Plus zoals al eerder aangegeven, je hebt nog steeds zeer goed getraind personeel nodig, zal mij niet verbazen wanneer Amerika met greencards gaat wapperen.quote:Op vrijdag 3 april 2020 05:06 schreef crystal_meth het volgende:
[..]
Tja, lijkt vooral een PR operatie, tonen dat ze iets doen (omdat Trump erop aandringt). Hoe lang duurt het voor de eerste machines geleverd worden? IHME verwacht dat de nood aan beademingstoestellen in de VS zal pieken op 12 april: 32.518 nodig. 50 dagen na vandaag (23/5): nog 4225 nodig. Na honderd dagen (12 juli) nog 25 nodig. De meeste van die 80.000 toestellen zullen geleverd worden wanneer ze niet meer nodig zijn...
twitter:startupdaemon twitterde op donderdag 02-04-2020 om 23:34:27Epic chart: US weekly jobless claims data series since inception. https://t.co/G5k24nxJRS reageer retweet
Ik vind ook de tegengestelde claims:quote:Op vrijdag 3 april 2020 04:37 schreef MMunkun het volgende:
[..]
Ik had dezelfde ervaring, vond de terminologie niet altijd even duidelijk.... Ik vrees dat dit een van die wetenschappelijjke claims is die door iedereen gemakshalve wordt overgenomen ('omdat iedereen het zegt'), terwijl als je ECHT gaat kijken in de literatuur, de evidentie beperkt is.
Wat ik nu heb gevonden:
1) Nicotine verlaagt de expressie van ACE2 in vitro (in celcultuur, gebruikmakende van neuronen en gliacellen uit ratten). Dit zegt natuurlijk niet dat dat in de longen ook zo is.
2) Ratjes die zes maanden lang dagelijks 2x 30 min 'roken', ontwikkelen pulmonale hypertensie. Deze ratjes vertonen een gedaalde expressie van ACE2 in het longepitheel in vergelijking met ratjes die niet gerookt hebben (en dus ook geen pulmonale hypertensie hebben).
https://www.ersnet.org/co(...)stroy-entire-nationsquote:We found, as some others recently noted, that angiotensin-converting enzyme-2 (ACE2) receptor increases in the lungs of smokers and patients with COPD, a potential therapeutic target for COVID-19 and the importance of smoking cessation. We reported that ACE2 is upregulated in the lungs of smokers and patients with COPD (17).
https://www.ncbi.nlm.nih.gov/pubmed/30088946quote:The literature presented in this review strongly suggests that nicotine alters the homeostasis of the RAS by upregulating the detrimental angiotensin-converting enzyme (ACE)/angiotensin (ANG)-II/ANG II type 1 receptor axis and downregulating the compensatory ACE2/ANG-(1-7)/Mas receptor axis, contributing to the development of CVPD.
Die is er in Nederland ook. Alleen is die niet overleden.quote:Op vrijdag 3 april 2020 01:35 schreef Houtenbeen het volgende:
twitter:BNODesk twitterde op vrijdag 03-04-2020 om 01:32:23NEW: Brazil has determined that a woman who died on January 23 was infected with coronavirus, more than a month before South America's first confirmed case - G1 reageer retweet
Dat is niet zo vreemd, er zijn heel veel Chinezen gewoon teruggevlogen in januari, daar zullen er past een paar van besmet zijn geweest, en het blijkt nu wel dat je makkelijk een heel vliegtuig kunt besmetten.quote:
Inderdaad. Ik ben alleen heel benieuwd wanneer dit bekend wordt gemaakt.quote:Op vrijdag 3 april 2020 06:31 schreef raptorix het volgende:
[..]
Dat is niet zo vreemd, er zijn heel veel Chinezen gewoon teruggevlogen in januari, daar zullen er past een paar van besmet zijn geweest, en het blijkt nu wel dat je makkelijk een heel vliegtuig kunt besmetten.
Ik ben bang dat je dit nu niet meer kunt vaststellen.quote:Op vrijdag 3 april 2020 06:33 schreef mosrednA het volgende:
[..]
Inderdaad. Ik ben alleen heel benieuwd wanneer dit bekend wordt gemaakt.
Ben er ook bang voor.quote:Op vrijdag 3 april 2020 06:34 schreef raptorix het volgende:
[..]
Ik ben bang dat je dit nu niet meer kunt vaststellen.
Het zou mij niets verbazen, een hoog o shit, we kunnen het nu toch niet meer tegenhouden, in maart nog even voor de goede sier proberen een contact onderzoek te doen, volgens mij zijn ze daar al binnen een week mee opgehouden.quote:Op vrijdag 3 april 2020 06:36 schreef mosrednA het volgende:
[..]
Ben er ook bang voor.
Waar ik nog banger voor ben is dat ze het toen al vastgesteld hadden.
Great depression, the sequel?quote:Op vrijdag 3 april 2020 05:23 schreef raptorix het volgende:
Wow deze chart.......twitter:startupdaemon twitterde op donderdag 02-04-2020 om 23:34:27Epic chart: US weekly jobless claims data series since inception. https://t.co/G5k24nxJRS reageer retweet
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Activiteiten voor werklozen, zoals craft classes om boondoggles te makenSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Depression glass als extraatje bij dozen cornflakes, bioscooptickets etc..SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Krottenwijken, nu Trumpvilles (of Covidvilles?) genoemd..
Layaway ipv kopen op krediet: je krijgt het produkt wanneer het afbetaald is.
Screeno: screen bingo. Ga naar de biocoop, maak kans op een geldprijs.
[ Bericht 0% gewijzigd door crystal_meth op 03-04-2020 07:20:55 ]are we infinite or am I alone![]()
Dat gevoel bekruipt mij ook wel eens inderdaad.quote:Op vrijdag 3 april 2020 06:37 schreef raptorix het volgende:
[..]
Het zou mij niets verbazen, een hoog o shit, we kunnen het nu toch niet meer tegenhouden, in maart nog even voor de goede sier proberen een contact onderzoek te doen, volgens mij zijn ze daar al binnen een week mee opgehouden.![]()
Die liegen alles aan elkaar .. de echte cijfers komen niet meer boven water.quote:Op vrijdag 3 april 2020 06:37 schreef raptorix het volgende:
[..]
Het zou mij niets verbazen, een hoog o shit, we kunnen het nu toch niet meer tegenhouden, in maart nog even voor de goede sier proberen een contact onderzoek te doen, volgens mij zijn ze daar al binnen een week mee opgehouden.my ambition is handicapped by my laziness![]()
Waar gaat dit over?quote:Op vrijdag 3 april 2020 06:37 schreef raptorix het volgende:
[..]
Het zou mij niets verbazen, een hoog o shit, we kunnen het nu toch niet meer tegenhouden, in maart nog even voor de goede sier proberen een contact onderzoek te doen, volgens mij zijn ze daar al binnen een week mee opgehouden.Perhaps you've seen it, maybe in a dream.
A murky, forgotten land.![]()
Ik geloof dat ze bij circa 20 (!) vastgestelde besmettingen met het bericht kwamen dat het "te veel werk" was. En dan ook echt in die bewoording.quote:Op vrijdag 3 april 2020 06:37 schreef raptorix het volgende:
[..]
Het zou mij niets verbazen, een hoog o shit, we kunnen het nu toch niet meer tegenhouden, in maart nog even voor de goede sier proberen een contact onderzoek te doen, volgens mij zijn ze daar al binnen een week mee opgehouden.![]()
![]()
Als dat zo is het extreme gebrek aan visie en daadkracht nog schandaliger dan het al is.quote:Op vrijdag 3 april 2020 07:01 schreef mosrednA het volgende:
[..]
Over besmettingsgevallen in Nederland eind vorig jaar al.
Ik kan er echt kwaad om worden. Ik zie het al sinds januari mis gaan. Hoe anderen hier het ook noemen, alsof je een erg ongeluk in slow motion ziet gebeuren terwijl iedereen vrolijk door gaat.
Als blijkt dat de regering en het rivm er al veel eerder weet van hebben en al die tijd hebben zitten navelstaren is het misdadig.
Dat is het nu al met carnaval, ski trips, geen directe vluchten uit Wuhan, gebrek aan mondkapjes, ic plekken, zorgpersoneel en bameademingsapparatuur.
Het heeft tot 2 weken terug gezorgd voor de het is maar een griepje houding van 95% van Nederland.
Laat staan als je het al 2 maanden ervoor weet en niks doet. Dat is het verschil tussen Zuid Korea scenario of Italië en scheelt duizenden doden.![]()
Ik zei gelijk al dat het zinloos was, zoiets heeft zin als je een land bent waar je iedereen per direct binnen kan houden, niemand erin, en over voldoende test capaciteit beschikt.quote:Op vrijdag 3 april 2020 07:04 schreef asco het volgende:
[..]
Ik geloof dat ze bij circa 20 (!) vastgestelde besmettingen met het bericht kwamen dat het "te veel werk" was. En dan ook echt in die bewoording.🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️ TikTok next Block![]()
Het werd destijds op het journaal 1.5 dag voordat het "te veel werk" was wel als een grootse operatie aangekondigd.quote:Op vrijdag 3 april 2020 07:15 schreef raptorix het volgende:
[..]
Ik zei gelijk al dat het zinloos was, zoiets heeft zin als je een land bent waar je iedereen per direct binnen kan houden, niemand erin, en over voldoende test capaciteit beschikt.
Maar ach, ik moet ook niet terugkijken in dit hele verhaal. Dan word je pas echt mismoedig.![]()
Hoger BMI betwijfel ik, rokers wegen gemiddeld zo'n 2 a 3 kg minder (dan niet-rokers van dezelfde lengte en leeftijd) (ooit opgezocht, naar aanleiding van het argument dat de tabakskweek mede verantwoordelijk is voor honger in de wereld omdat het veel landbouwgrond, water en meststoffen kost. Maar een gestopte roker eet meer, per m² tabakskweek minder zou 180 m² extra landbouwgrond nodig zijn)quote:Op vrijdag 3 april 2020 06:26 schreef raptorix het volgende:
Het punt met roken is natuurlijk dat er ook een kruisverband kan zijn met een slechtere conditie en daarmee ook weer een hoger BMI.are we infinite or am I alone![]()
Heeft er iemand een abo van de Telegraaf.
Staat nu een artikel bovenaan over 84 spoedeisende wetten die doorgedrukt zouden worden.
Sensatie, of maakt de overheid echt gebruik van de crisis? Het staat er zohysterisch, maar dit is wel wat ik vreesde.![]()
Ik vermoed vooral nieuwe wetten voor noodkredieten etc.quote:Op vrijdag 3 april 2020 07:20 schreef _I het volgende:
Staat nu een artikel bovenaan over 84 spoedeisende wetten die doorgedrukt zouden worden.
Sensatie, of maakt de overheid echt gebruik van de crisis? Het staat er zohysterisch, maar dit is wel wat ik vreesde.🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️ TikTok next Block![]()
Ben ik ook wel benieuwd naarquote:Op vrijdag 3 april 2020 07:20 schreef _I het volgende:
Sensatie, of maakt de overheid echt gebruik van de crisis? Het staat er zohysterisch, maar dit is wel wat ik vreesde.![]()
Rutte gaat een Orbannetje doen?Perhaps you've seen it, maybe in a dream.
A murky, forgotten land.![]()
Dit heb ik gemist eerlijk gezegd. Er was al een patiënt met het virus in Nederland oudjaarsdag?quote:Op vrijdag 3 april 2020 06:28 schreef mosrednA het volgende:
Nog een keer dan.
[..]
Die is er in Nederland ook. Alleen is die niet overleden.
Begin vorig jaar symptomen, oudjaarsdag opgenomen in het ziekenhuis."The greatest distance in the universe is that between two minds"
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |