Ja, strenger handhaven, geen nieuwe extra regels... mag het eigenlijk niet zeggen, maar als ze die boetes even verwisselen voor een injectie met het virus, zie je per ommegaande geen kip meer buiten.quote:Op donderdag 2 april 2020 19:08 schreef quirina het volgende:
[..]
Daarom mag het best allemaal wat strenger.
twitter:omroepbrabant twitterde op donderdag 02-04-2020 om 19:09:37Sam (43) overleed daags na crematie van moeder en oom aan corona: ‘We zijn diep verdrietig’ https://t.co/JR9EhNJFO5 reageer retweet
Het blijft zot dat mensen zo moeten worden aangesproken en het willen niet uitleggen/begrijpen omdat het een verbod zou zijn die ingrijpt op de "vrijheden" en dan voorbij gaat aan de gezondheid van anderen.quote:Op donderdag 2 april 2020 18:48 schreef Ven1972 het volgende:
[..]
Hmm, je mag eigenlijk niet meer dan 3 mensen in huis hebben i.v.m maatregelen die nu nog geldt en het is goed jouw recht om wat af te spreken met bevriende stel, later eigenlijk. Ons gezondheid staat voor op. Ik zou nu echt niet doen eigenlijk, is nog te veel risico's aan. Je bedoelt wel eigenlijk goed..wat je graag wou.
quote:Op donderdag 2 april 2020 19:13 schreef Godfried_met_den_baard het volgende:
Zojuist liep ik een ommetje over het marktplein. Heb het gefilmd speciaal voor hier
Jammer voor je. Je zult toch even mee moeten doen nu.quote:Op donderdag 2 april 2020 19:13 schreef hjansen82 het volgende:
Terechtwijzen op de regels is goed. Als we maar niet allemaal de moraalridder gaan uithangen en op zijn bedweterig toontje gaan aangeven wat we wel of niet moeten doen. Ik zit niet meer op school!!!.
En ik kies ervoor om de regels te volgen en het betweterig toontje naar de prullebak te verwijzen. Waren die mensen maar ook zo betweterig in het onderzoek naar een vaccin of ander medisch onderzoek. Die zogenaamde deskundigen , daar hebben we niks aan.quote:Op donderdag 2 april 2020 19:15 schreef mootie het volgende:
[..]
Jammer voor je. Je zult toch even mee moeten doen nu.
Je zou denken dat er dan een genetisch component is.quote:Op donderdag 2 april 2020 19:11 schreef Houtenbeen het volgende:
twitter:omroepbrabant twitterde op donderdag 02-04-2020 om 19:09:37Sam (43) overleed daags na crematie van moeder en oom aan corona: ‘We zijn diep verdrietig’ https://t.co/JR9EhNJFO5 reageer retweet
Betweterig.quote:Op donderdag 2 april 2020 19:13 schreef hjansen82 het volgende:
Terechtwijzen op de regels is goed. Als we maar niet allemaal de moraalridder gaan uithangen en op zijn bedweterig toontje gaan aangeven wat we wel of niet moeten doen. Ik zit niet meer op school!!!.
Klopt, en daarom nemen we dus aan dat je na die tijd genoeg intelligentie hebt ontwikkeld om zelfstandig na te denken en beredeneren waarom het misschien wel een soort van handig zou kunnen zijn om je wél iets aan te trekken van hetgeen je al een paar weken door je strot wordt geramd door de media.quote:Op donderdag 2 april 2020 19:13 schreef hjansen82 het volgende:
Blijkbaar is het nodig aangezien velen zich niet aan die paar regels kunnen en soms gewoon niet willen houden.quote:Op donderdag 2 april 2020 19:13 schreef hjansen82 het volgende:
Je bed weet jonge!quote:
Er komt een tijd dat je weer kan bewegen zoveel je als wilt, alleen als je Corona oploopt kan je misschien nooit meer bewegen.quote:Op donderdag 2 april 2020 19:10 schreef 3rr0r het volgende:
[..]
Heb je thuis een loopband ofzo? Bewegen is belangrijk voor je gezondheid...
Daar ben ik het uiteraard mee eens. De meeste mensen kunnen hier niet mee omgaan. En dus is het noodzakelijkheid.quote:Op donderdag 2 april 2020 19:18 schreef Lavenderr het volgende:
[..]
Blijkbaar is het nodig aangezien velen zich niet aan die paar regels kunnen en soms gewoon niet willen houden.
Integendeelquote:Op donderdag 2 april 2020 19:19 schreef mootie het volgende:
[..]
Daar wilde ik niet aan beginnen, daar kan hij slecht tegen
Precies, het zou je vader of moeder maar zijn die op de IC komt door zo'n hersenloze die de maatregelen aan zijn laars lapt.quote:Op donderdag 2 april 2020 19:19 schreef hjansen82 het volgende:
[..]
Daar ben ik het uiteraard mee eens. De meeste mensen kunnen hier niet mee omgaan. En dus is het noodzakelijkheid.
Hoezo met twee?quote:Op donderdag 2 april 2020 19:14 schreef Vallon het volgende:
[..]
Het blijft zot dat mensen zo moeten worden aangesproken en het willen niet uitleggen/begrijpen omdat het een verbod zou zijn die ingrijpt op de "vrijheden" en dan voorbij gaat aan de gezondheid van anderen.
Ik heb ook zo wicht in mijn omgeving die dat getal van 3 dan extrapoleert met/op haar partner en (bonus)kinderen en dan uitkomt dat zij (elk 3) dus met 12 en zij zelf = met 16 personen mogen samen komen om de verjaardag van haar jongste bij te wonen![]()
In de praktijk zal je op straat sws worden aangesproken als je met 2, laat staan 3 of meer rondhuppelt. Dit dan vanwege de 1.5m.
De boodschap is vooral zoek de ander niet op, tenzij het echt niet anders kan.
Of je nu wel of niet samenwoont in hetzelfde huis, is het - voor het beeld - ook niet verstandig om dan samen op straat hand in hand te dansen of bij elkaar achterop de brommert te zitten etc.etc.etc.
Hier ook in de supermarkt veel geduld en afstand.quote:Op donderdag 2 april 2020 19:23 schreef hjansen82 het volgende:
Ik kan de afgelopen dagen wel vaststellen dat mensen elkaar meer ruimte geven. Een enkeling niet, maar de meeste mensen houden zich keurig aan de minimale afstand.
Zeker, helemaal mee eens. Ook die mensen die feestjes gaan geven en geen rekening houden met de rest. Verschikkelijk is dat.quote:Op donderdag 2 april 2020 19:23 schreef Markesh het volgende:
[..]
Precies, het zou je vader of moeder maar zijn die op de IC komt door zo'n hersenloze die de maatregelen aan zijn laars lapt.
Mee eens!quote:Op donderdag 2 april 2020 19:14 schreef Vallon het volgende:
[..]
Het blijft zot dat mensen zo moeten worden aangesproken en het willen niet uitleggen/begrijpen omdat het een verbod zou zijn die ingrijpt op de "vrijheden" en dan voorbij gaat aan de gezondheid van anderen.
Ik heb ook zo wicht in mijn omgeving die dat getal van 3 dan extrapoleert met/op haar partner en (bonus)kinderen en dan uitkomt dat zij (elk 3) dus met 12 en zij zelf = met 16 personen mogen samen komen om de verjaardag van haar jongste bij te wonen![]()
In de praktijk zal je op straat sws worden aangesproken als je met 2, laat staan 3 of meer rondhuppelt. Dit dan vanwege de 1.5m.
De boodschap is vooral zoek de ander niet op, tenzij het echt niet anders kan.
Of je nu wel of niet samenwoont in hetzelfde huis, is het - voor het beeld - ook niet verstandig om dan samen op straat hand in hand te dansen of bij elkaar achterop de brommert te zitten etc.etc.etc.
En dan heeft Florida pas sinds gisteren de lockdown, dus het gaat nog zeker drie weken omhoog.quote:Op donderdag 2 april 2020 19:19 schreef mark6791 het volgende:
Florida en New Jersey gaan vandaag wel heel slecht, van 16 en 88 doden gisteren, naar 209 (!) en 182 vandaag.
Ik zie de praktijk van BOA's..... en terecht want die willen niet uitzoeken of je nu wel niet bij elkaar hoort. Dat getal van twee is daarmee geen recht om dan (sliep-) uit te oefenen.quote:Op donderdag 2 april 2020 19:23 schreef crystal_meth het volgende:
[..]
Hoezo met twee?
Rutte: "er wordt nu strikt gehandhaafd, op aantallen meer dan 2, dus vanaf drie personen, als de 1.5 meter niet wordt gehandhaafd."
Ik spreek mensen zéker aanquote:
Je zult door je eigen lichtzinnige gedrag je éigen ouders maar besmetten, of je partner, of je kind..quote:Op donderdag 2 april 2020 19:23 schreef Markesh het volgende:
[..]
Precies, het zou je vader of moeder maar zijn die op de IC komt door zo'n hersenloze die de maatregelen aan zijn laars lapt.
Het zijn dan ook, ironisch genoeg, vooral de mensen die nauwelijks nog buiten durven te komen die doen alsof half Nederland hand-in-hand over straat loopt.quote:Op donderdag 2 april 2020 19:23 schreef hjansen82 het volgende:
Ik kan de afgelopen dagen wel vaststellen dat mensen elkaar meer ruimte geven. Een enkeling niet, maar de meeste mensen houden zich keurig aan de minimale afstand.
quote:Op donderdag 2 april 2020 19:24 schreef Oekelele het volgende:
https://www.msn.com/nl-nl(...)4nTj?ocid=spartanntp
China schaadt de wereld met virussen en broeikasgassen ?
Wel lezen he, en niet van die bagger hier posten aub.quote:Noot van de redactie: de meningen in dit artikel zijn van de auteur en vertegenwoordigen niet die van MSN of Microsoft
Ik zag deze projecties https://covid19.healthdata.org/projections voor de USAquote:Op donderdag 2 april 2020 19:19 schreef mark6791 het volgende:
Florida en New Jersey gaan vandaag wel heel slecht, van 16 en 88 doden gisteren, naar 209 (!) en 182 vandaag.
Burgerplicht, vind ik.. samen.. zou iedereen gewoon moeten doen.quote:
Die zie ik niet, en ja, dat zou ik misschien doen ja.. zou niet weten waarom niet.quote:Op donderdag 2 april 2020 19:33 schreef Noek het volgende:
[..]
Je gaat jongens op een voetbalveld aanspreken?
Mee eens, iedereen moet leren naar elkaar te luisteren, dus helaas echter zijn nog te veel ego's in Nederland die alleen maar aan zichzelf denkt.quote:Op donderdag 2 april 2020 19:35 schreef Sounddragon het volgende:
[..]
Burgerplicht, vind ik.. samen.. zou iedereen gewoon moeten doen.
Heeft niets met durven te maken maar met fatsoen, er is nota bene opgeroepen zo veel mogelijk thuis te blijven.quote:Op donderdag 2 april 2020 19:34 schreef DireStraits7 het volgende:
[..]
Het zijn dan ook, ironisch genoeg, vooral de mensen die nauwelijks nog buiten durven te komen die doen alsof half Nederland hand-in-hand over straat loopt.
Gewoon afstand houden van de meeste mensen en regelmatig goed je handen wassen, zeker nadat je buiten bent geweest. Dan voorkom je vrijwel alle kruisbesmettingen.quote:Op donderdag 2 april 2020 19:33 schreef Sounddragon het volgende:
[..]
Je zult door je eigen lichtzinnige gedrag je éigen ouders maar besmetten, of je partner, of je kind..
Das het hele punt idd..quote:Op donderdag 2 april 2020 19:36 schreef Ven1972 het volgende:
[..]
Mee eens, iedereen moet leren naar elkaar te luisteren, dus helaas echter zijn nog te veel ego's in Nederland die alleen maar aan zichzelf denkt.
Er is niet gezegd dat je jezelf een week lang moet opsluiten. Eén keer per dag een frisse neus halen lijkt me nog altijd erg gezond.quote:Op donderdag 2 april 2020 19:37 schreef MichaelScott het volgende:
[..]
Heeft niets met durven te maken maar met fatsoen, er is nota bene opgeroepen zo veel mogelijk thuis te blijven.
Ja dus, we moeten voor elkaar opkomen eigenlijk. Echter zie ik nog niet bij alle mensen mentaliteit veranderd in positieve, meer dan in negatieve spiraal.quote:
Ook datquote:Op donderdag 2 april 2020 19:33 schreef Sounddragon het volgende:
[..]
Je zult door je eigen lichtzinnige gedrag je éigen ouders maar besmetten, of je partner, of je kind..
Hoezo? Leiden noodverordening:quote:Op donderdag 2 april 2020 19:30 schreef Vallon het volgende:
[..]
Ik zie de praktijk van BOA's..... en terecht want die willen niet utizoeken of je nu wel niet bij elkaar hoort. Dat getal van twee is daarmee geen recht om dan (sliep-) uit te oefenen.
Dat zie je ook met al of niet naast elkaar zitten.
Het uitgangspunt is 1.5m en de aantal-clausule is vooral bestemd voor privésfeer achter de eigen voordeur.
Bij twee personen maakt het dus niet uit of je wel of niet een "gezamelijke huishouding" vormt.quote:Het is verboden zich in een groep van drie of meer personen op te houden zonder tot de
dichtstbijzijnde persoon in die groep en andere personen een afstand te houden van ten minste
1,5 meter.
2. Dit verbod is niet van toepassing op:
a. personen die een gezamenlijke huishouding vormen;
b. kinderen tot en met 12 jaar die samenspelen onder toezicht van een of meer van hun ouders of
voogden die daarbij onderling een afstand van 1,5 meter in acht nemen.
Nee, gewoon nee.. als je iets op je handen hebt, smeer je jezelf er compleet mee onder.. je onderschat een paar dingetjes... Handen wassen is een goed begin omdat je met je handen tientallen keren per dag je gezicht en mond aanraakt.. Als je tussentijds je handen in je zakken hebt gestopt, heb je je eigen depot'tje bij je, en kun je wassen tot je een ons weegt.quote:Op donderdag 2 april 2020 19:37 schreef DireStraits7 het volgende:
[..]
Gewoon afstand houden van de meeste mensen en regelmatig goed je handen wassen, zeker nadat je buiten bent geweest. Dan voorkom je vrijwel alle kruisbesmettingen.
Of stap je ook nooit met bekenden in de auto, omdat er de kans is dat je een ongeluk krijgt? Dat is volgens mij zo'n beetje de kans om het op te lopen wanneer je je goed aan de maatregelen houdt.
quote:Op donderdag 2 april 2020 19:39 schreef crystal_meth het volgende:
[..]
Hoezo? Leiden noodverordening:
[..]
Bij twee personen maakt het dus niet uit of je wel of niet een "gezamelijke huishouding" vormt.
https://www.politie.nl/themas/coronavirus-en-politiewerk.htmlquote:Groepen van drie of meer personen die zich in de publieke ruimte bevinden en minder dan 1,5 meter afstand houden, zijn strafbaar. De politie gaat hierop handhaven. Leden van een huishouden (gezin/huisgenoten) die samen wandelen, zijn niet aan die onderlinge afstand gebonden.
Vroeger was dat heel normaal (ja, ik ben iets ouder), tegenwoordig belt men liever de popo voor een geluidsoverlastje als dat ze zelf naar buiten gaan en op de bel drukken.. Als of je per direct neergeschoten wordt als je iemand aanspreekt.quote:Op donderdag 2 april 2020 19:39 schreef Ven1972 het volgende:
[..]
Ja dus, we moeten voor elkaar opkomen eigenlijk. Echter zie ik nog niet bij alle mensen mentaliteit veranderd in positieve, meer dan in negatieve spiraal.
Ja, maar iedereen lijkt het hier anders te interpreteren..quote:Op donderdag 2 april 2020 19:41 schreef DireStraits7 het volgende:
[..]
[..]
https://www.politie.nl/themas/coronavirus-en-politiewerk.html
quote:Op donderdag 2 april 2020 19:39 schreef crystal_meth het volgende:
[..]
Hoezo? Leiden noodverordening:
[..]
Bij twee personen maakt het dus niet uit of je wel of niet een "gezamelijke huishouding" vormt.
Je weet dat de voorschriften aanraden om zo min mogelijk aan te raken buiten? Als je in de supermarkt bent, dus niet je gezicht aanraken. Tijdens een ommetje is wat anders, dan is de kans echt minimaal dat je besmet wordt als je gewoon 1,5 meter afstand houdt.quote:Op donderdag 2 april 2020 19:40 schreef Sounddragon het volgende:
[..]
Nee, gewoon nee.. als je iets op je handen hebt, smeer je jezelf er compleet mee onder..
Dat virus overleeft nauwelijks tot helemaal niet in je zakken... En je kunt prima handschoenen aandoen. Of je vertrekt met je handen in je zakken en haalt ze er niet uit tot je weer terug binnen bent.quote:Als je tussentijds je handen in je zakken hebt gestopt, heb je je eigen depot'tje bij je, en kun je wassen tot je een ons weegt.
Ik ben Belg, hier zijn de regels duidelijk.quote:Op donderdag 2 april 2020 19:43 schreef Sounddragon het volgende:
[..]![]()
![]()
Typisch gevalletje 'ik verdraai de regel even tot hij mij wel uitkomt.'.
Dit. Ik hoop ook echt dat het mee gaat vallen en dat wij als Nederlanders hier goed mee om kunnen gaan. Mochten er straks strengere regels komen, omdat men zich niet aan de huidige maatregelens houdt, kan in ieder geval niemand Rutte verwijten dat hij "ons" geen kans gaf.quote:Op donderdag 2 april 2020 19:42 schreef The_Big_Lebowski het volgende:
Mensen zijn het niet meer gewend in deze geindividualiseerde maatschappij om elkaar aan te spreken op gedrag. En Mark Rutte is natuurlijk ook een liberaal die niets moet hebben van regeltjes.
Ik snap dat dat een politieke keuze/richting is en als het gaat om een bordje "het gras niet betreden" en ik zie daar toch massa's mensen op liggen (ik heb het dan over VOOR de crisis voor alle duidelijkheid), moet ik altijd wel een beetje grinniken om ons anti-autoritaire volkje.
Maar als het om iets gaat als leven en dood, kom je soms gewoon niet weg met zulke luchtigheid.
Ik wil niet dat NL nog harder op slot gaat, maar als ik de weersverwachting zie voor vanaf zondag en de week daarna; 20 graden en meer en volop zon, denk ik dat die liberale opstelling niet echt gaat werken, maar ik laat me graag positief verrassen.
Hij was nogal ongelukkig aangekondigd, maar de dag erna is duidelijk gecommuniceerd dat er met name gehandhaafd wordt op afstand en niet op of je bij elkaar hoort of niet.quote:Op donderdag 2 april 2020 19:43 schreef crystal_meth het volgende:
[..]
Ja, maar iedereen lijkt het hier anders te interpreteren..
Dan bouwen deze provincies dus ook geen groepsimmuniteit op. En dan? Dat virus verdwijnt niet zomaar.quote:Op donderdag 2 april 2020 19:44 schreef Discombobulate het volgende:
Valt me op, gezien de cijfers van het RIVM, dat de R0 in het Noorden of in Zeeland eigenlijk al de hele tijd kleiner of gelijk als 1 is. De groei is hier gewoon lineair. Wellicht dat deze provinciën gezien de vroege maatregelen helemaal niet gaan pieken. Dan slaan ze ons mooi over straks.
Ik ga niet in discussie, ik heb een infectuous diseases training gehad omdat ik naar een Ebola gebied in Afrika moest voor werk, en je kunt gevoeglijk aannemen dat ik niet uit mijn nek lul.quote:Op donderdag 2 april 2020 19:43 schreef DireStraits7 het volgende:
[..]
Je weet dat de voorschriften aanraden om zo min mogelijk aan te raken buiten? Als je in de supermarkt bent, dus niet je gezicht aanraken. Tijdens een ommetje is wat anders.
[..]
Dat virus overleeft nauwelijks tot helemaal niet in je zakken... En je kunt prima handschoenen aandoen. Of je vertrekt met je handen in je zakken en haalt ze er niet uit tot je weer terug binnen bent.
Hoe is dit relevant? Alsof ik mensen ga ontmoedigen om in de auto te stappen, omdat ik een auto-ongeluk heb gehad.quote:Op donderdag 2 april 2020 19:46 schreef Sounddragon het volgende:
[..]
Ik ga niet in discussie, ik heb een infectuous diseases training gehad omdat ik naar een Ebola gebied in Afrika moest voor werk, en je kunt gevoeglijk aannemen dat ik niet uit mijn nek lul.
Sinds wanneer zijn er dingen duidelijk in België?quote:Op donderdag 2 april 2020 19:44 schreef crystal_meth het volgende:
[..]
Ik ben Belg, hier zijn de regels duidelijk.![]()
Er staat ook wind. Wat maakt die 1,5 meter dan uit? Zelfde geldt voor het strand of het bos bv.quote:Op donderdag 2 april 2020 19:44 schreef DireStraits7 het volgende:
[..]
Hij was nogal ongelukkig aangekondigd, maar de dag erna is duidelijk gecommuniceerd dat er met name gehandhaafd wordt op afstand en niet op of je bij elkaar hoort of niet.
Je kunt met 100 man in het park gaan zitten, mits je 1,5 meter afstand houdt.
Nee, maar dat groepsimmuniteit kan misschien nog wel heel lang duren. Het beste is, wat die virologen ook zeiden, terug gaan naar het begin en zo veel mogelijk testen en mensen isoleren. Zelfde als hoe Zuid Korea het doet.quote:Op donderdag 2 april 2020 19:45 schreef LXIV het volgende:
[..]
Dan bouwen deze provincies dus ook geen groepsimmuniteit op. En dan? Dat virus verdwijnt niet zomaar.
Bijna leeg idd. Buschauffeur is afgeschermd met linten, dus je komt niet bij de chauffeur.quote:Op donderdag 2 april 2020 19:46 schreef Vallon het volgende:
Vraag: Hoe is/gaat het bij jullie de bezetting in de bus?
Is het idd dat je nu ook in de trien een stoel/rij, ruimte laat ?
Ik vernam dat bussen gemiddeld niet meer dan 12 personen meer meenemen en bij meer de halte dan voorbij rijden en dat de chauffeur met strepen is afgeschermd. Je moet achterin stappen of zo.
Kaartje kopen zal er dan wel niet (meer) bij zijn.
* Vallon heeft, doet (nog) geen bus noch ov..., laat staan recentelijk.
De paar bussen die ik begin deze week zag, waren naar mijn gevoel leeg.
De kans dat je door de wind besmet wordt is uitermate klein. Het is niet zo dat de lucht één grote coronawolk is geworden.quote:Op donderdag 2 april 2020 19:47 schreef Cesare-Borgia het volgende:
[..]
Er staat ook wind. Wat maakt die 1,5 meter dan uit?
Daar is het te laat voor nu. Zeker in landen in Afrika zal dat nooit lukken. Zelfs al zou Nederland het voor elkaar krijgen, dan moeten we voortaan eeuwig in angst leven omdat er mogelijk iemand met corona binnenkomt.quote:Op donderdag 2 april 2020 19:47 schreef Discombobulate het volgende:
[..]
Nee, maar dat groepsimmuniteit kan misschien nog wel heel lang duren. Het beste is, wat die virologen ook zeiden, terug gaan naar het begin en zo veel mogelijk testen en mensen isoleren. Zelfde als hoe Zuid Korea het doet.
WTF. Video met verslag in de link.quote:SAN PEDRO, LOS ANGELES (KABC) -- An engineer deliberately ran a train off the tracks at high speed near the Port of Los Angeles in an attempt to crash into the USNS Mercy hospital ship, prosecutors say.
The Pacific Harbor Line train derailed Tuesday, running through the end of the track and crashing through barriers, finally coming to rest about 250 yards from the docked naval ship.
Federal prosecutors allege train engineer Eduardo Moreno, 44, of San Pedro intended to hit the ship, saying he thought it was "suspicious" and did not believe "the ship is what they say it's for.'"
https://abc7.com/official(...)-usns-mercy/6069395/
Florida was kennelijk gelukkig een foutje; is nu aangepast naar 27.quote:Op donderdag 2 april 2020 19:19 schreef mark6791 het volgende:
hoepel eens een eindje op met je gedram? je hebt toch geen gelijk.. Je kunt het wel krijgen hoor, let op komt 'ie;quote:Op donderdag 2 april 2020 19:47 schreef DireStraits7 het volgende:
[..]
Hoe is dit relevant? Alsof ik mensen ga ontmoedigen om in de auto te stappen, omdat ik een auto-ongeluk heb gehad.
Zo, inlijsten en verder zoet zijn he?quote:JE HEBT GELIJK MAN![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
Je weet dat groepsimmuniteit nog helemaal niet gegarandeerd is hé? Bij vaccinaties is dat zo, maar we weten helemaal niet of dat bij infecties ook zo werkt.quote:Op donderdag 2 april 2020 19:48 schreef LXIV het volgende:
[..]
Daar is het te laat voor nu. Zeker in landen in Afrika zal dat nooit lukken. Zelfs al zou Nederland het voor elkaar krijgen, dan moeten we voortaan eeuwig in angst leven omdat er mogelijk iemand met corona binnenkomt.
Dat opbouwen van die groeps-immuniteit is echt de enige manier.
Nee. Maar het lijkt me wel de meest realistische 'oplossing'quote:Op donderdag 2 april 2020 19:50 schreef Discombobulate het volgende:
[..]
Je weet dat groepsimmuniteit nog helemaal niet gegarandeerd is hé? Bij vaccinaties is dat zo, maar we weten helemaal niet of dat bij infecties ook zo werkt.
En bovendien, wat doet China nu dan? Het openbare leven gaat weer open maar er is bij lange na nog geen groepsimmuniteit bereikt.quote:Op donderdag 2 april 2020 19:48 schreef LXIV het volgende:
[..]
Daar is het te laat voor nu. Zeker in landen in Afrika zal dat nooit lukken. Zelfs al zou Nederland het voor elkaar krijgen, dan moeten we voortaan eeuwig in angst leven omdat er mogelijk iemand met corona binnenkomt.
Nee, jij denkt niet door.quote:Op donderdag 2 april 2020 19:48 schreef LXIV het volgende:
[..]
Die mag iig de rest van zijn leven in quarantaine.quote:Op donderdag 2 april 2020 19:49 schreef SnertMetChoco het volgende:
[..]
WTF. Video met verslag in de link.
Naja, ben benieuwd iig wat Zuid Korea gaat doen in de nabije toekomst. Ook daar is nog geen groepsimmuniteit en ook geen vaccin, maar wellicht kunnen ze het straks controleren.quote:Op donderdag 2 april 2020 19:51 schreef LXIV het volgende:
[..]
Nee. Maar het lijkt me wel de meest realistische 'oplossing'
Ik denk dat de meeste mensen die zich nu niet aan de regels houden met die boetes dezelfde mensen zijn die ook dan gewoon geen afstand weten te bewaren though. Is gelukkig de minderheid, het is echt veel rustiger op straat en ik zie vrijwel iedereen met bogen om elkaar heen lopen. Alle winkels in de buurt houden zich ook aan de regels; alleen in de supermarkt is het lastig te controleren dat mensen niet te dicht op elkaar staan (en dan heb ik het niet over bij de kassa's waar netjes staat aangegeven waar je moet staan).quote:Op donderdag 2 april 2020 19:44 schreef Kyran het volgende:
[..]
Dit. Ik hoop ook echt dat het mee gaat vallen en dat wij als Nederlanders hier goed mee om kunnen gaan. Mochten er straks strengere regels komen, omdat men zich niet aan de huidige maatregelens houdt, kan in ieder geval niemand Rutte verwijten dat hij "ons" geen kans gaf.
Het is idd een aanname vooralsnog, maar groepsimmuniteit gaat ons eerder redden als een vaccin.. dat is nu namelijk al aan het opbouwen, dat vaccin komt ergens volgend jaar pas.quote:Op donderdag 2 april 2020 19:50 schreef Discombobulate het volgende:
[..]
Je weet dat groepsimmuniteit nog helemaal niet gegarandeerd is hé? Bij vaccinaties is dat zo, maar we weten helemaal niet of dat bij infecties ook zo werkt.
Kom nou. Jij bent altijd de eerste die "weet jij het beter" of "heb je een opleiding gedaan dan" schreeuwt. Nu geeft iemand, met ervaring/training aan dat het niet zo makkelijk/simpel is als dat jij beweert en is het opeens niet relevant. Hoezo weet jij het beter dan?quote:Op donderdag 2 april 2020 19:47 schreef DireStraits7 het volgende:
[..]
Hoe is dit relevant? Alsof ik mensen ga ontmoedigen om in de auto te stappen, omdat ik een auto-ongeluk heb gehad.
Volgens mij verwar je expert met iemand die een keertje naar een gebied geweest is voor werk. Ik heb een keer een EHBO-cursus gehad, ben ik nu medisch expert?quote:Op donderdag 2 april 2020 19:53 schreef Kyran het volgende:
[..]
Kom nou. Jij bent altijd de eerste die "weet jij het beter" of "heb je een opleiding gedaan dan" schreeuwt. Nu geeft iemand, met ervaring/training aan dat het niet zo makkelijk/simpel is als dat jij beweert en is het opeens niet relevant. Hoezo weet jij het beter dan?
Zo valt toch niet te discusseren
Ook wel goed voer voor studie.quote:Op donderdag 2 april 2020 19:53 schreef StateOfMind het volgende:
[..]
Die mag iig de rest van zijn leven in quarantaine.
Vooral kinderlijk gedrag op komma's en punten. Prima wanneer het gaat om vrijheden maar niet wanneer het gaat om ieders gezondheid.quote:Op donderdag 2 april 2020 19:43 schreef crystal_meth het volgende:
[..]
Ja, maar iedereen lijkt het hier anders te interpreteren..
Dit. Ik hoop toch echt dat het snel kan gaan lukken. Als ik naar het Noorden kijk is die R0 sowieso al de hele tijd groter of gelijk als 1. Zie recente RIVM grafieken per provincie. Er is hier in het Noorden nooit sprake geweest van exponentiële groei, maar constant lineair. Misschien blijft die piek wel helemaal weg. Nu Brabant weer omlaag gaat moeten we nog even volhouden met Noord- en Zuid Holland, maar als ik het zo bekijk ben ik best wel positief.quote:Op donderdag 2 april 2020 19:53 schreef Kyran het volgende:
[..]
Nee, jij denkt niet door.
Even puur over Nederland:
Je stopt de verspreiding zoveel als je kan, totdat je IC's weer rust hebben en je de gevallen die bestaan op kan sporen door veel en laagdrempelig te testen. Door middel van "testen testen testen" en social distancing etc. zorg je dat je verspreiding op een laag pitje doorgaat. Aangezien alles op een heel laag pitje moet gaat je groepsimmuniteit dus ook heel lang duren.
Je kan het niet sneller doen, is niet haalbaar en ook niet wenselijk want je zorg gaat er aan.
Soms een beetje gas bij (versoepelen maatregelen), soms een beetje bijremmen (toevoegen maatregelen), maar de hele tijd met traction controle en ABS aan (testen en isoleren).
Houd jezelf even vast aan het gegeven dat volgens onderzoek ongeveer 50% van de besmette mensen asymptomisch is.. dus die hebben het gehad en weten zich van de prins geen kwaad.. Dat is juist het gevaar van dit virus, je kunt mensen besmetten zonder dat je zelf ook maar een clou hebt dat je besmet bent.quote:Op donderdag 2 april 2020 19:53 schreef Ven1972 het volgende:
Volgens coronascanner zijn 250 Nederlanders genezen van het coronavirus. Maar het is nog te weinig... er zijn op dit moment nog te veel zieken in Nederland.
Bron: coronascanner
Dat weten we pas als de resultaten van Sanquin naar buiten komen.quote:Op donderdag 2 april 2020 19:53 schreef Sounddragon het volgende:
[..]
Het is idd een aanname vooralsnog, maar groepsimmuniteit gaat ons eerder redden als een vaccin.. dat is nu namelijk al aan het opbouwen, dat vaccin komt ergens volgend jaar pas.
Bron?quote:Op donderdag 2 april 2020 19:57 schreef Sounddragon het volgende:
[..]
Houd jezelf even vast aan het gegeven dat volgens onderzoek ongeveer 50% van de besmette mensen asymptomisch is..
Maak er nog maar 1 danquote:Op donderdag 2 april 2020 19:52 schreef DireStraits7 het volgende:
[..]
Ik heb net een ommetje gemaakt.
Nee tuurlijk. Maar er zijn inmiddels zat experts die zeggen dat het via praten, ademen kan verspreiden, het 3 uur in de lucht kan hangen in optimale omstandigheden en dat het kan verspreiden via de lucht.quote:Op donderdag 2 april 2020 19:48 schreef DireStraits7 het volgende:
[..]
De kans dat je door de wind besmet wordt is uitermate klein. Het is niet zo dat de lucht één grote coronawolk is geworden.
Die "besmetting" als je asymptonisch bent, is niet hetzelfde "besmetten" als je wel alle bekende symptomen hebt.quote:Op donderdag 2 april 2020 19:57 schreef Sounddragon het volgende:
[..]
Houd jezelf even vast aan het gegeven dat volgens onderzoek ongeveer 50% van de besmette mensen asymptomisch is.. dus die hebben het gehad en weten zich van de prins geen kwaad.. Dat is juist het gevaar van dit virus, je kunt mensen besmetten zonder dat je zelf ook maar een clou hebt dat je besmet bent.
Okay, mijn huisarts en haar collega zijn ook besmet geraakt met coronavirus, vernam ik het uit van mijn familie. Mijn vaste huisarts ligt in het ziekenhuis in mijn woonplaats.quote:Op donderdag 2 april 2020 19:57 schreef Sounddragon het volgende:
[..]
Houd jezelf even vast aan het gegeven dat volgens onderzoek ongeveer 50% van de besmette mensen asymptomisch is.. dus die hebben het gehad en weten zich van de prins geen kwaad.. Dat is juist het gevaar van dit virus, je kunt mensen besmetten zonder dat je zelf ook maar een clou hebt dat je besmet bent.
Probleem/uitdaging is dat iedereen als niet onderbouwde eigen norm hanteert van "minimaal" en aan de haal gaat met veronderstelde waarheden als kennis.quote:Op donderdag 2 april 2020 19:43 schreef DireStraits7 het volgende:
[..]
Je weet dat de voorschriften aanraden om zo min mogelijk aan te raken buiten? Als je in de supermarkt bent, dus niet je gezicht aanraken. Tijdens een ommetje is wat anders, dan is de kans echt minimaal dat je besmet wordt als je gewoon 1,5 meter afstand houdt.
[..]
Dat virus overleeft nauwelijks tot helemaal niet in je zakken... En je kunt prima handschoenen aandoen. Of je vertrekt met je handen in je zakken en haalt ze er niet uit tot je weer terug binnen bent.
Gaat echt heel close worden en het is allemaal veel spannender gemaakt dan nodig is. Meteen of in ieder geval eerder ingrijpen had zoveel stress en gedoe gescheeld, maar goed "shit happened".quote:Op donderdag 2 april 2020 19:56 schreef Discombobulate het volgende:
[..]
Dit. Ik hoop toch echt dat het snel kan gaan lukken. Als ik naar het Noorden kijk is die R0 sowieso al de hele tijd groter of gelijk als 1. Zie recente RIVM grafieken per provincie. Er is hier in het Noorden nooit sprake geweest van exponentiële groei, maar constant lineair. Misschien blijft die piek wel helemaal weg. Nu Brabant weer omlaag gaat moeten we nog even volhouden met Noord- en Zuid Holland, maar als ik het zo bekijk ben ik best wel positief.
5 keer, 7 maanden op rij.quote:Op donderdag 2 april 2020 19:55 schreef DireStraits7 het volgende:
[..]
Volgens mij verwar je expert met iemand die een keertje naar een gebied geweest is voor werk. Ik heb een keer een EHBO-cursus gehad, ben ik nu medisch expert?
Maar misschien wil Sounddragon even zijn cv hier plaatsen. Kan ik zien wat hij over dit onderwerp gepubliceerd heeft.
Er is gewoon geen enkele richtlijn die Nederlanders ontraad om (verantwoord) een frisse neus te halen. Rutte maakte er juist een punt van dat dat nog kan in Nederland.
Idealen omstandigheden zoals de idealen omstandigheden dat het ook twee dagen op oppervlakten kan "overleven"?quote:Op donderdag 2 april 2020 19:58 schreef Cesare-Borgia het volgende:
[..]
Nee tuurlijk. Maar er zijn inmiddels zat experts die zeggen dat het via praten, ademen kan verspreiden, het 3 uur in de lucht kan hangen in optimale omstandigheden en dat het kan verspreiden via de lucht.
https://www.google.com/am(...)se-letter/index.html
Dit artikel is van een paar uur terug.
Laatste zin is dat het in de wind likely to disperse is.
Ik voel me met likely niet echt safe met een novel virus en 1,5 meter tussen volop mensen.
Laat er eerst maar eens een hoop duidelijk worden.
Want het is idd geen mazelen of tbc qua besmettelijkheid maar echt niet alleen droplets rechtstreeks op iemand of via een object.
sja, front line risks.. mooi klote.. weer een hulpverlener minder inzetbaarquote:Op donderdag 2 april 2020 20:00 schreef Ven1972 het volgende:
[..]
Okay, mijn huisarts en haar collega zijn ook besmet geraakt met coronavirus, vernam ik het uit van mijn familie. Mijn vaste huisarts ligt in het ziekenhuis in mijn woonplaats.
Maar goed dat het geen mens is die er zo erg aan toe is dat ze in het ziekenhuis ligt. Of nouja, twee zelfs dus schijnbaar.quote:Op donderdag 2 april 2020 20:02 schreef Sounddragon het volgende:
mooi klote.. weer een hulpverlener minder inzetbaar
True, dan is alleen je speeksel besmettelijk, als je dat niet uit loopt te proesten en jezelf omtovert tot wandelende virusbom, scheelt dat natuurlijk aanzienlijk.. dat is zéker waarquote:Op donderdag 2 april 2020 19:59 schreef opgebaarde het volgende:
[..]
Die "besmetting" als je asymptonisch bent, is niet hetzelfde "besmetten" als je wel alle bekende symptomen hebt.
Lijkt een nuance verschil, maar het aantal deeltjes dat de patiënt verspreid is wel enorm verschillend.
Er is een verschil tussen verspreiden (in de zin dat het aangetoond kan worden) en of je er besmet door kunt raken.quote:Op donderdag 2 april 2020 19:58 schreef Cesare-Borgia het volgende:
[..]
Nee tuurlijk. Maar er zijn inmiddels zat experts die zeggen dat het via praten, ademen kan verspreiden, het 3 uur in de lucht kan hangen in optimale omstandigheden en dat het kan verspreiden via de lucht.
Kijkend naar de hele zin:quote:https://www.google.com/am(...)se-letter/index.html
Dit artikel is van een paar uur terug.
Laatste zin is dat het in de wind likely to disperse is.
Interpreteer ik het als 'disperse' = wijdverspreid. Met andere woorden: de wind verspreid het over een dusdanig groot oppervlak dat het niet meer gevaarlijk is. Er staat juist dat in een ruimte zonder circulatie de 'aeorsol' met virusdeeltjes blijft hangen en dat je dán juist besmet kunt raken.quote:"If you generate an aerosol of the virus with no circulation in a room, it's conceivable that if you walk through later, you could inhale the virus," Fineberg said. "But if you're outside, the breeze will likely disperse it."
Dan moet je vooral binnen blijven. Maar ik heb wel moeite met mensen die de hele week binnen blijven en doen alsof de rest gek is als ze een blokje om gaat.quote:Ik voel me met likely niet echt safe met een novel virus en 1,5 meter tussen volop mensen.
Vooralsnog is de bewijsvoering daarvoor erg dun.quote:Want het is idd geen mazelen of tbc qua besmettelijkheid maar echt niet alleen droplets rechtstreeks op iemand of via een object.
Hulpverleners zijn momenteel übermenschen..quote:Op donderdag 2 april 2020 20:02 schreef van_Lamehuizen het volgende:
[..]
Maar goed dat het geen mens is die er zo erg aan toe is dat ze in het ziekenhuis ligt. Of nouja, twee zelfs dus schijnbaar.
Ja, als je hulpverlener zou zijn loop je veel meer risico dan een gewone Nederlander die geen hulp verleent.quote:Op donderdag 2 april 2020 20:02 schreef Sounddragon het volgende:
[..]
sja, front line risks.. mooi klote.. weer een hulpverlener minder inzetbaar
Nee, haar collega is vermoedelijk gewoon thuis in quarantine.quote:Op donderdag 2 april 2020 20:02 schreef van_Lamehuizen het volgende:
[..]
Maar goed dat het geen mens is die er zo erg aan toe is dat ze in het ziekenhuis ligt. Of nouja, twee zelfs dus schijnbaar.
Nu ik dit lees maakt het me wel weer wat bewuster van het ondergeschoven kindje in deze hele situatie.quote:Op donderdag 2 april 2020 19:55 schreef DireStraits7 het volgende:
[..]
Volgens mij verwar je expert met iemand die een keertje naar een gebied geweest is voor werk. Ik heb een keer een EHBO-cursus gehad, ben ik nu medisch expert?
Maar misschien wil Sounddragon even zijn cv hier plaatsen. Kan ik zien wat hij over dit onderwerp gepubliceerd heeft.
Er is gewoon geen enkele richtlijn die Nederlanders ontraad om (verantwoord) een frisse neus te halen. Rutte maakte er juist een punt van dat dat nog kan in Nederland.
Vandaar mijn analogie met autorijden. Waarom risico nemen? Je kunt tal van zaken nemen waarbij je risico loopt, maar waar we niet bij stilstaan, omdat het zo gewoon is.quote:Op donderdag 2 april 2020 20:00 schreef Vallon het volgende:
[..]
De vraag is vooral "waarom risico nemen" als dat niet noodzakelijk is voor de eigen of andermans gezondheid ?
Dat is toch een beetje het argument 'er zijn ook rokers die 100 worden'.quote:Het kan mij verder geen ruk schelen wat het viris volgens gegeneraliseerde studies doet.... die voor mij persoonlijk als individu van generlei waarde zijn.
En braaf zoveel mogelijk binnenblijft.. zékerquote:Op donderdag 2 april 2020 20:05 schreef Ven1972 het volgende:
[..]
Ja, als je hulpverlener zou zijn loop je veel meer risico dan een gewone Nederlander die geen hulp verleent.
Gelukkig. Schijnt dat je tegenwoordig flink ver heen moet zijn voor je ook maar in aanmerking komt voor ziekenhuisopname.quote:Op donderdag 2 april 2020 20:06 schreef Ven1972 het volgende:
[..]
Nee, haar collega is vermoedelijk gewoon thuis in quarantine.
Ja, die youtube tracker ookquote:
Het percentage van 60/70% is binnen een maand 4 tot 6, prima te halen.quote:Op donderdag 2 april 2020 19:47 schreef Discombobulate het volgende:
[..]
Nee, maar dat groepsimmuniteit kan misschien nog wel heel lang duren. Het beste is, wat die virologen ook zeiden, terug gaan naar het begin en zo veel mogelijk testen en mensen isoleren. Zelfde als hoe Zuid Korea het doet.
Slecht geprogrammeerd. Ze gingen er vanuit dat het aantal besmettingen < 1M zou blijven!quote:
Wat de fuckquote:Op donderdag 2 april 2020 19:49 schreef SnertMetChoco het volgende:
[..]
WTF. Video met verslag in de link.
Educated guess work natuurlijk.. Dat weten we over 21 maanden, dat is gemiddelde ICU opname periode geloof ik.quote:Op donderdag 2 april 2020 20:09 schreef 3rr0r het volgende:
'Iedere dag dat je in slaap bent gehouden = 1 maand herstel' - ex corona patient net op het nieuws
koekoek
Wat jij nu zegt is pertinent onwaar. Vanaf de eerste minuten na de persconferentie ben ik de eerste geweest die dit heeft uitgerekend, en a.d.h.v. het maximale aantal besmettingen/ic-ratio kom je uit op 3-4 jaar.quote:Op donderdag 2 april 2020 20:09 schreef Vallon het volgende:
[..]
Het percentage van 60/70% is binnen een maand 4 tot 6, prima te halen.
Ik ga nu geen uitgebreide rekensom en lecture doen.
Je ziet de problemen al bij de voedselbanken. Maar ook het sluiten van de verzorgingshuizen is, hoewel begrijpelijk, zeer ingrijpend voor de mensen die het vooral moeten hebben van bezoeken van (klein)kinderen.quote:Op donderdag 2 april 2020 20:07 schreef mosrednA het volgende:
[..]
Nu ik dit lees maakt het me wel weer wat bewuster van het ondergeschoven kindje in deze hele situatie.
Ik kan me goed voorstellen dat het heel moeilijk moet zijn om je contactmomenten digitaal te moeten houden, terwijl mensen zoals jij júist gebaat zijn bij menselijk contact.
Dat is dus gemiddeld 2 jaar per IC patient. En dan hebben we het nog niet eens over de blijvende schade. De gevolgen gaan zo enorm veel groter zijn dan we nu doorhebben. Ik zie ook nog wel een nieuwe zorgcrisis aankomen om de stijgende kosten te kunnen indammen.quote:Op donderdag 2 april 2020 20:09 schreef 3rr0r het volgende:
'Iedere dag dat je in slaap bent gehouden = 1 maand herstel' - ex corona patient net op het nieuws
koekoek
Dus.... als je wel iemand gekend had met het virus, en sommige mensen die jij kent ook, dan was het een stuk besmettelijker geweest?quote:Op donderdag 2 april 2020 20:07 schreef Remco het volgende:
Toch kun je stellen dat het virus niet extreem besmettelijk is. Ik ken niemand die Corona heeft en in mijn omgeving hoor ik veel mensen die ook niemand kennen met Corona. Ook zijn niet complete verzorgingstehuizen besmet. Wat bijvoorbeeld wel anders is bij het norovirus, 1x hoesten en 10 man is besmet.
Mede hierdoor denk ik dat de maatregelen streng genoeg zijn op dit moment.
twitter:BNODesk twitterde op donderdag 02-04-2020 om 20:07:16Coronavirus timeline:
- January 19: 100 cases
- January 24: 1,000 cases
- February 12: 50,000 cases
- March 6: 100,000 cases
- March 18: 200,000 cases
- March 26: 500,000 cases
- March 30: 750,000 cases
- April 2: 1,000,000 cases reageer retweet
Die is vast in gesprek met haar huisarts dat er straks geen plek op het IC is voor haar.quote:
Medisch specialisten leggen niet voor niets zoveel nadruk op het zeer zware revalidatietraject na een IC-opname. Als je überhaupt weer herstelt is het maar de vraag in hoeverre je herstelt.quote:Op donderdag 2 april 2020 20:12 schreef kilon het volgende:
[..]
Dat is dus gemiddeld 2 jaar per IC patient. En dan hebben we het nog niet eens over de blijvende schade. De gevolgen gaan zo enorm veel groter zijn dan we nu doorhebben. Ik zie ook nog wel een nieuwe zorgcrisis aankomen om de stijgende kosten te kunnen indammen.
Tja, kun je wel gekscherend over doen maar de vraag of er uberhaupt groepsimmuniteit kan ontstaan mbt SARS-CoV-2 is nou precies dat, een vraag. Stellen dat dit zo zal zijn is een aanname, die afgaand op beschikbare data nogal voorbarig lijkt.quote:Op donderdag 2 april 2020 20:09 schreef Vallon het volgende:
[..]
En wederom: GI is geen virusbestrijding maar maakt wel dat onverhoopte kwetsbaren worden besmet, dan iig (gemiddeld gezien) een kans hebben in de zorg. En ja dat kan schoksgewijs met gevolgen zijn. De rest van de niet "kwetsbaren" kan redelijk ongestoord voortgaan met leven in onze economie.
Zelfs als we wel een vaccin hebben - nog vele jaren voordat het veilig genoeg is - zal dat niet voorkomen dat kwetsbaren nog steeds overlijden, al was het maar dat ze door het vaccin over de rand worden geduwd.
Korea is geen oplossing omdat die coûte-que-coûte besmetting en verspreiding wil voorkomen met primair isolatie, frequentie detectie en dan afzondering; daarmee vooral in een eenzaam holletje gaat leven.
Fysiotherapeuten gaan het druk krijgen, als ze weer aan 't werk kunnen.quote:Op donderdag 2 april 2020 20:12 schreef kilon het volgende:
[..]
Dat is dus gemiddeld 2 jaar per IC patient. En dan hebben we het nog niet eens over de blijvende schade. De gevolgen gaan zo enorm veel groter zijn dan we nu doorhebben. Ik zie ook nog wel een nieuwe zorgcrisis aankomen om de stijgende kosten te kunnen indammen.
Ik denk dat voor iedereen die er uit gaat komen er best wat kwaliteit van leven ingeleverd moet worden hoor. En ergens ligt er een grens waar dat nog acceptabel voor is.quote:Op donderdag 2 april 2020 20:14 schreef DireStraits7 het volgende:
[..]
Medisch specialisten leggen niet voor niets zoveel nadruk op het zeer zware revalidatietraject na een IC-opname. Als je überhaupt weer herstelt is het maar de vraag in hoeverre je herstelt.
Ik heb mijn moeder al meermaals gezegd dat ze met mijn oma moet gaan zitten om serieus te overwegen of het de moeite wel waard is. En zelfs voor mijn moeder zou het, eerlijkheidshalve, de vraag zijn hoe ze uit zoiets zou komen.
6 maanden ja?quote:Op donderdag 2 april 2020 20:09 schreef Vallon het volgende:
[..]
En wederom: GI is geen virusbestrijding maar maakt wel dat onverhoopte kwetsbaren worden besmet, dan iig (gemiddeld gezien) een kans hebben in de zorg. En ja dat kan schoksgewijs met gevolgen zijn. De rest van de niet "kwetsbaren" kan redelijk ongestoord voortgaan met leven in onze economie.
Zelfs als we wel een vaccin hebben - nog vele jaren voordat het veilig genoeg is - zal dat niet voorkomen dat kwetsbaren nog steeds overlijden, al was het maar dat ze door het vaccin over de rand worden geduwd.
Korea is geen oplossing omdat die coûte-que-coûte besmetting en verspreiding wil voorkomen met primair isolatie, frequentie detectie en dan afzondering; daarmee vooral in een eenzaam holletje gaat leven.
Ik persoonlijk geloof helemaal niet in die zogenaamde 1.5 meter.quote:Op donderdag 2 april 2020 19:47 schreef Cesare-Borgia het volgende:
[..]
Er staat ook wind. Wat maakt die 1,5 meter dan uit? Zelfde geldt voor het strand of het bos bv.
Heeft weinig zin als er teveel mensen zijn.
Volledig herstel is, zeker voor jongere IC-patiënten, best mogelijk. Het is niet zo dat iedereen kwaliteit van leven in moet leveren.quote:Op donderdag 2 april 2020 20:18 schreef Toefjes het volgende:
[..]
Ik denk dat voor iedereen die er uit gaat komen er best wat kwaliteit van leven ingeleverd moet worden hoor.
Symptomen zijn toch niet enkel afhankelijk van de "ernst" van de besmetting, maar ook van hoe hevig je lichaam erop reageert (met koorts, histamine etc..)?quote:Op donderdag 2 april 2020 19:59 schreef opgebaarde het volgende:
[..]
Die "besmetting" als je asymptonisch bent, is niet hetzelfde "besmetten" als je wel alle bekende symptomen hebt.
Lijkt een nuance verschil, maar het aantal deeltjes dat de patiënt verspreid is wel enorm verschillend.
Wat is mis met als "het niet echt noodzakelijk" is, doe "het dan beter niet" ?quote:Op donderdag 2 april 2020 19:55 schreef DireStraits7 het volgende:
[..]
Zorgen dat je je zo opstelt dat je de wind in je rug hebtquote:Op donderdag 2 april 2020 20:19 schreef Markesh het volgende:
[..]
Ik persoonlijk geloof helemaal niet in die zogenaamde 1.5 meter.
Stel dat ik op straat op 1.5 meter afstand met iemand een praatje maak die corona heeft, en er waait een windje mijn kant op, ik sluit niet uit dat diegene mij dan niet kan besmetten.
Hetzelfde als je bij 2 familieleden of vrienden een avondje langs gaat en je op 1.5 meter afstand van elkaar gaat zitten.
Stel, er is 1 iemand besmet wat niemand weet. De virusdeeltjes verspeiden zich dan in de lucht. Als je dan een paar uur in diezelfde ruimte zit acht ik de kans enorm groot dat de persoon die besmet is ook iemand anders kan besmetten.
Daarom ook de kwetsbaren echt goed isoleren (dat ze zelf ook geen boodschappen hoeven te doen en dat iedereen die daar in de buurt komt een pak draagt) en de rest van de maatschappij juist maximaal blootstellen.quote:Op donderdag 2 april 2020 20:18 schreef Kyran het volgende:
[..]
6 maanden ja?
Wij zijn nu een maand verder en de IC's beginnen te kraken en te piepen. Binnenkort zitten wij op 2x normale IC capaciteit en zelfs dan is het de vraag of wij het gaan halen zonder extra doden.
Er zijn nu bijna 15.000 bevestigde patiënten. Gewoon even om te kunnen rekenen ga ik even uit van 10x zoveel daadwerkelijke patiënten, dus 150.000.
Bij 150.000 zitten wij dus al over een maximum van wat wij qua zorg aankunnen. De huidige situatie is namelijk niet maandelang houdbaar.
In één maand kunnen wij dus 150.000 mensen besmet laten raken, in 6 maanden zou dit 900.000 zijn. 60% van 17 miljoen is 10.2 miljoen .....
.... dus nee. Gewoon nee.
Enige manier dat dat kan is als wij nu al zonder te weten 1.5 miljoen besmette mensen hebben. Ja, dan is het mogelijk om het binnen 6-8 maaden op te lossen, maar dan is je zorg wel totaal naar de kloten.
Ik lever liever nu kwaliteit van leven in, door thuis te blijven en hopen dat ik niet besmet raak.quote:Op donderdag 2 april 2020 20:18 schreef Toefjes het volgende:
Ik denk dat voor iedereen die er uit gaat komen er best wat kwaliteit van leven ingeleverd moet worden hoor. En ergens ligt er een grens waar dat nog acceptabel voor is.
Nee dat weten we dan niet.quote:Op donderdag 2 april 2020 19:57 schreef Discombobulate het volgende:
[..]
Dat weten we pas als de resultaten van Sanquin naar buiten komen.
Welnee, daar zijn al legio onderzoeken naar gedaan.quote:Op donderdag 2 april 2020 20:11 schreef Sounddragon het volgende:
[..]
Educated guess work natuurlijk.. Dat weten we over 21 maanden, dat is gemiddelde ICU opname periode geloof ik.
https://www.hopkinsmedici(...)t_on_quality_of_lifequote:Patients have substantial physical impairments even two years after being discharged from the hospital after a stay in an intensive care unit (ICU), new Johns Hopkins research suggests.
The scientists found that for every day of bed rest in the ICU, muscle strength was between 3 and 11 percent lower over the following months and years.
“Even a single day of bed rest in the ICU has a lasting impact on weakness, which impacts patients’ physical functioning and quality of life,” says Dale M. Needham, M.D., Ph.D., an associate professor of medicine and of physical medicine and rehabilitation at the Johns Hopkins University School of Medicine and senior author of the study described in the April issue of Critical Care Medicine. “We previously thought that bed rest and sedation in an ICU were helpful for patients, but we’re finding this approach to care is actually harmful to the long-term recovery of many.”
For the study, the Johns Hopkins team followed up on 222 patients discharged from one of 13 ICUs at four Baltimore hospitals between October 2004 and October 2007. All patients spent time on a mechanical ventilator as part of their successful treatment for acute lung injury, a syndrome marked by inflammation and excessive fluid in the lungs and frequent multiorgan failure. The disorder is considered an archetype disease in studying patients with critical illness.
The patients underwent evaluation of muscle strength at hospital discharge and also three, six, 12 and 24 months later. More than one-third of survivors had muscle weakness at discharge, and while many saw improvement over time, the weakness was associated with substantial impairments in physical function and quality of life at subsequent follow-up visits.
Ja, iedereen. Dus daar ben je niet alleen in. En dit is tijdelijk.quote:Op donderdag 2 april 2020 20:21 schreef Gia het volgende:
[..]
Ik lever liever nu kwaliteit van leven in, door thuis te blijven en hopen dat ik niet besmet raak.
Maar jouw voorstel van 600 weken lockdown / social distancing is dus net zo absurd!quote:Op donderdag 2 april 2020 20:21 schreef mosrednA het volgende:
@:vallon
Ter verduidelijking;
Er zijn max 2400 IC-bedden waar mensen gemiddeld 3 weken liggen.
Momenteel blijkt zo’n 5-10% van de bekende besmettingsgevallen op de IC terecht te komen. Laten we daar 5% van maken.
Omdat de IC-zorgcapaciteit 2400 is waarbij het in het gunstige geval 5% van de besmettingen beslaat, kunnen er maximaal 50.000 besmettingen per 3 weken zijn. 5% Daarvan en je zit immers aan je maximale zorgcapaciteit.
Voor groepsimmuniteit zijn zo’n 10 miljoen mensen nodig, wat inhoudt dat je bij maximaal 50.000 besmettingen per 3 weken, 200 (10mil/50k) x 3 weken verder bent. Ofwel 600 weken.
Natuurlijk zijn er tal van variabelen die in positieve zin (gaan we even vanuit) mee gaan spelen, maar 6 maanden stellen is écht absurd.
30% van de IC patiënten zijn onder de 60 jaar. Hoeveel mensen wil je isoleren?quote:Op donderdag 2 april 2020 20:20 schreef LXIV het volgende:
[..]
Daarom ook de kwetsbaren echt goed isoleren (dat ze zelf ook geen boodschappen hoeven te doen en dat iedereen die daar in de buurt komt een pak draagt) en de rest van de maatschappij juist maximaal blootstellen.
Leuk deze berekening maar het RIVM gaat er vanuit dat 80-85% van de besmettingen amper klachten heeft en dus onbekend is maar wel immuniteit opbouwtquote:Op donderdag 2 april 2020 20:21 schreef mosrednA het volgende:
@:vallon
Ter verduidelijking;
Er zijn max 2400 IC-bedden waar mensen gemiddeld 3 weken liggen.
Momenteel blijkt zo’n 5-10% van de bekende besmettingsgevallen op de IC terecht te komen. Laten we daar 5% van maken.
Omdat de IC-zorgcapaciteit 2400 is waarbij het in het gunstige geval 5% van de besmettingen beslaat, kunnen er maximaal 50.000 besmettingen per 3 weken zijn. 5% Daarvan en je zit immers aan je maximale zorgcapaciteit.
Voor groepsimmuniteit zijn zo’n 10 miljoen mensen nodig, wat inhoudt dat je bij maximaal 50.000 besmettingen per 3 weken, 200 (10mil/50k) x 3 weken verder bent. Ofwel 600 weken.
Natuurlijk zijn er tal van variabelen die in positieve zin (gaan we even vanuit) mee gaan spelen, maar 6 maanden stellen is écht absurd.
Ik snap het ook, maar ontwikkelen van een vaccin duurt normaliter wel jaren voor dat het werkt bij mensen. Ze gaan eerst testen op dieren of kijken dat het wel kan werken of niet.quote:Op donderdag 2 april 2020 20:22 schreef mosrednA het volgende:
Onze beste hoop is zo vroeg mogelijk een vaccin.
Hahaha dat kan ook maar ik blijf toch liever gewoon binnenquote:Op donderdag 2 april 2020 20:20 schreef Toefjes het volgende:
[..]
Zorgen dat je je zo opstelt dat je de wind in je rug hebt
Ik pleit er zeker niet voor om de rand van de wet op te zoeken, maar een frisse neus halen geeft, met inachtneming van de voorschriften, een zeer minimale besmettingskans. Alle spookverhalen over ronddwarrelende coronadeeltjes ten spijt. De kans dat je zo besmet raakt is gewoon minimaal. Zeker als je in een gebied woont waar je nauwelijks mensen tegenkomt. Ik woon in een middelgrote stad en het aantal mensen dat binnen 5 meter van mij stond was op één hand te tellen in het half uur dat ik gelopen heb. En mijn ervaring is dat iedereen eerder 3 meter afstand neemt dan die 1,5 meter op gaat zoeken.quote:Op donderdag 2 april 2020 20:20 schreef Vallon het volgende:
[..]
Wat is mis met als "het niet echt noodzakelijk" is, doe "het dan beter niet" ?
Net even een andere insteek.
Ik snap zeker de stelling "het is niet verboden dus..." en dat is iets dat je juist in een crisis niet moet hanteren al leidraad.
Dat stel ik nergens voor. Geen idee of je labiel begint te worden LXIV, maar gezien je postgedrag de laatste dagen zou ik goed op jezelf letten als ik jou was.quote:Op donderdag 2 april 2020 20:23 schreef LXIV het volgende:
[..]
Maar jouw voorstel van 600 weken lockdown / social distancing is dus net zo absurd!
Sanquin gaat juist een hele goed indicator zijn van asymptomatische verspreiding en ziektebeeld zonder klachten.quote:Op donderdag 2 april 2020 20:21 schreef Vallon het volgende:
[..]
Nee dat weten we dan niet.
Sanquin heeft per definitie alleen een relatief gezonde (donor) doelgroep in test.
Wel kan je daarmee weer evenzoveel modellen beter laten werken.
Niets leuks aan, verder zijn dat de variabelen waar ik het over heb.quote:Op donderdag 2 april 2020 20:23 schreef Faraday01 het volgende:
[..]
Leuk deze berekening maar het RIVM gaat er vanuit dat 80-85% van de besmettingen amper klachten heeft en dus onbekend is maar wel immuniteit opbouwt
De besmette persoon drinkt uit een glas, de gastheer/vrouw pakt dat glas, en schenkkt vervolgens de rest van de visite lekker wat te drinken in...quote:Op donderdag 2 april 2020 20:19 schreef Markesh het volgende:
[..]
Ik persoonlijk geloof helemaal niet in die zogenaamde 1.5 meter.
Stel dat ik op straat op 1.5 meter afstand met iemand een praatje maak die corona heeft, en er waait een windje mijn kant op, ik sluit niet uit dat diegene mij dan niet kan besmetten.
Hetzelfde als je bij 2 familieleden of vrienden een avondje langs gaat en je op 1.5 meter afstand van elkaar gaat zitten.
Stel, er is 1 iemand besmet wat niemand weet. De virusdeeltjes verspeiden zich dan in de lucht. Als je dan een paar uur in diezelfde ruimte zit acht ik de kans enorm groot dat de persoon die besmet is ook iemand anders kan besmetten.
Veel foutjes toch wel op die worldometers, vooral met Amerikaquote:Op donderdag 2 april 2020 19:50 schreef mark6791 het volgende:
[..]
Florida was kennelijk gelukkig een foutje; is nu aangepast naar 27.
Ik denk juist dat op zijn tijd naar buiten de beste manier is om corona te overleven. Zorgen dat je fit bent, genoeg rust, gezond eten en genoeg lichaamsbeweging. Als je dan besmet wordt dan ben je fit en is je overlevingskans gewoon optimaal.quote:Op donderdag 2 april 2020 20:24 schreef DireStraits7 het volgende:
[..]
Ik pleit er zeker niet voor om de rand van de wet op te zoeken, maar een frisse neus halen geeft, met inachtneming van de voorschriften, een zeer minimale besmettingskans. Alle spookverhalen over ronddwarrelende coronadeeltjes ten spijt. De kans dat je zo besmet raakt is gewoon minimaal. Zeker als je in een gebied woont waar je nauwelijks mensen tegenkomt. Ik woon in een middelgrote stad en het aantal mensen dat binnen 5 meter van mij stond was op één hand te tellen in het half uur dat ik gelopen heb.
Tegelijkertijd zorgt een wandeling voor beweging, een frisse neus en bovenal een zeldzaam moment dat je niet binnen je eigen vier muren zit.
250k erbij in 4 dagen en nu 250k erbij in 2 dagen, dat betekent morgen 1,25 miljoen?quote:Op donderdag 2 april 2020 20:13 schreef LTVDK het volgende:
twitter:BNODesk twitterde op donderdag 02-04-2020 om 20:07:16Coronavirus timeline:
Idd, en ik hoop oprecht dat daar vaart achter komt. Hopelijk gaat het proces een stuk sneller lopen nu de urgentie gigantisch hoog is.quote:Op donderdag 2 april 2020 20:23 schreef Ven1972 het volgende:
[..]
Ik snap het ook, maar ontwikkelen van een vaccin duurt normaliter wel jaren voor dat het werkt bij mensen. Ze gaan eerst testen op dieren of kijken dat het wel kan werken of niet.
Gelukkig is het niet besmettelijkquote:Op donderdag 2 april 2020 20:13 schreef LTVDK het volgende:
Dat is dan ook vooral heel dom.quote:Op donderdag 2 april 2020 20:25 schreef Sounddragon het volgende:
[..]
De besmette persoon drinkt uit een glas, de gastheer/vrouw pakt dat glas, en schenkkt vervolgens de rest van de visite lekker wat te drinken in...
Mijn punt is dat in lockdown blijven totdat héél langzaam (over 600 weken) er groepsimmuniteit is ontstaan ook onmogelijk is.quote:Op donderdag 2 april 2020 20:24 schreef mosrednA het volgende:
[..]
Dat stel ik nergens voor. Geen idee of je labiel begint te worden LXIV, maar gezien je postgedrag de laatste dagen zou ik goed op jezelf letten als ik jou was.
Is wel erg veel lijkt me. In Amerika blijft wel erg snel stijgen met coronagevallen, waar ook veel doden vallen op één op ene andere dag namelijk.\quote:Op donderdag 2 april 2020 20:26 schreef sjorsie1982 het volgende:
[..]
250k in 4 dagen en nu 250k in 2 dagen, dat betekent morgen 1,25 miljoen?
Daar ben ik het ook helemaal mee eens.quote:Op donderdag 2 april 2020 20:28 schreef LXIV het volgende:
[..]
Mijn punt is dat in lockdown blijven totdat héél langzaam (over 600 weken) er groepsimmuniteit is ontstaan ook onmogelijk is.
Op basis van een beperkte steekproef onder zorgmedewerkers in Brabant toch?quote:Op donderdag 2 april 2020 20:23 schreef Faraday01 het volgende:
[..]
Leuk deze berekening maar het RIVM gaat er vanuit dat 80-85% van de besmettingen amper klachten heeft en dus onbekend is maar wel immuniteit opbouwt
Ja, dat is ook zo, we willen namelijk zo snel mogelijk naar oude leefstijl met veel vrijheid... ja toch?quote:Op donderdag 2 april 2020 20:27 schreef mosrednA het volgende:
[..]
Idd, en ik hoop oprecht dat daar vaart achter komt. Hopelijk gaat het proces een stuk sneller lopen nu de urgentie gigantisch hoog is.
Mogelijk bedoelen we hetzelfde: dat met de huidige IC-capaciteit het onmogelijk is om een groepsimmuniteit te ontwikkelen en ook voor iedereen die dat nodig heeft een bedje op de IC.quote:Op donderdag 2 april 2020 20:28 schreef mosrednA het volgende:
[..]
Daar ben ik het ook helemaal mee eens.
Het verband tussen mijn post en jouw reactie daarop is mij dus ook niet helemaal duidelijk.
Ah, ik redeneerde even vanuit puur de Corona patiënten, maar het aan de beademing liggen is dus sowieso niet heel geweldig voor je. My bad, ik deed een aannamequote:Op donderdag 2 april 2020 20:22 schreef MichaelScott het volgende:
[..]
Welnee, daar zijn al legio onderzoeken naar gedaan.
[..]
https://www.hopkinsmedici(...)t_on_quality_of_life
Dat kan, maar leg dan ook geen woorden in de mond van iemand.quote:Op donderdag 2 april 2020 20:28 schreef LXIV het volgende:
[..]
Mijn punt is dat in lockdown blijven totdat héél langzaam (over 600 weken) er groepsimmuniteit is ontstaan ook onmogelijk is.
Het liefst wel inderdaad, maar ik ben eerlijk gezegd bang dat die tijd voorlopig niet meer terug komt.quote:Op donderdag 2 april 2020 20:29 schreef Ven1972 het volgende:
[..]
Ja, dat is ook zo, we willen namelijk zo snel mogelijk naar oude leefstijl met veel vrijheid... ja toch?
Daar ben ik het mee eens. Met betrekking tot het virus lijkt de beste optie een vaccin, zo snel mogelijk.quote:Op donderdag 2 april 2020 20:29 schreef LXIV het volgende:
[..]
Mogelijk bedoelen we hetzelfde: dat met de huidige IC-capaciteit het onmogelijk is om een groepsimmuniteit te ontwikkelen en ook voor iedereen die dat nodig heeft een bedje op de IC.
Hetzelfde beeld kwam ook al wel naar voren uit andere landen, dat mensen rond kunnen lopen zonder klachtenquote:Op donderdag 2 april 2020 20:29 schreef DireStraits7 het volgende:
[..]
Op basis van een beperkte steekproef onder zorgmedewerkers in Brabant toch?
Maar is het niet al achterhaald op moment van publicatie?quote:Op donderdag 2 april 2020 20:24 schreef Kyran het volgende:
[..]
Sanquin gaat juist een hele goed indicator zijn van asymptomatische verspreiding en ziektebeeld zonder klachten.
Ze doen die onderzoek niet voor jan met de korte achternaam he.
Je bent al besmettelijk voordat je symptomen hebt... dus als jij met je vaste partner dagelijks bent, dan is diegene vast al besmet op het moment dat jij denkt corona te hebben.quote:Op donderdag 2 april 2020 20:32 schreef Ven1972 het volgende:
Dus het zou goed zijn voor vele mensen in deze tijd niet moeten gaan vrijen met elkaar of seks bedrijven om meer besmettingen voorkomen toch? Met seks bedoel ik namelijk dat het heel moeilijk is om een afstand van 1,5 meter van elkaar te bewaren met eventueel bepaalde standen. Of jullie kunnen voor seks even douchen jouw eigen lijf inzepen met een zeep of zo. Wel condoom of pessarium gebruiken zeker.
Ja dat klopt ook. Maar als je gezond bent kun je gewoon lekker vrijen met je eigen partner toch?quote:Op donderdag 2 april 2020 20:34 schreef Anton91 het volgende:
[..]
Je bent al besmettelijk voordat je symptomen hebt... dus als jij met je vaste partner dagelijks bent, dan is diegene vast al besmet op het moment dat jij denkt corona te hebben.
Nee, het gebeurt deze week, dus 10.000 mensen die deze week komen doneren worden ook getest op anti-lichamen. Het is dus een onderzoek van op dit moment.quote:Op donderdag 2 april 2020 20:33 schreef kibo het volgende:
[..]
Maar is het niet al achterhaald op moment van publicatie?
Die bloedmonsters zijn toch al van een paar weken terug.
De kans dat als je samen woont/leeft elkaar niet besmet zonder seks te hebben is volgens mij vrij minimaal dus waarom zou je je daarop beperken?quote:Op donderdag 2 april 2020 20:35 schreef Ven1972 het volgende:
[..]
Ja dat klopt ook. Maar als je gezond bent kun je gewoon lekker vrijen met je eigen partner toch?
Ja, maar zo gebeurt het wel... mensen hebben geen idee wat voor ongelofelijke heksentoer het is om niet besmet te raken. Zéker niet als de besmettingsbron in je eigen huiskamer zit..quote:Op donderdag 2 april 2020 20:27 schreef DireStraits7 het volgende:
[..]
Dat is dan ook vooral heel dom.
Ik rook niet. Wat ik poog duidelijk te maken is dat een individu zich niet moet laten verleiden te spelen met veiligheidsnormen als argument, die volgens "studies" weinig risico geven.quote:Op donderdag 2 april 2020 20:07 schreef DireStraits7 het volgende:
[..]
Vandaar mijn analogie met autorijden. Waarom risico nemen? Je kunt tal van zaken nemen waarbij je risico loopt, maar waar we niet bij stilstaan, omdat het zo gewoon is.
Al met al ben ik geneigd te zeggen dat er een aardige groep is die eerder psychische/mentale klachten krijgt doordat ze zichzelf gek laten maken dan de kans dat ze het virus oplopen.
[..]
Dat is toch een beetje het argument 'er zijn ook rokers die 100 worden'.
Het staat al boven de miljoen nu. Op 1.000.955quote:Op donderdag 2 april 2020 19:58 schreef Toefjes het volgende:
999.562 cases nu. Trieste mijlpaal komt er aan.
De gedachte was dat je “meer” of “minder” besmet kan raken. Dit is achterhaald.quote:Op donderdag 2 april 2020 20:36 schreef Anton91 het volgende:
[..]
De kans dat als je samen woont/leeft elkaar niet besmet zonder seks te hebben is volgens mij vrij minimaal dus waarom zou je je daarop beperken?
Je hebt wel gelijk in, dus seks kan echt wel hoor.quote:Op donderdag 2 april 2020 20:36 schreef Anton91 het volgende:
[..]
De kans dat als je samen woont/leeft elkaar niet besmet zonder seks te hebben is volgens mij vrij minimaal dus waarom zou je je daarop beperken?
In New York kwam volgens mij vier weken geleden pas de eerste besmettingquote:Op donderdag 2 april 2020 20:08 schreef Toefjes het volgende:
[..]
Ja, die youtube tracker ook
Maar 5 Maart 100.000 besmettingen. Dus een vertienvoudiging in 4 weken.
Dat belooft wat.
Dat is allang bekend. Het gaat om de percentages.quote:Op donderdag 2 april 2020 20:33 schreef Anton91 het volgende:
[..]
Hetzelfde beeld kwam ook al wel naar voren uit andere landen, dat mensen rond kunnen lopen zonder klachten
Akkoord, maar dan moet je diezelfde logica ook andersom toepassen. Dat de kans dat je als individu besmet wordt (of anderen besmet) behoorlijk klein is, ondanks dat dit op grote schaal anders ligt.quote:Op donderdag 2 april 2020 20:40 schreef Vallon het volgende:
[..]
Wil iemand roken prima maar niet omdat het volgens "x.y.z."-onderzoek weinig risico is.
Vooral wanneer men de voorwaarden van dat onderzoek dan gewillig negeert.
Aangenomen dat die bloeddonors representatief zijn voor de Nederlandse bevolking.quote:Op donderdag 2 april 2020 20:24 schreef Kyran het volgende:
[..]
Sanquin gaat juist een hele goed indicator zijn van asymptomatische verspreiding en ziektebeeld zonder klachten.
Ze doen die onderzoek niet voor jan met de korte achternaam he.
Het kan zijn dat jij in de wandelgangen een waarschijnlijk veel te hoog ingeschat percentage gehoord hebt.quote:Op donderdag 2 april 2020 20:51 schreef hakunamatafaka het volgende:
Ik hoorde ergens in de wandelgangen dat de mortaliteitsratio van besmettingen naar doden 5% is? Kan iemand dit ontkrachten/bevestigen?
Gelukkig dan maar, kreeg bijna een paniekaanval. Is er al wat duidelijk qua schattingen wat het nu wel is?quote:Op donderdag 2 april 2020 20:52 schreef DireStraits7 het volgende:
[..]
Het kan zijn dat jij in de wandelgangen een waarschijnlijk veel te hoog ingeschat percentage gehoord hebt.
Dat geldt voor de bevestigde gevallen. De werkelijke ratio is (vanuit de aard der zaak) niet helder, maar ligt misschien rond de 0,5-1%.quote:Op donderdag 2 april 2020 20:51 schreef hakunamatafaka het volgende:
Ik hoorde ergens in de wandelgangen dat de mortaliteitsratio van besmettingen naar doden 5% is? Kan iemand dit ontkrachten/bevestigen? Kan geen duidelijke bronnen vinden.
Absoluut. Sowieso acht ik de kans al klein dat je buiten besmet raakt van een asymptomatisch persoon. Er bestaat ook nog iets als wind en lucht. Een prof. van m'n universiteit had een keer onderzoek gedaan in Afrika naar de kans op besmetting tijdens een operatie van rondzwervende pathogenen. Wat bleek het beste te helpen? Niks geen dure filters maar gewoon de ramen open zetten. Een miniem windje zal al voor een andere luchtstroom zorgen, en je moet net geluk hebben als dat precies je gezicht raakt.quote:Op donderdag 2 april 2020 20:47 schreef DireStraits7 het volgende:
Mijn stelling is dat de gezondheidswinst van een ommetje veruit te prefereren is boven de minieme besmettingskans wanneer je naar buiten gaat en je aan de voorschriften houdt.
Valt eigenlijk niet heel veel over te zeggen. Wie weet hebben 1 miljoen nederlanders het virus al, maar omdat ze geen symptomen hebben zijn ze niet in beeld bij de instanties. Dan is 1500 doden peanuts.quote:Op donderdag 2 april 2020 20:51 schreef hakunamatafaka het volgende:
Ik hoorde ergens in de wandelgangen dat de mortaliteitsratio van besmettingen naar doden 5% is? Kan iemand dit ontkrachten/bevestigen? Kan geen duidelijke bronnen vinden.
Ah oké, dat ligt nog wel redelijk in lijn met de voorspellingen bij het begin van de uitbraak toch?quote:Op donderdag 2 april 2020 20:54 schreef Iblardi het volgende:
[..]
Dat geldt voor de bevestigde gevallen. De werkelijke ratio is niet helder, maar ligt misschien rond de 0,5-1%.
https://www.bbc.com/news/health-51674743
Daar hebben ze prima modellen voor en het zal een prima indicatie geven. Ze doen wel vaker onderzoek bij bloeddonoren die ze dan doortrekken op iedereen, dus dat zou goed moeten komen.quote:Op donderdag 2 april 2020 20:49 schreef crystal_meth het volgende:
[..]
Aangenomen dat die bloeddonors representatief zijn voor de Nederlandse bevolking.
Ze dagen op tijdens een epidemie, tewijl velen momenteel medische instellingen zullen mijden wegens mogelijk risico op besmetting. Ik heb geen idee of die self selection bias het resultaat zal beïnvloeden, of hoe groot dat effect zou kunnen zijn, maar uitsluiten kan je het niet..
Ze schatten dat tot 95% van de besmette personen in de volgende 25.000 dagen zullen overlijden..quote:Op donderdag 2 april 2020 20:53 schreef hakunamatafaka het volgende:
[..]
Gelukkig dan maar, kreeg bijna een paniekaanval. Is er al wat duidelijk qua schattingen wat het nu wel is?
In het zuiden van de VS is dat trouwens opvallend anders dan elders:quote:Op donderdag 2 april 2020 20:54 schreef DireStraits7 het volgende:
Een voorbeeld:
[ afbeelding ]
quote:[...]
The numbers emerging seem to indicate that more young people in the South are dying from COVID-19. Although the majority of coronavirus-related deaths in Louisiana are still among victims over 70 years old, 43 percent of all reported deaths have been people under 70. In Georgia, people under 70 make up 49 percent of reported deaths. By comparison, people under 70 account for only 20 percent of deaths in Colorado. “Under 70” is a broad category, not really useful for understanding what’s going on. But digging deeper reveals more concerning numbers. In Louisiana, people from the ages of 40 to 59 account for 22 percent of all deaths. The same age range in Georgia accounts for 17 percent of all deaths. By comparison, the same age group accounts for only about 10 percent of all deaths in Colorado, and 6 percent of all deaths in Washington State. These statistics suggest that middle-aged and working-age adults in the two southern states are at much greater risk than their counterparts elsewhere; for some reason, they are more likely to die from COVID-19.
[...]
https://www.theatlantic.c(...)young-people/609241/
je bedoelt 5 promile?quote:Op donderdag 2 april 2020 20:51 schreef hakunamatafaka het volgende:
Buiten een frisse neus halen is inderdaad juist gezond..lekker in de buitenlucht.quote:Op donderdag 2 april 2020 20:24 schreef DireStraits7 het volgende:
[..]
Ik pleit er zeker niet voor om de rand van de wet op te zoeken, maar een frisse neus halen geeft, met inachtneming van de voorschriften, een zeer minimale besmettingskans. Alle spookverhalen over ronddwarrelende coronadeeltjes ten spijt. De kans dat je zo besmet raakt is gewoon minimaal. Zeker als je in een gebied woont waar je nauwelijks mensen tegenkomt. Ik woon in een middelgrote stad en het aantal mensen dat binnen 5 meter van mij stond was op één hand te tellen in het half uur dat ik gelopen heb. En mijn ervaring is dat iedereen eerder 3 meter afstand neemt dan die 1,5 meter op gaat zoeken.
Tegelijkertijd zorgt een wandeling voor beweging, een frisse neus en bovenal een zeldzaam moment dat je niet binnen je eigen vier muren zit. Dat lijkt me qua gezondheid minstens zo belangrijk.
Dank voor je reactie. Wel jammer dat er zo weinig getest kan worden, dat zou veel onzekerheden de wereld uithelpenquote:Op donderdag 2 april 2020 20:55 schreef mosrednA het volgende:
[..]
Valt eigenlijk niet heel veel over te zeggen. Wie weet hebben 1 miljoen nederlanders het virus al, maar omdat ze geen symptomen hebben zijn ze niet in beeld bij de instanties. Dan is 1500 doden peanuts.
Het enige waar wat over te zeggen valt is het aantal doden ten opzichte van het aantal bekende besmettingen en die is inderdaad schrikbarend hoog, evenals het percentage IC-patienten die daar niet levend weg komen.
Maar zonder complete data zegt het dus eigenlijk nog helemaal niets. Er zijn niet genoeg testen om dingen uit te sluiten dan wel te onderstrepen.
Mocht dit zo zijn, dan is het virus zich als een razende door het land aan het bewegen en zijn veel mensen al besmet geraakt. Op naar de groepsimmuniteit!quote:Op donderdag 2 april 2020 20:54 schreef Iblardi het volgende:
[..]
Dat geldt voor de bevestigde gevallen. De werkelijke ratio is (vanuit de aard der zaak) niet helder, maar ligt misschien rond de 0,5-1%.
die krijgen toch hun salaris?quote:Op donderdag 2 april 2020 20:58 schreef banaantjeEE het volgende:
Ik vind het wel straf dat de mensen die thuis werkloos zitten een tegemoetkoming krijgen..., maar mensen die doorwerken, kijgen niets extra. Of is dit wat pervers denken?
Ja, want als je thuis werkloos zit en geen tegemoetkoming krijgt moet je bedelen of sterven van de honger. Mensen die doorwerken hebben dat probleem niet en hebben ten minste nog een dagbesteding in deze tijden.quote:Op donderdag 2 april 2020 20:58 schreef banaantjeEE het volgende:
Ik vind het wel straf dat de mensen die thuis werkloos zitten een tegemoetkoming krijgen..., maar mensen die doorwerken, kijgen niets extra. Of is dit wat pervers denken?
quote:Op donderdag 2 april 2020 20:56 schreef crystal_meth het volgende:
[..]
Ze schatten dat tot 95% van de besmette personen in de volgende 25.000 dagen zullen overlijden..
Even snel doorgescand. Conclusie: jongeren hebben daar een povere gezondheid ivm ouderen?quote:Op donderdag 2 april 2020 20:57 schreef SnertMetChoco het volgende:
[..]
In het zuiden van de VS is dat trouwens opvallend anders dan elders:
[..]
Moest lachen.quote:Op donderdag 2 april 2020 20:56 schreef crystal_meth het volgende:
[..]
Ze schatten dat tot 95% van de besmette personen in de volgende 25.000 dagen zullen overlijden..
Klopt, de WHO heeft al in een vroeg stadium geroepen: testen testen testen.quote:Op donderdag 2 april 2020 20:58 schreef hakunamatafaka het volgende:
[..]
Dank voor je reactie. Wel jammer dat er zo weinig getest kan worden, dat zou veel onzekerheden de wereld uithelpen
Ik vind dat ook best raar in dit ultieme uitvindingen tijdperk met pratende robots en dergelijke dat er niet een eenvoudige, geschikte manier kan worden gevonden om op een goedkope, simpele manier mensen te testen waarbij er geen producten hoeven te worden gebruikt waar een tekort aan is.quote:Op donderdag 2 april 2020 21:01 schreef mosrednA het volgende:
[..]
Klopt, de WHO heeft al in een vroeg stadium geroepen: testen testen testen.
Alleen al de data die daardoor vrijkomt. Jammer genoeg zijn er gewoon niet zo veel testen te produceren om aan de vraagkant te voldoen.
Of in ieder geval waardoor de odds wat gelijkgetrokken wordt met deze specifieke ziekte, inderdaad.Veel obesitas, hoge bloeddruk, suikerziekte, etc. onder 70 minners.quote:Op donderdag 2 april 2020 21:00 schreef DireStraits7 het volgende:
[..]
Even snel doorgescand. Conclusie: jongeren hebben daar een povere gezondheid ivm ouderen?
Amerikanen zijn dik. Water is nat.quote:Op donderdag 2 april 2020 21:05 schreef SnertMetChoco het volgende:
[..]
Of in ieder geval waardoor de odds wat gelijkgetrokken wordt met deze specifieke ziekte, inderdaad.Veel obesitas, hoge bloeddruk, suikerziekte, etc. onder 70 minners.
Die sneltesten komen ook vast wel, maar het duurt even voordat die ontwikkeld zijn.quote:Op donderdag 2 april 2020 21:04 schreef hakunamatafaka het volgende:
[..]
Ik vind dat ook best raar in dit ultieme uitvindingen tijdperk met pratende robots en dergelijke dat er niet een eenvoudige, geschikte manier kan worden gevonden om op een goedkope, simpele manier mensen te testen waarbij er geen producten hoeven te worden gebruikt waar een tekort aan is.
Maar ik vind wel meer dingen raar.
De cijfers zijn uitgezet tegen andere staten uit de VS. Ik vind het wel opvallend dat het zoveel uit lijkt te maken.quote:Op donderdag 2 april 2020 21:06 schreef DireStraits7 het volgende:
[..]
Amerikanen zijn dik. Water is nat.
En al die bejaarde rednecks zijn natuurlijk dun, want die jagen de hele dag met hun geweren.
Op het eerste oog vind ik dat ook raar. Aan de andere kant is het ook wel weer een logisch verloop dat de productie hiervan op gang moet komen, wanneer de vraag van testen in enkele weken stijgt van 0 naar 7 miljardquote:Op donderdag 2 april 2020 21:04 schreef hakunamatafaka het volgende:
[..]
Ik vind dat ook best raar in dit ultieme uitvindingen tijdperk met pratende robots en dergelijke dat er niet een eenvoudige, geschikte manier kan worden gevonden om op een goedkope, simpele manier mensen te testen waarbij er geen producten hoeven te worden gebruikt waar een tekort aan is.
Maar ik vind wel meer dingen raar.
Maar is het uit verhouding omdat de jongeren relatief meer dood gaan of omdat de ouderen relatief minder dood gaan? Of beide?quote:Op donderdag 2 april 2020 21:07 schreef SnertMetChoco het volgende:
[..]
De cijfers zijn uitgezet tegen andere staten uit de VS. Ik vind het wel opvallend dat het zoveel uit lijkt te maken.
Ik denk dat het artikel het punt probeert te maken dat het is omdat jongeren meer dood gaan. Er is voor zover ik weet niet echt bewijs voor dat ouderen minder dood gaan dan in andere staten uit de VS. Althans, "jongeren" is hier 70-.quote:Op donderdag 2 april 2020 21:08 schreef DireStraits7 het volgende:
[..]
Maar is het uit verhouding omdat de jongeren relatief meer dood gaan of omdat de ouderen relatief minder dood gaan? Of beide?
Ik denk 100%quote:Op donderdag 2 april 2020 20:56 schreef crystal_meth het volgende:
[..]
Even in mn gele boekje kijkenquote:Op donderdag 2 april 2020 21:14 schreef Pumpalov het volgende:
Dus, zouden mensen met een BCG-vaccinatie nu daadwerkelijk minder kans hebben om een zware variant van covid-19 te ontwikkelen hebben? Verklasrt waarom de cijfers in sommige Aziatische en oost Europese landen de cijfers best meevallen.
Beetje offtopic, maar is er een manier om erachter te komen welke vaccinaties je hebt gehad als kind? Ik heb geen boekje o.i.d. waar dat in staat.quote:
1 op 7.800 mensen heeft inmiddels gehadquote:Op donderdag 2 april 2020 20:40 schreef Idisrom het volgende:
[..]
Het staat al boven de miljoen nu. Op 1.000.955
Edit: dat had je zelf ook reeds opgemerkt.
Ongeveer een derde van de huidige capaciteit, wat zit op zo'n 4000 per dag of zeg 28000 per week.quote:
Volgens onderzoek zijn landen waar dit vaccin niet standaard is relatief veel zware gevallen. Specifiek de VS, Nederland en Italië werden genoemdquote:
x 1000quote:Op donderdag 2 april 2020 21:20 schreef Dos37 het volgende:
[..]
1 op 7.800 mensen heeft inmiddels gehad
Ik denk in je dossier. Huisarts of/en GGD kunnen je dit vast vertellen.quote:Op donderdag 2 april 2020 21:19 schreef kwiwi het volgende:
[..]
Beetje offtopic, maar is er een manier om erachter te komen welke vaccinaties je hebt gehad als kind? Ik heb geen boekje o.i.d. waar dat in staat.
Heb je een linkje?quote:Op donderdag 2 april 2020 21:21 schreef Pumpalov het volgende:
[..]
Volgens onderzoek zijn landen waar dit vaccin niet standaard is relatief veel zware gevallen. Specifiek de VS, Nederland en Italië werden genoemd
Nou. Je verhoogt er je capaciteit direct met ruim een kwart mee.quote:
Nu zit er wel wat meer vaart in.quote:Op donderdag 2 april 2020 20:23 schreef Ven1972 het volgende:
[..]
Ik snap het ook, maar ontwikkelen van een vaccin duurt normaliter wel jaren voor dat het werkt bij mensen. Ze gaan eerst testen op dieren of kijken dat het wel kan werken of niet.
Oei, droge hoest erbijquote:Op donderdag 2 april 2020 21:16 schreef Geschiedkundige het volgende:
Eerste meting 38.6 bij mijn vriendin. Al twee dagen droge hoest.
Thuisblijven dus als ze straks en morgenvroeg ook rond die temperatuur zit..
quote:Israël zet het leger in om ongeveer 4500 80-plussers te evacueren uit Bnai Brak, een dichtbevolkte orthodox-joodse stad, met een ongekend hoog aantal coronabesmettingen. Naar schatting heeft meer dan 1 op de 3 van de 200.000 inwoners besmet - zo'n 30 procent van het aantal besmettingen in het hele land.
Een voor de hand liggende verklaring voor de hoge besmettingsgraad is de bevolkingsdichtheid. Verder zien de Israëlische autoriteiten de ultra-orthodoxe joden als een risico voor verspreiding va het virus, omdat ze drie keer per dag massaal bijeen komen om te bidden. Ook hebben enkele rabbijnen hun twijfels uitgesproken over het gevaar van het coronavirus.
Ik heb een Bulgaarse. Zal je even door google translate moeten gooien danquote:Op donderdag 2 april 2020 21:22 schreef mosrednA het volgende:
[..]
Heb je een linkje?
Niet omdat ik je niet geloof, maar ben nieuwsgierig naar de achtergrondinfo
Verder heeft ze nergens last van, voelt zich ook prima. Wel ff in de gaten houden. En mezelf ook.quote:Op donderdag 2 april 2020 21:24 schreef mosrednA het volgende:
[..]
Oei, droge hoest erbij
Ik had 39,5 afgelopen maandag. Verder geen symptomen dus zal wel loslopen
Las overigens dat de Spaanse regio's elkaar niet helpen met de zieken. Iets wat wij nationaal evenals internationaal doen met de Duitsers, maar de Spanjaarden is het kennelijk een brug te ver.quote:Op donderdag 2 april 2020 21:21 schreef BlauweTijger het volgende:
[..]
Gaat Spanje nou de boel inhalen daar?
Spanje zat gister op 864 volgens BNO twitter. Van vandaag kan ik even niet zo snel terug vinden.quote:Op donderdag 2 april 2020 21:21 schreef BlauweTijger het volgende:
[..]
Gaat Spanje nou de boel inhalen daar?
Haha lol ga mn best doenquote:Op donderdag 2 april 2020 21:24 schreef Pumpalov het volgende:
[..]
Ik heb een Bulgaarse. Zal je even door google translate moeten gooien dan
https://nova.bg/news/view(...)1%89%D1%83-covid-19/
Dat weet jij veel beter dan ikquote:Op donderdag 2 april 2020 20:19 schreef crystal_meth het volgende:
[..]
Symptomen zijn toch niet enkel afhankelijk van de "ernst" van de besmetting, maar ook van hoe hevig je lichaam erop reageert (met koorts, histamine etc..)?
Heel eerlijk gezegd hoop ik dat ik t heb gehad nu. Aan de andere kant woon ik niet alleen en ben ik als de dood voor mn vriendin.quote:Op donderdag 2 april 2020 21:25 schreef Geschiedkundige het volgende:
[..]
Verder heeft ze nergens last van, voelt zich ook prima. Wel ff in de gaten houden. En mezelf ook.
Hopelijk blijf jij ook gespaard verder!
Ik bedoelde de afwijking van die modellen omwille van de huidige situatie. Elk contact, elke keer je het huis verlaat loop je nu risico op besmetting, dat is een overweging die je normaal niet maakt wanneer je bloed gaat geven.quote:Op donderdag 2 april 2020 20:56 schreef Kyran het volgende:
[..]
Daar hebben ze prima modellen voor en het zal een prima indicatie geven. Ze doen wel vaker onderzoek bij bloeddonoren die ze dan doortrekken op iedereen, dus dat zou goed moeten komen.
jammer dat je zo kaatst.quote:Op donderdag 2 april 2020 20:12 schreef mosrednA het volgende:
[..]
Wat jij nu zegt is pertinent onwaar. Vanaf de eerste minuten na de persconferentie ben ik de eerste geweest die dit heeft uitgerekend, en a.d.h.v. het maximale aantal besmettingen/ic-ratio kom je uit op 3-4 jaar.
6 maanden is lulkoek. Jammer genoeg
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Laten we niet te veel zeuren over onjuiste komma/cijfers/aannames (die m.i. in de richting zijn) en ben benieuwd of mijn verhaal onderbouwende, dusdanig te de-bunken is tot de zg veronderstelde totale onzin.
[ Bericht 0% gewijzigd door Vallon op 02-04-2020 21:38:19 ]"On bended knee is no way to be free" Peter R 1954-2021 (©Zapata)
Hegel: "De waarheid is subjectief"
Covid19: "Doctors can’t cure stupid, but at least they can sedate it."
Daar word je toch niet vrolijk van. Onbegrijpelijk dat hun federale overheid daar niks aan doet.quote:In Desperation, New York State Pays Up to 15 Times the Normal Prices for Medical Equipment
State data shows that New York is paying enormous markups for vital supplies, including almost $250,000 for an X-ray machine. Laws against price gouging usually don’t apply.
[...]
Alle staten zijn in een strijd verwikkeld met elkaar op schaarse middelen. Hoe triest wil bij het hebben?quote:Op donderdag 2 april 2020 21:33 schreef SnertMetChoco het volgende:
[..]
Daar word je toch niet vrolijk van. Onbegrijpelijk dat hun federale overheid daar niks aan doet.
Enkel van de UK. Ik vind de grafiek niet terug, maar heb wel dit:quote:Op donderdag 2 april 2020 21:30 schreef opgebaarde het volgende:
[..]
Dat weet jij veel beter dan ik![]()
Ik was alleen aan het muggenziften op de post van SD omdat letterlijke lezers zouden kunnen denken dat elk persoon met corona even besmettelijk is![]()
Hey maar CM, aangezien nu half Nederland denkt dat alleen dikke mensen op de IC komt. Jij had vorige week toch ook cijfers dat de BMI van patiënten op de IC (Italië, China en ik geloof Engeland) niet afweek van het landelijke gemiddelden?
https://www.sciencemediac(...)y-ill-with-covid-19/quote:March 29, 2020
expert reaction to ICNARC report on the first reported 775 patients critically ill with COVID-19
[..]
“In the last report there was a suggestion that the proportion of obese patients was greater than expected. This report shows the BMI/age distribution for the COVID-19 patients and the general population. The BMI distribution of the patients in ICU with COVID-19 matches the population, so it is not likely that obesity is linked to severe COVID-19 infection requiring an ICU admission.
“The numbers are small but there does appear to be an increased risk of death in obese patients admitted to an ICU with a COVID-19 infection. It is well known that for ICU admissions overall extremes of body mass index (BMI) are associated with worse outcomes, so whether this is a COVID-19 effect is hard to say.
[..]
Nee, er zijn 40 van de IC patiënten naar huis. Er is nog een grote groep die niet meer op de IC ligt, maar wel in het ziekenhuis.quote:Op donderdag 2 april 2020 21:37 schreef matigeuser het volgende:
Dus er zijn er nog maar 40 levend van de IC afgekomen? En er liggen er 1100 op?
Jezus. Heeft iemand cijfers van andere landen, hoeveel % van de patienten op de IC het uiteindelijk overleeft?
De IC in Noord Italië is al een tijdje vol. Dus mensen met lage kansen komen daar niet meer op. Die overlijden dus daarbuiten of thuis. Dan komen er vanzelf meer jongere fittere patiënten op de IC.quote:Op donderdag 2 april 2020 21:30 schreef opgebaarde het volgende:
[..]
Dat weet jij veel beter dan ik![]()
Ik was alleen aan het muggenziften op de post van SD omdat letterlijke lezers zouden kunnen denken dat elk persoon met corona even besmettelijk is![]()
Hey maar CM, aangezien nu half Nederland denkt dat alleen dikke mensen op de IC komt. Jij had vorige week toch ook cijfers dat de BMI van patiënten op de IC (Italië, China en ik geloof Engeland) niet afweek van het landelijke gemiddelden?
Las vandaag daar een artikel over met cijfers. En wat het betekent voor mensen om op de IC te liggen. Daar wordt je niet vrolijk van.quote:Op donderdag 2 april 2020 21:37 schreef matigeuser het volgende:
Dus er zijn er nog maar 40 levend van de IC afgekomen? En er liggen er 1100 op?
Jezus. Heeft iemand cijfers van andere landen, hoeveel % van de patienten op de IC het uiteindelijk overleeft?
Een dierbare verliezen geeft altijd verdriet maar troost je met de gedachte dat hij nu rustig inslaapt en hem een lijdensweg bespaard blijftquote:Op donderdag 2 april 2020 21:32 schreef Twinkle20 het volgende:
Superopa is vorige week naar het zkh gebracht met een maagbloeding. Kerel is 95 en heeft tot vorige week altijd op zichzelf gewoond, nooit ziek, mooie leeftijd.
Ik zei vorige week al.. ik denk niet dat hij nog levend eruit komt. Sinds gisteren slaapt hij en is hij niet meer wakker geweest. De verwachting is dat hij een dezer dagen inslaapt.
Hij heeft 11 kinderen, inmens grote familie .. ik kijk nog niet echt uit naar het afscheid.. lijkt me echt heel raar. We gaan het mee maken.
Er zijn aanwijzingen dat het nog veel zieker is. Namelijk dat de federale overheid ook meedoet aan het meebieden (wat de governor van New York ook gezegd heeft), waarna de schaarse middelen als een worst worden gebruikt om loyaliteit cq kontgekus richting Trump te bedingen:quote:Op donderdag 2 april 2020 21:37 schreef Slayage het volgende:
[..]
Alle staten zijn in een strijd verwikkeld met elkaar op schaarse middelen. Hoe triest wil bij het hebben?
En een tiental dode zorgmedewerkers en mensen die overlijden door een overbelaste 112 of tekort aan ambulances.quote:Op donderdag 2 april 2020 21:18 schreef Ikbenniegek het volgende:
Lees dat geschat wordt dat 40% IC overleefd. Een nu 40 ong zijn er levend vanaf de IC. Een 1100 liggen er ong. Zo spoedig verloopt genezing helaas niet als men eenmaal is opgenomen op een IC.
Wordt vooral paniekerig gedaan over de mogelijke tekort aan bedden op de IC, maar gaat het uiteindelijk maar over een heel klein percentage mensen die dankzij een IC opname het overleefd..
We zijn zo bang dat er moet gekozen worden van jij niet en jij wel voor een nodige IC opname dat daardoor onnoemelijke draconische maatregelen worden genomen.
Verder kan je stellen dat al de maatregelen voorkomen dat 60% a 70% in een paar maanden door corona virus ziek zullen worden waardoor heel veel mensen overlijden..
Maar gaat dat anders toch niet gebeuren totdat er een vaccin beschikbaar is.
We gaan dus de grootste economische depressie ooit tegemoet voor een paar duizend extra doden waar anders geen IC voor zou zijn bij een ongecontroleerde verspreiding van het corona epidemie.
quote:Op donderdag 2 april 2020 21:32 schreef Vallon het volgende:
[..]
jammer dat je zo kaatst.
Ik nodig je uit om een zeer goed kijkwaardige video te bekijken en dan terugkomt met stug volhouden omtrent de "harde" diskwalificatie.
Nb: Zou eigenlijk leerstofmoeten zijn voor iedereen voor deelname aan de discussie.
Op Nederland betrokken 17m (waarvan 2.5m kwetsbaar) met cijfers van Covid19 meenemend:
• zonder gecontroleerde GroepImmuniteit ("ride the horse" in 2 weken) zijn 100.000 doden te verwachten,
• met gecontroleerde virusverspreiding (flatten-the-curve) in 6 maanden GI=70% wordt dat 20.000.
Ik berg de onbarmhartige cijfers uit piëteit op in de spoiler.Ja, hier heb ik wel eea op aan te merken. Allereerst dat er behalve enigszins Italië, nog geen betrouwbare cijfers zijn m.b.t. een ongecontroleerde uitbraak van dit virus. De mortaliteit zal dan echt een stuk hoger liggen. Ten tweede vind ik persoonlijk de inschatting van de IC bezetting en mortaliteit aldaar in dit voorbeeld echt kant noch wal raken. Hoe manifesteert zich dit in Italië? IC’s zitten ramvol, besmettingsgevallen alom en het aantal doden gaat richting de 15.000.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Laten we niet te veel zeuren over onjuiste komma/cijfers/aannames (die m.i. in de richting zijn) en ben benieuwd of mijn verhaal onderbouwende, dusdanig te de-bunken is tot de zg veronderstelde totale onzin.
De kern zit ‘m in mijn ogen in de variabelen die ik in diezelfde post benoemde en later uiteenzette, namelijk de hamvraag; “Hoeveel mensen zijn er daadwerkelijk besmet?”.
Dán pas kun je iets zeggen over mortaliteit, dan pas kun je iets zeggen over de maximale besmettingsgraad naar IC capaciteit en dán pas kun je werkelijk stellen hoe lang de periode naar groepsimmuniteit zal zijn.
En ik hoop echt dat dat 6 maanden zal zijn, alleen denk ik dat dit een absurd getal is, evenals ik denk dat 600 weken een absurd getal is. De waarheid zal imo ergens in het midden liggen. Maar boven alles;
De beste kans die we hebben is naar mijn mening een vroegtijdig vaccin. Dan zijn er ook geen tienduizenden doden nodig om tot groepsimmuniteit te komen. Doodzonde zou dat zijn, letterlijk.
[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 02-04-2020 21:46:14 ]
Dank je!quote:Op donderdag 2 april 2020 21:34 schreef Kyran het volgende:
Filmpje over effect van COVID-19 en beademing op je longen. Kort, maar toch genoeg informatie, bijvoorbeeld waarom patiënten op de buik liggen.
Nu 41 van de 61 IC-bedden in UMCU bezet.
Ah naar dit soort filmpjes was ik laatst op zoek. Top, thanks.quote:Op donderdag 2 april 2020 21:34 schreef Kyran het volgende:
Filmpje over effect van COVID-19 en beademing op je longen. Kort, maar toch genoeg informatie, bijvoorbeeld waarom patiënten op de buik liggen.
Nu 41 van de 61 IC-bedden in UMCU bezet.
Wat vreselijk voor jullie, heel veel sterktequote:Op donderdag 2 april 2020 21:32 schreef Twinkle20 het volgende:
Superopa is vorige week naar het zkh gebracht met een maagbloeding. Kerel is 95 en heeft tot vorige week altijd op zichzelf gewoond, nooit ziek, mooie leeftijd.
Ik zei vorige week al.. ik denk niet dat hij nog levend eruit komt. Sinds gisteren slaapt hij en is hij niet meer wakker geweest. De verwachting is dat hij een dezer dagen inslaapt.
Hij heeft 11 kinderen, inmens grote familie .. ik kijk nog niet echt uit naar het afscheid.. lijkt me echt heel raar. We gaan het mee maken.
The greatest country in the worldquote:Op donderdag 2 april 2020 21:45 schreef SnertMetChoco het volgende:
[..]
Er zijn aanwijzingen dat het nog veel zieker is. Namelijk dat de federale overheid ook meedoet aan het meebieden (wat de governor van New York ook gezegd heeft), waarna de schaarse middelen als een worst worden gebruikt om loyaliteit cq kontgekus richting Trump te bedingen:
Trump commits to helping blue states fight the coronavirus -- if their governors are nice to him
quote:Op donderdag 2 april 2020 21:32 schreef Vallon het volgende:
[..]
jammer dat je zo kaatst.
Ik nodig je uit om een zeer goed kijkwaardige video te bekijken en dan terugkomt met stug volhouden omtrent de "harde" diskwalificatie.
Nb: Zou eigenlijk leerstofmoeten zijn voor iedereen voor deelname aan de discussie.
Op Nederland betrokken 17m (waarvan 2.5m kwetsbaar) met cijfers van Covid19 meenemend:
• zonder gecontroleerde GroepImmuniteit ("ride the horse" in 2 weken) zijn 100.000 doden te verwachten,
• met gecontroleerde virusverspreiding (flatten-the-curve) in 6 maanden GI=70% wordt dat 20.000.
Ik berg de onbarmhartige cijfers uit piëteit op in de spoiler.Dit is echt complete onzin.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Laten we niet te veel zeuren over onjuiste komma/cijfers/aannames (die m.i. in de richting zijn) en ben benieuwd of mijn verhaal onderbouwende, dusdanig te de-bunken is tot de zg veronderstelde totale onzin.
Nogmaals. We zijn nu ruim een maand verder en hebben bijna 15000 bevestigde gevallen en bijna 1400 doden.
Om in 6 maanden 70% van je bevolking te besmetten moet je dus gemiddeld per maand bijna 2 miljoen mensen besmetten. Enige manier dat dat goed afloopt is als er nu uit onderzoek zou blijken dat er niet 15.000 maar 2.000.000 mensen al besmet zijn, dus 133x zoveel als dat men nu heeft bevestigd. In alle andere scenario's is je berekening nog niet eens een bierviltje waard, sorry.
Er gaan zoveel gevallen zijn waar nonchalante houding tot dit soort dingen leid en dat gaat aan mensen vreten.quote:Op donderdag 2 april 2020 21:52 schreef Pumpalov het volgende:
Hier in de stad een nieuw geval. Een vrouw van 79 jaar die niet buiten komt. Enige mensen die ze gezien heeft.. haar dochter en kleinzoon die vorige week terug kwam uit Engeland.
Moest 14 dagen in quarantaine maar is toch even bij z'n oma op visite geweest. Gevolg : mevrouw heeft momenteel een dubbele longontsteking, hij wordt getest en is opgepakt, mag een tijdje de bak in en gaat een boete van 5-25 duizend euro krijgen.
Oma straks misschien dood en wie weet hoeveel mensen in de stad besmeten we hadden zo'n mooi cijfer tot dit geval : 2 besmet in totaliteit en vandaag is ook de laatste van die 2 ontslagen uit het zieke huis na twee negatieve testen.
Hufter![]()
![]()
Hm klinkt verdomde logisch. Goed punt, had ik niet eens aan gedachtquote:Op donderdag 2 april 2020 21:41 schreef Fer het volgende:
[..]
De IC in Noord Italië is al een tijdje vol. Dus mensen met lage kansen komen daar niet meer op. Die overlijden dus daarbuiten of thuis. Dan komen er vanzelf meer jongere fittere patiënten op de IC.
Wat ik hier aan mis is haar verantwoordelijk.quote:Op donderdag 2 april 2020 21:52 schreef Pumpalov het volgende:
Hier in de stad een nieuw geval. Een vrouw van 79 jaar die niet buiten komt. Enige mensen die ze gezien heeft.. haar dochter en kleinzoon die vorige week terug kwam uit Engeland.
Moest 14 dagen in quarantaine maar is toch even bij z'n oma op visite geweest. Gevolg : mevrouw heeft momenteel een dubbele longontsteking, hij wordt getest en is opgepakt, mag een tijdje de bak in en gaat een boete van 5-25 duizend euro krijgen.
Oma straks misschien dood en wie weet hoeveel mensen in de stad besmeten we hadden zo'n mooi cijfer tot dit geval : 2 besmet in totaliteit en vandaag is ook de laatste van die 2 ontslagen uit het zieke huis na twee negatieve testen.
Hufter![]()
![]()
Mensen hebben serieus niet door hoe snel het kan gaan.quote:Op donderdag 2 april 2020 21:52 schreef Pumpalov het volgende:
Hufter![]()
![]()
Haar dochter en kleinzoon worden van harte bedankt uitgekotst ....quote:Op donderdag 2 april 2020 21:52 schreef Pumpalov het volgende:
Hufter![]()
![]()
Met dit soort berichtgeving zou ik sommige mensen wel om de oren willen slaan.quote:Op donderdag 2 april 2020 21:52 schreef Pumpalov het volgende:
Hufter![]()
![]()
Dit idd.quote:Op donderdag 2 april 2020 21:51 schreef Kyran het volgende:
[..]
Dit is echt complete onzin.
Nogmaals. We zijn nu ruim een maand verder en hebben bijna 15000 bevestigde gevallen en bijna 1400 doden.
Om in 6 maanden 70% van je bevolking te besmetten moet je dus gemiddeld per maand bijna 2 miljoen mensen besmetten. Enige manier dat dat goed afloopt is als er nu uit onderzoek zou blijken dat er niet 15.000 maar 2.000.000 mensen al besmet zijn, dus 133x zoveel als dat men nu heeft bevestigd. In alle andere scenario's is je berekening nog niet eens een bierviltje waard, sorry.
Thx en het gaat niet om "waarheid"(wasda?) maar om werkzaam realisme dat nodig is.quote:Op donderdag 2 april 2020 21:46 schreef mosrednA het volgende:
Dán pas kun je iets zeggen over mortaliteit, dan pas kun je iets zeggen over de maximale besmettingsgraad naar IC capaciteit en dán pas kun je werkelijk stellen hoe lang de periode naar groepsimmuniteit zal zijn.
En ik hoop echt dat dat 6 maanden zal zijn, alleen denk ik dat dit een absurd getal is, evenals ik denk dat 600 weken een absurd getal is. De waarheid zal imo ergens in het midden liggen. Maar boven alles;
De beste kans die we hebben is naar mijn mening een vroegtijdig vaccin. Dan zijn er ook geen tienduizenden doden nodig om tot groepsimmuniteit te komen. Doodzonde zou dat zijn, letterlijk.
Mooi dat er landen zijn waar ze de dreiging wel inzien/op waarde schatten en hen die dat weigeren te doen een handje daarbij helpen.quote:Op donderdag 2 april 2020 21:52 schreef Pumpalov het volgende:
hij wordt getest en is opgepakt, mag een tijdje de bak in en gaat een boete van 5-25 duizend euro krijgen.
Helemaal mee eensquote:Op donderdag 2 april 2020 22:02 schreef Vallon het volgende:
[..]
Thx en het gaat niet om "waarheid"(wasda?) maar om werkzaam realisme dat nodig is.
De denkfout is veelal:
• mortaliteit onder de totale bevolking hoog is, terwijl "we" nu weten dat dit vooral de kwetsbaren betreft. 4% zonder behandeling tot minder dan sws 1% sterfgevallen met goede zorg.
• GroepImmunitiuet is geen doel maar ongeacht aanpak het resultaat
NB: GI zorgt voor een veel geringere kans dat kwetsbaren zullen worden besmet.
Een betrouwbaar vaccin (ontwikkelingspad media": 18 maanden, ik:
realisme wetenschap 5-15 jaar) gaat ons hier voorlopig niet helpen.
En toch moeten "we" het beste er van maken en dat is () gelukkig ongeveer overal het "Flatten-The-Curve"scenario geworden. Niemand gokt meer op "ride the hill" en een paar zijn bezig met primair "isolatie".
Nb: het "tracken, tracen, isoleren" kan zeker helpen in alle scenario's. Gezien dat dit ongeveer overal ontbreekt (gebrek aan testen/capaciteit/kwaliteit/betrouwbaarheid) gaat "ons & wereld" dit op de korte termijn (< 4 maanden) niet structureel verder helpen. Je kunt wel ggillen om testen maar als dat niet mogelijk is, heb je er niets aan.
Ik ben wel gewoon dagelijks buiten eerlijk gezegd. Maar ik houd altijd afstand en bij ouderen kom ik al helemaal niet in de buurt.quote:Op donderdag 2 april 2020 22:03 schreef van_Lamehuizen het volgende:
[..]
Mooi dat er landen zijn waar ze de dreiging wel inzien/op waarde schatten en hen die dat weigeren te doen een handje daarbij helpen.![]()
Erg jammer dat zulke onbenullen de boel moeten verpesten.Hier in Nederland en op Fok! wemelt het ervan.
Sorry, maar ik vind dat echt hysterische gedoe. Deze meneer had thuis moeten blijven, natuurlijk. Deze mevrouw had hem ook de deur moeten wijzen, natuurlijk. Het is dom van hem en haar. En ze betalen daar de prijs voor, als het verhaal überhaupt al waar is en niet als afschrikwekkend sprookje moet dienen.quote:Op donderdag 2 april 2020 22:02 schreef Pumpalov het volgende:
Ja bizar. Ook het in mijn ogen bizar hoge aantal mensen dat hun quarantaine doelbewust verbreekt.
Nu moeten er wel 150.000 twee weken in thuisquarantaine zitten maar alsnog, dagelijks vele berichten dat er weer een paar gesnapt zijn. Dat snap je toch niet? Zeker tegen zulke megahoge boetes en gevangenisstraffen.
Maar zal inderdaad wel zijn van "ik voel me prima dus het is niet nodig".
?? Welk land is dit waar je niet langs je eigen oma mag?quote:Op donderdag 2 april 2020 21:52 schreef Pumpalov het volgende:
Hufter![]()
![]()
Nee wanneer was de laatste keer dat een groot aantal landen in vrijwel volledige lockdown ging vanwege een infectieziekte/virus? Gek hè dat je hier anders nooit van hoort.quote:Op donderdag 2 april 2020 22:07 schreef SnertMetChoco het volgende:
Dit soort dingen hoor je echt nooit met andere ziektes, het is dat nu het decreet wordt overtreden.
Vanaf vandaag Nederland als je uit New York komt.quote:Op donderdag 2 april 2020 22:08 schreef LXIV het volgende:
[..]
?? Welk land is dit waar je niet langs je eigen oma mag?
Vanuit het buitenland/een besmettingshaard, een verplichte quarantaine van 14 dagen negerend..quote:Op donderdag 2 april 2020 22:08 schreef LXIV het volgende:
[..]
Nederland?quote:Op donderdag 2 april 2020 22:08 schreef LXIV het volgende:
[..]
Dit mag niemand verrassen, potentieel een stuk gevaarlijker dan drugsgebruikers die deze behandeling al ten deel viel.quote:Op donderdag 2 april 2020 22:09 schreef VersKers het volgende:
schiet ze dood!
WTF
De Filipijnse president Rodrigo Duterte heeft de politie en het leger opdracht gegeven te schieten op burgers die de lockdown negeren.
https://www.telegraaf.nl/(...)-wordt-doodgeschoten
Maar dit gaat over Bulgarije. Leest nou echt niemand zijn sig?quote:Op donderdag 2 april 2020 22:11 schreef Muck het volgende:
[..]
Nederland?
Waar je, als je uit een infectiehaard komt, echt in quarantaine moet.
Jezus christus te paard zeg!! Dit kan toch niet serieus zijn?quote:Op donderdag 2 april 2020 22:09 schreef VersKers het volgende:
schiet ze dood!
WTF
De Filipijnse president Rodrigo Duterte heeft de politie en het leger opdracht gegeven te schieten op burgers die de lockdown negeren.
https://www.telegraaf.nl/(...)-wordt-doodgeschoten
Net alsof New York gevaarlijker is dan ZO-Brabant. Ik vind het bizar dat een overheid dit soort maatregelen kan afkondigen. Dan heb ik het niet over bewust een corona-party van 100 man organiseren. Maar even langs je oma...quote:Op donderdag 2 april 2020 22:10 schreef mosrednA het volgende:
[..]
Vanaf vandaag Nederland als je uit New York komt.
Zo uniek is het niet
Mobielquote:Op donderdag 2 april 2020 22:11 schreef SnertMetChoco het volgende:
[..]
Maar dit gaat over Bulgarije. Leest nou echt niemand zijn sig?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |