Dat is ook de balans waar elk land heel erg mee worstelt.quote:Op donderdag 2 april 2020 22:29 schreef LXIV het volgende:
[..]
Bij 36 maanden zal dusdanige economische schade ontstaan dat de sterftecijfers ook zullen toenemen, maar dan aan andere oorzaken. Werkeloosheid, alcoholisme, drugsgebruik, onvoldoende geld voor gezondheidszorg.
Daarom vind ik de huidige maatregelen te ver gaan. Er moet tempo gemaakt worden en dat virus moet zich verspreiden.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt."On bended knee is no way to be free" Peter R 1954-2021 (©Zapata)
Hegel: "De waarheid is subjectief"
Covid19: "Doctors can’t cure stupid, but at least they can sedate it."
Ik hoor mensen dit al scanderen in rellende groeperingenquote:Op donderdag 2 april 2020 22:51 schreef LXIV het volgende:
[..]
Juist wanneer mensen zich aan de maatregelen houden duurt het steeds langer!
Hier laat men het de mensen dus onderling uitvechten. Of we daar nu zo blij om moeten zijn weet ik niet. Dat kan escaleren in vervelende situaties en dat allemaal omdat de overheid niet krachtig op wil tredenquote:Op donderdag 2 april 2020 22:41 schreef SnertMetChoco het volgende:
[..]
Het laat je ook echt daadwerkelijk meer vrijheid. Je MAG het doen, maar maatschappelijk verwachten we wel verantwoordelijkheid. Je verdwijnt hier niet in de bak en krijgt geen boete in die situatie.
Je hebt het in dat scenario over hele, hele grote aantallen slachtoffers. Dat blijft niet bij een paar duizend. De ziekenhuizen sluiten dan simpelweg omdat ze de toestroom niet aankunnen. Niemand krijgt welke medische hulp dan ook. Iedereen kent dan in zijn of haar directe omgeving mensen die door deze situatie zullen overlijden.quote:Op donderdag 2 april 2020 22:54 schreef Vallon het volgende:
[..]
• Ride-The-Hill je bent er snel vanaf met veel doden en minimal economische gevolgen
Heel benieuwd naar het antwoord op deze vraag.quote:Op donderdag 2 april 2020 22:57 schreef Tijn het volgende:
[..]
Je hebt het in dat scenario over hele, hele grote aantallen slachtoffers. Dat blijft niet bij een paar duizend. De ziekenhuizen sluiten dan simpelweg omdat ze de toestroom niet aankunnen. Niemand krijgt welke medische hulp dan ook. Iedereen kent dan in zijn of haar directe omgeving mensen die door deze situatie zullen overlijden.
Denk je nou serieus dat zo'n scenario "minimale economische gevolgen" zou hebben?
quote:Op donderdag 2 april 2020 22:54 schreef Vallon het volgende:
[..]
Dat is ook de balans waar elk land heel erg mee worstelt.
• Ride-The-Hill je bent er snel vanaf met veel doden en minimal economische gevolgen
• Flatten-The-Curve minderdoden en weergaloze kosten maar je kunt verder
• Shitting-Duck-Isolation weinig doden en economie die min of meer vernietigd is
Waarbij alle voor alle drie: testen & vaccin natuurlijk welkom is.
Nb: voor tere hartjes: economie is ook onderwijs, energie, werk en ene vreugevolle toekomst.
Zelf zou ik ook "liever" hebben gezien dat we de kwetsbaren "totaal" isoleren, zodat de rest door kan gaan om de wereld te redden en dan idd... de golf van "doden" asap inslikken.Er is zit daar eigenlijk geen echt te prefereren keuze tussen. Er is een keuze gemaakt en dan moeten we ons daar nou eenmaal allemaal achter scharen.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Dankquote:Op donderdag 2 april 2020 22:52 schreef ppi het volgende:
[..]
Ik bewonder je geduld.
Maar een flink aantal users hier is eeuh ja hoe zal ik het zeggen, een reactie niet waard.
En dank voor alle staatjes en cijfers vanaf het begin
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Ik lees schattingen van 12 tot 18 maanden. Dat is echt enorm. De economische schade alleen al.quote:Op donderdag 2 april 2020 22:53 schreef Tijn het volgende:
[..]
Het duurt niet eeuwig, het duurt een paar maanden. Je bent redelijk dramatisch voor iemand die roept dat we niet irrationeel moeten zijn.
Daar had Trump het gisteren over.quote:Op donderdag 2 april 2020 22:57 schreef Tijn het volgende:
[..]
Je hebt het in dat scenario over hele, hele grote aantallen slachtoffers. Dat blijft niet bij een paar duizend. De ziekenhuizen sluiten dan simpelweg omdat ze de toestroom niet aankunnen. Niemand krijgt welke medische hulp dan ook. Iedereen kent dan in zijn of haar directe omgeving mensen die door deze situatie zullen overlijden.
Denk je nou serieus dat zo'n scenario "minimale economische gevolgen" zou hebben?
Maar trekken we de economie uit het slob als wij weer aan de slag gaan maar de rest van de wereld nog in lockdown blijft?quote:Op donderdag 2 april 2020 23:01 schreef LXIV het volgende:
[..]
Ik lees schattingen van 12 tot 18 maanden. Dat is echt enorm. De economische schade alleen al.
Maar dit is een feit. Want óf we bouwen groepsimmuniteit op, óf we wachten tot er een vaccin is. En dat opbouwen van groepsimmuniteit gaat het snelste wanneer de R hoger is.quote:Op donderdag 2 april 2020 22:55 schreef mosrednA het volgende:
[..]
Ik hoor mensen dit al scanderen in rellende groeperingen
Man man man
Godsechristusquote:Op donderdag 2 april 2020 23:02 schreef the-eye het volgende:
Ondertussen gaan in 'Vegas daklozen in lockdown op een vierkante meter buiten op de parkeerplaats
quote:Op donderdag 2 april 2020 22:54 schreef Vallon het volgende:
[..]
Dat is ook de balans waar elk land heel erg mee worstelt.
• Flatten-The-Curve minderdoden en weergaloze kosten maar je kunt verder
• Shitting-Duck-Isolation weinig doden en economie die min of meer vernietigd is
Waarbij alle voor alle drie: testen & vaccin natuurlijk welkom is.
Nb: voor tere hartjes: economie is ook onderwijs, energie, werk en ene vreugevolle toekomst.
Zelf zou ik ook "liever" hebben gezien dat we de kwetsbaren "totaal" isoleren, zodat de rest door kan gaan om de wereld te redden en dan idd... de golf van "doden" asap inslikken.Tja, ik zag bij Nieuwsuur ook een Amerikaanse econoom voorbij komen die stelde dat er juist op allerlei ander gebied veel minder doden vallen; minder door luchtverontreiniging (in China vallen daar jaarlijks 150000 doden door bv), minder auto-ongelukken en werk gerelateerde doden.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Dus om met Cruijff te spreken; elk nadeel heb zijn voordeel![]()
En kartels in Brazilie die je overhoop knallen als je niet in lockdown gaatquote:Op donderdag 2 april 2020 23:04 schreef mosrednA het volgende:
[..]
Godsechristus
Filipijnen die preventieve executies uitvoert
Amerika die daklozen in parkeervakken dumpt
Het einde is nabij hoor
Nou, een virus kan ook gewoon verplaatst worden door bijvoorbeeld de lucht.quote:Op donderdag 2 april 2020 22:49 schreef KingRadler het volgende:
Moeten we nog meer geld steken in het beschermen van bejaarde mensen.
Waar is het mis gegaan dat het Virus zo maar een verzorgingstehuis in kon gaan.
Ja. Ik wel. Misschien zelfs positieve economische gevolgen. Er overlijden veel bejaarden, pensieonfondsen zijn weer solvabel, huizenmarkt komt op gang, chronisch zieken overlijden, zorgnkosten nemen af.quote:Op donderdag 2 april 2020 22:57 schreef Tijn het volgende:
[..]
ja dan moet je alles lekker weer laten lopen. Dan zijn we er het snelst vanaf. Alleen wie komt dan op de IC?quote:Op donderdag 2 april 2020 23:04 schreef LXIV het volgende:
[..]
Maar dit is een feit. Want óf we bouwen groepsimmuniteit op, óf we wachten tot er een vaccin is. En dat opbouwen van groepsimmuniteit gaat het snelste wanneer de R hoger is.
De media gaan niet voor niks over weinig anders de laatste maanden. Niemand zegt dat dit geen grote ramp is.quote:Op donderdag 2 april 2020 23:01 schreef LXIV het volgende:
[..]
Ik lees schattingen van 12 tot 18 maanden. Dat is echt enorm. De economische schade alleen al.
Doe niet zo debiel man en ga eens slapen ofzo. Zo rationeel als je denkt te zijn ben je echt niet meer. Sterker nog, als je werkelijk geen ander antwoord hebt op @Tijn zijn post dan vraag ik me überhaupt een beetje af of je niet de grip op de realiteit aan het verliezen bent hoor.quote:Op donderdag 2 april 2020 23:04 schreef LXIV het volgende:
[..]
Maar dit is een feit. Want óf we bouwen groepsimmuniteit op, óf we wachten tot er een vaccin is. En dat opbouwen van groepsimmuniteit gaat het snelste wanneer de R hoger is.
Mijn optie is dus het isoleren van de kwetsbaren. Wereldwijd.quote:Op donderdag 2 april 2020 23:03 schreef the-eye het volgende:
[..]
Maar trekken we de economie uit het slob als wij weer aan de slag gaan maar de rest van de wereld nog in lockdown blijft?
Het is best aangenaam in Las Vegas buiten op dit momentquote:Op donderdag 2 april 2020 23:05 schreef the-eye het volgende:
[..]
Dan ook nog gewoon buiten hè. Niet eens in een parkeergarage
Ja precies. Echt bizar. Zoveel rijkdom, en toch zoveel armoe.quote:Op donderdag 2 april 2020 23:05 schreef the-eye het volgende:
[..]
En kartels in Brazilie die je overhoop knallen als je niet in lockdown gaat
Maar die daklozen ook nog gewoon buiten hè. Niet eens in een parkeergarage
Jij denkt serieus dat de horeca en andere getroffen sectoren lekker zouden draaien terwijl de medische zorg op z'n gat ligt en iedereen meerdere doden heeft te betreuren?quote:Op donderdag 2 april 2020 23:06 schreef LXIV het volgende:
[..]
Ja. Ik wel. Misschien zelfs positieve economische gevolgen. Er overlijden veel bejaarden, pensieonfondsen zijn weer solvabel, huizenmarkt komt op gang, chronisch zieken overlijden, zorgnkosten nemen af.
Na de vorige crisis (2008) alleen maar erger geworden doordat we die banken overeind hebben geholpen met onze belastingcentjes en ze er geen snars van geleerd hebben. We vervalen toch steeds weer in de dezelfde fouten. Nu ook weer, let maar op.quote:Ja precies. Echt bizar. Zoveel rijkdom, en toch zoveel armoe.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |