Heb geen mental breakdown en ik ging toch al niet naar de kroeg, coronavirus of nietquote:Op donderdag 2 april 2020 23:32 schreef Tijn het volgende:
[..]
Is het echt een eeuwigheid? Of werd er pas op 12 maart opgeroepen om thuis te werken wanneer het kan en zijn sinds 15 maart de scholen & horeca dicht?
Je kunt nog geen 3 weken niet meer naar de kroeg en sommige mensen krijgen gelijk een mental breakdown
De Franse 'dagscore' komt altijd laat op de dag. Bij de VS zie je die gedurende de dag oplopen. Elk land heeft zo zijn eigen methode kennelijk om de overledenen te presenteren, of aan corona toe te schrijven.quote:Op donderdag 2 april 2020 23:29 schreef Confetti het volgende:
[..]
Technisch dingetje. Alledoden vanaf het begin in de verpleeghuizen zijn opgeteld.
Jaquote:Op donderdag 2 april 2020 23:34 schreef FoolWithMokey het volgende:
Jongens kan je jezelf herbesmetten door te hoesten en in je eigen hoestlucht te lopen?
Jaquote:Op donderdag 2 april 2020 23:34 schreef FoolWithMokey het volgende:
Jongens kan je jezelf herbesmetten door te hoesten en in je eigen hoestlucht te lopen?
Zeker. Wetenschappelijk staat dit bekend als zelfbesmetting en het slachtoffer kan terechtkomen in een eeuwige cirkel van constante besmetting door hem- of haarzelf.quote:Op donderdag 2 april 2020 23:34 schreef FoolWithMokey het volgende:
quote:Op donderdag 2 april 2020 23:33 schreef mosrednA het volgende:
[..]
Zolang jij niet weet wat exponentiële groei is, ga ik sowieso niet met jou in discussie.
Het verschil tussen 13 cycli en 15 cycli is goddomme ruim 12,5 miljoen man![]()
“15%”
Dat is geen kommaneuken meer, dat is een verschil groter dan het bevolkingsaantal van heel België en Luxemburg gecombineerd.
je gaat het in een scenario in Nederland alleen al dan wel over honderduizenden tot misschien wel ver over een miljoen slachtoffers hebben. En de economische schade zal ook dan echt bizar groot zijn.quote:Op donderdag 2 april 2020 22:57 schreef Tijn het volgende:
[..]
Je hebt het in dat scenario over hele, hele grote aantallen slachtoffers. Dat blijft niet bij een paar duizend. De ziekenhuizen sluiten dan simpelweg omdat ze de toestroom niet aankunnen. Niemand krijgt welke medische hulp dan ook. Iedereen kent dan in zijn of haar directe omgeving mensen die door deze situatie zullen overlijden.
Denk je nou serieus dat zo'n scenario "minimale economische gevolgen" zou hebben?
betreft de groei krijg ik dat wel heel vaak binnen mijn opleiding marketing. Jij zou wel voor mij mijn tentamens makkelijk kunnen maken.quote:Op donderdag 2 april 2020 23:40 schreef Kyran het volgende:
[..]Dit dus...
Daarnaast hebben wij geen flauw idee over wat een realistische CFR is, zijn er nog steeds volop discussies bezig over hoe het verspreid wordt een heeft bijna geen enkel land een goed beeld over hoeveel besmettingen er zijn.
Aannames doen waarvan je weet dat ze niet kloppen, exponentiële groei niet snappen en dan wel roepen dat je niet over de cijfers moet vallen.
Ik vind het mooi.
Feiten die geroepen worden ook gewoon negeren. Om zijn idee waar te maken moeten wij nu in Nederland al ruim 2 miljoen besmettingen hebben, maar dat blijft hij negeren.
Ik heb al 35 jaar dezelfde griepquote:Op donderdag 2 april 2020 23:38 schreef MissionPhailed het volgende:
[..]
Zeker. Wetenschappelijk staat dit bekend als zelfbesmetting en het slachtoffer kan terechtkomen in een eeuwige cirkel van constante besmetting door hem- of haarzelf.
Die dokters/verplegers krijgen na deze crisis ook nog een grote klap denk ik.quote:Op donderdag 2 april 2020 23:45 schreef RensAjacied het volgende:
Wel heftig die frontberichten op tv.
En wat is precies de waarde van het begrip 'kwetsbare groep' als je wel in de groep hoort die ziekenhuisopname danwel intensieve zorg nodig hebt, maar die niet krijgt?quote:Op donderdag 2 april 2020 23:41 schreef Grrrrrrrr het volgende:
[..]
je gaat het in een scenario in Nederland alleen al dan wel over honderduizenden tot misschien wel ver over een miljoen slachtoffers hebben. En de economische schade zal ook dan echt bizar groot zijn.
Grrrrrrrrriep in jouw geval.quote:
quote:
Why are you wearing the mask and gloves and goggles?quote:Op donderdag 2 april 2020 23:54 schreef Slayage het volgende:
Een interessant reportage over de Taiwanese aanpak van corona. Ik denk dat ze een format hebben tegen uitbraken waar de wereld wat van kan leren
https://www.pbs.org/newsh(...)ght-against-covid-19
Niet vergelijkbaar. Ze hebben daar een eiland met een producerende export economie.quote:Op donderdag 2 april 2020 23:54 schreef Slayage het volgende:
Een interessant reportage over de Taiwanese aanpak van corona. Ik denk dat ze een format hebben tegen uitbraken waar de wereld wat van kan leren
Net als Singapore en Hongkong totaal niet vergelijkbaarquote:Op donderdag 2 april 2020 23:54 schreef Slayage het volgende:
Wat deed Brazilië dan niet? Ik werk dagelijks met lui uit São Paulo en iedereen zit al 2 weken in quarantaine.quote:Op donderdag 2 april 2020 23:40 schreef heywoodu het volgende:
De Braziliaanse regering gaat mogelijk iedereen die een opleiding gevolgd heeft in 'physical education' (lichamelijke opvoeding? In elk geval ook op het gebied van sport) oproepen om mee te helpen in de bestrijden. Nu doen ze ineens wél iets, wat een mongolenland is het toch ook.
RIP vriendin
Have fun!quote:Op vrijdag 3 april 2020 00:22 schreef Stefanovich het volgende:
De werkweken gaan echt belachelijk snel voorbij zo met dat thuiswerken. Bevalt me wel. Weekenden zijn dodelijk saai. Daarom a.s. zaterdag maar eens een huisfeesje houden (met hooguit 2 vrienden) en wat snoepjes gebruiken
Ja, "Ride-The-Hill" geeft serieus de minste kosten. Dat het compleet asociaal is, staat buiten kijf.quote:Op donderdag 2 april 2020 22:57 schreef Tijn het volgende:
[..]
Je hebt het in dat scenario over hele, hele grote aantallen slachtoffers. Dat blijft niet bij een paar duizend. De ziekenhuizen sluiten dan simpelweg omdat ze de toestroom niet aankunnen. Niemand krijgt welke medische hulp dan ook. Iedereen kent dan in zijn of haar directe omgeving mensen die door deze situatie zullen overlijden.
Denk je nou serieus dat zo'n scenario "minimale economische gevolgen" zou hebben?
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |