen enkel land een goed beeld over hoeveel besmettingen er zijn.

Aannames doen waarvan je weet dat ze niet kloppen, exponentiële groei niet snappen en dan wel roepen dat je niet over de cijfers moet vallen.

Ik vind het mooi.

Feiten die geroepen worden ook gewoon negeren. Om zijn idee waar te maken moeten wij nu in Nederland al ruim 2 miljoen besmettingen hebben, maar dat blijft hij negeren.
pi_192421761
quote:

[..]

je gaat het in een scenario in Nederland alleen al dan wel over honderduizenden tot misschien wel ver over een miljoen slachtoffers hebben. En de economische schade zal ook dan echt bizar groot zijn.
"It's hard to argue against cynics - they always sound smarter than optimists because they have so much evidence on their side."
  donderdag 2 april 2020 @ 23:41:32 #135
343486 KingRoland
#TEAMJOHANNES
pi_192421768
quote:
0s.gif Op donderdag 2 april 2020 23:40 schreef Kyran het volgende:

[..]

_O- Dit dus...

Daarnaast hebben wij geen flauw idee over wat een realistische CFR is, zijn er nog steeds volop discussies bezig over hoe het verspreid wordt een heeft bijna geen enkel land een goed beeld over hoeveel besmettingen er zijn.

Aannames doen waarvan je weet dat ze niet kloppen, exponentiële groei niet snappen en dan wel roepen dat je niet over de cijfers moet vallen.

Ik vind het mooi.

Feiten die geroepen worden ook gewoon negeren. Om zijn idee waar te maken moeten wij nu in Nederland al ruim 2 miljoen besmettingen hebben, maar dat blijft hij negeren.
betreft de groei krijg ik dat wel heel vaak binnen mijn opleiding marketing. Jij zou wel voor mij mijn tentamens makkelijk kunnen maken.

Dit is een aanbod trouwens.
graag op anoniem
pi_192421843
Wel heftig die frontberichten op tv.
AFCA!
pi_192421851
quote:
4s.gif Op donderdag 2 april 2020 23:38 schreef MissionPhailed het volgende:

[..]

Zeker. Wetenschappelijk staat dit bekend als zelfbesmetting en het slachtoffer kan terechtkomen in een eeuwige cirkel van constante besmetting door hem- of haarzelf.
Ik heb al 35 jaar dezelfde griep :(
"It's hard to argue against cynics - they always sound smarter than optimists because they have so much evidence on their side."
pi_192421973
Een interessant reportage over de Taiwanese aanpak van corona. Ik denk dat ze een format hebben tegen uitbraken waar de wereld wat van kan leren

https://www.pbs.org/newsh(...)ght-against-covid-19
Ik heb Hem niet uit vrees voor de hel noch uit liefde voor het paradijs gediend, want dan zou ik als de slechte huurling zijn geweest; ik heb hem veeleer gediend in liefde tot Hem en in verlangen naar Hem.
-Rabia Al-Basri
pi_192422009
quote:
0s.gif Op donderdag 2 april 2020 23:45 schreef RensAjacied het volgende:
Wel heftig die frontberichten op tv.
Die dokters/verplegers krijgen na deze crisis ook nog een grote klap denk ik.
pi_192422014
quote:
0s.gif Op donderdag 2 april 2020 23:41 schreef Grrrrrrrr het volgende:

[..]

je gaat het in een scenario in Nederland alleen al dan wel over honderduizenden tot misschien wel ver over een miljoen slachtoffers hebben. En de economische schade zal ook dan echt bizar groot zijn.
En wat is precies de waarde van het begrip 'kwetsbare groep' als je wel in de groep hoort die ziekenhuisopname danwel intensieve zorg nodig hebt, maar die niet krijgt?

Ik verbaas me over mensen die bereid zijn zich te gedragen als derdewereld land en ontelbare doden op hun geweten willen hebben. Dat ze nog minder moraal hebben dan een schurk als Trump.
pi_192422046
quote:
0s.gif Op donderdag 2 april 2020 23:46 schreef Grrrrrrrr het volgende:

[..]

Ik heb al 35 jaar dezelfde griep :(
Grrrrrrrrriep in jouw geval.
Op donderdag 9 juli 2020 21:24 schreef Zeroku het volgende:
Mijn enige vrouw is @:PoezeligDing de rest hoef ik niet.
Op donderdag 16 juli 2020 17:49 schreef Zeroku het volgende: @PoezeligDing is het kerstkransje op mijn piek.
pi_192422063
quote:
10s.gif Op donderdag 2 april 2020 23:57 schreef PoezeligDing het volgende:

[..]

Grrrrrrrrriep in jouw geval.
:D Goed gevonden Poezels :T
pi_192422065
Ik zat me ook af te vragen wat ik nou moest met die opmerking van de vereniging van ic verpleegkundigen. Ik snap het probleem, maar snapt hij wel dat het geen argument is dat veel hout snijdt als die 600 bedden teveel toch vol liggen?
  vrijdag 3 april 2020 @ 00:02:55 #144
147172 THEFXR
Alpha Bear
pi_192422136
quote:
10s.gif Op donderdag 2 april 2020 23:54 schreef Slayage het volgende:
Een interessant reportage over de Taiwanese aanpak van corona. Ik denk dat ze een format hebben tegen uitbraken waar de wereld wat van kan leren

Why are you wearing the mask and gloves and goggles?

Anna Lee:

I'm trying to avoid any contact to air.

pi_192422148
quote:

Niet vergelijkbaar. Ze hebben daar een eiland met een producerende export economie.
pi_192422225
quote:

Net als Singapore en Hongkong totaal niet vergelijkbaar
  vrijdag 3 april 2020 @ 00:10:58 #147
56749 BlaZ
Torpitudo peius est quam mors.
pi_192422259
quote:
9s.gif Op donderdag 2 april 2020 23:40 schreef heywoodu het volgende:
De Braziliaanse regering gaat mogelijk iedereen die een opleiding gevolgd heeft in 'physical education' (lichamelijke opvoeding? In elk geval ook op het gebied van sport) oproepen om mee te helpen in de bestrijden. Nu doen ze ineens wél iets, wat een mongolenland is het toch ook.

RIP vriendin
Wat deed Brazilië dan niet? Ik werk dagelijks met lui uit São Paulo en iedereen zit al 2 weken in quarantaine.
Ceterum censeo Turciam delendam esse.
pi_192422455
De werkweken gaan echt belachelijk snel voorbij zo met dat thuiswerken. Bevalt me wel. Weekenden zijn dodelijk saai. Daarom a.s. zaterdag maar eens een huisfeesje houden (met hooguit 2 vrienden) en wat snoepjes gebruiken :)
  vrijdag 3 april 2020 @ 00:23:39 #149
489308 Stoorzendert
Zie signature
pi_192422468
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 april 2020 00:22 schreef Stefanovich het volgende:
De werkweken gaan echt belachelijk snel voorbij zo met dat thuiswerken. Bevalt me wel. Weekenden zijn dodelijk saai. Daarom a.s. zaterdag maar eens een huisfeesje houden (met hooguit 2 vrienden) en wat snoepjes gebruiken :)
Have fun! ^O^
“Weak or strong, clever or simple, we are all brothers.”
  vrijdag 3 april 2020 @ 00:24:54 #150
30873 Vallon
Life is unpredictable
pi_192422490
quote:

[..]

Ja, "Ride-The-Hill" geeft serieus de minste kosten. Dat het compleet asociaal is, staat buiten kijf.
Ik laat mij beter niet uitdagen dat te onderbouwen en te kwantificeren.
Dat ik dit RTH noem wil niet zeggen, verre van, dat ik het aanhang.

Wij als "mensheid" zijn het aan elkaar verplicht datgene te doen dat in ons vermogen ligt zorg te dragen voor elkaar...... wel uiteindelijk ergens met een begrenzing (waar dan ?) je hiermee niet in het ravijn springen(waar het soms wat op begint te lijken).
pi_192422513
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 april 2020 00:03 schreef SnertMetChoco het volgende:

[..]

Niet vergelijkbaar. Ze hebben daar een eiland met een producerende export economie.
Ter verduidelijking voor mij:
Wat heeft het feit dat Taiwan een eiland is met een producerende export economie te maken met het gegeven dat dit land na de SARS-uitbraak veel preventieve maatregelen heeft getroffen en middelen als bv. mondkapjes in voorraad heeft opgeslagen?

Evenals de apps waarmee mensen kunnen zien waar maskers te koop zijn of waar besmettingen zijn gemeld en welke plekken besmette personen hebben bezocht. Of de strikte quarantaine regels lokaal of voor iedereen die in contact is geweest met een besmette patiënt.

Ik zeg niet dat Taiwan dé aanpak heeft en dit ook werkt in NL, ik snap dat het twee verschillende landen zijn met een andere structuur, systeem en cultuur, dus ook een andere aanpak.
Alleen bepaalde middelen wegwuiven onder "niet vergelijkbaar, want eiland en export economie" gaat mij een stap te snel.
  vrijdag 3 april 2020 @ 00:29:43 #152
147172 THEFXR
Alpha Bear
pi_192422537
pi_192422553
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 april 2020 00:29 schreef THEFXR het volgende:
[ afbeelding ]
Ex-rokers kunnen dus beter weer beginnen
You're Fucking Out, I'm Fucking In
pi_192422557
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 april 2020 00:10 schreef BlaZ het volgende:

[..]

Wat deed Brazilië dan niet? Ik werk dagelijks met lui uit São Paulo en iedereen zit al 2 weken in quarantaine.
Hier is alleen die president in het nieuws terwijl de staten hem uitlachen en hun eigen plan trekken. Inderdaad al een natal weken is het land op slot ook. Eerder en sneller dan wij reageerden hier.
pi_192422565
quote:
6s.gif Op vrijdag 3 april 2020 00:30 schreef KennyPowers het volgende:

[..]

Ik ben nog niet begonnen dus ik moet even snel beginnen met wat sloffen sigaretten op te gaan roken.
  vrijdag 3 april 2020 @ 00:33:58 #156
30873 Vallon
Life is unpredictable
pi_192422590
quote:
1s.gif Op donderdag 2 april 2020 23:33 schreef mosrednA het volgende:

[..]

“15%”

Knap hoe je zelf een zienswijze brengt die je zelf heel snaaks inbracht, en dan gebruikt om mijn onderliggende verhaal belachelijk te maken. :{w :W
pi_192422592
Nederland moet verplichten dat mond en neus afgedekt wordt.

We kunnen ook met z'n allen sjaals dragen.
  vrijdag 3 april 2020 @ 00:37:20 #158
478286 Stray_cat
Veni, vidi, vagina
pi_192422628
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 april 2020 00:34 schreef polderturk het volgende:

Zoiets als een Boerka?
pi_192422642
quote:

[..]

Vaag toch, waar zou dit door komen?

Slechtere conditie hart / hogere bloeddruk (vanwege stress stoppen met roken :?)

Of slechtere conditie van de longen?

Als je naar de overige cijfers kijkt zou je denken dat het bij de ex-rokers toch iets met de conditie van het hart / bloeddruk te maken heeft (renal disease, diabetes, cardiovascular disease, allemaal hogere aantallen op de IC).

Maar ik ben geen medisch specialist, dus ben benieuwd wat die hiervan denken.
  vrijdag 3 april 2020 @ 00:42:52 #160
478286 Stray_cat
Veni, vidi, vagina
pi_192422676
quote:
1s.gif Op vrijdag 3 april 2020 00:38 schreef FYazz het volgende:

[..]

Slechtere conditie hart / hogere bloeddruk (vanwege stress stoppen met roken :?)

Als je naar de overige cijfers kijkt zou je denken dat het bij de ex-rokers toch iets met de conditie van het hart / bloeddruk te maken heeft (renal disease, diabetes, cardiovascular disease, allemaal hogere aantallen op de IC).

Het enige wat ik kan bedenken is dat er aan tabak verruimende middelen worden gebruikt waardoor hoesten makkelijker is. Mijn moeder rookt als een schoorsteen, heeft al 20 jaar kanker maar bezwijkt hier blijkbaar niet aan. Gelukkig maar, maar ik denk omdat haar longblaasjes open staan (minder benauwd) maar wel vatbaarder dus geen bezoek.
pi_192422725
96 rokers op 7162 gevallen lijkt me ook vrij weinig
You're Fucking Out, I'm Fucking In
pi_192422727
quote:

De Taiwanese aanpak werkt erg goed inderdaad. Ze kunnen op basis van locatiegegevens van je telefoon waarschuwen wanneer je mogelijk in contact bent geweest met een besmet persoon. Dat soort big data technieken gaan in Europa nooit mogen vanwege privacywetgeving.
  vrijdag 3 april 2020 @ 00:48:56 #163
478286 Stray_cat
Veni, vidi, vagina
pi_192422737
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 april 2020 00:47 schreef Gehrman het volgende:

[..]

De Taiwanese aanpak werkt erg goed inderdaad. Ze kunnen op basis van locatiegegevens van je telefoon waarschuwen wanneer je mogelijk in contact bent geweest met een besmet persoon. Dat soort big data technieken gaan in Europa nooit mogen vanwege privacywetgeving.
Nog niet.
pi_192422747
quote:

[..]

Ik paf na het zien van deze graphic gewoon door :D
De oude oude layout was veel beter!!
vosss is de naam,
met dubbel s welteverstaan.
  vrijdag 3 april 2020 @ 00:51:07 #165
478286 Stray_cat
Veni, vidi, vagina
pi_192422760
quote:
6s.gif Op vrijdag 3 april 2020 00:49 schreef vosss het volgende:

[..]

Ik paf na het zien van deze graphic gewoon door :D
Strijder
  vrijdag 3 april 2020 @ 00:51:30 #166
30873 Vallon
Life is unpredictable
pi_192422764
quote:
0s.gif Op donderdag 2 april 2020 23:40 schreef Kyran het volgende:

[..]

_O- Dit dus...

Ik vind het mooi.

Ik roep nergens iets over exponentiële groei, dat is hier - afgezien van de beeldvorming - ook totaal irrelevant en negeer ik stelselmatig omdat het buiten schreeuwen dat het nog erger wordt, niets toevoegt aan de impact.

Niemand heeft een 100% beeld, dus waar lullen "wij" samen dan over, als dat gebruikt moeten worden als kwalificatie voor discussie.

De besmettingsfactor is 3 en het virus wordt van mens op mens overgebracht waarmee prima een verspreidingsbeeld is op te stellen en omdat vanuit andere virussen bekend is dat dit soort virussen geografisch 500km per week overbrugd.

Wat is er zo mis met de cijfers van de WHO die roept mortality tgv Covid19: op 4-5% wordt geschat en ik dat extrapoleer naar onze bevolkingssamenstelling ?

Verder daag ik je uit om mijn inschatting dat Covid19 in Nederland tussen 25.000 en mogelijk 100.000 doden in de komende maanden zal eisen, te ontkrachten. Liefst heb ik daar gigantisch mijn en dat het bij 1500 blijft of zo en dat de zorg weer kan koffie drinken met bezoekers.
pi_192422774
Ze hebben op onderstaande site de landen blauw gemaakt ipv rood, weet iemand daar de reden van?

https://coronavirus.thebaselab.com/
  vrijdag 3 april 2020 @ 00:55:33 #168
441090 crystal_meth
has new fav drug
pi_192422788
quote:
1s.gif Op vrijdag 3 april 2020 00:38 schreef FYazz het volgende:

[..]

te maken met de ACE2 receptor? het is via die receptor dat het virus in de cel geraakt, en die receptors worden "gedownreguleert" door nicotine. Maar bij ex-rokers vind je meer ACE2 receptors...

[ Bericht 5% gewijzigd door crystal_meth op 03-04-2020 01:01:07 ]
are we infinite or am I alone
pi_192422807
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 april 2020 00:53 schreef 0108daniel het volgende:
Ze hebben op onderstaande site de landen blauw gemaakt ipv rood, weet iemand daar de reden van?

https://coronavirus.thebaselab.com/
Mooiere kleur O+

OT: geen idee werd eerder vandaag ook al gevraagd. Of daar toen een antwoord op kwam weet ik niet, ik was eigenhandig de economie overeind aan heg houden en ben pas net thuis van mn werk.
vosss is de naam,
pi_192422814
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 april 2020 00:42 schreef Stray_cat het volgende:

[..]

Het enige wat ik kan bedenken is dat er aan tabak verruimende middelen worden gebruikt waardoor hoesten makkelijker is. Mijn moeder rookt als een schoorsteen, heeft al 20 jaar kanker maar bezwijkt hier blijkbaar niet aan. Gelukkig maar, maar ik denk omdat haar longblaasjes open staan (minder benauwd) maar wel vatbaarder dus geen bezoek.
Dat kan natuurlijk ook, dat ex-rokers geen nadeel hebben, maar rokers een 'voordeel'.

Meegaande in je theorie, zou het lichaam van rokers dan wellicht ook meer gewend zijn aan hoesten (en inspanning daarvan) waardoor het hart ook minder te verduren krijgt ofwel al meer 'getraind' is?

Het verschil tussen ex-rokers en rokers vind ik persoonlijk dusdanig dat ik de oorzaak niet alleen bij longblaasjes zou zoeken. Of is de conditie van de longen al snel weer zoals gemiddeld als je bent gestopt?
pi_192422816
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 april 2020 00:34 schreef polderturk het volgende:

In NYC wordt het nu ook aangeraden dat mond en neus afgedekt worden als je je buiten begeeft. Dit vanwege ernstige vermoedens van pre en asymptomatische besmettingen.

https://www.cnbc.com/2020/04/02/coronavirus-nyc-mayor-de-blasio-urges-new-yorkers-to-cover-face-with-scarves-or-bandanas-when-outside.html

[ Bericht 0% gewijzigd door Digi2 op 03-04-2020 01:05:21 ]
Geld maakt meer kapot dan je lief is.
Het zijn sterke ruggen die vrijheid en weelde kunnen dragen
  vrijdag 3 april 2020 @ 01:02:55 #172
478286 Stray_cat
Veni, vidi, vagina
pi_192422848
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 april 2020 00:58 schreef FYazz het volgende:

[..]

Dat kan natuurlijk ook, dat ex-rokers geen nadeel hebben, maar rokers een 'voordeel'.

Meegaande in je theorie, zou het lichaam van rokers dan wellicht ook meer gewend zijn aan hoesten (en inspanning daarvan) waardoor het hart ook minder te verduren krijgt ofwel al meer 'getraind' is?

Het verschil tussen ex-rokers en rokers vind ik persoonlijk dusdanig dat ik de oorzaak niet alleen bij longblaasjes zou zoeken. Of is de conditie van de longen al snel weer zoals gemiddeld als je bent gestopt?
Je laatste vraag, ik was een roker en ik dacht echt dat mijn longfunctie zou verbeteren en dat is ook zo. Maar het voelt niet zo omdat je nooit dat gevoel hebt dat je meer lucht hebt. Klinkt dat logisch, nee, maar zo is dat wel bij ex-rokers.

Misschien altijd al allergie dingen ;) Of stress ;)
pi_192422849
Heel eenvoudige manier om een gezichtsmasker te maken.

Het is wel van papier. Maar ja. Ons wordt ook aangeraden in papier te niezen. Als iedereen zo een ding draagt zal het virus zich minder kunnen verspreiden.

pi_192422877
quote:

[..]

Nope, ik vergeet weinig: en laten we geen cijfers/komma neuken. Ik hanteer 80% als saturatiegrens t.a.v. besmetting en dan zijn 13-14 cycli met een R0=3 d8 ik voldoende. Wil je 15 gebruiken, ook goed en mijn tijdstermijnen worden dan 15% langer met (ruwweg) een evenredige daling van periodegetallen.

De algemene "fout", is dat men de mortaliteit uitspreidt op de totale bevolking. Covid19 kent nu ca 1-1.5% mortaliteit t.a.v. besmette kwetsbaren (met onderliggende problemen) mits dan nog adequaat behandeld. Zonder maatregelen zal dat snel ca. 4% (WHO rept van 5% en hoger) overlijden.

Indien de mortaliteit in NL (de "zorg") an besmette (kwetsbare) personen idd 4% is... dan mogen we ons de komende maanden helemaal in het zwart hullen.
Echter de mortaliteit die wij in het Westen nu zien is (vaag/onzuiver) 4-5% van het aantal opgenomenen en die vertegenwoordigen niet daarmee automatisch, besmette alle kwetsbaren.

Cijfers die overigens niet zo heel toevallig, binnen de marges liggen van wat excellente virologen ons toeroepen.

Excuses voor de soms harde uitweiding, en ja ik herken het leed die cijfers vertegenwoordigen.
_O-
pi_192422883
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 april 2020 01:03 schreef polderturk het volgende:
Heel eenvoudige manier om een gezichtsmasker te maken.

Het is wel van papier. Maar ja. Ons wordt ook aangeraden in papier te niezen. Als iedereen zo een ding draagt zal het virus zich minder kunnen verspreiden.

Deze is nog beter denk ik
pi_192422931
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 april 2020 00:55 schreef crystal_meth het volgende:

[..]

Ofwel patienten die logen (omdat ze dachten dat niet-rokers voorrang zouden krijgen bij triage), ofwel heeft het te maken met de ACE2 receptor: het is via die receptor dat het virus in de cel geraakt, en die receptors worden "gedownreguleert" door nicotine. Maar bij rokers vind je meer ACE2 receptors, dus dat is me niet helemaal duidelijk...
Stel dat de helft van de ex-rokers heeft gelogen en onder de rokers geteld moeten worden, kom je nog steeds op een lager percentage uit wat op de IC is opgenomen dan bv. de hart- en vaatziekten.
Vraag me echt af waar dit nou precies door komt.

Jij zegt dus, misschien door nicotine icm ACE2 receptoren (echt geen idee wat dit zijn, dus dat wordt googelen zo :P ).

Hebben ex-rokers ook nog meer ACE2 receptoren dan nooit-rokers? Of daalt dit na het stoppen snel naar gemiddeld niveau?
pi_192422981
quote:
[ afbeelding ]
quote:

[..]

dat zou je toch wel denken als je dit ziet.
Albert Einstein Quote's:
pi_192423029
Ben ook benieuwd naar het verschil in besmetting tussen mensen die een bril dragen en mensen met goede ogen en die dus geen bril en (theoretisch gesproken ?) minder bescherming hebben..
pi_192423034
quote:
[ afbeelding ]
Bijna 62,5% had dus helemaal geen van bovenstaand zie ik net pas. Dat is toch ook best veel.
vosss is de naam,
pi_192423127
BNODesk twitterde op vrijdag 03-04-2020 om 01:32:23 NEW: Brazil has determined that a woman who died on January 23 was infected with coronavirus, more than a month before South America's first confirmed case - G1 reageer retweet
pi_192423128
quote:
11s.gif Op vrijdag 3 april 2020 01:23 schreef vosss het volgende:

[..]

Bijna 62,5% had dus helemaal geen van bovenstaand zie ik net pas. Dat is toch ook best veel.
Uit de cijfers lijkt het erop dat de personen die een ziekte hebben waardoor het lichaam al aan het werk is of alert is (met name de patiënten met een renal en cardiovascular disease) minder vatbaar zijn in eerste instantie.

Afweersysteem wat sneller en heviger aanslaat bij patiënten met nier-, hart- en vaatziekten?

Ook apart dat precies deze 2 groepen een hoger aantal op de IC laten zien.
Dus minder vatbaar, maar bij besmetting zieker.
  vrijdag 3 april 2020 @ 01:35:24 #182
53708 ondeugend
Lost in Sound
pi_192423131
quote:
'Advies aan alle Amerikanen om masker te dragen'

De Amerikaanse regering maakt binnen enkele dagen nieuwe richtlijnen bekend voor het dragen van mondkapjes en gezichtsbedekking, zegt vicepresident Pence. Bronnen melden aan Amerikaanse media dat burgers in het hele land geadviseerd zal worden om in het openbaar mondmaskers te dragen.

Dat zijn dan provisorische maskers, zoals een bandana. Professionele mondkapjes zijn nog steeds uitsluitend bedoeld voor zorgpersoneel. De burgemeesters van New York en Los Angeles deden eerder een oproep aan hun inwoners om in het openbaar maskers over neus en mond te dragen.

De Wereldgezondheidsorganisatie zegt al sinds het begin van de uitbraak in China dat er geen bewijs is dat mondkapjes helpen. Het RIVM in Nederland raadt mensen af om op straat een mondkapje te dragen, omdat het mensen mogelijk onterecht een veilig gevoel geeft. Het Duitse RIVM veranderde gisteren van koers en zei dat besmetting met een mondkapje mogelijk toch voorkomen kan worden.
NOS blog

RIVM's/ RIVMen? kunnen ook zomaar een paar kilometer verder gewoon van mening veranderen.
Dus nee... de mondkapjesdiscussie is nog niet over en de RIVM discussie ook niet.
And everything under the sun is in tune
But the sun is eclipsed by the moon.
And Prince is still here!
pi_192423147
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 april 2020 01:35 schreef ondeugend het volgende:
Dus ja de mondkapjesdiscussie is nog niet over
Ik denk dat over 20 jaar nog altiijd verdeelt is tussen #teammondkapje en @@teammondkapjeswerkenniet.

Beetje zoals met friet en patat
vosss is de naam,
pi_192423168
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 april 2020 00:55 schreef crystal_meth het volgende:

[..]

te maken met de ACE2 receptor? het is via die receptor dat het virus in de cel geraakt, en die receptors worden "gedownreguleert" door nicotine. Maar bij ex-rokers vind je meer ACE2 receptors...
Waarom is dat? Ben ik wel benieuwd naar...
  vrijdag 3 april 2020 @ 01:43:09 #185
53708 ondeugend
Lost in Sound
pi_192423188
quote:
12s.gif Op vrijdag 3 april 2020 01:37 schreef vosss het volgende:

[..]

Ik denk dat over 20 jaar nog altiijd verdeelt is tussen #teammondkapje en @@:teammondkapjeswerkenniet.

Beetje zoals met friet en patat
Nou.... misschien maak ik (of een ander mag ook) een nieuwe poll.
De vorige van een paar weken geleden gaf nogal een duidelijke uitkomst.. wellicht is er weken later wat veranderd?

het is natuurlijk patat
pi_192423198
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 april 2020 01:43 schreef ondeugend het volgende:

[..]

Nou.... misschien maak ik (of een ander mag ook) een nieuwe poll.
De vorige van een paar weken geleden gaf nogal een duidelijke uitkomt.. wellicht is er weken later wat veranderd?
Jamaar stellen we dan dat #teammondkapje gelijk staat aan #teamfriet of dat #teammondkapje dan juist gelijk staat aan #teampatat? :@
vosss is de naam,
pi_192423202
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 april 2020 01:43 schreef ondeugend het volgende:
het is natuurlijk friet
Ik wist dat ik op je kon rekenen :7
vosss is de naam,
pi_192423208
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 april 2020 01:40 schreef NineLives het volgende:

[..]

Waarom is dat? Ben ik wel benieuwd naar...
Ik zie nu pas dat @crystal_meth een edit had doorgevoerd in ex-roker (dan was mijn vorige vraag overbodig).

Sluit me aan bij die van jou.
Ben hier ook benieuwd naar en ter aanvulling: hebben ex-rokers ook meer of minder ACE2 receptoren dan nooit-rokers?
  vrijdag 3 april 2020 @ 01:45:26 #189
53708 ondeugend
Lost in Sound
pi_192423210
quote:
11s.gif Op vrijdag 3 april 2020 01:44 schreef vosss het volgende:

[..]

Jamaar stellen we dan dat #teammondkapje gelijk staat aan #teamfriet of dat #teammondkapje dan juist gelijk staat aan #teampatat? :@
Team mondkapje is patat. boven de rivieren valt er nog wel wat te strijden tegen corona. ;)
  vrijdag 3 april 2020 @ 01:46:05 #190
53708 ondeugend
Lost in Sound
pi_192423216
quote:
6s.gif Op vrijdag 3 april 2020 01:44 schreef vosss het volgende:

[..]

Ik wist dat ik op je kon rekenen :7
Moet ik nu alweer je nootjes afpakken?
  vrijdag 3 april 2020 @ 01:49:21 #191
224960 highender
Travellin' Light
pi_192423235
quote:
Abstract

The study presents an analysis of the current smoking prevalence among hospitalized patients with COVID-19 in China, compared to the population smoking prevalence in China (52.1% in males and 2.7% in females). Through a systematic research of the literature (PubMed) we identified 7 studies examining the clinical characteristics of a total of 2352 hospitalized COVID-19 patients that presented data on the smoking status. The expected number of smokers was calculated using the formula Expected smokers = (males x 0.521) + (females x 0.027). An unusually low prevalence of current smoking was observed among hospitalized COVID-19 patients (8.7%, 95%CI: 7.6-9.9%) compared to the expected prevalence based on smoking prevalence in China (30.3%, 95%CI: 28.4-32.1%; z-statistic: 22.80, P < 0.0001). This preliminary analysis does not support the argument that current smoking is a risk factor for hospitalization for COVID-19, and might even suggest a protective role. The latter could be linked to the down-regulation of ACE2 expression that has been previously known to be induced by smoking. However, other confounding factors need to be considered and the accuracy of the recorded smoking status needs to be determined before making any firm conclusions.
https://www.qeios.com/read/article/554
pi_192423256
quote:
8s.gif Op vrijdag 3 april 2020 01:46 schreef ondeugend het volgende:

[..]

Moet ik nu alweer je nootjes afpakken?
Nee en niet slaan alsjeblief ik zal het nooits meer doen :@!!!
vosss is de naam,
pi_192423268
quote:
Wat zeggen die verschillende percentages precies? :@
vosss is de naam,
pi_192423273
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 april 2020 01:22 schreef ppi het volgende:
Ben ook benieuwd naar het verschil in besmetting tussen mensen die een bril dragen en mensen met goede ogen en die dus geen bril en (theoretisch gesproken ?) minder bescherming hebben..
En dan hebben we het nog niet over dit bericht...

https://www.nu.nl/buitenl(...)orzaakte-ziekte.html

Chinese onderzoekers hebben ontdekt dat een bestaand malariamedicijn werkt tegen COVID-19, de ziekte die door het coronavirus 2019-nCoV wordt veroorzaakt. Dit blijkt uit testen in Chinese ziekenhuizen.

SPOILER
Maar ik hoorde het al een paar keer ook het nieuws, ik geloof vandaag ook weer...

Helaas is In de pers lezen we dat het antimalariamiddel Plaquenil kan helpen om het coronavirus te bestrijden.

Helaas heeft dit middel wel bijwerkingen ... net zoals alle medicijnen.

https://consumed.nl/bijsluiters/plaquenil-1

1. WAT IS PLAQUENIL EN WAARVOOR WORDT HET GEBRUIKT?

Tot welke geneesmiddelengroep behoort Plaquenil?

Plaquenil is een geneesmiddel dat op verschillende manieren werkt en het wordt bij heel verschillende aandoeningen gebruikt. Plaquenil werkt tegen ontstekingen, waardoor het de klachten van reuma vermindert. Verder werkt het tegen de parasiet die malaria veroorzaakt.

Waarvoor wordt Plaquenil gebruikt?

Plaquenil is bestemd voor de behandeling van reumatoïde arthritis.
Plaquenil wordt ook voorgeschreven bij de behandeling van acute aanvallen van
malaria en bij het voorkomen van malaria.

Verder wordt Plaquenil voorgeschreven tegen bepaalde ziekten die zich uiten door,
onder andere, problemen in de huid en/of de gewrichten (zogenaamde systemische en discoïde lupus erythematodes).

Tenslotte wordt Plaquenil ook voorgeschreven tegen bepaalde huidaandoeningen die worden veroorzaakt door zonlicht of die verslechteren door zonlicht.

Wees extra voorzichtig met Plaquenil

Ogen

Vóórdat u begint met Plaquenil dienen uw ogen onderzocht te worden om vast te stellen of er geen afwijkingen zijn (zie rubriek "Gebruik Plaquenil niet").

Dit oogonderzoek zal bij langdurig gebruik van Plaquenil herhaald moeten worden.
Wanneer u tijdens het gebruik van Plaquenil problemen krijgt met zien (bijvoorbeeld niet meer scherp zien, het gevoel dat uw gezichtsveld vermindert of dat u minder goed kleuren ziet) dient u direct contact op te nemen met uw arts.

lees hier verder....

https://consumed.nl/bijsluiters/plaquenil-1

[ Bericht 3% gewijzigd door Ansachteraf op 03-04-2020 02:02:03 ]
Albert Einstein Quote's:
pi_192423309
quote:
Wel jammer dat, wanneer je naar het artikel zelf kijkt, dit een niet-onderbouwde hypothese betreft in de discussie. Ze citeren zelf geen enkel onderzoeksartikel dat claimt dat de ACE2 expressie gedownreguleerd wordt in rokers.

Ik ben zelf momenteel nog op zoek naar artikels die dit wel echt onderzoeken :P
  vrijdag 3 april 2020 @ 04:02:29 #196
441090 crystal_meth
has new fav drug
pi_192423766
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 april 2020 02:02 schreef MMunkun het volgende:

[..]

Wel jammer dat, wanneer je naar het artikel zelf kijkt, dit een niet-onderbouwde hypothese betreft in de discussie. Ze citeren zelf geen enkel onderzoeksartikel dat claimt dat de ACE2 expressie gedownreguleerd wordt in rokers.

Ik ben zelf momenteel nog op zoek naar artikels die dit wel echt onderzoeken :P
Ik ben die claim op meerdere plaatsen tegengekomen, dat het daardoor is dat nicotine de bloeddruk doet stijgen (omdat ACE2 de bloeddrukverlagende receptor is, AC1 de verhogende?).
Moet zeggen dat ik de bronnen allemaal verwarrend en tegenstrijdig vond. Ik weet niet of dat aan mij ligt of aan de Chinese auteurs.

Een theorie die met een aantal claims compatibel zou zijn:
- Nicotine is een ACE2 antagonist.
- Als de ACE2 receptor ingenomen is door nicotine kan het virus daar niet op aangrijpen.
- Bij langdurig roken compenseert het lichaam door aanmaak van meer ACE2 receptors.
Ik heb getracht om de papers erover in zo'n theorie te passen, maar zelfs met de meest vrije interpretatie moest ik dan nog teveel tegenstrijdigheden negeren... Heb het uiteindelijk opgegeven.
  vrijdag 3 april 2020 @ 04:21:43 #197
147172 THEFXR
Alpha Bear
pi_192423822
VS bedrijven dragen wel meer bij.

SPOILER
pi_192423897
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 april 2020 04:02 schreef crystal_meth het volgende:
Moet zeggen dat ik de bronnen allemaal verwarrend en tegenstrijdig vond. Ik weet niet of dat aan mij ligt of aan de Chinese auteurs.
Ik had dezelfde ervaring, vond de terminologie niet altijd even duidelijk.... Ik vrees dat dit een van die wetenschappelijjke claims is die door iedereen gemakshalve wordt overgenomen ('omdat iedereen het zegt'), terwijl als je ECHT gaat kijken in de literatuur, de evidentie beperkt is.

Wat ik nu heb gevonden:
1) Nicotine verlaagt de expressie van ACE2 in vitro (in celcultuur, gebruikmakende van neuronen en gliacellen uit ratten). Dit zegt natuurlijk niet dat dat in de longen ook zo is.

2) Ratjes die zes maanden lang dagelijks 2x 30 min 'roken', ontwikkelen pulmonale hypertensie. Deze ratjes vertonen een gedaalde expressie van ACE2 in het longepitheel in vergelijking met ratjes die niet gerookt hebben (en dus ook geen pulmonale hypertensie hebben).
  vrijdag 3 april 2020 @ 04:50:42 #199
147172 THEFXR
Alpha Bear
pi_192423974
NYC paramedics are told to STOP taking heart attack patients who have little chance of survival to hospitals already swamped with coronavirus cases
https://www.dailymail.co.(...)arrest-hospital.html
  vrijdag 3 april 2020 @ 05:06:50 #200
441090 crystal_meth
has new fav drug
pi_192424033
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 april 2020 04:21 schreef THEFXR het volgende:
Ford, 3M and GE Healthcare are collaborating to increase the production of ventilators and personal protective equipment. The Ford-GE plan is to produce 50,000 ventilators within 100 days and up to 30,000 a month thereafter.

Tja, lijkt vooral een PR operatie, tonen dat ze iets doen (omdat Trump erop aandringt). Hoe lang duurt het voor de eerste machines geleverd worden? IHME verwacht dat de nood aan beademingstoestellen in de VS zal pieken op 12 april: 32.518 nodig. 50 dagen na vandaag (23/5): nog 4225 nodig. Na honderd dagen (12 juli) nog 25 nodig. De meeste van die 80.000 toestellen zullen geleverd worden wanneer ze niet meer nodig zijn...
pi_192424054
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 april 2020 05:06 schreef crystal_meth het volgende:

[..]

Tja, lijkt vooral een PR operatie, tonen dat ze iets doen (omdat Trump erop aandringt). Hoe lang duurt het voor de eerste machines geleverd worden? IHME verwacht dat de nood aan beademingstoestellen in de VS zal pieken op 12 april: 32.518 nodig. 50 dagen na vandaag (23/5): nog 4225 nodig. Na honderd dagen (12 juli) nog 25 nodig. De meeste van die 80.000 toestellen zullen geleverd worden wanneer ze niet meer nodig zijn...
Plus zoals al eerder aangegeven, je hebt nog steeds zeer goed getraind personeel nodig, zal mij niet verbazen wanneer Amerika met greencards gaat wapperen.
🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️ TikTok next Block
pi_192424083
Wow deze chart.......
startupdaemon twitterde op donderdag 02-04-2020 om 23:34:27 Epic chart: US weekly jobless claims data series since inception. https://t.co/G5k24nxJRS reageer retweet
  vrijdag 3 april 2020 @ 06:04:08 #203
441090 crystal_meth
has new fav drug
pi_192424217
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 april 2020 04:37 schreef MMunkun het volgende:

[..]

Ik had dezelfde ervaring, vond de terminologie niet altijd even duidelijk.... Ik vrees dat dit een van die wetenschappelijjke claims is die door iedereen gemakshalve wordt overgenomen ('omdat iedereen het zegt'), terwijl als je ECHT gaat kijken in de literatuur, de evidentie beperkt is.

Wat ik nu heb gevonden:
1) Nicotine verlaagt de expressie van ACE2 in vitro (in celcultuur, gebruikmakende van neuronen en gliacellen uit ratten). Dit zegt natuurlijk niet dat dat in de longen ook zo is.

2) Ratjes die zes maanden lang dagelijks 2x 30 min 'roken', ontwikkelen pulmonale hypertensie. Deze ratjes vertonen een gedaalde expressie van ACE2 in het longepitheel in vergelijking met ratjes die niet gerookt hebben (en dus ook geen pulmonale hypertensie hebben).
Ik vind ook de tegengestelde claims:
quote:
We found, as some others recently noted, that angiotensin-converting enzyme-2 (ACE2) receptor increases in the lungs of smokers and patients with COPD, a potential therapeutic target for COVID-19 and the importance of smoking cessation. We reported that ACE2 is upregulated in the lungs of smokers and patients with COPD (17).
https://www.ersnet.org/co(...)stroy-entire-nations
Maar de bron is een artikel dat na de uitbraak verscheen, ik zie liever pre-covid-19 bronnen, want ik verwacht dat de meeste studies nu zoeken naar bewijs voor de hypothese dat roken iemand vatbaarder maakt voor besmetting. In hoeverre het dan publication bias betreft..

Oudere artikels suggereren eerder het tegengestelde:
van 2018:
quote:
The literature presented in this review strongly suggests that nicotine alters the homeostasis of the RAS by upregulating the detrimental angiotensin-converting enzyme (ACE)/angiotensin (ANG)-II/ANG II type 1 receptor axis and downregulating the compensatory ACE2/ANG-(1-7)/Mas receptor axis, contributing to the development of CVPD.
https://www.ncbi.nlm.nih.gov/pubmed/30088946
Best mogelijk dat daar ook sprake is van publication bias, men weet dat roken de bloeddruk doet stijgen, downregulering van ACE2 zou dat kunnen verklaren, studies die dat ondersteunen worden gepubliceerd, negatieve resultaten niet..

Of ben ik nu te cynisch...
pi_192424323
Maar die is niet overleden

[ Bericht 97% gewijzigd door #ANONIEM op 03-04-2020 06:27:16 ]
pi_192424326
Het punt met roken is natuurlijk dat er ook een kruisverband kan zijn met een slechtere conditie en daarmee ook weer een hoger BMI.
pi_192424338
Nog een keer dan.

quote:
0s.gif Op vrijdag 3 april 2020 01:35 schreef Houtenbeen het volgende:
BNODesk twitterde op vrijdag 03-04-2020 om 01:32:23 NEW: Brazil has determined that a woman who died on January 23 was infected with coronavirus, more than a month before South America's first confirmed case - G1 reageer retweet
Die is er in Nederland ook. Alleen is die niet overleden.

Begin vorig jaar symptomen, oudjaarsdag opgenomen in het ziekenhuis.

[ Bericht 2% gewijzigd door #ANONIEM op 03-04-2020 06:36:59 ]
pi_192424355
quote:
1s.gif Op vrijdag 3 april 2020 06:26 schreef mosrednA het volgende:
Maar die is niet overleden
Dat is niet zo vreemd, er zijn heel veel Chinezen gewoon teruggevlogen in januari, daar zullen er past een paar van besmet zijn geweest, en het blijkt nu wel dat je makkelijk een heel vliegtuig kunt besmetten.
pi_192424366
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 april 2020 06:31 schreef raptorix het volgende:

[..]

Dat is niet zo vreemd, er zijn heel veel Chinezen gewoon teruggevlogen in januari, daar zullen er past een paar van besmet zijn geweest, en het blijkt nu wel dat je makkelijk een heel vliegtuig kunt besmetten.
Inderdaad. Ik ben alleen heel benieuwd wanneer dit bekend wordt gemaakt.
pi_192424367
quote:
1s.gif Op vrijdag 3 april 2020 06:33 schreef mosrednA het volgende:

[..]

Inderdaad. Ik ben alleen heel benieuwd wanneer dit bekend wordt gemaakt.
Ik ben bang dat je dit nu niet meer kunt vaststellen.
pi_192424375
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 april 2020 06:34 schreef raptorix het volgende:

[..]

Ik ben bang dat je dit nu niet meer kunt vaststellen.
Ben er ook bang voor.

Waar ik nog banger voor ben is dat ze het toen al vastgesteld hadden.
pi_192424386
quote:
1s.gif Op vrijdag 3 april 2020 06:36 schreef mosrednA het volgende:

[..]

Ben er ook bang voor.

Waar ik nog banger voor ben is dat ze het toen al vastgesteld hadden.
Het zou mij niets verbazen, een hoog o shit, we kunnen het nu toch niet meer tegenhouden, in maart nog even voor de goede sier proberen een contact onderzoek te doen, volgens mij zijn ze daar al binnen een week mee opgehouden.
  vrijdag 3 april 2020 @ 06:41:29 #212
441090 crystal_meth
has new fav drug
pi_192424402
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 april 2020 05:23 schreef raptorix het volgende:
Wow deze chart.......
startupdaemon twitterde op donderdag 02-04-2020 om 23:34:27 Epic chart: US weekly jobless claims data series since inception. https://t.co/G5k24nxJRS reageer retweet
Great depression, the sequel?

Ach, kan nog leuk worden, veel entertainment, zoals dans marathons.
SPOILER
Activiteiten voor werklozen, zoals craft classes om boondoggles te maken
SPOILER
Depression glass als extraatje bij dozen cornflakes, bioscooptickets etc..
SPOILER
Krottenwijken, nu Trumpvilles (of Covidvilles?) genoemd..
Layaway ipv kopen op krediet: je krijgt het produkt wanneer het afbetaald is.
Screeno: screen bingo. Ga naar de biocoop, maak kans op een geldprijs.

[ Bericht 0% gewijzigd door crystal_meth op 03-04-2020 07:20:55 ]
pi_192424403
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 april 2020 06:37 schreef raptorix het volgende:

[..]

Het zou mij niets verbazen, een hoog o shit, we kunnen het nu toch niet meer tegenhouden, in maart nog even voor de goede sier proberen een contact onderzoek te doen, volgens mij zijn ze daar al binnen een week mee opgehouden.
Dat gevoel bekruipt mij ook wel eens inderdaad.
pi_192424425
quote:

[..]

Die liegen alles aan elkaar .. de echte cijfers komen niet meer boven water.
my ambition is handicapped by my laziness
pi_192424464
quote:

[..]

Waar gaat dit over?
Perhaps you've seen it, maybe in a dream.
A murky, forgotten land.
pi_192424485
quote:
11s.gif Op vrijdag 3 april 2020 06:57 schreef StateOfMind het volgende:

[..]

Waar gaat dit over?
Over besmettingsgevallen in Nederland eind vorig jaar al.
  vrijdag 3 april 2020 @ 07:04:31 #217
22565 asco
Los in deze tent
pi_192424496
quote:

[..]

Ik geloof dat ze bij circa 20 (!) vastgestelde besmettingen met het bericht kwamen dat het "te veel werk" was. En dan ook echt in die bewoording. :')
pi_192424522
quote:
1s.gif Op vrijdag 3 april 2020 07:01 schreef mosrednA het volgende:

[..]

Over besmettingsgevallen in Nederland eind vorig jaar al.
Als dat zo is het extreme gebrek aan visie en daadkracht nog schandaliger dan het al is.

Ik kan er echt kwaad om worden. Ik zie het al sinds januari mis gaan. Hoe anderen hier het ook noemen, alsof je een erg ongeluk in slow motion ziet gebeuren terwijl iedereen vrolijk door gaat.

Als blijkt dat de regering en het rivm er al veel eerder weet van hebben en al die tijd hebben zitten navelstaren is het misdadig.

Dat is het nu al met carnaval, ski trips, geen directe vluchten uit Wuhan, gebrek aan mondkapjes, ic plekken, zorgpersoneel en bameademingsapparatuur.
Het heeft tot 2 weken terug gezorgd voor de het is maar een griepje houding van 95% van Nederland.

Laat staan als je het al 2 maanden ervoor weet en niks doet. Dat is het verschil tussen Zuid Korea scenario of Italië en scheelt duizenden doden.
pi_192424524
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 april 2020 07:04 schreef asco het volgende:

[..]

Ik geloof dat ze bij circa 20 (!) vastgestelde besmettingen met het bericht kwamen dat het "te veel werk" was. En dan ook echt in die bewoording. :')
Ik zei gelijk al dat het zinloos was, zoiets heeft zin als je een land bent waar je iedereen per direct binnen kan houden, niemand erin, en over voldoende test capaciteit beschikt.
  vrijdag 3 april 2020 @ 07:19:04 #220
22565 asco
Los in deze tent
pi_192424541
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 april 2020 07:15 schreef raptorix het volgende:

[..]

Ik zei gelijk al dat het zinloos was, zoiets heeft zin als je een land bent waar je iedereen per direct binnen kan houden, niemand erin, en over voldoende test capaciteit beschikt.
Het werd destijds op het journaal 1.5 dag voordat het "te veel werk" was wel als een grootse operatie aangekondigd.

Maar ach, ik moet ook niet terugkijken in dit hele verhaal. Dan word je pas echt mismoedig.
  vrijdag 3 april 2020 @ 07:19:18 #221
441090 crystal_meth
has new fav drug
pi_192424542
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 april 2020 06:26 schreef raptorix het volgende:
Het punt met roken is natuurlijk dat er ook een kruisverband kan zijn met een slechtere conditie en daarmee ook weer een hoger BMI.
Hoger BMI betwijfel ik, rokers wegen gemiddeld zo'n 2 a 3 kg minder (dan niet-rokers van dezelfde lengte en leeftijd) (ooit opgezocht, naar aanleiding van het argument dat de tabakskweek mede verantwoordelijk is voor honger in de wereld omdat het veel landbouwgrond, water en meststoffen kost. Maar een gestopte roker eet meer, per m² tabakskweek minder zou 180 m² extra landbouwgrond nodig zijn)
pi_192424549
Heeft er iemand een abo van de Telegraaf.

Staat nu een artikel bovenaan over 84 spoedeisende wetten die doorgedrukt zouden worden.

Sensatie, of maakt de overheid echt gebruik van de crisis? Het staat er zohysterisch, maar dit is wel wat ik vreesde.
pi_192424555
quote:
5s.gif Op vrijdag 3 april 2020 07:20 schreef _I het volgende:

Staat nu een artikel bovenaan over 84 spoedeisende wetten die doorgedrukt zouden worden.

Sensatie, of maakt de overheid echt gebruik van de crisis? Het staat er zohysterisch, maar dit is wel wat ik vreesde.
Ik vermoed vooral nieuwe wetten voor noodkredieten etc.
pi_192424558
quote:

Ben ik ook wel benieuwd naar :Y
Rutte gaat een Orbannetje doen?
A murky, forgotten land.
  vrijdag 3 april 2020 @ 07:25:59 #225
28390 FritsFlits
Ik heet geen Frits
pi_192424575
quote:
1s.gif Op vrijdag 3 april 2020 06:28 schreef mosrednA het volgende:
Nog een keer dan.
[..]

Dit heb ik gemist eerlijk gezegd. Er was al een patiënt met het virus in Nederland oudjaarsdag?
"The greatest distance in the universe is that between two minds"
pi_192424587
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 april 2020 07:22 schreef raptorix het volgende:

[..]

Ik vermoed vooral nieuwe wetten voor noodkredieten etc.
Ja, dat zou mooi zijn. Maar kon alleen lezen "84 wetten". Vroeg me af of er ook andere zaken tussendoor gemoffeld zouden zijn.
pi_192424589
quote:
1s.gif Op vrijdag 3 april 2020 06:28 schreef mosrednA het volgende:
Nog een keer dan.
[..]

Maar het kan best dat hij eerst longontsteking had, en later Corona heeft opgenomen, of hebben ze nog samples van de periode in het ziekenhuis?
pi_192424591
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 april 2020 07:22 schreef StateOfMind het volgende:

[..]

Ben ik ook wel benieuwd naar :Y
Rutte gaat een Orbannetje doen?
Zou wat zijn. :X
pi_192424598
quote:
2s.gif Op vrijdag 3 april 2020 07:28 schreef _I het volgende:

[..]

Ja, dat zou mooi zijn. Maar kon alleen lezen "84 wetten". Vroeg me af of er ook andere zaken tussendoor gemoffeld zouden zijn.
Ik ben bang voor het patienten dossier, mocht dat doorgaan dan haal ik dat vandaag nog weg bij mijn huisarts.
  vrijdag 3 april 2020 @ 07:32:17 #230
255257 Flow3r
Forever in my life O(+>
pi_192424615
Denk dat we de hele horecabranche wel af kunnen schrijven, nieuw beroep zoeken dan maar :W
  vrijdag 3 april 2020 @ 07:32:29 #231
392884 Sunri5e
Watch the sunrise
pi_192424617
Hmmm. Ik heb sinds gister opeens een soort van zeurderig gevoel in mijn onderrug en een soort van lichte spierpijn in mijn benen terwijl ik niet iets fysieks heb gedaan. Daarnaast lijk ik matig verkouden te zijn. Na een goede nachtrust gehad te hebben is de spierpijn in mijn benen wel weg. Het zeurderige gevoel in mijn onderrug is nog steeds aanwezig. Ik heb niet het idee dat ik koorts heb maar ik moet eerlijk zeggen dat ik dit niet gemeten heb. Ik moet eerlijk zeggen dat ik eigenlijk zelden ziek ben dus ik kan het ook niet zo goed thuisbrengen wat het is.
pi_192424621
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 april 2020 07:29 schreef raptorix het volgende:

[..]

Ik ben bang voor het patienten dossier, mocht dat doorgaan dan haal ik dat vandaag nog weg bij mijn huisarts.
Ze hebben nu toch al een gedeeld systeem gekregen? Zou dat inzicht niet gelijk meegeleverd zijn?
Heb er nog niets over gelezen.
  vrijdag 3 april 2020 @ 07:33:23 #233
441090 crystal_meth
has new fav drug
pi_192424623
quote:

Zou dat niet ergens op een website van de overheid te vinden zijn? En ik lees "de kamer trapt op de rem", als het echt belangrijk is zal je er waarschijnlijk tweets van kamerleden over vinden...
  vrijdag 3 april 2020 @ 07:37:35 #234
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_192424649
quote:
14s.gif Op vrijdag 3 april 2020 07:33 schreef _I het volgende:

[..]

Ze hebben nu toch al een gedeeld systeem gekregen? Zou dat inzicht niet gelijk meegeleverd zijn?
Heb er nog niets over gelezen.
Nee en nee
Oh how you'd have a happy life, if you did the things you like
  vrijdag 3 april 2020 @ 07:38:37 #235
441090 crystal_meth
has new fav drug
pi_192424654
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 april 2020 07:29 schreef raptorix het volgende:

[..]

Kan je dat weghalen? Hier in België kan je niet eens je eigen dossier inzien, mag enkel gelezen worden door iemand met medisch diploma (tenzij dat inmmiddels veranderd is)
pi_192424661
quote:
1s.gif Op vrijdag 3 april 2020 07:37 schreef Molo het volgende:

[..]

Nee en nee
Top!
pi_192424689
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 april 2020 07:38 schreef crystal_meth het volgende:

[..]

Kan je dat weghalen? Hier in België kan je niet eens je eigen dossier inzien, mag enkel gelezen worden door iemand met medisch diploma (tenzij dat inmmiddels veranderd is)
Geen idee, maar mijn huisarts zal mijn reden heel goed begrijpen en dan ook zeker meewerken.
  vrijdag 3 april 2020 @ 07:44:46 #238
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_192424690
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 april 2020 07:38 schreef crystal_meth het volgende:

[..]

Op zeg maar het administratieve stuk van je dossier na en onder wat voorwaarden (bijvoorbeeld bij strafzaak of wanneer je jezelf of anderen er kwaad mee zou kunnen doen, denk aan vermoedens van kindermishandeling) mag je de inhoud van je dossier laten vernietigen ja

Lijkt me dat de GDPR (en een addendum?) in België ook zoiets mogelijk maakt
pi_192424706
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 april 2020 07:44 schreef raptorix het volgende:

[..]

Geen idee, maar mijn huisarts zal mijn reden heel goed begrijpen en dan ook zeker meewerken.
En wat is je reden dan?
  vrijdag 3 april 2020 @ 07:49:15 #240
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_192424719
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 april 2020 07:44 schreef raptorix het volgende:

[..]

Er zitten behoorlijke nadelen voor jezelf aan het wegnemen van je medisch dossier trouwens.
Mocht je denken dat dit alleen maar handig voor jezelf is
pi_192424742
quote:

wetten die grote organisatorische of financiële gevolgen hebben als ze niet binnen twee maanden goedkeuring van de Kamer krijgen.

Staan geen specifieke wetsvoorstellen in.
Je raekt an de dinge geweun.
pi_192424751
quote:
Scenario Organization & Use

This scenario was designed to illustrate the public health risk communication challenges associated with distribution of emergency medical countermeasures during an infectious disease pandemic. The story is organized chronologically, and each chapter concludes with a treatment of key communication dilemmas and corresponding discussion questions. Some questions are targeted towards challenges faced by risk communicators representing federal agencies, while others address issues more relevant to state and local risk communicators.

As such, users may find it most helpful to run the scenario as a tabletop exercise. Alternatively, if users prefer to examine select communication dilemmas rather than proceed chronologically through the entire scenario, they may refer to Appendices A-D, which contain the timelines for the response and recovery phases of the story, as well as indices of the communication dilemmas and their corresponding page numbers.

Link
John Hopkins heeft een pandemie scenario geschreven. Best interessant om de verschillende scenario's door te nemen. Geen toekomstvoorspelling, meer een blik op eventuele uitdagingen die we in zo'n situatie zouden tegenkomen.

Edit: Spooky hoe alles volgens dezelfde stappen lijkt te verlopen

Early in the SPARS pandemic, public health and medical professionals were hopeful that the outbreak could be contained through case identification and isolation. It quickly became clear, however, that this strategy was not as effective as initially hoped. First, challenges in identifying mild cases limited the impact of isolation programs. Because the initial symptoms of SPARS closely resembled influenza, many who contracted SPARS did not immediately seek care, assuming they merely had the flu.

[ Bericht 8% gewijzigd door _I op 03-04-2020 08:03:24 ]
pi_192424756
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 april 2020 07:52 schreef Messina het volgende:

[..]

wetten die grote organisatorische of financiële gevolgen hebben als ze niet binnen twee maanden goedkeuring van de Kamer krijgen.

Staan geen specifieke wetsvoorstellen in.
Dankjewel. :)
pi_192424766
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 april 2020 07:52 schreef JochemSjakie het volgende:

[..]

Leuk. Een linkje zonder uitleg waarom we erop zouden moeten klikken.
filmpje, in een Aziatisch land temperatuurt men door een hand op het voorhoofd te houden.
pi_192424786
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 april 2020 07:47 schreef JochemSjakie het volgende:

[..]

En wat is je reden dan?
Ik heb een Chronische ziekte met normaal gesproken een lage levensduur, echter bij ons in de familie worden we er allemaal relatief oud mee (30/40 jaar langer dan normaal), ik zelf ook, zit al 10 jaar voorbij de leeftijd waarbij de meeste mensen niet eens meer kunnen werken.
pi_192424790
quote:
1s.gif Op vrijdag 3 april 2020 07:49 schreef Molo het volgende:

[..]

Er zitten behoorlijke nadelen voor jezelf aan het wegnemen van je medisch dossier trouwens.
Mocht je denken dat dit alleen maar handig voor jezelf is
In mijn geval niet, ik heb geen enkele informatie in mijn dossier staan die ook maar relevant is of wat niet direct meetbaar zou zijn.
  vrijdag 3 april 2020 @ 08:01:12 #247
414990 Immerdebestebob
Frikandellenfetisjist
pi_192424804
Ik denk dat rokers gemiddeld jonger zijn dan niet-rokers. Aangezien vooral bejaarden de kwetsbare groep zijn is er daardoor een bias in de data (gok ik).
  vrijdag 3 april 2020 @ 08:11:02 #248
441090 crystal_meth
has new fav drug
pi_192424930
Omdat het zo lastig is een post terug te vinden in deze reeks heb ik alle delen gedownload.. Maar nu kan ik weinig nuttige toepassingen bedenken...
Kan wel filteren op de posts van één user (of de replies erop), bvb:
SPOILER
  vrijdag 3 april 2020 @ 08:16:35 #249
246107 Zeroku
An Air of Authority.
pi_192424985
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 april 2020 08:11 schreef crystal_meth het volgende:
Omdat het zo lastig is een post terug te vinden in deze reeks heb ik alle delen gedownload.. Maar nu kan ik weinig nuttige toepassingen bedenken...
Kan wel filteren op de posts van één user (of de replies erop), bvb:
SPOILER
Kunt het misschien uitgeven in boekvorm als dit achter de rug is.
  vrijdag 3 april 2020 @ 08:18:46 #250
423121 Fretwork
Acte d'éloquence
pi_192425015
quote:
1s.gif Op vrijdag 3 april 2020 08:01 schreef Immerdebestebob het volgende:
Ik denk dat rokers gemiddeld jonger zijn dan niet-rokers. Aangezien vooral bejaarden de kwetsbare groep zijn is er daardoor een bias in de data (gok ik).
Dat zou kunnen, of veel COPDers bij de ex rokers
The world outside is burning with a brand new light but it isn't one that makes me feel warm. Don't go mistaking your house burning down for the dawn - Frank Turner
Stilaan weer op topniveau na jaren als fietsende hamburger
pi_192425018
quote:
10s.gif Op vrijdag 3 april 2020 08:16 schreef Zeroku het volgende:

[..]

Kunt het misschien uitgeven in boekvorm als dit achter de rug is.
Als je het een beetje opschoont, structureert, dramatiseert en de namen verandert, is er vast een markt voor.

* _I bestelt er alvast een paar.
  vrijdag 3 april 2020 @ 08:25:25 #252
438527 MissButterflyy
De beste dingen in het leven z
pi_192425069
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 april 2020 07:32 schreef Sunri5e het volgende:
Hmmm. Ik heb sinds gister opeens een soort van zeurderig gevoel in mijn onderrug en een soort van lichte spierpijn in mijn benen terwijl ik niet iets fysieks heb gedaan. Daarnaast lijk ik matig verkouden te zijn. Na een goede nachtrust gehad te hebben is de spierpijn in mijn benen wel weg. Het zeurderige gevoel in mijn onderrug is nog steeds aanwezig. Ik heb niet het idee dat ik koorts heb maar ik moet eerlijk zeggen dat ik dit niet gemeten heb. Ik moet eerlijk zeggen dat ik eigenlijk zelden ziek ben dus ik kan het ook niet zo goed thuisbrengen wat het is.
Toch even meten? Meten is weten of er meer aan de hand is.
Wie dit leest is een lezer van dit
pi_192425106
quote:
Een militair hospitaalschip dat de ziekenhuizen in New York moet ontlasten, neemt nauwelijks patiënten aan boord. De autoriteiten zeggen volgens The New York Times dat 20 mensen worden behandeld op het schip U.S.N.S. Comfort, dat beschikt over duizend bedden.

De komst van het schip leidde eerder deze week tot euforische reacties onder inwoners van de zwaar getroffen metropool. Mensen snelden naar de haven om de Comfort te zien. Bij ziekenhuizen overheerst inmiddels de frustratie.

"Als ik eerlijk mag zijn: het is een farce", klaagt topman Michael Dowling van ziekenhuisorganisatie Northwell Health. Terwijl ziekenhuizen in de miljoenenstad worstelen met de toestroom van duizenden patiënten, kan het hospitaalschip door strenge richtlijnen maar beperkt zieke mensen overnemen.

Geen coronapatiënten

Ziekenhuizen kregen een lijst met 49 aandoeningen die niet worden behandeld door de legerartsen. Ook mogen aan boord van de Comfort geen patiënten worden opgenomen met het nieuwe coronavirus.

Dat betekent dat ambulances met nieuwe patiënten niet rechtstreeks naar het marineschip mogen rijden. De gezondheidstoestand van patiënten moet eerst uitgebreid worden beoordeeld in een lokaal ziekenhuis en ze moeten een coronatest ondergaan. Pas daarna behoort opname op de Comfort tot de mogelijkheden.

De marine stuurde niet alleen een militair hospitaalschip naar New York, maar ook naar Los Angeles. Aan boord van de U.S.N.S. Mercy worden inmiddels 15 patiënten behandeld.

https://www.lc.nl/buitenl(...)l-leeg-25527911.html
  vrijdag 3 april 2020 @ 08:30:17 #254
370890 mabo11
Bracht VIESDIK op tv
pi_192425110
quote:
0s.gif Op donderdag 2 april 2020 22:59 schreef Kyran het volgende:

[..]

Dank _O_

Hier de laatste update voor vandaag :D (tabel + grafieken)

Edit: Zal morgen ook overleden + hersteld op IC grafieken maken en als ik alle data kan achterhalen ook overleden totaal (dus cijfers van RIVM).

SPOILER
Wat is het verschil tussen opgenomen op ic en aanwezig op ic?
VIESDIK in beeld gebracht tijdens WK Darts 2015 & 2016 en Premier League Ahoy 2016
pi_192425119
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 april 2020 07:32 schreef Sunri5e het volgende:
Werk je thuis? Ik hoor namelijk best veel mensen die om die reden nek en rugklachten hebben, ook te weinig beweging kan een oorzaak zijn.
  vrijdag 3 april 2020 @ 08:32:47 #256
476022 PzKpfw
Devon 'No Limits'
pi_192425136
Beter laten we die Chinezen ook opdraaien voor alle economische schade ten gevolg van dit virus. Zij zijn degenen die dit de wereld in hebben gebracht en profiteren er nu/straks immers ook nog eens van.
Als iedereen aan zichzelf denkt wordt er aan iedereen gedacht.
Op 't randje en erover.
Op fietsen zonder bende kwam'm zie schooieren um spek
pi_192425146
quote:
14s.gif Op vrijdag 3 april 2020 08:30 schreef mabo11 het volgende:

[..]

Mensen die er werken zijn aanwezig op de IC.
Mensen die er liggen zijn opgenomen op de IC.

:7
A murky, forgotten land.
pi_192425173
quote:
99s.gif Op vrijdag 3 april 2020 07:25 schreef FritsFlits het volgende:

[..]

Dit heb ik gemist eerlijk gezegd. Er was al een patiënt met het virus in Nederland oudjaarsdag?
Meerdere
pi_192425184
quote:
1s.gif Op vrijdag 3 april 2020 08:36 schreef mosrednA het volgende:

[..]

Meerdere
Zoals verwacht. Is dit het grote nieuws van vandaag. :+
  vrijdag 3 april 2020 @ 08:38:57 #260
335133 MichaelScott
fulltime CEO//parttime fluffer
pi_192425199
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 april 2020 08:32 schreef PzKpfw het volgende:
Beter laten we die Chinezen ook opdraaien voor alle economische schade ten gevolg van dit virus. Zij zijn degenen die dit de wereld in hebben gebracht en profiteren er nu/straks immers ook nog eens van.
Dat zou een interessante casus worden, als de Westerse landen hun kop niet in het zand hadden gestoken zou de schade waarschijnlijk veel lager zijn.

Zie bijvoorbeeld Zuid-Korea.
Op zaterdag 8 februari 2014 23:39 schreef Slaapscheet het volgende:
Oke, MichaelScott, je bent geweldig. :D
  Moderator / Redactie Sport vrijdag 3 april 2020 @ 08:40:29 #261
416575 crew  Evenstar
pi_192425215
quote:
14s.gif Op vrijdag 3 april 2020 08:30 schreef mabo11 het volgende:

[..]

Zal het vanmiddag verduidelijken.

Opgenomen is het lijstje met het aantal nieuwe patiënten per dag.

Aanwezig is het totaal aantal patiënten die op die dag aanwezig waren.
pi_192425224
quote:
Ja, ze draaien de narrative ook nog eens om zo van we hebben gewaarschuwd, they didnt listen...

Chinese herstelbetalingen gaat nooit gebeuren.
De kans dat ze dit doen, de wereld verzwakken en dan de macht overnemen is groter dan dat ze voor de economisxhe schade betalen.

Maar ze mogen wel voorkomen dat het nog eens voor komt. is niet de eerste keer immers.
Dat en gratis mondkapjes voor de rest van de wereld en een diepe verontschuldiging. Dat is wel het minste wat ze mogen doen.
  Moderator vrijdag 3 april 2020 @ 08:42:36 #263
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_192425235
En mochten we vallen dan is het omhoog. - Krang (uit: Pantani)
My favourite music is the music I haven't yet heard - John Cage
Water: ijskoud de hardste - Gehenna
pi_192425253
quote:
14s.gif Op vrijdag 3 april 2020 08:38 schreef MichaelScott het volgende:

[..]

Dat zou een interessante casus worden, als de Westerse landen hun kop niet in het zand hadden gestoken zou de schade waarschijnlijk veel lager zijn.

Dit. 100% dit.

Al die mensen toch die China 100% de schuld willen geven. Kijk naar je eigen land. Waarom hebben Taiwan, Z-Korea, Singapore, Hongkong het relatief zo goed gedaan en wij hier niet?

Dat heeft 0,0 met China te maken, maar met falend beleid van de Westerse leiders en instituten.
"The man who never alters his opinion is like standing water, and breeds reptiles of the mind." - William Blake, The Marriage of Heaven and Hell.
  vrijdag 3 april 2020 @ 08:45:42 #265
441090 crystal_meth
has new fav drug
pi_192425269
quote:
6s.gif Op vrijdag 3 april 2020 08:19 schreef _I het volgende:

[..]

Als je het een beetje opschoont, structureert, dramatiseert en de namen verandert, is er vast een markt voor.

* _I bestelt er alvast een paar.
Niet meteen het soort toepassing dat ik bedoelde.. :{w

Externe quotes eruit kan halen en filteren, om bvb artikels over overlevingskans, verblijfsduur op IC etc terug te vinden..
De meest gequote posts zijn misschien interessant, of posts met " ^O^ " in reactie.

effe brainstormen..
pi_192425276
quote:
Heel 1984 dat ze het weten.

Vindicat nu ook vrolijk in het park aan het rondhangen trouwens?
  vrijdag 3 april 2020 @ 08:46:37 #267
392884 Sunri5e
Watch the sunrise
pi_192425278
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 april 2020 08:30 schreef raptorix het volgende:

[..]

Werk je thuis? Ik hoor namelijk best veel mensen die om die reden nek en rugklachten hebben, ook te weinig beweging kan een oorzaak zijn.
Nee, ik kan niet thuis werken.
  vrijdag 3 april 2020 @ 08:47:00 #268
392884 Sunri5e
Watch the sunrise
pi_192425285
quote:
1s.gif Op vrijdag 3 april 2020 08:25 schreef MissButterflyy het volgende:

[..]

Toch even meten? Meten is weten of er meer aan de hand is.
Ik heb geen thermometer in huis :)
Online lijken ze ook overal uitverkocht.
  vrijdag 3 april 2020 @ 08:49:02 #269
335133 MichaelScott
fulltime CEO//parttime fluffer
pi_192425307
Verwachte groei van de Zuid-Koreaanse economie is met 1 procentpunt omlaag bijgesteld naar 1,3% groei

https://en.yna.co.kr/view/AEN20200403002951320

Vergelijk dit eens met de >7% krimp die voor Nederland verwacht wordt.

Zuid-Korea groeit nog steeds, Nederland krimpt. Daar kan je de Chinezen niet de schuld van geven.
Op zaterdag 8 februari 2014 23:39 schreef Slaapscheet het volgende:
Oke, MichaelScott, je bent geweldig. :D
  vrijdag 3 april 2020 @ 08:50:27 #270
429573 KingRadler
King of the Radler
pi_192425328
bij de Action hebben ze nog thermometers
pi_192425349
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 april 2020 08:44 schreef Salina het volgende:

[..]

Dit. 100% dit.

Al die mensen toch die China 100% de schuld willen geven. Kijk naar je eigen land. Waarom hebben Taiwan, Z-Korea, Singapore, Hongkong het relatief zo goed gedaan en wij hier niet?

Dat heeft 0,0 met China te maken, maar met falend beleid van de Westerse leiders en instituten.
Dat mensen telkens Taiwan, Singapore en Hongkong erbij halen :')

Totaal niet vergelijkbaar
pi_192425351
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 april 2020 08:45 schreef crystal_meth het volgende:

[..]

Niet meteen het soort toepassing dat ik bedoelde.. :{w

Externe quotes eruit kan halen en filteren, om bvb artikels over overlevingskans, verblijfsduur op IC etc terug te vinden..
De meest gequote posts zijn misschien interessant, of posts met " ^O^ " in reactie.

effe brainstormen..
Snap ik. :P

Meest gequote zijn heel vaak de "Beterschap" posts, maar er zijn zeker leuke dingen op te bedenken. Ben benieuwd wat je er van weet te maken. :7
  vrijdag 3 april 2020 @ 08:52:36 #273
476022 PzKpfw
Devon 'No Limits'
pi_192425352
quote:
14s.gif Op vrijdag 3 april 2020 08:38 schreef MichaelScott het volgende:

[..]

Ze hadden in ieder geval al het vliegverkeer met China veel eerder stil moeten leggen. Omdat allerlei zakenlui voor hun snoepreisjes naar het Verre Oosten moesten lopen mijn grootouders nu groot gevaar. Het is werkelijk waar van de zotte hoe de luchtvaart, niet alleen nu maar ook in het klimaatvraagstuk, de hand boven het hoofd wordt gehouden. Als er iets niet noodzakelijk is dan is het wel vliegen.
Op 't randje en erover.
  vrijdag 3 april 2020 @ 08:54:47 #274
441090 crystal_meth
has new fav drug
pi_192425371
quote:
1,5 maand geleden werd in het Westen vooral gesproken over hoe het China zou verzwakken, velen dachten dat we er voordeel uit zouden halen: bedrijven die zich elders zouden vestigen, terugkeren naar de VS; speculeren over de economische schade of de val van het regime, de Chinese bevolking zou in opstand komen...
pi_192425379
En zo krijgen we dus de benodigde extra verpleegkundigen:

https://www.rtvutrecht.nl/nieuws/2033545/
pi_192425403
quote:
Want dat liep net Duitsland na WW1 ook zo goed af
Wind extinguishes a candle and energizes fire
  Redactie Frontpage vrijdag 3 april 2020 @ 09:03:40 #277
407027 crew  LTVDK
Kazaamdavu
pi_192425511
quote:
UEFA waarschuwt nationale bonden: Stop niet met competities

De UEFA heeft donderdag een brief naar alle 55 nationale bonden gestuurd met het verzoek om de competities niet per direct te stoppen. De Europese voetbalbond wijst erop dat landen anders Europese tickets voor volgend seizoen kwijt kunnen raken.

Dat meldt persbureau AP, dat de brief heeft ingezien. De UEFA zou de brief hebben verzonden nadat bekend werd dat de Belgische competitie hoogstwaarschijnlijk wordt gestaakt. De raad van bestuur van organisator Pro League adviseerde om het seizoen te annuleren en Club Brugge tot kampioen uit te roepen.

"We hebben er alle vertrouwen in dat het voetbal in de komende maanden kan worden hervat, waarbij de voorwaarden worden bepaald door de autoriteiten. Wij vinden dat elke beslissing om competities nu al stop te zetten op dit moment voorbarig en niet te rechtvaardigen is", staat er in de brief van de UEFA.

"Aangezien deelname aan UEFA-clubcompetities wordt bepaald op basis van het sportieve resultaat aan het einde van een volledig seizoen, is het bij een voortijdige beëindiging de vraag of aan die condities wel voldaan wordt."

https://www.nu.nl/voetbal(...)met-competities.html
_____
pi_192425556
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 april 2020 09:03 schreef LTVDK het volgende:

[..]

Gelijk alle wedstrijden voor 2020-2021 ook alvast verbieden.
  vrijdag 3 april 2020 @ 09:11:00 #279
476022 PzKpfw
Devon 'No Limits'
pi_192425624
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 april 2020 08:58 schreef Steven184 het volgende:

[..]

Want dat liep net Duitsland na WW1 ook zo goed af
Ah een Godwinnetje, we konden erop wachten natuurlijk.
Op 't randje en erover.
  vrijdag 3 april 2020 @ 09:11:11 #280
246107 Zeroku
An Air of Authority.
pi_192425631
quote:

[..]

Geld boven gezondheid. Uefa.
  vrijdag 3 april 2020 @ 09:11:39 #281
38496 Perrin
Toekomst. Made in Europe.
pi_192425638
quote:

[..]

UEFA denkt alleen aan UEFA.
And what rough beast, its hour come round at last,
Slouches towards Bethlehem to be born?
  vrijdag 3 april 2020 @ 09:12:24 #282
131800 Tarado
capô de fusca
pi_192425652
JonathanLanday twitterde op donderdag 02-04-2020 om 21:43:31 Trump today signed Defense Production Act order to accelerate production of ventilators by helping firms "like General Electric, Hill-Rom, Medtronic, ResMed, Royal Philips, and Vyaire Medical secure" components. It's April 2 and more than 5,300 people already are dead. reageer retweet
  vrijdag 3 april 2020 @ 09:13:06 #283
241690 kibo
Semper Fidelis
pi_192425662
quote:

[..]

quote:
3s.gif Op vrijdag 3 april 2020 09:06 schreef _I het volgende:

[..]

Gelijk alle wedstrijden voor 2020-2021 ook alvast verbieden.
Ik had eerlijk gezegd niet anders verwacht van een voetbalorganisatie
pi_192425699
quote:
0s.gif Op donderdag 2 april 2020 20:57 schreef SnertMetChoco het volgende:

[..]

In het zuiden van de VS is dat trouwens opvallend anders dan elders:
[..]

Mardi Gras wordt gevierd in kleine groepjes...
pi_192425703
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 april 2020 09:13 schreef kibo het volgende:

[..]

[..]

Ik had eerlijk gezegd niet anders verwacht van een voetbalorganisatie
Ik ook niet. Daarom hard optreden tegen dit soort uitwassen. Zeker dingen als 'voetbal' of sport in het algemeen zal op zoek moeten naar een alternatief als dit langer gaat duren.

Publiek blijft dan weg, contact mag niet, reizen mag niet.. Ze kunnen zich beter gaan realiseren dat de hele UEFA geen doel dient de komende jaren.
pi_192425733
quote:
14s.gif Op vrijdag 3 april 2020 09:11 schreef Zeroku het volgende:

[..]

Geld boven gezondheid. Uefa.
PR-technisch gezien is het zo'n enorme clusterfuck dat ze het voor het geld ook beter kunnen laten.
  vrijdag 3 april 2020 @ 09:19:46 #287
28390 FritsFlits
Ik heet geen Frits
pi_192425767
quote:
1s.gif Op vrijdag 3 april 2020 08:36 schreef mosrednA het volgende:

[..]

Meerdere
Kan ik dat ergens terug vinden? Ik was op kerstavond goed ziek geworden wat drie weken lang duurde. Ken er nog wel een aantal in m'n omgeving die ziek waren. Ben dus benieuwd of dat toch ook het virus kon zijn geweest
"The greatest distance in the universe is that between two minds"
  vrijdag 3 april 2020 @ 09:20:22 #288
255257 Flow3r
Forever in my life O(+>
pi_192425778
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 april 2020 08:41 schreef Cesare-Borgia het volgende:

[..]

Ja, ze draaien de narrative ook nog eens om zo van we hebben gewaarschuwd, they didnt listen...

Chinese herstelbetalingen gaat nooit gebeuren.
De kans dat ze dit doen, de wereld verzwakken en dan de macht overnemen is groter dan dat ze voor de economisxhe schade betalen.

Maar ze mogen wel voorkomen dat het nog eens voor komt. is niet de eerste keer immers.
Dat en gratis mondkapjes voor de rest van de wereld en een diepe verontschuldiging. Dat is wel het minste wat ze mogen doen.
Gaan ze nu ook stoppen met die smerige "wet markets" dan ?
pi_192425812
quote:

[..]

Ik waardeer je posts altijd wel evenals van een aantal anderen hier.

Maar al die onzin tussendoor van andere users... om te huilen af en toe. En de herhaling van dommigheid...

Jammer want daardoor gaat er ook een hoop interessante info voorbij door het geneuzel.
Ik probeer het zelf maar een beetje te filteren waar mogelijk.
  vrijdag 3 april 2020 @ 09:23:59 #290
396550 Richestorags
Usluzhlivyy durak opasnee vrag
pi_192425836
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 april 2020 09:12 schreef Tarado het volgende:
JonathanLanday twitterde op donderdag 02-04-2020 om 21:43:31 Trump today signed Defense Production Act order to accelerate production of ventilators by helping firms "like General Electric, Hill-Rom, Medtronic, ResMed, Royal Philips, and Vyaire Medical secure" components. It's April 2 and more than 5,300 people already are dead. reageer retweet
Doei 900 beademingsmachines. Tijd dat de EU sancties gaat opleggen aan Amerika.
  vrijdag 3 april 2020 @ 09:24:51 #291
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_192425847
quote:

Véél meer dan 1% zal overlijden sowieso. Voor 70+-ers is dat al 2,2% per jaar en voor 80+ 8%. En dan overlijden van de COVID-slachtoffers natuurlijk de zwakkeren. De extra-sterfte valt dus best wel mee.
https://www.volksgezondhe(...)leeftijd-en-geslacht
The End Times are wild
  vrijdag 3 april 2020 @ 09:26:05 #292
131800 Tarado
capô de fusca
pi_192425867
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 april 2020 09:23 schreef Richestorags het volgende:

[..]

Doei 900 beademingsmachines. Tijd dat de EU sancties gaat opleggen aan Amerika.
schijnt nog van niet omdat dit over de toeleveranciers gaat maar de VS heeft een order lopen van >40k apparaten bij Philips dus de wet van de getallen werkt hier uiteraard wel
pi_192425916
Als we het nou gewoon zouden zien als een nieuwe dreiging waar we mee moeten dealen, ipv een crisis van 2 maanden, dan zou men ook gaan acteren.

Waarom zijn er nog niet 3 fabrieken non-stop mondkapjes aan het maken, of andere beschermingsmiddelen.

Waarom blijft de horeca dicht en wordt er niet gevraagd op zoek te gaan naar oplossingen, zodat het weer (aangepast) open kan.

Waarom wordt er niet massaal samengewerkt door scholen aan een oplossing voor een jaar, zodat je weet waar je aan toe bent en nog steeds het maximale kan leveren onder de omstandigheden.

Het is allemaal zo reactief en korte termijn.
pi_192425966
Ja man lekker coronabiertje drinken in de kroeg. In een virusdicht pak met een rietje door je mondmasker.
8)7
  vrijdag 3 april 2020 @ 09:31:34 #295
423121 Fretwork
Acte d'éloquence
pi_192425971
quote:
2s.gif Op vrijdag 3 april 2020 09:28 schreef _I het volgende:
Als we het nou gewoon zouden zien als een nieuwe dreiging waar we mee moeten dealen, ipv een crisis van 2 maanden, dan zou men ook gaan acteren.

Waarom zijn er nog niet 3 fabrieken non-stop mondkapjes aan het maken, of andere beschermingsmiddelen.

Waarom blijft de horeca dicht en wordt er niet gevraagd op zoek te gaan naar oplossingen, zodat het weer (aangepast) open kan.

Waarom wordt er niet massaal samengewerkt door scholen aan een oplossing voor een jaar, zodat je weet waar je aan toe bent en nog steeds het maximale kan leveren onder de omstandigheden.

Goed punt, denk dat de realiteit is dat de makkelijkste maatregelen (geen festivals, thuiswerken) nog maanden van kracht zijn, dus een beetje visie voor bijvoorbeeld het nieuwe schooljaar zou niet misplaatst zijn
The world outside is burning with a brand new light but it isn't one that makes me feel warm. Don't go mistaking your house burning down for the dawn - Frank Turner
Stilaan weer op topniveau na jaren als fietsende hamburger
pi_192425987
quote:
1s.gif Op vrijdag 3 april 2020 09:31 schreef quirina het volgende:
Ja man lekker coronabiertje drinken in de kroeg. In een virusdicht pak met een rietje door je mondmasker.
8)7
Opzich kan dat best, een gasmasker heeft een drinkoptie
pi_192426022
quote:
2s.gif Op vrijdag 3 april 2020 09:28 schreef _I het volgende:

Fabrieken kunnen natuurlijk niet zomaar van hotdogs naar maskers overschakelen. Bouwen, ombouwen, het kost allemaal veel tijd en geld. Hebben we tegen die tijd de mondkapjes nog nodig?

Horeca is zelf al prima bezig met bezorgen. Lastiger voor cafés natuurlijk, maar hebben we op dit moment écht cafés nodig?

Scholen zijn al online les aan het geven, met webcams. Leraren zijn nog altijd keihard aan het werk...
Je raekt an de dinge geweun.
  vrijdag 3 april 2020 @ 09:34:52 #298
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_192426047
quote:
8)7
Iedereen die de collectieve groepshysterie maar enigszins probeert te relativeren wordt belachelijk gemaakt in dit topic. Gezonde mensen kunnen gerust naar de kroeg. Ook zonder gasmasker. Ja, en dan krijgen ze corona. Dan worden ze ziek en moeten ze niet bij oma op bezoek. Daarna helpen ze mee om de besmetting te beperken door hun immuniteit.
The End Times are wild
pi_192426055
quote:
8)7
Een kroeg zal lastig worden, maar een restaurant moet met aanpassingen wel iets kunnen.

Plastic schotten op tafel, afzuigsystemen in je tafel, luchtreinigers.. Kom met ideeën. Voor elke sector. Ook als we straks weer wat meer mogen, zijn er nog steeds zaken die niet kunnen. Anticipeer.

Of mag je niet vragen om een lange termijn visie?
pi_192426066
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 april 2020 09:31 schreef Fretwork het volgende:

[..]

Goed punt, denk dat de realiteit is dat de makkelijkste maatregelen (geen festivals, thuiswerken) nog maanden van kracht zijn, dus een beetje visie voor bijvoorbeeld het nieuwe schooljaar zou niet misplaatst zijn
Helemaal eens.
pi_192426107
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 april 2020 09:33 schreef Messina het volgende:

[..]

Fabrieken kunnen natuurlijk niet zomaar van hotdogs naar maskers overschakelen. Bouwen, ombouwen, het kost allemaal veel tijd en geld. Hebben we tegen die tijd de mondkapjes nog nodig?

Horeca is zelf al prima bezig met bezorgen. Lastiger voor cafés natuurlijk, maar hebben we op dit moment écht cafés nodig?

Scholen zijn al online les aan het geven, met webcams. Leraren zijn nog altijd keihard aan het werk...
Ik weet wat er allemaal speelt en gedaan wordt.

Maar er zijn nieuwe fabrieken nodig, je hoeft geen oude aan te passen. Mondkapjes zullen blijven. Waarom zouden we hierna weer mensen dood laten gaan aan de griep, nu we weten hoe eenvoudig we mensen kunnen beschermen.

Nee, cafe's in principe niet, sociale bijeenkomsten wel. Mensen hebben mensen nodig en ik accepteer niet zomaar dat we maanden in ons huis moeten blijven. Er moeten andere oplossingen mogelijk zijn. Denk, denk, denk.

Scholen doen hun best, maar ouders geven ook les. Dat zou verandert moeten worden. De leraren zijn idd bezig, maar we hebben ook onderzoekers in dit gebied. Onderwijsspecialisten die wel de mankracht hebben om dit maatschappelijk, sociaal en didactisch zo goed mogelijk op te lossen.

Het is geen aanval, het is een verzoek.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')