Hij is wss mid-term short gegaan.quote:Op donderdag 2 april 2020 23:08 schreef Tijn het volgende:
[..]
Jij denkt serieus dat de horeca en andere getroffen sectoren lekker zouden draaien terwijl de medische zorg op z'n gat ligt en iedereen meerdere doden heeft te betreuren?
quote:Op donderdag 2 april 2020 23:07 schreef Blik het volgende:
[..]
Het is best aangenaam in Las Vegas buiten op dit moment
Als het eenmaal voorbij is zullen de kroegen dan gouden zaken doen. Net als na WO 2quote:Op donderdag 2 april 2020 23:08 schreef Tijn het volgende:
[..]
Jij denkt serieus dat de horeca en andere getroffen sectoren lekker zouden draaien terwijl de medische zorg op z'n gat ligt en iedereen meerdere doden heeft te betreuren?
Ja op je balkon van een luxe hotel maar om je laatste adem uit te rochelen op je plekje op het asfalt is toch wel andere koek hoorquote:Op donderdag 2 april 2020 23:07 schreef Blik het volgende:
[..]
Het is best aangenaam in Las Vegas buiten op dit moment
Beter dan nu iig.quote:Op donderdag 2 april 2020 23:08 schreef Tijn het volgende:
[..]
Als mensen zich aan de maatregelen houden duurt het steeds langer?quote:Op donderdag 2 april 2020 22:51 schreef LXIV het volgende:
[..]
Juist wanneer mensen zich aan de maatregelen houden duurt het steeds langer!
Dat begrijp ik ook niet.quote:Op donderdag 2 april 2020 23:13 schreef Markesh het volgende:
[..]
Als mensen zich aan de maatregelen houden duurt het steeds langer?
Waar heb je het over?
je moet niks!quote:Op donderdag 2 april 2020 23:14 schreef the-eye het volgende:
[..]
Moeten we nu naar een 13 jarige gaan kijken?
Daar sliepen ze al, dus wat dat betreft is het niks nieuws voor zequote:Op donderdag 2 april 2020 23:11 schreef the-eye het volgende:
[..]
Ja op je balkon van een luxe hotel maar om je laatste adem uit te rochelen op je plekje op het asfalt is toch wel andere koek hoor
Nope, ik vergeet weinig: en laten we geen cijfers/komma neuken. Ik hanteer 80% als saturatiegrens t.a.v. besmetting en dan zijn 13-14 cycli met een R0=3 d8 ik voldoende. Wil je 15 gebruiken, ook goed en mijn tijdstermijnen worden dan 15% langer met (ruwweg) een evenredige daling van periodegetallen.quote:Op donderdag 2 april 2020 22:30 schreef mosrednA het volgende:
[..]
Jij vergeet volgens mij de mortaliteit mee te nemen in je cycli. In dat geval gaat het om ~ 150.000 - 200.000 doden.
Bovendien zijn het niet 13 cycli waar jij het over hebt, maar 15 cycli.
Yep. !!!!quote:Op donderdag 2 april 2020 22:51 schreef LXIV het volgende:
[..]
Juist wanneer mensen zich aan de maatregelen houden duurt het steeds langer!
Iets ontwikkelen is niet gelijk aan bruikbaar en betrouwbaar voor de bevolking.quote:Op donderdag 2 april 2020 22:50 schreef George_of_the_Jungle het volgende:
[..]
Er worden op dit moment ongeveer 20 vaccins ontwikkelt, en dat gaat heel hard (ik heb m'n screening over 2 weken, tot dan zit het al vol). Medio volgend jaar is er een vaccin op de markt en dan kan het leven sowieso weer naar normaal (behalve in de bible belt, die mogen met z'n allen binnen blijven zitten).
Technisch dingetje. Alledoden vanaf het begin in de verpleeghuizen zijn opgeteld.quote:Op donderdag 2 april 2020 23:26 schreef Nia het volgende:
Frankrijk had vandaag maar liefst 1355 doden te betreuren.
Natuurlijk, maar die testen zijn er NIET. Niets om te verdedigen.quote:Op donderdag 2 april 2020 22:36 schreef mosrednA het volgende:
[..]
Geen idee hoe ik hierop moet reageren. Voor de statistiek en voorspelbaarheid van het crisisverloop is het allesbepalend te weten hoeveel mensen er daadwerkelijk besmet zijn. Dat is evident. Ik ga me daarin ook niet verdedigen.
Is het echt een eeuwigheid? Of werd er pas op 12 maart opgeroepen om thuis te werken wanneer het kan en zijn sinds 15 maart de scholen & horeca dicht?quote:Op donderdag 2 april 2020 23:30 schreef TLC het volgende:
Naar mate de tijd verstrijkt raak ik n beetje de tel kwijt hoelang we al in deze 'lockdown' zitten, het lijkt wel n eeuwigheid nu
Zolang jij niet weet wat exponentiële groei is, ga ik sowieso niet met jou in discussie.quote:Op donderdag 2 april 2020 23:23 schreef Vallon het volgende:
[..]
Nope, ik vergeet weinig: en laten we geen cijfers/komma neuken. Ik hanteer 80% als saturatiegrens t.a.v. besmetting en dan zijn 13-14 cycli met een R0=3 d8 ik voldoende. Wil je 15 gebruiken, ook goed en mijn tijdstermijnen worden 15% langer met (ruwweg) een evenredige daling van getallen.
De algemene "fout", is dat men de mortaliteit uitspreidt op de totale bevolking. Covid19 kent nu ca 1-1.5% mortaliteit t.a.v. besmette kwetsbaren (met onderliggende problemen) mits dan nog adequaat behandeld. Zonder maatregelen zal dat snel 4% (WHO rept van 5% en hoger) overlijden.
Indien de mortaliteit in NL (zorg) idd 4% is... dan mogen we ons de komende maandenhelemaal in het zwart hullen. Echter de mortaliteit die wij in het Westen nu zien is (vaag/onzuiver) 4-5% van het aantal geregistreerden en die vertegenwoordigen niet automatisch, alle kwetsbaren.
Voor het gemak stel ik in NL ca 2.5miljoen als kwetsbare groep.
Daarvan zal (1%) jaarlijks sws 25.000 overlijden (ook met goede zorg).
Zonder iets te doen aan de curve, zouden dat er initieel (4%) 100.000 zijn met daarna groepsimmuniteit is bereik, jaarlijks 25.000-50.000 afhankelijk van zorgintensiteit).
Cijfers die overigens niet zo heel toevallig, binnen de marges liggen van wat excellente virologen on toeroepen.
Excuses voor de soms harde uitwijding, en ja ik herken het leed dat cijfers vertegenwoordigen.
Heb geen mental breakdown en ik ging toch al niet naar de kroeg, coronavirus of nietquote:Op donderdag 2 april 2020 23:32 schreef Tijn het volgende:
[..]
Is het echt een eeuwigheid? Of werd er pas op 12 maart opgeroepen om thuis te werken wanneer het kan en zijn sinds 15 maart de scholen & horeca dicht?
Je kunt nog geen 3 weken niet meer naar de kroeg en sommige mensen krijgen gelijk een mental breakdown
De Franse 'dagscore' komt altijd laat op de dag. Bij de VS zie je die gedurende de dag oplopen. Elk land heeft zo zijn eigen methode kennelijk om de overledenen te presenteren, of aan corona toe te schrijven.quote:Op donderdag 2 april 2020 23:29 schreef Confetti het volgende:
[..]
Technisch dingetje. Alledoden vanaf het begin in de verpleeghuizen zijn opgeteld.
Jaquote:Op donderdag 2 april 2020 23:34 schreef FoolWithMokey het volgende:
Jongens kan je jezelf herbesmetten door te hoesten en in je eigen hoestlucht te lopen?
Jaquote:Op donderdag 2 april 2020 23:34 schreef FoolWithMokey het volgende:
Jongens kan je jezelf herbesmetten door te hoesten en in je eigen hoestlucht te lopen?
Zeker. Wetenschappelijk staat dit bekend als zelfbesmetting en het slachtoffer kan terechtkomen in een eeuwige cirkel van constante besmetting door hem- of haarzelf.quote:Op donderdag 2 april 2020 23:34 schreef FoolWithMokey het volgende:
quote:Op donderdag 2 april 2020 23:33 schreef mosrednA het volgende:
[..]
Zolang jij niet weet wat exponentiële groei is, ga ik sowieso niet met jou in discussie.
Het verschil tussen 13 cycli en 15 cycli is goddomme ruim 12,5 miljoen man![]()
“15%”
Dat is geen kommaneuken meer, dat is een verschil groter dan het bevolkingsaantal van heel België en Luxemburg gecombineerd.
je gaat het in een scenario in Nederland alleen al dan wel over honderduizenden tot misschien wel ver over een miljoen slachtoffers hebben. En de economische schade zal ook dan echt bizar groot zijn.quote:Op donderdag 2 april 2020 22:57 schreef Tijn het volgende:
[..]
Je hebt het in dat scenario over hele, hele grote aantallen slachtoffers. Dat blijft niet bij een paar duizend. De ziekenhuizen sluiten dan simpelweg omdat ze de toestroom niet aankunnen. Niemand krijgt welke medische hulp dan ook. Iedereen kent dan in zijn of haar directe omgeving mensen die door deze situatie zullen overlijden.
Denk je nou serieus dat zo'n scenario "minimale economische gevolgen" zou hebben?
betreft de groei krijg ik dat wel heel vaak binnen mijn opleiding marketing. Jij zou wel voor mij mijn tentamens makkelijk kunnen maken.quote:Op donderdag 2 april 2020 23:40 schreef Kyran het volgende:
[..]Dit dus...
Daarnaast hebben wij geen flauw idee over wat een realistische CFR is, zijn er nog steeds volop discussies bezig over hoe het verspreid wordt een heeft bijna geen enkel land een goed beeld over hoeveel besmettingen er zijn.
Aannames doen waarvan je weet dat ze niet kloppen, exponentiële groei niet snappen en dan wel roepen dat je niet over de cijfers moet vallen.
Ik vind het mooi.
Feiten die geroepen worden ook gewoon negeren. Om zijn idee waar te maken moeten wij nu in Nederland al ruim 2 miljoen besmettingen hebben, maar dat blijft hij negeren.
Ik heb al 35 jaar dezelfde griepquote:Op donderdag 2 april 2020 23:38 schreef MissionPhailed het volgende:
[..]
Zeker. Wetenschappelijk staat dit bekend als zelfbesmetting en het slachtoffer kan terechtkomen in een eeuwige cirkel van constante besmetting door hem- of haarzelf.
Die dokters/verplegers krijgen na deze crisis ook nog een grote klap denk ik.quote:Op donderdag 2 april 2020 23:45 schreef RensAjacied het volgende:
Wel heftig die frontberichten op tv.
En wat is precies de waarde van het begrip 'kwetsbare groep' als je wel in de groep hoort die ziekenhuisopname danwel intensieve zorg nodig hebt, maar die niet krijgt?quote:Op donderdag 2 april 2020 23:41 schreef Grrrrrrrr het volgende:
[..]
je gaat het in een scenario in Nederland alleen al dan wel over honderduizenden tot misschien wel ver over een miljoen slachtoffers hebben. En de economische schade zal ook dan echt bizar groot zijn.
Grrrrrrrrriep in jouw geval.quote:
quote:
Why are you wearing the mask and gloves and goggles?quote:Op donderdag 2 april 2020 23:54 schreef Slayage het volgende:
Een interessant reportage over de Taiwanese aanpak van corona. Ik denk dat ze een format hebben tegen uitbraken waar de wereld wat van kan leren
https://www.pbs.org/newsh(...)ght-against-covid-19
Niet vergelijkbaar. Ze hebben daar een eiland met een producerende export economie.quote:Op donderdag 2 april 2020 23:54 schreef Slayage het volgende:
Een interessant reportage over de Taiwanese aanpak van corona. Ik denk dat ze een format hebben tegen uitbraken waar de wereld wat van kan leren
Net als Singapore en Hongkong totaal niet vergelijkbaarquote:Op donderdag 2 april 2020 23:54 schreef Slayage het volgende:
Wat deed Brazilië dan niet? Ik werk dagelijks met lui uit São Paulo en iedereen zit al 2 weken in quarantaine.quote:Op donderdag 2 april 2020 23:40 schreef heywoodu het volgende:
De Braziliaanse regering gaat mogelijk iedereen die een opleiding gevolgd heeft in 'physical education' (lichamelijke opvoeding? In elk geval ook op het gebied van sport) oproepen om mee te helpen in de bestrijden. Nu doen ze ineens wél iets, wat een mongolenland is het toch ook.
RIP vriendin
Have fun!quote:Op vrijdag 3 april 2020 00:22 schreef Stefanovich het volgende:
De werkweken gaan echt belachelijk snel voorbij zo met dat thuiswerken. Bevalt me wel. Weekenden zijn dodelijk saai. Daarom a.s. zaterdag maar eens een huisfeesje houden (met hooguit 2 vrienden) en wat snoepjes gebruiken
Ja, "Ride-The-Hill" geeft serieus de minste kosten. Dat het compleet asociaal is, staat buiten kijf.quote:Op donderdag 2 april 2020 22:57 schreef Tijn het volgende:
[..]
Je hebt het in dat scenario over hele, hele grote aantallen slachtoffers. Dat blijft niet bij een paar duizend. De ziekenhuizen sluiten dan simpelweg omdat ze de toestroom niet aankunnen. Niemand krijgt welke medische hulp dan ook. Iedereen kent dan in zijn of haar directe omgeving mensen die door deze situatie zullen overlijden.
Denk je nou serieus dat zo'n scenario "minimale economische gevolgen" zou hebben?
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |