Plus zoals al eerder aangegeven, je hebt nog steeds zeer goed getraind personeel nodig, zal mij niet verbazen wanneer Amerika met greencards gaat wapperen.quote:Op vrijdag 3 april 2020 05:06 schreef crystal_meth het volgende:
[..]
Tja, lijkt vooral een PR operatie, tonen dat ze iets doen (omdat Trump erop aandringt). Hoe lang duurt het voor de eerste machines geleverd worden? IHME verwacht dat de nood aan beademingstoestellen in de VS zal pieken op 12 april: 32.518 nodig. 50 dagen na vandaag (23/5): nog 4225 nodig. Na honderd dagen (12 juli) nog 25 nodig. De meeste van die 80.000 toestellen zullen geleverd worden wanneer ze niet meer nodig zijn...
twitter:startupdaemon twitterde op donderdag 02-04-2020 om 23:34:27Epic chart: US weekly jobless claims data series since inception. https://t.co/G5k24nxJRS reageer retweet
Ik vind ook de tegengestelde claims:quote:Op vrijdag 3 april 2020 04:37 schreef MMunkun het volgende:
[..]
Ik had dezelfde ervaring, vond de terminologie niet altijd even duidelijk.... Ik vrees dat dit een van die wetenschappelijjke claims is die door iedereen gemakshalve wordt overgenomen ('omdat iedereen het zegt'), terwijl als je ECHT gaat kijken in de literatuur, de evidentie beperkt is.
Wat ik nu heb gevonden:
1) Nicotine verlaagt de expressie van ACE2 in vitro (in celcultuur, gebruikmakende van neuronen en gliacellen uit ratten). Dit zegt natuurlijk niet dat dat in de longen ook zo is.
2) Ratjes die zes maanden lang dagelijks 2x 30 min 'roken', ontwikkelen pulmonale hypertensie. Deze ratjes vertonen een gedaalde expressie van ACE2 in het longepitheel in vergelijking met ratjes die niet gerookt hebben (en dus ook geen pulmonale hypertensie hebben).
https://www.ersnet.org/co(...)stroy-entire-nationsquote:We found, as some others recently noted, that angiotensin-converting enzyme-2 (ACE2) receptor increases in the lungs of smokers and patients with COPD, a potential therapeutic target for COVID-19 and the importance of smoking cessation. We reported that ACE2 is upregulated in the lungs of smokers and patients with COPD (17).
https://www.ncbi.nlm.nih.gov/pubmed/30088946quote:The literature presented in this review strongly suggests that nicotine alters the homeostasis of the RAS by upregulating the detrimental angiotensin-converting enzyme (ACE)/angiotensin (ANG)-II/ANG II type 1 receptor axis and downregulating the compensatory ACE2/ANG-(1-7)/Mas receptor axis, contributing to the development of CVPD.
Die is er in Nederland ook. Alleen is die niet overleden.quote:Op vrijdag 3 april 2020 01:35 schreef Houtenbeen het volgende:
twitter:BNODesk twitterde op vrijdag 03-04-2020 om 01:32:23NEW: Brazil has determined that a woman who died on January 23 was infected with coronavirus, more than a month before South America's first confirmed case - G1 reageer retweet
Dat is niet zo vreemd, er zijn heel veel Chinezen gewoon teruggevlogen in januari, daar zullen er past een paar van besmet zijn geweest, en het blijkt nu wel dat je makkelijk een heel vliegtuig kunt besmetten.quote:
Inderdaad. Ik ben alleen heel benieuwd wanneer dit bekend wordt gemaakt.quote:Op vrijdag 3 april 2020 06:31 schreef raptorix het volgende:
[..]
Dat is niet zo vreemd, er zijn heel veel Chinezen gewoon teruggevlogen in januari, daar zullen er past een paar van besmet zijn geweest, en het blijkt nu wel dat je makkelijk een heel vliegtuig kunt besmetten.
Ik ben bang dat je dit nu niet meer kunt vaststellen.quote:Op vrijdag 3 april 2020 06:33 schreef mosrednA het volgende:
[..]
Inderdaad. Ik ben alleen heel benieuwd wanneer dit bekend wordt gemaakt.
Ben er ook bang voor.quote:Op vrijdag 3 april 2020 06:34 schreef raptorix het volgende:
[..]
Ik ben bang dat je dit nu niet meer kunt vaststellen.
Het zou mij niets verbazen, een hoog o shit, we kunnen het nu toch niet meer tegenhouden, in maart nog even voor de goede sier proberen een contact onderzoek te doen, volgens mij zijn ze daar al binnen een week mee opgehouden.quote:Op vrijdag 3 april 2020 06:36 schreef mosrednA het volgende:
[..]
Ben er ook bang voor.
Waar ik nog banger voor ben is dat ze het toen al vastgesteld hadden.
Great depression, the sequel?quote:Op vrijdag 3 april 2020 05:23 schreef raptorix het volgende:
Wow deze chart.......twitter:startupdaemon twitterde op donderdag 02-04-2020 om 23:34:27Epic chart: US weekly jobless claims data series since inception. https://t.co/G5k24nxJRS reageer retweet
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Activiteiten voor werklozen, zoals craft classes om boondoggles te makenSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Depression glass als extraatje bij dozen cornflakes, bioscooptickets etc..SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Krottenwijken, nu Trumpvilles (of Covidvilles?) genoemd..
Layaway ipv kopen op krediet: je krijgt het produkt wanneer het afbetaald is.
Screeno: screen bingo. Ga naar de biocoop, maak kans op een geldprijs.
[ Bericht 0% gewijzigd door crystal_meth op 03-04-2020 07:20:55 ]are we infinite or am I alone![]()
Dat gevoel bekruipt mij ook wel eens inderdaad.quote:Op vrijdag 3 april 2020 06:37 schreef raptorix het volgende:
[..]
Het zou mij niets verbazen, een hoog o shit, we kunnen het nu toch niet meer tegenhouden, in maart nog even voor de goede sier proberen een contact onderzoek te doen, volgens mij zijn ze daar al binnen een week mee opgehouden.![]()
Die liegen alles aan elkaar .. de echte cijfers komen niet meer boven water.quote:Op vrijdag 3 april 2020 06:37 schreef raptorix het volgende:
[..]
Het zou mij niets verbazen, een hoog o shit, we kunnen het nu toch niet meer tegenhouden, in maart nog even voor de goede sier proberen een contact onderzoek te doen, volgens mij zijn ze daar al binnen een week mee opgehouden.my ambition is handicapped by my laziness![]()
Waar gaat dit over?quote:Op vrijdag 3 april 2020 06:37 schreef raptorix het volgende:
[..]
Het zou mij niets verbazen, een hoog o shit, we kunnen het nu toch niet meer tegenhouden, in maart nog even voor de goede sier proberen een contact onderzoek te doen, volgens mij zijn ze daar al binnen een week mee opgehouden.Perhaps you've seen it, maybe in a dream.
A murky, forgotten land.![]()
Ik geloof dat ze bij circa 20 (!) vastgestelde besmettingen met het bericht kwamen dat het "te veel werk" was. En dan ook echt in die bewoording.quote:Op vrijdag 3 april 2020 06:37 schreef raptorix het volgende:
[..]
Het zou mij niets verbazen, een hoog o shit, we kunnen het nu toch niet meer tegenhouden, in maart nog even voor de goede sier proberen een contact onderzoek te doen, volgens mij zijn ze daar al binnen een week mee opgehouden.![]()
![]()
Als dat zo is het extreme gebrek aan visie en daadkracht nog schandaliger dan het al is.quote:Op vrijdag 3 april 2020 07:01 schreef mosrednA het volgende:
[..]
Over besmettingsgevallen in Nederland eind vorig jaar al.
Ik kan er echt kwaad om worden. Ik zie het al sinds januari mis gaan. Hoe anderen hier het ook noemen, alsof je een erg ongeluk in slow motion ziet gebeuren terwijl iedereen vrolijk door gaat.
Als blijkt dat de regering en het rivm er al veel eerder weet van hebben en al die tijd hebben zitten navelstaren is het misdadig.
Dat is het nu al met carnaval, ski trips, geen directe vluchten uit Wuhan, gebrek aan mondkapjes, ic plekken, zorgpersoneel en bameademingsapparatuur.
Het heeft tot 2 weken terug gezorgd voor de het is maar een griepje houding van 95% van Nederland.
Laat staan als je het al 2 maanden ervoor weet en niks doet. Dat is het verschil tussen Zuid Korea scenario of Italië en scheelt duizenden doden.![]()
Ik zei gelijk al dat het zinloos was, zoiets heeft zin als je een land bent waar je iedereen per direct binnen kan houden, niemand erin, en over voldoende test capaciteit beschikt.quote:Op vrijdag 3 april 2020 07:04 schreef asco het volgende:
[..]
Ik geloof dat ze bij circa 20 (!) vastgestelde besmettingen met het bericht kwamen dat het "te veel werk" was. En dan ook echt in die bewoording.🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️ TikTok next Block![]()
Het werd destijds op het journaal 1.5 dag voordat het "te veel werk" was wel als een grootse operatie aangekondigd.quote:Op vrijdag 3 april 2020 07:15 schreef raptorix het volgende:
[..]
Ik zei gelijk al dat het zinloos was, zoiets heeft zin als je een land bent waar je iedereen per direct binnen kan houden, niemand erin, en over voldoende test capaciteit beschikt.
Maar ach, ik moet ook niet terugkijken in dit hele verhaal. Dan word je pas echt mismoedig.![]()
Hoger BMI betwijfel ik, rokers wegen gemiddeld zo'n 2 a 3 kg minder (dan niet-rokers van dezelfde lengte en leeftijd) (ooit opgezocht, naar aanleiding van het argument dat de tabakskweek mede verantwoordelijk is voor honger in de wereld omdat het veel landbouwgrond, water en meststoffen kost. Maar een gestopte roker eet meer, per m² tabakskweek minder zou 180 m² extra landbouwgrond nodig zijn)quote:Op vrijdag 3 april 2020 06:26 schreef raptorix het volgende:
Het punt met roken is natuurlijk dat er ook een kruisverband kan zijn met een slechtere conditie en daarmee ook weer een hoger BMI.are we infinite or am I alone![]()
Heeft er iemand een abo van de Telegraaf.
Staat nu een artikel bovenaan over 84 spoedeisende wetten die doorgedrukt zouden worden.
Sensatie, of maakt de overheid echt gebruik van de crisis? Het staat er zohysterisch, maar dit is wel wat ik vreesde.![]()
Ik vermoed vooral nieuwe wetten voor noodkredieten etc.quote:Op vrijdag 3 april 2020 07:20 schreef _I het volgende:
Staat nu een artikel bovenaan over 84 spoedeisende wetten die doorgedrukt zouden worden.
Sensatie, of maakt de overheid echt gebruik van de crisis? Het staat er zohysterisch, maar dit is wel wat ik vreesde.🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️ TikTok next Block![]()
Ben ik ook wel benieuwd naarquote:Op vrijdag 3 april 2020 07:20 schreef _I het volgende:
Sensatie, of maakt de overheid echt gebruik van de crisis? Het staat er zohysterisch, maar dit is wel wat ik vreesde.![]()
Rutte gaat een Orbannetje doen?Perhaps you've seen it, maybe in a dream.
Dit heb ik gemist eerlijk gezegd. Er was al een patiënt met het virus in Nederland oudjaarsdag?quote:Op vrijdag 3 april 2020 06:28 schreef mosrednA het volgende:
Nog een keer dan.
[..]
Die is er in Nederland ook. Alleen is die niet overleden.
Begin vorig jaar symptomen, oudjaarsdag opgenomen in het ziekenhuis."The greatest distance in the universe is that between two minds"![]()
Ja, dat zou mooi zijn. Maar kon alleen lezen "84 wetten". Vroeg me af of er ook andere zaken tussendoor gemoffeld zouden zijn.quote:Op vrijdag 3 april 2020 07:22 schreef raptorix het volgende:
[..]
Ik vermoed vooral nieuwe wetten voor noodkredieten etc.![]()
Maar het kan best dat hij eerst longontsteking had, en later Corona heeft opgenomen, of hebben ze nog samples van de periode in het ziekenhuis?quote:Op vrijdag 3 april 2020 06:28 schreef mosrednA het volgende:
Nog een keer dan.
[..]
Die is er in Nederland ook. Alleen is die niet overleden.
Begin vorig jaar symptomen, oudjaarsdag opgenomen in het ziekenhuis.🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️ TikTok next Block![]()
Zou wat zijn.quote:Op vrijdag 3 april 2020 07:22 schreef StateOfMind het volgende:
[..]
Ben ik ook wel benieuwd naar![]()
Rutte gaat een Orbannetje doen?![]()
![]()
Ik ben bang voor het patienten dossier, mocht dat doorgaan dan haal ik dat vandaag nog weg bij mijn huisarts.quote:Op vrijdag 3 april 2020 07:28 schreef _I het volgende:
[..]
Ja, dat zou mooi zijn. Maar kon alleen lezen "84 wetten". Vroeg me af of er ook andere zaken tussendoor gemoffeld zouden zijn.🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️ TikTok next Block![]()
Hmmm. Ik heb sinds gister opeens een soort van zeurderig gevoel in mijn onderrug en een soort van lichte spierpijn in mijn benen terwijl ik niet iets fysieks heb gedaan. Daarnaast lijk ik matig verkouden te zijn. Na een goede nachtrust gehad te hebben is de spierpijn in mijn benen wel weg. Het zeurderige gevoel in mijn onderrug is nog steeds aanwezig. Ik heb niet het idee dat ik koorts heb maar ik moet eerlijk zeggen dat ik dit niet gemeten heb. Ik moet eerlijk zeggen dat ik eigenlijk zelden ziek ben dus ik kan het ook niet zo goed thuisbrengen wat het is.![]()
Ze hebben nu toch al een gedeeld systeem gekregen? Zou dat inzicht niet gelijk meegeleverd zijn?quote:Op vrijdag 3 april 2020 07:29 schreef raptorix het volgende:
[..]
Ik ben bang voor het patienten dossier, mocht dat doorgaan dan haal ik dat vandaag nog weg bij mijn huisarts.
Heb er nog niets over gelezen.![]()
Zou dat niet ergens op een website van de overheid te vinden zijn? En ik lees "de kamer trapt op de rem", als het echt belangrijk is zal je er waarschijnlijk tweets van kamerleden over vinden...quote:Op vrijdag 3 april 2020 07:20 schreef _I het volgende:
Sensatie, of maakt de overheid echt gebruik van de crisis? Het staat er zohysterisch, maar dit is wel wat ik vreesde.are we infinite or am I alone![]()
Nee en neequote:Op vrijdag 3 april 2020 07:33 schreef _I het volgende:
[..]
Ze hebben nu toch al een gedeeld systeem gekregen? Zou dat inzicht niet gelijk meegeleverd zijn?
Heb er nog niets over gelezen.Oh how you'd have a happy life, if you did the things you like![]()
Kan je dat weghalen? Hier in België kan je niet eens je eigen dossier inzien, mag enkel gelezen worden door iemand met medisch diploma (tenzij dat inmmiddels veranderd is)quote:Op vrijdag 3 april 2020 07:29 schreef raptorix het volgende:
[..]
Ik ben bang voor het patienten dossier, mocht dat doorgaan dan haal ik dat vandaag nog weg bij mijn huisarts.are we infinite or am I alone![]()
Geen idee, maar mijn huisarts zal mijn reden heel goed begrijpen en dan ook zeker meewerken.quote:Op vrijdag 3 april 2020 07:38 schreef crystal_meth het volgende:
[..]
Kan je dat weghalen? Hier in België kan je niet eens je eigen dossier inzien, mag enkel gelezen worden door iemand met medisch diploma (tenzij dat inmmiddels veranderd is)🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️ TikTok next Block![]()
Op zeg maar het administratieve stuk van je dossier na en onder wat voorwaarden (bijvoorbeeld bij strafzaak of wanneer je jezelf of anderen er kwaad mee zou kunnen doen, denk aan vermoedens van kindermishandeling) mag je de inhoud van je dossier laten vernietigen jaquote:Op vrijdag 3 april 2020 07:38 schreef crystal_meth het volgende:
[..]
Kan je dat weghalen? Hier in België kan je niet eens je eigen dossier inzien, mag enkel gelezen worden door iemand met medisch diploma (tenzij dat inmmiddels veranderd is)
Lijkt me dat de GDPR (en een addendum?) in België ook zoiets mogelijk maaktOh how you'd have a happy life, if you did the things you like![]()
En wat is je reden dan?quote:Op vrijdag 3 april 2020 07:44 schreef raptorix het volgende:
[..]
Geen idee, maar mijn huisarts zal mijn reden heel goed begrijpen en dan ook zeker meewerken.![]()
Er zitten behoorlijke nadelen voor jezelf aan het wegnemen van je medisch dossier trouwens.quote:Op vrijdag 3 april 2020 07:44 schreef raptorix het volgende:
[..]
Geen idee, maar mijn huisarts zal mijn reden heel goed begrijpen en dan ook zeker meewerken.
Mocht je denken dat dit alleen maar handig voor jezelf isOh how you'd have a happy life, if you did the things you like![]()
wetten die grote organisatorische of financiële gevolgen hebben als ze niet binnen twee maanden goedkeuring van de Kamer krijgen.quote:Op vrijdag 3 april 2020 07:20 schreef _I het volgende:
Sensatie, of maakt de overheid echt gebruik van de crisis? Het staat er zohysterisch, maar dit is wel wat ik vreesde.
Staan geen specifieke wetsvoorstellen in.Je raekt an de dinge geweun.![]()
John Hopkins heeft een pandemie scenario geschreven. Best interessant om de verschillende scenario's door te nemen. Geen toekomstvoorspelling, meer een blik op eventuele uitdagingen die we in zo'n situatie zouden tegenkomen.quote:Scenario Organization & Use
This scenario was designed to illustrate the public health risk communication challenges associated with distribution of emergency medical countermeasures during an infectious disease pandemic. The story is organized chronologically, and each chapter concludes with a treatment of key communication dilemmas and corresponding discussion questions. Some questions are targeted towards challenges faced by risk communicators representing federal agencies, while others address issues more relevant to state and local risk communicators.
As such, users may find it most helpful to run the scenario as a tabletop exercise. Alternatively, if users prefer to examine select communication dilemmas rather than proceed chronologically through the entire scenario, they may refer to Appendices A-D, which contain the timelines for the response and recovery phases of the story, as well as indices of the communication dilemmas and their corresponding page numbers.
Link
Edit: Spooky hoe alles volgens dezelfde stappen lijkt te verlopen
Early in the SPARS pandemic, public health and medical professionals were hopeful that the outbreak could be contained through case identification and isolation. It quickly became clear, however, that this strategy was not as effective as initially hoped. First, challenges in identifying mild cases limited the impact of isolation programs. Because the initial symptoms of SPARS closely resembled influenza, many who contracted SPARS did not immediately seek care, assuming they merely had the flu.
[ Bericht 8% gewijzigd door _I op 03-04-2020 08:03:24 ]![]()
Dankjewel.quote:Op vrijdag 3 april 2020 07:52 schreef Messina het volgende:
[..]
wetten die grote organisatorische of financiële gevolgen hebben als ze niet binnen twee maanden goedkeuring van de Kamer krijgen.
Staan geen specifieke wetsvoorstellen in.![]()
![]()
filmpje, in een Aziatisch land temperatuurt men door een hand op het voorhoofd te houden.quote:Op vrijdag 3 april 2020 07:52 schreef JochemSjakie het volgende:
[..]
Leuk. Een linkje zonder uitleg waarom we erop zouden moeten klikken.![]()
Ik heb een Chronische ziekte met normaal gesproken een lage levensduur, echter bij ons in de familie worden we er allemaal relatief oud mee (30/40 jaar langer dan normaal), ik zelf ook, zit al 10 jaar voorbij de leeftijd waarbij de meeste mensen niet eens meer kunnen werken.quote:🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️ TikTok next Block![]()
In mijn geval niet, ik heb geen enkele informatie in mijn dossier staan die ook maar relevant is of wat niet direct meetbaar zou zijn.quote:Op vrijdag 3 april 2020 07:49 schreef Molo het volgende:
[..]
Er zitten behoorlijke nadelen voor jezelf aan het wegnemen van je medisch dossier trouwens.
Mocht je denken dat dit alleen maar handig voor jezelf is🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️ TikTok next Block![]()
Ik denk dat rokers gemiddeld jonger zijn dan niet-rokers. Aangezien vooral bejaarden de kwetsbare groep zijn is er daardoor een bias in de data (gok ik).![]()
Omdat het zo lastig is een post terug te vinden in deze reeks heb ik alle delen gedownload.. Maar nu kan ik weinig nuttige toepassingen bedenken...
Kan wel filteren op de posts van één user (of de replies erop), bvb:SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.are we infinite or am I alone![]()
quote:Op vrijdag 3 april 2020 08:11 schreef crystal_meth het volgende:
Omdat het zo lastig is een post terug te vinden in deze reeks heb ik alle delen gedownload.. Maar nu kan ik weinig nuttige toepassingen bedenken...
Kan wel filteren op de posts van één user (of de replies erop), bvb:Kunt het misschien uitgeven in boekvorm als dit achter de rug is.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Op zaterdag 28 april 2012 00:09 schreef Klinkerbotsing het volgende:
Lieve jongeman ben jij. :@
Op woensdag 8 juli 2020 18:58 schreef PoezeligDing het volgende:
:* My one and only, master, king , whatever. THE ZER! O+![]()
Dat zou kunnen, of veel COPDers bij de ex rokersquote:Op vrijdag 3 april 2020 08:01 schreef Immerdebestebob het volgende:
Ik denk dat rokers gemiddeld jonger zijn dan niet-rokers. Aangezien vooral bejaarden de kwetsbare groep zijn is er daardoor een bias in de data (gok ik).The world outside is burning with a brand new light but it isn't one that makes me feel warm. Don't go mistaking your house burning down for the dawn - Frank Turner
Stilaan weer op topniveau na jaren als fietsende hamburger![]()
Als je het een beetje opschoont, structureert, dramatiseert en de namen verandert, is er vast een markt voor.quote:Op vrijdag 3 april 2020 08:16 schreef Zeroku het volgende:
[..]
Kunt het misschien uitgeven in boekvorm als dit achter de rug is.
* _I bestelt er alvast een paar.![]()
Toch even meten? Meten is weten of er meer aan de hand is.quote:Op vrijdag 3 april 2020 07:32 schreef Sunri5e het volgende:
Hmmm. Ik heb sinds gister opeens een soort van zeurderig gevoel in mijn onderrug en een soort van lichte spierpijn in mijn benen terwijl ik niet iets fysieks heb gedaan. Daarnaast lijk ik matig verkouden te zijn. Na een goede nachtrust gehad te hebben is de spierpijn in mijn benen wel weg. Het zeurderige gevoel in mijn onderrug is nog steeds aanwezig. Ik heb niet het idee dat ik koorts heb maar ik moet eerlijk zeggen dat ik dit niet gemeten heb. Ik moet eerlijk zeggen dat ik eigenlijk zelden ziek ben dus ik kan het ook niet zo goed thuisbrengen wat het is.Wie dit leest is een lezer van dit![]()
https://www.lc.nl/buitenl(...)l-leeg-25527911.htmlquote:Een militair hospitaalschip dat de ziekenhuizen in New York moet ontlasten, neemt nauwelijks patiënten aan boord. De autoriteiten zeggen volgens The New York Times dat 20 mensen worden behandeld op het schip U.S.N.S. Comfort, dat beschikt over duizend bedden.
De komst van het schip leidde eerder deze week tot euforische reacties onder inwoners van de zwaar getroffen metropool. Mensen snelden naar de haven om de Comfort te zien. Bij ziekenhuizen overheerst inmiddels de frustratie.
"Als ik eerlijk mag zijn: het is een farce", klaagt topman Michael Dowling van ziekenhuisorganisatie Northwell Health. Terwijl ziekenhuizen in de miljoenenstad worstelen met de toestroom van duizenden patiënten, kan het hospitaalschip door strenge richtlijnen maar beperkt zieke mensen overnemen.
Geen coronapatiënten
Ziekenhuizen kregen een lijst met 49 aandoeningen die niet worden behandeld door de legerartsen. Ook mogen aan boord van de Comfort geen patiënten worden opgenomen met het nieuwe coronavirus.
Dat betekent dat ambulances met nieuwe patiënten niet rechtstreeks naar het marineschip mogen rijden. De gezondheidstoestand van patiënten moet eerst uitgebreid worden beoordeeld in een lokaal ziekenhuis en ze moeten een coronatest ondergaan. Pas daarna behoort opname op de Comfort tot de mogelijkheden.
De marine stuurde niet alleen een militair hospitaalschip naar New York, maar ook naar Los Angeles. Aan boord van de U.S.N.S. Mercy worden inmiddels 15 patiënten behandeld.![]()
quote:Op donderdag 2 april 2020 22:59 schreef Kyran het volgende:
[..]
Dank
Hier de laatste update voor vandaag(tabel + grafieken)
Edit: Zal morgen ook overleden + hersteld op IC grafieken maken en als ik alle data kan achterhalen ook overleden totaal (dus cijfers van RIVM).Wat is het verschil tussen opgenomen op ic en aanwezig op ic?SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.VIESDIK in beeld gebracht tijdens WK Darts 2015 & 2016 en Premier League Ahoy 2016![]()
Werk je thuis? Ik hoor namelijk best veel mensen die om die reden nek en rugklachten hebben, ook te weinig beweging kan een oorzaak zijn.quote:Op vrijdag 3 april 2020 07:32 schreef Sunri5e het volgende:
Hmmm. Ik heb sinds gister opeens een soort van zeurderig gevoel in mijn onderrug en een soort van lichte spierpijn in mijn benen terwijl ik niet iets fysieks heb gedaan. Daarnaast lijk ik matig verkouden te zijn. Na een goede nachtrust gehad te hebben is de spierpijn in mijn benen wel weg. Het zeurderige gevoel in mijn onderrug is nog steeds aanwezig. Ik heb niet het idee dat ik koorts heb maar ik moet eerlijk zeggen dat ik dit niet gemeten heb. Ik moet eerlijk zeggen dat ik eigenlijk zelden ziek ben dus ik kan het ook niet zo goed thuisbrengen wat het is.🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️ TikTok next Block![]()
Beter laten we die Chinezen ook opdraaien voor alle economische schade ten gevolg van dit virus. Zij zijn degenen die dit de wereld in hebben gebracht en profiteren er nu/straks immers ook nog eens van.Als iedereen aan zichzelf denkt wordt er aan iedereen gedacht.
Op fietsen zonder bende kwam'm zie schooieren um spek![]()
Mensen die er werken zijn aanwezig op de IC.quote:Op vrijdag 3 april 2020 08:30 schreef mabo11 het volgende:
[..]
Wat is het verschil tussen opgenomen op ic en aanwezig op ic?
Mensen die er liggen zijn opgenomen op de IC.
Perhaps you've seen it, maybe in a dream.
Meerderequote:Op vrijdag 3 april 2020 07:25 schreef FritsFlits het volgende:
[..]
Dit heb ik gemist eerlijk gezegd. Er was al een patiënt met het virus in Nederland oudjaarsdag?![]()
Dat zou een interessante casus worden, als de Westerse landen hun kop niet in het zand hadden gestoken zou de schade waarschijnlijk veel lager zijn.quote:Op vrijdag 3 april 2020 08:32 schreef PzKpfw het volgende:
Beter laten we die Chinezen ook opdraaien voor alle economische schade ten gevolg van dit virus. Zij zijn degenen die dit de wereld in hebben gebracht en profiteren er nu/straks immers ook nog eens van.
Zie bijvoorbeeld Zuid-Korea.Op zaterdag 8 februari 2014 23:39 schreef Slaapscheet het volgende:
Oke, MichaelScott, je bent geweldig. :D![]()
Evenstar
![]()
Also known as Kyran or Theoden![]()
Zal het vanmiddag verduidelijken.quote:Op vrijdag 3 april 2020 08:30 schreef mabo11 het volgende:
[..]
Wat is het verschil tussen opgenomen op ic en aanwezig op ic?
Opgenomen is het lijstje met het aantal nieuwe patiënten per dag.
Aanwezig is het totaal aantal patiënten die op die dag aanwezig waren.![]()
Ja, ze draaien de narrative ook nog eens om zo van we hebben gewaarschuwd, they didnt listen...quote:Op vrijdag 3 april 2020 08:32 schreef PzKpfw het volgende:
Beter laten we die Chinezen ook opdraaien voor alle economische schade ten gevolg van dit virus. Zij zijn degenen die dit de wereld in hebben gebracht en profiteren er nu/straks immers ook nog eens van.
Chinese herstelbetalingen gaat nooit gebeuren.
De kans dat ze dit doen, de wereld verzwakken en dan de macht overnemen is groter dan dat ze voor de economisxhe schade betalen.
Maar ze mogen wel voorkomen dat het nog eens voor komt. is niet de eerste keer immers.
Dat en gratis mondkapjes voor de rest van de wereld en een diepe verontschuldiging. Dat is wel het minste wat ze mogen doen.![]()
Data van google over hoe mobiel we zijn:
https://www.gstatic.com/c(...)bility_Report_en.pdf
https://tweakers.net/nieu(...)ijdens-lockdown.htmlEn mochten we vallen dan is het omhoog. - Krang (uit: Pantani)
My favourite music is the music I haven't yet heard - John Cage
Water: ijskoud de hardste - Gehenna![]()
Dit. 100% dit.quote:Op vrijdag 3 april 2020 08:38 schreef MichaelScott het volgende:
[..]
Dat zou een interessante casus worden, als de Westerse landen hun kop niet in het zand hadden gestoken zou de schade waarschijnlijk veel lager zijn.
Zie bijvoorbeeld Zuid-Korea.
Al die mensen toch die China 100% de schuld willen geven. Kijk naar je eigen land. Waarom hebben Taiwan, Z-Korea, Singapore, Hongkong het relatief zo goed gedaan en wij hier niet?
Dat heeft 0,0 met China te maken, maar met falend beleid van de Westerse leiders en instituten."The man who never alters his opinion is like standing water, and breeds reptiles of the mind." - William Blake, The Marriage of Heaven and Hell.![]()
Niet meteen het soort toepassing dat ik bedoelde..quote:Op vrijdag 3 april 2020 08:19 schreef _I het volgende:
[..]
Als je het een beetje opschoont, structureert, dramatiseert en de namen verandert, is er vast een markt voor.
* _I bestelt er alvast een paar.![]()
Externe quotes eruit kan halen en filteren, om bvb artikels over overlevingskans, verblijfsduur op IC etc terug te vinden..
De meest gequote posts zijn misschien interessant, of posts met "" in reactie.
effe brainstormen..are we infinite or am I alone![]()
Heel 1984 dat ze het weten.quote:Op vrijdag 3 april 2020 08:42 schreef Bosbeetle het volgende:
Data van google over hoe mobiel we zijn:
https://www.gstatic.com/c(...)bility_Report_en.pdf
https://tweakers.net/nieu(...)ijdens-lockdown.html
Vindicat nu ook vrolijk in het park aan het rondhangen trouwens?![]()
Nee, ik kan niet thuis werken.quote:Op vrijdag 3 april 2020 08:30 schreef raptorix het volgende:
[..]
Werk je thuis? Ik hoor namelijk best veel mensen die om die reden nek en rugklachten hebben, ook te weinig beweging kan een oorzaak zijn.![]()
Ik heb geen thermometer in huisquote:Op vrijdag 3 april 2020 08:25 schreef MissButterflyy het volgende:
[..]
Toch even meten? Meten is weten of er meer aan de hand is.![]()
Online lijken ze ook overal uitverkocht.![]()
Verwachte groei van de Zuid-Koreaanse economie is met 1 procentpunt omlaag bijgesteld naar 1,3% groei
https://en.yna.co.kr/view/AEN20200403002951320
Vergelijk dit eens met de >7% krimp die voor Nederland verwacht wordt.
Zuid-Korea groeit nog steeds, Nederland krimpt. Daar kan je de Chinezen niet de schuld van geven.Op zaterdag 8 februari 2014 23:39 schreef Slaapscheet het volgende:
Oke, MichaelScott, je bent geweldig. :D![]()
Dat mensen telkens Taiwan, Singapore en Hongkong erbij halenquote:Op vrijdag 3 april 2020 08:44 schreef Salina het volgende:
[..]
Dit. 100% dit.
Al die mensen toch die China 100% de schuld willen geven. Kijk naar je eigen land. Waarom hebben Taiwan, Z-Korea, Singapore, Hongkong het relatief zo goed gedaan en wij hier niet?
Dat heeft 0,0 met China te maken, maar met falend beleid van de Westerse leiders en instituten.
Totaal niet vergelijkbaar![]()
Snap ik.quote:Op vrijdag 3 april 2020 08:45 schreef crystal_meth het volgende:
[..]
Niet meteen het soort toepassing dat ik bedoelde..![]()
Externe quotes eruit kan halen en filteren, om bvb artikels over overlevingskans, verblijfsduur op IC etc terug te vinden..
De meest gequote posts zijn misschien interessant, of posts met "" in reactie.
effe brainstormen..![]()
Meest gequote zijn heel vaak de "Beterschap" posts, maar er zijn zeker leuke dingen op te bedenken. Ben benieuwd wat je er van weet te maken.![]()
![]()
Ze hadden in ieder geval al het vliegverkeer met China veel eerder stil moeten leggen. Omdat allerlei zakenlui voor hun snoepreisjes naar het Verre Oosten moesten lopen mijn grootouders nu groot gevaar. Het is werkelijk waar van de zotte hoe de luchtvaart, niet alleen nu maar ook in het klimaatvraagstuk, de hand boven het hoofd wordt gehouden. Als er iets niet noodzakelijk is dan is het wel vliegen.quote:Op vrijdag 3 april 2020 08:38 schreef MichaelScott het volgende:
[..]
Dat zou een interessante casus worden, als de Westerse landen hun kop niet in het zand hadden gestoken zou de schade waarschijnlijk veel lager zijn.
Zie bijvoorbeeld Zuid-Korea.Als iedereen aan zichzelf denkt wordt er aan iedereen gedacht.
1,5 maand geleden werd in het Westen vooral gesproken over hoe het China zou verzwakken, velen dachten dat we er voordeel uit zouden halen: bedrijven die zich elders zouden vestigen, terugkeren naar de VS; speculeren over de economische schade of de val van het regime, de Chinese bevolking zou in opstand komen...quote:Op vrijdag 3 april 2020 08:32 schreef PzKpfw het volgende:
Beter laten we die Chinezen ook opdraaien voor alle economische schade ten gevolg van dit virus. Zij zijn degenen die dit de wereld in hebben gebracht en profiteren er nu/straks immers ook nog eens van.are we infinite or am I alone![]()
Want dat liep net Duitsland na WW1 ook zo goed afquote:Op vrijdag 3 april 2020 08:32 schreef PzKpfw het volgende:
Beter laten we die Chinezen ook opdraaien voor alle economische schade ten gevolg van dit virus. Zij zijn degenen die dit de wereld in hebben gebracht en profiteren er nu/straks immers ook nog eens van.Wind extinguishes a candle and energizes fire![]()
quote:UEFA waarschuwt nationale bonden: Stop niet met competities
De UEFA heeft donderdag een brief naar alle 55 nationale bonden gestuurd met het verzoek om de competities niet per direct te stoppen. De Europese voetbalbond wijst erop dat landen anders Europese tickets voor volgend seizoen kwijt kunnen raken.
Dat meldt persbureau AP, dat de brief heeft ingezien. De UEFA zou de brief hebben verzonden nadat bekend werd dat de Belgische competitie hoogstwaarschijnlijk wordt gestaakt. De raad van bestuur van organisator Pro League adviseerde om het seizoen te annuleren en Club Brugge tot kampioen uit te roepen.
"We hebben er alle vertrouwen in dat het voetbal in de komende maanden kan worden hervat, waarbij de voorwaarden worden bepaald door de autoriteiten. Wij vinden dat elke beslissing om competities nu al stop te zetten op dit moment voorbarig en niet te rechtvaardigen is", staat er in de brief van de UEFA.
"Aangezien deelname aan UEFA-clubcompetities wordt bepaald op basis van het sportieve resultaat aan het einde van een volledig seizoen, is het bij een voortijdige beëindiging de vraag of aan die condities wel voldaan wordt."
https://www.nu.nl/voetbal(...)met-competities.html
Op maandag 24 augustus 2015 11:34 schreef Yasmin23 het volgende:
Als je maar genoeg moeite doet past alles.
_____
TV / Het post-apocalyptische/dystopische film topic![]()
Ah een Godwinnetje, we konden erop wachten natuurlijk.quote:Op vrijdag 3 april 2020 08:58 schreef Steven184 het volgende:
[..]
Want dat liep net Duitsland na WW1 ook zo goed afAls iedereen aan zichzelf denkt wordt er aan iedereen gedacht.
Geld boven gezondheid. Uefa.quote:Op zaterdag 28 april 2012 00:09 schreef Klinkerbotsing het volgende:
Lieve jongeman ben jij. :@
Op woensdag 8 juli 2020 18:58 schreef PoezeligDing het volgende:
:* My one and only, master, king , whatever. THE ZER! O+![]()
UEFA denkt alleen aan UEFA.quote:And what rough beast, its hour come round at last,
Slouches towards Bethlehem to be born?![]()
twitter:JonathanLanday twitterde op donderdag 02-04-2020 om 21:43:31Trump today signed Defense Production Act order to accelerate production of ventilators by helping firms "like General Electric, Hill-Rom, Medtronic, ResMed, Royal Philips, and Vyaire Medical secure" components. It's April 2 and more than 5,300 people already are dead. reageer retweet
![]()
quote:Ik had eerlijk gezegd niet anders verwacht van een voetbalorganisatiequote:Op vrijdag 3 april 2020 09:06 schreef _I het volgende:
[..]
Gelijk alle wedstrijden voor 2020-2021 ook alvast verbieden.![]()
Mardi Gras wordt gevierd in kleine groepjes...quote:Op donderdag 2 april 2020 20:57 schreef SnertMetChoco het volgende:
[..]
In het zuiden van de VS is dat trouwens opvallend anders dan elders:
[..]![]()
Ik ook niet. Daarom hard optreden tegen dit soort uitwassen. Zeker dingen als 'voetbal' of sport in het algemeen zal op zoek moeten naar een alternatief als dit langer gaat duren.quote:Op vrijdag 3 april 2020 09:13 schreef kibo het volgende:
[..]
[..]
Ik had eerlijk gezegd niet anders verwacht van een voetbalorganisatie
Publiek blijft dan weg, contact mag niet, reizen mag niet.. Ze kunnen zich beter gaan realiseren dat de hele UEFA geen doel dient de komende jaren.![]()
PR-technisch gezien is het zo'n enorme clusterfuck dat ze het voor het geld ook beter kunnen laten.quote:![]()
Kan ik dat ergens terug vinden? Ik was op kerstavond goed ziek geworden wat drie weken lang duurde. Ken er nog wel een aantal in m'n omgeving die ziek waren. Ben dus benieuwd of dat toch ook het virus kon zijn geweestquote:"The greatest distance in the universe is that between two minds"![]()
Gaan ze nu ook stoppen met die smerige "wet markets" dan ?quote:Op vrijdag 3 april 2020 08:41 schreef Cesare-Borgia het volgende:
[..]
Ja, ze draaien de narrative ook nog eens om zo van we hebben gewaarschuwd, they didnt listen...
Chinese herstelbetalingen gaat nooit gebeuren.
De kans dat ze dit doen, de wereld verzwakken en dan de macht overnemen is groter dan dat ze voor de economisxhe schade betalen.
Maar ze mogen wel voorkomen dat het nog eens voor komt. is niet de eerste keer immers.
Dat en gratis mondkapjes voor de rest van de wereld en een diepe verontschuldiging. Dat is wel het minste wat ze mogen doen.![]()
Ik waardeer je posts altijd wel evenals van een aantal anderen hier.quote:Op donderdag 2 april 2020 22:46 schreef Kyran het volgende:
[..]
Ik geef het op. Sommige mensen kunnen alles dusdanig verdraaien dat het geen zin heeft. De getallen die gebruikt worden, de aannames die worden gedaan etc. slaan helemaal nergens op. Ik heb het al een paar keer geprobeerd dat het onmogelijk is met de huidige cijfers ...
Leuk dat iemand dat compleet verzonnen cijfers wil gebruiken en daarover wil discusseren, maar mij niet (meer) gezien
Maar al die onzin tussendoor van andere users... om te huilen af en toe. En de herhaling van dommigheid...
Jammer want daardoor gaat er ook een hoop interessante info voorbij door het geneuzel.
Ik probeer het zelf maar een beetje te filteren waar mogelijk.![]()
Doei 900 beademingsmachines. Tijd dat de EU sancties gaat opleggen aan Amerika.quote:Op vrijdag 3 april 2020 09:12 schreef Tarado het volgende:
twitter:JonathanLanday twitterde op donderdag 02-04-2020 om 21:43:31Trump today signed Defense Production Act order to accelerate production of ventilators by helping firms "like General Electric, Hill-Rom, Medtronic, ResMed, Royal Philips, and Vyaire Medical secure" components. It's April 2 and more than 5,300 people already are dead. reageer retweet
![]()
Véél meer dan 1% zal overlijden sowieso. Voor 70+-ers is dat al 2,2% per jaar en voor 80+ 8%. En dan overlijden van de COVID-slachtoffers natuurlijk de zwakkeren. De extra-sterfte valt dus best wel mee.quote:Op donderdag 2 april 2020 23:23 schreef Vallon het volgende:
Voor het gemak stel ik in NL ca 2.5miljoen als kwetsbare groep.
Daarvan zal (1%) jaarlijks sws 25.000 overlijden (ook met goede zorg).
https://www.volksgezondhe(...)leeftijd-en-geslachtThe End Times are wild![]()
schijnt nog van niet omdat dit over de toeleveranciers gaat maar de VS heeft een order lopen van >40k apparaten bij Philips dus de wet van de getallen werkt hier uiteraard welquote:Op vrijdag 3 april 2020 09:23 schreef Richestorags het volgende:
[..]
Doei 900 beademingsmachines. Tijd dat de EU sancties gaat opleggen aan Amerika.![]()
Als we het nou gewoon zouden zien als een nieuwe dreiging waar we mee moeten dealen, ipv een crisis van 2 maanden, dan zou men ook gaan acteren.
Waarom zijn er nog niet 3 fabrieken non-stop mondkapjes aan het maken, of andere beschermingsmiddelen.
Waarom blijft de horeca dicht en wordt er niet gevraagd op zoek te gaan naar oplossingen, zodat het weer (aangepast) open kan.
Waarom wordt er niet massaal samengewerkt door scholen aan een oplossing voor een jaar, zodat je weet waar je aan toe bent en nog steeds het maximale kan leveren onder de omstandigheden.
Het is allemaal zo reactief en korte termijn.![]()
Ja man lekker coronabiertje drinken in de kroeg. In een virusdicht pak met een rietje door je mondmasker.
![]()
![]()
Goed punt, denk dat de realiteit is dat de makkelijkste maatregelen (geen festivals, thuiswerken) nog maanden van kracht zijn, dus een beetje visie voor bijvoorbeeld het nieuwe schooljaar zou niet misplaatst zijnquote:Op vrijdag 3 april 2020 09:28 schreef _I het volgende:
Als we het nou gewoon zouden zien als een nieuwe dreiging waar we mee moeten dealen, ipv een crisis van 2 maanden, dan zou men ook gaan acteren.
Waarom zijn er nog niet 3 fabrieken non-stop mondkapjes aan het maken, of andere beschermingsmiddelen.
Waarom blijft de horeca dicht en wordt er niet gevraagd op zoek te gaan naar oplossingen, zodat het weer (aangepast) open kan.
Waarom wordt er niet massaal samengewerkt door scholen aan een oplossing voor een jaar, zodat je weet waar je aan toe bent en nog steeds het maximale kan leveren onder de omstandigheden.
Het is allemaal zo reactief en korte termijn.The world outside is burning with a brand new light but it isn't one that makes me feel warm. Don't go mistaking your house burning down for the dawn - Frank Turner
Stilaan weer op topniveau na jaren als fietsende hamburger![]()
Opzich kan dat best, een gasmasker heeft een drinkoptiequote:Op vrijdag 3 april 2020 09:31 schreef quirina het volgende:
Ja man lekker coronabiertje drinken in de kroeg. In een virusdicht pak met een rietje door je mondmasker.
![]()
Fabrieken kunnen natuurlijk niet zomaar van hotdogs naar maskers overschakelen. Bouwen, ombouwen, het kost allemaal veel tijd en geld. Hebben we tegen die tijd de mondkapjes nog nodig?quote:Op vrijdag 3 april 2020 09:28 schreef _I het volgende:
Het is allemaal zo reactief en korte termijn.
Horeca is zelf al prima bezig met bezorgen. Lastiger voor cafés natuurlijk, maar hebben we op dit moment écht cafés nodig?
Scholen zijn al online les aan het geven, met webcams. Leraren zijn nog altijd keihard aan het werk...Je raekt an de dinge geweun.![]()
Iedereen die de collectieve groepshysterie maar enigszins probeert te relativeren wordt belachelijk gemaakt in dit topic. Gezonde mensen kunnen gerust naar de kroeg. Ook zonder gasmasker. Ja, en dan krijgen ze corona. Dan worden ze ziek en moeten ze niet bij oma op bezoek. Daarna helpen ze mee om de besmetting te beperken door hun immuniteit.quote:Op vrijdag 3 april 2020 09:31 schreef quirina het volgende:
The End Times are wild![]()
Een kroeg zal lastig worden, maar een restaurant moet met aanpassingen wel iets kunnen.quote:Op vrijdag 3 april 2020 09:31 schreef quirina het volgende:
Plastic schotten op tafel, afzuigsystemen in je tafel, luchtreinigers.. Kom met ideeën. Voor elke sector. Ook als we straks weer wat meer mogen, zijn er nog steeds zaken die niet kunnen. Anticipeer.
Of mag je niet vragen om een lange termijn visie?![]()
Helemaal eens.quote:Op vrijdag 3 april 2020 09:31 schreef Fretwork het volgende:
[..]
Goed punt, denk dat de realiteit is dat de makkelijkste maatregelen (geen festivals, thuiswerken) nog maanden van kracht zijn, dus een beetje visie voor bijvoorbeeld het nieuwe schooljaar zou niet misplaatst zijn
Forum Opties Forumhop: Hop naar: